Meny

NordlysEnergi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NordlysEnergi
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
109
av 110 innen
strømselskap
31%
anbefaler
NordlysEnergi
Filtrer omtaler
94
22
7
22
225
Sorter omtaler etter
Viser av 370 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NordlysEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Holde deg unna"

Jeg måtte betale straffegebyr etter bindingstiden var ute da de i tillegg har en oppsigelsestid på 3mnd. Dette er så underkommunisert at jeg ikke var klar over det, og klarer fortsatt ikke å finne ut av når jeg ble opplyst om dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Top 3 guarantee is a scam"

They have been fined in the past for their false "top 3 guarantee". We pay 3x the amount of our neighbours. They make it very difficult to get out of a contract and have extremely poor customer service. How they can expect you give 3 months notice of cancellation is absolutely absurd. If I had the choice to force my worst enemy to sign a contract with Nordlys energi I wouldn't do it.

Gunnar W
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Gebyr"

Krever 2.100,- for og bytte til annen leverandør. Ikke bra med 3 mnd oppsigelsestid.

Forbana K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Det verste jeg en gang har opplevd. Stur unna fra dem, svindler de folk. Aldri sende folk på døra mi"

Manglende forståelse, samarbeid, lureri og ikke noe anbefale til noen. Svindler de norsk befolkning. De nekter å dele opp faktura når den er så pass så høyt enn kunden klarer å betale en gang. Sender kunde til innkasso etter at kunden har ringt å bedt dem å forhandler frem til noe fornuft. Derfor skal ikke anbefale dem til noen. De levere ikke det de lover fra starten. Jeg mener det jeg mener med god samvitighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere unna"

Helt hårreisende på kundeservice og mail. De på kundeservice kan ikke få fortgang på mail eller se mailer du har sendt - 2 separate system skylder de på. Ikke justerer de priser eller forholder seg til rabatter - har siden august bedt om bedre avtale og det er null respons. Dette blir nå sak med forbrukerrådet. Andre selskapet tar 5000k inkl leie - Nordlys tar 11 000 for samme forbruk..........

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Vanvittige påslag og agressive selgere. Brudd gebyr på 2100,- selv lang tid etter bindingstid. SVIN"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har sammenlignet faktura med venner og kjente med tilnærmet likt forbruk, og jeg betaler nesten det dobbelte. Selger som var I kontakt med meg unnlot å svare på spørsmål om både bindingstid og bruddgebyr på 2100,-, selv etter bindingstid. Snaket om alle fordeler som ikke finnes i realiteten. STYR UNNA!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri / bondefangeri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Støtter tidligere kommentarer. Man blir lovet en super avtale med spotpris - som viser seg å ikke være det. Det med bindingstid og gebyr for bytte av selskap kommer først dersom du prøver å si opp avtalen. Enerverende:(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uredelig avtalebeskrivelse og dårlige vilkår"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dørsalg. Jeg opplevde denne leverandøren som uredelig i det jeg formidlet at jeg ønsket spot-pris, men ble satt opp på noe de kaller topp 4 garanti. Dette viser seg imidlertid å være en såkalt "variabel pris" der de selv bestemmer prisen; eksempelvis for oktober: spotpris var i underkant av 170 øre/kwt, men deres topp 4 garanti lå på rundt 500 øre/kwt - pluss MVA! Det kaller jeg ran. Uheldigvis opererer de med bindingstid og oppsigelsestid, samt bruddgebyr. Mitt beste råd: STYR UNNA!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kjeltringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt av selger på messe til å inngå spotprisavtale som når regninger kom viste seg å være variabel. Kundeservice som er dressert til å avslå alle former for klage. Nordlys energi lurer bevisst kundene sine ved å ikke oppgi priser på nettside og i app. Etter at de over lenger tid oppga at funksjon med dagens pris ville komme på app men i mellomtiden viste til sin nettside, har de snudd og sier den ikke vil komme og samtidig fjernet pris fra nettsiden. Bevisst lureri.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Totalt upålitelig og useriøs leverandør!! Styr unna!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke vært borti maken til useriøs og upålitelig leverandør. Var fornøyd med dem i mange år, men da strømprisene gikk i været så tok det helt av. Ingen forslag til å endre avtalen vår da vi sa opp. Dersom de hadde en spotprisavtale som var bedre så burde de ha kommet på banen. De opererer med 12 mnd. binding det første året og nå når vi sa opp avtalen så hadde vi 3 mnd. Jeg mistenker at de legge på ekstra for folk som sier opp avtalen. Dette er helt hinsides og over alle støvleskaft. Det er helt umulig å følge med på hvilken pris de operer med! Glad vi snart er ute! Aldri mer!! Hold dere unna dette selskapet!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sykt dyrt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Trodde jeg ble solgt en spotpris avtale, men det viste seg være en variabel avtale. Denne topp 4 garantien de reklamerte for, ga en gjennomsnittlig pris som var 4 ganger dyrere enn gjennomsnittlig spotpris for oktober 2022.

Tidligere K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dette er svindlere, hold dere langt unna!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er svindlere som legger på ukjente gebyrer til mange tusen kroner når du bytter selskap, selv etter å ha vært kunde i flere år. De krever 3 måneder oppsigelse, og dermed får alle kunder bot for å skifte selskap. De kaller det gebyr for brudd på avtale. De går også til nemda og opprettholder sine urettmessige krav, bare å holde seg lang unna denne gjengen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"En stjerne er alt for mye"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er satt i system. Bindingstid... Oppsigelses tid. Prisene settes i slutten av mnd. kunde service.: NordlysEnergi som resten av bransjen, har høy pågang på epost og telefon. Dersom du har sendt oss epost vær vennlig og vent på svar før du sender en ny. Det kan ta inntil 6 virkedager før du får svar på din epost. Takk for tålmodigheten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurt inn i en ett års avtale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en selger på døren som lovet meg en fantastisk avtale. Skulle få spotpris, og en kraftig rabatt de første 3 mnd. Viste seg å ikke være spotpris og rabatten var på fantastiske 0,03 øre. På toppen var det bindingstid på 12mnd og 3mnd oppsigelsetid. Oppdaget ikke dette før det var gått et par uker og angrefristen var utgått. Selger informerte heller ikke om dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Null åpenhet og høy bot ved oppsigelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Meget skuffende å oppleve at selskapet gir meg en bot på 1900 kroner etter å ha vært lojal kunde i flere år. Bruddgebyr kaller de det, og den kommer som en stor overraskelse når du bytter til et annet selskap, som jo man gjør. Det er ingen informasjon om priser eller praksis rundt dette på nettsidene og du får ikke noe svar på mail hvis du har spørsmål om dette. Velger du dette selskapet, les kontrakten nøye. Standard vilkår ligger heller ikke åpent på nettsidene, så disse må du be om å få tilsendt. Riktignok kan du si opp avtalen med 3 måneders varsel og unngå dette gebyrer, men hvem tenker på det når du er i dialog med en selger i et annet selskap. Da virker alt så enkelt, for selskapet fikser alt og du trenger bare akseptere ny avtale. Det er sånn det skal være. Jeg velger å betale bruddgebyret mitt for å unngå stress med inkassovarsler eller pågående selgere som skal vinne meg tilbake. Men til Nordlysenergi vil jeg si at denne praksisen neppe holder lenger. På forbrukermarkedet gjelder det å være transparent, sette kundene først og skape gode kundeforhold basert på tillit og troverdighet. Det gjør man ikke ved å straffe kunder med høye bøter etter mange års lojalitet. Det blir dårlig stemning av det!

Sølvi B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"betaler for strøm fra fraflytttet adr. ny eier satte seg på feil måler."
1 syns denne omtalen er nyttig

Nordlys tar ikke tlf når jeg ringer trenger dato som de skal reverse den strømavtalen på fraflyttet adresse.De la på røret da min datter snakket med de sist.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendige"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har trukket strøm for 3 mnd hvor man ikke har vært kunde. Når dette oppdages og man sperrer autogiro sender de regninger pr epost. De nekter gi tilbake pengene og kundeservice legger på midt i samtalen for de har ikke tid til å diskutere dette

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Latterlig bruddgebyr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble ilagt et bruddgebyr på 900 kr selvom jeg hadde fullført mer enn 12 måneders binding. Helt latterlig høyt gebyr for å glemme at det er 3 måneders oppsigelse i tillegg. Dette selskapet er satt opp med intensjon for å grafse til seg. Helt latterlig, hold dere unna folkens. Bare si nei når dørselgeren er der!

Synnøve
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Oppsigelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet krever større gebyr om du velger si opp . .Det nevnes ikke fra selger at man har lang oppsigelsestid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De avsluttet mitt kundeforhold uten varsel"
1 syns denne omtalen er nyttig

De sier at de sendte en epost men jeg kan bekrefte (og vise) at jeg ikke har fått noe epost som de sier. Dette er et veldig uprofesjonelt selskap, styr unna!

Anne L. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice og elendige avtaler."
1 syns denne omtalen er nyttig

De opprerer med straffegebyr. Hva er det for tull. Elendige avtaler også og elendig kundeservice. Styr unna!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltringer"
4 syns denne omtalen er nyttig

1 års bindingstid med 2100 kr i bruddgebyr, samt gebyr på 1200 kr dersom du ikke gir beskjed 3 mnd på forhånd før oppsigelse. Kundeservice som ikke er behjelpelige i deg hele tatt, kjeltring business fra ende til annen.

Peewee14
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindler alle kunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svindel fra ende til slutt. Påslag i hue og r.... Bare lureri "topp 3" ikke f..., hvis det ikke er topp 3 dyrest de mener. Detta er ikke å anbefale for noen. Har selv blitt lurt grundig av disse idiotene. Jeg jobber med 10 stk og 6 forskjellige strøm leverandører der jeg har dyrest strøm. Så dette er svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Opplyser ikke om bindingstid eller bruddgebyr++"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kommuniserer ikke at de har oppsigelsesgebyr på kr.1200.- hvis ikke de får 3mnd varsel, heller ikke om bruddgebyr på kr.2100. De har heller ikke angrerettsskjema ved kontraktsinngåelse. Det er spekulasjon og totalt useriøst. Kundeservice er heller ikke interessert i å rette opp i etterkant, hvis man ikke var klar over oppsigelsestiden de ikke har opplyst. Slik at man kan fortsette som kunde ut oppsigelsestiden. Da er "bye bye" til deg og 1200kr. takk. Hold deg langt unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk faktura på rundt i oktober for 4kr/kw gjennomsnitt, anbefaler ikke i det heletatt :(

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR