Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.2
1 780 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
1 780 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#5
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#5 av 83 bredbåndsleverandører
34%
Middels
34% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 780 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
354
237
144
143
902
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Perfekt for deg som ikke bruker nett eller trenger hjelp

Omtale av  Lucas

Funket som forventet i starten. Etter 3 mnd begynte nettet og falle bort, og etter en mannsalder i telefonkø fikk jeg ett tørt ''send inn ruteren så skal du få en ny''. Ble sittende rett under 3 uker uten nett før ny ruter ankom, Denne var betydelig bedre selv om at nett forsvant noen ganger. Når jeg senere skulle flytte og registrere nettet over på eksen så kan det virke som at hele systemet brøt sammen. Dette tok over 4 måneder der begge fikk bekreftet fra ulike konsulenter nærmere 10 ganger både gjennom telefon og epost. Det morsomme i denne prosessen for og flytte ett nett over ble det også opprettet ett nytt abonnement på eksen, og dette kunne tydeligvis ikke fjernes fra systemene manuelt, så der fikk vi beskjed om at angreprettsskjema måtte fylles ut. Totalt har jeg brukt nærmere 6 mnd av min tid med venting og diskusjon, 1600 kroner på ett nett jeg ikke har benyttet meg av, rett over 800 kroner på 4-sifrert nr og 1200 i avslutninggebyr.

Skikkelig irriterende

Omtale av  Ronny

Alt funket smertefritt i 4 mnd i strekk, nå har nettet forsvunnet 15 ganger bare på få dager, eneste kundeservice gjør er å skru av å på støyfilter som dreper ned og opplastningshastighet. Nå blir det snart lyse her!

Under en hver kritikk

Omtale av  Rune

Ga opp å ringe kundeservice etter 60min. Kontaktet så kundeservice til bedrift der svarte de umiddelbart, uten å få hjelp. Fortalte så at dem opererte med skyhøy takst på 5sifret tlf. nr. noe som er ulovlig. Der hadde de et tips ring vanlig 8 sifret nr. Noe jeg hadde gjort i 60min. Legger til at kundekontakten var lite samarbeidsvillig.

Ustabile tjenester, dårlig kundeservice

Omtale av  Kristin

Både bredbånd og tv-signaler forsvinner til stadighet og pga ekstremt dårlig kundeservice må man sette av ca en uke til telefonkø og feilsjekk. Velg annen leverandør om mulig.

Dårlig på alt

Omtale av  Jørg 1

Etter lynnedslag bestilte jeg en ny ruter, den blir lovet i løpet av 3 virkedager. Etter en uke har den fortsatt ikke kommet. Så ringte jeg igjen og blir lovet, " vi sende en ruter ut til deg med en gang " men, det kommer ingen ruter! Også ringte jeg igjen og igjen, og hver gang blir det lovet at de sende ut en ny ruter til meg. Etter 2 uker har jeg sagt abonnementene mitt. Neste dag ringte NexGenTel og sa " vi vil beholde deg som kunde du få 3 måneden gratis bredbånd og en bedre pris og selvfølgelig skal jeg ordne det at du få en ny ruter i Express med en gang " men det kommer ingenting, så ringte jeg igjen og har pratet med en snill saksbehandler "Igjen ", så har jeg fått en sporings nr. som ikke eksisterer. Og ringte til de igjen nå etter 3 uker og 6 dager har vi fått en ny ruter!!! Og en fakturer til neste måned???? Nexgentel " 3 måneden gratis bredbånd "???? Helt håpløst luringer.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Over 1,5 time ventetid

Omtale av  Angelica

Om du har problem med nettet eller en ann tjeneste tar de aldri telefon. Venta i over en og halv time og ingen tok mobilen så til slutt gikk min tom for strøm. Men om du ringer for å bli kunde tar mindre enn 2 minutter for å få snakke med en av de. Dårlig service. Er kun snille om du bestiller noe nytt, men ikke hjelpsomme i det hele tatt når du har et problem!

Dårlig service

Omtale av  Elisabeth

Har vært uten nett i 11 dager nå, ble lovet å få det opp etter 5 også ble det lagt på 6 nye dager og nå må jeg minst vente 1 uke til.

HELT ELENDIG!

Omtale av  Lisa

Vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Kundeservice hos disse er helt på trynet. Man kommer ikke igjennom på telefon. Kan ringe i over en time til alle døgnets tider og får kun en stemme som sier "vi har fremdeles stor trafikk" Har fått svar av kundeservice 2 ganger av 100 på ett år. Den ene gangen trengte jeg logg inn info til min side, det kunne dem ikke hjelpe meg med, da trengte jeg kundenummeret mitt, noe jeg ikke hadde tilgjengelig fordi jeg ennå ikke hadde fått noen faktura i posten med info. Da fikk jeg beskjed om at det ikke var noe de kunne gjøre med den saken. Dette året jeg har hatt internett gjennom nextgentel er hastigheten ekstremt dårlig og jeg ønsker å klage på dette men kommer ikke igjennom. Og ikke får jeg kontakt på min side da det ikke går ann og logge inn. "Ops her skjedde det noe feil" er svaret jeg har fått i ett år. Eneste jeg kan si her er at jeg gleder meg til og bli ferdig som kunde hos dette elendige selskapet.. Om jeg noengang får svar så jeg får meldt meg ut.

Elendig

Omtale av  Pepe

De svindel folk med binding tid og med brev som ikke er mulig å svare.

Verste kundeservice og Internett

Omtale av  Thomas

Dårlig kundeservice, må vente en time på samtale. Ustabilt Angrer som en hund.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig deal!!!

Omtale av  Iris

Visste at kundeservice stengte kl 21 på hverdager og slo nummeret til Nextgentel kl 2035, da kl ble 2115, og alt jeg hørte i den andre enden var "vi har stor trafikk", la jeg på røret! Så var det stengt! Vi har vært uten internett i snart ett døgn og jeg stod i 50 minutter i kø uten å få hjelp! Utrolig utrolig dårlig, dårlig er en stor underdrivelse!! Skam dere!

Forferdelig på de fleste områder

Omtale av  Trygve

Det er perioder der jeg mister nettet opptil flere ganger i uken, til tider flere ganger om dagen. Hastigheten ligger jevnt over rundt halvparten av avtalt hastighet. Må resette ruteren for å få den hastigheten jeg betaler for, men det tar ikke lenger enn 1-2 uker før hastigheten synker igjen. Eneste positive jeg har å si om Nextgentel bredbånd er at kundeservicen kan være hyggelige og hjelpsomme.

Elendig

Omtale av  Elena

Jeg kunne skrevet enn laang avhandling om min erfaring med nextgentel kundeservice? Men det er så dårlig at jeg faktisk ikke klarer å beskrive det godt nok. Her er det kundebehandlere som har kun ett mål, heve lønn... Vær dessuten obs på deres fantastiske oppsigelsestid.

NextGenTel

Omtale av  Anonym

Lover gull og grønne skoger når du bestiller og så blir du satt over til Kundeservice uten svar.

Varierende (dårlig) Hastighet

Omtale av  M

Opplever svært varierende hastighet, i 80% av tiden langt under 20 Mbit/s som skulle være maks hastighet (ADSL+ 20/1). De lover nok bare noe mellom 10-20, men vanligvis ligger vi et godt stykke under 10 MBit/s.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fornøyd kunde

Omtale av  Kenneth

Fikk fiber fra nextgentel i dag og alt virker perfekt. Hastigheten er det jeg betaler for 60/60. Har testet ps4, pc spill, torrents og netflix ultra-hd og alt virker perfekt. Var litt skeptisk til nextgentel p.g.a dårlig omtale, men jeg må si meg meget fornøyd!

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR