Meny
Detaljer for Svea Finans forbrukslån
Ønsket lånebeløp
140 000 kr
10 000 kr 600 000 kr
Nedbetalingstid
5 år
1 år 5 år
Kost pr. mnd.
3 240 kr
15,01%
Eff. rente
194 426 kr
Totalkostnad
5 år
Nedbetalingstid
13%
Nom. rente
950 kr
Etabl. gebyr
55 kr
Termingebyr

Svea Finans forbrukslån

Med et forbrukslån i Svea Direkte kan du låne fra 1 000 til 400 000 kr uten sikkerhet eller pant i bolig. Du kan velge å betale tilbake lånet over en periode på opptil 15 år.

Krav for å få forbrukslån i Svea Direkte

For å få godkjent et forbrukslån i Svea Direkte stilles det følgende krav til deg som søker.

  • Du er mellom 20 og 67 år
  • Du har ikke betalingsanmerkninger
  • Du er, eller har vært norsk statsborger i minimum 3 år
  • Du har minimum 230 000 kr i årsinntekt
  • Din medlåntaker har minimum 90 000 kr i årsinntekt
  • Du godkjennes ved kredittsjekk

Dersom du ikke, eller er usikker på om du godkjenner kravene som stilles for å få et forbrukslån i Svea Direkte kan du finne en mer passende bank på Bytt.no’s sammenligning av forbrukslån. Her finner du enkelt den banken som passer best til dine ønsker og behov.

Hvilken rente får jeg av Svea Direkte?

Alle lånerentene hos Svea Direkte settes individuelt. For å få konkret svar på hvilken lånerente du kvalifiserer til hos Svea Direkte må du altså først sende inn en lånesøknad. Straks lånesøknaden din er behandlet vil du få svar på hvilken rente du kvalifiserer til på ditt forbrukslån. Er du ikke fornøyd med renten Svea direkte tilbyr kan du avslå tilbudet, helt uten forpliktelser.

Sammenlign alltid tilbud fra flere banker

Hvis du har bestemt deg å ta et forbrukslån bør du alltid innhente tilbud flere banker. Dette er ikke tidkrevende, og du kan oppleve å spare svært mye penger på å gjøre det. Vi i Bytt.no har gjort det enkelt å sammenligne de ulike norske tilbyderne av forbrukslån, slik at du kan finne den banken som passer best til deg og dine behov. Se vår sammenligning av forbrukslån.

Om Svea Direkte

Svea Direkte er en del av Svea Finans. Svea Finans ble etablert i 1981 og driver i dag virksomhet i Norden og deler av Europa. Svea Finans AS sitt organisasjonsnummer er 980 121 798.

Eksempelrente: Nominell rente 13%, effektiv rente 15,01%, lånebeløp 140 000, nedbetalingstid 5 år, kostnad: 54426, totalt:194426.

Svea Finans omtaler og erfaringer
2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Responstid
Middels
21
av 26 innen
forbrukslånsbank
0%
anbefaler
Svea Finans
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Svensk foretak som utgir seg for å være norsk bank"

Jeg opprettet en spareavtale og trodde jeg skulle få en bankkonto. Jeg fikk bare et referansenummer jeg skulle btuke ved innbetaling. Jeg mener de utgir seg for å være en bank, mens de er et factoring selskap.

Kundetilfredshet
"Umulig å kommunisere via E-mail"

Har mottatt et innkassokrav som er feil/uberettiget. Jeg ønsker å informere Svea om dette via E-mail. Men nei, det er umulig, de oppgir ikke noen E-mailadresse. Må skrive brev eller sitte i telefonkø. Elendig kundeservice.

Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Transynt!"

Takstmannen har tydeligvis begynt og bruke svea finans til og fakturere for seg. Dette medførte da til at jeg fikk inkassovarsel. Mottok ingen vanlig faktura i forkant. Har tatt opp dette med svea finans og sakt jeg vil ha gebyret tilbake. Dem sier dem har sendt faktura og at senda ikke har til hensikt og foreta seg noe. Dette blir rett og slett for dumt etter min mening. Både svea finans og takst selskapet har mistet meg som kunde i for all fremtid etter dette. Nå mottar jeg mye post(både pakker og brev) fra både innland Og utland og aldri har noe blitt borte i posten. Tror hva jeg vil om de har sendt fakturaen eller ikke. Én ting er ihvertfall sikkert og det er at jeg kommer IKKE til og benytte meg av noen av deres tjenester igjen!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Like griske som alle andre"
2 syns denne omtalen er nyttig

Reklamerer med at de kan og vil hjelpe når en er i en vanskelig situasjon. Erfarer at de ikke er interessert i å hjelpe, men bare skaffe seg ei melkeku. Hyggelige ansatte, men det er varmt der de havner....

Kundetilfredshet
"Ikke fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke fornøyd fordi jeg fikk inkasso på en retur. Måtte betale over 100 kr ekstra. Ble stresset skjer opplegget. Beklager men følte meg litt lurt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"Varsel om inkasso - innfordring etter krav fra internett- og TV-tjenesteleverandør."
2 syns denne omtalen er nyttig

Trussel og varsel fra SVEA om inkassokrav knyttet til ubetalt faktura fra tjenesteleverandøren på en faktura jeg ikke har sett. På nett der for finne fakturaen for kontroll mot summen oppgitt fra Svea. Faktura ikke tilgjengelig - fjernet. På nett igjen, denne gang hos Svea etter å ha leitet etter kontaktpunkt. Sendt oppmoding om å få tilgang på opprinnelig faktura. Automatisk svar med henvisning til nettside for opplysninger som ikke fås ut, men med svarmulighet på mail. Opplyst at det ikke er mulig å få ut opplysninger, og med noen kommentarer om min irritasjon etter all tidsbruken. Svar- feilsendt e-post som ikke kan besvares. Tålmodigheten i ferd med å ta slutt! Ny mail med henvisning til Svea sitt ansvar. De har sendt meg en trussel om inkasso hvis jeg ikke betaler inn summen som står på fakturaen, rett eller gal. Påpeker at det ikke er mitt ansvar at konsernet tilsynelatende har stengt ned all intern kommunikasjonsmulighet, og ber på ny om at fakturaen blir sendt meg for sjekk mot avtale. Treffer en medarbeider på mail som fortjener takk fordi hun sender meg rett kontaktinfo, men advarer samtidig at det normalt tar lang tid på få svar på mail. På`n igjen - ny e-post - samme svar som sist. Gå til infoside som ikke er tilgjengelig for meg. Forventer at de ikke svarer innen fristen for å åpne inkassosak er utløpt. Du gis ingen mulighet annet enn å betale hvis du ikke vil ha noen runder i rettsvesenet. DET VET SVEA- DET ER DERFOR ARROGANSEN ER PÅ DET PLANET DE LEGGER SEG PÅ! Ikke bedt om å bli kunde hos dem, det har tjenesteleverandøren bestemt at de vil gjøre meg til. De har jeg gitt opp for lengst i en annen sammenheng. Samme saboteringen og kundefiendtligheten. Hvorfor disse selskapene oprerer med sine enheter de kaller "kundeservice"? - det kan du lure på. Må vel ha noen som kan ta mot kjeft, noen som kan bidra til å trekke ut tiden for å få mer penger i kassa. STYR UNNA OM DU HAR MULIGHETEN!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
"www.minside.sveafinans.no, prøv å finne den siden."

www.minside.sveafinans.no, prøv å finn den om du vil klage og ikke har tid til å vente timevis i telefonen. Jeg finner den ikke. Er det bevist for å hale inn gebyrer?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Responstid
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kontaktet banken i forbindelse med brev om renteheving på sparekonto, men får til svar at dette gjelder senere ( ca 1.5 mnd etter mottatt brev). Tilbudet gjelder derimot umiddelbart for nye kunder. Tidligere konto står i 0 og har ikke blitt slettet tidligere. Kundebehandler sier han ikke kan gi samme betingelse som nye kunder pga allerede reg kundeforhold. Dette blir for regid og firkantet. Opplever ikke å bli ivaretatt. Lite kundevennlig bank. Har heller ikke tidligere opplevd vennlig og imøtekommende behandling.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR