Ble oppringt av en selger fra gnp. Hevdet at vi hadde vunnet en Facebook konkurranse der premien var halv pris på strømregningen. Kunne ikke konkret fortelle hvilken konkurranse dette var. Da jeg sa at jeg ikke var interessert ble jeg framstilt som idiot som ikke ville ha halv pris på regningen. Fortalte at ja, jeg har planer om å bytte leverandør, og at jeg har et par selskap i kikkerten. Og at jeg i dag har lest en artikkel om tlf salg av dårlige avtaler, der du blir flyttet til dyrere avtaler med lang bindingstid. Han bekreftet at det var 12 måneders bindingstid, og nå leser jeg her at de driver å flytter folk over på dyrere avtaler uten å varsle. Hold dere langt unna disse cowboyene!

Var lovet toppen 10 pris, med 16,2 øre i 2 månder den 13. Januar. Tiden gikk, hørte ikke mer. Ringte kundeservice 5/2, hvor de sa at ordren var kansellert, men skulle undersøke dette. Etter en stund ringte selger og sa at "systemet" ikke hadde funnet min måler ID, derfor var ordren kanselet. Jeg hadde ikke blitt varslet om dette. Selger lovet og ordne opp og fikk måler ID av meg. Var lovet 16.2 øre fra dato selv om prisen var øket. (Markedsprisen var svært høg i januar og utover.) Tiden gikk, hørte fortsatt ikke noe. Ringte på nytt den 17/2 , fikk opplyst at ordren var kansellert! Jeg hadde ikke kansellert den!!!! Var lei og sa fra at den bare kunne være kansellert, en så litte seriøs leverandør ville jeg ikke ha noe med.

Dette må være Norges dyreste leverandør av strøm, rett å slett veldig skuffet! Betalt 72øre hos Gnp mens andre leverandører tar 35øre. Styr unna

Jeg trenger ikke å nevne hvor dårlig GNP Energy er. Alt som er dårlig er allerede nevnt. ALDRI velg GNP Energy. Du har blitt advart.

Endrer avtalen uten å informere. Hevdet først at dette skyldtes manglende autogiro, men kom så med at forbruket var høyere enn først estimert. Har ligget på 40-50.000kwh i flere år, og var dette jeg forholdt meg til. Allerede første mnd fra 11/12-11/1 ble avtalen endret uten varsel. Ble oppmerksom på dette da Vippsbetaling failet. Hvis ikke hadde nok avtalen fortsatt å løpe til jeg tok en gjennomgang. På "Min Side" kan man ikke se avtalen, og faktura spesifiserer ikke detaljer så man skjønner hva man betaler for. Nok et Cowboy-selskap som man bør styre unna!

Ikke kundevennlig. De forlangte avtalegiro, men oppgav aldri hvor og til hvilken konto betalingen skulle foretas. Ren spekulasjon for at de skulle overføre avtalen til for meg en svært dårlig avtale Dette ble gjort uten min viten.

Har fått veldig bra kundeservice siden dag 1. Var litt stresset etter jeg leste en del negative tilbake meldinger om leverandøren men har ikke opplevd noe negativt her. Kjempe fornøyd. Anbefales steerk

Styr unna dette strømselskapet. Ringer for å fortelle deg at du har vunnet 2 mnd med gratis strøm fordi du liksom deltok på en konkurranse. Alle ulempene ved steømavtalen unnlater de å snakke om, eller dokumentere i tilbudet du får på mail. Styr unna!

Som mange andre, påstår jeg har deltatt i konkurranse. Stemmer ikke. Sier jeg ikke er interessert, selger gir seg ikke. Får lov å sende meg epost som opplyser om bindingstid som ved oppsigelse før 12 mnd gir kostnader på 150 pr mnd. Dette ble ikke nevnt i samtalen. Sendt dem epost som jeg tipper går i papirkurven eller blir besvart med standardfraser. Klare brudd på markedsføringsloven og en useriøsitet som gjør meg som driver med salg selv oppgitt.

Dette til informasjon til potensielle kunder, men også som en tilbakemelding til GNP energy. Jeg ble i går (og i dag etter avtale da jeg ville sjekke mitt nåværende strømtilbud) oppringt av en selger i GNP Energy. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde deltatt i en konkurranse på nettet før jul og blitt trukket ut til å få billigere strøm med 16øre pr kWh i tillegg til fast pris på 79kr med en bindingstid på 12 mnd. Jeg har ikke deltatt i noen konkurranse, så det stemmer ikke. Selgeren var dessuten ekstremt pågående og han ga seg ikke selv om jeg takket nei til tilbudet. Han spurte om jeg ikke ville ha billig strøm og kunne ikke forstå hvorfor jeg takket nei. Nå skal ikke jeg gå inn på hvorfor jeg mener den avtalen jeg allerede har er bedre, men samtalen ble etter hvert ganske irriterende da jeg flere ganger måtte gjenta at jeg ikke var interessert i tilbudet deres. Til slutt sa jeg at nå må jeg legge på for det her kommer man ingen vei med, og det endte opp med at jeg bare måtte legge på uten at samtalen egentlig ble avsluttet. Jeg synes dette var en lite profesjonell håndtering av en selger. Jeg ser at det er flere med liknende erfaringer, så problemet ligger kanskje på et litt høyere nivå i selskapet enn hos selgeren? Til sammenligning ble jeg kontaktet i dag av en annen selger fra et annet strømselskap som spurte hvilken strømleverandør jeg har. Når jeg sa navnet på strømselskapet svarte selgeren med at jeg allerede har et veldig godt tilbud og at han ikke skulle bruke mer av tiden min. Ja takk til flere av sistnevnte type selgere!:)

Gjelder bedriftsmarked: Det er litt mer omfattende å kjøpe strøm til bedrift enn til privat. Etter å ha blitt lovet på tro og ære av en oppsøkende selger med ny Tesla at jeg ville spare penger på strøm fra dem, ble jeg kunde. Stort butikklokale på 700m2, så det var endel kw/t pr år og potensielt også en del å spare. Det ble MYE dyrere med GNP. Ca 3 ganger så dyrt. Svaret var at "bla bla bla-strømprisen har gått opp-bla bla bla", "kaldere vinter i år-blabla," "mer forbruk i butikken bla-bla-bla" Men strømprisen hadde ikke gått opp med 3-gangeren slik som strømutgiftene til butikken. Det var ikke 3 ganger så kaldt, det var samme produkter og installasjoner koblet til strøm i butikken. I min andre butikk 12 minutter unna, som drev med nøyaktig det samme, samme sortiment, samme ansatte, men som ikke hadde byttet til Gnp, var derimot strømregningene som tidligere. Merkelig. Lovnaden om lavere strøm for mitt firma var derimot ikke like hellig som de 5-fem-5(!!??!) årene med bindingstid de hadde. Prisen for å bryte avtalen? Over 16.000,- ink mva. Som forretningsdrivende er det viktig å ha en viss forretningsmoral, det er det tydeligvis fullstendig mangel på hos GNP Energy. Styr LANGT - langt unna!

Ble oppring av selger i GNP Energy i dag. I følge ham hadde jeg deltatt i en konkurranse på nettet og blitt trukket ut til å få halvpris på strøm i desember. Han spurte hvilken leverandør vi benyttet i dag, og sa han ville kontakte dem og gi meg pris på 16øre pr kilowatt. Det han ikke sa var at han da hadde tenkt å si opp min avtale hos eksisterende strømleverandør på mine vegne. Dette ble først bekreftet da jeg spurte om dette. Takket da raskt nei til dette. Selgeren ga seg ikke og spurte om jeg ikke ville ha billig strøm, og kom med lovnader jeg ikke tror de vil holde. Styr unna!

Inngikk strømavtale med denne leverandøren til en god pris. Da faktura kom var prisen 3 ganger høyere! Kundeservice var ekstremt vanskelig å nå, og var frekk og spydig da jeg endelig kom frem. Da sluttavregning kom var denne også feil. Utrolig at man kan være så frekke og useriøse! Bruker aldri denne leverandøren igjen, uansett hvor mange ganger de gjemmer seg bak navneskifter.

Ble oppringt med påstand om at jeg hadde vært med i en konkurranse som jeg ikke husker noe av, og som jeg tviler på at jeg har gitt informert samtykke til. Mistenker at denne "konkurransen" lurer frem et samtykke som dermed ikke er gyldig. Jeg gir klar beskjed om at jeg ikke kunne erindre deltakelse, at jeg ønsket mine personopplysninger hos dem slettet, og at jeg heller ikke var interessert i noe kundeforhold. På tross av dette gir selger seg ikke. Fremstår som veldig useriøst.

Ble lovet av telefonselger som sa at de dekker alle utgifter med bytte av leverandør også avgift for bindingstid hos tidligere leverandører. Det gjør de ikke. Nekter også at jeg kan avslutte med de nå. Elx energy er bare svindel med hele selskapet.

Min tittel på omtalen sier seg vel sjølv. Ekstremt mye frem og tilbake når jeg signerte avtale. Og absolutt INGEN informsjon om hva som skjedde nå jeg tilslutt ikke var kunde hos noen strømleverandør. Og ble lovet pris i topp 5 laveste prisene, tror vi sier topp 5 høyeste prisene jeg. Så går ut av denne avtalen så snart bindingstiden gåt ut.

De som er fornøyd med GNP Energy har latt seg lure trill rundt. Dette er et av markedets aller dyreste abonnement. Påslagene er jo helt ville!

De lurer deg inn i avtalen, med bindingstid. Når de lover å rydde opp, så gjør de ikke det heller! Elendige selgere og kundeservice som ikke gjør det de lover. STYR UNNA!

Ivrig selger på telefon som "frister" med halv strømpris i to måneder som premie i en konkurranse. Hva som skjer etter er mer uklart - overføring til en avtale med "forvaltningspris" - ikke helt spot, men nesten - en pris de kan tilby pga store innkjøp. Da begynner det å skurre; hvor store er GNP egentlig? Kjøper de på egne avtaler - eller i spot? De har i alle fall en garantipris - hvor kunden er garantert en pris som matcher de ti billigste leverandørene og i tillegg garantipris som tak på strømprisen i avtaleperioden. Hvor bredt utvalget i sammenlikningen er, hva grunnlaget er for prismatchen (alle typer avtaler, liknende avtaler, kun på garantiprisen???) alt det er mer uklart. Tilfeldigvis kommer det så fram langt ute i samtalen at avtalen med ett år binding ikke har en kostnad ved oppsigelse på 150 kr, som først sagt, - men på 150 kr per gjenstående måned. Oppsummert; dyr binding til en avtale med fastledd, uklar strømpris og en - i dagens marked - skyhøy garantipris. Sjekker på nettsidene deres i etterkant og ser at den påståtte "premien" er deres standardavtale "Trygghetspakka" - som ikke ser mer overbevisende ut på nettsiden heller. Styr unna!

Har bare hatt strøm hos dere i 4, 5 mnd. Jeg synes det virker helt ok. Bra og relativt billig strøm.

Ikke ta tlf når noen fra dette nr ringer, de gir seg ikke selv når du har både mailet, ringt og sendt sms om at du ikke ønsker flere henvendelser fra dem!!!

GNP energi er bare bedrag. Har aldri bestilt strøm i mitt liv. Dette har alltid blitt gjort av min mann, men aldri til GNP. Vi har ikke samme etternavn. Har fått regning i mitt navn, noe til vår private adr og noe til en hytte som jeg ikke har noe med å gjøre. Har snakket med GNP som påstår at de har lydopptak av min stemme hvor jeg svarer JA til deres strøm. Bedrag fra ende til annen. 👿👹

Se overskriften! Den forteller alt ! Da jeg ble oppringt fr GNP lovet han meg en strømpris som jeg seinere forstod at jeg ikke fikk. Da prøvde jeg å gå tilbake til tidligere leverandør men var for sein og d ville ikke GNP la meg bytte. Det hadde de vel lov til men den måten jeg ble lokket inn i en avtale på syntes jeg var feil. Angrer nå. Oversikt på fakturaen er heller ikke lett m forhåndsbetaling. Strømleveringen er grei men det har jega aldri hatt noe problem med av noe selskap!

Flott kundeservice med raske svar og best på pris. Enkelt å finne frem på hjemmeside, oversiktlig faktura som såklart sendes digitalt. Bra!

GNP Energy tok kontakt med meg når min avtaleperiode var i ferd med å gå ut for å høre med meg som kunde om hva jeg ville foreta meg. Et stort pluss! Inngikk kundeforhold med GNP uten å vite mye om de, men de er en profesjonell aktør som tidligere nevnt kommuniserer bra med kundene.
