Meny

Danske Bank omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
101
av 106 innen
bank
38%
anbefaler
Danske Bank
Filtrer omtaler
20
6
3
12
24
Sorter omtaler etter
Viser av 65 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Frustrert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kryptisk!"

Jeg er frilanser og har flere oppdragsgivere. Mange utbetalinger står kun oppført som "posteringer" eller bare "lønn". Jeg trenger å få vite hvem som har utbetalt beløpene til meg. Nå har jeg brukt to dager med Bank ID-innlogging og meldingssystem som er så bakstreversk at det er til å grine av for å finne ut av det. Og svaret er at JEG ikke kan finne ut av det, det må en rådgiver gjøre. Og ikke bare ved et enkelt tastetrykk. Nei, jeg må faktisk sende over en liste med kryptiske "posteringer" for å få vite hvem som har utbetalt penger. Det gjør regnskapet fryktelig forvirrende. Jeg har virkelig forsøkt å holde rede på dette gjennom året, men likevel er jobben ekstremt kronglete for min regnskapsfører. Skulle tro dette var en enkel sak. Jeg opplever meg selv som relativt ryddig og digital kompetent, men overfor dette systemet mister jeg helt motet. Jeg har ofte spørsmål til Danske Bank, men jeg orker ikke alt styret med å ta kontakt. Jeg vurderer å bytte bank, for slik kan jeg ikke holde på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fast kunde i 10 år og har betalt alt for mye gebyrer. Ved låneforespørsel vart den avslag."

Lite løsningsorientert ved henvendelser som jeg som privatperson og småbedrift eier. Lån avslått så å si 850.000 ny Bank lån til hus inntil 6 mil. Vi søkte kassakreditt i en måned på 200.000,- og måtte stille over 6.000.000,- i pant. Vart aldri så vi benyttet dette. Ikke en Bank for noen.

Svar fra Danske Bank
12.05.2020 15.12
Hei Baard.

Det var veldig leit å høre at du har en dårlig opplevelse med oss. Vi kan naturlig nok si noe om ditt spesifikke kundeforhold, men generelt kan vi si at vi selvsagt alltid forsøker å være løsningsorienterte og finne gode løsninger for hver enkelt kunde, så det er kjedelig å høre at ditt inntrykk er annerledes. Dersom det ikke er forsent til å rette opp ditt inntrykk av oss, ser vi gjerne at du tar kontakt slik at vi får tatt en nærmere kikk på saken din.

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Til å stole på"
1 syns denne omtalen er nyttig

Banken viser interesse for meg selv om jeg er en liten kunde i en så stor Bank. Rådgiver tar regelmessig kontakt.

Svar fra Danske Bank
12.05.2020 15.12
Hei Tryggve!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det var veldig godt å høre at du føler deg godt ivaretatt hos oss!

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Jeg orker ikke mer!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettbankløsningen er så elendig at jeg begynner å gråte hver gang jeg logger meg inn. Jeg har aldri følt at jeg har hatt mindre kontroll på egen økonomi, men er samtidig så frustrert over å forsøke å få det at jeg tenker at det er like greit å bare drite i det og ta de betalingsanmerkningene som må komme fordi det er kul umulig å finne ut hvordan man får gjort noe som helst i den j#%la banken. Det finnes en eneste grunn til å velge danske bank, og det boliglånet.. men jeg er f#%n ikke sikker på om det er en god nok grunn!

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 10.09
Hei Jenny.

Det var veldig kjedelig å høre at du er så misfornøyd som dette med nettbanken vår. Vi tar tilbakemeldingen til oss, og med oss i vår utvikling av digitale løsninger. Spesielt har mobilbanken vår hatt prioritet i det siste, og denne oppdateres kontinuerlig. Vi håper at du velger å bli hos oss, og ta gjerne kontakt med oss enten per telefon eller via melding i nettbank/mobilbank om det er noe vi kan hjelpe deg med. Vi hjelper deg også gjerne med veiledning i nettbanken.

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fin opplevelse, veldig god bank."

Syns banken har gode løsninger og system for Bank id på mobil. Veldig veldig happy med den løsningen. Gode renter og betingelser også. Det som trekker ned banken er den appen de "oppgraderte" til. Den er fin men esktremt hårete når det gjelder overføring av penger til en annen konto når det haster. Den gamle appen var mye raskere og mere oversiktlig, og det er SYKT irriterende at appen absolutt skal prøve å velge handelskontoen automatisk hvær eneste gang. Bruker idag en Iphone Xs.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 10.46
Hei Ruben!

Takk for hyggelig tilbakemelding! Når det gjelder mobilbanken vår er denne i kontinuerlig utvikling, og det kommer straks en ny oppgradering. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, da det er slik vi blir bedre. Om det skulle være andre ting du savner eller misliker med appen, send oss gjerne en melding i mobilbanken så får vi tatt det videre.

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig rotete og bruker lang tid. Har måttet kontakte dei svært mange ganger for en så enkel ting som å opprette depositumskonto! Svært dårlig kommunikasjon og har ikkje styring på kva som blir sagt.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 11.18
Hei Josse!

Det var veldig kjedelig å høre du hadde en dårlig opplevelse med oss når det gjaldt å opprette depositumskonto, og vi takker for tilbakemeldingen. Det skal selvsagt ikke være noe det bør være behov å kontakte oss gjentatte ganger for å få opprettet. Vi kan naturlig nok ikke gå inn på ditt spesifike tilfelle her, så vi vet ikke årsaken til at det var behov for å kontakte oss flere ganger, men send oss gjerne en melding i nettbank/mobilbank om noe fremdeles er uklart. Om du skulle ha behov for å opprette depositumskonto i framtiden, finner du bestillingsskjema og framgangsmåte på www.danskebank.no/depositumskonto

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En solid og god totalbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

En gjennomgående veldig god bank med produkter og tjenester i særklasse. Aldri nedetid og alt fungerer optimalt til enhver tid.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 10.07
Hei Thomas!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Gammeldags nettbank, men god rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Får veldig gode rentevilkår på boliglån gjennom fagforening, som veier opp for dårlig nettbankløsning. Nettbanken er gammeldags, tidvis tungvint og mangler nyttige selvbetjeningsfunksjoner som jeg hadde i min forrige bank. Savner mulighet for å bestemme hvordan ekstra avdrag på boliglån håndteres. Veldig kort frist før automatisk utlogging fra nettbank. Ok kundeservice og rådgivere. Mobilbankløsning er bra.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 13.14
Hei Anne!

Det er godt å høre du er fornøyd med vilkår hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med nettbanken vår. Vi tar med oss tilbakemeldingen videre. Når det gjelder utloggingsfristen er det nye krav fra regelverket PSD2 som er årsaken til dette. Vi som bank er pliktet til å sikre at maksimal tid uten aktivitet fra bruker etter at hun/han er autentisert for å få tilgang til sin betalingskonto på nett ikke skal overstige 5 minutter.
Håper du ellers er fornøyd som kunde hos oss, og ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom det skulle være noe du lurer på.

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig nettbank, god rente"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk ei god rente i denne banken, hadde aldri valgt den ellers. Nettbanken er, tro det eller ei, enda dårligere enn DNB sin løsning. De har valgt den mest omstendlige måten å logge seg inn på via bank ID, dvs. fødels + personnummer (!), så bekreftelse på bankID type, så bekreftelse på mobil + kode, for så å avrunde med personlig passord i banken. Og denne prosedyren må du ofte igjennom en fire-fem ganger pr. besøk. Til og med en melding til banken må signeres digitalt med bankID. Og er du borte fra pc'en i tre-fire minutter, blir man kastet ut og må logge seg inn igjen (de har en meget kort tidsfrist). Videre kan en ikke velge hvilket innhold som skal vises på forsiden. Kort fortalt, velg en annen bank. Min favoritt på nettbank er S'banken.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 13.14
Hei Tom!

Det var hyggelig å høre at du er fornøyd med at du er fornøyd med vilkårene du har hos oss. Ellers er det selvsagt kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med nettbanken, og vi tar med oss tilbakemeldingen videre. Når det gjelder årsaken til at du blir logget ut, er dette krav gjennom regelverket PSD2 som sier at vi som bank er pliktet til å sikre at maksimal tid uten aktivitet fra bruker etter at hun/han er autentisert for å få tilgang til sin betalingskonto på nett ikke skal overstige 5 minutter.
Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale løsninger, og det er i det siste mobilbanken vår som har blitt oppgradert i høyest grad, da vi ser de fleste kunder foretrekker nettbank på håndholdt enhet.

/Per
Kundetilfredshet
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendige systemer, men gode betingelser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet bank pga. en god fordelsavtale gjennom Akademikerne. Hadde det ikke vært for de veldig gode vilkårene hadde jeg byttet tilbake.. Nettbankløsningen er veldig gammeldags og tungvin. Bank-id fungerer bare når den selv vil. De skal ha skryt for at kundeservice svarer raskt og er behjelpelige, men jeg har heller aldri hatt så mye behov for kontakt med bankpersonale som etter jeg flyttet til Danske bank, dette med henvendelser på ting som i min gamle bank gikk av seg selv, eller man enkelt kunne ordne på 1 sek. Generelt veldig lite brukervennlige løsninger.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 20.21
Hei S!

Det er hyggelig å høre at du er fornøyd med vilkårene hos oss, men selvsagt kjedelig å høre at du er misfornøyd med nettbankløsningen vår. Vi jobber kontinuerlig med våre digitale løsninger, spesielt mobilbank, og vi setter derfor stor pris på alle tilbakemeldinger. Du kan ellers finne svar på de fleste spørsmål via https://danskebank.no/kundeservice

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank og gebyrer i en gebyrfri bank"

Har Danske bank kun på grunn av gebyrfri betaling til Sverige. Ellers er både kundeservice og nettbank under enhver kritikk. Så og si umulig å opprette avtalegiro, som er den enkleste sak i f.eks. Sparebank1. Veldig knotete og vanskelig og nesten uforståelig nettbank. Ingen varsel om eFaktura som er forfalt! Ikke engang varsel om forfalt faktura på egne kredittkort i banken! Virker som banken med hensikt sender opplyser minstebeløp og ikke den reelle regning på kredittkort, ihvertfall er det vanskelig å oppdage forfallsdato! Anbefaler ikke banken til noen! Hadde en veldig positiv bankkontakt som gikk ut i permisjon, og som nå er tilbake! Det kan hjelpe på videre kundeforhold.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 20.20
Hei Arve.

Det var kjedelig å høre at du har en dårlig opplevelse av oss. Om du har konkrete eksempler du er misfornøyd med rundt vår kundeservice setter vi pris på om du tar kontakt med oss enten via melding i nettbanken slik at vi får tatt dette videre.

Når det gjelder faktura på kredittkort hos oss, vil alltid totalt utestående beløp og forfallsdato framkomme på denne. Dersom faktura på kredittkort blir ubetalt varsler vi om dette i form av et betalingsvarsel.
Ellers kan du finne svar på det meste du lurer på rundt våre digitale løsninger på våre hjemmesider: https://danskebank.no/privat/faa-hjelp

/Per
Fornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget godt fornøyd!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Byttet bank fra DNB til Danske Bank, og er svært fornøyd med det valget allerede. De kan kundebehandling. Oversiktlige systemer. Jeg føler meg trygg og godt ivaretatt. Det gjorde jeg ikke i DNB.

Svar fra Danske Bank
21.04.2020 20.20
Hei, og tusen takk for god og veldig hyggelig tilbakemelding!

/Per
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Danske bank"
5 syns denne omtalen er nyttig

De er ihvertfall ikke flinke til å hjelpe eller finne løsning. De er så flinke og hjelpsomme når de vil ha deg som kunde, men så fort er du kunde hos dem, så ignorer deg deg helt. Det er så typisk at det starter bra så snur de seg når du havner i situasjon og vil ha hjelp, da er de veldig frekke og behandler deg ikke bra. Kundeservice er flinke, men de som sitter på rådgivning er elendige og bør ikke få den jobben, både frekke og uerfarne og arrogante.

Svar fra Danske Bank
22.04.2020 12.45
Hei!

Vårt fokus skal alltid være å finne den beste løsningen og sørge for økonomisk trygghet for våre kunder, så vi synes det er veldig kjedelig å høre at du har en annen erfaring, og kan bare beklage dette. Vi håper ikke det er for sent for oss å rette opp inntrykket for deg, så håper du tar kontakt med oss enten per telefon eller melding i nettbank/mobilbank slik at vi kan se videre på dette sammen.

/Per
Arnstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ba om lån med fastrente fredag den 1. November, siden de hadde klusset og sendt meg lånedokumenter med 50000kr mindre i lån enn hva jeg ba om. Da jeg så at de hadde satt opp renten siden første gang vi avtalte dette innså jeg at det ville lønne seg med fastrente, og gi oss en sikrere hverdag. Jeg fikk svar den 1. November om at dette ville bli implementert i papirene og være klar til underskriving tidlig neste uke. Neste uke gikk, og fredag den 8 hadde jeg enda ikke mottatt papirer til signering. Da satte de også opp fastrentene. Så pga at kundebehandler trenerte prosessen må vi altså betale flere tusen ekstra over de neste ti årene, selv om det var deres feil. Dette er 4mnd vi er kunde hos dem, og etter x antall lignende saker allerede vurdere vi allerede å bytte bank, selv om det er "billig" rente gjennom akademikerne. Dette, sammen med at en må fysisk kontakte dem for enkle ting som å opprette avtalegiro, i stedet for at en kan gjøre dette automatisk når en betaler (slik som andre normale banker), og at det ikke er mulig å ringe til din "personlige" kundeveileder direkte gjør at vi faktisk vil anbefale alle om å holde seg langt unna, og ikke vurdere å bytte til Danske Bank.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig service. Medarbeidere som gir ulike opplysninger. Ingenting ordner seg uten kafkaaktige prosesser. I front jobber det folk som ikke aner hva de holder på med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig nettbank, bra betingelser"
5 syns denne omtalen er nyttig

Via avtalen Akademikerne får du noen av de beste betingelsene, men baksiden av medaljen er at du må bruke Danske bank som dagligbank. Ting som du trodde var enkelt har de gjort ekstremt knotete. Forbered deg på at du ikke vil kunne opprette en avtalegiro selv og du må skrive inn bankid og passord utallige ganger. Utviklerne burde opprettet en konto i feks Sbanken så kunne de sett hvordan man bygger nettbank og kopiert dette. Utrolig at man får til noe sånt i 2019. Men når det er sagt, de er flinke og hjelpsomme og jeg synes nesten litt synd på dem for at de har fått et produkt som teknisk hører hjemme i nettbankens spede barndom på 90 tallet.

Kai A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skandaløst lang svartid på kundeservice - 2 timer, så brutt! Ingen tilbakering funksjon..! Mye trøbbel med nettbank

Reidun K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"14 UKER lånebehandlingstid !"

Oppretta konto, vil bytte bank. Visning rett rundt hjørnet, på chat kunne de opplyse om at det var 14 UKER ventetid :)))) avslutter dette useriøse "forholdet" i dag !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen smidighet ovenfor kunde, ble regelrett lurt av banken ved overføring av valutalån!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk avtalt full avdragsfrihet og disagiofritt valutalån i 2007. Så kom finanskrisen, banken med rådgiver nektet meg mer avdragsfrihet en det som stod på gjeldsbrevet og jeg ble lurt inn i nytt lån hvis jeg skulle få mer avdragsfrihet men da betalte disagio. Nye 5 år gikk og jeg fikk ikke mer en 5 år avdragsfrihet likevel og ble regelrett lurt av kunderådgiver for 2 gang. Har derfor ingen tillit til denne bank hvor de definitivt ikke har noen omsorg for kunden! De bryter avtaler og er ikke å stole på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ekstremt lang behandlingstid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om opplåning, behandlingstiden skulle være to til tre dager men fikk beskjed at grunnet ferieavvikling kunne det ta noe lengre tid. Etter 5 uker sendte jeg melding om at behandlingstiden var uholdbar, fikk raskt tilbakemelding om at de skulle ringe etter 3 dager. Da kundebehandler ringte åpnet hun samtalen med at dette var over hennes nivå så jeg måtte vente noen dager på endelig svar. Sitter enda å lurer på hvorfor i all verden hun i det hele tatt ringte. Etter å ha ventet i litt over 6 uker kom det endelig svar om at lånet var innvilget. Dette var nok i overkant av det min tålmodighet tåler så bankbytte var nok et faktum.

Fornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Veldig fornøyd!"

Har i dag byttet til Danske Bank, og hadde i den forbindelse en rekke spørsmål som jeg trengte svar på. En bekjent (som jobber i en konkurrerende bank) har frarådet meg å bytte til Danske, da kundeservicen "er skikkelig treg og dårlig." Jeg kan vel ikke si stort mer enn at vedkommende hadde "popcorn i snakketøyet". Jeg fikk svar på under et minutt og den trivelige kundebehandleren gav meg svar på alle mine henvendelser. Strålende fornøyd med valget mitt!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Uoversiktlig og knotete nettbank"
9 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til denne banken pga TEKNA avtalen. Dette er en god avtale som er veldig konkurransedyktig og god. Når det gjelder brukervennlighet på nettbanken er dette satt opp knotete som gjør at man som kunde får dårlig oversikt over egen økonomi. Jeg har aldri hatt så dårlig erfaring med nettbank før som jeg har med Danske Bank nå, dessverre. Her er det store rom for forbedringer...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig og inkompetent"
4 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om flytting av boliglån til Danske bank da deres hjemmeside reklamerte med god rente betingelser. Måtte vente i flere uker for å få tid med en rådgiver som viste seg å være inkompetent og viste ingen interesse i å ha nye kunder. Selve renten som de ville tilby var mye høyere enn det de reklamerer for. Bortkastet tid. Styr unna!

Mittalias
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Under enhver kritikk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Svært lang behandlingstid ved bankbytte. Lånesøknad over 30 dager behandlingstid. Dårlige betingelser når søknad var behandlet. Dårlig kundeservice. Unngå for enhver pris.

Kundetilfredshet
"Blir overbevist om IKKE å bli kunde, selv FØR man kommer i kontakt med banken..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Prøv å ring banken, før du velger å bli kunde, vurder om du vil tåle å bli møtt av slik inkompetanse og arroganse..... Støy, dumme spørsmål, spør om kontonummer når det man vil finne ut er OM man vil bli kunde.... Ja, slike opplevelser vil ikke vi ha, og tenke seg til hvor elendig alt annet sikkert er.... De har jo innført slik løsning, i bevissthet om hvor elendig det er, vil jeg håpe, og tro...

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR