DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Oppkjøp av Sbanken, etter Konkurranseklagenemdas opphevelse av Konkurransetilsynets vel argumenterte avslag, var dråpen... Blir direkte uvel av Sjef DNBs forherligelse av DNBs fremgang og hennes lovnad om utbyttefest for aksjonærene, mens kundene blør. Ja, det er mange som er tilfreds med DNB, men- Nei dette er ikke banken for "vanlige folk". Rask på labben når utlånsrenta skal heves, og tilsvarende sendrektig når innskuddsrenten skal fastsettes. Dårlig nettløsning og har til alt overmål, på bare noen få måneder-, klart å ødelegge Sbankens mange forser. Jeg pakker kofferten og går over til en konkurrent, som i større grad setter personkunden i fokus, og som i tillegg til å belønne aksjonærene, også tilgodeser personkundemassen. Takk og farvel.
Hei! Så leit å høre at du ønsker å bytte bank. Ta gjerne kontakt med kundesenteret på telefon 915 04800, eller via chat i nettbanken, så kan vi se på om det er noe vi kan tilby for at du skal bli mer fornøyd med kundeforholdet. Det kan være at vi har andre løsninger. /Frida
Veldig dyr bank, selv om jeg er en kunde som er "Prioritert". Lånerenten er dessuten nær tre ganger hva jeg får på innskudd. Når jeg kontakter banken er det ikke svar å få...
Hei. Vi har ikke mulighet til å gå inn på enkeltsaker her, men anbefaler å ta kontakt med boliglån på telefon slik at vi kan se på renten på ditt boliglån. Hos vanlig kundesenter er det for tiden lite kø, men dersom du opplever å ikke komme gjennom til oss på telefon eller chat kan du sende en melding ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse. /Elisabeth
Høyere rente enn andre banker. Dårlig Kundeservice også, og bryr seg ikke om kunder.
Hei. Kundesenteret vårt er tilgjengelig hver dag mellom klokken 07:00 og 23:00 alle dager. Det er som regel lite eller ingen kø om morgenen og utpå kvelden. Det er også mulig å sende melding til kundesenteret via postkassen i nettbanken. /Elisabeth
Dere kjøpte opp Skandiabanken. Det tillitsbruddet alene er altfor stort. Av den grunn kommer jeg dessverre aldri tilbake. I tillegg har dere elendige betingelser på lån. Fikk låne mer i annen bank til billigere rente. Øvrige betingelser er heller ikke noe jeg kommer til å savne. Når jeg tenker på DNB nå, så tenker jeg bare "svik og arroganse".
Hei! DNB og Sbanken er fortsatt to ulike merkevarer med ulike produkter og betingelser. Du står helt fritt til å velge hvilken merkevare du ønsker å benytte. Dersom det er lenge siden du har mottatt tilbud fra DNB kan det være at vi nå kan komme med et bedre tilbud enn det vi har kunnet tidligere. /Tonje
Måtte bruke DNB pga avtaler gjennom jobb. Var veldig ressurskrevende, og det var en befrielse når man kunne gå over til Skandiabanken, men nå går ikke det heller lengre.
Hei Karstein! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. DNB og Sbanken er fortsatt to ulike merkevarer, og du står helt fritt til å velge hvilken merkevare du ønsker å benytte. /Tonje
Særdeles dårlig bank!!!!! De svarer ikke på henvendelser Har prøvd å kontakte de på ulike måter men det er bare ene robot og den er jo helt ubrukelig Hvordan kan folk være bekjent av å jobbe i denne banken ?????Anbefales absolutt ikke!!!!!!Dårlige betingelser og dårlig service Dette er e bank som står til stryk
Hei Elisabeth! Kundesenteret vårt er tilgjengelig hver dag mellom klokken 07:00 og 23:00. Det er som regel lite eller ingen kø om morgenen og utpå kvelden. Det er også mulig å sende melding til kundesenteret via postkassen i nettbanken. /Tonje
De er alltid den første til å sette opp renten. DnB har en av bransjens minst konkurransedyktige betingelser. Som regel blant de dårligste. Over tid kan jeg med sikkerhet si at de har en elendig kundebehandling. Lav kompetanse og ydmykhet er ukjent. Telefonløsningen når man ringer inn er som å være med i en gjettekonkurranse.
Hei Tore! Det stemmer ikke at vi alltid er først ute med å heve renten, men vi er for øvrig tidlig ute med å informere kunder om fremtidig renteoppgang slik at kunder er godt forberedt. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi kan dessverre ikke inn på enkeltsaker her på bytt.no, men send oss gjerne en klage via dette skjemaet: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon. /Tonje
Dårlig kundeservice. Produkter en ikke har spurt om dukker plutselig opp i nettbanken. Bevegelser i nettbanken tar tid.
Hei! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi kan dessverre ikke inn på enkeltsaker her på bytt.no, men send oss gjerne en klage via dette skjemaet: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/klage-reklamasjon. Når det gjelder nettbanken jobber vi stadig med å forbedre den, og vi setter pris på innspill. /Tonje
Det er nå en matrise som analyserer og presser kunder der de nå skal ha tilhørighet. Du som kunde har ingen påvirkning lengre. De tvangsflytter nå kunder fra gamle Sbanken over i DNB og høyner gebyrer.
Hei Trond! DNB og Sbanken er fortsatt to ulike merkevarer med ulike produkter og betingelser. Du står helt fritt til å velge hvilken merkevare du ønsker å benytte. /Tonje
Hadde dnb for 25 år siden, og var glad det kom en enkel og brukervennelig bang, sbanken, og byttet tvert. Dnb var for meg en utsuger og srrogant bank, med dårlig service. Forferdelig å komme igjennom til, iallefall på den tiden. Har prøvd å komme igjennom til de nå, men er heilt forferdeligt. Syns det er uforståeligt at de skal ødeledde for en stor tilfreds kundemasse i sbanken. Synes det er heilt forkasteligt og kynisk
Hei Geir. Takk for at skriver til oss. Det er leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss i DNB. Vi er tilgjengelig både på telefon og chat mellom 07.00-23.00. Håper du kan prøve å kontakte oss igjen, dersom du ønsker å snakke med kundesenteret vårt. /Mariell
Dårlig kundeservice, høye gebyrer, alltid først å sette opp renten, kjøper de beste konkurrentene i håp om å beholde noen av kundene... Jeg har måttet flytte bort fra dnb flere ganger etter oppkjøp av banken jeg var i
Hei Ever. Så trist å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Takk for tilbakemelding. /Mariell
Hvor skal jeg begynne? Jeg sa opp kundeforholdet mitt i Dnb i 2007 grunnet elendige service og dårlig behandling av meg som lavtlønnet. Valget var enkelt; det er så mange andre bedre banker enn DnB. Jeg valgte Skandiabanken. Nå gjør dere alt dere kan for å ødelegge Sbanken; og lykkes så langt bra med det. Jeg har derfor byttet bank - igjen; tilbake til Dårligste norske bank skal jeg ikke. Deres påstand om å arbeide med: "Stadig å bli bedre", lykkes dere ikke med; det må ha gått i stå for mange, mange, mange år siden.
Hei Susanne. Takk for tilbakemelding. Veldig leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. /Mariell
Generelt dårlige betingelser over hele linja og dårlig kundeservice. Byttet til Bulder og Nordnet og ble kjempefornøyd.
Hei Ove. Veldig leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Tusen takk for tilbakemelding. /Mariell
Rentehissige på lån, og renteignoranter på innskuddsrente. Storfisk som "styrer" markedet til å bli dyrest mulig. NULL tillit og kommer aldri til å bruke dem igjen. Og kjøper opp bedre konkurrenter så de slipper å konkurrere på gode vilkår for kundene.
Heisann Ole. Takk for at du skriver til oss. Leit å lese at du ser på oss slik. /Mariell
Overkjører deg.. gir deg ingen selvbestemmelse og valgmuligheter.. tvsngsflytter deg til en annen bank etter at en har vært lojal kunde i 25 år.
Hei Nina. Leit å lese at du føler det slik. Du har full valgfrihet på hvilken merkevare du ønsker å bruke, men etter våren 2024 vil det ikke være mulig å bruke produkter og tjenester på tvers av merkevarene (Sbanken og DNB) samtidig. Ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt dersom du har spørsmål angående dette. /Mariell
DnB har så dårlig utforming på sine produkter at det er helt utrolig. Hadde Sbanken, verdens beste bank og fikk verdens verste da banken ble slukt av DnB. Må forholde meg til DnB sine portaler i jobbsammenheng, det er mer enn nok. Takk for meg Sbanken, OBOS-banken ble redningen.
Hei Synnøve. Takk for at du skriver til oss. Leit å lese at du ikke liker produktene våre og at du ønsker å bytte bank. /Mariell