Meny

NorgesEnergi strømpriser

SJEKK OM NORGESENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
NorgesEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Spotpris med Elkjøprabatt
Andre prismodeller - NorgesEnergi
1696 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
71 kr /mnd
3,68 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Spotpris med CashPoints
Andre prismodeller - NorgesEnergi
1696 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
71 kr /mnd
3,68 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Spotpris
Timespot - NorgesEnergi
1696 omtaler
Langvarig spotavtale (12 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 789 kr /mnd
144,05 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
NorgesEnergi omtaler og erfaringer
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
91
av 110 innen
strømselskap
45%
anbefaler
NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"2-3 ganger høyere pris enn den gjennomsnittsprisen som brukes for å beregne strømstøtten!"

Topp 10 garanti avtale og skyhøye priser nå i september, oktober og november. Skiftet leverandør når det gikk opp for meg. Sparer 3-4000 i måneden på bytte av leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Angrefrist fastpris"

Ble gjort oppmerksom på angrerett av fastprisavtale av Norgesenergi selv.

Svar fra NorgesEnergi
08.12.2022 09:48
Heisann! Så godt å høre. Det er viktig for oss at vi alltid viser kundene våre at angreretten er der hvis de ønsker å gå tilbake på avtalen :) Har du noen spørsmål må du bare ta kontakt med oss på telefon: 38 10 00 80 eller sende en skriftlig henvendelse til: [email protected] Mvh Morten NorgesEnergi
Liv I. N
Kundetilfredshet
"Jeg trenger sårt å få kontakt med dere"

Det har vært et godt samarbeide, men nå trenger jeg å inngå ny strømavtale for om mulig bedre enn den jeg har i dag. Trenger en rimeligere avtale på strøm. jeg kan treffes på telefon

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 15:18
Hei Liv, Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med vårt samarbeid. :) Vi hjelper deg gjerne med endring av avtale, og du kan nå oss på telefon 38 10 00 80 eller per e-post til [email protected] Mvh Silje, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service. har ventet på tlf i snart 1 time. Finner ikke min side for å se fakt.og strømforbru"

Ventet 1 time for så å bli brutt på tlf. Når j forsøker å gå på min side får j spørsmålet om jeg ønsker ny avtale etc men ingen info om min avtale idag, strømforbuk etc.

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 15:16
Hei Mette, Vi opplever for tiden stor trafikk til vårt kundesenter, noe som fører til lenger ventetid enn normalt. Beklager ulempene dette medfører. Du kan også nå oss på e-post: [email protected] På telefon og e-post kan vi sende deg informasjon du trenger, og hjelpe deg med Min Side. Mvh Silje, NorgesEnergi
Bjørn E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Strømpriser - helt uforståelig"

Endret avtale uten melding. Nylig mottatt beskjed om at endring var feil og blir ført over på gammel avtale.

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 15:10
Hei, Som en del av arbeidet med å forenkle produktporteføljen flyttet vi i høst kunder fra gamle strømavtaler,som ikke lenger er i salg, over til en tilsvarende avtale. De av våre kunder som ble flyttet, ble varslet på forhånd i henhold til varslingsfristen og informert om flyttingen. Nå har Forbrukertilsynet gjort oss oppmerksom på at varsling og informasjon ikke er tilstrekkelig. Vi må innhente aktivt samtykke fra kundene for å kunne endre produkt. Det gjelder også gamle strømavtaler som ikke lenger er i salg. Vi beklager at dette ikke har blitt gjort på rett måte, og vi retter oss etter tilsynets anmerkning og innfører nye rutiner som ivaretar kravet til aktivt samtykke. De som allerede er overflyttet til nye produkter, flyttes tilbake til opprinnelig avtale. Det betyr at alle kunder vil få tilbake sin gamle strømavtale, uten at de trenger å foreta seg noe. De vil få faktura for november i tråd med sin opprinnelige avtale. Mvh Silje, NorgesEnergi
Tesfamichael L. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Jeg snakket med dere mange gange at dere skale sende faktura med diagtal post elle e post dere sa ne"

Det er bra å hjelpe strømstøtte og at dere hjelpe meg å betale litt senere grunn lønn den er bra andre siden først eg snakket med dere om faktura at dere skal sende meg sommer gratis frakt eller 49 kr men jeg betalte hvert måne og også det er veldig høy pris hvert måne jeg var vestland energi og betale mindre nå jeg betale nest samme leier hus

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 14:49
Hei, Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon: 38 10 00 80 eller per e-post til [email protected] slik at vi kan hjelpe deg med din henvendelse. Mvh Silje, NorgesEnergi
Jan F. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"

Fikk tilbudom jevn strømpris og endte opp med tredobbelt pris i forhold til spotpris i oktober

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 14:53
Hei, Ut fra det du skriver forstår jeg det slik at du valgte fastpris gjennom vårt produkt, Prissikring. Det er alltid usikkerhet knyttet til å binde prisen. Prisnivået på strøm i høst har i tillegg vært ekstra vanskelig å forutse. Vi sender vanligvis ut tilbud for fastprisperioden et par uker før perioden starter. Det er først i ettertid det er mulig å se om det lønnet seg eller ikke, men Prissikring handler først og fremst om den forutsigbarheten du får. Det har vært gunstig å ha Prissikring i flere perioder i år, men som sagt – det er primært en forutsigbarhet man kjøper. Mvh Silje, NorgesEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Utydelig hva som gjelder"

De endrer stadig sine avtaler. I høst avviklet de "Gul spotpris" og flyttet oss til "Strøm til spotpris". Her var fastbeløp 49 kr/mnd og påslag 5,99 øre pr/kWt. Her fikk de selvsagt mye klager. Nå har de gjenopprettet "Gul spotpris" med fastbeløp 39 kr/mnd og påslag 5,99 pr/kWt. Gul Spotpris hadde i sin tid 0 i fast påslag og 2,09 pr/kWt. Så har de endret frem og tilbake en rekke ganger. Går du på www.bytt.no for å sammenlikne er std avtalen til NorgesEnergi Spotpris med 49/mnd i fast påslag og 0 pr/kWt. Dette gir selvsagt utslag. Prøver du å ringe NE er det over en time i kø. Chaten deres er visst bare for bestilling. Til sammenlikning finnes det vesentlig billigere leverandører med 0 i fast påslag og 0/kWt. Jeg bytter.

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 13:14
Hei Ingar, Vi beklager at produktflyttet ikke har blitt gjort på rett måte, og vi retter oss etter Forbrukertilsynets anmerkninger og innfører nye rutiner som ivaretar kravet til aktivt samtykke. De som allerede er overflyttet til nye produkter, flyttes tilbake til opprinnelig avtale. Det betyr at alle kunder vil få tilbake sin gamle strømavtale, uten at de trenger å foreta seg noe. De vil få faktura for november i tråd med sin opprinnelige avtale. På Min Side kan man når som helst selv endre avtale til vår avtale Spotpris dersom ønskelig. Denne avtalen har ingen påslag, kun en fast abonnentspris på 49 kr/mnd. Mvh Silje, NorgesEnergi
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR