Meny

NordlysEnergi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NordlysEnergi
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
99
av 106 innen
strømselskap
41%
anbefaler
NordlysEnergi
Filtrer omtaler
50
1
2
7
65
Sorter omtaler etter
Viser av 125 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NordlysEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bindingsgtid og gebyrer som grenser til svinderl"

Unngå strømavtaler med bindingstid, det er rett og slett ikke verdt det. Bruddgebyrene grenser til svindel. Det er også vanskelig å få tilgang/registrere seg på minside hos Nordlys Energi. Ja, de er billig, men ikke SÅ billig heller. Finnes mye bedre avtaler der ute uten bindingstid. Er bare å unngå disse her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Helt forfederligt!!"

Kommer en på døren snakker og blabla skal selge meg strøm og opplyser ikke om bruddgebyr eller noenting. helt forferdelig kunderservice du gjør deg en stor tjeneste med og ikke binde deg til dette strømselskapet.. du vil ikke få sove du vil ikke ha det bra me deg selv du vil være forbannet som meg slå hull i skapet og bare skrike !!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Glad jeg ikke inngikk avtale"

Det ringte på døren kl. 21 (noe jeg syns er sent) og utenfor stod det en ung gutt i fra Nordlysenergi. Uten munnbind og ikke med 2 meter avstand, dette var også en dag alle skoler og barnehager hadde stengt grunnet pandemien. Han nevnet ikke noe ang. bindingstid, oppsigelse eller bruddgebyr. Han ble ikke fornøyd når jeg sa jeg ville sjekke opp selskapet før jeg inngikk noen avtale og mente at dette kunne jeg sjekke opp etter jeg signere avtalen da det var 14 dager angrefrist. Veldig glad for at jeg sa dette og ikke inngikk en avtale der og da. Han liret også ut av seg at han jobbet utelukkende! med dette som en ekstra jobb da han likte og hjelpe mennesker, tenkte i mitt stille sinn at da burde du heller jobbet innen omsorgsyrket, da hjelper du mennesker da!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bindingstid og endrede vilkår"

Jeg inngikk avtale med Nordlysenergi topp 3 garanti, som viste seg å ha ett års bindingstid. Jeg må ta på egen kappe at jeg ikke leste liten skrift, før jeg signerte, men tok for god fisk hva selger lovte. Avtalen har vart i drøyt 2 år, og jeg antok at bindingstiden var gått ut for lenge siden. Nordlysenergi har imidlertid et opplegg som automatisk fornyer med 3 mnd binding, som igjen gjør at det å bytte leverandør blir vanskelig. Jeg har nå sagt opp avtalen, og gleder meg til å få ny strømleverandør i august. Det begynte veldig bra, men tok raskt vending til en betydelig større strømutgift for meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr når man flytter"

Fikk vite at de vil ha 900 kr for bruddgebyr fordi flytting ikke ble meldt fra til dem. Uakseptabelt

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dørselgere opplyste ikke om 12 måneders bindingstid"

Dørselger ringer på kl.19.15 ca. Jeg trodde det var naboen. Merkelig tid å komme på døren for å selge noe. Dørselgeren er en ungdom, neppe ferdig med tenårene. Det første han sier er frekt og manipulerende, angrep på mitt utseende: "Du ser litt ...." jeg husker ikke hva han sa nøyaktig men jeg svarte: "Jeg er bare trøtt." Etterpå tenkte jeg hvor frekt og manipulerende dette var, denne første utvekslingen. Seriøst? Er det dette dere lærer dem. Guttungen ringte etter hvert til sin sjef og denne sjefen blabrer i et sett. Man kan ikke komme til orde, man blir ikke hørt og forsøkt forstått. Jeg slipper guttungen inn så vi ikke fryser begge to, for jeg har lyst til å bytte strømleverandør. Så googler jeg Nordlys Energi. Det første jeg reagerer på er at nettsiden slutter med .com. Jeg er et IT-mennske så jeg ser rødt. "Vi har internasjonale intensjoner." sier guttungen. Først på nettsiden ser jeg at det er bindingstid på 12 måneder. Dette opplyste de ikke om i det hele tatt. Det fikk meg til å skjønne at de ikke var redelige. Når jeg spurte hva som skjer dersom jeg avslutter før de 12 månedene er utløpt, svarte de meg ikke, de lot som at de ikke visste, unngikk å svare. Det og gjorde at jeg så rødt. Når jeg nå leser her så skjønner jeg at det var lurt å ikke signere avtalen med dem. Guttungen hadde ikke munnbind og brukte ikke antibac. Håper ikke jeg har blitt smittet. Ikke slipp dem inn!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svært fornøyd så langt med NordlysEnergi"

