Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Danske Bank
1.8
217 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
217 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#115 av 118 dagligbanker
20%
Dårlig
20% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 217 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
28
13
8
33
135
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Arrogant og umulig å få kontakt med.

Omtale av  Åsa

Vi har ikke ord forbi beskrive hvor elendig vi er behandlet av Danske bank. Dere er umulige å få kontakt med og dere skyter fra hoften uten å være i kontakt med kunden.

Redusert kundevennlighet

Omtale av  Øivind R

Fra én dag til den neste økte vår kostnad med rammelån innenfor 45 % boligverdi fra 0 kr til 40.000 kr i året. Sli behandler de gamle trofaste kunder med god økonomi for å tilby unge kunder (Må være tilsluttet en akademikerfagforening...!?) med usikker økonomi bedre rentebetingelser. Keep away!

Danskebank tok tilsyn på min konto hos en annen bank uten min tilatelse

Omtale av  Paris

Den verste bank jeg har sett i mitt liv. Jeg har koblet en annen bankskonto til danskebank for et stund siden men etter et kort tid ombestemt meg og jeg er 110% sikkert at jeg har avsluttet det. Nylig fikk jeg forbruks lån på min sparebank konto og etter et kort tid danskebank kom til spm til meg og lurte på hvor den summen kommer fra!!! Jeg ble sjokkert og forbannet. Det føltes ekkelt. Følt meg å bli overvåkt. Ringte flere ganger og hun som holder på saken giddet ikke å kontakte meg tilbake vare stilt spm på nytt på nett bank. Så jeg avsluttet alt hos dem. Anbefaler alle å unngå den banken jer som holder på en del shady aktiviteter. Jeg er medlem på legeforening anbefaler alle kolleger og alle andre avslutte medlemskap på denne banken.

Forferdelig bank

Omtale av  Jelena

Kjempe dårlig service, ingen tid til kunder, eneste mulig kontakt er via chat. Da jeg prøvde å komme i kontakt med saksbehandler fikk jeg beskjed at de ringte meg og at det var merkelig at jeg har ingen tapt anrop !? Tror at det er for mye hjemmekontor og at folk gidder ikke å se på folk.

Nordens verste bank

Omtale av  Lone M

Når danskebank sier du får svar innen 2 dager så kan du gange det med 10. holder aldri avtaler, svarer aldri finansierings til tiden DE SELV setter. Misset to gode boligkjøp pga denne møkkabanken. Saksbehandlere er på jobb for å være på jobb. Gud forby hvis du har et spørsmål hvor de faktisk må aktivere hjerneceller. Absolutt ingenting bra med denne banken. Hatt dem i 3 år, og selv som tekna medlem er service så dårlig at jeg faktisk velger å slippe medlemskapet hos dem, da kan du/dere tenke dere hvor på bånn de må ha prestert.

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Ingen vits i å bli kunde her

Omtale av  Alexander

Det er ingenting som fungerer i denne banken lenger. Kundeservice svarer ikke, uansett kanal. Lånesøknader tar 13-15 uker å behandle. Siste finansieringsbeviset jeg fikk var gyldig i 12 uker... De prøver å komme seg ut av privatmarkedet på en måte som er ubekvem for brukerne, så det er like greit å bare styre unna denne banken. Takk for meg etter 16 år som kunde.

Overkjører deg som kunde

Omtale av  Atle S

Håpløs bank som krever kontinuerlig dokumentasjon. Har i praksis avsluttet kundeforholdet privat, men er fortsatt kunde på bedrift. Kommuniserer på egne plattformer som er unaturlig for meg å logge inn på, så sperrer de kontoer uten ytterligere varsel om de ikke får svar via denne plattformen.

God på nettbank

Omtale av  Birgit

De er raske med tilbakemeldinger på meldinger som bli sendt. Det går for det meste gjennom nettbank, lite personlig rådgivning til nå.

Ny bank

Omtale av  Bjorn O. R

Har fått ny bankdirektør herved opp min bank på grunn av att eg har nå fått ny bank. Med det takker eg for meg.

Ingen hjerne/menneske på lånesøknader , kun god mann økseskaft

Omtale av  Thomas D

Banken bærer preg av å ha «automatisert» sine lånesøknader til det mest fordummende de svarer aldri på henvendelser innen rimelig tid Telefonkø er et helvete og ingen callback funksjon som ringer mer enn 3 ganger. Ingen direkte tlf til kundebehandler Alle ansatte i denne banken bærer preg av å ha en kommunistisk arbeidsmoral. (Kunden har alltid feil mindset)

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig kundeservice og nettbank

Omtale av  Paul

Jeg vil sperre kredittkort og kommer ikke gjennom til kundeservice på telefon. Prøver på chat og får beskjed om at jeg må logge meg inn på nettbank før jeg tar kontakt. Ikke mulig å logge meg inn på nettbank da de ikke har fungerende mobil-ID. Prøver å åpne en ny chat for å forklare dette, men får ikke kontakt på nytt. Styr unna.

Useriøse

Omtale av  Thorbjørn

Kundeservice er helt tragisk. Veldig laaang vente på svar og har ikke noe system for å ringe deg opp

Helt håpløs kundeservice

Omtale av  Eirik

Det er nærmest umulig å komme gjennom på kundeservice, uansett hvilket behov man har i banken. Selv for den enkleste ting hvor man har behov for å snakke med en kundebehandler, så sett av opp mot 1 time i telefonkø.

Dårlig nettbank og responstid på kundeservice

Omtale av  Jim

Flyttet lånet mitt fra DNB til Danske Bank via akademikeravtalen for å spare 10k i renter i året. Det var starten på et mareritt av en opplevelse: 1. Det lånebeløpet som DNB hadde gitt meg uten problemer var et stort problem å få godkjent i Danske, ente opp med å måtte kvitte meg med noen kredittkortrammer (fordi det telles som gjeld) for å få det på plass. Særdeles tungvint prosess. Disse kredittkortene er ikke i daglig bruk, men kjekke å ha til feks flyreiser, drivstoff osv. pga. rabatter. Det virket nesten som de ikke ville ha lånet mitt. 2. Nettbanken er som en annen på denne siden så treffende omtalte som "et sort hull". Det er umulig å finne frem der. 3. Selv om man er logget inn i nettbanken (og blir automatisk utlogget innen 5 min som et sikkerhetstiltak) må man godkjenne ALT med Bank ID og personlig passord. Selv en beskjed til banken. Personlig passord hadde jeg glemt hva var, brukes aldri ellers. Skulle tro det var PST sitt intranett. 4. Responstiden på kundeservice er graverende lang. Er prioritert kunde hos DNB (SAGA) så for alle praktiske formål er det ingen kø. Akademikeravtalen hos DB gir ingen slike fordeler. 20-40 min med verdens verste sang på repeat, og kontinuerlig avbrudd med "det er mange som ringer oss for tiden, vennligst vent". Spill av en radiokanal i det minste, så blir ventetiden litt mindre irriterende. Da DNB endelig ringte og sa de kunne gi meg bedre rente var jeg ikke vond å be. ALRDI tilbake til Danske Bank.

Jeg skulle bare opprette en depositumskonto....

Omtale av  Ida

Jeg vet ikke hvor mange kundebehandlere jeg har snakket med, hvor mange ubrukelige lenker jeg har blitt anbefalt å bruke eller hvor mange timer jeg har brukt i den kafkaesque nettbanken (ikke lov å ha to faner oppe samtidig mens man prøver å navigere, da blir man straks logget ut!). Svartid på kundechatten på opp til ti dager. Endte opp med å opprette konto i en annen bank. Nå forsøker jeg å få tilbake de 500 kr de belastet meg for "tjenesten" jeg aldri mottok, men det er ikke så lett, for de svarer ikke på chat og jeg blir satt lang i kø hver gang jeg ringer.

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

slett i samband med ventetid telefon.

Omtale av  Finn

Meldingen " det er for tiden stor trafikk. Fint om du venter" Når meldingen gjentas i det uendelige og ingenting skjer, er dette ikke godt nok i år 2022. Det er ikke noen engangshendelse. ( t.eks nå har jeg ventet 40 min.) Jeg aner ikke hva det koster meg i telefonen. Det er vel heller ikke bra for helsen.

Danske Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR