Meny

Hafslund Strøm strømpriser

SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
183 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
143 kr
8,55 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
183 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
288 kr
17,30 øre/kWt
Detaljer
Les mer
webVariabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
183 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
515 kr
30,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Direkte Variabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
183 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
548 kr
32,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Hafslund Strøm omtaler og erfaringer
1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
100
av 103 innen
strømselskap
8%
anbefaler
Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel til de grader!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger og skulle få en god avtale på Aktiv bedrift og skulle spare penger på å bytte til dem. I september hadde jeg faktura på strøm fra Hafslund. De tok 9,45 øre pr Kwh som bare utgjorde 33,56 kr. Med alle gebyrer så var totalen på 352,04 kr. En annen leverandør sendte meg faktura på 5,11 øre pr kWh, som kom på totalt 44,54 kr. Når man har 8 målere så utgjør dette veldig mye penger, og jeg bare henger meg på de andre kommentarene om Hafslund: HOLD DERE UNNA!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt av lik betaling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt lik betaling i noe over ett år og har hele tiden ligget 40 % lavere enn forventet forbruk. Da trodde jeg at det jeg har betalt for mye i løpet av dette året ville bli avregnet og tilbakebetalt, Men neida, etter en samtale med kundeservice ville jeg få tilbakebetalt når jeg flyttet! så hvis jeg bor her til jeg dør så har jeg altså betalt 40 % for mye i årevis. Forstå det den som kan. Jeg finner ingenting om betingelsene på nettsidene deres heller. Dette er for dårlig, Hafslund. Det er mulig det er noe jeg ikke forstår i utregningen av beløpet, men da har i så fall dere er forklaringsproblem. Hva skjer med de svingende strømprisene, vil vi med lik betaling aldri få glede av det siden månedsbeløpet er det samme? Jeg kan si en positiv ting og det er at appen er bra og gir oversikt over forbruket :-)

Thomas H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Innpåsliten og påståelig selger"

Fikk telefon av en selger som var veldig påståelig på at han kunne gi meg en bedre avtale enn den jeg har i dag. Jeg måtte tviholde på mailen min, og blånekte på at han kunne telefonnummeret mitt, for ikke å bli byttet over til Hafslund. Rett og slett innpåsliten. Ikke var produktet han prøvde å selge meg konkurransedyktig heller. Ja, det var fint nok den første måneden, men så måtte man velge ett produkt, og da var det plutselig 45 kroner i måneden i fastledd. Gå heller for en strømleverandør som ikke bruker telefonselgere; de har så lave priser at de ikke har råd til å reklamere/pushe =)

Svar fra Hafslund Strøm
10.09.2020 14.54
Hei Thomas!

Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg og tar tilbakemeldinger som dette svært alvorlig. Jeg hadde satt stor pris på mer informasjon om møtet ditt med vår representant, slik at jeg får meldt dette videre til rette byrå og rette vedkommende. Vi kan kontaktes på kundeservice@hafslundstrom.no, per telefon: 21494949 eller kontakte oss på Facebook under Hafslund Strøm. Da kan jeg også registrere en reservasjon mot telefonsalg for deg, dersom det er ønskelig :)

Jeg beklager igjen for opplevelsen du har hatt med oss. Håper på å høre fra deg.

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Mulig svindel? Har betalt flere regninger for "ukjent addresse" + Har helt annen strømleverandør!"

Det hele begynte med at jeg fikk flere ukjente "mystiske" og "rare" inkassokrav fra "Solvencia" (Hafslunds "eget" innkrevningsbyrå) om at jeg skyldte ett større beløp for flere "uoppgjorte" regninger. Da jeg kontaktet dem om hvilke regninger dette gjaldt, fikk jeg beskjed om at dette gjaldt Hafslund Strøm. Dette er greia! Jeg har aldri hatt Hafslund som strømleverandør og har heller aldri bodd på den adressen som sto oppført hvor jeg har betalt strøm til! Men jeg har "uvitende" betalt flere regninger i flere måneder til dem grunnet efaktura. Da jeg kontaktet deres kundesupport om dette og om tilbakebetaling av mine "feilbetalte" midler fikk jeg beskjed om at saken ville ta 6 uker å behandle. Nå 3 måneder etterpå pågår saken enda og jeg får beskjed (i dag) fra dem at de hadde visst tilbakebetalt deler av hele totalsummen de skylder meg til mitt kontonummer. JEG HAR ALDRI FÅTT EN KRONE! TULL OG TØYS HELE SAKEN, DETTE MINNER OM SVINDEL!

Svar fra Hafslund Strøm
08.09.2020 19.37
Hei Reduan!

Det er veldig beklagelig å høre om situasjonen som har oppstått og situasjonen du befinner deg i. Jeg forstår godt at dette kan oppleves som frustrerende. Av det du refererer til vil jeg anta at dette kan gjelde en feilinnmelding eller en korreksjonsak. Våre feilinnmeldinger og korreksjonssaker har noe behandlingstid, dessverre, men vi jobber for å få løst disse sakene så fort som mulig. Her kan det virke som det har vært et avvik og det beklager jeg på det sterkeste. Det er vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i situasjonen du beskriver, men jeg vil veldig gjerne se nærmere på saken og undersøke hvor beløpet du refererer til er blitt av og hva som har skjedd videre i saksbehandlingen. Vi ønsker ikke at våre kunder skal ha denne opplevelsen av oss. Ta gjerne kontakt med oss på e-post: kundeservice@hafslundstrom.no eller per tlf: 21494949. Vi kan også oppsøkes på Facebook under Hafslund Strøm, dersom det er ønskelig. Der svarer vi fortløpende mellom 09.00 og frem til 15.00 fra mandag til fredag :)

Jeg beklager igjen for ulempene som har oppstått, samt merarbeidet i denne situasjonen. Jeg håper på å høre fra deg slik at jeg får sett nærmere på situasjonen og at vi kan komme til en løsning.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Byttet strømleverandør uten mitt samtykke"

Skulle kjøpe strøm fra dem om 6 måneder, de byttet meg umiddelbart uten mitt samtykke. Hadde tidligere fast pris og fikk ekstra regning på over 8500 kr. De skulle egentlig varsle ved overforbruk på 5000 kr. De er useriøse, hold dere unna dem.

Svar fra Hafslund Strøm
08.09.2020 19.27
Hei Hodo!

Jeg forstår godt at dette kan være frustrerende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Vi benytter oss av eksterne byråer for utgående salg både per telefon og dør/stand. Det er derfor utrolig viktig for oss med slike tilbakemeldinger som dette - da det kan se ut til i dette tilfellet at du har fått oppstart tidligere enn avtalt med vår representant. Slik skal det ikke være. Når det gjelder den ekstra fakturaen du har mottatt på kr 8500 og varslingen, er det dessverre vanskelig for meg å se akkurat hva som har skjedd i dette tilfellet. Jeg vil gjerne se nærmere på hva som har skjedd her - slik at jeg får meldt dette videre til eksternt byrå og for at vi kan komme til en løsning i denne saken. Vi kan nås på 21494949, per e-post på: kundeservice@hafslundstrom.no eller så kan du sende oss en melding på Facebook om du ønsker det.

Jeg beklager så mye for ulempen og situasjonen som har oppstått, og jeg håper å høre fra deg.

Med vennlig hilsen Emilie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aldri mer"

Inkassoselskapet Hafslund bruker, som heter Solvencia er det verste selskapet! Havner du på kundelisten til Solvencia, er du tapt. Selskapet er overhode ikke villig til å finne en løsning. De går bevist inn for å gjøre det 10 ganger vanskeligere for folk, som har kommet litt utpå kanten. Kan du styre unna Hafslund - anbefales det sterkt å bytte til noen som ikke bruker Solvencia.

Svar fra Hafslund Strøm
08.09.2020 19.26
Hei Rp!

Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med vårt inkassoselskap. Når det gjelder saker der faktura ikke er innbetalt til forfall etter sendt påminnelse, vil disse faktura bli sendt videre til inkassoselskapet vi benytter. I tilfeller som dette ønsker vi gjerne å høre hva som har skjedd slik at man kan komme til en løsning. Vi ønsker at våre kunder skal få hjelp dersom det er oppstått en situasjon der man ikke har mulighet til å betale med en gang.
Jeg vil veldig gjerne komme i kontakt med deg slik at jeg får sett nærmere på saken og slik at vi kan komme til en løsning som passer. Send oss gjerne en henvendelse på e-post om hva som har skjedd i denne situasjonen til: kundeservice@hafslundstrom.no eller ring oss på telefon: 21494949. Det er også mulig å sende oss en melding på Facebook om det er ønskelig.

Jeg håper å høre fra deg :)

Vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig pris med rett avtale"

Har vært strømkunde hos Hafslund i mange år og har hatt både dyre og rimelige avtaler hos dem. Jeg har i dag en god spotprisavtale som stort sett er rimeligere eller like kostbar som andre strømavtaler i markedet. Med rett avtale så har du et fast påslag på 30 kr/mnd og markedspris (spotpris) som er veldig forutsigbart. Har flere ganger blitt oppringt av selgere for Hafslund som anbefaler avtaler med ulike garantier men som over tid er de vesentlig dyrere. Velg isteden en god spotprisavtale om kostnad er det viktigste. Kundeservice hos Hafslund har hjulpet meg ut av en dårlig avtale som jeg angret på etter å ha blitt overtalt av en ekstern selger.

Svar fra Hafslund Strøm
02.09.2020 15.52
Hei Jørn!

Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen. Det er også hyggelig å høre om opplevelsen du hatt med oss på kundesenteret og at saken nå er løst. Vi setter stor pris på at du er fornøyd!

Hilsen alle oss i Hafslund Strøm
Jimmy O. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Arrogant og lite kundevennlig !"

Ble presset til å inngå strømavtale, men har ikke fått tak i dere tidligere på verken telefon, e-mail eller kontaktskjema (idag), for å benytte meg av angreretten. Skriftlig er angrerettskjema sendt pr. e-mail for noen dager siden, etter at telefonisk kontakt ikke lot seg gjøre. Tilbakering-funksjon fungerte heller ikke. Det var visstnok ett ubesvart anrop på telefon, men jeg hadde kontroll på telefon hele dagen. Da har dere bare ringt for å legge på igjen ... DÅRLIG KUNDESERVICE :-(

Svar fra Hafslund Strøm
25.08.2020 16.24
Hei Jimmy!

Det er beklagelig å høre om opplevelsen du har hatt med oss og at du ikke har fått tak i oss verken per e-post eller telefon, slik skal det ikke være. Våre telefonlinjer er åpne fra 08.00-16.00 mandag til fredag og man skal bli ringt opp igjen av oss dersom man har gitt beskjed om dette. Jeg vil gjerne høre mer om hva som har skjedd i denne situasjonen og hadde derfor satt pris på om du tok kontakt med oss på Facebook Messenger eller via chatten vår på vår hjemmeside: www.hafslundstrom.no. Dersom du nylig har sendt oss e-post vil denne bli besvart snarlig.
Jeg beklager igjen for opplevelsen og håper på å høre fra deg.

Hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR