Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Nordea Bank
1.7
444 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
444 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 444 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
303
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Korrupt som F......

Omtale av  Marianne

Jeg hadde rettsak mot Nordea ang. Ulovlig gamblings transaksjoner som banken godkjente. De følger ikke loven en gang.....jeg tapte rettsaken, og mange millioner også. Så Nordea misbruker oss. Hold dere unna. Jeg tenker å ta saken videre til EU kommisjonen.

Svar fra Nordea Bank
28.06.2023 08:42

Hei Marianne, Tusen takk for omtale. Det er Lotteritilsynet i Norge som setter føringen for hvilke aktører som har lov til å tilby betting- og gamblingtjenester, utover Norsk Tipping og Norsk Rikstoto er det bare en håndfull andre organisasjoner kan tilby online pengespill i Norge. Jeg kjenner ikke til den aktuelle saken og detaljene i denne. Dersom dette har vært eller er en rettslig prosess, og dom er avgitt av domstolen, er dette det du må forholde deg til. /Steffen

Dyrt, treigt og dårlig.

Omtale av  Mats

Å være i denne banken er som å bruke den gamle slitte fjernkontrollen hos bestemor. Modellen er utgått for lengst, elektronikk og batteri sitter løst. Man får lyst til å banke den i bordet for å få den til å fungere. Alt annet i denne bedriften går som sirup. Det du ser av forventet svar tid kan du gange med minst 3. Brukskonto, sparekonto, nettbank, kredittkort, aksjehandel, fondshandel, debetkort, depositumskonto, boliglån, kundeservice. Ingen av disse produktene er i nærheten av konkurrentene. Jeg har aldri vært i en bank som gir meg ett brennende giv etter å advare alle jeg møter. Men det er ikke for sent, Nordea, ta dere sammen. Alvorlig talt..

Svar fra Nordea Bank
28.06.2023 08:37

Hei Mats, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. En sammenligning med bestemors gamle slitte fjernkontroll har jeg ikke vært ute for tidligere, det er dog ikke en hyggelig sammenligning og virkelig leit om du har denne oppfatningen av oss. Hva gjelder lån til bolig, herunder søknader om finansieringsbevis, refinansiering og flytting av boliglån til oss, har vi den siste perioden hatt så stor pågang at det ikke har vært mulig å behandle søknadene så raskt som vi selv ønsker. Dette har medført lengre behandlingstider enn normalt og det beklager vi veldig. De andre produktene du nevner, typiske dagligbankprodukter, fungerer svært godt hos oss. Både debet- og kredittkort kan brukes for mobilbetaling gjennom Apple Pay, Google Pay og Samsung Pay. Vi er Nordens største kapitalforvalter og tilbyr et bredt spekter og utvalg av fond som kan handles i Nett- og Mobilbank, aksjer handles enkelt og sømløst i Nordea Investor. Jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse. Er det produkter og tjenester du har spørsmål om, eller ønsker å komme i gang med, ikke nøl med å kontakte oss på telefon 232 06001 eller via chat - vi hjelper deg mer enn gjerne. /Steffen

Høyere lånesum ifht reell lånesummen på nettbanken

Omtale av  Siv

I flere runder kommer det opp en lånesum på ca 500000 mer enn hva lånet vårt er på i nettbanken. Vi har meldt fra om dette flere ganger. Har også tatt bilder og oversendt rådgiver. Rådgiver gir tilbakemelding på at dette er veldig uryddig, men feilen er der forsatt. Nå har det gått flere måneder. Har bedt om oversikt på innbetaling av renter da dette da også kan være gjort med grunnlag av feil i lånesummen. Men, heller ikke på dette har jeg fått svar. Generelt sett problematisk å få telefonkontakt. Chat- roboten tar uendelig mye tid uten at den overhode kan hjelpe. Nå, etter 30 år som det jeg vil anta er en pålitelig og god kunde, så handler det for min del om å få korrekte oversikt for å snarest byttet bank. Synes i tillegg at dette med å operere med både gammel og ny nettbank virker kaotisk og rotete.

Svar fra Nordea Bank
26.06.2023 13:49

Hei Siv, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Dette høres virkelig ikke bra ut, en lånesaldo på 500.000 mer enn reellt skal selvsagt ikke være tilfelle. Årsaken eller bakgrunnen for feilen er vanskelig for meg å gi et konkret svar på men dette må vi naturligvis undersøke nærmere. Anbefalingen min er at du sender oss en melding under fanen "Hjelp" i Nettbanken ved å trykke "Meldings- og chathistorikk" slik at en lånerådgiver kan ta tak i saken og sørge for at dette ordnes opp i en gang for alle. /Steffen

Sjokkerende elendig kundebehandling og service! Styr unna og bytt bank!

Omtale av  Bjørnar

Bytter bank! Kom fra Nordea Direct etter at vi har hatt vårt boliglån der via fagforeningsavtale. Rangeringen 1 stjerne (forferdelig) er veldig passende å bruke på overgangen og opplevelsen av å forholde seg til Nordea bank. For det første er "kundeservice" eller "tilgjengeligheten" helt elendig. Lange telefonkøer eller man blir sendt rundt i systemet. Nye rådgivere og folk hver gang. Sende melding i nettbanken - evigheter før man til slutt får "standardsvar" som er helt irrelevante. Nettbanken/Min side og brukeropplevelsen der inne er total katastrofe dersom man er vant med å bruke banker som f.eks Sbanken som jeg har, og kan sammenligne med. For en tid tilbake skulle vi søke finansieringsbevis, enda vi har solgt vår bolig før vi skal kjøpe og jeg brukte MYE TID på å snakke med den ene rådgiveren etter den andre i Nordea. Sender inn søknad og blitt oppringt senere av en sur og nedlatende lånerådgiver som vil ha meg til å gjengi masse av dokumentasjonen på nytt! Leser dere ikke det jeg sender? I tillegg til å gi meg byråkratiske tullebegrunnelser om hvorfor Nordea ikke kan innvilge ønsket finansieringsbevis. Vil ikke skrive det mer detaljert. Men ANDRE BANKER VI HENVENDTE OSS TIL KUNNE GI OSS ØNSKET BEVIS, MEN IKKE DERE? Hva er i veien med Nordea? Skal dere ha 100 kroner i sikkerhet for hver krone jeg skal låne? Jeg blir forbanna! Vi var den type kunde dere ønsker. Boliglån, fagforeningsavtale, lav risiko, fast jobb på begge, sikker betalingshistorikk m.m. Men nei, Nordea evner ikke å se kunden, evner ikke å lytte til kunden, og er vel strengt tatt ikke interessert i kunden. Det ender opp med at vi ikke får finansieringsbevis hos dere. Og jeg blir i ettertid oppringt av en slags ansatt/avdelingsleder som "forstår" min kritikk. Og synes det er "synd". Hva hjelper det? Nordea er en totalt firkantet og kundefiendtlig bank. De bryr seg ikke og går ikke inn i saken. Meningsløs "beklagelse" fra denne ansatte. Nå har vi fått finansieringsbevis i en annen bank, og selv om vi sikkert ikke får helt den samme renten så er det verdt det å SLIPPE NORDEA. Jeg har også skrevet en utfyllende tilbakemelding til min fagforening om at jeg er MEGET KRITISK til hele opplegget. Å gå fra Nordea Direct til Nordea var et steg ned. Og behandlingen vi har fått er under en hver kritikk. Jeg vil anbefale alle jeg møter i min sektor om å styre unna. Det er faktisk verdt å betale mer for å slippe denne banken. Bytt bank!

Svar fra Nordea Bank
23.06.2023 14:07

Hei Bjørnar! Dette var virkelig ikke hyggelig lesning! Tusen takk for at du tar deg tida til å skrive en lang og informativ omtale. Jeg vil løfte denne videre slik at ikke flere slipper å oppleve det slik. Om våre veier skulle av en eller annen grunn krysses igjen håper jeg du får en annen og mer positiv opplevelse av oss. Du får ha en god sommer, og lykke til med boligjakten. /Ole

Månedlig "kundeinformasjon oppdateringer"

Omtale av  Sif N

Vær måned blir jeg bedt om å oppdatere kundeinformasjon min, jeg får alltid erroren "oops noe gikk galt" og må alltid ringe for å komme inn igjen. Jeg forstår ikke at jeg kan være den eneste med dette problemet, og at IT avdelingen dems kan ikke se og få det løst. Dette har rett og slett pågått i nesten et og et halvt år.

Svar fra Nordea Bank
23.06.2023 13:48

Hei, Sif. Takk for at du tok deg tid til å skrive denne omtalen. Så kjedelig å lese at du har problemer med dette, og at dette har pågått så lenge. Vi er ikke kjent med å ha noen kjente feil som skal forårsake feilmeldingen som du beskriver her, så her vil jeg anbefale deg å ta kontakt med vår kundeservice, så skal vi nok komme til bunns i dette. Du kan ta kontakt med oss på telefon 232 06001, eller ved å starte en chat fra vår nett- eller mobilbank, og vi er åpent fra 08:00 til 21:00 søndag til fredag, og fra 08:00 til 17:00 på lørdager og helligdager. /Mikael

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Utilgjengelig kundeservice

Omtale av  Berit

Er sjokkert over kaoset hos Nordea. Kom fra Nordea Direct hvor alt fungerte godt. Har hatt behov for å snakke med kundeservice flere ganger, men der er det rundt en times ventetid. Det går ikke å taste inn telefonnummer og bli oppringt, må sitte å høre på ringetonen i 60 minutter pluss. Har også forsøkt å få kontakt via chat, men ingen mennesker svarte.De har rotet bort en signert avtale som ble sendt inn pr post, så min sønn er nå på 6.uke uten vipps. Det virker som alt er ute av kontroll. Nettbanken er også uoversiktlig.

Svar fra Nordea Bank
22.06.2023 16:58

Hei, Berit. Takk for at du tok deg tid til å skrive denne omtalen. Etter migreringen med Nordea Direct, så har vi hatt stor pågang inn til vår kundeservice. Dette har dessverre ført til en lengre ventetid enn hva vi ønsker for våre kunder. Vi ønsker på ingen måte at våre kunder skal oppleve å ikke kunne komme i kontakt med oss, så det er høyst beklagelig. Vi jobber kontinuerlig med å gjøre oss mer tilgjengelig for våre kunder, og gjør kontinuerlige tiltak for å bedre situasjonen. Din tilbakemelding vil også bli tatt med videre. Vil også tipse om å ta kontakt med oss utenom perioden fra 09:30 til 15:00 på hverdager, som er den mest trafikkerte perioden til vår kundeservice. Selv om det ikke er noen garanti, så skal du da forhåpentligvis slippe å stå lenge i kø til oss, slik at vi kan hjelpe deg med å gjenvinne kontrollen igjen. Gjør også oppmerksom på at vi har åpent på både helligdager og helgedager, hvor det historisk sett er kortere ventetid enn på hverdager. Jeg kan forstå at nettbanken kan være uvant i starten, men vi har fått mange gode tilbakemeldinger på den etter at man blir kjent med den. Nettbanken er også i kontinuerlig utvikling, hvor nye oppdateringer slippes månedlig. Har du konkrete tilbakemeldinger til forbedringer, så kan du også gi direkte tilbakemelding til våre utviklere ved å klikke på «Tilbakemelding» på høyresiden i nettbanken. /Mikael

Norges dårligste bank!

Omtale av  Ma

Helt håpløs kundeservice med minimum40 min ventetid på telefon, ingen oppfølging av deg som kunde. Skal bytte bank ved første anledning.

Svar fra Nordea Bank
21.06.2023 10:16

Hei Ma! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale til oss. Det er bare å beklage den lange ventetiden vi har hatt på telefon den siste tiden. Vi jobber på spreng med å bedre situasjonen. Om du har mulighet til å kontakte oss via chat er det generelt kortere ventetid her. /Ole

Opersonlig

Omtale av  Ingemar H

Har i senere tid opplevd at internettilkoblong ikke virker. Ved mitt forsøk at kontakta banken via telefon for hjelp med tilkobling klarte jeg ikke å svare på et titals spørsmål om kreditgrenser etc. Trur ikke jeg er alene om å ikke huske lånegrense og kredigrenser hit og dit. Er nog dags å se seg om etter en bank som ivaretar personlig servise på en bedre måte.

Svar fra Nordea Bank
17.06.2023 11:32

Hei og takk for omtalen din Ingemar. Når du kontakter kundeservice på telefon vil vi stille deg kontrollspørsmål om kundeforholdet ditt, dette for å sikre at vi snakker med riktig person og er for din egen sikkerhet - ingen skal kunne kontakte oss å utgi seg for å være deg. Jeg beklager at du med bakgrunn i dette opplever oss som upersonlig. /Steffen

Norde Finans

Omtale av  Morten H

Denne avdelingen er umulig å få tak i, får beskjed om å signere dokumenter du aldri har fått og laste de opp på en side som ikke har opplastningsmuligheter

Svar fra Nordea Bank
12.06.2023 14:11

Hei Morten, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Mine kolleger i Nordea Finance er tilgjengelig på telefon 232 06021, deres kundeservice er åpen mellom 09:00 - 16:00 mandag til fredag - du kan også sende dem en epost via denne lenken: https://www.nordeafinance.no/privat/kontakt-oss/angaende-ditt-engasjement-hos-nordea-finans.html Eventuelle dokumenter til signering finner du ved å trykke Logg inn og videre "Kontakt og meldinger" via deres hjemmeside http://nordeafinance.no /Steffen

Håpløs nettbank

Omtale av  Petter

Jeg ble overført fra Nordea Direct til Nordea og er veldig misfornøud med nettbanken. Utenlandsbetalingene hopper over i et annet gammeldags og lite brukervennlig grensesnitt. Det er ikke mulig å se kontantstrømmen på ulike kontoer i appene. Hva er det Nordea har tenkt her?

Svar fra Nordea Bank
12.06.2023 13:21

Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale Petter. Det er ikke alle funksjoner som er tilrettelagt for den nye Nettbanken helt enda, blant annet utenlandsbetalinger håndteres av gammel Nettbank inntil løsningen er på plass i ny - vi håper dette kommer på plass om ikke så altfor lenge. Er det funksjoner du savner fra Nordea Direct er vi takknemlig om du benytter funksjonen for tilbakemelding i Nettbanken, her vil innspill sendes direkte til utviklerne våre. /Steffen

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Utilgjengelig bank

Omtale av  Anette

Kom fra Nordea Direct. Er ubeskrivelig misfornøyd med overgang. minimun 60 minutters ventetid på telefon for hjelp. (uten mulighet for å bli oppringt = okkupert telefon og summetid i over en time innenfor arbeidstider) Det er ikke holdbart. Hyggelige folk i andre enden, og synes synd på arbeidstakerne her som må være under utålbart press med sinte og frustrerte kunder. Ser meg om etter annen bank.

Svar fra Nordea Bank
12.06.2023 13:18

Hei og takk for omtale Anette. Vi har den siste perioden hatt unormal stor pågang hos kundeservice som dessverre har ført til lengre ventetid enn ønskelig, noe vi selvsagt ikke ønsker å være bekjent med. Det er satt inn ekstra ressurser som har bedret situasjonen og mulighet for callback er tilbake, denne tjenesten har vært rammet av tekniske problemer i en periode - vi valgte å skru denne av inntil feilen ble rettet. Jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse, om ikke er du hjertelig velkommen tilbake om våre veier skulle krysses igjen. /Steffen

Oversiktlig app.

Omtale av  Karin

Appen fungerer og gir god oversikt over kontoene mine. Overgangen gikk knirkefritt 👍🏻

Svar fra Nordea Bank
08.06.2023 09:14

Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding Karin! Det er veldig godt å høre at du har hatt en knirkefri overgang! 🤩 /Ole

Ikke fornøyd

Omtale av  Bjørn A. S

Jeg er en av de som kom fra Nordea Direct. Nettbanken i Nordea Direct var veldig bra, nettbanken i Nordea er tragisk. Lite brukervennlig, funksjoner som er borte ift Direct, i det hele tatt et sorgens kapittel. Kommer til å lete etter en annen bank ganske snart.

Svar fra Nordea Bank
08.06.2023 09:13

Takk for at du tar deg tid til å skrive omtale til oss Bjørn! Det er ikke hyggelig å høre at du er misfornøyd med nettbanken vår. Håper du vil bruke Tilbakemeldingsfunksjonen i nettbanken også på ting du savner fra Nordea Direct. Disse tilbakemeldingene går direkte til de som utvikler nettbanken. /Ole

Banken er snart konkurs

Omtale av  Frode

Bare se på antall misfornøyde kunder! Jeg tror dette må være nordens dårligste bank. Stakkars kunder som blir lurt inn i dette...

Svar fra Nordea Bank
05.06.2023 16:24

Hei Frode! Takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale. Det er ikke hyggelig å lese at du ikke er fornøyd med oss som bank. Vi er nok ikke på vei til å gå konkurs, og vi jobber på spreng hver eneste dag for å hjelpe alle fornøyde, og misfornøyde kunder. /Ole

Fryktelig lite kundevennlig

Omtale av  Olav

Var egentlig ok fornøyd med Nordea Direct. Men så slo de seg sammen med Nordea som bare egentlig er fryktelig dårlig. Mye dårligere mobilbank, skulle sette inn penger i går på Kiwi, som jeg har gjort mange ganger før med Nordea Direct. Nei det støtter vist ikke Nordea. Nå må jeg kjøre 30 min for å gjøre dette. Skjønner ikke at det går ann. Er masse styr med barnas mobilbank. Har ikke vært noe informasjon fra banken angående dette. Jeg kommer til å bytte bank så fort vi får ny takst.

Svar fra Nordea Bank
05.06.2023 14:37

Hei Olav! Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en omtale! Bankinnskudd i butikk er en tjeneste vi ikke har tilgang til enn så lenge. Det er oppe til vurdering om vi skal bli med på tjenesten, men enn så lenge må en benytte innskuddsautomater for dette. Når det gjelder barnas mobilbank synes jeg det er trist at dere ikke har fått informasjon om dette. Det skulle i utgangspunktet ha blitt sendt flere mail om hvordan dere løser innlogging der nå. Skulle de fortsatt ha problemer står kundeservice klare til å finne ut av hva problemet er på chat eller telefon. /Ole

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Hadde problemer med nettbanken, da jeg satt og jobbet i den falt jeg plutselig ut etter kort tid. Ha

Omtale av  Marianne E

Skrev til dere om saken Har aldri opplevd dette i den gamle nett banken. Fikk raskt brev tilbake med gode råd. Som jeg nå har ordnet og håper dette fungerer godt feemover.

Svar fra Nordea Bank
05.06.2023 14:35

Hei Marianne! Tusen takk for omtalen, og jeg er veldig glad for å høre at du har fått hjelpen du trenger 😊 /Ole

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR