Bank

Nordea Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
14
av 14 innen
bank
15%
anbefaler
Nordea Bank
Filtrer omtaler
3
3
4
9
29
Sorter omtaler etter
Viser av 48 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"God rente har sin pris!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har en veldig god rente i Nordea, men dette koster. For det første har jeg blitt svitsjet mellom 5 forskjellige rådgivere de siste 3 årene. Deretter ble jeg introdusert for den nye ordningen med Team.

Jeg har siden i midten av januar jobbet med refinansiering, så jeg kom i kontakt med banken 25 januar, men ikke med teamet som har lokal forankring. Nå var det en ny ordning med telefonmøte med en vilkårlig rådgiver på et kundesenter. Etter å ha sendt utallige dokumenter, med ny boligtakst, selvangivelser, firmaregnskap 2016, lønnslipper på ektefelle, hennes selvangivelse, perioderegnskap, svigermors selvangivelse osv osv. Så må de ha enda mer, det holdt visst ikke lengre med perioderegnskapet.

Jeg kan ikke gå i detaljer på hvilke lånebeløpet eller økonomisk situasjon. Men kan si det slik at vi har husholdningsinntekt på 1,2 mill. Har høyere boligtakst over total gjeld. Har i tillegg en kausjonist som ikke har gjeld, og god verdi på bolig som ønsker å stille som tilleggsikkerhet. Hun har inntekt over 5 G.

Nå står jeg ved et veiskille. Skal jeg fortsette å sende papirer elektronisk til Nordea, eller skal jeg ta turen til en lokalbank som muligens har litt høyere rente? Jeg er villig til å betale inntil 15.000 i ekstra rente pr år, ved å få en person jeg kan møte ansikt til ansikt, samt kunne ha en forutsigbarhet ved å bruke vedkommende fast i årene framover, uten å bli behandlet som en kasteball.

Takk for 10 år Nordea. Jeg har aldri vært forsinket med betaling og jeg har hatt en meget ryddig økonomi, som mine kontaktpersoner har kjent til. Nå er det dessverre slik at historikken min har blitt ukjent ettersom jeg har hatt flere nye kontaktpersoner, og det er veldig synd. Vil gi dere et godt tips. Når dere effektiviserer driften deres, så ikke glem å sjekke ut hvordan kundene opplever de nye strategiene og metodene deres. Og for all del. Ikke glem det menneskelige. Dere kan ikke robotisere alt, selvom vi er i 2018.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bitcoin regel"

Helt forkastelig å gå imot kryptovaluta. I stedet for å gå mot det så foreslår jeg at Nordea skjerper seg og lar alt sånn gå.

Sentagoda
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gode betingelser, men kunderservice og nettbank må bli bedre"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet over fra Sparebanken Vest. Fikk gode betingelser i Nordea som var endel bedre. Men det har ikke gått smertefritt. Tok veldig tid før det begynte å skje noe, følte vi satt i Limbo med 2 banker og visste ikke helt hvor vi skulle forholde oss. Varierende kundeservice avhengig av hvem du treffer. Nettbanken og app trenger en oppdatering. Her henger de langt etter. Er det noe jeg savner med SPV er genial app og nettbank. Oppringing og kjapp respons på chat. En annen latterlig ting er at man ikke engang kan endre noe så enkelt som pin kode på VISA? Har du hørt i 2018?

Mailin A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice"

Lite hjelp og veiledning av kundeservice som fremstår uskolerte i faget. Dårlig oversikt på faktura spesielt vedr restgjeld og faktiske påløpte renter. Man mottar ingen hjelp eller forståelse av noe slag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nordea er utelukkende interessert i egen inntjening og kunne ikke bry seg mindre om kundene sine"

Det er ikke altfor oversiktlig å finne ut hvilke gebyrer de har og hvorfor, de fleste gebyrene vi betaler nå er kommet til uten at vi er blitt informert. Nordea ringer jevnlig for å selge fond og er ikke interessert i å diskutere renten på boliglånet uten at vi har tatt en investeringssamtale med dem. Det finnes sikkert dårligere banker men jeg må være ærlig på at den eneste grunnen til at jeg er kunde der i dag er fordi jeg tydeligvis ikke eier tiltak og ikke orker å gjennomgå enda en dyr boligverdivurdering. I tillegg til dette er nettbanken ustabil og vi har nå opplevd flere ganger at transaksjoner vi har kjørt i nettbanken likevel ikke er gjennomført uten at vi har fått beskjed om dette og vi har dermed fått flere tusen kroner i gebyrer denne høsten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Faktisk rett og slett en sjokkerende dårlig bank!"

Er bedriftskunde hos Nordea, med kun normal foliokonto og konto for skattetrekk. Har drevet omfattende næringsvirksomhet i nesten 30 år, og hatt kundeforhold med de fleste av de større bankene i Norge mellom disse årene. Har aldri opplevd maken til denne banken, og forstår ikke at dette kan være en av Nordens største banker.
Fikk for noen måneder siden en remisse på cirka 700.000,-. Ville sette inn denne på bankkontoen (Nordea har filial i Sandefjord der vi hører til). Det var ikke lett, måtte avtale time med en kundekonsulent - fikk det allerede 5 dager etterpå... Går det virkelig an??
Har flere merkelige opplevelser med banken. En innskuddskunde med 7-sifret innskuddsbeløp og ingen lån eller noe sånt ville jeg faktisk tro var attraktiv kunde for en bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank og treg kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er praktisk talt ingenting å anbefale ved denne banken. Dårlige rentebetingelser, nettbank fra 90-tallet og ekstremt treg kundeservice. Måtte bruke timevis bare på å fremskaffe en ny kodebrikke til min mor, masse surr og motstridende opplysninger. Har også gitt min mor elendige spareråd som bare var å avslutte. Er selv kunde i Skandiabanken, det er som natt og dag å forholde seg til disse bankene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank tilgjengelighet og service"

Har vært kunde i Nordea siden ca 1965 og har vært såkalt Premium kunde siden ordningen ble opprettet med 4 - 5 ulike konti, spare forhold og forretningsfører for alle mine VPS interesser. Har i over en uke gjort gjentatte forsøk på å opprette en ny brukskonto for å ha kontroll på felles midler i forbindelse med et arveskifte. Nettbank er jevnlig nede, chat funksjonen likeså og ved telfonisk kontakt får en inntrykk av at kundebehandlerne ikke er opplært til å bistå med noe ennet enn salg...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Førstegangs låner"

Hyggelige mennesker. Behjelpelig når jeg ble lurt for penger fra utlandet. De ordnet nytt kort veldig raskt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har tapt seg"
5 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg først ble kunde i Nordea kunne man faktisk få personlig rådgivning og god service - selv de gangene banken måtte si nei til noe. Nå kastes man mellom såkalte rådgivere, som knapt tar en kikk på papirene dine. Forrige gang jeg snakket med dem fikk jeg beskjed av en mann på 22 at jeg måtte huske hvor mye ansvar som følger et lån. Spennende ting å si til en kvinne på 39, som er på sitt tredje hus(lån), og som aldri har vært forsinket med et eneste avdrag eller så mye som en regning. Nå er jo selvfølgelig dette basert på konkrete dårlige opplevelser, men generelt sett kan man si at det er vanskelig å vite hvem man skal kontakte med spesifikke spørsmål, og man vet aldri om den personen man kastes til er kompetent, hyggelig, eller i det hele tatt lytter. Skifter bank nå.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Jeg har problemet med kodebrikken på grunn av at den er gammel, men jeg må vente lenge og ikke fått ny kodebrikke enda. Jeg må ringe kundeservice hele tiden for å få ny, men til nå jeg fått ikke nytt. Ventet på kodebrikken i ei uke nå. Så jeg bestemte meg å bytte banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundebehandling av ung førstegangs huskjøper. Trodde det var vanlig å håndhilse på folk som skal inn til møte i banken, og virke interessert i den hjelpen som kunden ønsker. Vi avslutter vel ikke ett møte for underskrift av lånepapirer med og gratulere huskjøper som gjeldsslave. 😡👎

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Digital katastrofe"

Jeg ble kunde av Nordea ifm refinansiering av boliglånet mitt og flyttet over fra DNB hvor jeg hadde vært totalkunde i 3 års tid.

Selv om servicen av kundebehandler var svært god, er min daglige interaksjon med banken gjennom deres digitale tjenester, og der skårer dessverre Nordea på bunn. Betingelsene var at jeg ble totalkunde av Nordea, noe jeg ble, men jeg må si at jeg holdt pusten i det ene året jeg har vært kunde. Nordeas digitale tjenester som nettbank og app på mobil har mye å ettertrakte.

Nå innhenter jeg tilbud fra 6 banker ifm huskjøp og -salg, og jeg må si at Nordea har vært rotete, trege og kommer med dårlig tilbud. Dette er selv om jeg har snakket med 3 forskjellige kundebehandlere. Beklager, Nordea, men dette er ikke godt nok, altså.

Kjerringa F. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig og uhøflig kundeservice på chat og telefon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig god service i filial, men uhøflig og ufølsom service på chat og telefon. Prøver å hjelpe min gamle mor som nylig ble enke og ikke behersker nett. Blir mistenkeliggjort og får elendig hjelp når jeg ber om det. Når min mor stoler på meg og gir disposisjonsrett, skal jeg ikke da kunne hjelpe henne med å betale regninger i nettbanken? Skjerp dere! Utrolig glad for at jeg selv er kunde i Skandiabanken :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Svindel"

Den banken skal man aldri stole på.
Du avtale rente med dem og du får helt annen rente med nedbetalingen
De kan lure deg lett og du får aldri kunne vinne over, uansett dine bevis.
De bare stjeler penger av sine kundene og har ingen respekt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Nordea bør skjerpe seg, elendig kundeservice. Noe har skjedd de to siste årene. Vurderer å bytte bank.

Forbannet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Service"

Det er helt forferdelig vanskelig å få hjelp når man ikke er totalkunde i Nordea. Fikk estimert ventetid på 34 minutter i telefonen, og valgte å bli ringt opp. Nå har det gått over 1 time, og fortsatt ikke noe hjelp. Chatten er også nede fordi pågangen er så stor. På andre fora som Facebook er det mange som klager og alle får til svar at "akkurat for øyeblikket er det stor pågang".. Men det "akkurat for øyeblikket" er et fryktelig langt øyeblikk som har vart i 3 mnd..

Kundetilfredshet
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fra topp til bunn på få år"

Jeg er såkalt prioritert premiumkunde i Nordea. Lojal kunde i 35 år, likevel bytter jeg til annen bank. Nordea er nå en topptung, byråkratisk bank, fjernt fra kundene. 😩

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Helt ok bank"

Har vært kunde i Nordea hele livet.
Renten på sparekontoen har ikke vært spesielt bra, så har ikke tjent noe særlig på å ha pengene mine hos dem. De har en del gebyrer her og der, og har ikke de beste rentene generelt. Nett- og nettbankløsningen deres er rett og slett utdatert, og føles verken oversiktlig eller brukervennlig.
Kommer derimot ikke til å bytte bank med det første. Hovedsakelig pga. deres (mer eller mindre) gebyrfrie studenttilbud, som jeg er ganske fornøyd med. De har også mange minibanker og innskuddsautomater spredt rundt omkring. Har ellers ingenting negativt å si om min erfaring med kundeservicen, uten at jeg er føler meg imponert av den heller. Ville personlig ikke anbefalt banken, med mindre du er student og kan takle nettløsningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Styr for guds skyld unna denne elendige banken med elendig kundeservice!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det finnes absolutt INGENTING bra med denne banken.
Den har ødelagt så utrolig mye for meg og min familie.
Havnet i en vanskelig situasjon og de kunne ha hjulpet oss men lot være.
De er umulig å få tak og når vi legger igjen beskjeder blir de ikke fulgt opp.
Saksbehandler lyver kronisk og sier h*n har ringt når dette absolutt ikke er sant.
Lista er så ufattelig lang med feil og mangler med denne banken, men det verste er at de har sviktet så til de grader hvor vi kunne ha fått hjelp.

Mats L. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gjennomført dårlig"

Det er ikke noe annet å si enn at det er helt ræva i alle ledd. Trekker ikke auto-trekk, som er på 3500kr/mnd fordi det mangler penger på konto (dagen etter lønningsdatoen, som er autotrekk-datoen er det alltid over 30,000 der) Men får alltid brev om at det mangler penger på konto. Jeg har hatt Nordea i over 10 år, men etter at min tidligere rådgiver pensjonerte seg, har jeg kun negativt å komme med.
Hadde Nordea drevet i en annen bransje hadde de gått konkurs for lenge siden...

Ragnvald
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fort Knox har vært nevnt"

Mine erfaringer er mye de samme som andre, nesten umulige å komme i kontakt med. Deres avdeling her byen ble forskanset i høst. Man må avtale møte med kunderådgiver hvis man er heldig å få fatt i denne. Kundeservicen blir dårligere og dårligere men når sant skal sies er de ikke alene om det, det ser ut til å være et tegn i tiden at bankene fjerner seg mer og mer fra kundene. Har lyst til å bytte men vet ikke helt om jeg tør å ta skrittet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ganske fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utenom at jeg synes nettbankløsningen kunne vært noen hakk bedre er jeg ellers fornøyd. Har fått god oppfølging av kundekonsulenter i lokal bank og bra lånevilkår. Kundeservice på telefon har jeg også gode erfaringer med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice, stort forbedringspotensiale. Tar lang tid å få hjelp, samt at denne er lite kompetent. Skuffet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"'Håpløs kundeservice'"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig misfornøyd med Nordea. Dårlig kundeservice. Treg hjelp. VELDIG dyrt.

Rett å slett ett selskap som ikke bryr seg om kunden, men vil tjene masse penger.
Aldri igjen :)

Søk Bytt.no