Mobiltelefoni
NextGenTel Mobil
NextGenTel Mobil har opphørt
NextGenTel opphørte sin mobilsatsing den 2. februar 2018 og tilbyr derfor ikke lenger mobiltjenester. Mobilkundene har blitt overdratt til Telia. Les omtaler om Telia.
Mobilabonnement fra NextGenTel Mobil
Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis alle mobilabonnement
Finnes det bedre mobilabonnement?
Sammenlign mobilabonnement fra NextGenTel Mobil mot alle mobilabonnement på markedet.
Sammenlign mobilabonnement

NextGenTel tilbyr ikke lenger mobilabonnement

Fra og med 02. februar 2018 vil det ikke lenger være mulig å bestille mobilabonnement av NextGenTel. NextGenTel har besluttet å ikke lenger tilby mobil- og mobilt bredbåndsabonnement, og har solgt denne delen av virksomheten til Telia. Alle NextGenTel kunder vil bli overført til Telia.

Klikk her for å sammenligne alle norske mobilabonnement.

NextGenTel Mobil omtaler og erfaringer
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Verdi for pengene
Dårlig
0
av 24 innen
mobilselskap
3%
anbefaler
NextGenTel Mobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Meh..."

Føler aldri at NextGenTel prøvde veldig hardt på å bli god. Savner en god app f.eks. Mulighet for å sende SMS fra PC via profilen o.l. Ingenting å utsette dem, men jeg opplevde heller aldri noen problemer vedr. faktura eller noe sånt. De gir nå opp mobilsatsingen sin.

Viktor S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Katastrofe, forferdelig, sorg for meg handicap mann."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er operatør løs siden 19.01.18 kl: 09:00 til 01.02.18 og deretter OneCall skal ta over. Jeg er en handicap mann som bruker sikkerhets alarm, rullestol, elektrisk rullestol, løftestol, arbeidsstol, krykker, dusjkrakk, etc. Behandlinger nesten hverdag og lege besøk kontinuerlig, sykehus besøk, etc. NextGenTel fengslet meg i mitt hjem fra omverdenen. En tragisk opplevelse med Nextgentel. Verste ting som har skjedd med meg i 21. Århundret.

Proximo-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
"Totalt elendig! Driver trolig på grensa til det lovlige"
3 syns denne omtalen er nyttig

Alt er dritt, kundeservice, låser kunder med urimelig lang bindingstid (2 til 3 år) og vanvittige bruddgebyr (3500kr). Bruker veldig dyre telefonnummer i kundeservice som også man også kan bli belastet for selv om de ringer opp kunden (etter info på hjemmesiden deres)! Irriterer meg grønn over at jeg lot med lure til å bytte uten å sjekke nøye kontrakten. For all del styr unna!!!

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Falske tyveradder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Falsk markedsføring, utidige fakturaer. Høyt bruddgebyr og lang bindingstid uten at man gir noen fordeler som motiverer lang bindingstid. Vanskelig å komme ut av kundeforholdet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Rot i fakturering og kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skiftet til Nextgentel i en liten periode, og fikk mye problemer med deres fakturering. Det var vanskelig å finne ut av hva de ulike utgiftspostene i fakturaen stammet fra, både fra fakturaen og på min side. Og kundeservice klarte heller ikke å klargjøre dette, etter henvendelser på chat, telefon og epost. De fakturerer langt i forkant av den faktiske ringeperioden, og Kredinor påtar seg oppgaven med å sende inkassosalær når disse ikke er betalt. Jeg fikk også inkasso for senere måneder selv om abonnementet ble avsluttet og portert til en annen leverandør. Kredinor sender også ulike brev etter ulike fakturaer, og når fakturagrunnlaget var såpass uklart i utgangspunktet, var det umulig å holde orden på kundeforholdet. Dekningen var heller ikke så god, og det midt i Oslo.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe - lokker med godsaker, serverer skuffelser"
3 syns denne omtalen er nyttig

Stort avvik mellom hva som ble utlovd og hva som ble levert. Ikke minst hva som ble fakturert. Driver med aggressiv markedsføring, men følger ikke opp med å holde sine lovnader. Å få bindningstid med bruddgebyr for en tjeneste - altså ikke noen telefon sendt med, kan høres ukomplisert ut, men når man leverer så dårlig som NextGenTel er bruddgebyr sannsynligvis en viktig del av forretningsmodellen. Styr unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Nå har de byttet navn til PROXIMO men det hjelper ikke"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det verste mobilselskapet som finnes i Norge.
Sms som kommer flere dager forsinket og med dato av den dagen som kommer ikke dato når det ble sendt. Dårlig dekning har byttet mobil 3 ganger for skylde på mobilen men nei.
Det er selskapet som ikke kan levere det de lover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Ustabil tjeneste, bransjens dårligste oppsigelsesvilkår - umoralsk"
9 syns denne omtalen er nyttig

Inngående samtaler går ofte rett til svarer selv om man er innenfor dekning med påslått mobil. Tar ofte svært lang tid å sette opp samtaler.

Oppsigelsestid på henholdsvis én måned og tre måneder løpende fra den første i påfølgende måned. Fakturerer følgelig ofte kunder for tjenester de ikke får levert, etter nummeret er portert til ny operatør.

Styr unna!

Sjekk om du betaler for mye hos operatøren din
Vi sammenligner mobilabonnementet ditt mot alle andre på markedet og sjekker om du betaler for mye
Sjekk om jeg betaler for mye
Søk Bytt.no