Nordea Bank omtaler og erfaringer

33 verifiserte omtaler
2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
14
av 14 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank
Filtrer omtaler
2
3
3
6
19
Sorter omtaler etter
Viser av 33 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kjerringa F. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig og uhøflig kundeservice på chat og telefon"

Veldig god service i filial, men uhøflig og ufølsom service på chat og telefon. Prøver å hjelpe min gamle mor som nylig ble enke og ikke behersker nett. Blir mistenkeliggjort og får elendig hjelp når jeg ber om det. Når min mor stoler på meg og gir disposisjonsrett, skal jeg ikke da kunne hjelpe henne med å betale regninger i nettbanken? Skjerp dere! Utrolig glad for at jeg selv er kunde i Skandiabanken :-)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Svindel"

Den banken skal man aldri stole på.
Du avtale rente med dem og du får helt annen rente med nedbetalingen
De kan lure deg lett og du får aldri kunne vinne over, uansett dine bevis.
De bare stjeler penger av sine kundene og har ingen respekt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Nordea bør skjerpe seg, elendig kundeservice. Noe har skjedd de to siste årene. Vurderer å bytte bank.

Forbannet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Service"

Det er helt forferdelig vanskelig å få hjelp når man ikke er totalkunde i Nordea. Fikk estimert ventetid på 34 minutter i telefonen, og valgte å bli ringt opp. Nå har det gått over 1 time, og fortsatt ikke noe hjelp. Chatten er også nede fordi pågangen er så stor. På andre fora som Facebook er det mange som klager og alle får til svar at "akkurat for øyeblikket er det stor pågang".. Men det "akkurat for øyeblikket" er et fryktelig langt øyeblikk som har vart i 3 mnd..

Kundetilfredshet
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fra topp til bunn på få år"

Jeg er såkalt prioritert premiumkunde i Nordea. Lojal kunde i 35 år, likevel bytter jeg til annen bank. Nordea er nå en topptung, byråkratisk bank, fjernt fra kundene. 😩

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Helt ok bank"

Har vært kunde i Nordea hele livet.
Renten på sparekontoen har ikke vært spesielt bra, så har ikke tjent noe særlig på å ha pengene mine hos dem. De har en del gebyrer her og der, og har ikke de beste rentene generelt. Nett- og nettbankløsningen deres er rett og slett utdatert, og føles verken oversiktlig eller brukervennlig.
Kommer derimot ikke til å bytte bank med det første. Hovedsakelig pga. deres (mer eller mindre) gebyrfrie studenttilbud, som jeg er ganske fornøyd med. De har også mange minibanker og innskuddsautomater spredt rundt omkring. Har ellers ingenting negativt å si om min erfaring med kundeservicen, uten at jeg er føler meg imponert av den heller. Ville personlig ikke anbefalt banken, med mindre du er student og kan takle nettløsningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Styr for guds skyld unna denne elendige banken med elendig kundeservice!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det finnes absolutt INGENTING bra med denne banken.
Den har ødelagt så utrolig mye for meg og min familie.
Havnet i en vanskelig situasjon og de kunne ha hjulpet oss men lot være.
De er umulig å få tak og når vi legger igjen beskjeder blir de ikke fulgt opp.
Saksbehandler lyver kronisk og sier h*n har ringt når dette absolutt ikke er sant.
Lista er så ufattelig lang med feil og mangler med denne banken, men det verste er at de har sviktet så til de grader hvor vi kunne ha fått hjelp.

Mats L. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gjennomført dårlig"

Det er ikke noe annet å si enn at det er helt ræva i alle ledd. Trekker ikke auto-trekk, som er på 3500kr/mnd fordi det mangler penger på konto (dagen etter lønningsdatoen, som er autotrekk-datoen er det alltid over 30,000 der) Men får alltid brev om at det mangler penger på konto. Jeg har hatt Nordea i over 10 år, men etter at min tidligere rådgiver pensjonerte seg, har jeg kun negativt å komme med.
Hadde Nordea drevet i en annen bransje hadde de gått konkurs for lenge siden...

Ragnvald
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fort Knox har vært nevnt"

Mine erfaringer er mye de samme som andre, nesten umulige å komme i kontakt med. Deres avdeling her byen ble forskanset i høst. Man må avtale møte med kunderådgiver hvis man er heldig å få fatt i denne. Kundeservicen blir dårligere og dårligere men når sant skal sies er de ikke alene om det, det ser ut til å være et tegn i tiden at bankene fjerner seg mer og mer fra kundene. Har lyst til å bytte men vet ikke helt om jeg tør å ta skrittet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ganske fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utenom at jeg synes nettbankløsningen kunne vært noen hakk bedre er jeg ellers fornøyd. Har fått god oppfølging av kundekonsulenter i lokal bank og bra lånevilkår. Kundeservice på telefon har jeg også gode erfaringer med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice, stort forbedringspotensiale. Tar lang tid å få hjelp, samt at denne er lite kompetent. Skuffet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"'Håpløs kundeservice'"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig misfornøyd med Nordea. Dårlig kundeservice. Treg hjelp. VELDIG dyrt.

Rett å slett ett selskap som ikke bryr seg om kunden, men vil tjene masse penger.
Aldri igjen :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligst banka i Norge"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nordea er den verste banken i Norge. Jeg hadde en dårlig erfaring med de som jobber på kundeservice. De er uprofesjonell og de vet ikke hvordan å behandle sine kunder.

Jeg anbefaler ikke noen denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig kompetanse hos Rådgiver"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplever elendig kompetanse hos rådgiver. Når en klager, er Nordea utrolig arrogant, likgyldig og stenger døren. Flytter til annen bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bånn i bøtta-bank!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min far opprettet en barnekonto i daværende Fiskernes Bank til min eldste sønn da han ble født, og han selv i tillegg til meg ble satt som disponenter inntil gutten ble 18 år. Av ukjente grunner ble en tilsvarende konto ikke opprettet til yngstemann. Da jeg for et drøyt års tid ville stikke innom Nordea i Larvik for å sjekke saldo ble jeg først møtt med en låst dør midt på formiddagen! Jøss, har de lagt ned, tenkte jeg... Så: et ringeapparat! Jeg måtte bestille en rådgiver som kom ut og tok meg imot! En underlig bank... Vel inne fikk jeg beskjed om at både jeg og min far var slettet som disponenter, bare gutten selv kunne disponere kontoen - herunder få ut saldo - etter han var fylt 18 år. Ja, hva med å sende noen et varsel om det?? Nå har gutten fylt 18 og jeg har fulgt med han til Nordea i Tønsberg. Lurte et øyeblikk på om vi var kommet inn i Fort Knox, og da jeg etter et par korridorer og en heistur fant et calling-apparat hørte jeg en irritert damestemme bak ryggen spørre hva vi ville... Jeg ble rimelig forfjamset og stotret i full fart ut hva vi var der for. Om vi hadde gjort en avtale på forhånd? Vel, de fleste (dvs alle) banker jeg har besøkt i mitt liv tar i mot kundene med åpne dører, et smil og en kø-automat. Men ikke Nordea. Denne damen tok oss med inn på et kontor der min sønn fikk vite saldo mot legitimasjon, alt vel og bra så langt. Da jeg fortalte min historie fra Larviks-avdelingen nærmest hånlo hun av meg mens jeg nærmest ble irettesatt: det er umulig for besteforeldre å opprette konti for barnebarn nå til dags. Javel, mulig det, jeg har ikke hatt behovet for slikt foreløpig så dette er ukjent for meg. Men hva med å informere om at man ikke lenger er disponent av kontoen da? Det var ikke like enkelt å svare på... Jeg anbefalte min sønn å flytte pengene over til sin ordinære konto i DnB, og det hørtes ingen innsigelser fra damen på dette. Jeg jobber selv på et kundesenter, og må bare si at dette er totalt elendig kundeservice!! Nordea ønsker ikke kunder, det er min konklusjon...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Som forventet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tilgjengelig hele døgnet, greie betingelser og OK vilkår. Banker er mye like i dag så tilgjengelighet og service er viktig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har lån i Nordea, og dermed også en kunderådgiver. Men hver gang jeg skal ha tak i kunderådgiveren er det så og si umulig. Må mase gang på gang, og de holder aldri tidspunkter. Nå, når de i tillegg økte renta på boliglånet mitt fant jeg ut at det var på tide å bytte bank. Synd, fordi jeg har vært Nordeakunde siden jeg ble konfirmant, men nok er nok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ventetid"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sitter å venter og venter. Dårlig stelt med personalets tilgjengelighet når det bare er en knapp å trykke på som forteller at du må vente. Og det er bare en kundebehandler på jobb. Da får man veldig lyst til å bytte bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Aldri opplevd noe lignende folkeskikk i noen land"
4 syns denne omtalen er nyttig

46 år som plettfri fordelskunde, søkte så byggelån. I korthet opplevde vi rett og slett ondsinnet uthaling av tid, helt ugrunnet. Etter mange måneder uvillighet til engang å svare måtte vi bytte til DnB, som straks tok saken og kunden. Direkte uredelighet fra Nordea-filialen, som her ikke kan konkretiseres for å unngå identifisering. Definitivt oppsigelsesgrunn i vanlige bedrifter, grenset til politisak. -Et rop om å få flytte Nordea ut av landet?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig nettbank som er nede annenhver gang man trenger den!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sammenlignet med de andre nettbankene jeg har erfaring med så er Nordea sin løsning ubrukelig. Og når det da samtidig er nede 50% av tiden man trenger den så blir det håpløst.

Gammel-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Greit nok"

Alt er midt på treet. Nettbanken er litt kronglete, og banken er fjern. Nokså grått, men ikke dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundservice er fraværende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sitter her på fjerde dagen og forstår ingen ting. Trenger kun et finansieringsbevis for å kunne by på en leilighet. Ingen problemer med økonomien men hvordan får man kundrådgiveren i tale er et mysterium jeg prøver å finne ut av. Ikke svar på utallige telefoner, SMSer, eposter og personlig oppmøte er bare å glemme så lenge man ikke har avtale med kundebehandleren. Vurderer å prøve å finne personalinngangen og sette meg og vente på han der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trege! Og dyre!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt boliglån hos Nordea i ca. 15 år. Jeg har nå fått innvilget lån hos Obos bank, med beste rente, avdragsfrihet og til tross for en overgangsfase i livet - kun meg selv som lånetaker. De gav meg dette på en dags varsel, og jeg fikk også flere lånetilbud fra andre temmelig raskt (dvs. 1 dag). Dermed er jeg ute av Nordea som kunde, som gav dyreste rente, krevde ekstra lånetaker, kun gav avdragsfrihet i 8 mnd og så 3 mnd om gangen (med påfølgende jevnlige krav om ny dokumentasjon). Da jeg spurte om de kunne behandle sak om avdragsfrihet i juni, ble jeg bedt om å vente til etter ferien (2 mnd). Kunderådgiverne er hyggelige nok, men mulig at det blir en treghet i systemet når det blir personlig rådgiver - og dermed også noe avhengig av at denne rådgiveren tar seg tid. Dette kan også ha noe med filialkultur å gjøre, og behøver jo ikke å gjelde generelt. Nordstrand denne gang.

Magnus T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kundeservice og betingelser"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nyetablerte kunder får beste lånerente, og kun etter trussel om å skifte bank, samt rentetilbud fra konkurrerende bank, var nok til å få den renten de faktisk reklamerer med for å få nye kunder.

Kundeservice er i seg selv et kapittel som står til 1 stjerne. Forvent å bruke 20 minutter i kø på telefon hvis du vil snakke med noen, til en skyhøy takst pga 5-siffernummer. Det har også aldri skjedd at den jeg endelig kommer til faktisk har noe vettugt å komme med.

Chat funksjonen de har, med både sikker og åpen chat, har ventetid på rundt 10-15 min, og ved to anledninger har jeg blitt koblet fra mens jeg ventet uten å få svar...

Vår rådgiver har jeg faktisk aldri fått tak i på telefon, og svar på mail kan man se utrolig langt etter.

Investorløsningen deres mtp aksjehandel er fantastisk tungvinn, og selv om kundeservice er god der, fungerer ikke løsningen deres på veldig mange plan.

Oppsummert, en utrolig lite kundeinnstilt bank som betrakter kunden som en underordnet prioritering når de først er inne i systemet. For hvem 'gidder' vel å bytte bank?

Jeg gjør det, takk og farvel Nordea.

Missfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Styr unna! Forferdelig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna denne banken!
Har aldri opplevd verre kundeservice i en bank enn her. Mister og roter bort dokumenter og frekk kundeservice! Glad jeg byttet bank.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no