Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
114
av 116 innen
dagligbank
18%
anbefaler
Nordea Bank
Filtrer omtaler
35
11
15
37
193
Sorter omtaler etter
Viser av 291 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Helge Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kan ikke kommunisere med denne banken. Vurderer å skifte bank!"

Har Nordea VISA debet kort men får ikke brukt dette i betalingsterminaler. En tilsendt kode kan ikke brukes. Har ikke brukt kortet som betaling i kjøpesenter etc. på lenge. Kan jeg få tilsendt ny kode? Får ingen respons på meldinger til banken. Gi beskjed hvis jeg bruker for mye av deres tid for service. Jeg kan bytte bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Lån kan vi ordne digitalt og få på dagen. Men å få ordna en konto med betalingskort til barnet, som allerede er kunde, det er tydeligvis kjempe vanskelig. Etter 3 ganga kontakt via kundeservice ( og småfuglene vite kor lang ventetid hver gang) og 2 ganger inn å signere digitalt på avtaler, både for mor og far. Så har barnet no fått en konto og et kort, men koda mangla. Svært vanskelig å få den, fordi barnet ikkje skal ha nettbank eller mobilbank sjølv enda. Sist eg hadde kontakt med kundeservice, vart eg lovd å få kode tilgjengelig på min egen mobilbank etter 1-2 daga. No 10 dager seinere, er det forsatt ikkje skjedd. Og i dag, etter 40min med venting så vart kontakta med kundeservice bare brutt før eg hadde fått komt igjennom. Og hver gang eg har hatt kontakt, så har eg blitt lovd at no skal alt bli ordna... skjer ikkje! No er eg lei og gutten kjempeskuffa. Så fort bindingstida vi har på lån går ut. Also i løpet av neste år, så bytter vi Bank! Dette er bare ikkje holdbart å skulle ha et kundeforhold til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utrygt oppgjør"

Benyttet trygt oppgjør som tilbys av Nordea. Når vi skulle signere/sende inn - var signér knappen grået ut og vi endte opp med å IKKE fullføre salget. Dette var på en søndag og kundeservice for trygt oppgjør er KUN åpent per overbelastet telefon hverdager frem til kl. 16. Svarer ikke på mail. Dersom dere skal tilby en slik løsning må dere dobbel og trippelkontrollere at alt fungerer, samt ha tilgjengelig kundeservice også i helger. Unngå denne løsningen - neste gang blir det Finn.no sin egen løsning.

Svar fra Nordea Bank
21.09.2022 07:58
Hei, Jeg hører du ikke har hatt en god opplevelse med Trygt oppgjør, og det er veldig leit å høre at du ikke fikk fullført salget. Dersom det var helgen 16-18 september du forsøkte å signere skyldtes denne feilen at e-signeringsløsningen var nede på grunn av vedlikehold mellom fredags kveld og mandags morgen. Det var derfor kun papirsignering som var mulig denne helgen. Det skal ha vært et varsel på vår hjemmeside angående vedlikeholds-arbeidet, men jeg skjønner denne informasjonen burde fremkomme mer tydelig. Jeg beklager ulempene dette medførte og jeg setter stor pris på din tilbakemelding. Mvh Nordea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kunderservice fra Nordea!"

Går inn på CHAT-tjenesten og ber om menneske, og får "ventetid på over 15 minutter". SÅ LOGGES MAN AUTOMATISK UT ETTER 5 MINUTTER!! Da er det bare å begynne på nytt og det samme skjer igjen....og igjen... Med andre ord umulig å bruke. Prøver å ringe kundeservice 23206001: Ventetid 62minutter. Jeg sier opp ALT som har med NORDEA å gjøre så fort jeg har ordnet opp i det jeg må. Men det er vel det alle kunder vil, og derfor er NORDEA så elendig på å hjelpe til - for å beholde gisler så lenge som mulig. Vemmelig hilsen FU. (Står for hr. FixUp eller hr. FuckyoU alt ettersom..)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig å komme i kontakt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Pkt.1 Når en skal kontakte banken er det alltid lang ventetid, chat fungerer ikke så lenge det er en robot som skal svare. Dere bør gjøre noe med dette, ha noen som svarer i chat som er mennesker i åpningstiden og når en er fast kunde, såkalt premiumkunde bør det være enklere å komme kontakt. Pkt.2 Ett samarbeid mellom Nordea Finans og Nordea burde gjøre det mulig å ha full oversikt i 1 app, men ser av andre innlegg at dette foreløpig ikke lar seg gjøre?

Svar fra Nordea Bank
08.09.2022 08:37
Jeg har stor forståelse for at det oppleves frustrerende med lang ventetid. Jeg kan garantere deg at vi på kundeservice jobber på spreng med å besvare alle henvendelser inn til oss raskest mulig. Vi får dessverre ikke styrt hvor mange som kontakter oss, men den siste tiden har vi hatt stor pågang på våre linjer. Per dags dato er det ikke noe samarbeid mellom Nordea Bank og Nordea Finans, men vi jobber med forbedringer og løsninger for å få dette til.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Trolig Norges verste bank."
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter at Kredittkassen ble solgt til Nordea har det gått én vei for banken. Nedoverbakke. Det eneste som stiger er etter mitt inntrykk lederlønninger og styrehonorarer.

Svar fra Nordea Bank
06.09.2022 08:57
Hei, Ut i fra det du skriver har du hatt dårlig opplevelse med oss, noe som er veldig kjedelig å høre. Har du opplevd noe som ikke står til forventningene, så vil vi gjerne vite om det. Tilbakemeldinger fra kunder er veldig viktig for oss, og på akkurat denne måten kan vi jobbe for å bli enda bedre. Ønsker du å gi oss en mer utfyllende tilbakemelding, setter vi pris på om du vil legge inn en kommentar i linken jeg legger ved under. Mvh Nordea https://www.nordea.no/om-nordea/send-ris-eller-ros.html
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å finne informasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har billån hos Nordea Finans og har prøvd alt mulig for å få oversikt. Etter å logge în så må în med bankid tusen ganger og dette sender deg bare til å bestille ny lån,ny pensjon eller lignende....Helt kaotisk og unødvendig komplisert

Svar fra Nordea Bank
06.09.2022 08:57
Hei, Dersom du har billån i Nordea Finans skal du finne en oversikt over betalingsplanen din ved å gå til https://nordeafinans.no. Klikk "Logg inn" øverst til høyre og velg "Min finansiering". Per i dag finner man ikke oversikt over lånet direkte i Nettbanken eller Mobilbanken, men forhåpentligvis en løsning som vil komme på sikt. Mvh Nordea
Robert Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr bank og være kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har trekt meg 180kr siste måneden, spesifikasjoner ved månedsslutt. Dette i tilegg til årssummen jeg betaler for og være kunde der. Ekstremt dyr bank og være kunde. Går nå over til dnb istedet.

Svar fra Nordea Bank
06.09.2022 08:57
Hei, For å være kunde i Nordea med kontoer, bankkort og alle tjenestene vi tilbyr koster dette kr 25,- per måned (totalt kr 300,- per år). Dersom du har blitt trukket for kr 180,- i tillegg kan du sjekke hva det gjelder på din kontoutskrift. Eventuelt kan du gjerne ta kontakt med kundeservice på chat eller telefon 232 06001 så kan vi sjekke det opp for deg. Mvh Nordea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt umulig å komme i kontakt med kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

I går satt jeg i 213 minutter i kø, før jeg til slutt måtte legge på. Forsøkte igjen etter en stund, å fikk da mulighet til å taste inn at de skulle ringe meg tilbake når det var min tur. Dette var i går formiddag, å de har fortsatt ikke ringt tilbake. I frustrasjon forsøker jeg igjen i dag. De sier innledningsvis at køen er satt til ca 22 minutter. Jeg har nå sitter i snart en time ekstra.

Svar fra Nordea Bank
06.09.2022 08:57
Hei, Det er veldig beklagelig å høre du har ventet så lenge for å snakke med oss. Vi opplever fortiden stor pågang og jobber kontinuerlig for å betjene kundene som ønsker å snakke med oss. De siste ukene har vi opplevd ekstra pågang da det er mange som har spørsmål rundt utfasing av BankID på mobil. Jeg håper du nå har fått snakket med oss og fått den hjelpen du trengte. Mvh Nordea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Seint med trekking som føre til minus"
1 syns denne omtalen er nyttig

E du student som mæ så kan man fort gå i minus. Står på kontoen at man blir trukket også blir man plutselig ikke det og pengene kommer magisk tilbake når man for lånn uten at man ser det og havner i minus. Brukt en hel dag med kundeservice. Står ofte at dem trekke dæ men det gjør dem ikke. Veldig my feil hele tiden. Utrolig dårlig bank ikke verd Apple pay

Svar fra Nordea Bank
06.09.2022 08:57
Hei, Det er leit å høre du ikke har hatt en god opplevelse med oss i Nordea. Vi ønsker stadig å forbedre oss så jeg setter pris på tilbakemeldingen din. Jeg håper du fikk en tilbakemelding på saken når du var i kontakt med kundeservice, men ut fra det du skriver høres det ut som du har gjennomført et «visa varekjøp». Når du bruker kortet ditt i utlandet, på nettet, i taxi og/eller via ulike apper går disse transaksjonene som regel som «Visa varekjøp». Slike transaksjoner reserveres på kortet først som en midlertidig transaksjon, og så blir reservasjonen slettet igjen, for så å bli trukket fra kontoen din på nytt som en endelig transaksjon noen dager senere. Det er derfor viktig at man følger litt ekstra med når man handler via nett, utlandet eller via apper, siden man da i kort perioder kan ha mer disponibelt enn det som er reelt. Om du ønsker vi skal se nærmere på din sak kan du gjerne ta kontakt med kundeservice på chat eller telefon 232 06001. Mvh Nordea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Nordea sitt flyttegebyr, useriøst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt pensjonsavtale gjennom Nordea i 4-5 år men da vi nå skal bytte til noe bedre og enklere mottar vi et flyttegebyr fra Nordea. Useriøst opplegg. Fraråder alle som trenger pensjonsavtale til bedrift å bruke Nordea. Nordea pensjon er useriøst, erfaringer om Nordea Pensjon er at de ikke anbefales.

Svar fra Nordea Bank
06.09.2022 08:57
Hei, Det er ikke hyggelig lesning at du er missfornøyd med vårt pensjonstilbudet vårt. Når det gjelder flyttegebyret, er dette noe nesten samtilige pensjonstilbydere tar ved flytting av pensjon for bedrift. Mvh Nordea
Per A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nordea Finans øker renten betydelig mer enn Norges banks renteøkninger"
1 syns denne omtalen er nyttig

På tre renteøkninger hittil i år har Norges Bank økt renten med 1,25 prosent. På samme tidspunkt har Nordea økt billånsrenten med 1,67 prosent. Altså 0,42 prosent mer enn Norges Bank. Forklaringen fra Nordea når jeg spurte var; "Dette gjør vi for å kompensere for økte kostnader på våre innlån". Neste gang blir det billån i en annen bank fra min side!

Svar fra Nordea Bank
06.09.2022 08:57
Hei Takk for din tilbakemelding. Renten vi betaler for våre innlånskostnader (NIBOR) er direkte påvirket av rentebanen til Norges Bank. Norges Bank har hevet renten flere ganger, den neste kommer i september. Denne forventningen til økt styringsrente påvirker pengemarkedsrenten som er grunnlaget for våre innlånskostnader. For å dekke denne økte kostnaden har vi endret renten litt mer enn Norges Bank. Vi ber deg ta kontakt med oss for å få et personlig svar. Vennlig hilsen Nordea Finance
Kjetil O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Skjulte og helt unødvendige kostnader"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en brukskonto for å teste Google Pay som ikke er støttet av min bank. Overførte 1000kr til Nordea og glemmer dette ut i litt over et år. Når jeg i dag logger meg inn har jeg 475kr igjen, og det er trukket et beløp hver måned for: "SE SPESIFIKASJONER PÅ KONTOUTSKRIFT VED MÅNEDSLUTT" Noe jeg aldri har fått beskjed om, eller har noe nytte av. Dette er svindel, og banken bør unngås.

Svar fra Nordea Bank
02.09.2022 08:21
Hei Kjetil O. Har man en brukskonto hos oss er man automatisk en del av Dagligbankpakken som koster kr 25 per kalendermåned. Inkludert i denne prisen er det et debet-kort :) Før hadde vi årspris på kort som var på kr 300 per kort, men det ble endret i fra januar 2021 for kunder som hadde kort på konto. Når man oppretter kundeforhold med brukskonto signerer man for dette i opprettelsen. De som var kunder fra før vi tilsendt brev enten digitalt eller per post om endringen i løpet av siste kvartal i 2020. Det er selvsagt beklagelig om du ikke har fått med deg dette, men jeg kan med hånden på hjertet si at dette ikke er en kostnad vi forsøker å skjule for våre kunder. At det er merket med "SE SPESIFIKASJONER PÅ KONTOUTSKRIFT VED MÅNEDSLUTT" forstår vi at kan være forvirrende og lite selvforklarende. Det fremkommer dog på kontoutskriften hva som inngår i gebyret som er belastet. Mvh Nordea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"3 uker å få svar på et lite lån"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig dårlig kundeservice .. når man søker lån så står det " du vil høre fra oss INNEN 3 virkedager" som en avslutning på søknaden.. 4 dager går,og man ringer kundeservice for og høre hvorfor dem ikke har tatt kontakt.... og får tilsvar at det vil ta 3 uker og behandle lånesøknaden..

Svar fra Nordea Bank
02.09.2022 08:21
Hei Dpm. Vi må på det sterkeste beklage ventetiden vi har hatt, og har på alt av lånesøknader den siste tiden. Svartiden man får opplyst når man har fullført en søknad er, svært beklagelig, feil. Vi er smertelig klar over dette og kan ikke annet en å legge oss flate. Jeg kan love deg at det jobbes på spreng med å få endret dette. Selv om det ikke hjelper deg og din opplevelse. Mvh Nordea
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke behjelpelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

I disse tider hvor dagens regjering flår folket med høye avgifter og økt prisvekst , så er ikke Nordea behjelpelig med avdragsfrihet, pga økte økonomiske utfordringer! Takk for nå Nordea!

Svar fra Nordea Bank
02.09.2022 08:21
Hei Ronny. Det er trist å høre at du ikke har opplevd oss som imøtekommende og hjelpsomme i en vanskelig situasjon, det ønsker vi selvsagt ikke at noen av våre kunder skal oppleve. Ta gjerne kontakt med oss dersom du ønsker at vi skal se på din sak igjen. Mvh Nordea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårligste banken jeg noen gang har vært borti"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice, 2timer ventetid. Kan også holde igjen penger man får overført av andre. Tilbyr heller ikke å sette inn kontanter i butikk, og vanskeligere og ta ut kontanter enn andre banker. Også dyrere enn andre banker.

Svar fra Nordea Bank
02.09.2022 08:21
Hei Seb. Vi må bare beklage ventetiden som er og har vært den siste tiden hos oss på det sterkeste. Det er flere årsaker til dette, men jeg kan love at alle jobber på spreng med løsning på dette, i tillegg til å hjelpe våre kunder så godt vi kan. Jeg kan ikke uttale meg om spesifikke saker her, som at vi holder igjen penger, for det er ikke noe vi normalt gjør. Når det kommer til kontant i butikk er vi ikke med på løsningen per dags dato, men vi kommer. Det er ikke satt noe dato for når det er klart, men vi er på vei :) Priser og gebyrer for ulike tjenester og produkter vil alltid variere fra bank til bank, det er da dessverre ikke slik at vi alltid vil være best for akkurat deg her og nå. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice dersom du ønsker en samtale med oss, eller gi oss en tilbakemelding på hva vi kan bli bedre på via våre nettside her: https://www.nordea.no/om-nordea/ris-ros-klager.html Mvh Nordea
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Jevnt over helt forferdelig dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som flere skriver. Når du først er blitt kunde starter den elendige kundereisen i Nordea. Ingen kundeservice og ingen like svar. Bytter tilbake til forrige bankforbindelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice 8g dårlige løsninger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk god boligrente, men nå har vi kun gått banken i 2 mnd, og vi bytter igjen allerede. Vi ble lovet god oppfølging og hjelp under bankbyttet, det var bare tull. Det gikk alt gor lang tid før vi fikk hjelp. Nå er det er gått to mnd, og kontoene til ungdomen vår er enda ikke på plass. I forhold til vår gamle bank er det tungvindt å opprette ny konto, legge til disponent +++

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"dårlig ny nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

oversikt over fondsinvesteringer. klønete og knotete. kjøpte fond i ett jeg allerede har og på investering kom det i en egen oversikt! i den gamle får du enkelt opp summering av fondene dine med spare konto og det er enkelt å kjøpe og selge. kommer ikke til å kjøpe fond før dette surret er ryddet opp i. hvorfor? kan jo ende opp med en lang liste med det samme fondet og må bruke kakuator for summere, noe den gamle ettbanken gjorde for deg,

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Utrolig mye feil og håpløs kundeservice...med veldig lang ventetid"
3 syns denne omtalen er nyttig

Får mail om melding, men den meldingen er umulig å finne i nettbanken...kan ikke svarepå mail da det er en noreply....prøver å ringe men der er det 40 min ventetid! Denne banken bør unngåes!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Så fort lånepapirene er signert, er du glemt og ignorert."
5 syns denne omtalen er nyttig

Nordea var imøtekommende og hjelpsomme helt fram til lånepapirene var signert og kundeforholdet etablert. Etter det er det umulig å få kontakt. Jeg har sendt melding i nettbanken, kontaktet kundeveileder på mail uten hell. Det har nå gått flere uker. Vær så vennlig å svar på mine henvendelser!

Marit C. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig service, lang ventetid, skjulte gebyrer, låste avtaler på sparing for barn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Særlig vil jeg advare mot BOLIGSPAREKONTO (ikke BSU). Disse viser seg å være temmelig låst om du først har vært villig til å spare penger for barnet ditt her. Om du skal ha pengene over til en annen bank (med bedre rente), så må du betale 5 % av beløpet tilbake - enda det overhodet ikke gjenspeiler oppsparte midler. Spør heller noen ekstra ganger for mye om det er mulig å flytte pengene til en annen bank dersom det er sjanse for at man vil ut av Nordea. Omtrent det samme gjelder for IPS. Om du bruker banken til sparing og ikke skal ha bankkort, må du likevel betale for brukskonto. Dette er månedelig 25 kroner - enda du ikke eier bankkort der. Det verste er likevel humøret på de ansatte. Akkurat i dag var det vel ikke den beste dagen å ringe (31.5.22 - dagen da to Nordea-ansatte ble arrestert for korrupsjon), men at damen avbryter og sier: " hvis jeg får lov til å fortelle nå" - og så skravler hun i vei om hvorfor man bør fortsette å være kunde - selv om jeg vil ut. Altså, ellers takk.

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skulle tru de prøver å få kunder til å bytte bank.."
2 syns denne omtalen er nyttig

Hatt billån hos Nordea finans i ca 6 mnd nå. Så langt finnes det ikke et kløyva godt ord å si om denne banken. ALLTID usansynlig lange ventetider på telefon, beregning av ventetid stemmer skjeldent og de du først møter i andre enden virker ikke nevneverdig opptatt av å ivareta kunden sinn. Informasjon om eventuelle lån finner man ikke noen steder, da det ikke finnes en skikkelig nettbank / portal for dette. Så her kan jeg ikke gjøre annet enn å råde alle til å ALDRI bli kunde hos Nordea Finans.

Kundetilfredshet
"Ventetid på telefon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ifm bilsalg hvor kjøper finansierer via Nordea Finans, har det bare blitt krøll. Vi har fulgt instrukser fraNordea mht salgsprosessen, omregistrering osv til punkt og prikke, men Nordea betaler ikke ut salgssummen før bilen er omregistrert. Men det er allerede gjort, men Nordea har ikke fått med seg dette. På linken de sender er det umulig å komme videre, og på telefonen er det 51 minutters ventetid. Snakk om elendig, eller manglende, kundeservice. Glad Nordea ikke er min bank, men stakkars kjøper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"dårlig netbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

å vente 45 min på hjelp når jeg ønsker å bruke nettbank til en betaling og den ikke fungerer

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR