Har vært kunde hos Nordea i noen år ifb med deres avtale med NITO, som gjorde at jeg ble såkalt «Premium» kunde, men nå gidder jeg ikke mer og flytter til Storebrand Bank. Makan til treg, byråkratisk møkkabank skal du lete lenge etter! De er så store at de bryr seg ikke noe om de mister kunder. De såkalte «rådgiverne» gir råd basert på hvor mye banken kan tjene og ikke på hva du som kunde kan spare. Noe som forsåvidt er ok, men de kan i det minste prøve å skjule det ovenfor kundene... Har du f.eks. billån så må du selv kontakte Nordea Finans da «de er en annen avdeling» så ingenting derfra er å finne i nettbanken og det virker som om samarbeidet internt er ikke-eksisterende. Du må argumentere i lange baner for å få det som du vil så nå er det nok!

Det er umulig å finne innlogging til digital postkasse og få sjekket lånesaldo på billånet uten å være dagligbankkunde. Og får jo ikke logget inn når man bare er lånekunde... Det er dårlig service og nettside og mobilside det...

De enkleste ting krev en håndspåleggelse av kundestøtte. Alle transaksjoner tar flere dager. Siste eksempel var nå da Nordea opprettet en bufferkonto for meg. Jeg fant ikke hvordan jeg kunne betale fra denne og kontaktet kundestøtte i dag og her er svaret: Ja det stemmer at dette er mulig å gjøre. Jeg skal se på kontoen din her og det kan høres ut som om det mangler en innstilling på nettbetaling knytt til denne. Bare et lite øyeblikk, så skal jeg se på det her. I tillegg krever de gebyr for å lønnskonto hos dem. Så snart jeg har solgt meg ut av alle aksjer forlater jeg dem for godt.

Helt på trynet! Min bestefar klarer ikke å bruke nettbank og trenger derfor disponent, ikke har han bank id. Sender inn skjema dem har på nett med 2 vitner - men neida det er ikke godt nok, selvom alt går etter boka! Bestefar ringer inn og bekrefter fullmakt og samtidig overføre penger fra hans konto inn til en annen sånn at han får betalt sykehusregningen hans i utlandet, nå er han stuck og får ikke dra før han har betalt den og banken hjelper lite! Forferdelig trist og elendig service! Avisen blir kontaktet om de ikke hjelper til asap!!!

Flinke medarbeidere som ofte gir litt ekstra for å hjelpe med de utfordringer som måtte dukke opp. Eneste som er synd er at de ikke har døgnåpen kundeservice lenger.
Nå er det nok for min del. Etter snart 45 år kundeforhold i Nordea får jeg en e-post med varsel om betaling for å være kunde i Nordea. Det blir i tillegg betaling x2 siden vi er 2 i husstanden. Vi har ikke betalt dette tidligere, men Nordea mener at vi skulle ha blitt belastet for å være kunde i Nordea tidligere også. Små penger, men for min del ikke akseptabelt. Kommer til å søke andre løsninger å ta med alle kontoer og investeringer og pensjonssparinger til en annen bank. Løsningene til Nordea er langt fra unike. Mye nedetid og feilmeldinger. Har kontaktet Nordea, skriftlig og muntlig, men det pekes på Nordea policy. Da er min policy at jeg får heller ta jobben med å sjekke ut de andre alternativene. Når jeg ser på rankingen her så bør kanskje Nordea tenke seg om. Tilnærmet helt nederst av alle banker.

Det er en finanstådgiver som heter,E[anonymisert].Styr unna han!Han gir folk falske forhåpninger og behandler deg som en tigger.Han får deg til å innhente masse dok også hjelper han deg likevel ikke,svarer ikke på telefon,sms eller epost,ignorer deg totalt.Får dere han som rådgiver,spør om å få en annen!

Kronglete nettbank full av bugs. For mye nedetid og systemfeil. Svært variabel kundeservice - til tider helt grei, til tider fraværende.

Jeg bor i Sarpsborg. En by og omegn som ikke lenger har hverken kasse eller minibank for Nordea kunder ! De har et stort bankbygg på Bjørnstad utenfor byen med grei adkomst og i nærheten av Quality hotel,skattekontoret,politi m.m.! Ikke engang der har de maktet å plassere en minibank eller en skranke ! Kostet penger og blir for dyrt sier de ! Jeg må kjøre 3 mil (frem og tilbake) for å komme til nærmeste minibank i Gamlebyen i Fredrikstad ! Er det virkelig så dyrt å ha en minibank i Sarpsborg som er en by med 50-65000 innbyggere ? Fortjener ikke kundene et sted i byen de bor hvor de kan ta ut og sette inn kontanter ? Tjener virkelig Nordea så elendig at de ikke vil yte sin kunder et snev av service eller er det fordi banken har svenske eiere ? Jeg gir en stjerne kun fordi det ikke er mulig å gi null !

Har vært kunde i Nordea Direct, men for ca. seks uker siden ble jeg oppringt av Nordea, og fikk beskjed om at Nordea Direct skal legges ned. Jeg fikk spørsmål om jeg ville bytte til Nordea, noe jeg takket ja til. Jeg skulle bli Premium-kunde, på grunn av mitt medlemskap i Nito. Flere av Premium-fordelene er knyttet til at man må ha et MasterCard Premium. Jeg har allerede et kredittkort jeg er godt fornøyd med, men søkte likevel om et kredittkort (med lav kredittgrense) hos Nordea for å kunne få fullt utbytte av å være Premium-kunde. Nordea brukte mer enn en mnd. på å behandle søknaden, til tross for at jeg purret flere ganger. Hver gang jeg etterlyste svar så fikk jeg bare beskjed om at de beklaget, og at jeg kom til å få svar i løpet av noen dager. Når jeg omsider fikk svar så var det avslag, for å få kredittkort må jeg avslutte mitt nåværende kort i annen bank. Jeg har relativt god inntekt, og lite lån, så dette syns jeg er merkelig. Jeg mistenker at Nordea med hensikt reklamerer med fordeler som er knyttet til et kort som mange ikke vil få, og bruker så lang tid på å gi avslag kun for at de nye kundene skal bli «fanget» i sin nye bank med kontoer, spareavtaler, avtalegiroer osv. Når nettbanken i tillegg minner om hvordan de pleide å se ut for 15-20 år siden, og mobilbanken ikke kan utføre de vanligste banktjenestene, så er ikke dette en bank jeg vil være kunde i. Kommer derfor til å finne en annen bank, etter ca. seks uker som kunde i Nordea.

Grei kundeservice via chat for enkle spørsmål, men trenger man å snakke med en rådgiver eller saksbehandler så er det noe helt annet, lite hjelp å få der, hvis de ringer tilbake. Dyr boliglån og kravstor bank, selvom vi har vært kunder mange år. Har refinansiert boliglånet i en annen bank og er veldig fornøyd nå. Nettbanken funker bra, alt annet er gjennomsnittlig.

Har mailet en hel del frem og tilbake ang boligkjøp, og fått raskt og godt svar. De har også vært behjelpelige om andre tjenester.

Er NITO medlem, har lån på to ganger inntekt men fikk avslag på kredittkort med en ramme på kr. 10 000. Jeg skulle ha dette for en sikkerhet hvis hovedkortet sviktet. Jeg skal bytte bank etter og ha vært hos Nordea i ca. 2,5 år.

Dårlig kundeservice. Søker om avdragsfrihet i 3 måneder. Dette tar de 500 kroner for. Ikke mye, men en prinsipp sak. Grunnet corna har man ikke hatt jobb på 10 måneder. Det er ofte en grunn til at man søker om dette og da å utnytte med å ta 500 kroner for å gi godkjenning på dette er bare kvalmt!

Fikk en kjempe rådgiver når jeg flyttet fra min tidligere bank og til Nordea igjennom den nye NITO avtalen i 2018. Ble Premiumkunde og fikk egen personlig rådgiver alt virket meget bra. Helt til jeg nå skulle søke om å låne opp til 85% av boligens verdi, pga at vi måtte bruke dette på vedlikehold av vår eiendom. Etter mye frem å tilbake og 1 mnd med behandlingstid fikk jeg at de dessverre ikke kunne gi oss dette lånet. Dette selv om vi har inntekt som kan betjene ett lån på flere millioner over det vi søkte om og er innenfor med sikkerhet i egen bolig. Har nå søkt i to andre banker og fått ett ja, tydeligvis er en familie i 30årene med over gjennomsnittet inntekt ikke ønsket som kunder hos Nordea. Vurderer å flytte våre person og livsforsikringer også.

Digger du å sure kundebehandlere, bortforklaringer og ansvarsfraskrivelse, da kan jeg på det kaldeste anbefale Nordea Finans. Her er du fullstendig overlatt til deg selv og tilfeldigheter. Lykke til!
Skulle kjøpe en bil gjennom en forhandler, noe som burde være den smaleste sak å få gjort i alle banker. Avtalte å legge inn betaling på kvelden for å kunne hente bilen neste dag. I nettbanken får jeg en beskjed om at den må bekreftes ytterligere, for BankID er ikke godt nok ?! Tenker det må være smal sak å fikse, men neida. Ved forsøk på å chatte må jeg snakke med en robot som ikke kan hjelpe med noe. Og når jeg ringer hadde dere visst stengt, trodde Nordea alltid skulle være der for kundene? Men pengene er jo på konto, dette må være en smal sak å bare betale med kortet i morgen tenker jeg, dum som jeg er. Neida, der er visst en grense for hvor mye jeg kan bruke på kortet, nå var dere heldigvis åpent slik jeg kunne få sitte i kø på telefonen i 5-10 minutter for å få vite at dere ikke kunne øke grensen, ikke kunne dere hjelpe meg å betale den heller slik jeg fikk ta med meg bilen, beløpet var for stort.... Bilforhandleren beroliget meg med at dette var noe de hadde opplevd med Nordea før. Heldigvis har jeg sparepenger også i en annen bank. Der ringte jeg min gamle kundebehandler som iløpet av 5 minutter hadde overført beløpet og sendt meg en kvittering slik jeg fikk med bilen. Avtalte samtidig et møte for å flytte bort fond, lån og kundeforhold fra Nordea. STYR UNNA

Jeg fikk SMS fra Nordea der de ba meg om å ta kontakt med kundeservice siden de trenger mer informasjon fra meg angående åpning av depositumskonto. Jeg ringte, måtte vente 30 min, før en mannlig kundebehandler svarte. Jeg forklarte til han SMSen jeg fikk, men han finner ikke i systemet hvilke(n) informasjon Nordea trenger fra meg. Han sa at hun som sendte meg SMS har ikke gjort jobben sin ferdig, og har ikke skrevet noe om hvilken informasjon som mangles. Hun er desverre ikke på jobb og han kunne ikke gjøre noe med saken. Jeg kommenterte at problemmet ikke ligger hos meg, og at problemmet ligger i deres system. Nei, Nei.... han mener at problemmet ligger både hos Nordea og meg. Han mener at Nordea ikke har sviktet, og at det ikke er noe problem med deres system i det hele tatt. I så fall, hvorfor kan han ikke se i dere system grunnen jeg fikk SMSen. Han virket arrogant, mangler faglig kunnskap, og kan ikke gjøre jobben sin. Han bør ta flere kurs og trening i kundeservice. Ikke rart at Nordea kun har 1 stjerne her på bytt.no pga de ansetter disse type kundebehandlere som ikke kan si "beklager" en gang!

Responstiden og måten man blir behandlet på som kunde, når man trenger å gjennomføre endringer på lånet eller lignende, er verre enn det den var i DnB. (Som jeg byttet ifra pga. dårlig og treig kundebehandling). Det hjelper ikke at man er definert som prioritert kunde - her kan det ta flere mnd før man får svar/oppfølging.

Ingen kontakt på chat under forsøk på å hjelpe en eldre slektning. Ventetiden er ennå lenger enn den estimerte ventetiden som fra før er ulidelig lang. Og når kunderådgiver først koblet seg til, forsvant han ut av chatten uten å svare på noe som helst. HELT ubrukelig.

Hei, jeg kan bare si at Nordea har vært med meg siste 9 åra, ingen megatif å nevne, serviceinnstilt personale!! Igjen takk Nordea🤗
Vurderer å skifte bank, over lengere tid har det vært ventetid på 30 til 60 minutt eller mer enn 15 minutt på chat. Dette er ikke brukbart.
Styr unna for enhver pris. Tungrodd system, arrogante, de tror visst de er guds gave til lånekunder. De har enda ikke forstått de er de som bank som skal takke for att nettopp du evt. er kunde. Dårlig rente, med klar forskjellsbehandling. De vil ikke høre på bla. seriøse nettsteder som renteradar.no, en meget bra nettside som gir oversikt over beste lånerente, samt hva andre kunder i samme bank med like vilkår har. Nordea lyver og åler seg unna alt de klarer. Har ikke vært borti liknende , helt sykt. En skam de for lov til å holde på sånn. Jeg bytter bank i dag og sparer ca.9000,- året på dette.

Etter å ha blitt tvangsflyttett til Nordea da de kjøpte Gjensidige, som jeg har hatt ett godt forhold til i mange år... søkte jeg i forige uke om billån innenfor 65% av kjøpesum (lånebeløp hele 70000). I dag kom ett underlig avslag fra navnløs saksbehandler i Nordea: Hei Vi må be om medsøker på lånet. Dersom du har personnumeret på medsøker kan du ta kontakt med oss, slik at vi kan vurdere søknaden videre. Kreditt Bilfinansiering Nordea Finans Jeg er pensjonert, har eget hus, nesten 300K i inntekt, har &så ca 5x lånebeløpet på konto hos Nordea, men allikevell ble det avslag eller trolig sier de at jeg kan låne halvparten,. De tilbød ikke en gang forbrukslån som andre gribber tilbyr når de avslår søknader, så det kan jo være ett positivt trekk? Hvis du kan tror jeg at du bør unngå Nordea, virker som du må ha veldig god økonomi for å få finansiering der. I dag trenger jeg egentlig ikke lånet, men det kan være ett varsel på hva som kan skje når jeg en gang virkelig trenger å låne....... Ikke velg Nordea, hvis du er kunde fra før bør du prøve å finne en bedre bank, det skal i alle fall jeg gjøre.

Skyhøy rente og ubehagelig kundeservice. Dyre og oversiktlige sparingsordninger, selv om man ikke tjener mer på fondsparing i Nordea enn i andre banker, snarere tvert imot. Banken er lite villig å komme sine kunder i møte og alt bærer en ubehagelig preg av grådighet. Jeg er premium kunde men likevel har jeg dårligere vilkår i Nordea enn jeg får i andre banker. Snart er jeg ex-kunde. Anbefales ikke!
