Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!
Detaljer for Santander forbrukslån
Ønsket lånebeløp
65 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 15 år
Kost pr. mnd.
1 637 kr
19,91%
Eff. rente
98 214 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
15,6%
Nom. rente
950 kr
Etabl. gebyr
70 kr
Termingebyr

Forbrukslån fra Sandander

Santander Consumer Bank tilbyr forbrukslån fra 10 000 til 350 000 kr uten sikkerhet, og med opptil 15 års nedbetaling.

Minstekrav for forbrukslån hos Santander

For å få forbrukslån hos Santander kreves det at:

  • Du er 25 år eller eldre
  • Er bosatt i Norge
  • Har minimum 200 000 i årsinntekt
  • Ikke har betalingsanmerkninger eller inkassosaker

Tilfredsstiller du ikke kravene kan du enkelt finne den banken som passer best for deg og ditt behov ved hjelp av Bytt.no’s sammenligning av banker og forbrukslån.

Hvilken rente får jeg hos Santander?

Renten på forbrukslån beregnes individuelt, og du får først vite hvilken rente du kvalifiserer til etter at du har sendt inn en lånesøknad. Dersom du velger å sende inn en lånesøknad, men blir misfornøyd med renten du mottar i tilbudet, kan du enkelt velge å avslå tilbudet, helt uten videre forpliktelser. Det er med andre ord helt uforpliktende og gratis å søke om et lånetilbud.

Om Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank AS er en del av Banco Santander, et av verdens største finanskonsern. Selskapet tilbyr blant annet billån, kredittkort, spareprodukter og forbrukslån.

Representativt låneeksempel: 65 000 kr /o 5 år. Eff. 19,91% kost 33214 tot. 98214 kr

Derfor bør du vurdere en lånemegler

Når du søker et forbrukslån vil betingelsene du får (som rente og kostnad) variere mye fra bank til bank. En lånemegler søker på dine vegne hos opptil 15 forskjellige banker og presenterer deg med de beste og billigste tilbudene. En lånemegler er den sikreste og tryggeste måten for at du får de beste betingelsene.

Lånebeløp
65 000 kr
Lånebeløp
65 000 kr
Lånebeløp
Nedbetaling
5 år
Nedbetalingstid
5 år
Nedbetalingstid
Eff. rente
19,91 %
Eff. rente
Fra 9,32%
Eff. rente
Kost pr. mnd
1 637 kr
Kost pr. mnd
1 330 kr
Kost pr. mnd
Totalkostnad
98 214 kr
Totalkostnad
79 786 kr
Totalkostnad
Søk
Spar inntil 18 428 kr ved å velge Lendo
Lendo sammenligner 15+ banker og finner det beste og billigste lånet for deg
Santander omtaler og erfaringer
20 verifiserte omtaler
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Responstid
Dårlig
22
av 22 innen
kredittbank
20%
anbefaler
Santander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Useriøs"

Merkelig hvordan så store Santander er i verden at de skal være så ubrukelig i Norge. De har ikke noen nettside hvor du kan se status på lånet tidd eller noe lignende og det er umulig og komme igjennom på kundeservise hvis ikke du har planer om å høre 10 sanger på høytaleren på telefonen før du får snakket med noen, hadde lån på en bil og når lånet var betalt ned fortsatte de og ta betalt for forsikringen på lånet for den gikk da over til en personforsikring som jeg allerede har i en annen bank uten å informere meg om dette.

Paul C. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservise samt dårlig byggekonto"

Når man tilbyr en konkret byggekonto, bør man samtidig kunne se spesifisert faktura i nettbanken. Hva skulle ellers poenget være med en byggekonto? Jeg opplever kundeservicen som arrogante. Dette gjelder dessverre flere av dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Santander overholder ikke loven, be om å få se underskrift"

Mottok kredittkort som jeg ikke har bestilt. Ber om å få se avtalen de sier jeg har underskrevet, men har fortsatt ikke fått den.

Jeg kommer aldri til å benytte noen tjenester igjennom Santander.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Spekulerer i kort forfallsdato"

Har kredittkort for byggekonto hos Carlsen Fritzøe via Santander. Faktura skrevet ut 1 i måneden, og kommer til oss i postkassa DAGEN før forfall. Så fakturaen har brukt 14!! dager på å komme ut av huset hos Santander og til posten. Fantastisk dårlig, de må jo spekulere i dette. Etter henvendelse fikk jeg bare beklager beklager, slikt kan skje osv, bare svada. Så snart bygging og oppussing er ferdig skal dette kundeforholdet kanselleres.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Spekulerer i sene betalinger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sender fakturaer med forfall få dager etter mottatt faktura. Skjer hver gang måned. Aner meg at dette er ren spekulasjon fra Santander for å få inn mer penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Slett kundebehandling"

Innfridde et billån. Prøvde å få en bekreftelse på dette med reg.nr og lånenummer. Noe som skulle vise seg å være problematisk. Skulle selge bilen og at det tar tid før det vises i brønnøysundregisteret. at heftelsen er slettet er jeg klar over. Tok kontakt med brønnøysundregisteret og etter 6 uker hadde det fremdeles ikke blitt sendt noe fra santander til brønnøysundregisteret. Elendig kundeservice!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke svar på mail, skal betale restlån, men vet ikke restbeløpet. Kommer ikke gjennom på telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Har byttet selskap
"Utspekulert"
3 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg kjøpte bil gjennom forhandler så ble finansieringen gjort via Santander da denne forhandleren hadde avtale med de.

Etter en uke ble jeg oppringt og fikk et bra tilbud om en ekstra forsikring.
Denne skulle være så enkel at om jeg ble arbeidsledig så skulle de dekke avdragene i opptil 1 år.

Da jeg 4 mnd senere ble nedbemannet grunnet nedgang i oljen så kontaktet jeg Santander.
Fikk til svar at dette ikke ble gjeldende for meg da jeg var i olje bransjen og det ville være naturlig at det ville skje. Defor ville ikke denne forsikringen SOM JEG BETALTE FOR ikke dekke meg.

Da jeg spurte hvorfor de da lot meg betale hver mnd på denne? De mente da at jeg ikke hadde oppgitt hva yrke jeg hadde.
Jeg ba de sjekke samtalen som de sa de skulle ha i 6 mnd, men denne var dessverre ikke tilgjengelig...
Jeg ba da om å få refundert summene jeg hadde betalt for forsikringen.
Det var uaktuelt.
Jeg ba da om at de stoppet denne forsikringen.
Det var ikke mulig å gjøre via telefon.
Da måtte jeg søke om å få avslutte den. Dette kunne jeg evt ta opp med kundeservice, så kunne de fortelle meg hvordan jeg kunne søke om skriftlig å få stoppet det.

De er noen sleipe jæ...... :-/

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap