Meny
Mobilabonnement fra Fjordkraft Mobil
Bytt på nettsidene til Fjordkraft Mobil
Vis alle mobilabonnement
1 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
119 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
2 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
189 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Mobil 1 GB
Fri tale, SMS og MMS
1 GB
pr. mnd
199 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Mobil 2 GB
Fri tale, SMS og MMS
2 GB
pr. mnd
239 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
4 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
6 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
289 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Mobil 4 GB
Fri tale, SMS og MMS
4 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
10 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
339 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Mobil 6 GB
Fri tale, SMS og MMS
6 GB
pr. mnd
349 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
20 GB Ung
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
439 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Mobil 10 GB
Fri tale, SMS og MMS
10 GB
pr. mnd
439 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Mobil 20 GB
Fri tale, SMS og MMS
20 GB
pr. mnd
539 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Bytte til Fjordkraft Mobil?
Les mer og bestill mobilabonnement på nettsidene til Fjordkraft Mobil
Gå til Fjordkraft Mobil nå

Mobilabonnement fra Fjordkraft Mobil

Fjordkraft er et norsk strømselskap stiftet i 2001. I 2017 endret dette seg slik at man nå også kan kjøpe mobilabonnement gjennom Fjordkraft. Det stilles ingen krav til at man er strømkunde hos Fjordkraft for å få mobilabonnement, men en redusert månedspris på mobilabonnementet tilbys til alle eksisterende kunder, og til de som også velger å flytte sin eksisterende strømavtale til Fjordkraft.

Fjordkraft Mobil omtaler og erfaringer
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
14
av 30 innen
mobilselskap
40%
anbefaler
Fjordkraft Mobil
Atle J. E
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Humbug og fanteri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble pådyttet billig strøm og mobilabb. på Liertoppen kjøpesenter. Etter at abb. starter kommer melding om at 2 GB er oppbrukt? Bestiller 3 GB til og dagen etter kommer ny melding om at 3 GB er oppbrukt, uten å ha brukt telefonen stort. Får panikk og benytter meg av angreretten innen 1t dager Får så regning på kr 600,- Samtidig sier fjordkraft selv opp strømavtalen min med øyeblikkelig virkning slik at jeg står uten strømavtale.

Svar fra Fjordkraft Mobil
17.01.2020 09.55
Hei Atle, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres veldig snodig ut, men det er dessverre ikke mulig å si noe om hva som har skjedd her uten å vite hvem du er og hvilket telefonnummer dette gjelder. Jeg håper du vil kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook slik at vi kan se nærmere på dette. Her kan jeg rett og slett ikke komme med noen teorier uten å se på kundebildet ditt. Håper vi hører fra deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Spiser data, dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

De kan si hva de vil i Fjordkraft, men gb flyr ut, jeg hadde 8 gb ut des og gikk tom 18 des, skulle da fått en sms som jeg ikke gjorde, noe de påstår at jeg har fått, jeg har hatt 4 gb hos Telia og ICE, og klart meg godt med det, når jeg byttet til Fjordkraft så flyr gb ut, anbefales ikke.!

Svar fra Fjordkraft Mobil
17.01.2020 09.53
Hei Rune, og takk for tilbakemeldingen din. Hva osm har skjedd her er vanskelig å si uten å vite hvem du er og hvilket telefonnummer dette gjelder, men jeg kan forsøke å svare på generelt grunnlag.

Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telia sine abonnement har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos deg?

Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis ud hadde et abonnement på 4GB kan du ha spart opp Rollover opptil 8GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 4GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før.

Ellers er forklaringen ofte at man ubevisst har endret bruksmønsteret sitt, f.eks ved hyppigere bruk av tjenester som streamer video. Ofte opplever vi at kunder tenker at video kun er YouTube, Netflix og TV-apper, og at man ikke tenker over at f.eks Snapchat-snutter og korte videoer på Instagram og Facebook også kan være med på å utgjøre en god del forbruk i løpet av en måned.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Endel teknisk feil ifht fakturaer"

Endel teknisk feil ifht fakturaer, foreldrekontroll av datamengder osv, men raske til å ordne opp. Men kjedelig å stadig måtte ta kontakt.

Svar fra Fjordkraft Mobil
09.01.2020 11.00
Hei Marie, og takk for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du har opplevd såpass mye feil med oss. Det beklager vi.

Jeg vet ikke spesifikt hva det er som ikke har fungert hos deg, men i tilfelle du har tjenesten foreldrevarsel og ikke våre nye kontrolltjenester, vil jeg gjerne tipse deg om dem her:https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/fa-full-kontroll-pa-mobilkostnadene/. Så får du heller bare tilgi meg om det er en av disse tjenestene du allerede har.

Jeg håper du opplever at det blir enklere å være mobilkunde hos oss, og hvis ikke setter vi stor pris på at du gir oss beskjed. Du kan enkelt få tak i oss på både chat og Facebook, i tillegg til på telefon.

Ønsker deg en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Pass opp for tvilsom markedsføring og praksis"

Har til nå ikke hatt noe å klage over, men må nå dele en svært negativ erfaring i forhold til konsekvensene av endring (reduksjon) av datamengde/abonnement. Tidlig i desember gikk jeg opp fra 1Gb til 20Gb med tanke på muligheten for litt streaming av filmer i jula. Tenkte at dersom jeg ikke bruker det opp, så er det jo «rollover» og jeg kan overføre den datamengden jeg betaler for til neste mnd (januar-20). Pr 31 des hadde jeg brukt 5Gb (etter en halv times streaming !?) - jeg gikk derfor inn på min side kl 10:30 på nyttårsaften og byttet tilbake til 1Gb/mnd som jeg trodde skulle være gjeldende for Jan-20. 1 januar - uten at jeg hadde surfet et sekund i det nye året fikk jeg jaggu en melding fra Fjordkraft om at jeg hadde oversteget datamengden for januar og at data nå var «strupet» ! Da jeg ringte selskapet for å høre hva dette skulle bety fikk jeg (riktignok på en høflig måte) beskjed at fordi jeg hadde gått inn og redusert fra 20 til 1Gb - 1,5 time før år/mnd skiftet, så mistet jeg både all oppspart data for Des-19 og 1Gb for Jan-20! Og jeg får regning på 20Gb for desember! I tillegg måtte betale ytterligere 99kr for evnt å komme på nett igjen - helt utrolig! Jeg spurte kundebehandleren om jeg hadde hørt riktig, og fikk beskjed om at jeg måtte lese leveringsvilkårene ... Jeg har dessverre mistet all tillit til Fjordkraft Mobil etter dette. Ikke voldsomme summer, men kan dette være lovlig ?

Svar fra Fjordkraft Mobil
06.01.2020 14.32
Hei Terje R, og takk for tilbakemeldingen din. Jeg er veldig glad for at du valgte å legge igjen en anmeldelse, for her har det oppstått en misforståelse. Det er heldigvis ikke slik at du skal betale for 20GB i flere dager enn du har hatt abonnementet aktivt. Du betaler for 1GB de dagene dette har vært aktivt, og for 20GB i de dagene du hadde dette abonnementet aktivt.

Når det gjelder det at du gikk tom for data da du byttet fra 20GB til 1GB så har dette en naturlig forklaring. Når du bytter til et abonnement med mindre data kan du ikke ta med deg den gamle datamengden som rollover. Dermed ble du, som du sier, nødt til å kjøpe en ekstra datapakke for å surfe videre på nyttårsaften. Men du ville uansett fått 1 ny GB dagen etter, siden det var den 1. januar og starten på en ny måned.

Jeg håper dette var oppklarende. Hvis det er noe som helst mer du lurer på er det bare å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Arrogant kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte et abonnement som jeg ikke brukte så etter noen måneder sendte jeg en skriftlig oppsigelse med mitt kundenummer. Etter deres avtalevilkår hadde de 2 uker oppsigelse med eneste krav at du fikk oppsigelsen fram til Fjordkraft mobil. De svarer dagen etter med spørmål hvilket nummer det gjaldt. Hvor jeg svarer: det eneste nummeret jeg har hos dem. De svare neste dag med flere spørsmål som jeg ikke svarer på da jeg reiser utenlands. De fortsetter å trekke meg via autogiro i et par måneder. Etter 3 måneder tar jeg kontakt med kundeservice som da stopper neste trekk men påstår abonnementet ikke var oppsagt. De mener jeg ikke har sendt en fullstendig oppsigelse og svarer arrogant og avvisende i et par måneder. Jeg sender en klage som jeg får til svar at de skal sjekke ut og gi meg tilbakemelding innen en uke. Mer hører jeg ikke fra dem. Jeg tar saken til brukerklagenemda hvor jeg for første gang blir kontaktet av Fjordkraft hvor de faktisk kommuniserer!!! Etter det legger de seg helt flate og tilbakebetaler det som er urettmessig trukket fra min konto + en liten kompensasjon. Min oppfatning er at de bevist ikke stoppet abonnementet og bevist nektet tilbakebetale men la seg langflate når saken ble løftet til brukerklagenemda. Dette synes jeg blir en alt for enkel måte å slippe unna.

Svar fra Fjordkraft Mobil
25.11.2019 14.48
Hei Knut. Vi beklager på det sterkeste vår mangelfulle håndtering i denne saken. Dette skulle vært ordnet opp i straks, men her har det vært flere uheldige omstendigheter internt som gjør at vi ikke har løst saken på en tilfredsstillende måte. Jeg kan forsikre deg om at dette ikke har vært en bevisst strategi fra vår side. Vi er glade for at vi kom til en minnelig løsning og avslutning med deg i brukerklagenemnda.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Lindalur
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Ringe billig i skandinavia"

Dyrt for meg å ringe til sverige, noe jeg gjør mye.

Svar fra Fjordkraft Mobil
19.11.2019 09.32
Hei Lindalur, og takk for tilbakemeldingen din. Det stemmer at vi ikke har telefoni innad i Norden inkludert i våre mobilabonnement. Jeg skal videreformidle ønsket ditt, og ønsker deg en ellers fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"God service"

Rask og svare. Dyktige konsulenter. Har peiling på hvordan de behandler kunder.

Svar fra Fjordkraft Mobil
17.11.2019 21.03
Hei Øyvind. Tusen takk skal du ha for tilbakemeldingen, det setter vi veldig pris på! Ønsker deg en god helg :)

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Alt som det skal"

Ikke mye å si. Har hatt lite problemer og bruk av data her passet godt. Eneste problem er at jeg ikke lenger er strømkunde og derfor ikke dra nytte av den fordelen.

Svar fra Fjordkraft Mobil
13.11.2019 13.25
Tusen takk for den gode tilbakemeldingen, Lene! Vi setter veldig pris på at du tok deg til til å legge igjen en anmeldelse av oss. Det stemmer at våre laveste priser er for våre strømkunder. Vi endrer ikke prisen med en gang hvis man bytter til et annet selskap, men det vil skje på sikt. Jeg vil gjerne tipse deg om at våre strømavtaler har Prismatch - du kan lese mer om dette på https://www.fjordkraft.no/privat/prismatch/. Kanskje trenger du ikke å forlate oss likevel? :) Ønsker deg en fortsatt god uke!

MEd vennlig hilsen Fjordkraft
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR