Meny
Detaljer for Monobank forbrukslån
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 308 kr
16,08%
Eff. rente
198 507 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
14,15%
Nom. rente
950 kr
Etabl. gebyr
40 kr
Termingebyr

MONOBANK forbrukslån

MONOBANK tilbyr forbrukslån fra 25 000 kr til 500 000 kr til en rente fra 7,90%. Du får umiddelbart svar på lånesøknaden, og signerer du låneavtalen med Bank-ID utbetales pengene i løpet av svært kort tid.

Lån inntil 500 000 kr uten sikkerhet

Søker du et forbrukslån i MONOBANK kan du låne alt fra 25 000 og inntil 500 000 kr uten krav om sikkerhet, eller pant i bolig. MONOBANK stiller ingen heller krav til hva pengene skal brukes på, altså avgjør du selv hva du vil at pengene skal gå til.

Krav for å søke om forbrukslån i MONOBANK

For å søke forbrukslån i MONOBANK kreves det at du tilfredsstiller følgende krav:

  • Du har fylt 25 år, men er ikke eldre enn 70 år.
  • Du er norsk statsborger og har folkeregistrert adresse i Norge.
  • Du tjener minimum 250 000 kr i året.
  • Du har ikke ha betalingsanmerkninger eller inkassogjeld.

Er du usikker på om du tilfredsstiller kravene kan du enkelt finne ut dette ved å legge inn en uforpliktende lånesøknad på MONOBANK sine hjemmesider. Du står selvfølgelig helt fri til å takke nei til et eventuelt lånetilbud, dersom du ikke blir fornøyd med betingelsene MONOBANK tilbyr deg på ditt forbrukslån.

Hvilken lånerente får jeg?

Alle lånerenter beregnes individuelt, og vil derfor variere fra person til person. For å få svar på hvilken rente MONOBANK kan gi tilby trenger banken litt mer informasjon om deg og din økonomiske situasjon. Dersom du legger inn en lånesøknad på MONOBANK sine nettsider vil du umiddelbart få beskjed om hvilke rentebetingelser MONOBANK kan tilby deg på ditt lån. Det er selvfølgelig helt uforpliktende å søke om et lånetilbud, og dersom du ikke er fornøyd med renten du har fått kan du naturligvis helt fritt velge å ikke akseptere tilbudet.

Klikk her for å sammenligne MONOBANK forbrukslån mot andre tilbydere av forbrukslån

Om MONOBANK

MONOBANK er en Norsk bank med hovedkontor i Bergen. Banken er en ny utfordrer på markedet og ble opprettet først i 2015. Banken er medlem i Bankenes sikringsfond, som betyr at innskudd for inntil 2 millioner er sikret og garantert for av Bankenes sikringsfond.

Eksempelrente: Nominell rente 14,15%, effektiv rente 16,08%, lånebeløp 140 000, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 58507, totalt:198507.

Monobank omtaler og erfaringer
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Responstid
Middels
17
av 26 innen
forbrukslånsbank
20%
anbefaler
Monobank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har søkt på Widerø kreditkort. De tok kreditsjekk av meg. Som de ikke har lest. Ringte kundeservice da jeg fikk en sms om at jeg ikke hadde fylt ut alt på den første søknaden Problemet var bare at de sendte mail for ca 15 dager siden der jeg fyllte inn det som manglet. På mailen står det svart på hvit at jeg kan svare tilbake på mailen. Så skulle de behandle. Da jeg fikk sms nå om at jeg måtte fylle ut akkurat det samme som jeg hadde fylt ut på mailen, ringte jeg kundeservice. utdrag fra de tåpelige svarene hans. jeg spurte: Hvorfor må jeg fylle ut på app når jeg allerede har svart på mailen? svar: Tror du vi fyller ut alle svar på mail? Vi har ikke tid til slikt. jeg spurte da: Hvorfor da sender dere meg mail om å fylle ut og svare på mailen. er det falsk mail fra dere? Svar: jeg har ikke tid til å snakke med deg om dette. Etter det spurte jeg om navnet hans. Har nå sendt klage på mail til klage@monobank.no, men tviler på at jeg får svar på spørsmålet mitt og heller ikke noe beklagelse. Etter som jeg leser hva andre har skrevet. Opplevelse av monobank kunderservice: ELENDIG, FREKK og UDUGELIG KUNDEBEHANDLER SOM HETER: .... Hvis han sa hans ekte navn.... De har tatt kredittsjekk av meg. uten å lese. De har bedt meg svare på alle spørsmål. uten å lese De har elendig kundebehandler. Som ikke kan lese.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Helt forferdelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har innmari dårlig erfaring med monobank. Pga en ubetalt regning lagde de masse problemer og lurte oss veldig og gå oss feil informasjon flere ganger så vi betalte 15000 kr ekstra til dem. Jeg vil aldri i mitt liv være kunden dems igjen eller anbefale de til andre. Helt grusom bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"En grusom bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om lån fra Monobank. Det skulle jeg aldri ha gjort. Det kom flere krav fra Lindorff, som ikke stemte med skyldig beløp. Hadde betalt alle terminer og var ajour. Men allikevel inkassovarsel, utleggsforretning og hele pakka. Nyttet ikke å klage. Monobank henviste meg til Lindorff., som ikke var oppdatert med betalingene. Etter to år med klager til Lindorff, Monobank, Namsmannen og Tingretten fant Lindorff ut at gjelden egentlig var betalt. Da regnet jeg med at kostnadene også skulle reduseres, men nei. De forlanger å få betalt for deres egen feil. Ser at Monobank kommenterer alle omtaler med å ta kontakt. Har tatt kontakt med dem flere ganger, men de er handlingslammet. Det er Lindorff som styrer butikken. Alle må holde seg langt unna denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Latterlig kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk innvilget et lån hos de som ble avslått en time etterpå uten å få så mye som en forklaring til hvorfor. Dette etter at jeg allerede hadde lagd en avtale med en annen kreditor om refinansiering. Fant de gjennom Lendo, fikk lånetilbud på 3 minutter og godkjente det uheldigvis. Se opp for disse amatørene som haster seg med å sende deg lånetilbud og haster seg med å godkjenne din søknad før de sender deg avslag uten å forklare deg hvorfor. Saksbehandleren hos dem hadde ingen svar på noen av mine spørsmål, noe jeg opplevde som svært ubehagelig, useriøst og frekt. Han lå på tlf når han ikke klarte å svare for seg!

Svar fra Monobank
01.08.2018 12.33
Vi beklager at du har fått en dårlig opplevelse hos oss, det ønsker vi å få muligheten til å forbedre. Kontakt oss gjerne på telefon 55 96 10 00 , slik at vi kan få oppklart situasjonen og gitt deg et svar på årsak til avslag.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt å søke"

Om du har lønnsslipp, likningsattest og eventuelle tidligere lån liggende klar, er søknaden en grei sak. Det jeg likte best, var muligheten for eget valg av forfallsdato (i mitt tilfelle lønningsdato). Også greit at jeg kunne betale ut de mindre lånene selv, og sitte igjen med kun ett lån. Fikk ikke til å etablere automatisk trekk av kontoen pga kid, så jeg fikk min bank til å sette opp en fast innbetaling.
Fikk like etterpå et tilbud om såkalt fordelslån fra COOP for medlemmer - men dette ble dyrere...
Men synd og litt merkelig, at det ikke går å bruke nedbetalt hus/eiendom som sikkerhet for å oppnå bedre lånevilkår.

Svar fra Monobank
02.05.2018 10.14
Hei. Takk for omtale. Vi ønsker gjerne å høre hvorfor du vurderer å bytte bank. Fint om du vil ta kontakt med oss på telefon 55 96 10 00 eller e-post kundeservice@monobank.no slik at vi kan få mulighet til å se om det er noe vi kan gjøre for å bedre situasjonen.
Bytt.no
"Hva er din erfaring med Monobank?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hva er din erfaring med Monobank? Ris eller ros? Skriv en omtale og del dine erfaringer med andre - enkelt og helt anonymt. Omtalen skriver du her.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR