Meny

NordlysEnergi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NordlysEnergi
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
102
av 104 innen
strømselskap
41%
anbefaler
NordlysEnergi
Filtrer omtaler
86
15
4
10
126
Sorter omtaler etter
Viser av 241 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NordlysEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Oppsøkende dørsalg"

Respekterte ikke borettslagets anmodninger om at de ikke var velkomne her. Valgte i stedet for å lure seg inn. Trist at et selskap velger slik upassende oppførsel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svindel hele veien"

Frekke og pressende dørselgere som omtrent tvinger på avtale med 12 måneder bindingstid og skyhøyt bruddgebyr. Lyver om at de representerer borettslaget og at man kunne halvere strømregningen. Ringer på alle ringeklokkene for å bli sluppet inn i blokka for så å presse seg inn dørene til folk. De lover topp 3 pris. Men velger selv hvem de sammenligner seg med. Langt fra billigst.

Bjørn E. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Binding"

Flere mailer sendt.. Får ikke svar når jeg spør om når min bindingstid utløper. Ble oppkjøpt som Yetz kunde, og fulgte med på lasset. Veldig trege hos kundeservice...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lang bindingstid, uhørt!"

Det å bli bindt til 15 måneder før oppsigelsestid er uhørt syns jeg. Det er å lure folk. Hva skjer hvis jeg sier opp avtalen en måneds tid før 12 mnd?? Hilsen irritert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Utnytting av eldre!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Grusomt. Selger går på døren til min mormor på 86 år, og selger inn strømavtale 12 mnd bindingstid. Hun har jo ikke peiling på hva det er snakk om og synes det var veldig ukomfortabel. Hun er absolutt ikke helt tilstede. Snakk om å utnytte eldre mennesker. Stryk karakter! Angreretten er benyttet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Holder ikke det de lover og lyver"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en selger på døra som ville selge meg strøm fra NordlysEnergi. Han snakket om 99kr måneden for en leiligheten i Oslo på 104 kvm. Jeg sa at jeg ikke trodde på han men han hadde gjort det samme for sin mor. Det var løgn nummer 1. Vi så ALDRI en strømregning på 99kr. Det regnet jeg heller ikke med, men tenkte at han bare la på litt tykt. Bindingstiden på 12 måneder ble nevnt og når jeg ringte for å forhøre meg om oppsigelse så måtte jeg vente til 12 måneder var nådd hvis ikke så måtte jeg betale et gebyr for brudd av kontrakt (2100,-). Spurte om jeg kunne si opp avtalen når 12 måneder var gått og bytte leverandør. Ja, det gikk fint. Løgn nummer 2. Ingen nevnte noe om oppsigelsestid hverken salg eller når jeg snakket med kundesupport. Ringer så for å si opp avtalen og får beskjed om at det da er 3 måneders oppsiglesestid. Med andre ord - 15 måneder binding. De har levert skyhøye strømregninger og hatt generelt sett dårlig kundesupport hele veien. Anbefales absolutt IKKE. Hold deg langt unna!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Frekke dørselgere"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en dørselger fra Nordly Energi på døra. Samtalen startet greit og han fortalte litt om strømselskapet. Fikk en okay inntrykk, men sa til dør selger at jeg hadde lyst til å lese meg litt på det selv før jeg tok valget. Herfra ble bare dørselgeren mer aggressiv og frekk, og prøvde å "overtale" meg med å bytte strømselskapet med en gang og at jeg hadde 14 dagers angrerett osv. Jeg prøvde å hyggelig takke nei opptil flere ganger, noe han ikke forsto. Måtte nesten jage han vekk, før han gikk. Etter å ha lest litt om Nordlys Energi, fant jeg flere gjemte gebyrer og dårlige avtaler som han ikke fortalte om.. Dette var en fæl opplevese, noe som gjør at jeg aldri kommer til å bytte til de, og jeg kommer ihvertfall ikke til å anbefale dette til noen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd med avtalen"

Reigningen har ikke vært avskrekkende høye ennå. Ringte inn og fikk råd om hva jeg kan gjøre for å spare strøm

Kjell M. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Så langt er jeg veldig fornøyd"

Er meget fornøyd. Anbefaler denne avtalen til alle.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig og bra"

Jeg har spotpris avtale med Nordlys energi, og har ingen tillegg jeg må betale for. Det man må være obs på er at de ikke fakturerer for nettleie. Den får jeg på egen faktura fra netteier som er Elvia, men de er ikke noe problem. Har nettop testet avtalen i stømguiden på VG, og fått bekreftet at den er veldig bra.

Torgeir J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Nordlysenergi"

Billig og god kundebehandling.Svært lave priser og forutsigbart system.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Er igrunnen fornøyd"

Var jo nesten gratis første 2-3 mnd.Så økte det betraktelig utover høsten og vinter.Men ikke så dyr som vi trodde det skulle bli!

Annelise O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig side for innlogging"
1 syns denne omtalen er nyttig

kommer ikke inn på min side for å sjekke regn. Har prøvd å laste ned appen .... Nei det gikk ikke. Har prøvd å logge inn med e-post adressen .....Nei det fungerte heller ikke. Sendte så etter nytt passord ... fik da beskje om at min e-post ikke eksisterte hos dem.har vært kunde her i over 2 år begynner nå å lure .!

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forlanger bruddgebyr selv uten avtale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha blitt flyttet fra Yetz krever de bruddgebyr hvis man sier opp. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Overraskende gebyrer - les kontrakt med NordlysEnergi nøye!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Pris og levering har jeg ikke noe dårlig å si om, men etter å ha vært kunde i 2 og et halvt år hos NordlysEnergi byttet jeg leverandør like før jul. Jeg hadde ikke fått med meg at det er 3 måneders oppsigelsestid hos dem. Selv etter å ha vært abonnement så lenge, tar de seg betalt for at jeg bytter selskap. De skal ha 900,- i bruddgebyr. Jeg anbefaler ikke andre å tegne abonnement med NordlysEnergi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget godt fornøyd."

Forutsetningen for mitt kjøp av strøm er at den skal være uten landbasert vindkraft. I tillegg er prisen lav og hos NordlysEnergi er det enkelt å finne opplysninger om forbruk og pris. Hvis du skal bytte strømleverandør en gang i mnd er ikke dette leverandøren for deg.

Tor J. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig strøm i en hard tid."
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde lav gjennomsnittspris i november. Det eneste jeg savner er en oversikt over spotprisen time for time i appen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Spekulativt selskap som krever løsepenger av kunder for å bytte selskap."
7 syns denne omtalen er nyttig

I oktober/november var det en "hyggelig" selger fra Nordlysenergi på døra som kunne friste med gunstige strømpriser og gode avtaler. I min naivitet, og fordi man som forbruker oppfordres til å ikke være tro mot f.eks strømselskaper, takket jeg ja til å prøve, og signerte. Det vedkommende unnlot å opplyse om er at det er 12 måneders bindingstid, og et bruddgebyr på 2100 kroner dersom man sier opp avtalen. Jeg gikk tilbake til min tidligere leverandør, siden jeg med strømabbonement var totalkunde og fikk fordeler på grunn av det. Men det skulle altså koste meg 2100 kroner å lukke opp døra fra selgeren fra bandittselskapet Nordlysenergi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med avtalen. Venter med spenning på forbedringer, som smartlading til elbil. Ønsker også at appen kan ha oversikt over prisene i dag og i morgen.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God pris"

Hyggelig kundeservice, bra app, kom godt ut i testen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"15mnd binding, kommunisert som 12"
6 syns denne omtalen er nyttig

Her må forbrukerrådet snart på plass for dette selskapet har et eget vilkår om 3mnds oppsigelsestid "etter" 12mnds binding. I mitt tilfelle inntraff dette automagisk da mitt nye selskap satte overgang ved 12mnds tidspunktet, som er gjengs norm virker det som. Ikke her. Fikk ekstra faktura på 900kr Her er det helt sikker noe å vinne i retten... for den som orker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Villedende og deretter svindelforsøk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gikk på samme erfaringen som mange andre med dørselger som garanterte at de var blant de 3 billigste, etter en liten stund så viser det jo seg at det ikke er tilfelle. Kontakter min gamle strømleverandør og setter opp en ny avtale med de, jeg har 3 måneders bindings tid i NE. Det fremkommer helt tydelig på min side hos NE mens jeg er kunde. Strøm bytte forløper uten problem, noen dager etter bytte går jeg inn på min NE side, da er alt av historikk og avtaler borte, men det er kommet en ny settning under avtale der det bare står 18.12 til 19.12. Jeg byttet strøm leverandør den 19.12 da avtalen med NE gikk ut den 18.12. Noen dager går og jeg får en SMS med VIKTIG fra NE, de vil de nærmeste dagene fakturere meg for bruddgebyr. Dette er gjennomtenkt og utspekulert svindel, først sletter de historikk på min side, erstatter med nye opplysninger som tilsynelatende skal være en kontrakt fra 18.12.21 til 19.12.21. Basert på hva de har lagt inn i ettertid så påroper de seg retten til å sende ett varsel om brudd gebyr. Heldigvis har jeg tatt bilde av den opprinnelige kontrakten så nå vil jeg rett og slett vurdere en anmeldelse av forholdet.

Inge R. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Winter is coming."

En grei avtale, men den burde vært billigere. Kanskje med et tak.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig strøm men må oppdatere oss kundene med dagens pris

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Blev lurad av dörr säljare!"

Blev inte förtalt noe om att det var 12 månaders bindningstid och jag blev förtalt att jag kunde säga upp innan det började, detta var ikke fallet jag hade kun 14 dagar. Säljaren ljög mig rakt upp i ansiktet om både bindningsavtaletiden och ångerfristen.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR