Meny

Tafjord strømpriser

Skriv omtale
Bytt til Tafjord
SJEKK OM TAFJORD KAN LEVERE STRØM TIL DEG
BERGEN
Tafjord leverer strøm til BERGEN
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Tafjord Web Spot
Spotpris - Tafjord
9 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
261 kr
15,68 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Tafjord Studentstrøm
Spotpris - Tafjord
9 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
268 kr
16,08 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Tafjord Fritid
Spotpris - Tafjord
9 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
273 kr
16,38 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Tafjord Samspill
Variabel pris - Tafjord
9 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
335 kr
20,08 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Tafjord Månedspris
Variabel pris - Tafjord
9 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
533 kr
32,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Tafjord Web Variabel
Variabel pris - Tafjord
9 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
535 kr
32,10 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Tafjord Fast
Fastpris - Tafjord
9 omtaler
Etterskuddsvis betaling
16 måneder bindingstid
Krever eFaktura
700 kr
42,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Tafjord omtaler og erfaringer
3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
20
av 104 innen
strømselskap
50%
anbefaler
Tafjord
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Holder aldri det de lover"

Vilkårlige prisøkningen, hjelpeløs kundeservice, lover reduksjoner i pris i forbindelse med manglende tjenesteleveranser og lignende, men følger aldri opp, ting blir ikke notert og har til og med opplevd at folk på kundesenteret sier rett ut at de ikke er enige i det ledelsen gjør, og at det er et forferdelig kaotisk selskap å forholde seg til både som ansatt og som kunde.

Charlotte M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Forstår strømregningen hver eneste måned siden jeg byttet i mars 2019"

For første gang siden jeg måtte installere strømmåler forstår jeg strømregninger hver eneste måned. Den består av 5 linjer med tydelig forklaring på hva hver linje og pris gjelder. Før jeg byttet til Tafjord hadde jeg hatt Norgesenergi siden de startet i 1999, men etter at strømmåleren ble installert ble det fullstendig umulig å forstå noe som helst, det var flere forskjellige priser, fradrag og tillegg fra måneden før og forskudd for neste måned og jeg vet ikke hva. Byttet en kort periode til Skandiaenergi, men da ble det verre enn noen gang, det var så mange priser og linjer at det var fullstendig umulig å forstå noe som helst. SÅÅ . . . for den som vil ha en enkel og forståelig strømregning anbefaler jeg spotprisavtale med Tafjord Marked. Strømutgiftene i seg selv er jeg derimot svært misfornøyd med, men det er jo ikke Tafjord sin feil. Jeg har forsøkt å være flink å spare på strømmen og på den siste regningen var strømforbruket mitt på kr. 209,00, mens avgiftene til nettleie, forbrukeravgift og Enova beløp seg på tilsammen kr. 860,42 og den totale strømregningen kom på kr. 1 069,42. Dette til tross for at strømforbruket kun var på kr. 209,-.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Beste hittil for meg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tafjord er kanskje treg å ta telefonen, men de har "RING MEG-funksjonen" og de er hyggelige. De svarer også alltid på på email i tillegg. Og -man har kontakt skjema dit. Nettsiden er pen og oversiktig på MIN SIDE, og man kan se forbruket sitt time for time. Timesbasert (AMS) Der er grafer og søyler og tall som viser "per dato", eller "over tid". og alt det andre skrotet, som faktura osv. Veldig ryddige forhold. For de som gidder å følge med på Nordpool er Spotpris selvfølgelig å foretrekke. Her er Tafjord Web Spot -lav med påslag, og det teller. Kun 2.2 øre i skrivende stund. Ja, MVA kommer i tillegg, men der er ikke en fast mnds avgift (som er noe tull) på akkurat denne avtalen. Jeg er en person som følger med Nordpool og er strøm-bevist. Så denne passer meg utmerket. Der er kanskje noen leverandører der ute som ikke har påslag også, men de jeg har sett som tilbyr sånn avtale, har vært kortvarig lykke.. -Litt vage for hva som skjer etter det.. Tafjord har vært stabil på dette området også: Det er kjempe viktig. Det verste er leverandører som driver å endrer priser i hytt og pine, kort varsel og hersjer etter blod. Det var sånn jeg fant Tafjord i utgangspunktet. Jeg hadde et mareritt før. Nå har jeg endelig funnet roen. Så den "ta telef#%n for fonen!"-problemet, kommer i andre rekke, når prioriteringen min er lav pris, stabile og ryddige forhold. Og når det er sagt, -Tafjord er virkelig hyggelige, når dem først svarer :) Så jeg forblir kunde der. (enn så lenge..).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Sitter i 28 minutter i kø, for å møte en kar som sier at jeg har brudd en plass i systemet å ønsker å sende montør. Montør tar kontakt innen 1 til 5 virkedager. Mest sannsynlig innen 3 dager... Lite kunnskap på kundeservice da feilsøk var helt standard etter en liste han tydeligvis leste fra å klødde seg i hodet når jeg hadde utført dette på forhånd. Kan bedre seg ved å faktisk kunne litt mer utvidet feilsøk enn en vanlig remse av spørsmål.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant og grådig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hjelpesløs kundebehandling, styr unna! Kan ta timer å komme igjennom på telefonen, og når du kommer igjennom blir det lovd og løyet. Hører aldri fra de om de har lovet tilbakemelding...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurer deg!"

Web spot (ref. Stømpris ) med avtale vilkår:Strømprisen som leveres er spotprisavtalen Tafjord Web Spot. Med spotpris menes våre innkjøpspriser referert til en snittpris av spotprisen fra strømbørsen Nord Pool per måned for det prisområdet kraften leveres i. I praksis blir kWh prisen mer enn 30% høyere ,med helt uforståelige forklaringer gitt til kundebehandler,som selv ikke forstod.( bla. moms , pris i forhold til tidligere forbruk,+++) NB.Tf. Spotavt.vilkår:innkjøpspris menes våre innkjøpspriser referert til en timeveid snittpris av spotprisen fra strømbørsen Nord Pool per måned . Dette er vel to forskjellige vilkår? Og vil gi forskjellig pris? På bytt.no Tf web spot står : inklusive ALT. På strompris står: Totalt ! Heller ikke henvisning Tf´s prisgaranti kan kundebehandler hjelpe med ? Vet ikke/kan ikke. ( elles hyggelig person). Alså web spot pris på ca 0,29 ble ( Tf´s «påslag») til ca 0,39 /kWh Ser man her resultatet av nye strømmålere ,mulighet ved vekting å lure/ pine mer ut av kundene ( JIf , kunde(gruppe)profiler) ,alt med statens/politikernes velsignelse? Kan noen i bytt.no gi en forklaring , eller er dette en forretnings etikk man må finne seg i?

Svar fra Tafjord
09.07.2019 12.03
Hei,

for å ta eksempelet ditt med spot pris på 29 øre/kWh så blir dette 39 øre/kWh ved å legge på moms (25%) og påslaget til web spot som er 2,675 øre/kWh så blir regnestykket som følgende: ( 29 * 1,25 ) + 2,675 = 38,925.

HUSK, www.nordpoolgroup.com oppgir pris uten moms, derav utregningen over.

Mvh Theodor
Kundekonsulent Tafjord Marked AS
Bytt.no
"Hva er din erfaring med Tafjord?"

Hva er din erfaring med Tafjord? Ris eller ros? Skriv en omtale og del dine erfaringer med andre - enkelt og helt anonymt. Omtalen skriver du her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God service"

Hyggelige og behjelpelige på telefon, svært konkurransedyktige på pris.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR