Meny
Ice kjøper Vipps Mobil
I løpet av januar 2023 vil alle kunder hos Vipps Mobil flyttes over til tilsvarende abonnementer hos ice. Klikk her for å lese omtaler av ice, eller klikk her for å sammenligne alle mobilabonnement i Norge.

Mobilabonnement fra Vipps Mobil

Helt anonymt. Tar kun 1 minutt.
Vis flere valg
Ønsket data pr. mnd
Data pr. mnd
0 GB
0 GB 20+ GB
MOBILNETT
SIM TYPE
ANDRE VALG
Omtaler
Data/mnd
Pris/mnd
Vipps Mobil 7 GB
SIM-kort
79 omtaler
7 GB
pr. mnd
249 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Vipps Mobil 15 GB
SIM-kort
79 omtaler
15 GB
pr. mnd
299 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Vipps Mobil 50 GB
SIM-kort
79 omtaler
50 GB
pr. mnd
399 kr
pr. mnd
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid

Mobilabonnementet fra Vipps Mobil

Betalingsapplikasjonen Vipps lanserte i slutten av 2020 egne mobilapponnement (mobilabonnement). Vipps mobil er Norges første tilbyder av evig data rollover.

Vipps mobil benytter Telenor sitt nett.

Vipps Mobil omtaler og erfaringer
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Verdi for pengene
Middels
18
av 26 innen
mobilselskap
39%
anbefaler
Vipps Mobil
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Er dette lovlig?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har spart opp 500gb for å så gå ned på et lavere abonnement. Har også satt inn 300kr på utland konto. Fikk no melding fra ice om at nytt sim kort snart var på vei. Hele 8 GB for 250kr måneden….. det må jeg si var et kjempe velkomst tilbud. På toppen av alt når jeg gikk inn på ice.no så tilbyr de 40gb for 299kr i måneden…. Føler meg lurt.

Svar fra Vipps Mobil
12.01.2023 10:04
Hei! Nå som Vipps Mobil skal saneres så vil våre kunder flyttes over til Ice. Det er selvfølgelig helt frivillig og du står selv fri til å velge annen mobiloperatør :) Vil uansett anbefale å teste ut Ice da de tilbyr gode fordeler for dem som nå flyttes over fra Vipps Mobil. Du kan lese mer om fordelene du får her: https://vipps.no/hjelp/mobilapponnement/overgangen-til-ice/hva-skjer-med-mitt-kundeforhold/ Har du oppspart penger på din utlandskonto så vil dette bli tilbakeført til kortet ditt i løpet av janaur. /Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"grovt svindel de reklamer det som man kan spare opp til 1000gb men sannhet er ikke det samme"

jeg har spart en del data for barna mine når vi er ute og de kan se på barna tv osv... Nå har jeg over 100 gb data igjen så plutselig de bare si opp mine og videre til Ice uten å få penger tilbake. ALt de sier de kan ikke overføre data som man har spart til Ice. That s it . Frekk svindel, hva kan man gjøre for å få penger tilbake. Forbrukerråd og politiet gir faen

Svar fra Vipps Mobil
02.01.2023 08:10
Hei! Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til Ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil. Ved overgang til Ice så vil du få en god velkomstpakke i tillegg til mange andre gode tjenester de tilbyr sine kunder. Du får kostnadsfritt abonnement fra overføringen i januar og ut februar, i tillegg får du dobbel data til og med juli. Vi håper at sistnevnte gir deg mulighet til å spare opp saldoen i tiden fremover :) /Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Betaler ikke tilbake det de skylder deg."
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig opplegg, man betaler på forskudd og om man bytter mobilselskap i løpet av de 30 dagene beholder de pengene, du får ikke igjen for de dagene du ikke er kunde. Merkelig opplegg. ELENDIG!

Svar fra Vipps Mobil
14.12.2022 21:46
Hei. Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du vil kontakte vårt kundesenter på telefon: 22 48 28 00 eller via chat fra denne siden: https://vipps.no/kontakt-oss/, slik at vi kan undersøke nærmere. /Tonje
Svindlet A. V. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"SVINDEL SELSKAP"
2 syns denne omtalen er nyttig

Her har man betalt fast inn i 2 år hver måned for for maaange gb man ikke har brukt, KUN for å spare opp data til bruk i ferier og plasser uten wifi dekning. "Gb er dine til evig tid" som de reklamerte med er med andre ord bullshit deluxe!!! De har bare med å tilbakebetale for antall gb som er innbetalt for, og som ikke er brukt Noe annet vil jo være i strid med forbrukerkjøpsloven ang å få vare/tjeneste man faktisk har betalt for!!

Svar fra Vipps Mobil
13.12.2022 10:58
Hei. Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, men jeg håper du vil kontakte vårt kundesenter på telefon: 22 48 28 00 eller via chat fra denne siden: https://vipps.no/kontakt-oss/, slik at vi kan sjekke nærmere opp. /Betina
Hanskristian O. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Svindel og utsuging av penger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her har man samlet opp ca 90 GB som jeg hadde en plan til for sommeren , så plutselig kommer det at ice skal overta meg uten oppspart data . Problemet er jo at jeg ikke kan bruke ice pga manglende dekning, men dataen tar dem tilbake uansett og tar betaling for en hel måned når jeg byttet og hadde dem knapt 1 uke denne mnd . Svindel må dette være

Svar fra Vipps Mobil
06.12.2022 18:52
Hei! Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil Hvis du ikke vil være med videre til ice kan du si opp abonnementet ditt hos Vipps Mobil nå. Da må du selv finne en ny mobiloperatør. Vi anbefaler deg uansett å prøve ice med velkomstgaven du får ved overføringen. Du står du fritt å endre senere om det likevel ikke skulle passe for deg. Du kan lese mer om overgangen her: https://vipps.no/vipps-mobil/. /Tonje
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Har byttet selskap
"Var dette en svindel helt fra start?"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vipps Mobil var aldri billigst, men skilte seg ut fra andre aktører med at du kunne spare opptil 1000Gb data. -Så omtrent alle deres kunder var der NETTOPP for dette! Altså vi betalte ekstra mye en periode, for å senere komme til et punkt der vi hadde kjøpt "nok" data til å kunne gå ned til en rimeligere månedspris uten å måtte tenke på å gå tom. Vel etter to års drift og nå som mange av oss nærmet oss full data-konto (betalt høyeste månedspris for 50Gb/mnd x 24mnd) lå det vel i kortene at nå ble det mindre penger inn til Vipps mens kundene heller begynte å bruke det de allerede hadde kjøpt... -så da legger de bare ned, og sletter all oppspart data! Jeg har betalt i overkant av 4000,- EKSTRA for å ha nær 1000Gb data oppspart, men det kan de visst bare fjerne med et pennestrøk. Finns det et tydeligere svindel-konsept enn dette!? Ta betalt månedlig for et produkt i to år, og legg ned virksomheten før produktet må leveres! Mulig det var planen helt fra start.. Og dette er metodene til varemerket VIPPS? Som skal ha et rykte i økonomi- og finansverden? Som skal satse i Europa? Og er eid av Norges største bank? Latterlig!

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 14:41
Hei, takk for tilbakemelding. Får dessverre ikke sett på saken her, men anbefaler deg å sende inn en sak via klageskjema nederst på denne siden slik at vi får sett nærmere på det: https://vipps.no/kontakt-oss/. /Lisa
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Røverselskap som stikker av med oppspart data"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ble kunde i vår på grunn av at de tilbyr evig rollover av data sli at du kan samle opp alt du ikke bruker opp til 1000GB, slik at du kan bruke det når det passer. Har betalt 399.- for 50GB siden jeg ble abonnent, og har oppspart en betydelig buffer av data slik at jeg har til bruk i vinterferie, påske og sommer når jeg er på steder der det ikke er WiFi. Nå har de solgt hele kundeporteføljen til ICE og legger ned mobilselskapet, all oppspart data som vi har betalt for blir slettet og ikke overført til det nye selskapet. Dette er stikk i strid med reklamen for produktet: "Data du har betalt for er dine for evig og alltid."

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 09:39
Hei! Den oppsparte dataen blir dessverre ikke med over til ice. Vi forstår at mange har spart opp og satt pris på dette, men funksjonen var rett og slett unik for Vipps Mobil. Som kunde hos ice vil du få en god velkomstpakke i tillegg til mange andre gode tjenester ice tilbyr sine kunder. Velkomstpakken inkluderer: - Kostnadsfritt abonnement fra overføringen i januar og ut februar - Dobbel data til og med juli Vi håper at spesielt dobbel data gir deg muligheten til å spare opp saldoen i tiden fremover. Her kan du også lese mer om overgangen: vipps.no/hjelp/mobilapponnement/overgangen-til-ice/hva-skjer-med-mitt-kundeforhold /Lisa
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Dekning
Vurderer å bytte selskap
"Lurer kundene sine"
7 syns denne omtalen er nyttig

Lurer kundene sine. Valgte mobilabonnement fra Vipps da det virket ryddig og enkelt med god Telenor-dekning og oppsparing av ubrukt data. Blir nå tvunget til å finne ny leverandør fordi de selger kundebasen sin til Ice, som fjerner lovnaden om «uendelig data» og har Telia-dekning. Vi byttet FRA Telia etter nesten 15 år som kunde der pga håpløs dekning her vi bor nå. Føler meg direkte lurt.

Svar fra Vipps Mobil
05.12.2022 09:44
Hei! Når du blir overført til Ice vil du få en god velkomstpakke i tillegg til mange andre gode tjenester ice tilbyr sine kunder. Velkomstpakken inkluderer: - Kostnadsfritt abonnement fra overføringen i januar og ut februar - Dobbel data til og med juli Hvis du ikke vil være med videre til ice kan du si opp abonnementet ditt hos Vipps Mobil nå. Da må du selv finne en ny mobiloperatør. Vi anbefaler deg uansett å prøve ice med velkomstgaven du får ved overføringen. Du står du fritt å endre senere om det likevel ikke skulle passe for deg. Her kan du også lese mer om overgangen: vipps.no/hjelp/mobilapponnement/overgangen-til-ice/hva-skjer-med-mitt-kundeforhold /Lisa
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR