Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Utilgjengelig og tidvis uhyggelig kontakt, bortsett at man uansett så å si aldri får svar på det man lurer på, rotete nettbank, vanskelig å forstå hvilke priser som gjelder. De ser helt enkelt ut som å ikke bry seg om deg som kunde. Jeg kommer til å bytte og jeg prøver også å holde meg unna Nordea som nå kjøper Danske Bank. Kan ikke tenke meg at dette blir noe bedre gitt grunnholdningen til de ansatte man (sjeldent og vanskelig) får tak i.
Super bank, vært kunde siden 70 tallet, like bra etter de ble Danske Bank👍
Er du på jakt etter beste rente på sparekonto, bør du lese prisliste og betingelser nøye. Jeg tenkte å opprette en sparekonto, fordi Danske Bank har best rente i landet akkurat nå, i følge bytt.no. 4,89 effektiv rente, uten binding og frie uttak, det tenkte jeg måtte være bra. Når jeg går inn for å bestille, må jeg først bli kunde og godta kundeprogrammet som har månedlig gebyr. Jeg ringte kundeservice, og de sa at det var mulig å opprette kun sparekonto uten program, men at det da kunne komme ekstra gebyrer. Studerer du prislista, vil du se at det er en del gebyrer som de absolutt ikke reklamerer høyt om at de har. Sånn som f.eks hvis du skal overføre pengene tilbake til annen bank igjen. Nei, holder meg til Svea som er på en god femteplass akkurat nå.
Den mest elendige servicen jeg har opplevd. Styr unna denne banken. Jeg har privat og bedriftskonto der. Kommer til å bytte. Svarer ikke på henvendelser i nettbanken. Noe så utrolig uprofesjonelt har jeg aldri sett eller hørt om før. Mye ventetid i telefonen når man ringer og ingen valgopsjon i telefonsvarer at de ringer opp igjen. Jeg ønsket en personlig saksbehandler å forholde meg til men det har de sluttet med så det kunne jeg ikke få. Rart at min kollega har en (samme bank og avtale/akademikersvtale). Etter kollegaen min ringte hennes!! saksbehandler fikk jeg endelig kontakt med en dame jeg kan forholde meg til. Dette selv om jeg virkelig trenger god kommunikasjon oga en vanskelig situasjon da mannen min har gått bort og jeg virkelig trenger hjelp med spørsmål angående dødsbo, skifte, salg av hus osv.
Håpløs begrunnelse for avslag på byggelån på ca 3.3 millioner. Min brutto inntekt var innenfor for lånekravet (maks lånebeløp 5x brutto). Hadde egenkapital på ca 20% Har tidligere nedbetalt boliglån ved danske bank. Er gjeldsfri. Uten betalingsanmerkninger. Fikk likevel avslag uten muligheter for å endre på avgjørelsen. Begrunnelse var at de anså min intekt som litt i grenseland av kravet, og at det kan bli vanskelig å betjene lånet for 1 person. Dette er tull. Jeg kan på egenhånd betjene det dobbelte. I tillegg mente de entreprenøren hadde for svake tall å vise til. Uten å utype krav i forhold til dette. Jeg fikk ingen alternativer i forhold til å stille med økt sikkerhet. Min lånesøknad ble hurtig akseptert hos andre sparebanker. Og huset er snart ferdigbygd.
Har vært firnøyd med Danske bank [ tidligere Fokus ) i alle de år. Etter at nyheten om at de skal,kjøpes opp er Nordea er den blitt forferdelig. Saksbehandlere burde vært ærlig om at de ønsker å kvitte seg med alle privatkunder slik at man ikke brukte lang tid på å f.eks søke om lån. Er i prosess for å få byttet bank. Trist at kundeforholdet skal avsluttes på denne måten
Har aldri vært noe problem, fin nettbank, synd at man må flytte bank etterhvert!!
Har prøvde å få svar på enkle spørsmål om boliglån. Uansett hva jeg trenger blir jeg bedt om å kontakte kundeservice. De tar jo ikke telefonen, fort en ventetid på 1,5 time for en samtale på 1,5 minutt. Håpløst. Bare å bytte
Har hatt samme rådgiver i banken i mange år, men nå i 2023 vil man ikke lengre ha en fast kunderådgiver. Man får heller ikke snakke med rådgiver. Helt utrolig.
Tok 15 dager å få utbetalt et lite lån til ny bil mens jeg hadde den gamle til salgs. Da pengene kom hadde jeg ikke bruk for dem lenger.
Håpløst å få kontakt med både kundesenter og rådgiver. Uakseptabel lang responstid på henvendelser pr. nettbank epost. Bytt bank!
Mye gebyrer og kundeservice som er til de grader underbemannet. De som jobber der når du kommer gjennom er flinke og ornder. Det Er en bank med gammeldagse sytemer i form av nett bank og mobil bank. Men den gjør jobben. De hadde før mye bedre vilkår for handling i utlandet som er fjernet og. Men Apple pay er en bra ting. Velg heller noe annet ikke noe billigere enn andre og vil du slippe og bruke minnum 20 min for og nå kundeservice så velg noe annet.
Hadde Danske Bank pga gunstig fagforeningsavtale, som fungerte helt ok bortsett fra alt som må gjøres i den utrolig lite brukervennlige nettbanken. Etter noen år som kunne hadde vi behov for ny bolig, og ba om finansieringsbevis for dette. Vi hadde en midlertidig og kortvarig livssituasjon som ikke "fulgte skjemaet" til banken, og fikk derfor komplett avslag på finansiering med anbefaling om å ikke kjøpe ny bolig. Dette var en beskjed vi fikk på melding i postkassen, helt blottet for en samtale rundt ulike andre løsninger. Har fått god hjelp og kundebehandling fra to andre banker, der begge la til rette for at vi fant en løsning som sikret dem og oss. Kommer aldri tilbake til Danske Bank. Anbefales for dem som får god rente gjennom fagforeningsavtaler, men aldri bruker nettbank eller har behov for fleksibilitet rundt livssituasjon.
Etter 45 minutter med "takk for at du venter" avsluttet jeg samtalen. Det er begrenset hvor lenge en kan ha høytaler på i jobben. Ønsket et møte med kunderådgiver i min lokalbank, men dette kunne ikke la seg gjøre på chaten. Nå er min tålmodighet oppbrukt, vurderer seriøst å bytte bank etter et langt kundeforhold. En bruker ikke timer på å komme i kontakt med noen som vil gjerne ha deg som kunde... når det finnes andre som tar kunder mer seriøst. veldig kritikkverdig dårlig kundebehandling
Jeg er kunde både privat og md bedriften i Danske bank. Det har fungert bra i ca. 10 år. Nå er det lange vetetdider. Ventet ovwer 20 minutter på svar på bedrift uten at de tok telefonen. Måtte gi opp. Jeg har også prøvd å ringe kundeservice privat, og det er akkurat det samme. Jeg har sendt meldinger i deres eget "sikre" meldingssystem, men det er så sikkert at ingen får lest den. Nå har det gått tre uker og det har ikke kommet noe svar. Akkurat nå ventet jeg svar på en Chat men de logger av etter 5 minutter mens svartiden er 10 minutter, så da ble det ikke noe svar i dag heller. Så av hensyn til helsen din bør du velge en annen bank.
Finnes ikke kundeservice, 1 time minimum for å komme igjennom på tlf. Det er umulig å komme igjennom. ser meg nødt å bytte bank