Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Nordea Bank
1.7
444 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
444 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 444 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
303
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ingen kundeservice

Omtale av  Magnus G. B

Det tar 2-4 timer å få tak i noen på kundeservice, som stort sett ikke kan hjelpe med noen ting. Savner gjensidige

Svar fra Nordea Bank
04.08.2023 08:49

Hei Magnus! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale. Vi har dessverre altfor lange køer fortiden, og jeg kan love deg at ingen her hos oss er fornøyde med at en må vente så lenge på å få kontakt med oss. Det er også trist å lese at du ikke har fått den hjelpen du behøver når du først har fått kontakt med oss heller. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. /Ole

Tviholder på å anbefale spare plan som har gått minus i flere år. Vente på nissen anbefalinger.

Omtale av  Kevin

Kunderådgivere er kjekke mennesker, men prøver over flere år å overbevise at fond er beste spare alternativ, noe det kanskje er for dem som kan innkassere fast 1,6 % av sparebeløp som enda ikke har vist fremgang. Hver gang jeg ber om møte så viser de progresjonen i prosent angående sparingen. Beløpet er mindre enn hva jeg investerte, men underveis har verdien droppet så mye , og det den har klatret opp siden bunnen var nådd regnes tydeligvis som gevinst, selv om innestående er mindre enn investert.

Svar fra Nordea Bank
25.07.2023 14:42

Hei Kevin! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale! Det høres ikke ut som om møtene vi har hatt med deg vedrørende din sparing har vært i forhold til dine forventninger. Nå er det dessverre ikke mulig for meg å sjekke ut dine fond her, men jeg håper du vil kontakte Kundeservice slik at vi kan sette opp ett ordentlig møte hvor du vil få en gjennomgang som ikke bare er basert på prosenter. /Ole

Nordea godtar at 20000 hele min uføretrygd forsvinner!!!

Omtale av  Amina V

Jeg har opplevet at hele min måneds utbetaling uten forvarsel har forsvunnet fra kontoen min, Dette skjedde forrige måned. Nå tar Nordea ikke telefonen når jeg ringer og itilegg har de forandret passordet inn i mobil banken og sperret brikken min. Dette har forårsaket at jeg å min lille familig ikke har penger til mat eller noe annet. Er det virkelig sånn en bank skal behandle oss innbyggere i Norge? Nordea tjener millioner av kroner på å trade med mine og dine små penger, dette tjener de milliarder på, Vi ser aldri noe av overskuddet. I tilegg gjør de alt de kan for å forhindre oss i å bli selvstendige opplyste innbyggere. Ved å gjøre alt de kan for å forhindre oss i å bli økonomisk uavhengige, det er på tide at noen får øynene opp for at det går ann å tjene gode penger ved å arbeide med uavhengige løsninger, hvor en slipper bruke banker som finner på å låse bort livsoppholds penger i et forsøk på å regelrett drepe deg og meg??? Penger burde en lært om på skolen, ikke økonomi. Nordea er en farlig og ikke god bank, som harselerer rundt med livet ditt. De prøver til og med nekte meg bytte bank, Er det nå jeg skal sette meg ned å dø???

Svar fra Nordea Bank
25.07.2023 10:23

Hei Amina. Først og fremst så er det svært leit å høre at du tror vi som bank hadde latt penger forsvinne slik som dette ut fra kunders konto. Her høres det ut som en sikkerhetssak, med tanke på at din BankID er sperret. Vi har også et stort ønske om at kundene våre skal ha oversikt over sin økonomi, og dette kan man blant annet se ved vår løsning med å få bedre oversikt over hvordan og hvor man bruker pengene sine på innsikt-siden i Mobilbanken vår. Vi tilbyr også gode spareløsninger og sparerådgiving for at våre kunder skal bli selvstendige og opplyste i sin sparing og over sin egen økonomi. Det er derfor veldig leit å høre at du har et annet inntrykk av oss. Jeg håper du kan ta kontakt med kundeservice på telefon 232 06001 på nytt og vente til du kommer frem i køen, slik vi får sett nærmere på saken din og undersøke løsninger for deg. Vi jobber hver dag for gode kundeopplevelser og sikkerheten for kundene våre, så vi ønsker å få muligheten til å rette på inntrykket ditt ved neste anledning. Håper du er villig til å gi oss en ny sjanse og at vi hører fra deg igjen😊 /Andrine

Helt grusomt .

Omtale av  Elle

Tips som Nordea kunde: noter ned alt som blir sagt, når du har snakka med dem og hvem du har snakka med . Her er det bare rot!

Svar fra Nordea Bank
24.07.2023 10:56

Hei Elle😊 Takk for din omtale. Så leit å høre at du er misfornøyd og har denne oppfatningen av oss. Vi jobber hver dag for gode kundeopplevelser og for at kundene våre skal bli fornøyde, så det er svært beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. /Andrine

Kan lene seg litt fremover.

Omtale av  Stein

Veldig bra kunde service. Henger etter på rentehevinger.

Svar fra Nordea Bank
24.07.2023 10:57

Hei Stein😊 Tusen takk for meget hyggelig omtale! Ingenting gjør oss gladere enn når våre kunder er fornøyde med oss og vår kundeservice🤩 /Andrine

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Billån - totalt uoversiktlig

Omtale av  Jan E

Jeg ser at andre har opplevd det samme, men jeg slutter meg til. Det er nesten umulig å få ut opplysninger om billånet. Lånet ble markedsført som billån i Nordea- uten noe "finans" eller "finance". Så viser det seg at billånene ikke er i selve Nordea, men i Nordea finans, og følgelig er utilgjengelig på min nettbank. Det hadde enda gått an hvis Nordea finans hadde en god nettløsning der jeg -som jeg kan alle andre steder- enkelt kunne logge meg inn å se restbeløp, rente og nedbetalingsplan. Men nei. Dette er så oppsiktsvekkende dårlig at det virker som en bevisst nedprioritering.

Svar fra Nordea Bank
24.07.2023 12:51

Hei Jan😊 Takk for at du har skrevet en omtale til oss. Det er riktig at billån i Nordea går via Nordea Finans, og jeg skjønner godt at dette kan skape forvirring. Det skulle absolutt vært bedre informert om og eksistert en god nettløsning som ga oversikt over lånet. Jeg vil tipse om å ta kontakt med Nordea Finans på telefon 232 06021 eller sende dem en epost via denne lenken: https://www.nordeafinance.no/privat/kontakt-oss/angaende-ditt-engasjement-hos-nordea-finans.html, da kan du få tilsendt nedbetalingsplanen på e-post😊 Setter stor pris på din tilbakemelding og jeg vil ta den med videre. /Andrine

Bare rot

Omtale av  Espen

Snakket med en kundebehandler som ikke overhode klarte å begrunne sine påstander og standpunkter. Sendte inn en offisiell klage, og ble dagen etter kontaktet av en såkalt leder, som også kom med påstander hun ikke underbygget med fakta. Forferdelig opplevelse. Det verste er at denne banken samarbeider med mitt fagforbund.

Svar fra Nordea Bank
24.07.2023 11:31

Hei Espen. Dette var uten tvil en veldig lei lesing og er virkelig ikke slike opplevelser våre kunder skal ha hos oss. Jeg kan ikke gjøre annet enn å beklage på det sterkeste, og håper at vi kan rette opp i inntrykket ditt ved neste anledning. /Andrine

Dårlig nettbank!

Omtale av  Adelina W

Uoversiktlig og når man prøve å bestille noe på nettet så er det forferdelig vanskelig når man skal betale!!! Vil gjerne ha tilbake Gjensidige....vil aldri ha valgt Nordea selv.

Svar fra Nordea Bank
24.07.2023 11:09

Hei Adelina. Takk for din tilbakemelding😊 Det er leit å høre at du opplever betaling på nett hos oss som vanskelig. Jeg får dessverre ikke sett nærmere på saken din her, men dersom du tar kontakt med vår kundeservice på telefon 232 06001 eller åpner en chat fra Mobilbanken/Nettbanken, så ønsker vi å undersøke om vi har andre løsninger å tilby som kan gjøre betalinger enklere for deg. Håper å høre fra deg. /Andrine

Billån med skjulte gebyrer

Omtale av  Terje

Positivt: - At vi fikk billån Negativt: - Elendig informasjon om billån på nettet/nettsider - Skjulte gebyrer OBS ordner du Nordea billån hos forhandler er månedlig gebyr mye høyere. Gebyret er egentlig en skjult rente, banken har ingen ekstra utgifter med å sende regning elektronisk i din nettbank slik jeg ser det. - Dårlig kundeservice, oppleves uhøflig - Er NAF medlem men kan ikke få medlems rabatt etter inngått låneavtale - Har ingen app for lånetakere

Svar fra Nordea Bank
16.07.2023 09:06

Hei Terje, Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos mine kolleger i Nordea Finance og billånet du har hos dem. Hva som ligger til grunn for avtalen din har jeg ikke tilgang til gjennom denne kanalen, korrekt pris i henhold til medlemskap skal naturligvis registreres på billånet. Kontakt gjerne Nordea Finans på telefon 232 06021, eller send dem en epost via denne lenken: https://www.nordeafinance.no/privat/kontakt-oss/angaende-ditt-engasjement-hos-nordea-finans.html /Steffen

Håpløs kundeservice

Omtale av  Andreas

Skulle få satt opp finansieringsbevis hos Nordea i forbindelse med boligkjøp. Alt av dokumenter var på plass og ventet kun på finansieringsbeviset. Etter flere dager med purringer på telefon og melding har de fortsatt ikke klart å få klart beviset. Dagen for budrunde kom og blei lovt at dette skulle bli klart tidlig om morningen, men ingenting skjer, blei kun en kasteball mellom ulike personer hos kundeservice. Kl 11.30, var ingenting klart og det er lite moro når burdrunde har frist kl 12.00 for å legge inn bud. Det heile endte med at eg måtte bytte bank til Storebrand rett før fristen gikk ut. Dei kasta seg rundt og handterte dette på 10 min, slik at eg fikk lagt inn bud og det blei heldigvis en lykkelig slutt. Ved et tidligere boligkjøp var det også kun rot. Treigt, byråkratisk, rotete og bruk av kunde som postbud for nordea sin interne post. Når nettbanken i tillegg er under overgang til ny (som den har vært siste 3? år) og den fortsatt ikkje er ferdig. Nei, Nordea faller i samme kategori som DNB. Begge er banker eg aldri kjem til å bruke igjen.

Svar fra Nordea Bank
16.07.2023 09:02

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale Andreas. Dette var virkelig ikke hyggelig lesning, jeg kan ikke annet enn beklage opplevelsen du har hatt og vår håndtering av søknaden om finansieringsbevis. Hva som har skjedd i din sak er jeg veldig usikker på men det er tydelig at våre rutiner har sviktet, noe som naturligvis er svært trasig i den situasjonen du var oppe i - det gleder meg virkelig å høre at du fikk den hjelpen du trengte hos Storebrand og at de klarte å få alt på plass i tide til budfristen gikk ut. /Steffen

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Forferdelig

Omtale av  Jill R

Etter 22 dager har Nordea ennå ikke greid å returnere et beløp dem ble feilsendt en til en konto i Nordea Direct. Å ringe kundeservice er nytteløst. Ser ut som at man må til media for at de skal utbetale pengene.

Svar fra Nordea Bank
15.07.2023 08:49

Hei Jill R, Takk for omtalen din. Det er leit å høre at du ikke har mottatt overføringen til en tidligere konto i Nordea Direct. Overføringer til tidligere konti hos dem skal automatisk videreføres til ny konto hos oss i Nordea Bank i 12 måneder etter migreringen ble gjennomført, til og med mai 2024. Send oss gjerne en melding i Nettbanken under fanen "Hjelp" og videre "Meldings- og chathistorikk" --> "Ny melding" så ser vi naturligvis nærmere på saken din. /Steffen

Perfekt for personer med en «enkel økonomi» og som kun vil at ting skal fungere, dag for dag.

Omtale av  Irene

Jeg har vært kunde hos Nordea i flere tiår … i hele mitt voksne liv. For meg er de banken med navnet: «økonomisk trygghet … kan vi hjelpe deg med.»

Svar fra Nordea Bank
14.07.2023 09:51

Hei Irene😀 Vi jobber hver dag for å skape gode kundeopplevelser og gi en enklere hverdag ved bruk av våre tjenester, så ingenting gjør oss gladere enn når vi får slike tilbakemeldinger. Dette var utrolig hyggelig å høre🤩 Takk for at du er kunde hos oss! /Andrine

Uoversiktlig bank og lang telefonkø

Omtale av  Louise

Vet ikke hvor jeg skal begynne, nettbanken er uoversiktlig der datoene hopper, ingen straksbetaling i nettbank og datoene for transaksjonene hopper frem og tilbake. Du må ha Nordea ID for å snakke med kundeservice, noe jeg ikke har, jeg blir da satt tilbake til menyen og får ikke snakket med noen. Ventetiden er uendelig lang sammenlignet med banker på samme sjikt som DnB og Sparebank1 som tar telefonen innen få minutter, eller som kan ringe deg tilbake.

Svar fra Nordea Bank
04.07.2023 16:41

Hei, Louise. Takk for at du tok deg tid til å skrive denne omtalen. Så kjedelig at du ikke er fornøyd med vår nettbank. Vi utvikler nettbanken kontinuerlig for å gjøre den best mulig for deg som kunde hos oss. Dersom du har noen forslag til hvordan vi kan gjøre den bedre, så kan du skrive en konkret tilbakemelding ved å klikke på «Tilbakemelding» til høyre i nettbanken. Meldingene går da direkte til våre utviklere, som leser alle tilbakemeldinger. Apropos tilbakemeldinger så har vi dessverre ingen straksbetaling-funksjon, men jeg takker for tilbakemeldingen og tar med den videre for deg. Vi har også en hjelpeside til vår nettbank som du finner ved å gå til vår hjemmeside også trykke på «Våre produkter» -> «Nettbank og mobilbank» -> «Nettbank Privat – Logg inn eller bestill». Du vil her finne noen nyttige tips og veiledninger. Du er også mer enn velkommen til å ta en hyggelig prat med vår kundeservice for veiledning. I den siste tiden så har vi hatt lengre ventetid enn hva vi har ønsket, så det er veldig kjedelig å lese at du har slitt med å komme i kontakt med oss. Svært mange ønsker å snakke med vår kundeservice, som jobber på spreng med å ta seg tid til alle som ønsker å snakke med oss, men det er selvsagt beklagelig når vi ikke rekker å svare alle. Vi er ikke fornøyd med å være bekjent med «uendelig lang» ventetid, så jeg kan forsikre oss om at vi stadig gjør endringer for å gjøre det enklere å komme i kontakt med oss. I den forbindelsen vil jeg dele et tips om at flest tar kontakt med oss i tiden 10-15 på hverdager. Det er aldri mulig å garantere noe, men om du kan ringe utenom 10-15 på hverdager, så reduserer du muligheten for lang ventetid. Vi har da også åpent fra 08-21 på hverdager og søndag, samt 08-17 på lørdager og helligdager. Når du ringer inn til oss, så oppfordrer vi til at du identifiserer deg med Nordea ID for å gjøre samtalen mer smidig. Ønsker du ikke å benytte vår Nordea ID-app, så følger du anmodningen om å vente til du blir satt i kontakt med vår kundeservice som kan identifisere deg ved andre metoder. /Mikael

Styr unna

Omtale av  Alice

Jeg har blitt overført til Nordea fra Nordea Direct og kvaliteten på disse to bakene kan ikke samelignes. Dårlig kundeservice, gammeldags nettbank som mangler basis funksjoner og ikke ikke brukervennlig. Eneste grunnen til at jeg fortsatt har konto i Nordea er en god boligrente avtalt av min fagforening men jeg (og vet om noen flere) har allerede tatt kontakt med foreningen og ba de revurdere hvilken bank de har avtale med.

Svar fra Nordea Bank
28.06.2023 08:52

Hei Alice, Tusen takk for omtale. Det er leit å høre at du opplever kvaliteten på kundeservice hos oss som dårlig. Vi jobber hver eneste dag med å levere gode kundeopplevelser på både chat og telefon hvor tilbakemeldingene fra kunder er svært gode etter å ha vært i kontakt med oss. Nettbanken vår mangler noen basisfunksjoner og det erkjenner vi. Det lanseres jevnlige oppdateringer både for Nett- og Mobilbank hvor tilgjengelige produkter og tjenester blir bredere og bedre etterhvert. Jeg håper du er villig til å gi oss en sjanse og fortsetter som kunde hos oss, jeg er sikker på at du blir fornøyd. /Steffen

Elendig bank

Omtale av  Odd A. T

Håpløst å få hjelp her. Tungvint og elendig app. Hadde Nordea Direct før som var bra. Vil bytte bank snart. Styr unne denne banken.

Svar fra Nordea Bank
28.06.2023 08:47

Hei Odd A. T, Tusen takk for omtale. Vi har den siste perioden hatt stor pågang hos kundeservice som dessverre har resultert i lengre ventetid enn ønskelig, det er satt inn ekstra ressurser som har redusert ventetiden hos oss. Ved å ringe telefon 232 06001 har vi callback hvor du kontaktes når det er din tur i køen. Mobilbanken vår er ikke den samme som hos Nordea Direct, det har du helt rett i. Appen er felles for alle land Nordea opererer i og det legges store ressurser i videreutvikling av Mobilbanken. Har du konkrete tilbakemeldinger kan du gjerne sende dette inn under "Hjelp" i appen, disse går direkte til utviklerne våre som ser nærmere på dette. /Steffen

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Korrupt som F......

Omtale av  Marianne

Jeg hadde rettsak mot Nordea ang. Ulovlig gamblings transaksjoner som banken godkjente. De følger ikke loven en gang.....jeg tapte rettsaken, og mange millioner også. Så Nordea misbruker oss. Hold dere unna. Jeg tenker å ta saken videre til EU kommisjonen.

Svar fra Nordea Bank
28.06.2023 08:42

Hei Marianne, Tusen takk for omtale. Det er Lotteritilsynet i Norge som setter føringen for hvilke aktører som har lov til å tilby betting- og gamblingtjenester, utover Norsk Tipping og Norsk Rikstoto er det bare en håndfull andre organisasjoner kan tilby online pengespill i Norge. Jeg kjenner ikke til den aktuelle saken og detaljene i denne. Dersom dette har vært eller er en rettslig prosess, og dom er avgitt av domstolen, er dette det du må forholde deg til. /Steffen

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR