Ikke interessert i beholde deg som kunde. Anbefaler faktisk kundene å bytte bank hvis du er misfornøyd
Danske Bank er gode på betingelser, særlig gjennom avtaler med fagforeninger. Men en så ufattelig dårlig nettbankopplevelse skal du lete lenge etter! Nettbanken er treg, lite intuitiv, unødig komplisert, og krever mange klikk og trykk og bekreftelser og ditt og datt for å gjøre de enkleste operasjoner. Appen er marginalt bedre, men generelt ikke noe stjerneprodukt. DB kunne lært mye av Sbanken, som er best i klassen på nettbank og app.
Har brukt de siste tre ukene på å prøve å bli kunde i Danske Bank. Mitt inntrykk så langt er at de aldri har fått nye kunder før De forskjellige personene jeg har vært i kontakt med så langt (7 stk totalt) svarer på spørsmål i hytt og gevær, og det finnes ingen kontinuitet eller oversikt over hvor jeg er i prosessen. Tre ganger har jeg vært å skrevet ut og scannet inn dokumenter, og jeg har også vært på postkontoret og legitimert meg med pass. Jeg har fem forskjellige mailrekker med forskjellige folk (du sender melding til en, så får du svar av en helt annen person i Danske Bank), og har snakket på telefon etter å ha ringt i 40 minutter. Nå fikk jeg endelig bekreftet at alt var i orden - og behandlingstiden for å opprette en enkel brukskonto? En uke. Du hørte riktig - en uke for å opprette en brukskonto etter de har mottatt alle papirer. Og bank id? Det får jeg etter brukskonto er opprettet. Du trodde kanskje det var en sånn kodebrikke, eller at man bruker bank id med et par trykk på mobilen? Neida - de tilbyr ikke bank-id brikke eller bank-id på mobil, men en egen app som har 1,9 i vurdering på app store. På dette steget i prosessen håper jeg bare at jeg får betalt regninger igjen før sommeren. Virker som de skrev under Akademikerneavtalen for så å sparke halve staben
Veldig vanskelig å komme igjennom kundeservice og henvisninger til diverse hjemmesider for faktisk å få snakket med en rådgiver. Fikk beskjed om at boliglån aldri blir innvilget over telefon og at det derfor ikke var noe poeng i å snakke med en rådgiver. Jeg forstår at man må ha elektronisk signatur for å godkjenne et lån i siste instans, men å før dette tidspunktet er det vel ytterst normalt å kunne diskutere ulike investeringsmuligheter med en rådgiver i banken? Kontaktet annen bank for råd om hva som er lurt å investere i, fikk hjelp direkte.
Står i kø i timesvis uten å få hjelp. Peøver å finn andre nummer eller annen kontaktinfo på nettet, men uten hell. Kan ikke bruke hele dagen på å få tak i danske bank.ordne heller en funksjon som gjør at dere ringertilbake.!
Føler ikke at man er ivaretatt som kunde. Har ikke en fast rådgiver og når man har diverse forespørsler er det tungvindt med forskjellig rådgiver hver gang som ikke har satt seg inn i kundeforholdet. Samme spørsmål må besvares flere ganger. Det går også lang tid for å få svar. Det er aldri noen oppfølging fra banken.
Umulig å bruke nettbank, skjulte kostnader. I mitt tilfelle hadde jeg Tekna kundeavtale som visstnok var gratis for studenter. Den begynte visst å koste 25kr i måneden da jeg var ferdig studert. Jeg begynte aldri å bruke kontoene i Danske Bank fordi nettbanken var helt grusom å bruke så kontoene mine var tomme og derfor fikk jeg overtrekksgebyr når de i skjul begynte å trekke disse månedlige beløpene. Elektroniske meldinger forsvant etter jeg hadde lest dem én gang. Hver operasjon tar ca. en haltime å få til pga. lite logisk grensesnitt. Stadig store røde bokser med feilmeldinger. Prøvde å kontakte kundesupport via en chat, men den virket ikke. Jeg har prøvd i månedsvis å avslutte denne såkalt gode kundeavtalen, men får det ikke til. Når jeg klikker for å kontakte support får jeg bare en feilmelding. Totalt har dette kostet meg over 200kr i overtrekksgebyrer for å få lånebetingelser som det viste seg at DNB kunne matche. Jeg setter inn penger regelmessig bare for å dekke de månedlige kostnadene. Hele nettbanken føles som et sort hull. Jeg har prøvd å slette alle kontoene mine, men jeg får det ikke til, fordi de har et par øre i negativt beløp og jeg vet ikke hvorfor. Jeg har ingenting positivt å si om Danske Bank, men jeg har hørt at de selv sier at de har bra kundesupport, og det er kanskje ikke så rart, for de må ha fått god trening så vaskelig som det er å bruke nettbanken. Hvis du er pensjonist, er vant til unødvendige utgifter og foretrekker å snakke med rådgivere framfor å bruke nettbank kan det hende Danske Bank er midt i blinken.
Byttet fra Danske bank til. Nybygger.no. Nettbanken til Danske bank er vanskelig å bruke, de tar betalt gebyr for å hvert terminbeløp for huslån, samt gebyr for å ha en innskuddskonto. Jeg fikk også vesentlig bedre vilkår ved å bytte til Sparebanken Øst sitt konsept: Nybygger.no.
Danske Bank har lav lånerente via akademikerne og er det eneste positive med denne banken. Kundeservicen er katastrofal, det tar flere uker å få svar på enkle henvendelser. Kundeservice via chat fungerer ok (mtp kort ventetid), men de kan ikke hjelpe med stort. Alt som skal via en saksbehandler er et mareritt. Det er ikke mulig å kontakte saksbehandlere direkte, men etter å ha sittet i telefonkø noen timer får du beskjed om av kundeservice om at saksbehandleren ikke er tilgjengelig, men ringer opp igjen straks, det skjer jo selvsagt ikke... Har opplevde denne type service på forespørsel om boliglån, finansieringsbevis og BSU.
Hva har skjedd med Danske bank sin kundeservice de siste månedene? Hvorfor svarer dere ikke lenger raskt på meldingssystemet i nettbanken som tidligere? Og hvordan kan dere mene at folk skal vente times vis på å svar på telefon? Dette er for dårlig! Jeg har alltid vært fornøyd med nettopp dette og nå er alt helt bortreist!
Jeg har to særdeles elendige opplevelser med Danske Bank (fondsparing og pensjonsparing via Danica). 1) Jeg bad om økt månedlig trekk for pensjonssparing i Danica. Først klarte de ikke å ordne dette innen neste trekk, uten å opplyse om dette. Da jeg klaget sa de at alt var i orden til neste trekk. Det var det ikke da det tidligere beløp ble fortsatt trukket. De sa jeg kunne betale inn resten manuelt. Dette førte til at systemet trodde jeg hadde betalt inn for neste måned allerede, og dermed ble intet ble trukket neste måned. Noe så enkelt som økt innbetaling tok det 5-6 måneder å endre. Det ble skyldt på "tekniske problemer", men de nektet å svare på hva dette bestod i. Hadde jeg ikke sagt ifra hadde ingenting hendt. Kompensasjon for timer med mailskriving kunne jeg bare glemme ettersom de hadde justert kursen slik at det ble "riktig" innbetaling. Jeg har kun deres eget ord for at det stemmer. Samtidig er det grenseløst arrogant å behandle kunder slik da man ikke har noen garanti for at problemet faktisk løses. Jeg flyttet dagligbank til en annen bank, og vurderer det samme for pensjonssparing. Det verste er i det minste alle arrogante svar, total mangel på vilje til å løse problemene samt direkte løgn når de sier at problemet er løst, men det ikke er det. 2) Danske Bank opplyste ikke om suspendering av handel i et fond. Til tross for at suspensjonen var lovlig, fant ikke banken det nødvendig å informere kundene om dette automatisk. De innrømmet at dette burde vært gjort og skulle endre rutinene. Det er 100 % inkompetent og det hjalp ikke meg. Jeg har kontaktet forbrukermyndigheter for å finne ut hvor dårlig service man skal måtte finne seg i. Selv om et direkte økonomisk tap ikke er lidd, koster dette tid og krefter.
Følgende er i dag sendt inn til min fagforening for å orientere dem om produktet Danske Bank tilbyr kundene sine. "Til Legeforeningen med kopi til Danske Bank Jeg og familien har i vinter byttet fra DNB til Danske Bank på grunn av akademikeravtalen. Jeg vil gi tilbakemelding at det har ikke fungert spesielt bra til nå. Og "velkomstteamet" har strengt tatt ikke gjort noe annet enn å svare på mine spørsmål. Nettbanken til DB er virkelig ikke bra, og det har vært flere feil på min side. Blant annet i starten kom jeg inn rett inn i en lånesøknad istedenfor til startsiden. Og det ser ut til at det mangler en funksjon som gjør at nye regninger og e-faktura ikke vises på forsiden. Noen ganger begynner skjermen å blinke svakt inne i nettbanken, av helt uvisse årsaker. Det er vanskelig å finne det man trenger, og søkefunksjonen er dårlig. Instrukser på bankens hjemmesiden stemmer ikke overens med hvordan det ser ut i nettbank. F.eks. skjema for flytting av aksjesparekonto. Det har vært dessuten vært vanskelig å få hjelp fra kundeservice på telefon. I går satt sønnen min i telefonkø i over en halv time uten å komme gjennom. I dag satt jeg i nesten 20 minutter før jeg fikk svar. Når jeg ser kundeomtaler på https://www.bytt.no/erfaringer/bank/danske-bank ser jeg at dette ikke er noe nytt. For fire uker siden hadde folk de samme problemene med å komme gjennom, og fikk samme forklaring som jeg fikk i dag: "Vi har det så travelt akkurat nå". Det er tungvinte identifiseringsrutiner fordi de merkelig nok ikke tilbyr BankID på mobil. Det eneste de har er en kodebrikke i app-form som heter Mobil ID. I nettbank må du taste undelig mye for å få sendt de enkleste meldinger (i mobilbank er dette lettere). Av sikkerhetsårsaker blir man logget ut allerede etter 5 minutter. Dette gjør at man ofte bli avbrutt og må logge inn igjen. Dette kan ikke være nødvendig eller påkrevet. Men det sies at dette er et nytt krav, og at det ble endret fra 30 til 5 minutter nylig. Ved bruk av appen Mobil ID trenger man ikke gå rundt med en kodebrikke. Men der også er det "bugs". Når man signerer med fingeravtrykk for å få "servicekode" for å logge inn i nettbank, og da egentlig er ferdig, blir appen stående åpen og ber om pin-kode likevel. Etter å ha sendt skjema om bankbytte, "fryser" nettsiden og jeg blir logget ut. I løpet av de 10 årene med DNB har jeg aldri opplevd slike ting. Da jeg skulle laste opp et skjema angående flytting av kontoer for sønnen vår, var det umulig å finne ut hvor jeg skulle laste det opp. Jeg endte opp med å ta bilde av skjema med mobiltelefon og sendte inn i meldings-boksen i mobilbank. Dette ble akseptert. Man sitter med en følelse av at DB er en bank som ble startet i forrige uke, og at de har masse oppstartproblemer. Men når man leser kundevurderinger på bytt.no så ser man at det samme gikk igjen mange år tilbake. Det verste synes jeg derfor er at det virker ikke som utfordringene blir tatt på alvor. Det nytter ikke å lokke nye kunder med gunstige renter dersom ikke resten holder mål. Herved er mine erfaringer med Danske Bank formidlet til Legeforeningen. Til orientering. Mvh Dag

Etter over 15 år som kunde spør jeg om å få nedsatt boligrente da markedet på landsbasis har falt under 2 prosent. Min boligrente var da over 2,4 prosent effektiv rente. Svaret fra banken etter mye om og men er at de ikke kan gå lenger ned enn til 2 prosent. Fikk nytt lånetilbud samme dag fra annen bank på 1,41 prosent. Styr unna denne banken når det gjelder boliglån!

Ringte først i 16 min, ca hver 30 sek, kom en stemme å fortalte at det var fint at jeg ventet. Ringte igjen etter ca 1 time, det samme gjentok se. Ville forsøke en siste gang ca litt før km 18.00 det samme hendte som 2 ganger tidligere på dagen. Nå ringte jeg i 30 min. Katastrofalt. I 2021. Hvorfor ikke ha tilbakeringsystem?

Gode vilkår for Akademikerne, det hjelper også å være under 33 år. Fornøyd med vår rådgiver, og stort sett fornøyd med kundeservice. Men det er også det eneste som er positivt med DanskeBank. Som de fleste omtaler her nevner er nettbanken ubrukelig. De sier "vi jobber kontinuerlig med nettbanken", men det har foreløpig i mitt snart ett års lange kundeforhold ikke skjedd en eneste merkbar endring, hverken positiv eller negativ. 123spill.no i 2003 så mer moderne ut. AvtaleGiro og eFaktura er umulig å hanskes med selv. AvtaleGiro må man kontakte kundeservice for å opprette, som om det er den mest naturlige ting i verden. Mobilapp begynner å bli ganske bra, men det er en del mangler der fortsatt. F.eks. kan man ikke se rente på boliglån. Jeg har kontaktet de om konkrete tilbakemeldinger om nettbank og mobilapp tidligere, ingen av disse har det blitt gjort noe med. Med andre ord, ikke verdt tiden å gi de tilbakemelding rundt brukeropplevelse. Man må enten akseptere tingenes tilstand og ikke ha håp om at det endres med det første, eller bytte bank. Jeg faller inn under den første kategorien. Pengene spart gjennom Akademikerne-avtalen er verdt det. Så vidt. Som mange andre sier er det utelukkende vilkår gjennom Akademikerne som holder meg i DanskeBank. På ALT annet finnes det mange alternativer som er bedre.

Byttet pga Akademikerneavtalen. Nå er jeg på bytt.no fordi jeg leter etter en seriøs bank i stedet. Den gode renta er ikke nok lenger. Det tok 5 måneder å få ordnet med kort til kontoene slik at jeg kunne si opp min gamle bank. Lånet ble flyttet på en blunk. Å legge til flere kort er en sak for kundeservice. Det er umulig å få bekreftelser i nettbanken på om det jeg prøver å utføre faktisk har skjedd. Debetkortet funker kun på utvalgte terminaler så jeg må ha med andre kort i tillegg. Det er endeløse BankID-bekreftelser på småtteri når man allerede er logget inn i nettbanken. Avtalegiro har jeg gitt opp å opprette. Kundeservice er veldig hyggelige når jeg får kontakt og det tar vanligvis ikke så mange dager.

Å sitte i 40min. uten å få snakket med et sentralbord for så å oppleve at når du endelig kommer gjennom så er aktuell avdeling stengt. Det dreier seg om store beløp for meg, men Danske Bank synes visst tall under 8 siffer er småbeløp. Heldigvis ikke min faste bank.

Har i 5 mnd forsøkt å bytte til danske bank, men får ikke kontakt med banken. Kundekonsulent ringte meg én gang da jeg ikke rakk svare, og jeg har siden forsøkt få ham til å ringe meg opp, uten hell. Jeg har sendt epost, og jeg har snakket med kundeservice som sier han skal ringe, uten at noen ringer. Siste gang jeg ringte for å purre, så fikk jeg beskjed om å holde linjen, og etter litt venting ble bare røret lagt på. Jeg har siden ikke vært i kontakt med de og har bestemt meg for å beholde min opprinnelige bank.

Har holdt på å bytte til Danske Bank på grunn av Akademikeravtalen. Makan til rot har jeg aldri opplevd noen gang - jeg har møtt hyggelige mennesker i kundeservice som alle har sagt at de skal sjekke opp spørsmål jeg har og så ringe tilbake. Dette har skjedd ved 4 ulike anledninger uten at de har ringt opp igjen. De svarer ofte også helt ulikt - feks ble det opplyst at man må ha privat bankavtale dersom man ønsker en bedriftsavtale noe som viste seg å ikke stemme. Danske Bank har nok nedbemannet så kraftig at dette dessverre er et resultat - ingen grunn til å velge denne banken dersom du ikke er ute etter Akademikerfordelene. Nettløsningen minner også om hva andre banker hadde i 1995.

Jeg flyttet boliglån til Danske og siden jeg er i akademikerne fikk vesentlig lavere rente. Andre fordeler: 365 kredittkort brukt på bensinstasjoner (på Esso over en krone rabatt pr.liter) Lavere valutabegyr enn de fleste andre på Mastercard (1.5% mot 1.75-2 % i de fleste andre banker) Billån og andre lån også med lav rente Ulemper: Nettbank er ikke bra, omtrent umulig å opprette avtalegiro. Må legge inn BankID og passord for alt mulig (som å sende banken en melding) Har ikke bankID på mobil (men den jeg har i Sbanken fungerer) Konklusjon: kan være et godt valg hvis du er i akademikerne, men ikke kvitt deg med din gamle bank (Jeg har fremdeles Sbanken og bruker den til avtalegiro siden danske ikke fungerer tilfredstillende der)

De er ikke tilgjengelige på telefon. Jeg kan bruke flere dager på å få kontakt.Saksbehandlerne registrere ikke avtalene vi gjør, de sier forskjellig og virker usikre. Det blir en byrde å ha et kundeforhold til denne banken.

Kontaktløs betaling med kort uten bruk av pinkode virker ikke. Har fått 3 kort uten at problemet er løst. I noen betalingsterminaler fungerer ikke kortet i det hele tatt. Nettbanken er dårlig og ikke tilpasset mobile enheter. Dårlig mobilbank. Overdimensjonert sikkerhet i nettbank og mobilbank. Alltid krav om dobbelt legitimering både pinkode og bankid. Tilbyr ikke bankid på mobil. Får ikke fram saldo i Vipps - dette støtter ikke Danske bank. Svært dårlig kundeservice. Tar dager å få svar på melding. Venter på kundeservice på telefon nå, 45 minutter og står fremdeles i kø. Det holder ikke med lav rente, når alt annet ikke holder mål. Dette er alt for dårlig! Trist.

ELENDIG kundeservice, har vært kunde her godt over 10 år men nå er det nok. Ingen ringer meg tilbake rådgivingen er fullstendig fraværende. ringte en annen bank og fikk god hjelp og rådgiving med en gang. Nå bytter jeg alt over dit... skuffende

Flyttet nylig boliglån til Danske Bank pga. Akademikeravtalen. Denne avtalen er svært gunstig også da jeg kvalifiserer for Boliglån ung. Kundeservicen er også god, og man blir fulgt opp bra. Men så har vi nettbanken, og *fy flate* så dårlig den er. Dette var noe jeg gruet meg veldig til å bruke da jeg hadde 365-kortet fra tidligere og var inne der et par ganger. Jeg trodde Nordea var ille, men dette tar kaka. Mye av hovedproblemene ligger i at det er alt for mye ubrukelig grafikk, grafer og menystruktur som kaster alle konvensjoner ut av vinduet. Skulle betale en regning, og så den ble trukket på 365-kortet i stedet for brukskontoen, men fikk beskjed om at den var lagt til morgendagen. Disponibelt beløp for 365-kortet var likevel trukket. Etter å ha lett i et kvarter har jeg fortsatt ikke klart å finne noe forfallsregister eller hvor denne transaksjonen ligger. Det er omtrent som å kjøpe en bil og måtte lete etter rattet. I tillegg er det diverse rariteter: på venstre side av skjermen, midt på, har jeg et flagg det står REB1640 og når jeg trykker på det kommer det opp en graf fra 0 til 1000 med en haug NaN som overskrift. En del av menyvalgene leder deg direkte til en død link med "refused to connect", og man må da gå tilbake til hovedsiden. Se hvor mange døde linker DU klarer å finne! Til tross for en helt ubegripelig steinræva nettbank vil jeg si at Danske Bank likevel er verdt en vurdering dersom du er i Akademikerne eller du er der for 365-kortet. Jeg skal lete i fem minutter til før jeg gir opp. Jeg har allerede overført det samme beløpet fra brukskonto til kredittkortet, men det blir jammen meg spennende å se om regningen blir betalt i morgen eller ikke.

Danske Bank ligger 15-20 år tilbake i tid teknisk og i tankegang. Nettbanken er slitsom, og mobilappen er mangelfull. Dette var hovedårsaken til at at jeg flyttet boliglånet. Dette holder ikke i dag hvor mange vil gjøre alt på mobilen, helst uten å ringe kundeservice for å endre den minste ting.
