Meny
Detaljer for Santander forbrukslån
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 445 kr
18,22%
Eff. rente
206 691 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
15,6%
Nom. rente
950 kr
Etabl. gebyr
70 kr
Termingebyr

Forbrukslån fra Sandander

Santander Consumer Bank tilbyr forbrukslån fra 10 000 til 350 000 kr uten sikkerhet, og med opptil 15 års nedbetaling.

Minstekrav for forbrukslån hos Santander

For å få forbrukslån hos Santander kreves det at:

  • Du er 25 år eller eldre
  • Er bosatt i Norge
  • Har minimum 200 000 i årsinntekt
  • Ikke har betalingsanmerkninger eller inkassosaker

Tilfredsstiller du ikke kravene kan du enkelt finne den banken som passer best for deg og ditt behov ved hjelp av Bytt.no’s sammenligning av banker og forbrukslån.

Hvilken rente får jeg hos Santander?

Renten på forbrukslån beregnes individuelt, og du får først vite hvilken rente du kvalifiserer til etter at du har sendt inn en lånesøknad. Dersom du velger å sende inn en lånesøknad, men blir misfornøyd med renten du mottar i tilbudet, kan du enkelt velge å avslå tilbudet, helt uten videre forpliktelser. Det er med andre ord helt uforpliktende og gratis å søke om et lånetilbud.

Om Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank AS er en del av Banco Santander, et av verdens største finanskonsern. Selskapet tilbyr blant annet billån, kredittkort, spareprodukter og forbrukslån.

Eksempelrente: Nominell rente 15,6%, effektiv rente 18,22%, lånebeløp 140 000, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 66691, totalt:206691. Annonse

Santander omtaler og erfaringer
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Dårlig
26
av 26 innen
forbrukslånsbank
13%
anbefaler
Santander
Bjørn R. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"

Kundeservice er rett og slet lystløgner de har gjort det sånn at vi sitter med svarte per idag og det begrunn av at de har ikke styr på hva pengene går til når kunder betaler inn, og de overholder ikke avtaler som blir avtalt og sender heller ikke bekreftigelse selv om kunde ber om en bekreftigelse og maser om det i ettertid. De notere heller ikke avtaler ned, jeg kalder santander for svindler efter min mening da jeg også viser dok på betalt regninger, men de mener det noget andet selv om det er til billån. Anbefaler ikke Santander på det sterkeste

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Leasing bil"

Helt forferdelig at jeg skal betale 118,- hver måned termingebyr på leasing avtale !!! Dette nevnte ikke bilfirma noe om. Som en stille protest betaler jeg kun papirfaktura. Santander for i alle fall noe å gjøre for termingebyret sitt👎👎

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Når man handler og skal betale via Santander"

Når man handler og skal betale via Santander så får du infoen i nettleseren etter endt kjøp. Hvis du klikker ut uten å kopiere ned informasjon(kontonummer og kid?), som jeg gjorde (fordi jeg trodde jeg kom til å bli sendt dette på mail), er det ikke mulig å få finne det igjen. Så får du ikke tilsendt faktura på mail. Du oppretter handlekonto for å se om de ligger der. Nope, intet der. Du venter på å få noe i posten. Ingen ting kommer i postkassa. Så får du en SMS tilsendt at du har en manglende betaling. Du ringer opp nummeret og kan få tilsendt regning på sms med en kontrakt ID, men ikke noe kid nummer. Du kan ikke få tilsendt regningen på mail eller i posten siden de i telefonen er eksterne og ikke har mulighet til dette. Så nå som du prøver å lete opp kontrakten med det ID nummeret via Santander sine nettsider. Det. Går. Ikke. Det er F***ings umulig å gjøre det! Hvordan i H*****E ER JEG MENT Å DOBBELTSJEKKE AT DETTE FAKTISK ER SANTANDER JEG SENDER PENGA TIL OG IKKE EN SCAM??! F*** SANTANDER! NEVER AGAIN!

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Ugler i Mosen?"

Jeg kjøpte sånn betalingsutsettelse når jeg var på Elkjøp. Det kunne gjøres via Santander så jeg tenkte ikke så mye mer over det, har aldri hørt noe om dem. Hvor galt kunne det gå? En stund senere fikk jeg kredittkort i posten, noe jeg ikke hadde bestilt. men dette var ikke aktivert før man sendte SMS for aktivering. Som jeg etterhvert gjorde for å bruke det litt. Problemet oppsto da det ikke gikk å logge inn på nettbank. du logger inn, men siden er tom. Du finner ingen informasjon om transaksjoner eller betalinger. Bare ditt navn og adresse. De har flere login-sider som gjør det enda mer kronglette, men selv om du finner siden får lån eller kredittkort så er det samme problem. 0 informasjon. Bare en blank side. Og dette har vert tilfelle siden september 2018, det er nå sent i januar 2019 og du kan fremdeles ikke finne noe informasjon. Denne uken fikk jeg endelig regning for varen jeg utsatte betalingen på, men den skal betales uten KID nummer og på samme konto der kreditkort tilbakebetalinger skjer, hvordan kan jeg vite at disse går til varen og ikke til noe annet? Hvis ikke den betales innen en stund går den over til renter istendenfor. Men siden deres side ikke fungere har jeg ingen måte å se om disse pengene går til betalingen av varen eller kredittkort. Med de andre omtalene her vet jeg ikke hvor positiv jeg skal være. Har hatt DNB og DNB kredittkort i 10 år, aldri har noe problem, santander har jeg hatt i 5-6 måndeder og har bare lyst til å stenge kontoen når min betaling er ferdig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Purring på betalte regninger som di sier er ikke betalt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har andre billån i Santander men nå er det slutt. Får purrefakturas for manglende betalinger, di ringer fra forskjellige nummere og maser. Ringer til kundeservice og få bekreftet at det er ikke noe som mangler men det er ikke nokk. ringer igjen disse masere og maser igjen. sender alle kontoutskrifter som viser alle betalinger er gjort hver måned. det er ikke nokk sier at fremdeles mangler betaling på deres kontoutskrift og maser igjen. For en dri. kundeservice/bank aldri igjen skal ta lån i SANTANDER åpen tyveri...

Caroline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Ringer hele tiden"

Tok opp et lån på 23.000kr for å kjøpe en MacBook, med utsettelse på 4 måneder. Alt var greit da jeg kjøpte mac'en, men de har forsøkt å ringe meg minst 5 ganger daglig fra forskjellige telefonnumre etter kun en måned etter jeg kjøpte den. Snakket med kundeservice, og da fikk jeg beskjed om at det var taushetsplikt (tok opp lån på mitt mors navn) og at mamma måtte ringe selv, men mamma kan ikke norsk. Fikk også beskjed om at de skulle fjerne meg fra listen, slik at jeg ikke skulle bli ringt opp. Jeg har verken fått vite hvorfor de ringer og de ringer fremdeles hver dag. Veldig dårlig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Ubrukelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt 2 billån hos Santander, har betalt ut begge 2 lenge før tiden, renta er helt grei, men folka på kundeservice har veldig svake kunnskaper og når jeg som kunde føler at jeg vet mer om lån enn de som svarer på kundeservice, så er det noe som er galt. Ringer du til kundeservice og spør om en ting, kan du få opp til 4 forskjellige svar om samme tingen, det har jeg opplevdt og er litt rystet over det svake kunnskapsnivået som er der, vil anbefale alle som har god tid og lurer på om de skal låne penger der og ta noen telefoner og spørre om samme ting, du vil garantert få forskjellige svar

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Kundevennlige"

Har brukt santander gjennom flere år og har bare gode erfaringer.

Bytt.no
Søk Santander forbrukslån
Hvis du ønsker å søke på Santander forbrukslån så gjør du det trygt og sikkert på nettsidene til banken. Annonse.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR