Meny

NordlysEnergi omtaler og erfaringer

3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Bra
4
av 104 innen
strømselskap
73%
anbefaler
NordlysEnergi
Filtrer omtaler
37
0
2
2
11
Sorter omtaler etter
Viser av 52 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NordlysEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke uten min signatur!"

Ble overtalt av en meget aggressiv dørselger til å ta i mot et tilbud for nærmere gjennomgang av avtalen, men signerte ingenting. Alikevel har de opprettet et kundeforhold på en avtale med 12 måneders bindingstid. Sendte umiddelbart angrerettskjema, til tross for at jeg aldri hadde takket ja til tilbudet, men en kort beskjed om at jeg ikke setter pris på den type behandling. Svaret jeg fikk var like manipulativt som resten av opplevelsen: "Det er trist at det er årsaken til at du går glipp av Norges billigste strømavtale." Det er forøvrig ikke sant. I mitt område er de ikke engang med på lista over de billigste leverandørene.

Morten K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget god opplevelse!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Møtt av en veldig søt og velinformert selger på døren. Viste meg en veldig god avtale og jeg har vært storfornøyd i lang tid etter bytte og anbefaler på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig vilkår og altfor høyt bruddgebyr"
3 syns denne omtalen er nyttig

Var kunde hos Nordlys i 2 uker + 1 dag, da jeg fikk et bedre tilbud hos en konkurrent. Da fikk jeg en mld fra Nordlys, hvor de brukte skremselspropaganda ved å ref til bruddgebyr. Vi sendte flere mailer frem og tilbake, men Nordlys stod på sitt selvom det kun var godt 1 dag over angrefristen. De lurer til seg kunder, og tjener penger ved å tvinge til å betale bruddgebyr! Hold dere langt unna!!

Svar fra NordlysEnergi
23.10.2020 13.55
Hei Nina. NordlysEnergi setter pris på både ris og ros. Men her er ikke omtalen din korrekt. Du "tror" du fikk bedre tilbud noe du ikke fikk. Det hadde gått langt over angrefristen, at din gamle leverandør påstår at det kun var en dag over er feil. På lik linje som det er feil at du hadde fått et beder tilbud fra dem, dette etter at de hadde hatt deg på en dårlig strømavtale i lang periode. Det er også utrolig at du tør å påstå at vi tvinger deg til å betale bruddgebyr, vi har gjentatte ganger sagt at vi ønsker og håper på det sterkeste at du velger å fortsette på strømavtalen slik at du ikke må betale gebyret. Vi vil heller ha deg som kunde enn at du skal betale bruddgebyr. Du ga oss heller ikke sjansen til å sende første faktura til deg før du kommer med usanne påstander. Veldig leit.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aldri betalt så lite for strøm - Topp 3 garanti"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte av en veldig ivrig, men hyggelig selger som kom på døren min. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle signere, men valgte å signere grunnet god selger og god omtale på bytt.no. Nå har fått første faktura og jeg må si at jeg er fornøyd med min avgjørelse den kvelden. Har nesten halvert mine strømutgifter! Veldig god og hyggelig kundeservice har dem også. Anbefales på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltringer"
6 syns denne omtalen er nyttig

Blir omtrent tvunget til signering av avtale av innpåsliten dørselger. Bindingstiden står med liten skrift og blir ikke snakket høyt om... 2100,- i bruddgebyr skulle vært ulovlig. STYR UNNA

Svar fra NordlysEnergi
21.10.2020 08.31
Hei Andre. NordlysEnergi setter pris på både ris og ros. Omtalen din er totalt useriøs og inneholder ikke fakta, hadde dette vært en konstruktiv omtale så hadde vi ikke reagert. Bindingstiden står på UTHEVET skrift i kontrakten, det er den største skriften på hele kontrakten. Du har ikke blitt påtvunget noe. Og karakteren du har satt for "Verdi for pengene" "Brukervennlighet" "Kundeservice" har du ikke erfart. Du har ikke fått en faktura engang før du velger å avslutte og kritisere oss. Du har heller ikke forsøkt å ta kontakt med oss så vi kan finne en løsning, så denne omtalen har ikke noe rot i virkeligheten.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"En solid leverandør med god kundeservice"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har vært i kontakt med kundeservice som svar raskt på alle henvendelser. Har sjekket flere strømleverandører og dette er helt klart en av de billigste. Litt morsomt at Nordlys energi forutsa at min gamle strømleverandør kom til å gi meg et kjempetilbud for å komme tilbake. Fikk en telefon fra det gamle selskapet som tilbød meg noen hundre lapper i avslag på neste regning om jeg kom tilbake. Gjorde selvfølgelig ikke dette da Nordlys Energi er åpenbart rimeligere enn alle de andre store strømleverandørene. Min opplevelse av Nordlys energi er at de er en seriøs og solid leverandør.

Christen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Sparte masse penger på både hytte og hus!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Fikk besøk av en usedvanlig høflig og velinformert dørselger, som hjalp med å bytte både hus og hytte. Svært fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig bra og billig"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde der i to år og fortsatt kjempe billig. Topp 3 Garanti leverer! Fikk denne avtalen på dør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Slue påtrengende dørselgere"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk besøk av to unge gutter lørdag ettermiddag. De var nesten inne i gangen for å finne måleren, selvom jeg avslo at jeg skulle bytte gang på gang. De gav seg ikke. Avtalte at de skulle ringe neste lørdag så vi kunne tenke på det, noterte navn adresse og telefonnummer samt at avtalen gjaldt å bli ringt. I dag 2 dager etter mottar jeg en SMS som bekrefter at jeg hat blitt strømkunde hos de. Jeg sender med en gang en innsigelse på forholdet. Får etter noen timer Mail tilbake, der de hevder at jeg har signert en skriftlig avtale å at de forholder seg til det. Jeg fikk etterhvert en bekreftelse på at de makulerer denne. Styr unna, ikke lukk opp døra når de kommer.

Christina
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Hold dere unna!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et selskap som er bare ute etter å tjene penger på bekostning av andre. Jeg ble med på en avtale der jeg ble lovet billig strøm, og det viste seg at jeg fikk en regning som var mye, mye dyrere når man regner med nettleien som kommer i tillegg. Avtalevilkårene deres er også urimelige: 12 mnd. bindingstid + plikt til å være kunde hos dem i 3mnd. etter bindingstid er over; med andre ord, 15 mnd. bindningstid. 3 mnd. oppsigelsestid etter disse 15mnd... 2100,- bruddgebyr uansett om du bryter etter en dag eller om det er en dag igjen av avtalen!!! Her advares det også om å velge dem: https://www.oblad.no/nyhet/strom/forbrukerradet/forbrukerradet-advarer-velg-en-annen-stromavtale-enn-den-som-topper-var-liste/s/5-68-595953. Kundeservice står på kravet og er ikke noe forhandlingsvillige. Ikke bli lurt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Glad jeg byttet og utmerket kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble møtt av en på døren som var høflig og ikke påtrengende. Han viste meg, på en veldig oversiktlig måte, hvordan Nordlysenergi kunne gjøre slik at jeg betalte mindre i strømregning. Har ikke angret og det har nå gått 1 år siden jeg byttet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aldri betalt så lite for strøm"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos nordlysenergi i rundt et år nå, og har aldri fått lavere pris hos andre leverandører. Betaler per i dag ingenting ekstra for strømmen, betaler kun for den strømmen jeg faktisk bruker. Fantastisk avtale og kjempegode vilkår, vises godt at de virkelig bryr seg om kundene og ønsker de best mulig pris! I motsetning til en rekke andre leverandører som bare gjør det for pengene. Anbefales på det sterkeste!

Darwish J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aldri byttet pris"
8 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte topp 3 garanti på dør i 2018, fått samme gode pris helt siden. Aldri endret på! Anbefales strekt!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Uklare avtalevilkår"
2 syns denne omtalen er nyttig

Slutter meg til øvrige kommentarer her om å se nøye på avtalevilkårene. Opplever mangelfull informasjon fra selgeren, som glemte å opplyse om 12 mnd bindingstid og at NordlysEnergi forbeholder seg retten til å endre prisene uten varsel når som helst i perioden. Topp 3-garantien er løst definert i avtalen, med lite konkrete opplysninger om hvordan dette regnes ut. Selgers lovnad om garanti mot fem konkrete selskaper er ikke nevnt skriftlig. Avtalen kan nok passe for noen, men for meg virker dette litt suspekt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Les vilkårene godt!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Anser meg selv for å være en oppegående person, men her har jeg sovet i timen. Gikk inn på en avtale med Nordlys for 1,5 år siden, og oppfattet ikke at jeg samtidig hadde akseptert en avtale med 9 måneders bindingstid. Hadde dette kommet frem tydeligere så hadde jeg selvfølgelig ikke takket ja til å bytte tilbake til min gamle strømleverandør når de tok kontakt og ville ha meg tilbake som kunde. Jeg fikk i disse dager til min overraskelse nå langt over ett år senere - en faktura fra selskapet på et bruddgebyr på 2.100 kr. Når jeg prøvde å bestride dette i og med at det var gått så lang tid etter at kundeforholdet var avsluttet, og at jeg ikke kjente til bindingstiden. Fra Nordlys fikk jeg null forståelse og de var ikke interessert i å trekke fakturaen tilbake eller redusere beløpet - beskjeden fra selskapet var at slike krav er gyldige i tre år. Kommer i all fremtid til å FRARÅDE venner og kjente fra å bli kunde hos Nordlys.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Strømavtale Topp 3 Garanti"
10 syns denne omtalen er nyttig

Satt meg på en avtale kjøpt på dør som heter Topp 3 Garanti. NordlysEnergi leverer de beste prisene på markedet, med et stort fokus på kundene. Anbefales👍🏼

Didrik R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Mye bedre enn jeg trodde"
11 syns denne omtalen er nyttig

Byttet selv om jeg fortsatt ikke var helt sikker, men nå etter første regning er det ingen tvil om at det var dritlurt

Kundetilfredshet
"Pågående selger"
5 syns denne omtalen er nyttig

Pågående og frekk selger som overhode ikke var interesser i å høre at jeg ikke ønsker å bytte leverandør. Etter tredje forsøk måtte jeg rett og slett bare lukke døren igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Slu dørselger og dårlig informasjon"
5 syns denne omtalen er nyttig

Enig med to andre omtaler her stevner intense dørselger og svært dårlig informasjon vedr. vilkår og bindingstid - faktisk ingen informasjon om dette overhode! Selgeren kom på ettermiddagen, rett før middag, midt i legging og snakket høyt, raskt og mye. Aldri nevnte selgeren eksplisitt at det var 12 måneders binding på strømabonnementet. I stedet fokuserte selgeren på hvor høy score selskapet har på bytt.no vs. strømleverandøren vi hadde på det tidspunktet. Det var også deres selger som fylte ut bestillingsskjemaet og tillot dermed liten tid til å se over før det var dags å undertegne. Denne måten å rekruttere kunder på setter jeg, og antakeligvis flere med meg, svært liten pris på. I etterkant føler en seg lurt og det gir ikke fornøyde kunder. Nå er min husstand bundet til NordlysEnergi i 12 mnd., så gratulerer til dem for det. Jeg kommer ikke til å anbefale NordlysEnergi til andre i min omgangskrets. Det ligger inne i kalenderen dagen jeg kan si opp denne avtalen. Da har de for øvrig tre mnd. oppsigelse som strekker den totale bindingen til hele 15 mnd.! For øvrig hevder selskapet at ting er enkelt hos dem. Jeg oppfatter det som alt annet. Vilkårene i strømavtalen er vanskelige å forstå og det du betaler er mer uforutsigbart enn en vanlig spotpris-avtale. I tillegg kommer det to regninger (en fra NordlysEnergi og en annen fra netteier) og jeg har ikke fått tilbud om avtalegiro. Styr unna er mitt tips!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Slu dørselgere og dårlig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Intensiv dørselger som ikke legger frem all informasjon. Argumenterer for fornøyde kunder gjennom bytt.no, men som i ettertid viser å være svært få totale omtaler og trolig ikke ekte. Ringte kundeservice som ikke kunne hjelpe meg med å komme ut av avtalen uten å betale et gebyr på 2200kr. Person i kundeservice var nedverdigende og hevet stemmen flere ganger til meg, og mente det kun var mitt ansvar å sette meg inn i kontrakten, som også i utgangspunktet var utrolig tungt skrevet med liten skrift. Hørte ikke noe fra selskapet før angrefristen var gått ut, slik at avtalen ble gjeldende før de tok kontakt. Slu markedsføring. I tillegg til at man får 2 månedlige strømregninger, en for strømnettet og en fra nordlys energi. Utrolig tungvindt. Kommer aldri til å anbefale selskapet til noen, og bytter på dagen 12 mnd. kontrakten går ut. Avtalen de gir er ikke bedre enn konkurrerende strømselskapet som ikke har bindingstid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Super kundeservice!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Veldig bra priser og imponerende kundeservice! Jeg har opplevd at NordlysEnergi virkelig er opptatt av kundene og holder fokuset der og ikke på «tjen mest mulig penger». Tipp topp tommel opp! Anbefaler med glede til alle jeg kjenner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fantastisk kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nylig byttet over til NordlysEnergi og fikk supergod hjelp på kundeservice. De er ryddig og flinke, og gjør at jeg føler meg trygg som kunde. Så langt veldig fornøyd! Anbefales :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bedre enn forventet"
7 syns denne omtalen er nyttig

Nordlysenergi har gode priser innenfor strøm. Trodde aldri jeg skulle skrive en omtale, men ble møtt av selger på døren og personen henviste til bytt.no på omtaler om selskapet. Jeg personlig er opptatt av å å se på selskapet og nærmere på avtalen før jeg gjør noe, og det var derfor enkelt å finne ut opplevelser fra kunder her. Jeg var derfor glad for at denne siden finnes så jeg kan lete etter troverdige tilbakemeldinger. Jeg var veldig glad jeg byttet, endte opp med å neste halvere strømregningen min. Absolutt noe å anbefale

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Eksemplarisk"
6 syns denne omtalen er nyttig

Enkelt, billig og trygt. Man føler tydelig at de seriøse, og ønsker deg en god strømpris, ikke bare hanker inn folk med lokketilbud og alt annet tull, som mange andre.

Kundetilfredshet
"Forferdelig irriterende dørselger"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ta nei for et nei. Herregud. Selger viste ingen forståelse da jeg sa jeg ikke var interessert i hva han hadde og tilby og skulle til å skrive meg opp på listen sin. Ikke før jeg ettertrykkelig sa jeg IKKE kom til å bytte leverandør og kom IKKE til å kjøpe noe som helst av han, ga han seg. Fikk vanvittig dårlig inntrykk av både selger og selskapet han representerte. Å få en lang innøvd salgspitch av en jypling som ikke har sosiale nok antenner til å forstå at en person ikke er interessert er uforståelig. Man forsøker å være så høflig som mulig mot folk, men dørselgeren hos Nordlysenergi gjorde ikke dette lett for meg..

NordlysEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til NordlysEnergi
SJEKK OM NORDLYSENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NordlysEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
WINTER IS COMING
Andre prismodeller - NordlysEnergi
52 omtaler
Etterskuddsvis betaling
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
kr
0,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR