Meny

Danske Bank omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
5
av 105 innen
bank
55%
anbefaler
Danske Bank
Filtrer omtaler
15
4
1
5
8
Sorter omtaler etter
Viser av 33 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"7 virkedager for å vurdere billån til eksisterende akademikerkunde?"

Har huslån og lønnskonto pga akademikeravtale, ingen annen grunn til å velge danskebank. Overføring av kontoer fra Dnb som tidligere hadde akademikeravtalen skulle være uproblematisk ifølge kundekonsulenter. I prinsippet måtte jeg selv rydde opp i avtalegiroer og faste trekk i etterkant. Og PR juni 2019 bruker de 7 virkedager på behandling av billån (kr280 000) hvor jeg selv stiller med over 50% egenkapital, og sparekonto er bygd opp til 250 000,- over 3 år... som om ikke det er nok, så ringer de 10 min før fristen på sju virkedager og sier at de trenger enda mer tid... på å vurdere en kunde de har hatt i 4 år...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendige i alle ledd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig trege i alt de foretar seg, frekke kundebehandlere, kort kommer aldri (bestilt 5 ganger), klarer ikke overføre penger til utlandet da jeg studerte utenlands. Rikker ikke en tomme for å gjøre lånet ditt mer fleksibelt. Null imøtekommenhet overhode. Største feilen jeg har gjort er å bytte til danske bank.

Hans E. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Godt fornøyd"

Gode vilkår og gode tjenester. Konkurransedyktige vilkår. Fleksibel og god nettbank, gode vilkår kredittkort ved kjøp av drivstoff.

Camilla L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God bank som bruker sunt vett og tenker helhet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Denne banken ble redningen for meg da Sbanken satte en stopper for mine prosjekter da de avvek en bitte liten smule fra det vanligste, selv om sikkerheten var skyhøy. Danske Bank gav også bedre betingelser, til min store overraskelse, da jeg i alle år hadde reklamert for Sbanken og trodd på kundetilfredsheten og den lave renten deres. Men alle kundene de sier "nei" til, får vi ikke se eller høre fra. Nå har Danske Bank fått 4 solide lønnsmottagere til da hele familien byttet etter den dårlige og lite fleksible kundebehandlingen hos Sbanken. Danske Bank ble rett og slett redningen for meg og jeg har vært strålende fornøyd i noen år nå. Eneste som gjør at de ikke får toppkarakter, er at de ikke er helt på høyden ennå med chat og nettløsninger, men det kommer seg, så de fortjener nok snart en ren 5-er!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Flott bank med super kundeservice"

Har hatt danske bank i over 6 år og er strålende fornøyd. Alltid god kundeservice med god hjelp. God mobilbank, nettbank og løsning for BankID. Dette kombinert med gode betingelser, vilkår og kommende Apple Pay gjør at jeg vil fortsette å være kunde i Danske Bank i mange år fremover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Gammeldags, dårligst bank i landet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Danske Bank har dårligste nettbank. Hele systemet er uten logikk. Ikke engang enkelt betaling og overføring fungerer som det skal. Bruker vennlighet er så dårlig at det ikke er mulig å beskrive. Mangler produkter som andre banker tilbyr. Kunderådgivere kan ikke deres jobb, hadde møte med en av de og jeg måte forklare hvordan prosessen fungerer (dette var spesial seniorrådgiver), ekstremt flaut mener jeg. Jeg fikk informasjon som stemmer ikke. De prøver å selge ting som er uaktuelle for min kundeforhold. Eneste som er bra er boliglån rente i akademikerne programmet, resten som banken tilbyr og selve akademikerne programmet er verdiløs. Gleder meg til å bytte banken, unngå Danske Bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra Bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Enkel och bra bank, är stolt att vara kunde i Danskebank. När jag har en utdanning en dag önskar jag att f¨å jobba på danskebank inom kundeservice:). Har bara positivt att säga om banken.

Ingvar G. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Har aldrig haft problemer med Danske Bank som netbank."

Har gennem en lang årrække benyttet banken som netbank og brugskonto. Der har aldrig været problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig åpningstider"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig åpningstider, en mann som jobber hver dag til 17:00 får aldri dratt til banken, satt inn kontanter osv når de stenger klokken 14:00, dårlig service, dårlige til å hjelpe osv. Men appen er god og godt gjennomført.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Smarte løsninger og raske svar"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har fått raske svar ved bruk av rådgiver/kundeservice og jeg syns nettbanken er oversiktlig og lett å bruke. De opererer med to nettbankapper, hvor den ene kanskje er lettere å bruke enn den andre. Smak og behag. De har vært imøtekommende ved forhandlinger om rente etc.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Krise dårlig nettbank, men gode betingelser og hyggelige mennesker. Men virkelig krise nettbank."
10 syns denne omtalen er nyttig

Nettbanken deres er et mareritt. Ingenting er plassert på logiske steder, det er utrolig slitsom å navigere seg rundt for å finne frem og løse enkle hverdagslige oppgaver, jeg støter alltid på merkelige ulogiske feilmeldinger rundt omkring. Dette er en bank som er virkelig vanskelig å bruke. Jeg har ikke hatt noen problemer med andre banker, men her må jeg kontakte kundeservice regelmessig. På den positive siden er alle menneskene jeg har snakket med vært veldig hyggelige. De har også gode betingelser, som er grunnen til at jeg byttet til de i utgangspunktet. Men er det egentlig verdt tiden man bruker på å loke rundt i løsningene deres? Jeg håper virkelig de tar tak i de digitale løsningene sine snart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig nettbank"
5 syns denne omtalen er nyttig

- Opprette konto var et salig styr. Papirer som forsvant, ekstremt tungvint uten bankID, nesten umulig å få bestilt bankID for å få opprettet nettbank og alt av papirer ble sendt i nettbanken som jeg ikke hadde bankID for å få logget inn i... - Nettbanken er et mareritt. Umulig å få oversikt over betalinger til forfall, og det er ikke mulig å få skrevet ut kvitteringer over utførte betalinger (for eksempel til reiseregninger) uten å gå via kundeservice. Dvs styr unna hvis du har behov for en nettbank som faktisk må brukes.

Harald R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Er fornøyd og får god behandling, ikke noe å klage på. Har vært kunde i flere år i Danske Bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er fornøyd med banken Danske Bank. Kommer til banken, hyggelig folk å snakke med. God betjening, for hjelp det vi spør om. Det er vel ikke mye mer å føye til. Danske Bank, etter flere år som kunde, gir jeg en 5. Har bensinkort fra banken. God.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kunde i 10 år betyr ingen ting."
5 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i Danske bank i over 10 år, men nå er det nok. Danske bank gjorde en feil i sitt system, som jeg måtte betale for. Jeg ba om fastrente og booket møte på nettsiden deres, men fikk aldri svar, og så økte de fastrenten, og nektet å gi meg tilbud om det jeg opprinnelig søkte på.
Null ønske om å hjelpe kunder eller yte god kundeservice, og dette er bare et av mange eksempler hvor jeg nesten må krangle meg til bedre vilkår som skal være fullt mulig å få.
Men nå er det nok, nå går jeg over til DNB. Er så lei hele Danske bank nå. STYR UNNA! Spar deg for irritasjonen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som student med kredittkort og fondssparing hos banken har jeg vært storfornøyd. Får enkelt tak i rådgiver eller kundeservice når jeg trenger det, og nettbanken og appen er enkel å bruke.

Mangeårig-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice fra helvete"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i mange år og det fungerer bra så lenge du ikke har behov for å snakke med noen om et stort eller lite problem.
Brukte over en halv time i går for å prøve å få tak i kundeservice fordi min kodebrikke ikke fungerer og jeg hadde behov for å få betalt regninger. Etter en endeløs masing om at jeg bør heller bruke chat eller mail samt en skurrende støy som minnet mest om noe mellom en syk fugl og en knirkende dør, hadde jeg ikke mer tid av min arbeidsdag å bruke på dette så jeg la på.
Tenkte så at jeg fikk benytte fritiden til dette og slo derfor på tråden i ettermiddag. Kom igjennom relativt raskt og etter å ha forklart hva mitt problem var skulle jeg bli satt over til teknisk. Etter å ha ventet en god stund i kø ble samtlaen brutt. Så var det å ring opp på nytt. Ny endeløs venting med en stemme og knirkelyder som etter hvert begynte å få liv i både hodepine og blodtrykk. Kom så gjennom til samme persom som sist. Han skulle sette meg over igjen. Ny venting i kø før en dansk stemme svarte. Stilte meg mange spørsmål og ba om mitt cpi nr. Da jeg ikke visste hva det var fikk jeg en hånlig latter og forklaring på at det selvfølgelig var dansk personnummer. Jeg svarer at jeg er norsk og derfor ikke har dansk personnummer. Hvorpå jeg nærmest bli skjelt ut for å ringe til ham i Danmark. Forsøkte igjen å forklare at jeg ble satt over dit men da la han på røret. Ny endeløs kø til kundeservice. Samme persom svarer og jeg var da så pass het i toppen at jeg spurte om å få snakke med en som var litt mer inne i hva de holdt på med enn han tydligvis var. Han ba meg da å logge på nettbanken og skrive en melding. Jeg så ikke noe hensikt i å bruke mer tid på vedkommende og ga meg på tap. Mens jeg holdt på med dette i timesvis hadde kona også ringt i håp om å komme gjennom til en fornuftig person. Hun hadde også lagt igjen mitt telefonnummer som hun hadde bedt banken å ringe. Etter en stund ringte det faktisk opp og en hyggelig kar som hjalp meg på et øyeblikk med et problem som iflg han alle burde kunne hjulpet oss med enkelt og kjapt. Men altså i tillegg til timevis med ørkesløs venting, tikkende tellerskritt og ikke minst kokende toppetasje sitter man med en følelse av at kunder i Danske Bank er fint å ha så lenge de betaler sin rente og holder kjeft.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Høy kompetanse og god mobilbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rådgiverne har høy kompetanse, sørger alltid for at det er et tilpasset team med ulik kompetanse tilpasset kunden. Mobilbanken er super til de fleste formål.

Sint-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig rådgivning og har ikke reelle priser på nett."
5 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna! De er mer opptatt av sin fortjeneste enn god rådgivning. Låneprisene de oppgir er ikke reell de har lagt på i ettertid ved to forespørsler da jeg har fått det skriftlig.

Soran K. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kunne ikke vært bedre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt er bra med danske bank. Veldig praktisk app og nettbrett er helt konge. Oversiktlig og fint design .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs og dyr bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg opplevde en useriøst bank. Jeg hadde en kreditkort hos dansk bank som jeg skylde 500,- kr på. Siden betaling ikke ble registrert i løpet av 1 mnd. Sperret banken kontoet og sa opp avtalen uten varsel. Rett og slett dårlig bank synes jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig godt fornøyd med "min" bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Godt fornøyd med at det meste kan løses digitalt men har jeg behov er det lett å få tak i rådgiver
Ting jeg ikke så ofte bruker kan være vanskelig å finne ved første øyekast i nettbank ex tidligere dialog med rådgiver osv. Det samme med VPS innlogging.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En bank for de fleste"
2 syns denne omtalen er nyttig

Grei bank løser problemer når de oppstår. Gir dårlig rente på innskudd som de fleste andre banker. Gode kredittkort som 365privat gir max avslag på pumpeprisen, gebyr fritt uttak i minibanker i utland. Hyggelige kundebehandlere, banken for folk flest.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har aldri opplevd tilsvarende dårlig kundeservice fra et bankselskap før"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fraråder andre studenter på det sterkeste fra å bli kunde hos Danske Bank. Fra den lille perioden jeg har vært kunde hos Danske Bank, har jeg i gjentatte episoder opplevd at kunderådgivere i Danske Bank kommer med motstridende beskjeder, som har gjort det umulig å ha en fungerende konto hos dem. Har hatt problemer med adgang til en konto jeg eier pga. Ulike beskjeder, og treghet fra Danske Bank med oversending av passord for kontoen til riktig adresse. Det har nå gått nesten 4 måneder.. uten at Danske Bank har fått fortgang i saken. Anbefaler andre studenter å finne en annen bank. Har aldri opplevd lignende problemer i verken Nordea eller Gjensidige for eksempel.

Svar fra Danske Bank
10.01.2018 11.57
Hei Ann, dette høres jo absolutt ikke bra ut! Håper ikke det er for sent for oss å rydde opp i denne saken. Kontakt meg gjerne, så finner vi ut av hva som har gått galt og hvorfor. Vi kan nok ikke reparere din opplevelse, men kanskje kan vi forhindre at andre havner i samme situasjon. Mvh Frederik
Egil O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God kundeservice og oppfølging av meg som kunde"
2 syns denne omtalen er nyttig

God kundeservice og oppfølging av meg som kunde. De tar kontakt i forkant av eventuelle problemer. Dermed forebygger de kundene på en god måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Landets dårligste nettbank"
17 syns denne omtalen er nyttig

Selve banken er nok god og har gode kundeforhold, lånetilbud etc, men som forbruker er det nettbank man bruker best, og der er danske bank så dårlig at jeg vil anbefale å la være å bytte bank til dem nettopp på grunn av det. Dessverre.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR