Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.5
1 304 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 304 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 1 304 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
121
56
57
128
942
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om DNB Bank
DNB Bank har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no

Umulig å planlegge økonomien.

Omtale av  Liv M. B

det trekkes ukjente beløp fra min konto helt vilt å gjerne til tider man har veldig lite penger på konto, satt av til mat!

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 16:48

Hei! Dersom det trekkes ukjente beløp fra kontoen din må du sperre kortet ditt i nett- eller mobilbanken. Der kan du også bestille nytt kort. Du kan kontakte kundeservice via innlogget chat eller telefon 91504800, så kan også de hjelpe deg med dette. /Lisa

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig på alle fronter hvis man ikke står i kursiv hos banken

Omtale av  Niels O. D. G

Kun for de rike, og store bedrifter. Hvis man ikke kjenner noen i banken eller har en stor positiv formue, er ikke dette banken for deg. Betingelser på produktene er kun basert på trynefaktor og ingen likhet mellom kundene. Vanlige forbruker sponsor de rike kundene slik at de kan stå på VIP tribunene sammen med Dnb. Forferdelig nettbank og App som stort sett har driftsproblemer, og er en av de tregeste på markedet.

Svar fra DNB Bank
27.03.2024 09:59

Hei, det er leit å høre dette er hva du tror om oss. Vi tar i mot alle som skulle ønske å bli kunde i DNB, uansett om de har mye eller ikke fult så mye på konto. Vi er ikke kjent med at vi har mye driftsproblemer, det kan selvfølgelig oppstå tekniske problemer her og der, men dette skjer heldigvis med store mellomrom. Om du personlig har opplevd mye problemer oppfordrer vi alltid våre kunder til å ta direkte kontakt via chat i nett- eller mobilbank eller ringe oss så vi kan feilmelde slik. Vi forventer at en feil som påvirker en individuell kunde, er fikset og løst innen 3 virkedager :) /Vinjar

Unngå hvis du vil ha kundefokus og bra priser

Omtale av  Jan J

Logg unna denne kundefiendtlige banken. De har ikke kunden i fokus, og har dyre tjenester. De siste årene har jeg hatt både privat og bedrifts-konto i SBanken, med lån, sparing, fond, mobilbetaling, barnekort mm. Først legger DnB ned bedriftsbanken, jeg blir tvunget ut (valgte Folio). Like etter fjerner de barnekort. Jeg flytter barnekonti til Sparebank1. Så fjerner de Apple Pay, jeg flytter lønnskonto og sparing til Bulder. Dessverre er SBanken, en gang beste banken i Norge, nå rasert under kontroll av DnB.

Svar fra DNB Bank
25.03.2024 14:45

Hei, takk for tilbakemelding. Leit å høre du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Du kan velge hvilken av de to merkevarene du ønsker å bruke. Det stemmer at noen tjenester/produkter nå kun vil være tilgjengelig hos en av merkevarene, som f.eks. kort til barn, men selv om barna flyttes til DNB kan du selv bruke Sbanken og ha oversikt der. Gjerne ta kontakt med kundesenteret dersom det er noe som er uklart, så hjelper vi deg videre. /Lisa

Kastet ut av egen bank

Omtale av  Kristian

Jeg hadde vært kunde i Sbanken og i DNB i over 20 år. Så kjøpte DNB Sbanken, og da kastet de meg ut. Å bli *kastet ut* av banken min er virkelig noe av det mest hårreisende, kundefiendlige, og absurde jeg noen gang har opplevd. Tenk om Kiwi hadde kastet meg ut av butikken sin og sagt at jeg ikke har lov til å komme inn der, jeg må gå på Rema lenger ned i gata. Og det er en bank! Det mest stabile som finnes. Det er en kundebehandling som er helt ufattelig! Det er ikke så mye mer å si egentlig. Hvordan banken fungerer er egentlig ganske irrelevant, for man må jo først kunne være kunde der. Og forbli kunde. Hvem vet hvem de kaster ut neste gang, det kan være deg. Jeg vil til slutt benytte muligheten til å kommentere på svarene som DNB har gitt til tidligere anmeldere som også har omtalt Sbanken/DNB-oppkjøpet. Svært mange av disse svarene går ut på å opplyse anmelderne om at de skal: 1) Gi dem en sjanse til å bli bedre. 2) Kontakte support for å se om det fins løsninger som gjør opplevelsen bedre, eller høre innspill. 3) At bankene er to ulike merkevarer og man står fritt til å velge hvilke av DNB og SBanken man vil benytte. Disse svarene viser en mangel på respekt for kunden, ettersom de unngår å belyse problemene som tas opp i anmeldelsene. 1) Om DNB kan bli bedre eller ikke har lite å si, ettersom det er Sbanken jeg er og forblir kastet ut av. Dette blir gjort enda verre av at *andre* får lov til å bruke den! Det føles som diskriminering. 2) Å høre på innspill er jo heller ikke noe de gjør, ettersom det er selvinnlysende at det som har skjedd er nøyaktig det folk fryktet, og advarte om, men de ble ikke hørt (personlig var min spådom at de skulle stenge Sbanken fullstendig, men dette er jo nesten det samme). Har DNB et overbevisende argument for hvorfor det skulle endre seg nå? 3) At man står fritt til å veldig hvilke banker (merkevarer som de kaller det) man vil benytte, er i beste fall misvisende, i verste fall uærlig. Det er ikke to ulike merkevarer man kan velge fritt mellom. Det er to *ekslusive* merkevarer, der man kan velge én, ikke begge. Og denne opplysningen, at du kan velge én av dem, kommer som et svar på kritikk av at... man bare kan velge én av dem..? Svaret er det samme som spørsmålet, når man først ser gjennom den misvisende fremstillingen. Hvis du er en DNB-representant, og er i ferd med å svare på denne anmeldelsen, se en gang til på det jeg har skrevet over, og prøv å ikke gå i samme fella. Husk at problemet her er ikke hva man kan foreta seg i den gjenværende banken. Problemet er hvorfor man har blitt kastet ut av den andre. Vær ærlig på hvorfor dette er blitt gjort, ellers så er det bedre å la være å svare. For å bruke butikk-analogien igjen: Samme hvor mye bedre dere gjør livet mitt på Rema, så kommer jeg fremdeles ikke inn på Kiwi, samtidig som jeg ser andre gå inn der. Det gir ikke en god kundefølelse.

Svar fra DNB Bank
22.03.2024 15:41

Hei. Takker for tilbakemelding. Du kan velge hvilken av de to merkevarene du ønsker å bruke, men det stemmer at du ikke kan bruke begge. S-banken er blitt et konsept av DNB, og du kan sammenligne S-banken med kundeprogrammene våre. Det er heller ikke mulig å ha flere enn et kundeprogram av gangen. Du må gjerne ta kontakt med kundesenteret dersom du har spørsmål eller det er noe vi kan hjelpe deg med. /Mariell

Kontroll UTV er ubrukelig!

Omtale av  Roger

Værste bank. Kontroll UTV tar veldig lang tid for å svare og kan kun kontakte dem gjennom Mail men svarer ikke. Skaff dere tlf nr dere er skikkelig dårlig med kunder. Det er oss som kunder som stoler på dere og har valgt DNB men det de skal gjøre er å drite i. Ta så stram dere opp for dette er ikke greit!

Svar fra DNB Bank
22.03.2024 14:05

Hei. Tusen takk for tilbakemelding. /Mariell

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Bytt fra DNB

Omtale av  Terje

Mye høyere lånerente enn konkurrentene. Litt lavere rente på brukskonto. Bra med bonus til egne ansatte.

Svar fra DNB Bank
21.03.2024 12:36

Hei! Ta gjerne kontakt med kundesenteret om du ønsker å sjekke opp i lånerenten, og ikke allerede har gjort det. Så kan vi se om det er noe vi kan gjøre der :-) /Frida

En bank (kun) for storkapitalen

Omtale av  Fast A. 4. Å

DnB brukte 8 måneder, flere søknader i nettbank, 1 formell klage i nettbanken og 5 kundebehandlere på å til slutt komme med uklare (!) svar rundt finansieringsbevis og boliglån. Tross nesten ikke-eksisterende gjeld, fast 100 % jobb og et kundeforhold som har vart i snart 40 år. Trege på å svare, roter vekk e-poster. Ekstremt dårlig kundeservice. Førte til bankbytte for både meg og partner. Bare å holde seg unna om man er "kvinnen eller mannen i gata".

Svar fra DNB Bank
20.03.2024 14:27

Hei! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker å forbedre oss, og setter pris på tilbakemelding. /Tonje

DNB Bank har 1 304 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til DNB Bank mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR