Meny
Detaljer for Resurs Bank forbrukslån
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 224 kr
14,75%
Eff. rente
193 440 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
12,98%
Nom. rente
950 kr
Etabl. gebyr
40 kr
Termingebyr

Resurs Bank forbrukslån

Med et forbrukslån i Resurs Bank kan du låne fra 10 000 til 300 000 kr uten sikkerhet eller krav om pant i bolig. Du bestemmer selv hva pengene brukes til, og kan velge å betale tilbake over en periode på inntil 12 år.

Minstekrav for å få godkjent forbrukslån i Resurs Bank

For å søke forbrukslån i Resurs Bank kreves det at du:

  • Er mellom 24 og 65 år
  • Har en årsinntekt på minimum 200 000 kr
  • Ikke har betalingsanmerkninger
  • Har folkeregistrert adresse i Norge

Tilfredsstiller du ikke kravene for å søke Resurs bank kan du ved hjelp av Bytt.no’s sammenligning av banker og forbrukslån til å finne frem til banken som passer best for deg og ditt lånebehov.

Rente fra 8,88% til 21,95%

Resurs bank tilbyr nominell rente fra 8,88%, men konkret hvilken rente du kan få hos banken får du først vite etter at du har sendt inn dine opplysninger og bedt om et lånetilbud. Du kan naturligvis avslå lånetilbudet dersom du ikke er fornøyd med rentebetingelsene du mottar.

Slik enkelt velger du riktig bank

Det er tusenvis å spare på å velge riktig bank. Dersom du er på utkikk etter et forbrukslån bør du alltid sammenlign lånetilbud fra flere banker. Vi i Bytt.no har utarbeidet en oversikt over de ulike norske forbrukslånene som lar deg enkelt sammenligne forbrukslån, og finne den banken som passer best til dine behov.

Om Resurs Bank

Resurs Bank stammer fra Resurs Finans og er en del av Resurs konsernet med over 700 ansatte. Selskapet er etablert i alle de nordiske landene og tilbyr en rekke finansielle produkter og tjenester til både privat- og bedriftsmarkedet.

Eksempelrente: Nominell rente 12,98%, effektiv rente 14,75%, lånebeløp 140 000, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 53440, totalt:193440.

Resurs Bank omtaler og erfaringer
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Dårlig
25
av 26 innen
forbrukslånsbank
0%
anbefaler
Resurs Bank
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Min erfaring er at denne virksomheten er useriøs"

Sjekket Gjeldsregisteret og oppdager at Madsens virksomhet har ført opp uønsket kreditt på oss. Dette til tross for at vi aldri har bedt om kreditt, kreditt kort eller noen banktjenester fra denne virksomheten. Totalt useriøst, hold dere unna ResursBank.no.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Umulig å slette gammel kredittgrense"

Jeg har en kredittgrense på 1000 kroner fra et kort som ikke har vær fornyet på over 10 år, men resurs bank nekter å slette kredittgrensen.

Kundetilfredshet
"Oppdaget at jeg var kunde via norskgjeld.no"

Har aldri hørt om de før, og har kontroll på økonomien med flere hundre tusen stående på konto. Oppdaget tilfeldigvis via norskgjeld.no at jeg har kreditt der!

Aqvamarina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Kortselskap fra helvete"

Banken har store problemer med faktureringen. Fakturaer må purres på, men det påløper likevel renter. Likeledes er fakturaene rotete, og lovede rabatter faller ofte bort. Det er liten vilje til å rydde opp. Ved feilfakturering er banken pliktig til å sende ut ny faktura, men det skjer ikke. Jeg ba gjentatte ganger om ny faktura og spesifikasjon på saldo som ble overført fra måned til måned og la i det hele tatt ned et stort arbeid i kommunikasjonen med banken, uten resultat. Du kan vente i månedsvis på svar på e-post til tross for purringer. Banken driver også med ulovlig sperring av kort. Til slutt måtte jeg klage til Finansklagenemnda for å be om riktig faktura. Banken forhindret behandling i Finansklagenemnda ved å sende saken til inkasso og inndrivelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Jakt og friluftkortet lureri"

Har Jakt og friluftkortet, markedføres som ett kredittkort for jakt og friluft, men alle kjøp kommer med egene regninger og gebyr på alle. Rett og slett svindel.

Kundetilfredshet
"Spesielt"

Fikk plutselig et brev med PIN-kode til mitt nye kort. Jeg har ikke bestilt noe kort, og skjønte ikke hva dette var. En uke senere får jeg et MasterCard med beløpsgrense 30000 og med feilskrevet navn påtrykt. I brevet står det at PIN-kode kommer noen dager senere. Kortet ligger nå i peisen, må være noen form for svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Verste banken noen sinne"

Verste kundeservicen jeg noen sinne har mottatt. Unngå for enhver pris. Spør heller din egen bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Ja hvor skal man begynne!?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ja hvor skal man begynne!? - Faktura sendes til Digipost. De opplyser selvfølgelig ikke om dette, så dette må man da finne ut av på egenhånd og da gjerne etter at det har påløpt seg en god mengde renter og gebyrer. - De fakturer konsekvent dobbelt fakturagebyr, doble renter(to ganger i mnd) og oppstartsgebyr på hele 395,- hver gang man foretar et kjøp. - Svært vanskelig å få kontakt med. - Sender purring på beløp som allerede har nedbetalt. F.eks purring på hele kredittgrensen når man ikke har benyttet noe av kredittet. Da gjerne etterfulgt av doble engangsgebyrer og renter. Hold deg unna!!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR