Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg hadde en veldig bra fastprisavtale med GNP Energy, men ble flyttet uten samtykke til Tinde Energi. Her starter problemene. Tinde starter med å sende ut en vanvittig forskuddsfaktura basert på estimert forbruk og en markedspris som var 10 ganger høyere enn min fastpris. På forespørsel får jeg vite at "det er bare slik det fungerer, det må jeg forstå". På neste faktura er hele fastprisen forsvunndet og de skal ha en pris som ligger langt over maskedspris. Kundeservice er ikke til hjelp, her skal det bare treneres slik at de kan melke mest mulig penger ut av kundene. De finner ikke igjen avtalene, det må ha vært noe som skjedde i sommer... De sier de skal fikse det, men det skjer ikke noe. Svarer ikke på e-post og er veldig vanskelige å komme i kontakt med. Jeg er ikke i tvil om at overgangen fra GNP til Tinde, nye kundesystemer og "systemoppdateringer" i sommerferien er et godt planlagt spill for å kvitte seg med fastpriskunder og tjene ekstra penger på forskuddsfakturaer og urimelige strømpriser. Det er vel ikke overraskende at sjefene for GNP og Tinde er i nær familie, som om talt i DN i saken om at Forbrukertilsynet har åpnet sak mot disse selskapene for ulovlig drift. Velg et annet selskap, styr unna!
Forholder seg ikke til avtalen jeg har med selskapet. Fakturerer skyhøye forskudd. Nesten umulig å få dialog. Svarer ikke på telefon. Sendte flere Mail, men får «god dag mann økseskaft» svar. De lover å rydde opp. Men sender nye faktura med nye feil. Tinde energi har krevd meg for forskudd som er 45 ganger høyere enn faktisk kostnad for samme periode. på perioden 15. juli - Rart at dette er mulig i Norge.
Jeg var heldig og inngikk en avtale med pristak i august 2021 med GNP Energy. GNP Energy eier Tinde Energi. Etter en plutselig overflytting av min avtale fra GNP Energy til Tinde Energi fikk jeg tilsendt en hårreisende høy faktura og Tinde Energi benyttet anledningen til å terminere min avtale begrunnet med manglende betaling. De svarte ikke på gjentatte henvendelser om forklaring på fakturaen og det var umulig å nå dem på telefon. Forbrukertilsynet har åpnet sak mot selskapene:
Vårt firma hadde avtale om fastpris hos GNP, vi ble overført til Tinde, de sender oss en stor faktura langt over vårt vanlige forbruk. Vi mottar opphørskreditnota, ingen penger er mottatt enda... Advokater skal settes på saken.
Forferdelig kundeservice svarer ikke på telefon eller mail ................
I juli fikk vi plutselig faktura fra GNP Energy, men vi har ikke inngått avtale med GNP Energy, i tillegg skulle de ha to måneders forskuddsbetaling. Penger vi har tilgode hos Tinde Energi AS kan vi få ved å kontakte dem. Det er lettere sagt enn gjort, du sitter i kø for ingen kundebehandler er ledig. Så kommer det beskjed om at du nå settes over til ledig kundebehandler, men da kommer dama tilbake og sier at ingen kundebehandler er ledig og anropet blir koblet fra
Ble byttet fra GNP til Tinde uten forvarsel midt i sommerferien. Vanskelig å ta kontakt med Tinde, uansett om det er mail eller telefon og jeg får ikke oppheve avtalen heller uten bruddgebyr. Ville styrt unna for å unngå problemer med dem. Leser i omtaler at både GNP og Tinde energi driver og bytter over kunder uten forvarsel. Det er dårlig taktikk, og håper de går konkurs sånn som de holder på. Har klaget ved flere instanser på Tinde og GNP og håper det går gjennom.