Strøm

GNP Energy omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
0
av 18 innen
strømselskap
12%
anbefaler
GNP Energy
Filtrer omtaler
12
4
1
3
96
Sorter omtaler etter
Viser av 116 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med GNP Energy?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Vi ble lurt av selgeren"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble lurt av selgeren til å signere en avtale, det ble presisert at det ikke var noe bindingstid, da jeg stilte spørsmål spesifikt om det. Vi signerte digitalt på hans Ipad (uten å lese en millijard vedlegg.. vår feil).
Vi ville nå bytte strømleverandør da totalsummen på ½ år overstiger det vi normalt bruker på et år. Får så en henvendelse fra GNP om at vi har signert en avtale som er bindende frem til 2022.

STYR UNNA DETTE SELSKAPET, DET ER DYRT...

Torkel T. B
Kundetilfredshet
"Feil informasjon av meget intens selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble oppringt fra *****. Selgeren presenterte seg som representant for GNP Energy. Jeg sa nei takk fordi jeg har en god avtale med Fjordkraft. Han ga da inntrykk av at dere hadde avtale med Skagerak og Fjordkraft så jeg ville ikke merke noen forskjell, bortsett fra 1 mnd gratis strøm og 30% billigere priser!
Stemmer dette?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Min mor "gikk fem på""
1 syns denne omtalen er nyttig

En av GNP sine selgere har akkurat ringt min mor på 75. Hun bor i blokk sammen med flere andre. Selger fortalt at han hadde kontaktet flere i blokka og tegnet avtaler. Han navnga også flere. Dette viste seg å være direkte løgn. Min mor "gikk fem på" og tegnet derfor avtale i god tro. Dette er rein svindel og jeg vil derfor politianmelde GNP. Forsøkte å ringe tilbake det ene nr som var brukt, men da var det en dame som snakket engelsk i andre enden. Det er brukt 2 tlf nr i denne svindelen. Jeg sjekket det ene nr og fikk opp at nr er blokkert mer enn 50 ganger siste uke. BRA JOBBA GNP!! Vil dere jeg skal skrive opp nummerene her?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Konstant overfakturering, ble lovt billigere strøm, hjelper ikke at kw/t er rimeligere når de sender "forskuddsfaktura" som ila første kvartal er mer enn jeg betalte halvårlig hos norgesenergi, og dette midt på sommeren. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Når regningen kom var det vesentlig dyrere enn opplyst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ringt opp av selger som lovet bedre priser enn konkurrenter, men når regningen kom var det vesentlig dyrere enn opplyst. Når jeg ringer inn får kjeft på kundeservice og en haug av motargumenter og falskheter! Makan til selskap trodde jeg ikke vi hadde her til lands! Arrogante og særdeles lav etikk og moral. Styr unna om dere ikke vil bli lurt!! Forbrukerrådet neste!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som alle andre skriver her på denne siden så er jeg også en skuffet kunde. Jeg ble kontaktet av mitt forrige kraftselskap og de kunne fortelle meg det samme som jeg selv har funnet ut. Useriøst selskap som tar grovt betalt og har elendig kundehåndtering. Spydige kommentarer som "Dette skulle du jo forstått selv", og "Det hjelper ingenting. Du har signert avtalen og må fint bli hos oss i 1 år." 1 år med irritasjon og sinne kaller jeg det. En ting er sikkert og det er at så snart "pliktåret" mitt hos"Oslo kraft" er over så stikker jeg så fort som f!"#.
Hold dere unna denne tragiske kraft"leverandøren".

Svar fra GNP Energy
03.07.2018 17.49
Hei.

Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi etterstreber hele tiden fornøyde kunder, noe vi heldigvis også har flest av. Vi håper også at vi kan hjelpe deg ytterligere til å bli en fornøyd kunde. På våre avtaler skal det tydelig fremkomme dersom det er forskuddsbetaling, pris og avtaletid. Dette står tydelig opplyst i vilkår, SMS, verifisering etc ved avtaleinngåelse. Vi er opptatt av fornøyde kunder. Ta gjerne kontakt med oss på mail: hei@gnp.energy, slik at vi kan se hva som har skjedd med ditt kundeforhold hos oss.

Mvh oss i GNP Energy
Markus R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Juks og bedrag!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mye høyere strømregninger enn lovt, fått tilsendt flere faktura med purring flere måneder etter endt avtale. Useriøst.

Svar fra GNP Energy
02.07.2018 17.28
Hei.

Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi er opptatt av fornøyde kunder, og setter pris på om du kan sende oss en mail: hei@gnp.energy, så skal vi se på hva som har gått galt ift hva som har blitt lovet og dine fakturaer.

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Uhøflige, frekke selgere som lyver så det renner. Snart er endelig mitt år med dette selskapet over!!

Svar fra GNP Energy
28.06.2018 17.37
Hei,

Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Vi håper at du kan sende oss en mail med dine opplevelser, så skal vi se på dette.

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandler virket glad over å bli kvitt meg som kunde. Som selvsagt innfridde."
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde avtale om variabel kraftpris, men av en eller annen grunn, var det ikke gått i orden med efaktura og automatisk trekk i nettbanken. Jeg har vært kunde hos dette Selskapet i lengre tid, da het de Oslokraft og det var ved en endring av kundeforholde, noe hadde skjedd; Oslokraft skiftet navn til GNP Energy. Dette oppdaget jeg da jeg fikk en faktura med dobbel pris på kilowatten. Jeg ringte GNP Energy og fikk forklart grunnen;- at jeg hadde brutt avtalen - som var basert på lite administrasjon og derfor hevet de prisen. Jeg spurte om jeg ikke kunne ordne dette i ettertid da, men nei. Jeg sa at dette var urimelig, men det mente ikke vedkommende hos GNP Energy og da jeg sa at 'det blir jo enda mindre administrasjon for Dere om jeg slutter som kunde, så lød vedkommende nesten glad. Artig - et firma som åpent ønsker færre kunder.

Så, jeg er så fornøyd med kundeservicen til GNP Energy at jeg helt greit betaler mer, for IKKE å være kunde der.

Svar fra GNP Energy
28.06.2018 17.30
Hei,

Det er leit å høre at vi ikke har innfridd dine forventninger. Vi tar gjerne en ekstra titt på denne saken, og ser på en god løsning for deg. Når det gjelder variabel avtale blir det sendt ut varsel om prisendring, så dette har ikke noe med vårt navnebytte å gjøre. Vårt nye navn henger sammen med at vi nå er en del av et nordisk selskap som leverer strøm til både Norge, Sverige, Finland og Danmark.

Mvh oss i GNP Energy
Harriet H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Flott"
2 syns denne omtalen er nyttig

Flott service, ikke noe problem. Jeg får min regning ikke noe problem. Synes det er flott med et selskap som utfordrer Fjordkraft etc

Svar fra GNP Energy
28.06.2018 16.58
Hei Harriet,

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi gjør alltid vårt ytterste for at våre kunder skal være fornøyd, og det skal være enkelt å være kunde hos oss.

Ha en fin dag, og en riktig god sommer :-)

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Enig med øvrige kommentarer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig gjenkjennende og helt enig med øvrige kommentarer. Svært lite troverdig opplevelse som kunde.

Svar fra GNP Energy
28.06.2018 16.33
Hei,

Vi er opptatt av fornøyde kunder og det er leit å høre at du ikke er det. Vi kan ikke kommentere på ditt kundeforhold ift opplysningene dine her på bytt.no, men send oss gjerne en mail: hei@gnp.energy, så skal vi se på dette.

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Selger som er innpåsliten!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ja dette er kloakk! Selger som er innpåsliten! Sier at jeg ikke gidder å bytte, men da han lerker om gratis strøm i en måned og garantert billigere avtale enn det jeg hadde, sa jeg dessverre okay!!! Det skulle jeg aldri ha gjort! 3 måneders binding! Med forskuddsbetaling, der du også får regningen 2 ganger, der første regning bare var ett estimat, deretter reelt forbruk på regning nr 2. De tok 76 øre pr kwh. I mars april noe som nesten er 100 prosent mer enn markedspris! Da jeg nesten begynte å le av det latterlige, og ville si opp, unnskyldte de seg om at jeg hadde 6 mnd binding! Og at prisene var høyere hos alle andre leverandører. Nei! Opplyste de om at vi i Norge har Internett i disse tider og enkelt ser at at de er 100-150% høyere enn nesten alle andre! Mente da at slik var det da det gjenspeilte innkjøpsprisen hos de.... Nei sa jeg da! Fortalte de selv om deres egne innkjøpspriser, og at det eneste dette gjenspeilte var avanse... Langt fra selgers lovnad. Da ble det stille i andre enden og den stakkars kundebehandleren begynte vel å forstå at hun jobbet i kloakken.

Svar fra GNP Energy
28.06.2018 15.51
Hei.

Det er leit å høre at du ikke er fornøyd, da vi er opptatt av fornøyde kunder. På våre avtaler skal det tydelig fremkomme dersom det er forskuddsbetaling, pris og avtaletid. Dette står tydelig opplyst i vilkår, SMS, verifisering etc ved avtaleinngåelse. Ta gjerne kontakt med oss på mail: hei@gnp.energy, slik at vi kan se hva som har skjedd med ditt kundeforhold hos oss.

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse å bare lovord, hold dere langt unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Pris stemmer ikke, forskudd betaling var ikke med i avtalen. Prisen er høyere enn avtalen. Bindingstid og ikke noe positivt.

Svar fra GNP Energy
13.06.2018 21.49
Hei.

På våre avtaler skal det tydelig fremkomme dersom det er forskuddsbetaling, pris og avtaletid. Dette står tydelig opplyst i vilkår, SMS, verifisering etc ved avtaleinngåelse. Vi er opptatt av fornøyde kunder. Ta gjerne kontakt med oss på mail: hei@gnp.energy, slik at vi kan se hva som har skjedd med ditt kundeforhold hos oss.

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Super tilbud og veldig fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i 6 mnd nå. Kunne ikke vært mer fornøyd! Så utrolig god kundeservice og all riktig informasjon på bordet. Et seriøst firma med mange gode avtaler som passet for folk flest. Anbefales på det sterkeste

Svar fra GNP Energy
13.06.2018 20.19
Hei Leonora,

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi gjør alltid vårt ytterste for at våre kunder skal være fornøyd, og det skal være enkelt å være kunde hos oss.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Valentina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Selskapet som andre"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ser ingen forskjell mellom selskapene, hoved bakgrunn bytte leverandør - pris. Hvis selskapet kan tilby en bra pris og skal ikke skifte den pris hver to uker da kan jeg bli fast kunde hos den leverandør. Inntil har jeg ikke funnet den type selskapet skal jeg flytte fra en til andre så mange ganger som nødvendig.

Svar fra GNP Energy
07.06.2018 10.53
Hei Valentina,

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi gjør alltid vårt ytterste for at våre kunder skal være fornøyd, og det skal være enkelt å være kunde hos oss.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Upålitelig og følger ikke opp avtaler. Styr unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

GNP Energy har ikke holdt avtalene og klarte ikke å levere kraft til oss før vi hadde ringt dem 5 ganger etter at vi hadde tegnet et bindende abonnement. Da vi sa opp abonnementet, ringte de oss derimot med en gang, men påsto at bindingstiden vår ikke hadde utløpt selv om den hadde det med flere måneders margin.

Svar fra GNP Energy
11.06.2018 10.34
Hei.
Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Send oss en mail: hei@gnp.energy og vi kan given konkret tilbakemelding på ditt kundeforhold hos oss.

Mvh oss i GNP Energy
Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bra strømselskap som utfordrer de store"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bra strømselskap som utfordrer de store. Dere har oversiktlig strømavtaler og forutsigbare avtaler. Dere burde tilby fastprisavtaler igjen.

Svar fra GNP Energy
11.06.2018 10.31
Hei Torbjørn,

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er opptatt av at våre kunder skal være fornøyd og det skal være enkelt å være kunde hos oss.

Ønsker det en strålende dag!

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Fakturerer misvisende med vilje"
3 syns denne omtalen er nyttig

Innggikk en avtale på halv pris i 3 måneder.

Første faktura så riktig ut, men det var gitt halv pris i 3,5 måned. Jeg betalte da for totalt 3,5 måneder med en gang. Måneden etter sender dem ny faktura på en måneds pris. Ved samtale med dem kommer det frem at 3,5 måneder bare er en faktureringsmåte og ikke en reel pris. Dette vil bli fakturert inn igjen seinere.

Dem lurer da kundene til å tro at dem har fått litt ekstra rabatt i første faktura for så å sørge for at kunden blir litt ut i full pris periode.

Svar fra GNP Energy
30.05.2018 08.35
Hei!

Vi er opptatt av fornøyde kunder og det er synd å høre at du ikke er det. Dersom du har inngått en avtale med 50% avslag første 3 måneder (f.eks Fastprispakke) gjelder dette på faktisk forbruk og ikke bare på det som er forskuddsfakturert. Vi setter pris på om du kan ta kontakt med oss slik at vi får sjekket opp i dette.

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyreste strømmen noensinne"
2 syns denne omtalen er nyttig

"Folkepakka" er tidenes dyreste produkt. Med over 20 øre/kWh mer enn konkurrentene i vinter, har det blitt tidenes dyreste strømregninger. De opererer med lokketilbud, før det så virker som de stikker fingeren i luften for hvilken pris de skal ta for strømmen. Kundeservice har de heller ikke, og man får svært liten informasjon om hva som inngår i din avtale. Den er kun sendt på sms etter selgeren ringer deg, og ligger ikke tilgjengelig noe sted ellers. Anbefaler alle som føler seg truffet å klage selskapet inn til Elklagenemda.

Svar fra GNP Energy
11.06.2018 10.28
Hei,

Det er leit å høre at du er misfornøyd. Det har dessverre vært særdeles høye strømpriser den siste tiden. De høyeste på fem år. Dersom du ønsker mer forutsigbarhet på din avtale, så ta gjerne kontakt med oss for de gode fastprispakkene vi har. Vi kan selvfølgelig også sende deg oversikt / SMS på avtaleinngåelsen som er utført.

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Trodde det var ren svindel idet jeg ikke fikk åpnet faktura på nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ingen avtale med GNP energy. Det var Oslokraft som oversolgte en avtale. Jeg bytter til annen leverandør uansett hva det koster meg.

Svar fra GNP Energy
11.06.2018 10.26
Hei,

Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Kontakt oss direkte på hei@gnp.energy så kan vi gi en tilbakemelding konkret på ditt kundeforhold hos oss. Når det gjelder navneendringen er dette som en del av vår nordiske selskaper og vi er nå GNP Energy både i Norge, Sverige, Finland og Danmark.

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig selskap!!! STYR UNNA. Jeg har hatt abonnement med "forvaltningspris", dvs. personlig oppfølging for å sikre lavest mulig strømpris. For dette måtte jeg betale et ekstra påslag for "jobben". Aldri har forvaltningsprisen vært i nærheten av spotprisen, og i tillegg har jeg betalt ekstra for "forvaltningsjobben". Dette er svindel. Meldt til Elklagenemda.

Svar fra GNP Energy
28.05.2018 16.24
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi ønsker fornøyde kunder og det er leit å høre at du ikke er det. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: hei@gnp.energy eller telefon 21 65 10 00, så skal vi gi deg en korrekt tilbakemelding basert på ditt kundeforhold hos oss.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Per-Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel eller lureri - Det eksakte ordet spiller ingen rolle"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter inngått avtale om Folkepakka, som skulle være så fint, lav pris og attraktivt i markedet opplever vi nå ca ett år etter at prisen deres er så mye som 268 % over selskapets andre tilbud.

Dem selv kaller nok dette naturlig endring, men jeg vil kalle dette svindel.

GNP / Oslo Kraft er i alle fall ikke konsekvente eller en stabil og pålitelig leverandør.

Svar fra GNP Energy
11.06.2018 10.23
Hei,

Det er leit å høre at du ikke er fornøyd. Som de andre strømleverandørene i markedet har vi også ulike produkter. Strømprisen har imidlertid vært særdeles høy i vinter dessverre. Den høyeste på fem år. Dersom du ønsker mer forutsigbarhet på din avtale kan du enkelt ta kontakt med oss på: hei@gnp.energy og vi kan gi deg et tilbud på Fastprispakke tilpasset ditt behov.

Med ønske om en fin dag.

Mvh oss i GNP Energy
Anette S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet billigere strøm av selger som ringte meg 🙄 Det viste seg at avtalen jeg hadde med et annet strøm selskap fra før var billigere 🙄 Lureri 😈😈😈

Svar fra GNP Energy
28.05.2018 16.21
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi ønsker fornøyde kunder og det er leit å høre at du ikke er det. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: hei@gnp.energy eller telefon 21 65 10 00, så skal vi gi deg en korrekt tilbakemelding basert på ditt kundeforhold hos oss.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøs og lite troverdig"
4 syns denne omtalen er nyttig

De går høyt ut og påberoper seg noe av landets beste når det gjelder kundeservice. Den siste kundebehandleren jeg snakket med for noen minutter siden brølte til meg i telefonen da jeg forklarte hvorfor jeg ikke godtok den siste fakturaen de sendte. Med priser på 75,5 øre pr. kilowatt. De kaller det Folkepakka pris. Og med liten skrift et sted i virvarret på siden deres står det at dersom du ikke oppretter e-Faktura før du får den første fakturaen, da er de i sin fulle rett til å ta 75,5 øre. Og hvis du er rask og oppretter e-faktura, så får du likevel 75,5 øre i pris. Du må ringe og klage og krangle for å få avtalt pris, som ofte i utgangspunktet er direkte tap for GNP. Men de henter seg inn ser det ut som med dobbeltakturering - fakturerer samme periode flere ganger, over flere fakturaer, slik at det blir vanskelig for forbrukerne å følge med i svingene. Det virker på meg som de lurer kundene trill rundt. Og det virker på meg som de prøver seg hele tiden med andre og høyere priser enn avtalt, for å se om det går. De satser kanskje på at et fåtall av kundene plukker fra hverandre fakturaene for å sjekke. De som oppdager forsøket på lureri, får utrolig dårlig behandling på kundeservice. Min totalvurdering etter ca 1 år med dette selskapet er at jeg opplever de som meget useriøse og lite troverdige. Det minner om svindel og bedrag.

Svar fra GNP Energy
28.05.2018 16.16
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi ønsker fornøyde kunder og det er leit å høre at du ikke er det. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: hei@gnp.energy eller telefon 21 65 10 00, så skal vi gi deg en korrekt tilbakemelding basert på ditt kundeforhold hos oss.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Veldig dårlig firma"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting er brae med dem. Komplisert faktura. Dobbelet opp fakturering for samme periode. Lovet meg for en gratis måned, men fikk ikke det. Hold dere langt unna, bare svindel

Svar fra GNP Energy
28.05.2018 16.13
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi ønsker fornøyde kunder og det er leit å høre at du ikke er det. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss på e-post: hei@gnp.energy eller telefon 21 65 10 00, så skal vi gi deg en korrekt tilbakemelding basert på ditt kundeforhold hos oss.

Ha en fin dag :-)

Mvh oss i GNP Energy
Søk Bytt.no