Strøm
GNP Energy er tidligere Oslo Kraft
Selskapet Oslo Kraft AS endret den 10. april 2018 navn til GNP Energy Norge AS.

GNP Energy omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
18
av 18 innen
strømselskap
9%
anbefaler
GNP Energy
Filtrer omtaler
8
1
1
1
74
Sorter omtaler etter
Viser av 85 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med GNP Energy?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Pris på 77 øre kwh er svindel"

Pris på 77 øre kwh er svindel. Vilkåra for å bryte avtalen er på grensa til økonomisk svindel pga kostnaden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Brytningsgebyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble oppringt av GNP energy å fikk det vi trodde var en fin avtale. Men bare en liten uke senere så ringte Norges Energi oss å ga oss ett godt tilbud for å få oss tilbake, da vi tross alt har brukt dem i 5 år. Dette tilbudet ville vi benytte oss av da vi tross alt er veldig fornøyd med Norges Energi. Idag fikk vi en faktura fra ELX energy på over 1800 kr i brytningsgebyr! Det er tydelig at det er gnp enery som har sendt ut dette, da de er den eneste strømleverandøren som vi har «brutt» med! Etter ei uke! Norsk lovverk sier vell gjerne at du har to ukers angrerett, å bytte tilbake til det gamle firmaet etter ei uke går helt klart under angreretten. Bare svindel! Forbrukerrådet neste.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"For et sinnssykt pengesluk, poff rett ut vinduet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Føler meg veldig lurt, betaler alt for mye, mange hundre kroner i forskjell på idag og ifjor, helt forferdelig. Jeg har minstepensjon, og betaler 1000 kroner i måneden for strøm på en 30 kvadratmeter stor leilighet, der det ikke engang står på varme nå. Da jeg nølte og ville si nei til denne avtalen, var han såpass lur han som ringte fra Oslo Kraft og sa det var en avtale de hadde med mitt daværende strømselskap, den gikk jeg selvfølgelig på og i tillegg fikk jeg jo 3 mnd GRATIS strøm, haha jaja, betaler igjen de 3 mnd glatt ganske raskt!!! Så, vinninga rett opp i spinninga, veldig uprofft å lure folk slik i verdens beste land å bo i - vet politikerne om at strømleverandørene holder på slik, det må jo koste staten mye penger, når folk må gå på NAV for å få betalt strømregninga si?!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kundeservice"

Veldig bra kundeservice. Trur det er eit lurt trekk at de som selskap kontaktar kundar på denne måten.

Kjell G. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Etter mye negativ omtale på sosiale media blir det nei neste gang."

Fikk først et godt inntrykk med et godt tilbud med gratis strøm i en mnd. Men nå er skepsisen påskrudd. Stikker antagelig etter bundet periode.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Brytningsgebyr"

Jeg har hatt vannvittige priser om vinteren på strøm fra dem! Har sammenlignet med andre leverandører og fant ut at GNP Energy var aller høyest. Jeg betalte mer enn kr 1000.- mer enn den billigste som fins.
I tillegg har de også brytningsgebyr. Jeg vet ikke hvorfor men jeg fikk to avbrytningsgebyrer i slutten. Hvis de radene med avbrytningsgebyrer pekte på måneder så burde GNP Energy uttrykke seg bedre, for at jeg forstår ikke hva betyr to ganger avbrytningsgebyr på faktura uten nærmere forklaring!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sender ingen regninger, ikke på mail eller post, bare til inkasso. SVINDEL"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kan ikke finne ut om jeg har avtale med selskapet. De sender kun ut en SMS med ett fakturanummer som skal betales. Ingen konto eller beløp. Mafia

Sjur A. V
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Avtalebryter fra dag 1."
2 syns denne omtalen er nyttig

Det eneste som har vært bra med Oslo Kraft/ GNP ENERGY, er tilbudet de satte fram per SMS når jeg vurderte dem som strømleverandør. Etter det har det vært brudd på nesten alt. Hadde det vært mulig å gi minuspoeng, hadde jeg gjort det. Prisene har aldri vært i nærheten av det som var tilbudt per SMS, måten de fakturerer på var heller aldri nevnt i SMS deres, osv., osv.
Når jeg fikk endelig avregning/ faktura for brukt strøm i Mars 2018, hvor de fakturerte meg maks. per kWh. 75,5 øre, bestemte jeg meg for at nå er det slutt. Jeg har nå gjort avtale med ny strømleverandør, og de tar seg av alt det formelle vedrørende skifte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel, løgnere"

Jeg ble kontaktet i November ifjor, og skulle få en måned gratis strøm, uten bindingstid.
Dette var ren løgn.
Jeg får fortsatt regninger fra dem og får beskjed om at det er BKK som må si opp min avtale med disse lurendreierne.
De sier de ikke har lov å holde på kunder...LØGN!!!
De sier de ikke har lov å stenge strømmen min, men de har tydeligvis lov til å true med stengning.
Hold dere langt unna disse folka. Dere blir aldri kvitt dem

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurt og kommer meg ikke ut av avtalen!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble lurt til å tro at de ringte fra Hafslund som var min daværende strømleverandør og det eneste jeg skulle gjøre var å takke ja til en SMS så skulle vår faktura minske med minimum 20% hver mnd. Dette bare ved å endre mitt abonnement. Jeg er helt klart med på å støtte å lage sak mot Oslo kraft (GNP energy)
Vi endte opp med å betale da nettleie hos Hafslund som nå også er blitt svindyrt og da GNP i tillegg. Og Hafslund kunne ikke hjelpe oss ut heller....
Hilsen
Forbannet

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Prisen avviker kraftig fra det selgern på messa i fjor viste"
1 syns denne omtalen er nyttig

Boligmessa i 2017 der sto en selger å sa maks ca 30 øre/kwh.
77,96 øre/kwh er regninga på nå.
Er det grunnlag nok for å klage?

Per S. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svindel"

Jeg ble overtalt til å bytte til Oslo Kraft av en telefonselger, med det forbehold at selger sjekket at jeg ikke hadde binding til et annet selskap.
Jeg ble deretter raskt gjort oppmerksom på fra mitt selskap at jeg hadde bindingstid.
Dette var altså ikke sjekket.
Da jeg tok kontakt henviste de til at de hadde tatt opp min bestilling på band.
Heldigvis hadde jeg også det.
De ville da ha mitt opptak, hvilket jeg ikke ville.
Resultatet var at jeg fikk en mail om at jeg ikke var kunde og at de beklaget.
Sist uke så plutselig skal de ha et sluttoppgjør på noe som ikke var etablert???
Viser til ref. 18***1-2****8, faktura nr. 13-5****3
Jeg har som pensjonist gått med tid og møter de gjerne i retten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindelforsøk og useriøst"

Jeg ble lovet 29 øre pr kw time, på faktura 69 øre. Jeg blei skuffet og ringte men fikk ikke mye hjelp, når de nærmer seg bindingstidens slutt skal jeg fortest mulig ut.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse, tvers gjennom"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri opplevd så gjennomført elendig aktør i noen bransje. Her endres forbruksoppdelingen akkurat som det passer dem, for å tjene mest mulig. De vil heller ikke gå gjennom forbruket med kunden, som beviselig påpeker feil. De er ikke interessert i å høre det kunden sier. Elendig kundebehandling.

Anbefaler ikke disse til noen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vurderer å anmelde dette useriøse opplegget. 77,96 Øre /kWh i April er helt sinnsykt.
Bindingstid er ikke opplyst. Dette er en sak for TV2 hjelper deg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelle, upålitelige, ubehagelige og useriøse."

Unødvendig dyre, elendig kundebehandling, upålitelige tilsnikelser i kontraktinngåelse og særdeles ubehagelige å ha med å gjøre når man ber om innsyn i forbruk, avtalevilkår eller liknende.

Svar fra GNP Energy
11.05.2018 07.19
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi ønsker fornøyde kunder og det er leit å høre at du ikke er det. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: hei@gnp.energy eller telefon 21 65 10 00, så skal vi gi deg en korrekt tilbakemelding basert på ditt kundeforhold hos oss.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Billig og bra service!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bytter ofte avtaler og selskap for å få best mulig pris og GNP\oslokraft har ofte vært billige. De har vært billigst siste halvåret og er det fremdeles.

Kundeservice på chat svarer raskt og hyggelig!

Det eneste negative jeg kommer på er antall avtaler de har. Det er litt for mange, men de er ikke blant de verste. Mange selskaper har flere og det blir vanskeligere å finne "rett" avtale.

Svar fra GNP Energy
11.05.2018 07.18
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi gjør alltid vårt ytterste for at våre kunder skal være fornøyd, og det skal være enkelt å være kunde hos oss.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Brukeravtalen/vilkårene er gjemt på nettsiden og kun produsert for å svindle kundene."
4 syns denne omtalen er nyttig

De lurer deg til å tro på avtale i telefonsamtale med selger men avtalen er fullstendig. Endret når du har godtatt en kort, men smart sms-formulering.
Eieren har endret firmanavn flere ganger og har enkelt sagt bare negative omtaler. Forbrukerrådet har drøssevis av henvendelser og saker på dette firmaet som sist het Oslokraft. Brukeravtalen ser ut som den er laget av et kobbel med forretningsadvokater og da tenker den ikke på deg som kunde.

Svar fra GNP Energy
07.05.2018 18.56
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi ønsker fornøyde kunder og det er leit å høre at du ikke er det. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: hei@gnp.energy eller telefon 21 65 10 00, så skal vi gi deg en korrekt tilbakemelding basert på ditt kundeforhold hos oss.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Pakkebytte"
3 syns denne omtalen er nyttig

Pakkebytte enkelt og greit forklart. Hyggelig service innstilt person som også gjorde om til etterskudd.

Svar fra GNP Energy
07.05.2018 18.55
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi gjør alltid vårt ytterste for at våre kunder skal være fornøyd, og det skal være enkelt å komme i kontakt med oss.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Grenser til SVINDEL!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Føler meg lurt av Oslo Kraft på prisene som er den høyeste jeg har hatt noen gang!!! Lyg om priser og avgifter på telefon! Straffbart? Anbefales IKKE..!!!

Svar fra GNP Energy
07.05.2018 18.29
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi ønsker fornøyde kunder og det er leit å høre at du ikke er det. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: hei@gnp.energy eller telefon 21 65 10 00, så skal vi gi deg en korrekt tilbakemelding basert på ditt kundeforhold hos oss.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Forening-I-Tønsberg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Sparte mye penger i vinter!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi er en forening og tegnet en avtale sist år og har allerede spart flere tusen kr i vinter.
Gjennomsnitt prisen vår i november 2017 til februar 2018 var på godt under 30 øre.

Samtidig ble en annen forening jeg er knyttet til fakturert opp mot 84 øre i samme periode av foreningens gamle leverandør.

Vi har uansett en garanti at prisen uansett ikke i perioden blir over 42 øre så det vil si at vi de neste vintrene er sikkert oss mot slike høye kostnader vi hadde hos den gamle leverandøren.

Det har gjort at medlemmer i foreningen nå kan betale mindre for tilknytningen til foreningen så vi er fornøyd med GNP Energy.

Svar fra GNP Energy
11.05.2018 07.16
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi gjør alltid vårt ytterste for at våre kunder skal være fornøyd, og det skal være enkelt og behagelig å være kunde hos oss.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Flink til å rettlede kunder med hensyn til pris og riktig avtale"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fremstår som veldig profesjonell strømleverandør med konkurransedyktige priser! Jeg fikk en super-avtale på fastpris!

Svar fra GNP Energy
07.05.2018 18.27
Hei,
Takk for hyggelig tilbakemelding. Vi gjør alltid vårt ytterste for at våre kunder skal være fornøyd, og det skal være enkelt å komme i kontakt med oss.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Enorm prisøkning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Føler vi har blitt lurt opp i stry. Har hittil i år fått faktura på 25.000kr (pluss nettleie!). Useriøst. Har ikke fått beskjed om noen endringer, og måtte søke opp navnet når jeg gikk den siste (sinnsyke) fakturaen. Over dobbel pris som tidligere.

Svar fra GNP Energy
30.04.2018 15.50
Hei,
Det er dessverre vanskelig å kommentere denne episoden, da vi ikke kan finne noe kundeforhold basert på din informasjon som er lagt inn her. Vi setter pris på om du vil sende oss en mail til: hei@gnp.energy, så skal vi se på dette.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det skulle bli billigere med Oslokraft Men de sa ikke at det kostet kr 1800,- om jeg angret meg. Det var enkelt om jeg angret meg sa de. Det ble ikke nevnt!

Svar fra GNP Energy
30.04.2018 15.31
Hei,
Alle våre husholdningskunder har 14 dagers angrerett fra avtaleinngåelse. Det er enkelt å angre seg, og vi tar i mot angringer i alle de kanalene hvor vi er tilgjengelige, både på telefon, per e-post, chat, messenger og brev.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Har fått en elendig avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Betaler alt for mye her, en andre steder. Har blitt overført fra Oslo Kraft uten forvarsel. Endret abonnement uten mitt samtykke.

Svar fra GNP Energy
30.04.2018 09.49
Hei,
Leit å høre at du ikke er fornøyd. Send oss gjerne en e-post til hei@gnp.energy, hvor du forteller hva som har skjedd.

Ha en fin dag :-)

Mvh GNP Energy
Søk Bytt.no