Strøm

GNP Energy omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
16
av 19 innen
strømselskap
15%
anbefaler
GNP Energy
Filtrer omtaler
18
7
1
4
126
Sorter omtaler etter
Viser av 156 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med GNP Energy?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Useriøst cowboy firma"

Selgeren presenterte seg som Skagerak energi
Har ikke benyttet oss av strøm fra dem men må likevel betale brytningsgebyr.
De besvarer ikke mail og istedenfor sender de saken videre til inkasso "Lindorf"
Så spørsmålet mitt er
Hvilken lov er det som beskytter disse simple tyver

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Topp kundeservice og god oversikt på Min side"
3 syns denne omtalen er nyttig

God kundeservice hvor slipper å vente lenge på svar. Egen logg inn min side med god oversikt over abonnement og fakturaer.... Flinke til og si ifra i god tid hvis kommer prisendringer på abonnementet...
Jeg er kunde hos dere pga god pris, service og god oversikt over abonnementet på min side... Dere er en av få med egen logg in min side hvor kundene har full oversikt.... Noe Agva og telinet ikke har👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ingenting er bra med dette selskapet"

Ingenting er bra med dette selskapet. Hele firmaet består av svindel. Jeg takket ja til et abb som aldri ble overflyttet og ble lovet en mnd med gratis strøm. Min gamle levrandør ringte meg å informerte meg om at dette selskspet var svindlere. (De bytter støtt og stadig navn) jeg benyttet meg derfor av min angrefrist og gikk derfor tilbake til min leveandør. Flere månder etter kom det en faktura på 1650kr som jeg desverre betalte med feile tastetrykk på vipps. Denne fakturaen var tydligvis for brudd på en avtale som aldri kom igang fra gnp enery/ oslo kraft.. nå har de faktisk vært frekke nok til å sende enda en fsktura.. tro meg.. dere får ikke en krone heller. Saken vil bli anmeldt og tatt videre til forbrukerrådet. Så folkens... STYR UNNA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fanget i Avtale"

Dårlig og uvenlig Kundeservice, uhyggelig folk som ikke bryr seg om å snakke venlig med deg , vi sitter fast i en dyrt avtale som så billig ut i begynnelsen. Priser gå opp og blir dyrt. Kan ikke vente å flytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Byttet til annen strømleverandør 26.05.18 å får ennå regninger"

Rotete fakturaer. Byttet til annen strømleverandør 26.05.18 å får ennå regninger og nå sist purring for strøm i juli!!! De leverte ikke meg strøm hverken i juni eller juli!!!! Har allerede betalt en regning for mye og er redd de pengene er tapt (1200,-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Selgere lyver"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det skulle være 3 måneder med gratis strøm, ble ikke det.
Det skulle ikke være binding, ble 12 måneder.
På toppen så stod det ikke at de krever forskudd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ingen problemer for meg"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ser mange har hatt trøbbel. Men det ser ut som om alle som har hatt trøbbel har kjøpt gjennom selgere. Jeg har kjøpt gjennom nettsiden, og elskling. Jeg bytter ofte. Og har ingen vonde opplevelser med GNP, eller tidligere Oslokraft. Billig har det vært og. Eneste jeg synes de kunne gjort bedre er fakturaene, gjort de lettere å forstå.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Pris mer enn doblet seg i løpet av 1 år"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr for all del unna dette selskap! Jeg inngikk avtale for 1 år, selger låvte meg billigeste strøm som var på markedet. Og jeg skulle få nettleige og strøm på samme regning,
ALT SOM FØR; BARE BILLIGERE STRØM
Første regning, 25.06.2017 - 32.80 øre kWh.
Siste regning, 12.06.2018 - 77.34 øre kWh.
Pris mer enn doblet seg i løpet av 1 år.
DETTE ER SVINDEL
28.05.2018 gikk jeg tilbake til min gamle strømleverandør, og får strøm til 41.52 øre kWh.
Mvh. Happy kunde som er ferdig med GNP Energi

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ekstremt dårlig erfaring med selskapet"

Ekstremt dårlig erfaring med selskapet. Da de "kupper" strømavtalen til meg uten mitt samtykke. I tillegg krever de betalt for mer en faktiske forbruk. Hold dere unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri og press"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kommer med tilbud midt i arbeidstiden. Og ringer opp flere ganger under møte på jobben, selv om de får beskjed om at man er opptatt. Presser fram et svar på SMS. Dette er ikke holdbar oppførsel!!! Ikke svares det på mail heller. Og avtalen dere påstår er god, er dårligere enn det som man har fra før. Dere farer med løgn! Anbefaler alle å unngå dette selskapet. Vil også legge ut dette ovenfor alle kjente. Slik at de ikke blir lurt. FB vil være en god kanal å advare på. Alle med dårlige opplevelser legg ut og advar!

Nusret S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna GNP Energy"

Elendig kundeservice!!! Hvis du skriver e-post så får du automatisk svar med referanse nummer hvor det står at de skal svare deg innen 3 dager, men de enten ikke svarer i det hele tatt eller svarer med korte bortforklaringer. Ringer du på telefon må du vente i evighet og ta gjerne fri dag for å kunne vente på svar. De er ikke samarbeidsvillige og man får ikke noe hjelp. Jeg havnet i en sak hvor de skulle slette en feil faktura men de gjorde det ikke og kjører inkasso sak for noe som jeg ikke skulle betale. Håper jeg blir kvitt dem så fort som mulig og anbefaler til alle STYR UNNA GNP Energy men du kan!!!!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Jeg har blitt lurt"
4 syns denne omtalen er nyttig

For en liten stund siden fikk jeg en regning fra GNP Energy. Regningen var på 1650 kr. Jeg har aldri vært i kontakt med dem. Bortsett fra at jeg ringte for å høre hva dette betydde. De kunne fortelle meg at jeg hadde godtatt dette den 24-4, de hadde lydfilen som de kunne sende meg. Jeg har heldig vis mitt på det rene, har aldri vært i kontakt med denne såkalte strømleverandøren, så nå er jeg ganske fortvilt, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er det noen som kan hjelpe meg?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Worst company ever... liars"
3 syns denne omtalen er nyttig

Like many of the other comments, we were deceived and lied to. We pay more now than we did with our old supplier and we have to pay 1700 kr to get out of the contract.
We were also told that Oslo Kraft / GNP energy were the same group as our original supplier so we would get only one bill and it would be cheaper... lies... We get bills from both companies and pay more for electricity from GNP. All our phone calls prove we have been lied to but they wont acknowledge the existence of these which would prove what we say is true and what they say isn't.
We moved to Norway from Scotland and GNP have really upset us with their behaviour. The only bad point with our stay in Norway.
Sorry this is all in English.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyreste strømmen jeg har hatt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Oppdaget sent og godt at Oslo Kraft hadde byttet navn til GNP energy. Men så på fakturaen at det er den dyreste strømmen jeg noengang har hatt. Jeg ser at jeg har en avtale som heter folkepakka web. Jeg har med viten og vilje aldri bestilt en slik pakke. I tillegg er det fastavgift, hvilket jeg alltid pleier å unngå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna dette selskapet. Dårlig kundeservice, hevder andre strømleverandører/netteiere lyver om informasjon som gir bedre vilkår enn hos GNP Enery. Utrolig dårlig kundeservice, frekke og gir direkte feilinformasjon om konkurrenter.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har ikke noe å klage på"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har bare gode og enkle opplevelser med gnp energy. Billigst på strøm som jeg har sett til nå. Har ikke vært kunde der så lenge.
Litt skuffet over at de ikke har nettleiesamarbeid med Eidsiva.
Meget godt fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Prøvde å binde meg til en 12 mnd. avtale forkledd som 'kun en informasjons-epost'"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var en ung kvinnelig selger som løy meg opp i ansiktet som om jeg var en åndssvak idiot uten kritisk evne. Hun prøvde å binde meg til en 12 mnd. avtale forkledd som "kun en informasjons-epost". Jeg ble sjokkert over hvor slangeaktig denne stakkars selgeren kunne te seg, som om all moral og ærlighet var frarøvet i oppdragelsen hennes. Fysj og føy! Pass på dere selv folkens, og aldri stol på disse sjarlatanene med kurs 101 Snake Arts.

Sverre B
Kundetilfredshet
"Telefonselgeren fikk meg til å tro at dette var en henvendelse fra Hafslund"

Telefonselgeren fikk meg til å tro at dette var en henvendelse fra Hafslund om forlengelse av min nåværende avtale. Han brukte også Hafslund i framstillingen i sitt budskap og jeg måtte jo svare ærlig på at det var der jeg var kunde.
Er det noen måte å komme seg ut av en slik Ja melding som selskapet bruker og er dette lovlig salgsmetode?

Storås D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært i kontakt med firmaet tre ganger for å forsøke å få regningen via efaktura. Blir forklart at det bare er å bruke de åtte siste sifrene i kiden, men det stemmer ikke. Banken sier også at det stemmer ikke. Lite seriøst firma med stort forbedringspotensiale.

Torbjørn H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Telefon support er stengt det meste av døgnet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kan man få tak i dem på telefon support er stengt det meste av døgnet. Tros alt noen som må jobbe på dagtid. Har aldri i hele mitt 57 årige liv betalt 1618,57 kr for 416kwt. Dette er jo ren SVINDEL.

Gunnar D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Folkepakka = svindelpakka"
2 syns denne omtalen er nyttig

Med Folkepakka har jeg nå betalt rundt 1 krone per kwt i ett år (jeg burde helt klart byttet tidligere, fulgte ikke så godt med...). Disse folka klarer tydligvis å forvalte priser som ligger 3 ganger over spotpris. Folkepakka er ren svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Løftebrudd!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger fra Oslo Kraft i januar 2018 med lovnad om billig strøm, (til enhver tid billigst i markedet!), alt på en faktura (sammen med nettleie-regningen) og enkel/forståelig faktura. Ikke noe av dette stemmer!! Ikke rart de opererer med 12 måneders bindingstid; - ser dette kun som en måte å behold kunder/få inntekter på!
Har aldri betalt så mye for strøm, -forklaring om høye strømpriser i vinter holder ikke, nå er vi midtsommers og prisen har vært høy hele tiden, får fortsatt separat faktura fra GNP Energy, og den spesifiseringen de har er jo helt hinsides og til dels uforståelig. Venter bare på at bindingstiden skal gå ut slik at jeg kan komme meg vekk fra denne leverandøren!!! :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Estimert forbruk på 1000 kWh over det faktiske forbruket! "
3 syns denne omtalen er nyttig

På min første faktura har de estimert forbruk 1000 kWh over det faktiske forbruket! Prisen for første måned var lavt som avtalt, 2. måned gratis, veldig høyt estimert forbruket for den 3. måned med sinnsykt høy pris!
Jeg ringte til selskapet og prøvde å finne ut hva som er feil. De skyldet på Skagerak. Etter samtalen ringte jeg Skagerak og de sa at de har ikke sendt så høyt estimert forbruk til GNP.
Dessuten er kundeservice veldig dårlig.
Nei, nei og atter nei.
Svindel!
Jeg avbrutt avtalen med glede! Aldri mere useriøse strømleverandør.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Mitt inntrykk er at selskapet med viten og vilje går inn for å lure kundene"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bare svindel og bedrag med GNP, mitt inntrykk er at selskapet med viten og vilje går inn for å lure kundene og videre tenker kortsiktig profitt. Og det fungerer nok også dessverre. Lurer selskapet 1000 kunder for 1000kr er gevinsten 1 mill. Antallet kunder som er svindlet er nok dessverre mye høyere enn 1000, så gevinsten blir bra stor. Mitt personlige råd er å for all del unngå å inngå noen som helst avtale med disse svindlerne!

Strømhungrig O. G. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Overivrige selgere"
4 syns denne omtalen er nyttig

Overivrige Selgere som lover mer enn selskapet de "representerer" kan love eller holde!
Ligg unna dette "strømselskapet" (de selger kun strøm), selv om det er "billig" i kontraktsinngåelsen! Etter et par måneder, er strømavtalen mye dyrere enn den du hadde fra før!

Søk Bytt.no