Gjelder bedriftsmarked: Det er litt mer omfattende å kjøpe strøm til bedrift enn til privat. Etter å ha blitt lovet på tro og ære av en oppsøkende selger med ny Tesla at jeg ville spare penger på strøm fra dem, ble jeg kunde. Stort butikklokale på 700m2, så det var endel kw/t pr år og potensielt også en del å spare. Det ble MYE dyrere med GNP. Ca 3 ganger så dyrt. Svaret var at "bla bla bla-strømprisen har gått opp-bla bla bla", "kaldere vinter i år-blabla," "mer forbruk i butikken bla-bla-bla" Men strømprisen hadde ikke gått opp med 3-gangeren slik som strømutgiftene til butikken. Det var ikke 3 ganger så kaldt, det var samme produkter og installasjoner koblet til strøm i butikken. I min andre butikk 12 minutter unna, som drev med nøyaktig det samme, samme sortiment, samme ansatte, men som ikke hadde byttet til Gnp, var derimot strømregningene som tidligere. Merkelig. Lovnaden om lavere strøm for mitt firma var derimot ikke like hellig som de 5-fem-5(!!??!) årene med bindingstid de hadde. Prisen for å bryte avtalen? Over 16.000,- ink mva. Som forretningsdrivende er det viktig å ha en viss forretningsmoral, det er det tydeligvis fullstendig mangel på hos GNP Energy. Styr LANGT - langt unna!

Har du en tilsvarende erfaring med GNP Energy?
Gjør som Hg og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om GNP Energy du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Ble oppring av selger i GNP Energy i dag. I følge ham hadde jeg deltatt i en konkurranse på nettet og blitt trukket ut til å få halvpris på strøm i desember. Han spurte hvilken leverandør vi benyttet i dag, og sa han ville kontakte dem og gi meg pris på 16øre pr kilowatt. Det han ikke sa var at han da hadde tenkt å si opp min avtale hos eksisterende strømleverandør på mine vegne. Dette ble først bekreftet da jeg spurte om dette. Takket da raskt nei til dette. Selgeren ga seg ikke og spurte om jeg ikke ville ha billig strøm, og kom med lovnader jeg ikke tror de vil holde. Styr unna!

Inngikk strømavtale med denne leverandøren til en god pris. Da faktura kom var prisen 3 ganger høyere! Kundeservice var ekstremt vanskelig å nå, og var frekk og spydig da jeg endelig kom frem. Da sluttavregning kom var denne også feil. Utrolig at man kan være så frekke og useriøse! Bruker aldri denne leverandøren igjen, uansett hvor mange ganger de gjemmer seg bak navneskifter.

Ble oppringt med påstand om at jeg hadde vært med i en konkurranse som jeg ikke husker noe av, og som jeg tviler på at jeg har gitt informert samtykke til. Mistenker at denne "konkurransen" lurer frem et samtykke som dermed ikke er gyldig. Jeg gir klar beskjed om at jeg ikke kunne erindre deltakelse, at jeg ønsket mine personopplysninger hos dem slettet, og at jeg heller ikke var interessert i noe kundeforhold. På tross av dette gir selger seg ikke. Fremstår som veldig useriøst.

Ble lovet av telefonselger som sa at de dekker alle utgifter med bytte av leverandør også avgift for bindingstid hos tidligere leverandører. Det gjør de ikke. Nekter også at jeg kan avslutte med de nå. Elx energy er bare svindel med hele selskapet.
