Meny

NordlysEnergi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NordlysEnergi
2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
99
av 100 innen
strømselskap
36%
anbefaler
NordlysEnergi
Filtrer omtaler
94
22
6
16
174
Sorter omtaler etter
Viser av 312 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NordlysEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bindingstid!!"

De opplyste ikke om bindingstid når de solgte avtalen. Prismessig så er de riktignok gode. Bruddgebyr hvis man vil ut av avtalen. Ikke smartstyring av elbil i appen enda heller. De bør forbedre seg betydelig på dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utmerket avtale"

Brukt i 3 månder meget fornøyd billig pris, og bra kundeservice.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Oppsigelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Du gjør en 1 års avtale. Flott, men husk å si opp etter 9 mnd. Om ikke blir du værende 15 mnd. etter å ha lest kontrakten. Hva som da skjer med den gode avtalen er usikkert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gjennomgående ren svindel"

Hatt avtale uten bindingstid. Sender faktura med "bruddgebyr" ved bytte av leverandør. Styr unna. Eier er også svindelmistenkt. For de som liker svindel er dette et flott selskap, alle andre, styr unna. Oppdaterer etter hvert ut fra hva kontakten med kundeservice sier. Kjære Bytt: dette er ikke sterk ordbruk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Føler meg fullstendig lurt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Maken til svindelvirksomhet har jeg ikke vært borti. Truer med bruddgebyr når man sier opp, lyver på telefon om lengre bindingstid enn reelt. Jeg sa opp på telefon i januar, sier opp i mai, og så påstår de jeg har 3 måneder oppsigelsestid. De har i tillegg satt meg på en annen avtale enn jeg opprinnelig signerte på. Styr unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ser ikke noe behov for å gi noen omtale av Nordlysenergi utover at de er kjeltringer. Jeg anbefaler alle andre å velge andre strømleverandører med respekt for kunden istedet for Nordlysenergi.

Drittsur K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Møkkafirma som lurer deg!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde spotprisavtale og ble overfakturert! De bare fakturerte meg ekstra uten avtale, ordentlig m***afirma. Les Kapital som kom ut 20. mai 2022 - jeg var ikke den eneste. Ser ut som alle som kommer inn døra der blir skrudd trillrundt... venter bare på at disse mister retten til å drive selskap i Norge eller at Politiet sjekker dem i kortene. Fra kundesenter til ledelse og eiere - her må noen gidde å komme til bunns....

Kundetilfredshet
"Ekstermt frekk markesdføring og useriøst selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger kom på døren når min kone var hjemme alene. De nærmest tvang henne til å skrive under på flytting av strømabonnement. Ingen angreskjema og ingen informasjon om bindingstid. Da min kone sa at det var hennes mann som handterer strømabonnement var det ikke noe problem. NordlysEnergi skulle ringe "den ansvarlige" for strømabonnement slik at dette ble formelt i orden. Det har selvsagt ikke skjedd. Flere dager etter "angrefristen" var utløpt får vi et brev "Hertelig velkommen som kunde hos NordlysEnergi". Den velkomsten er ikke akkurat blitt hjertelig. Maken til måte å "behandle" kunder er skremmende. Vanskelig å finne ord for det. Men en ting er sikkert: De har ødelagt for seg selv og uendelig mange andre som driver med salg. Konklusjonen vår er klar: STYR unna NordlysEnergi.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"

Er vel som andre selskaper. har ikke hatt bruk for kundeservice enda. Kunne hvert bedre med nettleie på samme faktura.

Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uærlig selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger kom på døren og lovet en kjempegod spotprisavtale. I ettertid viser det seg at de har lurt meg til å skrive under på en variabel avtale med 12 mnd bindingstid. Forbrukerrådet advarer, les avisartiklene under: ttps://e24.no/naeringsliv/i/RreGp2/trodde-de-solgte-stroem-til-spotpris-viste-seg-aa-vaere-noe-helt-annet https://e24.no/naeringsliv/i/28A2Or/omstridt-stroemselskap-maa-svare-etter-lovbrudd Etter jeg fant ut dette har jeg prøvt å si opp avtalen, men kundeservice svarer spydig tilbake og sier at jeg bare kan glemme det. Det er ingen tvil om at dette er et selskap som lever av å lure folk. Styr unna NordlysEnergi!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hold dere langt unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sjekden jeg klager men må advare mot dette firmaet. Fikk besøk av to unge menn på døra, de fortalte om hvor fantastisk nordlys var, jeg spurte flere ganger om jeg fikk alt på en faktura- strøm hus,hytte, nettleie og ble lovet at det var det. Etter to uker fikk jeg tlf fra nordlys hvor de fortalte at jeg ikke fikk alt på en faktura og at angrefristen var over. 1 års bindingstid + 3 mnd . Fikk melding i dag da jeg sa opp etter 9 mnd slik at jeg slapp de 3 ekstra mnd og fristen var da 10 juni, jeg skal over til lyse men vust jeg går over i dag 13 mai så blir bruddgebyret 2100kr Ekstremt useriøst firma!!!!!

Irritert T. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr for all del unna - ble truet med rettslige skritt da jeg sa jeg ville omtale dem negativt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Undertegnet på en avtale via dørsalg av en ung og hyggelig selger. Det kom jeg dessverre til å angre kraftig på i ettertid. Ja, jeg leste ikke all den lille skriften godt nok - det tar jeg på min kappe og der har Nordlysenergi alt sitt på det rene, for all del. Jeg sendte imidlertid en skriftlig klage på at jeg følte meg lurt og ville gå fra avtalen, for selv om det står med liten skrift så er det at man binder seg til 12 måneder PLUSS ytterligere 3 måneders oppsigelse i etterkant av det igjen en meget essensiell opplysning selgeren bør opplyse om. Dette er absolutt ikke vanlig for bransjen, og med barn som maste og midt i middagstid leste jeg ikke gjennom kontrakten. Jeg ba om å bli løst fra avtalen uten bruddgebyr og følte meg lurt av bindingstid og at avtalen ville bli endret til annen prismodell etter 3 mnd. Sa at de brukte skitne salgstriks og fører kundene bak lyset og at jeg ville omtale de negativt dersom de ikke var imøtekommende. Samtalen utviklet seg da i retning av trusler og Nordlys skriver da følgende: "(......) videre holdes du økonomisk ansvarlig for alle dårlige omtaler, det betyr at vi faktisk vil ta juridiske skritt mot deg fordi du har fått godt med info om at avtalen har 12 måneders bindingstid" "(.....) Dersom du begynner å spre et dårlig rykte om NordlysEnergi som er basert på at du ikke satt deg inn i avtalen så kommer vi som nevnt til å ta juridiske skritt. Da ser vi heller ikke grunnen til å levere deg en billig strømavtale under bindingstiden. Vi kan med loven endre prisen på din strømavtale med 14 dagers varsel og kommer da til å se oss nødt til å gjøre det" Som sagt - ja, dette var min egen feil i utgangspunktet. Men døm selv om dette er et selskap du vil inngå kundeforhold med. Mitt råd? Styr unna, velg noe annet Når det er sagt - så er fakturaene veldig oversiktlige og fine, det skal de ha. Det er blant de beste av alle leverandører jeg har hatt.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Forståelig avtale"

Avtalen var grei og enkel. Foreløpig ingen negativ erfaring etter snart et år som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ble lurt til å tro at Topp 3-avtalen var spotprisavtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk ikke nødvendig informasjon om avtalevilkår, angrerett, og ble forledet til å tro at jeg inngikk en spotprisavtale. Fakturaen er satt opp på en måte som gjør at kunden fortsetter å tro han har spotsprisavtale

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare dritt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får fremdeles regninger på en leilighet jeg bodde i for flere måneder siden og hver F.gang jeg ringer så sier dem at det er sluttfaktura. Ble første og siste gang jeg tegner strøm hos dem, styr lang unna. Bare lureri…

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Helt ræva"
3 syns denne omtalen er nyttig

Langt i fra så billig som det påstås med topp 3 garanti… Hentet tilbud fra en annen leverandør som sa at det vi har blitt fakturert er langt unna spot pris. Byttet leverandør etter en måned..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Null beskjed eller informasjon fra selger om bindingstid eller oppsigelsestid. Bruddgebyr selvom man er der mer enn ett år. Misvisende vilkår. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uriktig og mangelfull informasjon om dyr strømavtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde en selger på døra som reklamerte for en garanti på å ha billigst strømpris og fremstilte avtalen som en spotprisavtale. Avtalen jeg fikk var en Topp 3 Garanti avtale. Denne har vist seg å ikke være en spotprisavtale og ikke på noen måte levere den billigste strømprisen i markedet. Når jeg nå sa opp avtalen mottok jeg en melding om bruddgebyr som ikke hadde noen konkret referanse til et avtalepunkt i strømavtalen, ei heller informasjon om størrelsen på bruddgebyret. Etter at jeg undersøkte litt fant jeg informasjon på nettsidene deres om at i tillegg til 1 års bindingstid så opererer de med 3mnd oppsigelsestid. Dette ble ikke informert om i avtalen eller av dørselger. Jeg kontaktet NordlysEnergi pr tlf for å informasjon om størrelsen på bruddgebyret. Det er på 900,-.... Ser at denne opplevelsen er ikke unik for meg: https://e24.no/naeringsliv/i/RreGp2/trodde-de-solgte-stroem-til-spotpris-viste-seg-aa-vaere-noe-helt-annet

Halvard H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Feilinformasjon fra selger"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dørselger kom med manglende og feil informasjon. Fikk bruddgebyr selv om jeg hadde vært kunde i over 12 mnd.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bare velstand, en god avtale!:)"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd med min avtale. Dette som leses om i media må dreie seg om bakvasking fra bitre konkurrenter!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkel strømavtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkel strømavtale. Eneste som kan bli bedre er en bedre app, men der skjer det oppdatering så det blir nok veldig bra til slutt! Jeg vil forbli kunde så lenge prisene er så gunstige som de er, jeg har lavt strømforbruk så det å betale mnd pris for avtaler er noe jeg prøver å unngå. Med Winter is coming 2,0 får jeg også avslag på strømmen! Win win!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"HOLD DERE LANGT UNNA"
4 syns denne omtalen er nyttig

Pådrivende selgere Arrogante på service Holder ikke det de lover Kunne jeg gitt 0 poeng så skulle de fått det

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere langt unna dette firma .Dufår ikke den beste avtalen dem har og du blir bint til dem et år det sier dem ikke noe om og når du spør om en bredere avtale får du beskjed om å avslute avtale for 2100 kr

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke gi din tid til selger fra Nordlys!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Samme opplevelsen som alle andre som fikk frekk selger på døra der han absollute ville ha underskrift fra en venn av meg som ikke beherske godt norsk. Han ikke ville underskrive noe, men ble lurt av selger. Selger fikk kun delen av underskrivet og nå Nordlys Energi sendte han bruddgebyr. Vi nekter å betale og kommer til å lage en stor sak av dette slik Nordlys får konsekvens hvis de holder på med dette mot gamle folk eller utlendinger. Ikke akseptabel.

Inger L. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøs, - års bindingstid, 3 mnd oppsigelsestid og dårlig informasjon😡"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg anbefaler sterkt å ikke bli kunde. De har 1 års bindingstid pluss 3 mnd oppsigelsestid!!! Useriøs selger som kom på dør i en blokk der det ikke er lov med salg ved dørene. Dårlig informasjon i tillegg. Hold dere unna er mitt råd!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR