Meny

Danske Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
142
av 147 innen
bank
24%
anbefaler
Danske Bank
Filtrer omtaler
21
10
7
26
76
Sorter omtaler etter
Viser av 140 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Arroganse og dårlig kundebehandling"

Jeg hadde både privatkonto og bedriftskonto i Danske bank med meget bra årlig omsetning. I forbindelse med internett kjøp og tvunget av korona tider ble mitt kredittkort svindlet for et ikke ubetydelig beløp. Jeg kontaktet banken med en gang og fikk beskjed om å ikke bekymre meg da dette gikk på reklamasjon. Til min store overraskelse fikk jeg avslag på reklamasjonen da bankens "svindeljeger" som så ut til å være nettopp ferdig meg gymnaset bestemte seg for at dette ikke var svindel. Etter at jeg klaget til finnansklagenemnda kom bankens advokat på banen og brukte mange timer og dokumenter for å beviser at jeg løy. Saken ble ikke løst i nemnda og ble sendt finnansklagenemnda bank som til slutt ikke kunne bestemme, men kunne ikke gi medhold til Danske bank og jeg fikk pengene mine tilbake etter 6 mndr. I mellomtiden byttet jeg bank til din bank og sparte kr. 10000 I året på boliglån. Opplevelsen av å bli svindlet var en ting, men arrogansen jeg opplevde fra Danske bank og det å ikke ble trodd etter mange år kundeforhold var mye verre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Boliglån"

Jeg og min samboer prøvde å ta opp boliglån gjennom akademikerne (Tekna) i Danske Bank. Rådgiver var minimalt hjelpsom og prøvde (følte jeg) å unngå og svare behjelpelig for å få oss ut av prossessen, som forøvrig tok 3 uker med en svartid på epost på rundt 3 dager per mail. Dro til en annen bank hvor rådgiver virket interessert i å få til dette boliglånet, og hele prossessen tok en uke. Horribel kundeservice i Danske Bank. Eneste anbefalningen jeg har å komme med er at akademikerne forhandler med en annen bank

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utdatert nettbank litt bedre enn sitt rykte. Gode betingelser på øvrige tjenester"

Som tidligere kunde i Danske Bank i en relativt kort periode for 11 år siden, var det på tide med et gjensyn. Akademikeravtalen var den utløsende faktoren for byttet. Før byttet, leste jeg igjennom veldig mange anmeldelser av banken, både på Bytt og på andre nettsider. Det gjorde at jeg ble veldig usikker på om jeg orket å plage meg selv så mye, ved å bytte. Men jeg gjorde et forsøk likevel - nettopp fordi betingelsene er så gode. Nettbanken er utdatert, det er sikkert. Men, jeg kjenner for å rette opp inntrykket litt. Det er absolutt ikke nettbanken fra helvete, selv om man kan få inntrykk av det. Kundeservice er faktisk ikke dårlig. Det kommer helt an på perspektivet man har. I det daglige vil banken fungere helt fint. Utfordringen med avtalegiro, som jeg kommer tilbake til, har jeg løst helt greit. Jeg har mange ulike bankforbindelser, litt opparbeidet gjennom tidene, fordi jeg mener at man som kunde bør flytte midler dit betingelsene er gunstige til enhver tid. Mest et prinsipp. Det gjør at jeg er nokså tolerant for mer eller mindre utviklede nettbanker. Mine erfaringer med Danske Bank: - Kundeservice svarer på melding sendt i nettbanken innen ca 2-3 arbeidsdager. Ikke noe problem i det daglige. Jeg har ikke ringt til banken. - Når alt er satt opp i nettbanken: konti som du vil ha og med de kontinavn du vil ha, kanskje lagt inn en del typiske betalingsmottakere, så bør man betale f.eks 10 øre til de ulike faste betalingsmottakerne du ellers pleier å få avtalegiro fra (da oppstår en registrering internt/eksternt av konto hos Danske Bank, betalingsmottaker og at det finnes avtalegiro). Husk å slette avtalegiro fra gammel bank, kanskje helst først. Deretter søker man på google etter "avtalegiro nets". Gå inn på Nets sin nettside for å opprette avtalegiro i din bank, i dette tilfellet Danske Bank. Vipps, så er du i gang med å registrere avtalegiro. Du kan godt lage et bokmerke for denne nettsiden, så vil være enkelt å legge inn nye avtalegiro senere. Tungvint, ja - men det fungerer helt fint når du først har gjort dette. Jeg finner ikke mulighet for å opprette avtalegiro selv i nettbanken, merkelig nok. Det er kritikkverdig men når man har en løsning som er såpass enkel - og som strengt tatt brukes såpass sjelden, er det håndterbart. - Studentmedlem gjennom Akademikerne: Kundeprogrammet er gratis frem til fullført grad. Det innebærer at debetkort også er uten årlig avgift. Selv om beløpet er bagatellmessig, er det et stort pluss i boka. Jeg bruker debetkort svært sjeldent da jeg uansett har kredittkort og fakturakort tilknyttet EuroBonus. Debetkort brukes først og fremst ved betaling av oppkrav eller fortolling/mva på Post i butikk. Merk at debetkortet også har en reiseforsikring innbakt, det er vel nokså unikt. Som student får man også gratis verdiforsikring på bærbar PC. Veldig fine benefits altså. - Fin mobilbank som vil fungere i det daglige. Her får man opp PIN til kortet man har fått tilsendt i posten. Det gjør man ikke i nettbanken... Derfor bør man bruke nettbank og mobilbank litt om hverandre, alt etter hvor banken har lagt inn funksjonene man trenger. Rart og dumt, joda, men det fungerer. Oppsummert: Utdatert nettbank, noen rare løsninger og utfordringer med avtalegiro som kan løses fra Nets sin nettside. Men hvor ofte legger man inn ny avtalegiro? Veldig gode betingelser, ikke minst som student gjennom Akademikerne. God kundeservice. Danske Bank gjør en god jobb med å tiltrekke seg nye kunder og å holde på kunder. Jeg skjønner at det er et eller annet med IT-infrastrukturen i banken som koster ekstremt mye å skifte ut. Det er heller ikke gjort i full fart. Bare se til den tunge prosessen Nordea gikk i gang med for bare noen få år siden, for å kvitte seg med den gamle "spaghettien i kjelleren", og som de enda ikke er ferdige med. Det virker som om Danske Bank prøver å kompensere ved først og fremst å utvikle mobilbanken per nå.

Kundetilfredshet
"Umulig å få kontakt"

Tar ikke telefonen. Har stått over 1 time på venting på det såkalte prioriterte nummeret til Akademikerne. Dette er jo en vits.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig bank, ubrukelig forsikringer, høye gebyrer"

Styr unna alt som har med Danica and Danske Bank. De har "champagne" taler og presentasjon. Men "ølstandard" på bakrommet. Gjennomgående elendig fra A til Å. Gammeldags nettbank, høye gebyrer på alt og ubrukelige forsikringsprodukter. Hvis jeg kunne gitt minus 5 stjerner ville det vært mer passende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bra vilkår, men elendig kundeservice og byråkratisk prosedyrer"

Jeg har benytte Danske Bank en del år på grunn av gunstig bedriftsavtale. Det er imidlertid ufattelig byråkratiske ordninger om en skal justere på noe f.eks. med lån o.l. Alt skal behandles på et sted med for dårlig kapasitet. Det samme gjelder kundeservice som er altfor lavt bemannet både på telefon, mail og chat.

Kundetilfredshet
"Innlogge i nettbank med mobil ID"

Det er rart at noen sier de ikke kan bruke bank ID på mobil for å logge inn i nettbanken deres. Jeg har gjort det mange ganger og det fungerer alltid.

Arild Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Alltid hyggelig, gode betingelser"

Jeg har vært kunde der i fem år og det har gått helt knirkefritt. Lånerente er ok. Føler de er konkurransedyktige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke kundevennlig"

Det positive: som regel gode rentevilkår for lån. Det negative: ikke kan man bruke bankid på mobil for å logge seg inn i nettbanken deres. Hvorfor Danske Bank absolutt skal ha sin egen proprietære løsning for dette når stort sett resten av Norge bruker bankid forstår ikke jeg som kunde. Kunderådgiveren jeg fikk direktenummer til er stadig ikke tilgjengelig, og jeg blir satt over til ordinær kundeservice hvor ventetiden på telefonen oppleves som veldig lang (sist gang ventet jeg 38 minutter på telefonen). Finansieringsbevis kun gyldig 3 måneder av gangen. Dersom man glemmer å fornye dette før det går ut må man gjennom hele søknadsprosessen på nytt. Nettbanken deres oppleves relativt ulogisk/ tungvint i bruk. Puh.. dette gidder jeg ikke mer. Nok til å få meg til å bytte bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hjulpet lite "å ha blitt dansk" ?"

Nå begynner jeg å bli mektig lei av problemer og mangler med DB sine løsninger for både nettbank og mobilbank, nå sist får jeg ikke kontakt via mobilbanken og får beskjed om at det er problemer med min internettforbindelse men den fungerer hos/med alle andre tilbydere og tjenester. Da DB heller ikke tilbyr bank id på mobil, det er faktisk tjenester som kun er mulig å kontakte via den tjenesten, så opprettet jeg kontoer i Sbanken får primært å få tilgang til bankid på mobil. En annen positiv opplevelse er gebyrpolitikken hos Sbanken, ingen eller svært lave gebyr , spesielt kurtasje ved verdipapirhandel (aksjer og fond) Ser hva banken svarer andre kunder som klager på tekniske løsninger og tjenester og syns å kjenne igjen enkelte holdninger da eneste grunn til at jeg ble kunde i forløperen til DB er at jeg var ansatt på en teknisk avdeling i Fokus Bank. I motsetning til mange vil jeg skryte av enkelte kundebehandlere som svært hjelpsomme, lang ventetid på telefon kan ikke de lastes for, men er et lederansvar. Så enste grunn til mine 2 stjerner er stort sett en positiv opplevelse ved kontakt med kundeservice.

Manpreet
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Verste bank."

Veldig dårlig kundeservice,,det tar cirka 6 til 7 uka å bytte båliglån til bygge lån . Det er litt billigere for akademiske men servis og kundebehandling er værst. Jeg vett ikke vurfur akademiske har valgt Danske Bank. Jeg vil foreslår til akademiker For kundeservice det er null. Bytter Bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen svar"

Verre kan det ikke være. Ingen tar telefon etter 25 minitter ventetid. Alle prosedyrer er veldig kompliserte, dvs. ikke kunde vennlig, akkurat som personalet. (

Potensiell K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Useriøs bank"

Banken reklamerer for bolig lån. Brukte tid på å søke om lån, men fikk bare et brev at de ikke har tid til å behandle saken. Har plettfri og god økonomi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"dårlig service"

Danske bank må tildeles medalje for å ha landets dårligste service.... Helt jævlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bare å bytte bank!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som de fleste andre her her jeg nesten bare utelukkende dårlig erfaring med Danske Bank. Byttet grunnet avtalen med akademikerne, og som nevnt av andre her tilbyr de god rente. Dessverre er renten det eneste positive med banken. 1. Ordnet med byggelån via danske bank, de har vært ubrukelig siden dag en, stadig nye behandlere og vi har vært nødt til å sende inn samme dokumentasjon 3 ganger før de endelig kunne gjøre noe. 2. Fikk sperret et kort for 5 uker siden, har enda ikke mottatt nytt kort. Sendte først feil, deretter har de plutselig problemer med produksjon av kort. Får jeg som kunde beskjed om dette ? Nei. Får jeg som kunde beskjed at kortet mitt er sendt (men tydeligvis ikke produsert). Ja. totalt 6 uker uten kort nå. 3. Helt elendig kundeservice, stadig nye behandlere som tydeligvis ikke har erfaring eller kunnskap til å svare på spørsmål. 4. Nettbanken er forferdelig dårlig. De er de tydeligvis helt klar over når du prater med de men ingenting er blitt gjort for at den skal forbedres. Oppsummert, bytter nå bank, villig til å betale mer i rente. Det sier vel nok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og dårlige systemer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Rævva kundeservice. Evig lang telefonkø, blir bedt om å gjøre alt selv i digitale skjema som ikke fungerer. Hvis du liker å holde det enkelt så styr unna denne drittbanken! Det du sparer i renteutgifter kan du heller tjene på din egen jobb. Hos Danske Bank må du selv jobbe, ringe, skrive og vente.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"3 uker for å få et finansieringbevis"
3 syns denne omtalen er nyttig

Pga Akademikeravtalen virker danske bank som den lureste banken å benytte når jeg nå skal få meg et boliglån, ettersom de tilbyr den laveste renta. På tross av lav rente vurderer jeg litt å ikke starte å bruke banken ettersom prosessen for kun å skaffe seg et finansieringsbevis er nesten umulig. Etter å ha prøvd 3 ganger å prøve å søke om finansieringsbeviset digitalt uten å få noe tilbakemelding ringte jeg en kunderådgiver. Etter 20 min ventetid på telefon fikk jeg et svar om at for å få finansieringbeviset må man ha møte med en person i banken og nå var det tre uker til neste ledige time. I forhold til andre banker er dette helt sykt. Jeg har fått et bevis i DNB og det tok ikke mer enn en dag.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Slett kundeservice"

Satt i dag nesten en time i telefonen.Bare pausemusikk.Dette holder ikke.Er ny bank løsningen

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Utrolig dårlig brukergrensesnitt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ved overføring til utland er det ikke mulig å kopiere IBAN, navn og adresser. Dette medfører at man manuelt må skrive inn informasjonen med den risikoen det innebærer. I tillegg er brukergrensesnittet fullstendig utdatert og jeg må betale 25 kroner i avgift hver måned kun for å ha en brukskonto med kort, uten at jeg kan finne noe forklaring på dette noe sted. Selv med den gunstige renten jeg får gjennom akademikerne, er det ikke verdt det. Om de fortsatt har avtale med akademikerne i fremtiden og får totalrenovert nettbanken, skal jeg revurdere ;)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs bank med elendig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Danske Bank for et år siden pga gunstig boliglånsrente gjennom Akademikerne - noe de har latt meg angre på mange ganger siden den tid. Nettbanken fremgår som elendig funksjonsmessig (lite brukervennlig, mye du ikke får gjort selv og må i stedet ha hjelp av kundeservice). Bankrådgiveren min har virket uproff siden første dag, hvor jeg blir bedt om å sende inn den samme dokumentasjonen flere ganger. Når jeg tok dette opp laget hun svært dårlig stemning. Da jeg flyttet over fikk jeg beskjed om at de skulle fikse alt; alle avtalegiroer skulle bli flyttet over uten at jeg trengte å gjøre noe. Det som skjedde var derimot at jeg fikk purregebyrer på alle regninger, fordi Danske Bank feilet. Dette lar de meg som kunde ta støyten for. Nylig har jeg også forsøkt å gjennomføre en utenlandsbetaling, og har vært i kontakt med kundeservice både på tlf og chat fordi betalingen ikke gikk igjennom. Jeg fikk beskjed om å prøve med ulik bankinfo, fordi de ikke kunne finne noen feil i betalingen min. Dette resulterte i at jeg la inn 3 betalinger, som etter en god stund kom i retur, hver av de med et gebyr på 300 (!) kr for ikke-utført betaling! Det viser seg at Danske Bank ikke godtar den type konto jeg har forsøkt å overføre penger til - noe ingen av de jeg har snakket med har kunnet fortelle meg. Jeg blir altså gjort ansvarlig for at de ikke har kunnet hjelpe meg, og må nå betale 900 kr for deres manglende info. Alle kan gjøre feil og det er ok, men at de trekker meg for disse gebyrene mener jeg er helt urimelig og utrolig dårlig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kunde services og dårlig fagforening avtale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Danske bank lover boliglån til 1.35% via akademikerne men når det faktisk kommer til stykket giver de deg ingen bolig når alle andre banker giver deg boliglån til kjøpe av ny bolig. Jeg har fått ca 3 mil mer i lån hos en konkurrerende bank og danske gav meg nul kr mer i lån til ny bolig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Verste banken!!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri vært borte i en dårligere bank. Hold dere langt unna. Det går ikke å få kontakt med denne banken.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke tidsmessig. En katastrofe av bruker-uvennlighet."
9 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har benyttet SBanken i mange år, og latt meg imponere av hvor langt fremme de ligger når det gjelder brukervennlighet. SBanken er følgelig mitt sammenligningsgrunnlag. De har klart å lage en løsning som bare fungerer og som fungerer godt. Intet behov for brukerveiledninger eller å måtte søke seg frem til hvordan man får utført enkle og dagligdagse oppgaver. Akademikerne-avtalen med Danske Bank er økonomisk gunstig for meg, og jeg byttet derfor til DB. De opplevelsene jeg så langt har hatt med nettbanken, minner meg om "DnB anno år 2000". Meget tungvint og lite intuitivt i et forsøk på å fremstå som elegant. Det er faktisk katastrofalt, sett fra et brukervennlighet-perspektiv. Helt ærlig, det er så ille at jeg vurderer å gå tilbake til SBanken igjen - selv om det vil svi økonomisk. Men skal man virkelig akseptere lite brukervennlige og trege løsninger for hverdagsbruk? Nei. Jeg vil på det sterkeste anbefale Danske Bank å ta en kikk på hva SBanken har klart å få til. Det er et MEGET godt eksempel på hvordan det skal gjøres. Det er tydelig at nettbank-løsningen til DB overhodet ikke har vært prioritert. Noen artige eksempler fra OM NETTBANK - TEKNISKE KRAV samt OM NETTBANK - DRIFTSSTATUS: -Supportsidene anbefaler Internet Explorer v. 9 eller nyere. I år 2021 er det ingen som bør anbefale IE til noe som helst. - Det omtales JAVA-basert BankID-løsning ("For å kunne benytte BankID skal du ha Sun Java installert på din PC"). Dette til tross for at det er fullt mulig å benytte BankID uten Java. Er det i det hele tatt noen som benytter BankID med Java i 2021? - Løsningen er meget treg (dette til tross for at det skrytes av at den skal kunne kjøres over ...56k-modem og ISDN) - Løsningen er lite intuitiv. Forfallsregister ... godt gjemt! Hvor oppretter jeg AvtaleGiro? Hvor finner jeg kvitteringer for utførte betalinger? - Bruk av BankID, kunne dere ikke ha gjort det enkelt: fødselsdato og mobilnummer. Deretter autentisering ved hjelp av BankID/mobil. Ferdig. Men, neida. Må inn med fødselsnummer, ta en runde på BankID/mobil og deretter frem med personlig BankID-passord. Tungvint. Skal Danske Bank i det hele tatt kunne brukes som dagligbank, må tjenestene som skal benyttes på daglig basis faktisk fungere. Knirkefritt. Raskt. Effektivt. Uten irritasjonsmomenter. Dette kan bare bli bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ikke interessert i beholde deg som kunde. Anbefaler faktisk kundene å bytte bank hvis du er misfornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG nettbank, dårlig app"
3 syns denne omtalen er nyttig

Danske Bank er gode på betingelser, særlig gjennom avtaler med fagforeninger. Men en så ufattelig dårlig nettbankopplevelse skal du lete lenge etter! Nettbanken er treg, lite intuitiv, unødig komplisert, og krever mange klikk og trykk og bekreftelser og ditt og datt for å gjøre de enkleste operasjoner. Appen er marginalt bedre, men generelt ikke noe stjerneprodukt. DB kunne lært mye av Sbanken, som er best i klassen på nettbank og app.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR