Meny

NordlysEnergi omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
77
av 104 innen
strømselskap
54%
anbefaler
NordlysEnergi
Filtrer omtaler
45
0
2
3
34
Sorter omtaler etter
Viser av 84 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NordlysEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble lurt inn i en dyr avtale med nordlysenergi av en aggressiv selger som foret oss med løgner. Vi kom oss heller ikke ut av avtalen uten å betale flere 1000kr. Anbefales IKKE!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøse"
2 syns denne omtalen er nyttig

De fakturerer bruddgebyr når selgeren lover at det ikke er bindingstid. Useriøse og tar heller ikke ansvar

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Useriøst"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde nettopp en selger på døra. Han hadde ikke på seg munnbind. Opplyste ingenting om bindingstid, heller ikke oppsigelsestid og bruddgebyr . Alt dette måtte jeg spørre om. Han mente også at han var Messias som hadde kommet for å redde meg fra dyre strømpriser. Fikk dårlige vibber av hele greia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"NordlysEnergi bruker selgere som selger betingelser som de ikke er forpliktet til"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en dørselger fra Nordlys som kom med et "tilbud" bedre enn standardbetingelsene de har (ingen binding og -14øre/KWh i påslag de 3 første månedene). Selger sa at kontrakten ikke var gyldig før NorgesEnergi hadde ringt meg og fått strømmåler-nummeret (noe de ikke gjorde). Kontrakten som jeg signerte hadde standardbetingelser, men selger førte på kontrakten at betingelsene er "NE-800" og som ble sagt at det refererte det som ble lovet meg. Etter 2 uker blir jeg flyttet over til NordlysEnergi på deres standard betingelser og ved klaging så tar de ikke ansvar på hva som ble solgt meg ("Vi forholder oss til den skriftlige avtalen"). Så, mitt råd, hold dere unna NordlysEnergy dørselgere og kanskje hele selskapet. Saken er klaget inn for Elklagenemnda, og jeg oppfordrer andre i samme situasjon til å gjøre det samme

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Løng, svindel og alt værre som er"
3 syns denne omtalen er nyttig

Blir seriøst forbanna av å skrive dette, men jeg er enig med mange andre om at man må styre LANGT unna dette d*** selskapet. De gir ut falsk informasjon og lyver for å lure til seg kunder. For et d*** selskap, som budde skamme seg over hvordan de holder på. Og kundeservice? Helt latterlige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig fornøyd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet avtale for et år siden og er veldig fornøyd. Får samlet faktura for både hjem og hytte som er veldig ryddig. Litt dumt med bindingstid, men har ikke planer om å bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig strøm og hyggelig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med NE, blir stadig overrasket over den lave prisen på fakturaene i forhold til de jeg har hatt tidligere, koselig kundeservice og ordner opp når det er noe.

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Selger "glemte" å opplyse om..."
5 syns denne omtalen er nyttig

Selgeren som kom på døren min var hyggelig han. Jeg ville nok ha behold dette abonnementet hvis selgeren hadde opplyst om bindingstiden. Men siden han valgte å ikke si noe om det så bruker jeg angreretten min. Jeg tenker, at hvis et selskap er bra, trenger de ikke bindingstid for å holde på kundene sine. Og det er hvertfall noe rart når de ikke nevner det i salgssamtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aggressiv el selskap"
7 syns denne omtalen er nyttig

Kan kun tilslutte meg de kritiske røster på denne siten omkring dette selskapet! Blev kontaktet av veldig aggressiv dørselger, som lovede en billig og enkel avtale, hvor alle separate betalinger ville blive samlet i en enkelt betaling for hver enkelt periode. I stedet har jeg opplevet at jeg mottar talrike oppkrevninger fra Elvia, foruten regninger fra NordlysEnergi selv - mye dyrere enn min tidligere avtale. Selgeren opplyste heller ikke noe omkring bruddgebyr før han på usædvanlig pressende vis fikk meg til å inngå avtale. Gjennomgående falsk reklame, Unngå dette selskapet for enhver pris!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Opplyser ikke viktig informasjon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dørselger som kommer i 9 tiden på kvelden er altfor sent. Tar heller ikke nei for et svar med engang og bruker ikke munnbind. Nevner ikke 12 mnd bindingstid og 3 mnd etter dette igjen. Heller ikke bruddgebyr. Lyver om at blokka har strømavtale og at denne er gått ut. Er bare glad jeg var for trøtt til å tenke på strøm når han ringte på. Hold dere unna.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Påtrengende dørselger uten munnbind! Kommer med tilbud om avtale men nevner ingenting om 12 måneders bindingstid, 2100 kroner for brudd og tre måneders oppsigelsestid etter de 12 månedene. Direkte villedende selger og strømleverandør som er ute etter å lure til seg kunder. Jeg brukte angreretten og sa opp avtalen dagen etter signering.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Pågåande selgarar"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nordlysenergi sine selgarar er pågåande og lyg for å få bebuarar i blokker til å åpne dørene sine. Dei opplyser blant anna at strømleverandøren til den aktuelle personen er solgt, og at dei derfor må teikne ein ny strømavtale, og dei lyg også om at dei har avtalt med styret i burettslag og sameige om at dei har ein avtale om å gjere elektrisk arbeid på eigedomen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjeltringselskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kom akkurat en slitsom selger på døren og lovet gull og grønne skoger. Jeg var glad jeg ikke gikk inn en avtale etter å ha lest kommentarene her. Han nevnte ingenting om bindingstid eller bruddgebyr, men ville at jeg skulle si ja til avtalen muntlig. Han brukte heller ikke munnbind, og dette er en blokk i Oslo sentrum! Ba til slutt om å få nummeret hans så jeg kunne kontakte han dersom jeg fant det intressant etter litt egen research. Det ville han ikke og sa at dette var en ekslusiv dørsalgsdeal. Men nå skjønner jeg hvorfor, for etter et raskt google søk, skjønner man fort at disse bør man styre langt unna! (Forresten, bytt.no bør gjennomgå alle de åpenbare fake positive omtalene av selskapet her) Tviler på at dette er ekte kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk billig strlm"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble tilbudt strøm på dør, nølte litt. Sa til slutt ja etter en meget flink selger. Viste seg å være en meget god beslutning grunnet billig og pålitelig strøm.

Celine B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Så fornøyd!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kjempe fornøyd med Nordlys!!! Har en avtale uten påslag og månedsbeløp. Hatt den en stund nå, var skeptisk, men dette er ett super bra selskap!!! Byttet fra en annen som ga meg 160kr i faste månedsbeløp. Det lønner seg ikke på en hybel. Anbefaler Nordlys. Hilsen Student!

Therese S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurt av dørselger"
7 syns denne omtalen er nyttig

Dette er bare lureri derfor dørsalg slik at man ikke sjekker på bedriften på nettet. Jeg sender angrefristskjemaet i dag! At det er bindingstid på 12 måneder ble aldri nevnt av selger, og heller ikke at det var 3 måneders oppsigelsestid samt 2100 kroner for brudd.

Svar fra NordlysEnergi
05.01.2021 10:53
Hei Therese. Vi stiller oss uforstående til hva vi har lurt deg på? Du signerte en avtale som har uthevet skrift som viser til at avtalen har 12 måneder bindingstid. Vi aksepterer din angrerett. At du påstår at vi driver med lurer kjenner vi oss ikke igjen i. Du har aldri fått levert strøm av oss og derfor heller ikke erfart hva vi kan levere og til hvilken pris.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Frekk selger på døren"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dørselger var først hyggelig på døren, men aksepterte ikke at vi ville ha betenkningstid selv om vi sa ifra flere ganger. Når det til slutt ble klart for han at vi ikke ville inngå en avtale ble han veldig sur og sa vi hadde "brukt 45 minutter av tiden hans" når det i hvert fall var halvparten og vi bare etterspurte mer info om avtalen. Han mente vi burde ha sagt ifra at vi ikke var interessert med en gang, selv om vi gjorde det flere ganger underveis. Han tok også av seg munnbindet. Veldig uprofft, påtrengende og ubehaglig!

Svar fra NordlysEnergi
22.12.2020 10:08
Hei Anne. Takk for din tilbakemelding. Dersom dette er din erfaring så setter vi pris på tilbakemeldingen slik at vi kan jobbe med dette og bli bedre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dørselgere som får eldre inn i lange strømavtaler"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vær oppmerksom på at dette selskapet går dør til dør og selger strømavtaler med lang bindingstid til blant annet eldre og sårbare. Selv om det kan være lovlig, er det i alle fall uetisk. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Beste dealen jeg har gjort med en strømleverandør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det kom en dørselger med utrolig mye bra informasjon som gjorde at jeg byttet. Nå har det gått to måneder og jeg har spart en hel del penger og er absolutt fornøyd! Den avtalen man får på døren er blant de beste jeg har sett - såkalt top 3 garantien deres!

Marius H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dette er ren svindel. Prøver å låse inn kunder gjennom ulovlige avtaler med skjulte bruddgebyr. Endrer skrur opp priser med rett etter oppstart. Forferdelig service.

Svar fra NordlysEnergi
15.12.2020 15:08
Nordlys stiller seg helt uforstående til denne omtalen. Komme med så grove påstander og drive så grov omdømmesvikt på så usanne påstander er totalt useriøst. Anbefaler deg å sette deg inn i hva Spotpris er. Prisen endrer seg selv hver dag. Vi har ALDRI satt opp påslaget eller månedsbeløp på vår avtale som er en påvirkning for forbrukeren. Helt utrolig at Bytt.no tillater slike usanne påstander uten dokumenter grunnlag.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"joviale dørselgere"
7 syns denne omtalen er nyttig

Kom en dørselger forleden dag på døra. Informerte meg om avtalen og hvordan den er ekstra gunstig for hytter, så da endte det jo opp med at jeg bytta til Nordlys Energi og hittil har jeg vært fornøyd. Det positive er jo at de er billigst men skulle gjerne ønske å slippe 12 måneder binding. Men så lenge prisene fortsetter å være som de er så er jeg svært fornøyd.

Christine
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dørselger uten munnbind!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dørselger uten munnbind! Nå rett før jul når de aller aller fleste av oss prøver å bidra til dugnaden mot korona. Ærlig talt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Utrolig pågående dørselgere, som ikke tar et nei for et nei"
8 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig pågående selgere som har plaget hele borettslaget hvor jeg bor i kveld. Aksepterer ikke et nei, og bryter dermed gjeldende lovverk for dørselgere. En liten reminder siden dere tydeligvis ikke forholder dere til gjeldende lovverk. "4.2 Selgerens oppførsel Standssalg og spesielt dørsalg er en påtrengende salgsform, hvilket medfører at det bør vises varsomhet ved disse salgsmetodene. En for aggressiv og pågående oppførsel kan i seg selv være lovstridig. [14] Selgeren skal straks respektere et ønske fra forbrukeren om ikke å innlede eller å avslutte salgssamtalen. " Altså: nei, betyr nei! Helt håpløs oppførsel fra dere. Som så klart blir spredt videre til venner og bekjente- hvor alle oppfordres til å skygge langt unna dere. I tillegg ser jeg at dere påstår at folk binder seg fra signatur/ underskrift. Skjønner at dere virkelig trenger en massiv oppdatering på gjeldende lovverk rundt flere elementer av deres såkalte "business". Spennende å se hva forbrukertilsynet mener om dette.

Kundetilfredshet
"Frekke dørselgere"
5 syns denne omtalen er nyttig

Her er det bare en ting å si: styr unna. Firmaer som har dørselgere som ikke tar et nei for et nei burde være en tankevekker hos de fleste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"superbillig! topp 3 garanti funker!"
8 syns denne omtalen er nyttig

hatt Nordlys Energi i snart et år nå, og jeg har kanskje halvert strømregningene mine sammenliknet med fjordkraft som jeg hadde før! topp 3-garanti funker som bare det, og jeg anbefaler til de som vil spare penger!

NordlysEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til NordlysEnergi
SJEKK OM NORDLYSENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NordlysEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
WINTER IS COMING
Andre prismodeller - NordlysEnergi
84 omtaler
Etterskuddsvis betaling
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
0 kr /mnd
0,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR