Meny

NordlysEnergi omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
76
av 104 innen
strømselskap
54%
anbefaler
NordlysEnergi
Filtrer omtaler
45
0
2
3
34
Sorter omtaler etter
Viser av 84 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NordlysEnergi?
Kundetilfredshet
"Frekke dørselgere"
5 syns denne omtalen er nyttig

Her er det bare en ting å si: styr unna. Firmaer som har dørselgere som ikke tar et nei for et nei burde være en tankevekker hos de fleste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"superbillig! topp 3 garanti funker!"
8 syns denne omtalen er nyttig

hatt Nordlys Energi i snart et år nå, og jeg har kanskje halvert strømregningene mine sammenliknet med fjordkraft som jeg hadde før! topp 3-garanti funker som bare det, og jeg anbefaler til de som vil spare penger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Misvisende dørselger"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en pågående dørselger på besøk som skulle gi masse informasjon om hvor bra pris de kunne tilby i forhold til vår nåværende strømleverandør samtidig som vi var på vei ut døra. Selgeren sa da at han heller kunne gi oss et tilbud som vi kunne se på senere selv. Vi måtte bare skrive under for å "lettere" komme inn i systemet hvis vi skulle bestemme oss i senere tid for et aktivt abonnement. Lite visste vi da at det var en kontrakt og selgeren meldte oss inn som kunder øyeblikkelig. En kombinasjon av lettlurte studenter som akkurat hadde flytta, og ikke kunne alt, og en pågående selger så endte det i 12 måneders binding. Litt naive studenter, men føler oss absolutt lurt, og at det ikke gikk riktig for seg. Første gang vi har følt oss så lurt av en selger, og det føles ikke bra på tillitten når vi skal være kunde hos de i 12 måneder til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lukter møkk lang vei"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble faktisk interessert i å finne ut hva slags potensielt møkkaselskap det er som sender såpass manipulerende og kyniske dørselgere. Og etter hva jeg kan se her inne, så er det fake reviews og sanne reviews. Og alle som skriver som nogenlunde ekte mennesker som ikke er latterlig scriptet - sier det som det er - hold deg langt unna dette selskapet! Fyren som gikk sint fra min dør, hevdet - believe it or not - at jeg skulle få GRATIS strøm - til EVIG TID!! yeah, RIGHT, for denslags eksisterer uten at det er liten skrift et eller annet sted - LOL. Leser av andre reviews her, at det sier nesten hva som helst for å få deg som kunde, og knuser deg med dårlig og aggresiv kunde service etterpå. Keep away, stay happy!. Forøvrig bruker jeg Gudbrandsdal Energi selv, og har hatt de i over 1 år, og har hatt null stress, og fremdelses velkomst spot.

Svar fra NordlysEnergi
01.01.0001 00:00
Hei Kim. Du er ikke strømkunde hos oss heller har du aldri vært det. Så hva er din omtale basert på? Dette er grov omdømmesvikt, basert på usanne påstander fra deg og vil bli tatt videre.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig selskap som lurer kundene sine"
6 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til NordlysEnergi med forbehold om at vi ikke skulle ha bindingstid. Det fikk vi allikevel - bindingstid på 12 mnd'er. Kundeservice brydde seg lite og var frekke på tlf. Når vi da skulle si opp etter 12 mnd'er fikk jeg tilsendt bruddgebyr fordi oppsigelsestiden er på 3 mnd'er.. Utrolig dårlig kundeservice! Anbefales virkelig ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"sender faktura så den kommer etter betalingsfristen"
6 syns denne omtalen er nyttig

Helt nedslått av alle kravene de sender grunnet at de sender faktura for sent, man får jo ikke betalt regningene før fristen, også kommer det nye regninger på purregebyrer med renter OGSÅ ETTER FRISTEN. Man begynner jo å lure på hva slags scam de driver med i Nordlys energi. Sak 492**** helt grusom kundebehandling. har vel snart betalt 4000 kr for en regning som startet på rundt 2000 kr

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Slu avtale"
9 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble lurt på døra for å kjøpe denne avtalen, jeg sa at jeg var mitt i middagen. Men de ga meg ett inntrykk om at jeg måtte signere. Når mannen min senere skulle se gjennom ble han sjokkert over hva jeg hadde signert oss med på. Jeg syntes at det å presse og LURE kunder til en avtale som ikke er bra omtalt på nett er helt ufyselig. Med engang jeg ville bytte fikk jeg vite at det var bindingstid, PÅ 12 MÅNEDER med en binding på 3 måneder med oppsigelse tid, som gjør at jeg er bundet 15 MÅNEDER totalt. Helt utenkelig at de ikke er blitt lagt ned. STYR UNNA!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig billig og bra!"
14 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte avtalen på dør for 2 måneder siden, veldig fornøyd. Hadde Gudbrandsdalen Energi på hytta og Fjordkraft hjemme. Anbefaler NordlysEnergi på det sterkeste

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke uten min signatur!"
9 syns denne omtalen er nyttig

Ble overtalt av en meget aggressiv dørselger til å ta i mot et tilbud for nærmere gjennomgang av avtalen, men signerte ingenting. Alikevel har de opprettet et kundeforhold på en avtale med 12 måneders bindingstid. Sendte umiddelbart angrerettskjema, til tross for at jeg aldri hadde takket ja til tilbudet, men en kort beskjed om at jeg ikke setter pris på den type behandling. Svaret jeg fikk var like manipulativt som resten av opplevelsen: "Det er trist at det er årsaken til at du går glipp av Norges billigste strømavtale." Det er forøvrig ikke sant. I mitt område er de ikke engang med på lista over de billigste leverandørene.

Morten K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget god opplevelse!"
12 syns denne omtalen er nyttig

Møtt av en veldig søt og velinformert selger på døren. Viste meg en veldig god avtale og jeg har vært storfornøyd i lang tid etter bytte og anbefaler på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig vilkår og altfor høyt bruddgebyr"
15 syns denne omtalen er nyttig

Var kunde hos Nordlys i 2 uker + 1 dag, da jeg fikk et bedre tilbud hos en konkurrent. Da fikk jeg en mld fra Nordlys, hvor de brukte skremselspropaganda ved å ref til bruddgebyr. Vi sendte flere mailer frem og tilbake, men Nordlys stod på sitt selvom det kun var godt 1 dag over angrefristen. De lurer til seg kunder, og tjener penger ved å tvinge til å betale bruddgebyr! Hold dere langt unna!!

Svar fra NordlysEnergi
23.10.2020 13:55
Hei Nina. NordlysEnergi setter pris på både ris og ros. Men her er ikke omtalen din korrekt. Du "tror" du fikk bedre tilbud noe du ikke fikk. Det hadde gått langt over angrefristen, at din gamle leverandør påstår at det kun var en dag over er feil. På lik linje som det er feil at du hadde fått et beder tilbud fra dem, dette etter at de hadde hatt deg på en dårlig strømavtale i lang periode. Det er også utrolig at du tør å påstå at vi tvinger deg til å betale bruddgebyr, vi har gjentatte ganger sagt at vi ønsker og håper på det sterkeste at du velger å fortsette på strømavtalen slik at du ikke må betale gebyret. Vi vil heller ha deg som kunde enn at du skal betale bruddgebyr. Du ga oss heller ikke sjansen til å sende første faktura til deg før du kommer med usanne påstander. Veldig leit.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aldri betalt så lite for strøm - Topp 3 garanti"
14 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte av en veldig ivrig, men hyggelig selger som kom på døren min. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle signere, men valgte å signere grunnet god selger og god omtale på bytt.no. Nå har fått første faktura og jeg må si at jeg er fornøyd med min avgjørelse den kvelden. Har nesten halvert mine strømutgifter! Veldig god og hyggelig kundeservice har dem også. Anbefales på det sterkeste!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltringer"
14 syns denne omtalen er nyttig

Blir omtrent tvunget til signering av avtale av innpåsliten dørselger. Bindingstiden står med liten skrift og blir ikke snakket høyt om... 2100,- i bruddgebyr skulle vært ulovlig. STYR UNNA

Svar fra NordlysEnergi
21.10.2020 08:31
Hei Andre. NordlysEnergi setter pris på både ris og ros. Omtalen din er totalt useriøs og inneholder ikke fakta, hadde dette vært en konstruktiv omtale så hadde vi ikke reagert. Bindingstiden står på UTHEVET skrift i kontrakten, det er den største skriften på hele kontrakten. Du har ikke blitt påtvunget noe. Og karakteren du har satt for "Verdi for pengene" "Brukervennlighet" "Kundeservice" har du ikke erfart. Du har ikke fått en faktura engang før du velger å avslutte og kritisere oss. Du har heller ikke forsøkt å ta kontakt med oss så vi kan finne en løsning, så denne omtalen har ikke noe rot i virkeligheten.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"En solid leverandør med god kundeservice"
16 syns denne omtalen er nyttig

Har vært i kontakt med kundeservice som svar raskt på alle henvendelser. Har sjekket flere strømleverandører og dette er helt klart en av de billigste. Litt morsomt at Nordlys energi forutsa at min gamle strømleverandør kom til å gi meg et kjempetilbud for å komme tilbake. Fikk en telefon fra det gamle selskapet som tilbød meg noen hundre lapper i avslag på neste regning om jeg kom tilbake. Gjorde selvfølgelig ikke dette da Nordlys Energi er åpenbart rimeligere enn alle de andre store strømleverandørene. Min opplevelse av Nordlys energi er at de er en seriøs og solid leverandør.

Christen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Sparte masse penger på både hytte og hus!"
14 syns denne omtalen er nyttig

Fikk besøk av en usedvanlig høflig og velinformert dørselger, som hjalp med å bytte både hus og hytte. Svært fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig bra og billig"
13 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde der i to år og fortsatt kjempe billig. Topp 3 Garanti leverer! Fikk denne avtalen på dør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Slue påtrengende dørselgere"
11 syns denne omtalen er nyttig

Fikk besøk av to unge gutter lørdag ettermiddag. De var nesten inne i gangen for å finne måleren, selvom jeg avslo at jeg skulle bytte gang på gang. De gav seg ikke. Avtalte at de skulle ringe neste lørdag så vi kunne tenke på det, noterte navn adresse og telefonnummer samt at avtalen gjaldt å bli ringt. I dag 2 dager etter mottar jeg en SMS som bekrefter at jeg hat blitt strømkunde hos de. Jeg sender med en gang en innsigelse på forholdet. Får etter noen timer Mail tilbake, der de hevder at jeg har signert en skriftlig avtale å at de forholder seg til det. Jeg fikk etterhvert en bekreftelse på at de makulerer denne. Styr unna, ikke lukk opp døra når de kommer.

Christina
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Hold dere unna!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et selskap som er bare ute etter å tjene penger på bekostning av andre. Jeg ble med på en avtale der jeg ble lovet billig strøm, og det viste seg at jeg fikk en regning som var mye, mye dyrere når man regner med nettleien som kommer i tillegg. Avtalevilkårene deres er også urimelige: 12 mnd. bindingstid + plikt til å være kunde hos dem i 3mnd. etter bindingstid er over; med andre ord, 15 mnd. bindningstid. 3 mnd. oppsigelsestid etter disse 15mnd... 2100,- bruddgebyr uansett om du bryter etter en dag eller om det er en dag igjen av avtalen!!! Her advares det også om å velge dem: https://www.oblad.no/nyhet/strom/forbrukerradet/forbrukerradet-advarer-velg-en-annen-stromavtale-enn-den-som-topper-var-liste/s/5-68-595953. Kundeservice står på kravet og er ikke noe forhandlingsvillige. Ikke bli lurt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Glad jeg byttet og utmerket kundeservice"
10 syns denne omtalen er nyttig

Ble møtt av en på døren som var høflig og ikke påtrengende. Han viste meg, på en veldig oversiktlig måte, hvordan Nordlysenergi kunne gjøre slik at jeg betalte mindre i strømregning. Har ikke angret og det har nå gått 1 år siden jeg byttet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aldri betalt så lite for strøm"
12 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos nordlysenergi i rundt et år nå, og har aldri fått lavere pris hos andre leverandører. Betaler per i dag ingenting ekstra for strømmen, betaler kun for den strømmen jeg faktisk bruker. Fantastisk avtale og kjempegode vilkår, vises godt at de virkelig bryr seg om kundene og ønsker de best mulig pris! I motsetning til en rekke andre leverandører som bare gjør det for pengene. Anbefales på det sterkeste!

Darwish J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aldri byttet pris"
12 syns denne omtalen er nyttig

Kjøpte topp 3 garanti på dør i 2018, fått samme gode pris helt siden. Aldri endret på! Anbefales strekt!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Uklare avtalevilkår"
5 syns denne omtalen er nyttig

Slutter meg til øvrige kommentarer her om å se nøye på avtalevilkårene. Opplever mangelfull informasjon fra selgeren, som glemte å opplyse om 12 mnd bindingstid og at NordlysEnergi forbeholder seg retten til å endre prisene uten varsel når som helst i perioden. Topp 3-garantien er løst definert i avtalen, med lite konkrete opplysninger om hvordan dette regnes ut. Selgers lovnad om garanti mot fem konkrete selskaper er ikke nevnt skriftlig. Avtalen kan nok passe for noen, men for meg virker dette litt suspekt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Les vilkårene godt!"
11 syns denne omtalen er nyttig

Anser meg selv for å være en oppegående person, men her har jeg sovet i timen. Gikk inn på en avtale med Nordlys for 1,5 år siden, og oppfattet ikke at jeg samtidig hadde akseptert en avtale med 9 måneders bindingstid. Hadde dette kommet frem tydeligere så hadde jeg selvfølgelig ikke takket ja til å bytte tilbake til min gamle strømleverandør når de tok kontakt og ville ha meg tilbake som kunde. Jeg fikk i disse dager til min overraskelse nå langt over ett år senere - en faktura fra selskapet på et bruddgebyr på 2.100 kr. Når jeg prøvde å bestride dette i og med at det var gått så lang tid etter at kundeforholdet var avsluttet, og at jeg ikke kjente til bindingstiden. Fra Nordlys fikk jeg null forståelse og de var ikke interessert i å trekke fakturaen tilbake eller redusere beløpet - beskjeden fra selskapet var at slike krav er gyldige i tre år. Kommer i all fremtid til å FRARÅDE venner og kjente fra å bli kunde hos Nordlys.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Strømavtale Topp 3 Garanti"
13 syns denne omtalen er nyttig

Satt meg på en avtale kjøpt på dør som heter Topp 3 Garanti. NordlysEnergi leverer de beste prisene på markedet, med et stort fokus på kundene. Anbefales👍🏼

Didrik R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Mye bedre enn jeg trodde"
14 syns denne omtalen er nyttig

Byttet selv om jeg fortsatt ikke var helt sikker, men nå etter første regning er det ingen tvil om at det var dritlurt

NordlysEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til NordlysEnergi
SJEKK OM NORDLYSENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NordlysEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
WINTER IS COMING
Andre prismodeller - NordlysEnergi
86 omtaler
Etterskuddsvis betaling
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
0 kr /mnd
0,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR