Meny

Danske Bank omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
101
av 105 innen
bank
41%
anbefaler
Danske Bank
Filtrer omtaler
17
4
1
9
18
Sorter omtaler etter
Viser av 49 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Fornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Meget godt fornøyd!!"

Byttet bank fra DNB til Danske Bank, og er svært fornøyd med det valget allerede. De kan kundebehandling. Oversiktlige systemer. Jeg føler meg trygg og godt ivaretatt. Det gjorde jeg ikke i DNB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Danske bank"

De er ihvertfall ikke flinke til å hjelpe eller finne løsning. De er så flinke og hjelpsomme når de vil ha deg som kunde, men så fort er du kunde hos dem, så ignorer deg deg helt. Det er så typisk at det starter bra så snur de seg når du havner i situasjon og vil ha hjelp, da er de veldig frekke og behandler deg ikke bra. Kundeservice er flinke, men de som sitter på rådgivning er elendige og bør ikke få den jobben, både frekke og uerfarne og arrogante.

Arnstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Ba om lån med fastrente fredag den 1. November, siden de hadde klusset og sendt meg lånedokumenter med 50000kr mindre i lån enn hva jeg ba om. Da jeg så at de hadde satt opp renten siden første gang vi avtalte dette innså jeg at det ville lønne seg med fastrente, og gi oss en sikrere hverdag. Jeg fikk svar den 1. November om at dette ville bli implementert i papirene og være klar til underskriving tidlig neste uke. Neste uke gikk, og fredag den 8 hadde jeg enda ikke mottatt papirer til signering. Da satte de også opp fastrentene. Så pga at kundebehandler trenerte prosessen må vi altså betale flere tusen ekstra over de neste ti årene, selv om det var deres feil. Dette er 4mnd vi er kunde hos dem, og etter x antall lignende saker allerede vurdere vi allerede å bytte bank, selv om det er "billig" rente gjennom akademikerne. Dette, sammen med at en må fysisk kontakte dem for enkle ting som å opprette avtalegiro, i stedet for at en kan gjøre dette automatisk når en betaler (slik som andre normale banker), og at det ikke er mulig å ringe til din "personlige" kundeveileder direkte gjør at vi faktisk vil anbefale alle om å holde seg langt unna, og ikke vurdere å bytte til Danske Bank.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Elendig service. Medarbeidere som gir ulike opplysninger. Ingenting ordner seg uten kafkaaktige prosesser. I front jobber det folk som ikke aner hva de holder på med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig nettbank, bra betingelser"

Via avtalen Akademikerne får du noen av de beste betingelsene, men baksiden av medaljen er at du må bruke Danske bank som dagligbank. Ting som du trodde var enkelt har de gjort ekstremt knotete. Forbered deg på at du ikke vil kunne opprette en avtalegiro selv og du må skrive inn bankid og passord utallige ganger. Utviklerne burde opprettet en konto i feks Sbanken så kunne de sett hvordan man bygger nettbank og kopiert dette. Utrolig at man får til noe sånt i 2019. Men når det er sagt, de er flinke og hjelpsomme og jeg synes nesten litt synd på dem for at de har fått et produkt som teknisk hører hjemme i nettbankens spede barndom på 90 tallet.

Kai A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skandaløst lang svartid på kundeservice - 2 timer, så brutt! Ingen tilbakering funksjon..! Mye trøbbel med nettbank

Reidun K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"14 UKER lånebehandlingstid !"

Oppretta konto, vil bytte bank. Visning rett rundt hjørnet, på chat kunne de opplyse om at det var 14 UKER ventetid :)))) avslutter dette useriøse "forholdet" i dag !

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen smidighet ovenfor kunde, ble regelrett lurt av banken ved overføring av valutalån!"

Fikk avtalt full avdragsfrihet og disagiofritt valutalån i 2007. Så kom finanskrisen, banken med rådgiver nektet meg mer avdragsfrihet en det som stod på gjeldsbrevet og jeg ble lurt inn i nytt lån hvis jeg skulle få mer avdragsfrihet men da betalte disagio. Nye 5 år gikk og jeg fikk ikke mer en 5 år avdragsfrihet likevel og ble regelrett lurt av kunderådgiver for 2 gang. Har derfor ingen tillit til denne bank hvor de definitivt ikke har noen omsorg for kunden! De bryter avtaler og er ikke å stole på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ekstremt lang behandlingstid"

Søkte om opplåning, behandlingstiden skulle være to til tre dager men fikk beskjed at grunnet ferieavvikling kunne det ta noe lengre tid. Etter 5 uker sendte jeg melding om at behandlingstiden var uholdbar, fikk raskt tilbakemelding om at de skulle ringe etter 3 dager. Da kundebehandler ringte åpnet hun samtalen med at dette var over hennes nivå så jeg måtte vente noen dager på endelig svar. Sitter enda å lurer på hvorfor i all verden hun i det hele tatt ringte. Etter å ha ventet i litt over 6 uker kom det endelig svar om at lånet var innvilget. Dette var nok i overkant av det min tålmodighet tåler så bankbytte var nok et faktum.

Fornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Veldig fornøyd!"

Har i dag byttet til Danske Bank, og hadde i den forbindelse en rekke spørsmål som jeg trengte svar på. En bekjent (som jobber i en konkurrerende bank) har frarådet meg å bytte til Danske, da kundeservicen "er skikkelig treg og dårlig." Jeg kan vel ikke si stort mer enn at vedkommende hadde "popcorn i snakketøyet". Jeg fikk svar på under et minutt og den trivelige kundebehandleren gav meg svar på alle mine henvendelser. Strålende fornøyd med valget mitt!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Uoversiktlig og knotete nettbank"
8 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til denne banken pga TEKNA avtalen. Dette er en god avtale som er veldig konkurransedyktig og god. Når det gjelder brukervennlighet på nettbanken er dette satt opp knotete som gjør at man som kunde får dårlig oversikt over egen økonomi. Jeg har aldri hatt så dårlig erfaring med nettbank før som jeg har med Danske Bank nå, dessverre. Her er det store rom for forbedringer...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Elendig og inkompetent"
4 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om flytting av boliglån til Danske bank da deres hjemmeside reklamerte med god rente betingelser. Måtte vente i flere uker for å få tid med en rådgiver som viste seg å være inkompetent og viste ingen interesse i å ha nye kunder. Selve renten som de ville tilby var mye høyere enn det de reklamerer for. Bortkastet tid. Styr unna!

Mittalias
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Under enhver kritikk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Svært lang behandlingstid ved bankbytte. Lånesøknad over 30 dager behandlingstid. Dårlige betingelser når søknad var behandlet. Dårlig kundeservice. Unngå for enhver pris.

Kundetilfredshet
"Blir overbevist om IKKE å bli kunde, selv FØR man kommer i kontakt med banken..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Prøv å ring banken, før du velger å bli kunde, vurder om du vil tåle å bli møtt av slik inkompetanse og arroganse..... Støy, dumme spørsmål, spør om kontonummer når det man vil finne ut er OM man vil bli kunde.... Ja, slike opplevelser vil ikke vi ha, og tenke seg til hvor elendig alt annet sikkert er.... De har jo innført slik løsning, i bevissthet om hvor elendig det er, vil jeg håpe, og tro...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank, elendig app"
5 syns denne omtalen er nyttig

Bra: God låne-rente med akademikeravtalen Dårlig: Nettbanken er ulogisk, lite intuitiv og unødvendig komplisert og krever mange trykk for enkle dagligdagse operasjoner. Opprettelse av avtalegiro må ofte gjøres via chat fordi nettbanken ikke viser mulige avtaler. Bankapp støtter ikke copy paste, feks av KID, kontonr og mangler flere funksjoner. Dette er visstnok noe du som kunde må tåle, fordi appen er i beta (som den har vært i snart 2 år) BSU-rente satt ned til 0.75, etter at de sa at de ikke ville følge DNB på dette. Bruke BSU til å betale lån/avdrag krever at du sender signert melding for hver måned, fordi systemet ikke støtter automatikk. Bruker lang tid på å behandle søknader om lån, her Snakk om liten sum med 50% egenkapital for langvarig kunde, burde være kjapt og greit. Dyre på indeksfond, gå til DNB isteden. Tålmodigheten min med banken er i ferd med å renne ut, vært kunde gjennom akademikerne i 4 år, og ingenting tyder på at denne banken gjør noe mer enn minimum for å videreutvikle og skape gode produkter og tjenester for kundene sine.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"7 virkedager for å vurdere billån til eksisterende akademikerkunde?"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har huslån og lønnskonto pga akademikeravtale, ingen annen grunn til å velge danskebank. Overføring av kontoer fra Dnb som tidligere hadde akademikeravtalen skulle være uproblematisk ifølge kundekonsulenter. I prinsippet måtte jeg selv rydde opp i avtalegiroer og faste trekk i etterkant. Og PR juni 2019 bruker de 7 virkedager på behandling av billån (kr280 000) hvor jeg selv stiller med over 50% egenkapital, og sparekonto er bygd opp til 250 000,- over 3 år... som om ikke det er nok, så ringer de 10 min før fristen på sju virkedager og sier at de trenger enda mer tid... på å vurdere en kunde de har hatt i 4 år...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendige i alle ledd"
6 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig trege i alt de foretar seg, frekke kundebehandlere, kort kommer aldri (bestilt 5 ganger), klarer ikke overføre penger til utlandet da jeg studerte utenlands. Rikker ikke en tomme for å gjøre lånet ditt mer fleksibelt. Null imøtekommenhet overhode. Største feilen jeg har gjort er å bytte til danske bank.

Hans E. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Godt fornøyd"

Gode vilkår og gode tjenester. Konkurransedyktige vilkår. Fleksibel og god nettbank, gode vilkår kredittkort ved kjøp av drivstoff.

Camilla L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God bank som bruker sunt vett og tenker helhet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Denne banken ble redningen for meg da Sbanken satte en stopper for mine prosjekter da de avvek en bitte liten smule fra det vanligste, selv om sikkerheten var skyhøy. Danske Bank gav også bedre betingelser, til min store overraskelse, da jeg i alle år hadde reklamert for Sbanken og trodd på kundetilfredsheten og den lave renten deres. Men alle kundene de sier "nei" til, får vi ikke se eller høre fra. Nå har Danske Bank fått 4 solide lønnsmottagere til da hele familien byttet etter den dårlige og lite fleksible kundebehandlingen hos Sbanken. Danske Bank ble rett og slett redningen for meg og jeg har vært strålende fornøyd i noen år nå. Eneste som gjør at de ikke får toppkarakter, er at de ikke er helt på høyden ennå med chat og nettløsninger, men det kommer seg, så de fortjener nok snart en ren 5-er!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Flott bank med super kundeservice"

Har hatt danske bank i over 6 år og er strålende fornøyd. Alltid god kundeservice med god hjelp. God mobilbank, nettbank og løsning for BankID. Dette kombinert med gode betingelser, vilkår og kommende Apple Pay gjør at jeg vil fortsette å være kunde i Danske Bank i mange år fremover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Gammeldags, dårligst bank i landet"
7 syns denne omtalen er nyttig

Danske Bank har dårligste nettbank. Hele systemet er uten logikk. Ikke engang enkelt betaling og overføring fungerer som det skal. Bruker vennlighet er så dårlig at det ikke er mulig å beskrive. Mangler produkter som andre banker tilbyr. Kunderådgivere kan ikke deres jobb, hadde møte med en av de og jeg måte forklare hvordan prosessen fungerer (dette var spesial seniorrådgiver), ekstremt flaut mener jeg. Jeg fikk informasjon som stemmer ikke. De prøver å selge ting som er uaktuelle for min kundeforhold. Eneste som er bra er boliglån rente i akademikerne programmet, resten som banken tilbyr og selve akademikerne programmet er verdiløs. Gleder meg til å bytte banken, unngå Danske Bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra Bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Enkel och bra bank, är stolt att vara kunde i Danskebank. När jag har en utdanning en dag önskar jag att f¨å jobba på danskebank inom kundeservice:). Har bara positivt att säga om banken.

Ingvar G. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Har aldrig haft problemer med Danske Bank som netbank."

Har gennem en lang årrække benyttet banken som netbank og brugskonto. Der har aldrig været problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig åpningstider"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig åpningstider, en mann som jobber hver dag til 17:00 får aldri dratt til banken, satt inn kontanter osv når de stenger klokken 14:00, dårlig service, dårlige til å hjelpe osv. Men appen er god og godt gjennomført.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Smarte løsninger og raske svar"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har fått raske svar ved bruk av rådgiver/kundeservice og jeg syns nettbanken er oversiktlig og lett å bruke. De opererer med to nettbankapper, hvor den ene kanskje er lettere å bruke enn den andre. Smak og behag. De har vært imøtekommende ved forhandlinger om rente etc.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR