Meny

Telinet Energi strømpriser

SJEKK OM TELINET ENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Telinet Energi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Telinet Strømpris
Spotpris - Telinet Energi
204 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever AvtaleGiro
74 kr
4,43 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Innkjøpspris
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
449 kr
26,93 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Strøm
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever AvtaleGiro
449 kr
26,93 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Spotpris
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
565 kr
33,87 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Fastpris Online 1 år
Fastpris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Ingen betalingskrav
1 165 kr
69,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Energi omtaler og erfaringer
3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
22
av 104 innen
strømselskap
52%
anbefaler
Telinet Energi
Torandre S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk kun noen få uker gratis strøm til avtalt -11,5 kr per kwt. Så begynte de å fakturere annen pris enn den som jeg var lovet i 6 mnd. Styr unna slike luringer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Helt hinsides"
2 syns denne omtalen er nyttig

Må henge meg på det samme som de lenger ned. Etter at ‘tilbudsperioden’ er over så flyttes alle over på Telinet Spotpris. Dette er iofs greit men det som ikke nevnes NOE sted ved inngåelse er at spotpris ‘krever’ Avtalegiro. Ikke eFaktura- avtalegiro. Har man ikke det så blir man krever for forskuddsbetaling. Selv om bransjen fikk TYDELIGE retningslinjer for noen år siden at forskuddsbetaling for privatpersoner skulle UNNGÅS. Men rosinen i pølsa her er da selvsagt at når de da bestemmer seg for å forskuddsfakturere starter moroa: - De fakturerer for FIRE måneder. - De legger til grunn en kWh pris på 87,5!!!! (Nå ligger den på 1-2øre før påslag) - De forutsetter et skyhøyt forbruk (for min del over det dobbelte av hva jeg noensinne har benyttet meg av). Heldigvis var det enkelt å ringe inn og få kreditert faktura men det unntar ikke fra at dette er blodig useriøst. Aldri mer.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Skulle finnes 0 stjerner å velge. Svindel!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har fått en regning forskuddsvis for 4 mnd (har inngått avtale om etterskuddsvis betaling) med et skyhøyt stipulert forbruk og en pris per kwh som er på 87,50 øre/kwh, altså mer enn 6 ganger prisen som er avtalt. I tillegg er kundeservice stengt kl 15 slik at det ikke er greit å få tak i de for vanlige arbeidstagere. Jeg er svært misfornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Krever forskudd uten varsel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Telinet oppgir at de tar betaling etterskuddsvis. Etter tre måneder krever de plutselig 14 000 kroner i forskudd, uten forvarsel. Til absurde priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Strømavtaler"
9 syns denne omtalen er nyttig

Ville bytte til avtale som kunne bestilles av nye og eksisterende kunder, men da var det plutselig bare for nye kunder, enda det sto klart og tydelig både nye og eksisterende kunder. Reklamerer for noe som overhodet ikke er tilfelle. Fikk ikke engang noe forklaring. Aldri mer Telinet !!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og behandling"
13 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig kundeservice, registrerte meg som kunde og dem registrerte meg som kunde etter jeg hadde purret når netteier stengte måleren. Måtte punge ut med åpning av anlegg pga dem nektet å ta skylden. Har aldri hatt verre kundeservice enn dette. Hold unna!

Fredrik A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Manglende tilbekebetaling"
13 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet strømleverandør i juli og fikk brev fra Telinet om at de skulle tilbakebetale 15.000,- til min konto. Pengene er fremeles ikke kommet og det er snart gått 6 måneder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Manglende tilbakebetaling av tilgodebeløp"
12 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet leverandør og hadde da ca kr. 9000,- til gode fra Telinet. Fikk sluttavregning hvor det stod at pengene skulle settes inn på konto 09.08.19. Etter en uke ringte jeg kundeservice og purret på tilbakebetalingen. Fikk svar om at det hadde vært ferietid og person med myndighet til å godkjenne faktura ikke var tilstede som var årsaken til at beløpet ikke var betalt. Fakturaen skulle godkjennes og utbetales omgående var lovnaden. Ingen ting skjedde og jeg purret igjen uka etter, der meldingen var at fakturaen var godkjent og lagt til betaling. Elendig kundebehandling i og med at de har forskuttert meg i mange år med et beløp som ligger høyere enn reelt forbruk og jeg har betalt punktlig. En sitter igjen med følelsen å ha lånt el-selskapet penger. Nå har det gått 3 uker uten at noe har skjedd. Jeg vurderer nå klage til el-klagenemda og evt TV2 hjelper deg, så får vi se om det får fart i sakene.

Svar fra Telinet Energi
24.09.2019 09.09
Vi ser at vi sendte pengene omtrent samtidig som dette ble skrevet, så det har nok krysset hverandre. Beklager at det tok litt tid.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR