Bank

Danske Bank omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
6
av 14 innen
bank
58%
anbefaler
Danske Bank
Filtrer omtaler
5
2
1
2
2
Sorter omtaler etter
Viser av 12 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs og dyr bank"

Jeg opplevde en useriøst bank. Jeg hadde en kreditkort hos dansk bank som jeg skylde 500,- kr på. Siden betaling ikke ble registrert i løpet av 1 mnd. Sperret banken kontoet og sa opp avtalen uten varsel. Rett og slett dårlig bank synes jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig godt fornøyd med "min" bank"

Godt fornøyd med at det meste kan løses digitalt men har jeg behov er det lett å få tak i rådgiver
Ting jeg ikke så ofte bruker kan være vanskelig å finne ved første øyekast i nettbank ex tidligere dialog med rådgiver osv. Det samme med VPS innlogging.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En bank for de fleste"

Grei bank løser problemer når de oppstår. Gir dårlig rente på innskudd som de fleste andre banker. Gode kredittkort som 365privat gir max avslag på pumpeprisen, gebyr fritt uttak i minibanker i utland. Hyggelige kundebehandlere, banken for folk flest.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har aldri opplevd tilsvarende dårlig kundeservice fra et bankselskap før"

Fraråder andre studenter på det sterkeste fra å bli kunde hos Danske Bank. Fra den lille perioden jeg har vært kunde hos Danske Bank, har jeg i gjentatte episoder opplevd at kunderådgivere i Danske Bank kommer med motstridende beskjeder, som har gjort det umulig å ha en fungerende konto hos dem. Har hatt problemer med adgang til en konto jeg eier pga. Ulike beskjeder, og treghet fra Danske Bank med oversending av passord for kontoen til riktig adresse. Det har nå gått nesten 4 måneder.. uten at Danske Bank har fått fortgang i saken. Anbefaler andre studenter å finne en annen bank. Har aldri opplevd lignende problemer i verken Nordea eller Gjensidige for eksempel.

Svar fra Danske Bank
10.01.2018 11.57
Hei Ann, dette høres jo absolutt ikke bra ut! Håper ikke det er for sent for oss å rydde opp i denne saken. Kontakt meg gjerne, så finner vi ut av hva som har gått galt og hvorfor. Vi kan nok ikke reparere din opplevelse, men kanskje kan vi forhindre at andre havner i samme situasjon. Mvh Frederik
Egil O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God kundeservice og oppfølging av meg som kunde"

God kundeservice og oppfølging av meg som kunde. De tar kontakt i forkant av eventuelle problemer. Dermed forebygger de kundene på en god måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Landets dårligste nettbank"
5 syns denne omtalen er nyttig

Selve banken er nok god og har gode kundeforhold, lånetilbud etc, men som forbruker er det nettbank man bruker best, og der er danske bank så dårlig at jeg vil anbefale å la være å bytte bank til dem nettopp på grunn av det. Dessverre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Min desidert dårligste bankerfaring noensinne"
4 syns denne omtalen er nyttig

Denne omtalen har stort sett fokus på nettbank.

For det første har ikke Danske Bank støtte for BankID på mobil. Dette er det første tegnet på at denne banken lever i steinalderen. Du kan altså logge inn kun med ActiveCard (kalkulator/brikke), eller så kan du bruke Mobil ID som er noe mer elegant. Når du får logget inn i den ekstremt feilbefengte nettbanken til Danske Bank vil du mest sannsynlig ha bannet minst en gang før du er ferdig der inne. Og hvis du er så uheldig å trenge kontoutskrifter for lenger enn ett år tilbake i tid må du altså kontakte kundesenteret og BESTILLE dette.
Videre er nettbanken full av elendig logikk og dårlig flyt. Du tror det ikke før du får se det, men hvis du ikke har prøvd noe annet så vet du ikke hva jeg snakker om.

For å si noe positivt om danskebank er mobilappene deres veldig bra. Mobile Pay og Mobil ID er bra produkt. Har ikke erfaring med mobilbanken deres.

Jeg skal her rangere mine bankerfaringer
1. Skandiabanken. Ingen over, ingen ved siden.
2. Eika-banker (erfaring med Grong Sparebank og Melhusbanken).
3. Sparebank1
4. DanskeBank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utmerket og kundevennlig"

En bank som er den eneste jeg kan være glad i! De som ønsker god råd og bli behandlet som en ekte kunde uten å bli fordømt bør bytte til Danske Bank. Alt fra kort til nettbank via appen er veldig brukelig og oversiktlig. Min fillial er på Aker Brygge og har dit så langt bare veldig kompetente og vennlige veileder (4 bankene prøvd av meg hvor alle andre fortjente ikke oppmerksomheten, da de det ikke verdt var)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Driver bank som andre, men snakker varmt om fond når det bare går nedover"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hører ikke på meg når jeg ville heve fondet, snakker bort alt før jeg fikk stoppa fondet tapte 8000 ikke mye men hadde de hørt når jeg ville stoppe fondet ville jeg vært 8000 rikere.

Jaguarjol
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En bank å stole på"

Banken følger opp med gode tilbud, lave renter og god service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God på det meste"
1 syns denne omtalen er nyttig

God nettbank, brettbank og mobilbank. Godt bensinkort. Fordelaktig for akademikere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd."
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med denne banken.
Hyggelig og i møtekommende, er den erfaringen jeg har.

Søk Bytt.no