Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.5
1 304 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 304 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 1 304 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
121
56
57
128
942
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dnb - Dårligste norske bank

Omtale av  Susanne U. L

Hvor skal jeg begynne? Jeg sa opp kundeforholdet mitt i Dnb i 2007 grunnet elendige service og dårlig behandling av meg som lavtlønnet. Valget var enkelt; det er så mange andre bedre banker enn DnB. Jeg valgte Skandiabanken. Nå gjør dere alt dere kan for å ødelegge Sbanken; og lykkes så langt bra med det. Jeg har derfor byttet bank - igjen; tilbake til Dårligste norske bank skal jeg ikke. Deres påstand om å arbeide med: "Stadig å bli bedre", lykkes dere ikke med; det må ha gått i stå for mange, mange, mange år siden.

Svar fra DNB Bank
06.02.2024 13:44

Hei Susanne. Takk for tilbakemelding. Veldig leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. /Mariell

Dårlige betingelser og brukervennlighet

Omtale av  Ove

Generelt dårlige betingelser over hele linja og dårlig kundeservice. Byttet til Bulder og Nordnet og ble kjempefornøyd.

Svar fra DNB Bank
06.02.2024 11:14

Hei Ove. Veldig leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Tusen takk for tilbakemelding. /Mariell

STYR UNNA

Omtale av  Ole

Rentehissige på lån, og renteignoranter på innskuddsrente. Storfisk som "styrer" markedet til å bli dyrest mulig. NULL tillit og kommer aldri til å bruke dem igjen. Og kjøper opp bedre konkurrenter så de slipper å konkurrere på gode vilkår for kundene.

Svar fra DNB Bank
06.02.2024 13:40

Heisann Ole. Takk for at du skriver til oss. Leit å lese at du ser på oss slik. /Mariell

En bank som ikke er interessert i kundens meninger

Omtale av  Nina

Overkjører deg.. gir deg ingen selvbestemmelse og valgmuligheter.. tvsngsflytter deg til en annen bank etter at en har vært lojal kunde i 25 år.

Svar fra DNB Bank
06.02.2024 13:39

Hei Nina. Leit å lese at du føler det slik. Du har full valgfrihet på hvilken merkevare du ønsker å bruke, men etter våren 2024 vil det ikke være mulig å bruke produkter og tjenester på tvers av merkevarene (Sbanken og DNB) samtidig. Ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt dersom du har spørsmål angående dette. /Mariell

Hold deg unna DnB

Omtale av  Synnøve

DnB har så dårlig utforming på sine produkter at det er helt utrolig. Hadde Sbanken, verdens beste bank og fikk verdens verste da banken ble slukt av DnB. Må forholde meg til DnB sine portaler i jobbsammenheng, det er mer enn nok. Takk for meg Sbanken, OBOS-banken ble redningen.

Svar fra DNB Bank
06.02.2024 13:42

Hei Synnøve. Takk for at du skriver til oss. Leit å lese at du ikke liker produktene våre og at du ønsker å bytte bank. /Mariell

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Stå unna

Omtale av  Ola M

Dyre lån, dårlig kundebehandling . Kvitter meg med både DnB og S banken nå etter oppkjøpet

Svar fra DNB Bank
06.02.2024 13:38

Hei Ola. Takk for at du skriver til oss. Trist å lese at du har opplevd dårlig kundebehandling og at du skal bytte bank. /Mariell

Skuffet

Omtale av  Morten H

Utrolig skuffet. De kjøper opp s'banken, som var min hocedbanj, og legger den ned.

Svar fra DNB Bank
06.02.2024 13:36

Hei Morten. Leit å lese at du er skuffet. S-banken er ikke lagt nei, men er blitt et konsept av DNB. Du kan forsatt ha kundeforhold i S-banken. Håper du blir fornøyd dersom du velger å bli i S-banken. /Mariell

Er på utkikk etter en annen bank med bedre vilkår og kundeservice

Omtale av  Siril

Etter at de overtok Sbanken har de rotet det skikkelig til. Lite informasjon om hva som eksakt skjer og fra når. Mangelfull veiledning på de nye endringene. Gikk plutselig ikke ann å betale saldo på kredittkort. Store endringer på rammelån. Renter må betales fra egen konto. Ikke mulig å legge betalinger fra rammelånet. Ved overføring fra rammelån til annen konto så tar det lang tid før saldoen oppdateres. Nettbank forsvinner. Kun app. Dessverre så gjør de endringer på appen fra sømløse Sbanken til? Har også app fra DNB og den er elendig sammenlignet med Sbanken.

Svar fra DNB Bank
06.02.2024 13:52

Hei Siril. Takk for at du skriver til oss. Veldig leit å lese at du har hatt en slik opplevelse med dette, og at du ikke har mottatt informasjonen du trenger. Det tar vi med oss videre. /Mariell

Det meste blir dårligere.

Omtale av  Tor H

Umulig å komme i kontakt med. Skulle aldri fått sluke SBanken. Alt sålangt ser it til å bli dårligere.

Svar fra DNB Bank
06.02.2024 13:34

Hei Tor. Så leit å lese at du ikke har fått kontakt med oss. Vi er tilgjengelig både på telefon og chat mellom 07.00-23.00. Håper du kan prøve igjen, dersom du ønsker å snakke vårt kundesenteret. /Mariell

Styr unna

Omtale av  Geir

Styr unna. Raske til å sette opp renta. Veldig treige til å sette ned... Treig kundeservice.

Svar fra DNB Bank
06.02.2024 13:31

Hei Geir. Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Takk for tilbakemelding. /Mariell

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Norges dårligste kundeservice

Omtale av  Kjetil K

Norges dårligste kundeservice og er kjappe til å øke renter på lån men ikke like raske til å sette opp på innskudd.. stay away

Svar fra DNB Bank
06.02.2024 13:30

Hei Kjetil. Takk for tilbakemelding. Trist å lese lese at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice./Mariell

Drittbank - Styr unna!

Omtale av  John C. L

Fy flate for en jævlig drittbank. Må ha vært korrupsjon som gjorde at de fikk kjøpe SBanken og ødelegge den. Håper alle ansatte der skammer seg for å jobbe for denne drittbanken. Om ikke staten kommer inn og rydder opp etter de tillot oppkjøp så skjønner jeg fint lite av statens rolle for å garantere god konkurranse. Sbanken var den mest populære banken og ble kjøpt opp av den desidert dårligste banken i Norge.

Svar fra DNB Bank
06.02.2024 13:54

Hei John. Takk for tilbakemelding. /Mariell

På tide å bytte bank

Omtale av  Celine

Veldig fortvilet over at Sbanken ble kjøpt av DNB. Alt gikk fra å være lettvint og på plass til å nå ikke ha tilgang til min BankID selvom jeg har fulgt alt de sier så blir jeg bare sendt i sirkler. Og når jeg ringte de for å få løst dette ventet jeg 30 min i kø, bare for å bli kastet ut av samtalen når det endelig var min tur. Ser etter en ny bank

Svar fra DNB Bank
05.02.2024 17:03

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Vi ønsker gjerne hjelpe deg videre. Du kan ta kontakt med oss enten på telefon 915 04800, eller via chat i nettbank/mobilbank. Vi har ingen kø i noen av kanalene i dag :-) /Frida

Hold deg unna

Omtale av  Håkon

Tar gebyrer på alt som er mulig. Ødelegger sbanken sin enkle og gode løsning. Hold deg unna. Først med rente heving og sist med rente reduksjon. Pengene går til aksje eierene. DNB er ikke for den vanlige nordmann. Dårlig kunde service.

Svar fra DNB Bank
05.02.2024 12:55

Hei Håkon, kjedelig å høre at du er misfornøyd med oss. Vi ønsker å gi en god service og ønsker deg velkommen til å kontakte oss hvis det er noe vi kan hjelpe deg med. /Viktoria

Ødelegger markedet

Omtale av  Jan O

Kjøper opp andre banker og ødelegger markedet. Dyr, vanskelig og alt for stor til sitt eget beste.

Svar fra DNB Bank
05.02.2024 12:54

Hei Jan, det er leit å høre at du ikke er fornøyd. /Viktoria

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Respektløs kundebehandling.

Omtale av  Ola

Respektløs og arrogant bank. Holder sperret brukskonto , bankkort , bank id over 30 dager uten noen grundig forklaring . Kundeservice er elendig , halv parten er psykisk ustabile og truer hele tida å legge på uten å svare på konkret spørsmål. Kundeservice har ikke engang tilgang til saken den er skjult, da er det spørsmål HVEM behandler egentlig saken, det ser ut at DNB leier ut andre selskaper for dette uten å informere kunder om dette. Det har jeg fått bekreftet å ringe til nummeret fra DNB men fikk svar at det er ikke DNB , deler dere sensitive opplysninger til 3. person uten samtykke? Ingen direkt kontakt med saksbehandler bare e-post hvor ingen svarer på e-post fra kunde , bare sender egne e-poster uten mening . Kommer til å anmelde DNB til Politi for stjeling av penger fra kunde. Jeg oppfatter dette som stjeling når bankkonto blir sperret i så langt tid bare at DNB mistenker noe , tror noe . Enten det er brudd på loven fra kunde og dere kommer fram med konkret paragraf med begrunnelse eller det er ulovlig sperring og kunde krenkende desinformasjon.

Svar fra DNB Bank
05.02.2024 12:57

Hei Ola, så trist å høre at du ikke er fornøyd. Vi har dessverre ikke innsyn i enkeltsaker og kundeforhold her på åpne kanaler. Så her får jeg ikke sett hva som har skjedd. Anbefaler deg å kontakte kundesenteret som kan hjelpe deg i denne saken. /Viktoria

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR