Bank

Danske Bank omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
4
av 14 innen
bank
53%
anbefaler
Danske Bank
Filtrer omtaler
8
2
1
3
3
Sorter omtaler etter
Viser av 17 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"

Som student med kredittkort og fondssparing hos banken har jeg vært storfornøyd. Får enkelt tak i rådgiver eller kundeservice når jeg trenger det, og nettbanken og appen er enkel å bruke.

Mangeårig-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice fra helvete"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i mange år og det fungerer bra så lenge du ikke har behov for å snakke med noen om et stort eller lite problem.
Brukte over en halv time i går for å prøve å få tak i kundeservice fordi min kodebrikke ikke fungerer og jeg hadde behov for å få betalt regninger. Etter en endeløs masing om at jeg bør heller bruke chat eller mail samt en skurrende støy som minnet mest om noe mellom en syk fugl og en knirkende dør, hadde jeg ikke mer tid av min arbeidsdag å bruke på dette så jeg la på.
Tenkte så at jeg fikk benytte fritiden til dette og slo derfor på tråden i ettermiddag. Kom igjennom relativt raskt og etter å ha forklart hva mitt problem var skulle jeg bli satt over til teknisk. Etter å ha ventet en god stund i kø ble samtlaen brutt. Så var det å ring opp på nytt. Ny endeløs venting med en stemme og knirkelyder som etter hvert begynte å få liv i både hodepine og blodtrykk. Kom så gjennom til samme persom som sist. Han skulle sette meg over igjen. Ny venting i kø før en dansk stemme svarte. Stilte meg mange spørsmål og ba om mitt cpi nr. Da jeg ikke visste hva det var fikk jeg en hånlig latter og forklaring på at det selvfølgelig var dansk personnummer. Jeg svarer at jeg er norsk og derfor ikke har dansk personnummer. Hvorpå jeg nærmest bli skjelt ut for å ringe til ham i Danmark. Forsøkte igjen å forklare at jeg ble satt over dit men da la han på røret. Ny endeløs kø til kundeservice. Samme persom svarer og jeg var da så pass het i toppen at jeg spurte om å få snakke med en som var litt mer inne i hva de holdt på med enn han tydligvis var. Han ba meg da å logge på nettbanken og skrive en melding. Jeg så ikke noe hensikt i å bruke mer tid på vedkommende og ga meg på tap. Mens jeg holdt på med dette i timesvis hadde kona også ringt i håp om å komme gjennom til en fornuftig person. Hun hadde også lagt igjen mitt telefonnummer som hun hadde bedt banken å ringe. Etter en stund ringte det faktisk opp og en hyggelig kar som hjalp meg på et øyeblikk med et problem som iflg han alle burde kunne hjulpet oss med enkelt og kjapt. Men altså i tillegg til timevis med ørkesløs venting, tikkende tellerskritt og ikke minst kokende toppetasje sitter man med en følelse av at kunder i Danske Bank er fint å ha så lenge de betaler sin rente og holder kjeft.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Høy kompetanse og god mobilbank"

Rådgiverne har høy kompetanse, sørger alltid for at det er et tilpasset team med ulik kompetanse tilpasset kunden. Mobilbanken er super til de fleste formål.

Sint-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig rådgivning og har ikke reelle priser på nett."
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna! De er mer opptatt av sin fortjeneste enn god rådgivning. Låneprisene de oppgir er ikke reell de har lagt på i ettertid ved to forespørsler da jeg har fått det skriftlig.

Soran K. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kunne ikke vært bedre"

Alt er bra med danske bank. Veldig praktisk app og nettbrett er helt konge. Oversiktlig og fint design .

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs og dyr bank"

Jeg opplevde en useriøst bank. Jeg hadde en kreditkort hos dansk bank som jeg skylde 500,- kr på. Siden betaling ikke ble registrert i løpet av 1 mnd. Sperret banken kontoet og sa opp avtalen uten varsel. Rett og slett dårlig bank synes jeg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig godt fornøyd med "min" bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Godt fornøyd med at det meste kan løses digitalt men har jeg behov er det lett å få tak i rådgiver
Ting jeg ikke så ofte bruker kan være vanskelig å finne ved første øyekast i nettbank ex tidligere dialog med rådgiver osv. Det samme med VPS innlogging.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En bank for de fleste"

Grei bank løser problemer når de oppstår. Gir dårlig rente på innskudd som de fleste andre banker. Gode kredittkort som 365privat gir max avslag på pumpeprisen, gebyr fritt uttak i minibanker i utland. Hyggelige kundebehandlere, banken for folk flest.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har aldri opplevd tilsvarende dårlig kundeservice fra et bankselskap før"

Fraråder andre studenter på det sterkeste fra å bli kunde hos Danske Bank. Fra den lille perioden jeg har vært kunde hos Danske Bank, har jeg i gjentatte episoder opplevd at kunderådgivere i Danske Bank kommer med motstridende beskjeder, som har gjort det umulig å ha en fungerende konto hos dem. Har hatt problemer med adgang til en konto jeg eier pga. Ulike beskjeder, og treghet fra Danske Bank med oversending av passord for kontoen til riktig adresse. Det har nå gått nesten 4 måneder.. uten at Danske Bank har fått fortgang i saken. Anbefaler andre studenter å finne en annen bank. Har aldri opplevd lignende problemer i verken Nordea eller Gjensidige for eksempel.

Svar fra Danske Bank
10.01.2018 11.57
Hei Ann, dette høres jo absolutt ikke bra ut! Håper ikke det er for sent for oss å rydde opp i denne saken. Kontakt meg gjerne, så finner vi ut av hva som har gått galt og hvorfor. Vi kan nok ikke reparere din opplevelse, men kanskje kan vi forhindre at andre havner i samme situasjon. Mvh Frederik
Egil O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God kundeservice og oppfølging av meg som kunde"

God kundeservice og oppfølging av meg som kunde. De tar kontakt i forkant av eventuelle problemer. Dermed forebygger de kundene på en god måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Landets dårligste nettbank"
7 syns denne omtalen er nyttig

Selve banken er nok god og har gode kundeforhold, lånetilbud etc, men som forbruker er det nettbank man bruker best, og der er danske bank så dårlig at jeg vil anbefale å la være å bytte bank til dem nettopp på grunn av det. Dessverre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Min desidert dårligste bankerfaring noensinne"
6 syns denne omtalen er nyttig

Denne omtalen har stort sett fokus på nettbank.

For det første har ikke Danske Bank støtte for BankID på mobil. Dette er det første tegnet på at denne banken lever i steinalderen. Du kan altså logge inn kun med ActiveCard (kalkulator/brikke), eller så kan du bruke Mobil ID som er noe mer elegant. Når du får logget inn i den ekstremt feilbefengte nettbanken til Danske Bank vil du mest sannsynlig ha bannet minst en gang før du er ferdig der inne. Og hvis du er så uheldig å trenge kontoutskrifter for lenger enn ett år tilbake i tid må du altså kontakte kundesenteret og BESTILLE dette.
Videre er nettbanken full av elendig logikk og dårlig flyt. Du tror det ikke før du får se det, men hvis du ikke har prøvd noe annet så vet du ikke hva jeg snakker om.

For å si noe positivt om danskebank er mobilappene deres veldig bra. Mobile Pay og Mobil ID er bra produkt. Har ikke erfaring med mobilbanken deres.

Jeg skal her rangere mine bankerfaringer
1. Skandiabanken. Ingen over, ingen ved siden.
2. Eika-banker (erfaring med Grong Sparebank og Melhusbanken).
3. Sparebank1
4. DanskeBank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utmerket og kundevennlig"

En bank som er den eneste jeg kan være glad i! De som ønsker god råd og bli behandlet som en ekte kunde uten å bli fordømt bør bytte til Danske Bank. Alt fra kort til nettbank via appen er veldig brukelig og oversiktlig. Min fillial er på Aker Brygge og har dit så langt bare veldig kompetente og vennlige veileder (4 bankene prøvd av meg hvor alle andre fortjente ikke oppmerksomheten, da de det ikke verdt var)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Driver bank som andre, men snakker varmt om fond når det bare går nedover"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hører ikke på meg når jeg ville heve fondet, snakker bort alt før jeg fikk stoppa fondet tapte 8000 ikke mye men hadde de hørt når jeg ville stoppe fondet ville jeg vært 8000 rikere.

Jaguarjol
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En bank å stole på"

Banken følger opp med gode tilbud, lave renter og god service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God på det meste"
2 syns denne omtalen er nyttig

God nettbank, brettbank og mobilbank. Godt bensinkort. Fordelaktig for akademikere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd."
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med denne banken.
Hyggelig og i møtekommende, er den erfaringen jeg har.

Søk Bytt.no