Huskraft Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Skulle tro det var i huskraft sin interesse å tjene penger på langsikt, men de trives nok best med svindel og lureri. Var kunde i 14 måneder og var fornøyd med spot avtale. Fikk tilogmed bedre tilbud andre steder, men valgte å være lojal til huskraft fordi det hadde fungert greit til nå - dette angrer jeg bittert på nå! De forandret avtalen min fra spotpris til SMART spot uten å informere (smart for dere, ikke for forbruker). I følge de har de informert per e-post, men hadde jeg fått med meg at de skulle operere med urealistiske spotpriser for å svindle kundene sine så man får doble strømregninger, så hadde jeg naturlig nok byttet selskap. Hva er egentlig tanken deres når dere forandrer avtalen til kundene til helt elendige vilkår, kontra å holde avtalen så dere beholder kunder? Dere holder på med rein svindel og dere er både meldt inn til forbrukertilsynet og frarådet å bruker pga smart spot avtalen deres. Elendig og lite langsiktig tankegang i dette strømselskapet, skulle ønske jeg bytta selskap når jeg fikk bedre avtale før nyåret.
Hadde en ordinær spot pris avtale. Nå har jeg fått en smart spot, uten å be om det, som ligger omtrent det dobbelte over spot. Smart for Huskraft om ikke annet. Adjø!
Gjorde om spotpris avtale med spot smart avtale som består av å forhåndskjøpe strøm (vedding på fremtidig strømpris) Plutselig var regningen 70% dyrere enn normal spotpris ! Jeg har ikke sagt ja til en slik avtale. Dette er svindel etter min mening og det fremkommer ingen steder hvor mye huskraft faktisk betalte for strømmen. Hold dere langt unna Huskraft !
Byttet for noen mnd siden til disse da de kom best ut på strømpris.no men regninger forholdt seg høye! Ser nå at de har kjøpt strøm inn de siste mnd for 1kr mer enn hva jeg ville betalt med vanelig spot avtale uten forvaltning! Dette er jo direkte lureri av kunder! Hadde fjordkraft til å sammenligne iforhold til forbruk hos de enn hos huskraft og da ville jeg hatt regning på 5000 og ikke 9000 som vi fikk ifra huskraft for mars! Anbefales absolutt ikke!!! "Forvaltning" ifra dette selskapet er bare amatørmessig!
Bytter til disse i November, da de var anbefalt av Forbrukerrådet. Aldri hatt så høye regninger noen gang. Hadde såkalt spotavtale, men det er noe lureri.
Her er det svært dårlige avtaler, som desverre gjør strømregningen MYE dyrere for oss kundene. Vi har byttet selskap og kommer aldri tilbake til huskraft.
Jeg valgte i november strømavtale etter å ha vært inne på Forbrukerrådet sin sammenligningsportal. Jeg var på jakt etter en spotprisavtale. Der kom Huskraft Energi sin «Kraft Smart Spot (14 mnd prisgaranti)» opp. På minside til strømleverandøren forklares følgende «Gjeldende pris er basert på avtale om spotpris, og kan ikke vises her. Dagens spotpris kan ses på [lenke til Nordpool]. Husk å endre fra Euro til norske kroner i nedtrekksmenyen. Påslag 0,00 øre/kWh. Fastbeløp 0,00 øre/kWh. Avtaletid: løpende» Det er det som står, og dessverre hadde jeg tiltro til at det var det som ble levert selv om jeg stusset over at strømregningene mine holdt seg på samme nivå som i høypristiden. Så så jeg at Elvia hadde fått en funksjon som beregner strømregning basert på faktisk spotpris for deg. Det var et betydelig lavere beløp enn jeg hadde betalt. For februar indikerte Elvia 2.589,76 kr, mens regningen jeg fikk fra Huskraft var på 4.453,66. Da jeg ringte leverandøren opplyste de at avtalen jeg hadde var «spot med forvaltning». Dette var visst skrevet (med liten skrift) da jeg inngikk avtalen. At dette betyr at jeg betaler for at leverandøren skal spekulere i fremtidige strømpriser, visste jeg derimot ikke. Det kom ikke frem i prissammenligningen til Forbrukerrådet. Og det står ikke ett ord om dette på MinSide til leverandøren. Den er jo direkte misvisende. Hvis dette ikke utgjør misvisende markedsføring, skjønner jeg ingenting. Jeg mener, når til og med Forbrukerrådet ikke skjønner at avtalen ikke er en spotprisavtale, da har leverandøren brukt litt for liten skrift i vilkårene sine.