Inngikk avtale med NordlysEnergi i september 2020, og jeg er kjempefornøyd så langt. Det eneste minuset er vel at de har lang bindingstid, men det får gå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel satt i system"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her er det mye uklart! Blir referert til avtaler jeg ikke kjenner til. Kommunikasjon på sms, mailvedlegg som ikke kan åpnes. Når man ber om å få tilsendt avtale, refereres det til sms som skal være sendt. Når man ber om å signert avtale, får man link til generelle avtalevilkår, her ser man med selvsyn at bruddgebyret for å komme ut av avtale er på kr 2100.

Kasper E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"scam salgtriks og lureri, hold dere unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

scam salgtriks og lureri, hold dere unna. Selger får 50kr for vær person de verver, og det er alt de bryr seg om. Selger løy meg opp i trynet flere ganger. De gjør alt for å få et salg, og når det er gjort er du bundet fast i dritten i 12 måneder + 3 måneders oppsigelsestid. Helt på tryne, pass dere

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Ble lurt av Nordlys"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble kunder hos Nordlys uten å kunne bestemt selv.Det kom en gutt på døra fra Nordlys som fortalte at Nordlys var bedre en min strømleverandør, jeg sa at jeg vil ikke bytte, men at jeg kunne tenk på det.Han ga meg en skjema hvor jeg kunne bestemme meg om 14 dager, for meg surprise etter 3 dager fikk en melding som "velkommen" som kunder. Etter ni dager fikk en melding fra min leverandør om jeg fikk bytte strømleverandør? jeg forklart alt og min strømleverandør tok meg tilbake. Etter det fikk en faktura på 2200kr bare for ni dager uten av min egen valg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"For mange bindinger og vilkår med liten skrift"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter opplyste 12 mndr binding, går avtalen automatisk over til en ny 3 mndr binding. Dette var vi ikke klar over. Ved oppsigelse etter 14 mndr. ble vi trukket for et avslutningsgebyr stort kr.900,- De to damene jeg snakket med på kundeservice var veldig hyggelige og gjorde en god jobb, men servicen stoppet i neste ledd. Etter 3.telefon ble beløpet tilbakeført..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"dette er skurker. hold dere unna!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg inngikk en spotprisavtale om 0 øre påslag per mnd og 0 kr gebyr per mnd (winter is coming). Avtalen hadde dessverre 12 mnd bindingstid. Etter 2 mnd får jeg mail om at avtalen har blitt endret til 0 øre påslag og 39 kr per mnd. Jeg prøvde å komme meg ut av avtalen fordi det spesifikt står i kontrakten at "prisen ikke kan endres i avtaleperioden". Jeg ble overtalt å bli værende i avtalen fordi jeg da ville få et gebyr på over 2000 kr for å bryte bindingstiden og at avtalen fortsatt var "den beste i markedet". Jeg orket ikke ta kampen og ble værende. På slutten av bindingstiden skal jeg inngå en ny avtale med et annet strømselskap. Jeg oppdager da tilfeldigvis at i tillegg til å ha gitt meg 39 kr i månedsgebyr har de flyttet meg over på en ny avtale. I stedet for å ha spotpris har jeg fått innkjøpspris med et skjult påslag i "spotprisen". Dette kom fram fordi jeg sammenlignet timeprisen og timesforbruk med hva nordlys faktisk fakturerte meg. I løpet av 1(!) tilfeldig valgt uke i februar har de et påslag på 11 øre per kwh (tilsvarer 80kr på en uke). Etter flere mails frem og tilbake innrømmet de at jeg ikke hadde spotprisavtale lenger. Dette har de ikke gitt meg beskjed om og det kommer heller ikke fram av fakturaen (det står fortsatt at det er 0øre i påslag på fakturaen). De tilbød meg gratis støm i mars og foreslå å inngå en ny avtale med 12 mnd bindingstid. her er det bare å komme seg unna så fort som mulig. aldri mer nordlysenergi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dørsalg under pandemi"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde nettopp en selger på døra, uten munnbind og vanskelig med 2 meter avstand. Seriøst. Han ble ikke fornøyd når jeg sa jeg vil Google selskapet før jeg inngår noen avtale. Veldig glad jeg gjorde det. Håper ikke han sprer smitte der han går fra dør til dør.

John A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Hvor sur selger går det an å ha i et firma"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk selger på døren.. I en pandemi. Mens han prater, så sier jeg, stopp, jeg vil sjekke firmaet, å får opp alt dette som står under her. Jeg konfronterer han, han blir sint, hissig. Å legger ut om konkurrenter, vel uinteressant, omtalen stemmer.. Møkkafirma.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Altfor dårlig info om avtale"
5 syns denne omtalen er nyttig

NordlysEnergi har en avtale med bindingstid. Når denne er over, forventer man at man kan bytte strømleverandør når man vil. Men det kan man ikke. Når bindingstiden går ut, går man automatisk over til en avtale der oppsigelsestiden er tre måneder. Hvis man i denne perioden velger ny leverandør, må man betale bruddgebyr på 2100 kroner. Dette ble jeg ikke informert om av dørselgeren, og det er såpass uvanlig at jeg godt skjønner at Forbrukerrådet fraråder slike avtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna denne"
3 syns denne omtalen er nyttig

Den dyreste strøm prisen jeg har hatt.. dårlig kundebehandling, ble lurt til å binde et uten at de f Informere kunden tydelig. STYR UNNA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"bindingstid,gebyr , bruddgebyr etc etc... Bruk elklagenemda først som sist."
1 syns denne omtalen er nyttig

Les hva andre skriver om bindingstid,gebyr , bruddgebyr etc etc... Bruk elklagenemda først som sist.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sykt dårlig! Bare lurer deg!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna, de bare lurer deg! Virkelig ikke verdt å bytte til disse! For noen forferdelige dørselgere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"3mnd oppsigelsestid!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet anbefales ikke til noen av dere der ute! Jeg ble lovet at bindingstiden skulle strykes noe den ikke ble. 12mnd bindingstid Og ikke nok med det, det er 3mnd oppsigelsestid! Hvis du ikke melder om at du vil bytte strømleverandør 3mnd før si skal bytte så koster det deg 1400kr!!!!! Tidenes dårligste vilkår!

Tony A. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dørsalg.. i en pandemi?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Å bedrive dørsalg under den strengeste nedstengningen Oslo har hatt.. kanskje ikke ulovlig, men i beste fall *svært* umusikalsk. P. S. Ingen kjennskap til selskapet ut over dette - men det sier meg alt jeg trenger vite

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Sjidd!"

Hadde ein innpåslitne selger, og han va ikkje fra akkurat forståelsesfull med at eg ikkje var interessert. Forklarte han at jeg vil lese meg litt opp på nordlys energi før eg ville bytte. Det trengte eg ikkje sa han. Glad eg heiv han på dør, for her var d mye sjit. #dørselgereeværreenntappsjedå

Kundetilfredshet
"Pågående selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger ble sur da jeg utfordret ham på avtalen, 12mnd bindingstid ble ikke nevnt og hadde det kommet frem ville jeg uansett pris ikke godtatt det. Tok ikke nei før jeg nesten måtte jage ham vekk. Kaste vekk folks tid på en fredagskveld... Verre enn Jehovas, de smiler uansett når jeg jager de vekk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Oppsøkende innpåslitent salg på kveldstid"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bor i bygård, og plutselig ringer det på indre dør. Noen har sluppet inn en slimål av en guttunge som er EKSTREMT innpåsliten enda jeg sier flere ganger at jeg absolutt ikke er interessert. Dermed lukker jeg døra (han satte nesten foten i mellom) hvorpå han blir stående ute i gangen og rope navnet mitt. Greit nok at han bare gjør en jobb, men for all del; bruk litt sosiale antenner og LA VÆRE å forstyrre folk midt i legging av småbarn.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lite seriøst"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selger som ikke forteller hva avtalen inneholder er en dårlig selger. Jeg ble fortalt at min avtale var: spotpris uten påslag + 39 kr I fastbeløp pr mnd. Bindingstiden var 3 mnd. Dette får jeg ikke til å stemme. Nå har jeg skiftet leverandør etter 4 mnd. Kommer det noe krav om at bindingstiden er brutt, tar jeg denne saken til elklagenemda..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Knotete"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig erfaring med dette selskapet da jeg ble lovet 0,- i gebyr om jeg kansellerte, men får så oppvekkeren om 2100,- i gebyr etter kansellering.

NordlysEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til NordlysEnergi
SJEKK OM NORDLYSENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NordlysEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
WINTER IS COMING
Andre prismodeller - NordlysEnergi
125 omtaler
Etterskuddsvis betaling
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
0 kr /mnd
0,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
WINTER IS COMING 2.0
Timespot - NordlysEnergi
125 omtaler
Garantert pris i minst 13 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
748 kr /mnd
56,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR