Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.5
1 304 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 304 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 1 304 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
121
56
57
128
942
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no

Jeg savner Sbanken

Omtale av  Per A. K. J

Jeg er en av DnB-flyktningene som byttet til Sbanken fordi jeg hele tiden hadde problemer med DNBs nettbank, mobilbank, og fikk ofte ikke handlet med kortet av en eller annen rar grunn. Sbanken var så utrolig fint og ryddig på både app og nett. At Sbanken støttet Apple Pay var et stort pluss for meg, men denne støtten trakk DnB så fort de fikk lov. Jeg synes det er så utrolig rart at DnB fikk lov til å kjøpe tilbake flyktningene (DnB’s kunder). Dette burde ikke vært lov!

Svar fra DNB Bank
29.04.2024 20:31

Hei. Leit å høre at du ikke er fornøyd. Det er positivt at Apple har kommet med forslag om tilgang til NFC, og med det åpne opp for tredjeparter. Vi følger med på denne utviklingen og vurderer hele tiden hvilke tjenester og produkter vi skal tilby innen betalingsområdet. /Elisabeth

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

De «nekter» kundene å skifte bank.

Omtale av  Magne C

Etter oppkjøpet av Sbanken ble jeg plutselig kunde av DNB uten forvarsel. SBanken stengte i tre dager og lot ikke kundene få tilgang til nettbank. Når nettbanken åpnet igjen var jeg SBanken kunde i en dag før jeg plutselig ikke fikk logget inn. Jeg fikk beskjed om at jeg var DNB kunde og måtte logge inn der. Sparepenger forsvant midlertidig, og de «nekter» kundene å skifte bank. Det er flere måneder ventetid på å flytte aksje og fondskontoen til andre banker. Totalt forkastelig kundebehandling. Aldri skal jeg bruke DNB eller andre tilknyttede banker igjen.

Svar fra DNB Bank
23.04.2024 20:25

Hei Magne, det skal ha vært sendt ut informasjon om sammenslåingen opptil flere ganger før det skjedde. Ta gjerne kontakt med kundesenteret for videre hjelp. /Viktoria

enklere å bytte bank, en å få endret noe hos dnb

Omtale av  Christian

over 1 time før man kommer igjennom på telefon, presjonen kunne ikke hjelpe meg, ble satt tilbake til menyen, etter totalt 1time og 50 min valgte jeg heller å avslutte bank forholdet mitt.

Svar fra DNB Bank
23.04.2024 20:24

Hei Christian, det kan til tider være kø på telefon, men vi har også chat og kommunikasjon via nettbankmelding, vi er åpen 7-23 hver dag. /Viktoria

Dnb og Sbanken kan ryke og reise

Omtale av  Bjørn

Dnb tok fra meg sbanken 😥🥺 dermed så forlater jeg Dnb til fordel for noen andre

Svar fra DNB Bank
23.04.2024 20:23

Hei, det var leit å høre. Vi jobber med å oppdatere appen, og håper du vil like den bedre på sikt. «Hele banken i lommen» har vært et viktig prinsipp så lenge Sbanken har hatt en app. Sbanken har alltid vært en selvbetjent digital bank, og skal fortsette å være det. /Viktoria

Dårlig og arrogant bank, ødelegger for konkurrenter på urettferdig måte

Omtale av  Kjell

DNB har på kort tid ødelagt Sbanken som de har overtatt. Man må nå benytte DNB sin nettbank hvis man skal utføre betaling på PC, eller gjøre elementære endringer på kundeforholdet, som f.eks. å endre epostadresse. DNB sin nettbank er uoversiktlig og gammeldags. Transaksjoner som før gikk nærmest øyeblikkelig tar nå dagesvis. Opplever masse problemer og rare feilmeldinger ved betaling av regninger i den nye Sbank-appen, og blir tvunget over til DNB sin nettbank til stadighet. Dette er ikke noen god kundeopplevelse!

Svar fra DNB Bank
22.04.2024 19:41

Hei! Det er ikke til å legge skjul på at det har vært utfordringer med enkelte tjenester etter sammenslåingen, men nå fungerer det meste som det skal. Transaksjoner mellom DNB-kontoer og Sbanken-kontoer, samt interne overføringer, skal alltid gå på sekundet. Vi legger selvsagt merke til at ikke alle er fornøyde med endringene, men det er ikke alltid at teknologien spiller helt på lag. Det vil garantert gå seg til, og da er jeg sikker på at dette blir kjempebra hvis du gir oss en sjanse :)

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Styr unna, for guds skyld!

Omtale av  Hallgeir

Grusom bank, kun ute etter å flå kundene sine med masse gebyrer. Nå også ødelagt Sbanken, som var den desidert mest populære banken i Norge. Elendig nettbank og mobilapp. Nettbank ser ut som den ble utviklet på sent 90-tall, og så har man glemt å videreutvikle den. Appen er tungvindt å manøvrere i, og mangler masse trivielle funksjoner.Håpløs kundeservice. Aldri mer DNB.

Svar fra DNB Bank
22.04.2024 15:28

Hei! Leit å lese at du ikke er fornøyd med verken nettbank eller app. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre og oppdatere begge deler, så hvis det er noe spesifikt du savner vil vi gjerne høre om det. /Marthe

Ikke til å stole på

Omtale av  Espen

Sbankens akskje/fondsystem er ikke migrert enda over til DnBs plattform noe som har ført til flere feilaktige transaksjoner på kontoen min. Rett og slett fordi de ikke "snakker" helt bra sammen. Rett etter påske ble kontoen min feilaktig belastet for 35 000 for kjøp av fond og jeg fikk 35 000 kr i minus på konto. Disse fondstransaksjonene dukket aldri opp noe sted og forsvant i luften. Etter å ha sittet i en times kø over tre-fire dager fikk jeg endelig summen tilbakebetalt med 80kr i kompensasjon for tort og svie. (etter fratrekk for overtrekksrenter og overtrekksgebyr). Nå 14 dager senere ble et nytt uatorisert trekk gjort på konto, denne gangen er det fondshandel i en spareavtale som ble slettet for 14 dager siden. Igjen må jeg sitte timesvis i telefonen over flere dager. Hvordan kan man stole på en bank som holder på slik? Det er jo helt spinnvilt å ha så lite kontroll på hva de foretar seg. Virker som spareavtalen enda er "aktiv" i et sbank system, men ikke synlig på dnb eller i spare. Så hverken jeg eller noen andre klarer å slette den. Helt håpløst! Kundesenteret er også overbelastet pga kunder som tar kontakt pga feil. Virker også som kompetansen på første linje er veldig lav. Antagelig setter de alt som kan krype og gå på telefonen for å dra unna køen, men hva hjelper det når man må ringe tre til fire ganger over mange dager for å få løst saken sin?

Svar fra DNB Bank
22.04.2024 19:43

Hei, Espen! Det er veldig leit å lese om problemene du har opplevd, og det beklager vi. Det er ikke til å legge skjul på at det har vært utfordringer med enkelte tjenester etter sammenslåingen, men nå fungerer heldigvis det meste som det skal. Skulle ikke det være tilfellet sender du oss en melding fra nettbanken, så ser vi på det og løser saken din uten at du trenger å sitte lenge i telefonkø. Jeg kan garantere at vi tar det på største alvor. /Hilsen Even

DNB Bank har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR