Meny

Hafslund Strøm strømpriser

SJEKK OM HAFSLUND STRØM KAN LEVERE STRØM TIL DEG
SVELVIK
Hafslund Strøm leverer strøm til SVELVIK
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
webSpot
Timespot - Hafslund Strøm
134 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
867 kr
52,03 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Strøm
Timespot - Hafslund Strøm
134 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 013 kr
60,78 øre/kWt
Detaljer
Les mer
webVariabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
134 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 048 kr
62,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Direkte Variabel
Variabel pris - Hafslund Strøm
134 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 158 kr
69,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Hafslund Strøm omtaler og erfaringer
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
97
av 101 innen
strømselskap
10%
anbefaler
Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

Hafslund Strøm sendte strømregning til feil adresse. Forbruker er ikke klar over at en regning er sendt. Hafslund gjør ingen innsats ved å ringe eller sende mail når regning ikke blir betalt. Saken går rett til inkasso, som klarer å finne riktig adresse på første forsøk. Hafslund Strøm svarer ikke på noen henvendelser angående dette og later som problemet ikke eksisterer. Helt horribel kundeservice, et ubrukelig selskap som man bør styre unna.

Svar fra Hafslund Strøm
22.11.2019 13.20
Hei Jonas!

Vi beklager at du ikke har fått den hjelpen du trengte og at du i utgangspunktet ikke mottok faktura. Det er dessverre vanskelig for meg å se hva som har skjedd i denne situasjonen, men vi må bare beklage at vår behandlingstid har vært lenger enn den burde være. Vi har en åpen chat på vår hjemmeside www.hafslundstrom.no som er åpen fra 09.00 - 15.00 hver mandag - fredag, der våre kunder umiddelbart kan komme i kontakt med kunderådgiver dersom man ønsker det. Vi har også åpne telefonlinjer fra 08.00 - 17.00, som ringer tilbake hvis ønskelig :)

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hafslunds monopol er pyton!"

Forsøkte å ringe Hafslund for å finne ut strømkapasiteten inn til bygget i forbindelse om vi har nok strøm til elbil lading eller ikke. Det er ingen i Hafslund som kan gi eksakt svar om dette. Det er virkelig ille. Dessuten er "mine sider" hos Hafslund strøm helt pyton i forhold til å vise oversikt over gjeldende strømpriser og privat kWh forbruk. Det kan ikke bli verre egentlig.

Svar fra Hafslund Strøm
22.11.2019 13.17
Hei!

Jeg forstår frustrasjonen din i denne situasjonen og jeg skal forklare så godt jeg kan :)
Når det gjelder strømkapasitet og utvidelse av dette må man henvende seg til sin lokale netteier da disse er ansvarlige for strømmåleren din og kan øke/redusere kapasiteten ved behov. Som strømleverandør har vi dessverre ikke mulighet til dette da vi ikke er ansvarlige for strømmåleren eller strømnettet i ditt område.
Når det gjelder Min Side er forbruket kun et estimat basert på værdata, forbruket og statistikk fra ditt område. Konkret forbruk i kWh kan oppgis dersom man tar kontakt med netteier, da vi innhenter informasjonen i etterkant fra dem. Den gjeldende spotprisen kan man se på den nordiske kraftbørsens hjemmeside hos Nord Pool.

Vi beklager opplevelsen du har hatt med oss.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"So bad"
2 syns denne omtalen er nyttig

I moved from my place three months ago in September, they sent to me invoice in November for the other people using the electricity in that place! When I called Hafslund and informed them about that, they didn’t care and they want money!!! I asked if there is a boss or person responsible to talk with the lady she said there is no boss or manager. (((This is stealing money from people)))👎🏻 I can not pay for place I not live in anymore.

Svar fra Hafslund Strøm
12.11.2019 10.39
Hi Viktor,

I understand the frustration regarding the cancellation of your agreement. When customers are moving or want to cancel their agreement it's very important that we get informed of this ahead of time, since we unfortunately cannot register a cancellation back in time. Regarding the invoice you received, we in Hafslund Strøm bills our customers based on their consumption the previous month. This means that your consumption in September is the base for the amount on the invoice you received October. Often when a cancellation is registered the invoice produced is a cessation invoice. This invoice often takes a little more time to produce than regular invoices and that could be the reason why you received an invoice now in November.
We apologize for the experience you've had with us and we would really like to talk to you regarding this inquiry. Please feel free to get in touch with us at kundeservice@hafslundstrom.no or by phone: 21494949.

Have a nice day!

Best regards,
Hafslund Strøm

Emilie
Customer Service Representative
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel! Jeg ble oppringt av Hafslund etter at jeg flyttet inn i en ny, liten hybel"

Jeg ble oppringt av Hafslund etter at jeg flyttet inn i en ny, liten hybel. Det var en selger som ringte meg, og han ville selge inn masse ekstra tillegg, så prisen alltid ville være lik, så jeg var forsikret for sånn og sånn, masse unødvendige tillegg, som jeg takket nei til. Han ville også gi meg en fast pris på 1100,- allerede i august. Jeg sa tydelig nei, også la vedkommende bare på telefonen, også fikk jeg en regning på 1100,- likevel! Dette var akkurat denne selgeren som var en drittsekk, så jeg ringte inn, og fikk ordnet på det etter hvert, og de kundebehandlerne jeg snakket med etter denne personen var hyggelige. Påslagpris hos Hafslund er de høyeste på markedet! Det kan ikke alle skryte av!

Svar fra Hafslund Strøm
29.10.2019 15.58
Hei Alexander!

Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med selger. Vi benytter oss av eksterne byråer til utgående salg og tar dette svært alvorlig. Det er veldig fint å høre at du tok kontakt med oss angående situasjonen, slik at vi får tatt kontakt med rette vedkommende og meldt fra. Det setter vi stor pris på - slik at vi kan bli bedre :)

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"STYR UNNA"

Styr unna de svindler deg! Fikk en faktura ut av det blå etter å ha sagt opp avtale, om at jeg må BETALE 4300(!!!) KRONER?

Svar fra Hafslund Strøm
29.10.2019 15.58
Hei Lila,

Det er veldig beklagelig å høre om situasjonen som har oppstått og opplevelsen du har hatt med oss. Her ser det ut til at det ikke er blitt opplyst nok informasjon og dette beklager vi på det sterkeste. Dette vil vi selvfølgelig få en klarhet på og ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss på kundeservice@hafslundstrom.no eller på telefon: 21494949.

Vi håper på å høre fra deg :)

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hold dere unna dette selskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min mann ble lurt inn i en avtale av dørselger der han trodde han skulle få tilbud. Han forstod ikke at han hadde signert og bestilt avtalen. Vi brukte angreretten innen det var gått 24 timer og fikk beskjed om at de allerede hadde sagt opp vår gjeldene avtale med tidligere strømleverandør og at vi måtte bestille ny avtale med tidligere leverandør og at de først da kunne avslutte kundeforholdet.

Svar fra Hafslund Strøm
24.10.2019 13.26
Hei Sissel!

Dette er jo ikke bra og vi forstår godt at dette oppleves frustrerende. Her ser det ut til at selger har feilinformert da han/hun var på døren deres, og det beklager vi på det sterkeste. Dersom man signerer på en avtale og bestillingen går igjennom, vil man dessverre bytte leverandør da man ikke kan ha to strømavtaler på samme måler. Vi beklager så mye for at dette ikke ble informert om på en oppriktig måte av selger og at det ble registrert et leverandørbytte uten forvarsel. Saker som dette tar vi svært alvorlig og vi vil veldig gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi får tatt dette direkte opp med byrået og vedkommende dette gjelder. Vi setter stor pris på at du sier ifra, slik at vi kan forbedre oss. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice@hafslundstrom.no, slik at vi får sett nærmere på saken og meldt fra til vår kvalitetsavdeling :) Vi beklager så mye for opplevelsen.

Hilsen oss i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig web-løsning og ulogisk måte å si opp avtale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Klarer ikke logge inn på min side. De har også splittet min side inn i hafslund strøm og hafslund nett hvor begge har ulike egenskaper. De har heller ikke et eget valg for å si opp avtale. Man må melde flytting. Henger ikke på greip når det legges opp til at man skal ta med seg avtalen videre. Kommer ikke til å velge dem igjen.

Svar fra Hafslund Strøm
25.10.2019 09.51
Hei Vetle!

Det er forståelig og beklagelig at dette er irriterende og forvirrende, og jeg skal forklare så godt jeg kan. Grunnen til at Min Side er delt er fordi Hafslund Nett og Hafslund Strøm er to forskjellig selskap, og vi har derfor hver vår app med Min Side. Vi i Hafslund Strøm har ansvaret for strømavtaler og Hafslund Nett har ansvaret for transporten av strømmen, målerne og avlesningene. Derfor har også Min Side forskjellige funksjoner.
Grunnen til at det kun finnes en flyttemelding er fordi det ikke er mulig å si opp et anlegg med mindre du flytter fra anlegget. For å bytte leverandør så må man kontakte ønsket leverandør og utføre et leverandørbytte. Dette er for å forhindre at netteier setter opp kunder med pliktstrøm. Jeg håper dette var litt mer oppklarende og vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss.

Med vennlig hilsen Emilie i Hafslund Strøm
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Hafslund lurte kona inn i en avtale med svært liten skrift"
4 syns denne omtalen er nyttig

Web spot, eller lik strøm over samme periode. Du kan ikke komme ut av denne avtalen uten å måtte betale for det de estimerer at du ville ha brukt av strøm. Sier du opp avtalen må du betale klekkelig, uten å ha brukt strøm for beløpet. Frekke telefonselgere, og eller dørtiggere. Rydd opp!!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR