Fjordkraft Mobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg har byttet operatører flere ganger de siste årene. Ikke fordi jeg har vært misfornøyd, men kun på grunn av pris og tilbud. Jeg holder meg til Telenordekning da det har fungert best på mange turer rundt i Norge. Alle operatører jeg har hatt har vært problemfrie. Man må bare passe å på og bytte operatør på riktig tidspunkt slik at man slipper å betale ut måneden hos gammel operatør når ny operatør er aktiv. Bestill bytting 1 mnd i forveien slik at du er aktiv hos nye operatør den 1 i neste mnd. Overgangen til Fjordkraft gikk sømløst. Forbruket i august er registrert som normalt og brukt 10 av 15 GB med daglig bruk, som bilde opplasting, You Tubebruk, Facebook mm. Men om man deler 15 GB kvoten med andre, som feks streamer filmer, spotyfy og slike ting så kan man få et GB sjokk på få dager. Det gjelder de fleste operatører hvor du selv velger en datakvote. Sjekk også ut telefon nummer som kan ha høye kostnader, og ring aldri tilbake til et nummer du ikke kjenner uten å undersøke først hvem som eier nummeret. Det er synd om man binder seg til avtaler eller dyre vedledighetsnummer fordi vi ikke gidder å undersøke, og så komme det som ekstrautgift på telefon abbonemanget. Et telefonabbonemang hos en operatør skal ikke være pent å se på, men billig og praktisk å bruke. Jeg har tidligere vært kunde hos operatører som ingen hadde hørt om og vært godt fornøyd med pris og kundeservice. Men alt er i forandring og så blir det oppkjøp av "små" operatører og det har gått helt greit, men valget av Fjordkraft var mest for pengene for min del, og en hyggelig kundeservice den ene gangen jeg har vært i kontakt med de.
Hei Reidar, og tusen takk for den gode og grundige anmeldelsen! Det setter vi veldig stor pris på. Her kommer du med mange gode råd og tips som det er lurt å ta med seg på veien når man skal finne seg en ny mobiloperatør. Jeg håper du fortsetter å være fornøyd med oss, og hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med er det bare å gi oss beskjed. Vi er tilgengelige alle hverdager fra 8 til 20 på telefon, chat og Facebook. Ønsker deg en god uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Dataen blir fortette brukt opp enn hos andre. Så jeg fikk en saftig regning. Ringte tap sin kundeservice. Som med Telia og andre er helt gratis. Her ble det dyrt når jeg satt 4 timer i telefon kø. Holder meg til det jeg vet er bra fra nå av.
Hei Giulianna, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres rart ut. Vi har ikke hatt 4 timer telefonkø i hverken juli eller august, og man får alltid tilbud om å bli oppringt av oss (og beholde sin plass i køen) hvis det er lenge å vente. Vår kundeservice har et helt vanlig åttesifret nummer, som er gratis å ringe for alle mobilabonnement som har inkludert ringetid – slik de fleste har i disse dager. Det koster ikke noe ekstra å ringe oss. Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telenor/Telia sine abonnement har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos deg? Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 4GB kan du ha spart opp Rollover opptil 8GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 4GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før. Hvis du tenker at disse to forklaringsmulighetene ikke treffer i ditt tilfelle vil jeg oppfordre deg til å skontakte vår kundeservice direkte, slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg :) Med vennlig hilsen Fjordkraft
Funker helt fint for voksne, god dekning og grei app. Men abonnementet for barn fungerer ikke som det skal, og vi får stadig ekstra-regninger, selv om datakontroll skal være aktivert. Varierende hvor hjelpsomme de på kundeservice er. Vurderer sterkt å bytte kun pga. dette.
Hei Anne G, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Datakontroll er tilleggstjenesten for deg som ikke ønsker å ha mulighet for overforbruk av data, men det er fortsatt mulig å få forbruk for andre ting som koster ekstra. Som eksempler kan jeg nevne kjøp av bussbilletter eller andre kjøp via mobilen, tilleggstjenester, innholdstjenester, teletorg- og opplysningstjenester og bruk til utlandet. Hvis du vil sette en stopper for også slike kostnader har vi tjenesten Foreldrekontroll. Det høres ut som dette kanskje kan være en tjeneste som dekker dine behov? Du kan lese mer om tjenestene her: https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/fa-full-kontroll-pa-mobilkostnadene/ Jeg håper dette var til hjelp! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Etter to dager med Fjordkraft er forbruket av data med Fjordkraft 26GB. 80% av tiden har mobil/PAD vært på hjemmenettverk. Det er ikke streamet musikk. TV er streamet ca 30 minutter. Tipper at forbruket skulle vært omkring 4-5 GB. Hos Telenor, med bl.a. TV streaming og hyttebruk klarte jeg aldri å bruke 50GB på en mnd. Så plutselig 26GB på snaut 2 dager. Når jeg skjekker forbruk på faktura i Appen viser det ca. 6GB. Den holder ikke Fjordkraft, ikke alle kundene deres er datainvalide. Det virker upålitelig.
Hei Per, og takk for tikbakemeldingen. Jeg håper du har vært i kontakt med vår kundeservice angående dette, for dette høres veldig rart ut. Bare for å avkrefte det med en gang: vi teller ikke data på noen annen måte enn det Telenor gjør. Vi bruker Telenor sitt nett, så her er det ingen forskjeller mellom våre kunder og Telenor sine kunder. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Jeg vet at noen av Telenor har streaming av musikk inkludert, og at dette derfor ikke "teller" på databruken - kan det ha vært tilfelle hos deg? Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 50GB kan du ha spart opp Rollover opptil 100GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 50GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før. Men som sagt - dette høres veldig rart ut, særlig siden appen sier at du bare har brukt 6GB. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med vår kundeservice vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å enten ringe oss, kontakte oss på Facebook, eller logge deg på chatten på nettsiden vår. Da kan vi få sett nærmere på dette sammen med deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Byttet til fjordkraft fra Telenor og etter tre uker med rot bytter jeg tilbake! Databruken løper løpsk og det samme gjør faktureringen. Kjøpte med 2GB da jeg aldri de siste 5 årene har brukt mer. Siden det var kampanje fikk jeg 4GB de to første månedene. Gikk igjennom de siste 12 fakturaene før jeg byttet for å se faktisk databruk, da jeg har hatt 4GB abonnent før. Blir fakturert for overforbruk på 575MB til kr 399, 3 dager etter inngåelse av abonnement. 10 dager etter inngåelse får jeg SMS om at datamengde på 4GB nærmer seg oppbrukt. Så hvordan kan jeg da bli belastet for overforbruk for 7 dager siden? FINNER DET SMÅTT UTROLIG AT FJORDKRAFT ALLTID SKYLDER PÅ KUNDEN SIN BRUK OG INNSTILLINGER PÅ TLF. DE MÅ SNART INNSE AT FEILEN ER HOS DEM, NÅR ABSOLUTT ALLE SOM BYTTER TIL DEM DOBBLER OG TRIPPLER FORBRUKET AV DATA!! Jeg kommer til å rapportere dem til Forbrukerrådet!
Hei Jrg, og takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding her på Bytt. Det stemmer ikke at alle som bytter til oss dobler eller tripler dataforbruket sitt. Det er svært få som har denne opplevelsen, og når vi ser nærmere på saken sammen med dem har det som regel en naturlig forklaring. Mobildata brukes ikke fortere hos oss enn hos andre selskaper - her er det likt hos absolutt alle. 1GB er 1GB, uansett hvilket selskap man er hos. Det som ofte er tilfelle er at man kommer til oss fra et selskap som hadde visse typer databruk inkludert i prisen, f.eks gratis streaming av musikk. Det som også ofte er tilfelle er at man hadde en del data oppspart som Data Rollover hos sitt tidligere selskap. Hvis du hadde et abonnement på 4GB kan du ha spart opp Rollover opptil 8GB, slik at du hele tiden hadde en "buffer" med ekstra data selv om du brukte mer enn dine opprinnelige 4GB. Denne bufferen forsvant da du byttet mobilselskap, og det vil dermed oppleves som om dataen forsvinner fortere, selv om den egentlig brukes i akkurat samme tempo som før. Dette er ikke unikt hos oss, men likt hos alle selskaper. Derfor vil man sannsynligvis også ha den samme opplevelser dersom man bytter fra oss og til et annet mobilselskap. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice, slik at vi kan se nærmere på hva det er som har skjedd sammen med deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft Mobil
Etter jeg byttet til fjordkraft mobil, funket ikke det å bruke mobilen og google pay når jeg er på kiwi eller andre butikker med kontaktløs betaling lengre. Jeg var i kontakt med kundeservice. Dei ville prøve med nytt sim kort, som dei lovte å betale, men som jeg fikk regning på likevel. For å gjøre en lang historie kort. Fikk jeg tilslutt e-post om att hadde jeg problemer google play store måtte jeg sjekke att det ikke var sperre på telefonen. Jeg sa flere ganger google pay og kontaktløs betaling i butikken var problemet. Men fjordkraft mobil virker berre interessert å vri det over på annet berre for å slippe å prøve å ta tak i problemet. Det er hvertfall mitt inntrykk. Google pay funket før jeg byttet. Jeg er nå på vei til Telenor.
Hei Kenneth, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Først av alt: Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med vår kundeservice for å fjerne faktureringen for det ekstra SIM-kortet vil jeg oppfordre deg til å gjøre dette. Hvis vi har sagt at du skal få dette gratis skal du ikke måtte betale. Når det gjelder Google Pay høres dette veldig rart ut, for denne tjenesten skal ikke være avhengig av hvilken mobiloperatør du har. Så lenge du har dekning når du er på betalingsstedet skal dette fungere, såfremt du har et bankkort som fungerer sammen med Google Pay. Dette er det banken din som styrer, så det lureste i denne situasjonen er nok å kontakte banken din angående dette problemet. Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp, men tilgangen til Google Pay er det ikke vi som mobiloperatør som styrer. Jeg håper problemet løser seg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
1 : Tull og rot med fakturering. Har 1 mnd igjen av 3 mnd gratis abb. på 5 abb. Har blitt fakturert fullt for det eneste abonnementet den første måneden, og godtok å betale den mot at det ene abonnementet fikk flyttet den 3'dje måneden til måned nr 4. Nå har de gjort dette igjen! 2: juks med med mobildata. Ungene hadde 7 GB hos Talkmore som ikke ble brukt opp - hos Fjordkraft har de 15 GB som forsvinner som dugg for solen. Tjenestene hos Talkmore og Fjordkraft er identiske. Mobiltelefon måler tilsvarende mobildata forbruk som Fjordkraft appen - så jeg godtar at mobildata "renner gjennom" - men jeg mistenker at Fjordkraft genererer ekstra trafikk som er årsaken til det høye forbruket. Her bør noen med kompetanse på området inn å sjekke - NKOM.
Hei Arild V og takk for du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Når det kommer til gratis periode med mobilabonnement skal du selvsagt få det som ble avtalt ved inngåelse. Jeg finner dessverre ikke noe kontaktinformasjon om deg her, så hvis du kontakter oss på telefon 23006100 skal vi få sett på dette og rettet opp. Når det kommer til mobildata måles dette på samme måte hos alle selskaper. Registrert forbruk er det faktiske forbruket som telefonen har hatt. Dette måles i hvor mye informasjon du har lastet ned fra internett og til din mobiltelefon. Det kan derimot være ulike årsaker til at du raskere går tom etter bytte av mobiloperatør. Du kan lese mer på https://www.fjordkraftmobil.no/mobilskolen/raskere-tom-for-data-etter-bytte-av-mobilselskap/ Ta kontakt med oss så kan vi sammen gå gjennom innstillingene på telefonen for å finne ut hva som har brukt mye mobildata. Ønsker deg en riktig så fin dag videre, og nok en gang, takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Med vennlig hilsen Fjordkraft Mobil