Meny

LOS strømpriser

Skriv omtale
GĂĽ til LOS
SJEKK OM LOS KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
LOS leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/ür)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Coop Strømavtale
Timespot - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
669 kr
40,12 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Digitalspot
Innkjøpspris - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
685 kr
41,08 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS OBOS Fornybar
Timespot - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
691 kr
41,46 øre/kWt
Detaljer
Les mer
NSF Strømavtale for medlemmer
Innkjøpspris - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
710 kr
42,62 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Ladestrøm
Innkjøpspris - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
720 kr
43,22 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Arendal Boligbyggelag medlemsavtale
Innkjøpspris - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
720 kr
43,22 øre/kWt
Detaljer
Les mer
NAF Strømavtale elbil
Innkjøpspris - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
720 kr
43,22 øre/kWt
Detaljer
Les mer
NAF Strømavtale
Innkjøpspris - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
720 kr
43,22 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Sør BBL medlemsavtale
Innkjøpspris - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
720 kr
43,22 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Ung Innkjøpspris
Innkjøpspris - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
730 kr
43,82 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Innkjøpspris
Innkjøpspris - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
767 kr
46,02 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Topp 5 garanti
Variabel pris - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
921 kr
55,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Topp 10 garanti
Variabel pris - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 074 kr
64,41 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Fastpris
Fastpris - LOS
32 omtaler
Etter 1 år endres avtalen til LOS Innkjøpspris
Etterskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 114 kr
66,84 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS eKunde
Variabel pris - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
1 162 kr
69,69 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS Flytende Strøm
Variabel pris - LOS
32 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 215 kr
72,89 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOS omtaler og erfaringer
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
88
av 101 innen
strømselskap
44%
anbefaler
LOS
Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God service"

Vil sende en stor takk til Nordlendingen (anonymisert) 😚Veldig tålmodig og serviceinnstilt. Han er flink til å forklare med enkle ord hva man skal betale, og hva vilkårene er. Utrolig blid og imøtekommende. Takk. Mvh Cathrine😃

Svar fra LOS
03.09.2019 09.34
Hei Cathrine,

Takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på!

Hos LOS skal du alltid møte blide og serviceinnstilte kundebehandlere, og vi jobber kontinuerlig med å tilby konkurransedyktige strømavtaler tilpasset deg og ditt forbruk. Som kunde i LOS får du også tilgang til vårt store fordelsprogram med tilbud fra våre samarbeidspartnere som Dyreparken og ColorLine.

Gjennom mange år har LOS vært i toppen av målinger på kundetilfredshet, blant annet i BIs Norsk kundebarometer 2019. Samme undersøkelse viser at vi også har landets mest lojale kunder.

Ha en riktig fin dag!

Hilsen Sylvia i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Strøm med coop avtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jo det begynte jo bra med greie priser de første måneder, men jeg fant fort ut at her var det ikke noe å spare. Jeg flyttet til ishavskraft og der skulle det jo være så fint, etter en måned så jeg Gudbrandsdal kraft hadde velkomstkraft som var billig så jeg byttet igjen og er der fremdeles. Helt OK så langt. Over to måneder etter jeg forlot LOS fikk jeg en kjemperegning. Jeg har betalt mens jeg var kunde der, men fikk et sjokk at jeg skulle få ny regning så lang tid etter.

Svar fra LOS
20.08.2019 14.48
Hei Inge,

Takk for din tilbakemelding.

Når du avslutter et kundeforhold, vil det ta litt tid før du mottar sluttfaktura. Det er fordi vi må motta informasjon om målerverdier på din strømmåler fra din netteier - før vi kan ta et sluttoppgjør. Vi har alltid etterskuddsfakturering, slik at du kun betaler for ditt faktiske forbruk.

Vår strømavtale vi har i samarbeid med Coop er en av landets beste medlemsavtaler på strøm, og vi har en rekke svært fornøyde kunder med dette produktet. I tillegg til en god strømavtale, får du hos LOS også tilgang til en rekke populære kundefordeler, som for eksempel gratis inngang for hele familien under LOS-dagen i Dyreparken 1. september. Se mer på los.no/fordel. Vi er stolte over at vi har blant landets mest fornøyde kunder, i følge Norsk kundebarometer.

Ønsker deg en fin dag videre.

Hilsen Sylvia i LOS
Børge S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uoversiktelig -14 forskjellige avtaler i LOS"
5 syns denne omtalen er nyttig

Alle strømleverandører inkludert LOS har en rekke avtaler- LOS opererer med 14 stk. Enkel sjekk på nett viser f.eks prisforskjeller på opp mot 5000,- kr. pr. år fra beste til dårligste. For de trofaste eldre kunder som ikke shopper/bruker nett er det aller dyrest. Ikke vær TROFAST kunde, sjekk andre selskap og husk at det ikke koster noe å bytte. Bytter nå ut LOS da de ikke er best på pris i noe segment, som enerådene nettleieleverandør med enorme overskudd burde LOS være best i Agder. På forhånd takk for bortforklaringen som straks kommer etter dette innlegg.

Svar fra LOS
20.08.2019 14.43
Hei Børge,

Takk for din tilbakemelding, her kommer vår bortforklaring som du kaller det :)

Det stemmer at vi har flere strømprodukter i vår portefølje, som de fleste andre strømleverandører her i landet. I hovedsak skilles produktene på spotprodukter som følger markedsprisen på strøm, og variable strømavtaler hvor strømprisen settes noen uker i forkant for kunder som ønsker større forutsigbarhet.

Alle strømleverandører i Norge kjøper strømmen på den nordiske strømbørsen Nord Pool Spot, og markedsprisen er derfor den samme for alle. Det som varierer er månedsbeløp og påslag til din leverandør.

Vi har produkter som ligger høyt oppe på strømpris.no, men unngår å kjøre korte kampanjer og lokketilbud slik mange leverandører på toppen av disse listene gjør. Hos LOS får du den samme, gode strømavtalen - forutsigbart og stabilt - uten at vi øker prisene kort tid etter du blir kunde. At det er gratis og enkelt å bytte strømleverandør, er positivt for kundene, men også for oss strømleverandører - i sterk konkurranse må vi skjerpe oss for å bli stadig bedre. I 2018 byttet over 650.000 kunder strømleverandør i Norge.

Du skriver at vi er nettleieleverandør, og det stemmer ikke. Det er din netteier, Agder Energi Nett, som eier strømnettet på Agder og bestemmer nettleieprisen. LOS er en ren strømleverandør, og kan ikke påvirke verken nettleie eller avgifter til staten. Din strømregning består av 3 deler, en del nettleie, en del avgifter til staten og en del strømforbruk. Det er kun denne siste, strømforbruk, som går til din strømleverandør, og denne kan du selv påvirke både gjennom å velge strømprodukt som passer deg, og ved å justere ditt strømforbruk.

LOS er et selskap i Agder Energi, som i hovedsak eies av kommunene på Agder. Overskudd fra selskapet går direkte tilbake til kommunene og er en viktig inntektskilde for dem. Hvordan eierskapet er fordelt kan du se på agdereierne.no - hvor du også kan lese mer om utbytte fra selskapet.

Håper du vil vurdere LOS ved en annen anledning, ha en fortsatt fin dag!

Hilsen Marianne i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fullstendig elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fullstendig Elendig. Brukte 4mnd på å misslykke å overføre meg til dem. Tapte masse penger og enda mere tid. Ble ringt opp i februrar, de greide ikke helt til slutten av juni å overføre meg til dem. Ringte dem 10-15 ganger og purret, sa de skulle fikse det det med en gang. Værste jeg har vært med på. Annbefalles å holde seg unna, hvis ikke du liker å kaste bort tid og penger

Svar fra LOS
20.08.2019 14.42
Hei Uffe L.

Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen i møte med oss. Det skal være enkelt å bytte til LOS - og det tar sjelden mer enn 14 dager å bytte over til oss. I februar ble et nytt system installert i hele strømbransjen, Elhub, og det skapte noen problemer for både strømleverandører og netteiere over hele landet. Det kan nesten høres ut som det kan være tilfellet også for deg, men uansett beklager vi at vi ikke fikk løst saken din.

Om du ønsker det, kan du sende oss en e-post til kundesenter@los.no - så kan jeg se på saken din. Vi er opptatt av fornøyde kunder - og har i mange år toppet nasjonale målinger av kundetilfredshet i vår bransje: https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/bransjeresultater-2019/

Ha en fortsatt fin dag!

Hilsen Sylvia i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble kunde uten å vite det"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk beskjed fra min eksisterende at LoS var min nye leverandør fom i morgen. Dette var totalt ukjent for meg og jeg fant ikke noe email eller SMS som bekreftet skifte. Ringte de, ventet i 30 min før jeg ga opp og ba de ringe meg. Nå 4t senere har jeg ringt igjen, ventet i 30 min og bedt de ringe meg. I mellomtiden har eksisterende strømleverandør tatt kontakt og tilbudt med bedre priser og jeg bytter nå tilbake. Burde vel takket LOS for dette, men kan ikke pga deres måte å få nye uvitende kunder.

Svar fra LOS
20.08.2019 14.42
Hei Jacob,

Vi beklager denne opplevelsen du har hatt i møte med oss - det er ikke slik det skal være. I perioder har vi hatt stor pågang til vårt kundesenter på telefon, og derfor har det vært noe lang responstid på vår call-back.

Vi er glade for at du har fått en god strømavtale hos din nåværende leverandør, og om du ønsker å teste ut LOS en annen gang - er du velkommen. LOS har landets mest lojale kunder - og vår kundeservice har i mange år vært i Norgestoppen. Opplevelsen som du har hatt med oss er ikke bra, og vi ønsker å ta tak i dette. Kontakt oss gjerne på kundesenter@los.no om du ønsker at vi skal se på hva som skjedde i din konkrete sak på nytt, selv om det er noen måneder tilbake i tid.

Ha en fortsatt fin dag!

Hilsen Marianne i LOS
Øystein K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fungerer og det liker jeg"

Strøm er ikke noe jeg bryr meg om. Men aldri noe feil og faktura gadt tid hver måned. Ække feil det.

Svar fra LOS
20.08.2019 14.41
Hei Øystein,

Takk for din gode tilbakemelding. Vi er glade for at du ikke opplever feil i møte med oss, vi jobber kontinuerlig med forbedring og vil det beste for våre kunder.

Ha en fortsatt fin dag!

Hilsen Sylvia
Steinar K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Super leverandør"

Fungerer veldig bra og jeg er fornøyd med prisen. De andre leverandørene har hatt høyere priser i vinter. Mindre fornøyd med totalprisen, men det er ikke LOS sin skyld.

Svar fra LOS
20.08.2019 14.40
Hei Steinar,

Tusen takk for din tilbakemelding - vi er glade for at du er fornøyd med LOS :)

Gjennom mange år har LOS vært i toppen av målinger på kundetilfredshet, blant annet i BIs Norsk kundebarometer 2019. Samme undersøkelse viser at vi også har landets mest lojale kunder.

Ha en riktig fin dag :)

Hilsen Marianne i LOS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer ĂĽ bytte selskap
"Los må være et av de dyreste selskaper"
4 syns denne omtalen er nyttig

De driver med kyniske strømpriser, og det er ingen måte å få ned eller kontrollere den kjempe dyre strømprisen på over 73 øre pr kw i snitt pluss kjempe dyre nettleier. Tror de ser når du bruker mest og regulerer prisen etter ditt forbruk uten at vi som kunder kan gjøre noe som helst. Det eneste som var bra var billetten til dyreparken, men nå bruker vi ikke den heller.

Svar fra LOS
15.02.2019 08.45
Hei Roy.
Strømprisen skal være lik hos oss som den er hos alle andre leverandører. Det kan se ut som du har en variabel strømpris etter hva du forteller oss her, men dette kan fort endres til en innkjøpspris om det er denne avtaletypen du ønsker. Du kan gjerne kontakte meg på lars.kristensen@los.no for videre spørsmål/endring av avtale.
Nettleien er det Agder Energi som står for, så denne ville vært lik samme hvilken leverandør du bruker. Det er også slik at nettleien din ikke kan byttes vekk ettersom de har monopol på denne.
Håper jeg hører fra deg.
Mvh. Lars Kristensen, LOS AS
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR