Meny

Danske Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
144
av 148 innen
bank
22%
anbefaler
Danske Bank
Filtrer omtaler
22
10
7
29
88
Sorter omtaler etter
Viser av 156 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Johnny H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"grusom kundeservise"
1 syns denne omtalen er nyttig

har ringt å ringt i timesvis uten å få svar... nå bytter jeg til dnb og flytter boliglånet dit... jeg har vært kunde i den danske bank i 30 år men ikke lengre.. de har en forferdelig dårlig kundeservice...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ræva nettbank, ræva innlogging, og bare problemer"

Må bestille ny bankid på mobil fra en annen bank hver eneste gang jeg skal logge inn i DB. Får beskjed om feil inntastet passord - men kommer greit inn i den andre banken med samme passord! Så bestiller man ny bankid på mobil i den andre banken, oppretter nytt passord - og kommer så inn i DB med nytt passord. To uker senere - samme problem!!! Har spart passordet i en pw manager, og copy-paster derfra. Det er ikke feil passord! Jeg kommer inn i den andre banken, jo, for svingende!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservicen har tapt seg de siste årene"

Viste at jeg måtte sperre kortet mitt 17 september. Ringte derfor til banken 1 september for å bestille nytt kort. 17 september har jeg ennå ikke fått kortet. Tok kontakt med DB på chat, de sier da at jeg bor i Ålesund, og om jeg vil ha kortet mitt sendt til firmaet mitt eller privatadresse. Jeg bor hverken i Ålesund, eller har et firma. Så de ga meg da informasjonen til en annen kunde. Veldig synd at akademikerforeningen har avtaler med denne banken, jeg planlegger å bytte. Er der kun pga foreningen nå.

Sebastian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice og leveringstid."

For det første, levering tiden er sykt lang. Det tar ca. 15 dager for å få kortet (Sparebank 1 tar sånn 6 dager). For det andre skulle eg bestille noe på nettet. Som en 13-åring må jeg bruke SMS til sikker netthandel. Og ikke BankID. Eg måtte ringe banken for å få ein engangskode. Eg ringte, ventet i 15 min. Og kundeservice sa: foreldrene dine må ringe. Mor satt rett ved siden av meg, men kom ingen vei videre. Dagen etterpå ringte mor til dem, men da visste dem ingenting. 30 min bortkastet tid på danskebank. Dem sa at dei skulle ringe oss kl. 16:00, men dei ringte oss aldri. Viss dem skulle klare de må jeg sikkert vente 15 dager for å få engangskoden i posten😡ELENDIG.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling"

Fungerer greit når du klarer deg selv, men trenger du hjelp er det umulig å få tak i kundebehandlere/rådgivere. Jeg har prøvd å få hjelp både pr telefon, møtt opp i lokalet, hvor jeg ble avvist med at de kun mottok kunder etter avtalt tid. Prøver så å booke tid i nettbanken for å slippe å vente i timer på svar i telefonen, der må jeg svare på hva jeg ønsker hjelp med, men mitt behov er ikke listet opp der, så jeg kan ikke gå videre med bookingen. Prøver så chatten, men får beskjed at dette kunne han ikke hjelpe med og henviser meg igjen til telefonen. De ønsker forslag til forbedringer står det på nettsiden deres, klage eller forslag, men når jeg nå leser all denne dårlig omtalen om kundebehandling de har fått både her og på andre sider , kan de ikke mene mye med det. Mangt kan sies. Aldri mer Danskebank for min del!!!

Mariam O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Norges sämsta bank!"

Danske banken (Norge) är den sämsta banken någonsin!! Några anledningar: - dålig kundservice - det tar otroligt lång tid att få snacka med någon, och de bollar med dig hit och dit. - fördomsfullheten är helt otrolig! - det tar lång tid att behandla låne-ansöker etc The list goes on and on! Alllldrig mer!!!!! Jag byter tillbaka till Handelsbanken!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig nettbank, helt ok forøvrig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Danske Bank har dessverre den dårligste nettbanken på det norske markedet, og det virker ikke som om de har tenkt til å forbedre den med det første heller, jeg har nå vært kunde der i flere år og nettbanken er fortsatt like dårlig. Det er uoversiktlig manøvrering i nettbanken og tungvinte løsninger, føles som man går 10 år tilbake i tid. Eneste grunnen til at jeg fortsatt er kunde der, er pga gode vilkår på boliglånet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Svært dårlig kundeservice, elendig nettbank og dårlig mobilapp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har fått god rente på boliglån, og har fått god hjelp av en svært profesjonell og hyggelig kunderådgiver som det er ingenting å utsette på. Danske Bank har gitt oss et lån vi er svært fornøyde med. Dette er det eneste positive å si om denne banken, som henger igjen i år 2000 på veldig mange områder. Jeg nevner noen: - Vanskelig å komme i kontakt med kunderådgiver, vi måtte følge opp alle steg i prosessen selv, og følte oss nesten glemt i prosessen. Umulig å få snakke direkte med bankkontakt, man må først kontakte kundeservice som deretter stiller spørsmål man har, til kunderådgiver, hvorpå kundeservice deretter formidler svaret han gir, tilbake til oss. Svært kronglete og tidskrevende! Synd, da de som jobber der er koselige, men tydeligvis alt for lavt bemannet. - ELENDIG nettbank. Ubegripelig og direkte pinlig at en så stor bank ikke har oppdatert designet på sin nettbank siden tidlig 2000-tallet - dette er ingen overdrivelse. Mangler sentrale tjenester, hvilket medfører at man må kontakte banken for svært mye. Vanskelig å navigere, blir logget ut etter 5 minutter inaktivitet, hvilket er totalt unødvendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Synd det ikke går an og gi 0 stjerner"

Det er synd at slike banker som Danske bank for lov til å drive virksomhet i Norge. Eneste bank i Norge som ikke betaler ut underkurs på fastrente lånet uten noe som helst info om dette på forhånd. Håpløs mobilbank løsning. Skjulte gebyrer overalt og aksje handel gebyr opptil 10 X prisen av andre banker i tillegg må man betale gebyr for å få lov til å ha en aksjekonto. Helt håpløst. Kundeservice er totalt fraværende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Søppelbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utdatert nettbank, utrolig trege på å svare på private meldinger i nettbank, enda tregere til å legge inn bestillinger man gjør der. Man kan ikke endre trekk på boliglån selv. Bestilte nettopp nytt kredittkort over telefon, men det kom aldri i posten. Ringte og fikk til svar at det aldri hadde blitt produsert, men at det skulle produseres og sendes med ekspress dagen etter. Ringer dagen etter for å bekrefte, men kortet er fortsatt i produksjon og ikke sendt. Spør om de kan sende det med post over natt, men det er umulig. Mottar nå kortet lenge etter at jeg har dratt til utlandet.

Teknamedlem
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken som ikke vil ha nye kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter at jeg ble igjen i den gamle Teknabanken, tenkte jeg å bytte til Danske Bank som har ett godt tilbud på lån til medlemmer. Forsøkte å kontakte de på chat (ingen respons), stod over 20 min. i kø på kundeservice og fikk beskjed om å søke om lån først. Gjorde dette og legitimerte oss med BankID. Fikk SMS om at vi ikke var legitimert. Legitimerte oss på nytt med BankID, fikk samme SMS og at de etter 3 dager droppet søknaden. Forsøkte å gi beskjed om at noe er feil med løsningen, men ingen respons. De ringer heller ikke eller tar kontakt med de som ønsker å bli nye kunder. Nå har jeg gitt opp og blir hos Gjensidige Bank (Nordea Direct) som hvertfall svarer på henvendelser og også satte ned renten min for å matche Danske Bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettside og lange ventetider"

Vi har boliglån hos Danske Bank, og einaste grunnen til at vi har det er fordi vi får veldig god rente grunna Tekna-avtale. Dei har ei forferdeleg lite brukarvenleg og veldig lite intuitiv nettside, appen manglar mange funksjonar andre mobilbankar har og verkar gamaldags. Alt i alt ein veldig dårleg opplevelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lang ventetid hos kundeservice"

Svært lang tid for å komme gjennom på telefon. Ikke mulig å endre kredittramme verken på nettside eller pr telefon. Trengte skriftlig henvendelse og kunne ta opp til 48t. Kunne tro henvendelsen blei sendt med båt til Danmark.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

det verktøyet 2 uker for en enkel finansieringsbevis. Jeg fikk inkompetente unnskyldninger.

Akademikeren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Gode fordeler for medlemmer av Akademikerne"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er absolutt fornøyd med Danske Bank og de fordelene man får som medlem av Akademikerne. Har ingenting å utsette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Vil de ikke ha kunder?"

Det her er den mest horrible kundeinteraksjonen jeg har hatt. Jeg er Tekna-medlem, og skulle søke om lån. Det er et litt spesielt tilfelle som ikke passer inn i skjemaene, så jeg trenger å snakke med en kundebehandler. Etter en halvlunken samtale på både telefon og chat, forsøkte jeg i tre omganger å logge inn på den automatiske søknadssiden (brukte over tre timer). Kontaktet kundeservice to ganger, men det var til slutt Sbankens kundeservice som hjalp meg inn (i konkurrentens bank. BankID-relatert). Fylte ut søknad. To uker etterpå får jeg en e-post med teksten "Det ser ut til at det har oppstått en teknisk feil ved innsending av lånesøknad, og vi kan dessverre ikke se hva du søker om. Send på nytt, så tar vi kontakt." Jeg sender inn på nytt, og får et automatisk avslag på lånesøknaden (som forventet, jeg har et spesielt tilfelle som ikke passer inn i skjemaene). Banken tar ikke kontakt, så jeg ringer etter et par dager, og etter 20 minutter i kø får jeg snakke med en hyggelig kundebehandler... i ca. fem minutter før samtalen blir brutt. Jeg regner med at de ringer opp igjen, og joda, etter ett minutt ringer det. "Hei, dette er en automatisk spørreundersøkelse. Vi lurer på hvor fornøyd du er med vår forrige samtale." Kundebehandleren har ikke ringt tilbake. Og det kommer ikke jeg til å gjøre heller. Den Danske Bank har kostet meg altfor mange kalorier som det er. Nå skal jeg snakke med Tekna, og be de vurdere å skifte samarbeidspartner, for etter både egen erfaring, og det jeg kan lese fra andre her, er ikke dette en bank de burde assosiere navnet sitt med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Amatøraktig, foreldet, talentløst, forferdelig, grusom tåkeheim."

Umulig å betale regninger, endre beløp på overførsler, ingen oversikt, tåpelige svar hos kundeservice, håpløst amatøraktig og foreldet layout. Eks.: Ønsker jeg å betale ned ekstra på huslån, må overføre penger til min gamle bank, for så å overføre tilbake til Danske Bank som en overførsel. Jeg må også overføre penger til min gamle bank for å betale regninger, da det er umulig å få utført denne tjenesten hos Danske Bank! Total mangel på oversikt over lån, innbetalinger etc. Danske Bank er den verste banken som finnes, men rentebetingelsene som medlem av Akademikerne er ok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Arroganse og dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde både privatkonto og bedriftskonto i Danske bank med meget bra årlig omsetning. I forbindelse med internett kjøp og tvunget av korona tider ble mitt kredittkort svindlet for et ikke ubetydelig beløp. Jeg kontaktet banken med en gang og fikk beskjed om å ikke bekymre meg da dette gikk på reklamasjon. Til min store overraskelse fikk jeg avslag på reklamasjonen da bankens "svindeljeger" som så ut til å være nettopp ferdig meg gymnaset bestemte seg for at dette ikke var svindel. Etter at jeg klaget til finnansklagenemnda kom bankens advokat på banen og brukte mange timer og dokumenter for å beviser at jeg løy. Saken ble ikke løst i nemnda og ble sendt finnansklagenemnda bank som til slutt ikke kunne bestemme, men kunne ikke gi medhold til Danske bank og jeg fikk pengene mine tilbake etter 6 mndr. I mellomtiden byttet jeg bank til din bank og sparte kr. 10000 I året på boliglån. Opplevelsen av å bli svindlet var en ting, men arrogansen jeg opplevde fra Danske bank og det å ikke ble trodd etter mange år kundeforhold var mye verre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Boliglån"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg og min samboer prøvde å ta opp boliglån gjennom akademikerne (Tekna) i Danske Bank. Rådgiver var minimalt hjelpsom og prøvde (følte jeg) å unngå og svare behjelpelig for å få oss ut av prossessen, som forøvrig tok 3 uker med en svartid på epost på rundt 3 dager per mail. Dro til en annen bank hvor rådgiver virket interessert i å få til dette boliglånet, og hele prossessen tok en uke. Horribel kundeservice i Danske Bank. Eneste anbefalningen jeg har å komme med er at akademikerne forhandler med en annen bank

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utdatert nettbank litt bedre enn sitt rykte. Gode betingelser på øvrige tjenester"

Som tidligere kunde i Danske Bank i en relativt kort periode for 11 år siden, var det på tide med et gjensyn. Akademikeravtalen var den utløsende faktoren for byttet. Før byttet, leste jeg igjennom veldig mange anmeldelser av banken, både på Bytt og på andre nettsider. Det gjorde at jeg ble veldig usikker på om jeg orket å plage meg selv så mye, ved å bytte. Men jeg gjorde et forsøk likevel - nettopp fordi betingelsene er så gode. Nettbanken er utdatert, det er sikkert. Men, jeg kjenner for å rette opp inntrykket litt. Det er absolutt ikke nettbanken fra helvete, selv om man kan få inntrykk av det. Kundeservice er faktisk ikke dårlig. Det kommer helt an på perspektivet man har. I det daglige vil banken fungere helt fint. Utfordringen med avtalegiro, som jeg kommer tilbake til, har jeg løst helt greit. Jeg har mange ulike bankforbindelser, litt opparbeidet gjennom tidene, fordi jeg mener at man som kunde bør flytte midler dit betingelsene er gunstige til enhver tid. Mest et prinsipp. Det gjør at jeg er nokså tolerant for mer eller mindre utviklede nettbanker. Mine erfaringer med Danske Bank: - Kundeservice svarer på melding sendt i nettbanken innen ca 2-3 arbeidsdager. Ikke noe problem i det daglige. Jeg har ikke ringt til banken. - Når alt er satt opp i nettbanken: konti som du vil ha og med de kontinavn du vil ha, kanskje lagt inn en del typiske betalingsmottakere, så bør man betale f.eks 10 øre til de ulike faste betalingsmottakerne du ellers pleier å få avtalegiro fra (da oppstår en registrering internt/eksternt av konto hos Danske Bank, betalingsmottaker og at det finnes avtalegiro). Husk å slette avtalegiro fra gammel bank, kanskje helst først. Deretter søker man på google etter "avtalegiro nets". Gå inn på Nets sin nettside for å opprette avtalegiro i din bank, i dette tilfellet Danske Bank. Vipps, så er du i gang med å registrere avtalegiro. Du kan godt lage et bokmerke for denne nettsiden, så vil være enkelt å legge inn nye avtalegiro senere. Tungvint, ja - men det fungerer helt fint når du først har gjort dette. Jeg finner ikke mulighet for å opprette avtalegiro selv i nettbanken, merkelig nok. Det er kritikkverdig men når man har en løsning som er såpass enkel - og som strengt tatt brukes såpass sjelden, er det håndterbart. - Studentmedlem gjennom Akademikerne: Kundeprogrammet er gratis frem til fullført grad. Det innebærer at debetkort også er uten årlig avgift. Selv om beløpet er bagatellmessig, er det et stort pluss i boka. Jeg bruker debetkort svært sjeldent da jeg uansett har kredittkort og fakturakort tilknyttet EuroBonus. Debetkort brukes først og fremst ved betaling av oppkrav eller fortolling/mva på Post i butikk. Merk at debetkortet også har en reiseforsikring innbakt, det er vel nokså unikt. Som student får man også gratis verdiforsikring på bærbar PC. Veldig fine benefits altså. - Fin mobilbank som vil fungere i det daglige. Her får man opp PIN til kortet man har fått tilsendt i posten. Det gjør man ikke i nettbanken... Derfor bør man bruke nettbank og mobilbank litt om hverandre, alt etter hvor banken har lagt inn funksjonene man trenger. Rart og dumt, joda, men det fungerer. Oppsummert: Utdatert nettbank, noen rare løsninger og utfordringer med avtalegiro som kan løses fra Nets sin nettside. Men hvor ofte legger man inn ny avtalegiro? Veldig gode betingelser, ikke minst som student gjennom Akademikerne. God kundeservice. Danske Bank gjør en god jobb med å tiltrekke seg nye kunder og å holde på kunder. Jeg skjønner at det er et eller annet med IT-infrastrukturen i banken som koster ekstremt mye å skifte ut. Det er heller ikke gjort i full fart. Bare se til den tunge prosessen Nordea gikk i gang med for bare noen få år siden, for å kvitte seg med den gamle "spaghettien i kjelleren", og som de enda ikke er ferdige med. Det virker som om Danske Bank prøver å kompensere ved først og fremst å utvikle mobilbanken per nå.

Kundetilfredshet
"Umulig å få kontakt"

Tar ikke telefonen. Har stått over 1 time på venting på det såkalte prioriterte nummeret til Akademikerne. Dette er jo en vits.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig bank, ubrukelig forsikringer, høye gebyrer"

Styr unna alt som har med Danica and Danske Bank. De har "champagne" taler og presentasjon. Men "ølstandard" på bakrommet. Gjennomgående elendig fra A til Å. Gammeldags nettbank, høye gebyrer på alt og ubrukelige forsikringsprodukter. Hvis jeg kunne gitt minus 5 stjerner ville det vært mer passende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra vilkår, men elendig kundeservice og byråkratisk prosedyrer"

Jeg har benytte Danske Bank en del år på grunn av gunstig bedriftsavtale. Det er imidlertid ufattelig byråkratiske ordninger om en skal justere på noe f.eks. med lån o.l. Alt skal behandles på et sted med for dårlig kapasitet. Det samme gjelder kundeservice som er altfor lavt bemannet både på telefon, mail og chat.

Kundetilfredshet
"Innlogge i nettbank med mobil ID"

Det er rart at noen sier de ikke kan bruke bank ID på mobil for å logge inn i nettbanken deres. Jeg har gjort det mange ganger og det fungerer alltid.

Arild Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid hyggelig, gode betingelser"

Jeg har vært kunde der i fem år og det har gått helt knirkefritt. Lånerente er ok. Føler de er konkurransedyktige.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR