Yetz Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Byttet til Yetz forde de er mot vindkraft og faktisk også sponser organisasjonen Mot Vindkraft. Ingen negatine erfaringer så langt.
Hei Olaf, tusen takk for hyggelig tilbakemelding og for at du har valgt Yetz som din strømleverandør. Det stemmer at vi er svært kritiske til den utbyggingen av vindkraft i norsk natur som nå finner sted. Heldigvis er vi ikke alene om det. Våre strømavtaler er som du sier helt i tetsjiktet hva angår konkurransedyktighet :-)
Helt OK. Billig kampanjepris, men kommer selvsagt til å bytte igjen når denne prisen har gått ut. Synd at alle selskapene opererer med disse kampanjeavtalene, som tvinger deg til å bytte mellom strømleverandørene ofte. Å lå være å bytte blir jo veldig fort dyrt :/
Hei Aksel, vi har egentlig kun to strømavtaler hhv. Spot og WebSpot og har valgt å ha en kampanjepris på Spotavtalen uten påslag eller månedlig fastbeløp som varer et helt år. Dette er ikke en kortvarig lokkeavtale, men en rabatt vi ønsker å gi kundene det første året for å ha valgt Yetz Strøm. Vi har ingen selgere eller betaler for kunder fra telemarketing salgsselskap eller prissammenligningssider. Da gir vi heller kundene pengene i stedet for noen selgere. Alle våre avtaler har etterskuddsvis fakturering, ingen bindingstider og alle avtalene finner du på oversikten over varige spotprisavtaler, den avtaleformen Forbrukerrådet anbefaler strømkundene å velge på www.strompris.no
Fornøyd med prisen. Og det er meget viktig å IKKE støtte opp om de som raserer Norge, ved bygge opp vindturbinparker. Yetz støtter motvind, som jobber imot vindturbin byggingen i Norge.
Hei Silje og takk for hyggelig tilbakemelding :-) Vi er som du poengterer sterkt imot den utbyggingen av vindkraft som nå finner sted og støtter Motvind Norge i arbeidet mot å hindre ytterligere nedbygging av norsk natur med vindindustri. Selv om ikke flere strømleverandører har valgt å være kritiske eller ta avstand er andelen blant folk flest som får øynene opp for de negative konsekvensene og ikke minst kostnadene sterkt økende.
Etisk riktig leversndør å velge, Yetz investerer ikke i vindkraftindustri.
Hei Ragni, tusen takk for hyggelig tilbakemelding og for at du har valgt Yetz som din strømleverandør. Det stemmer at vi er svært kritiske til den utbyggingen av vindkraft i norsk natur som nå finner sted. Heldigvis er vi ikke alene om det. Våre strømavtaler er som du sier helt i tetsjiktet hva angår konkurransedyktighet :-)
Umulig å benytte webløsning for å bytte. Gjorde avtale via telefon men måtte kontakte dem 3-4 ganger før de klarte å bytte både hjemme og på hytta. Ser nå at de tar et månedlig påslag på kr 75 kr på hvert leveransested (totalt kr 150) selv om det reklameres med 0 påslag. Eneste grunn til at jeg ikke har skiftet igjen er at de støtter Motvind og er rene for vindkraft. Pr idag er det dessverre ingen konkurrenter som er rene og kan matche dem på pris. Håper det endrer seg snart.
Hei Per, beklager at du har hatt utfordring med å bytte via hjemmesiden vår men godt at det løste seg til slutt. Det krever eksakt informasjon å få startet opp strømleveransen og å lokalisere det aktuelle målepunktet. Det er heller ikke slik at ved en strømbestilling på en adresse alle målepunkter registrert på deg som kunde på evt. andre adresser, f.eks en hytte flyttes til ny strømleverandør. Ut fra beskrivelsen din knyttet til prisene ser det ut som du har valgt WebSpot med Vindfri. All vår kraft leveres med elsertifkater fra vannkraftprodusenter uten koblinger til vindkraft. Når du velger tillegget Vindfri har du i tillegg opprinnelsesmerket strøm uten vindkraft samt at det utløser økonomisk støtte til Motvind Norge. Ingen av disse avtalene har ø/kWh påslag, men du betaler et fast månedlig beløp. Ta gjerne kontakt på [email protected] eller på 22 12 00 50 så hjelper vi deg gjerne med å velge en annen avtale dersom du ønsker det.
Strøm i kontakten har vi men det er lite og vanskelig å finne hva en betaler til enhver tid.Det er spottpris med påslag men hvilken spottpris er brukt og hva betaler ein til en hver tid.Enkelte har en app som ein kan bruke og se hva en betaler
Hei Richard, vi leverer kun spotprisavtaler som er den avtaleformen forbrukerrådet anbefaler kunder å velge. På din minside løsning på våre hjemmesider finner du info om dine priser og forbruk. Dette er også spesifisert på fakturaen. Ta gjerne kontakt med oss på kundesenteret på [email protected] eller på 22 12 00 50 i kundesenterets åpningstid så hjelper vi deg gjerne med tilgangen eller besvarer evt. andre spørsmål du måtte ha :-)
Yetz kundeservice er meget enkelt å forholde seg til, e-faktura var på plass med en gang etter leverandør bytte og det beste er at en får vindkraftfri strøm til en av markedets beste priser. For vår del er dette å få både i pose og sekk. Kan anbefale Yetz på det sterkeste.
Hei Helmut, takk for flott anmeldelse og anbefaling. Det setter vi pris på :-)