Bank

Nordea Bank omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
13
av 14 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank
Filtrer omtaler
7
4
4
12
41
Sorter omtaler etter
Viser av 68 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Else B. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hvorfor gjør Nordea seg utilgjengelig på telefon?"

Kom overhodet ikke frem på telefon. Dro så til filialen på Majorstuen. De kunne eller ville ikke hjelpe. Ble så henvist til filialen i Akersgaten 55. Der var det overfylt med mennesker, som var like sinte og frustrerte som meg. Ventet i lange tider, men fikk heller ikke hjelp der. Slutt å kalle det kundeservice! Skammelig! Vurderer avisomtale evt. TV2 hjelper deg!

Trond C. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"44 minutter og 19 sekunder!"

De tok urolige 44 minutter og 19 sekunder å få svar hos Nordea.

Jeg fikk ikke noe tilbud om "Call back" (Tilbakeringing Funksjon)

Ringte Privat kundeservice hos noen andre banker for å sjekke svar tiden:
DNB: 2 minutter
S-Banken: 3minutter

Når jeg først kom igjennom, måtte jeg så klart settes over til noen andre! (Gikk ganske fort)

Dette er ikke første gang jeg venter lenge på Nordea... Så nå bytter jeg bank!

Ruth M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd med banken. Det er alltid noe man ønsker annerledes, men det er bare småtteri så det er innenfor ;)

Robert P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Norges værste bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i flere år og kundeservicen er noe av det værste jag vart borte i. Er i prosess med å bytte bank. Tidligere hadde vi en egen rådgiver som var bra, nå blir man kastet runt og får rett og slett ikke svar eller blir satt i kontakt med noen som kan hjelpe en. Var i en prosess med å bytte perssonr som ble et mareritt i seg sjæl.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Jeg har vært godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt Nordea i over 20 år nå. Er egentlig godt fornøyd med banken.
Men de har sluttet med egen fast kundekontakt. Det liker jeg ikke. Jeg har vært meget fornøyd med min kontaktperson, som jeg ikke har lenger.

Det vil jo være til at det blir enklere for meg å bytte om jeg skulle få bedre tilbud andre steder når jeg ikke har en fast kontakt person. Men jeg er godt fornøyd med betingelsene pr i dag.

76cruella
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ikke noe kunde behandling her nei!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble helt glemt som kunde her. Vurderte å bytte bank og sette over lån til Nordea . Ikke å anbefale «Jaja dette ordner vi senest mandag», «jeg tar saken selv» haha, ikke noen som fulgte opp. Så ikke så viktig for denne banken å få kunder!

Gått godt over en uke til nå ja....

Peter A. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"De sier at det er 2 minutter telefonkø..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Nå har jeg venta i over 22 minutter (får ikke mulighet til å bestille tilbakering når estimert køtid er "2 minutter".

Når man bestiller "bli ringt opp av en servicemedarbeider" blir man satt i kø som varer over 5 minutter...!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Angående å ta opp lån"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det gikk fort og greit å skrive under papirer. Jeg ble lovet at de skulle gjøre alt de kunne for at jeg skulle få lånet 3uker senere. Men nå har det gått 6uker. Jeg får nesten ikke tak i rådgiveren min på mail eller telefon. Og ender opp med å ringe tre ganger til forskjellige konsulenter og rådgivere for å purre på rådgiveren min. 3 dager senere ringer han opp. Viser seg at han enda ikke har sett mailen min. Får lovnader om at det skal ordne seg + en mail med bekreftelse på lån. Nå har det gått 6dager siden det og fortsatt ingenting som har skjedd. Ville skiftet for lenge siden hadde det ikke vært for at jeg har skrevet under på lånet. Mitt største problem er at det ikke finnes noen som helst måte for meg å se hvordan det går med lånet mitt i nettbanken. Jeg må ringe en rådgiver som ikke svarer meg eller leser mail som blir sendt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ventet i 6 uker på kodebrikke. Prøvet å ringe mange ganger men alltid over 1 time ventetid. Hvem har tid til dette?
Dette skriver jeg på vegne av min nevø som jeg prøver hjelpe da han ikke kan sitte å vente på telefonsvar i timevis.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Lang ventetid"
5 syns denne omtalen er nyttig

Trengte å få kontakt da noe oppsto.
Men var 53 min ventetid på telefon og chat kom jeg ikke inn på da pågangen var for stor.
Synes dette er dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nettbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg blir overrasket hver gang jeg går inn på nettbanken, enten på mobil eller pc, og ikke får opp en melding hvor det står at tjenesten er ustabil og de beklager ulempene.

Jeg orket ikke styret med å bytte bank nå, men vurderer du å gå over til denne fra en annen bank - ikke gjør det.

Da dette ikke har pågått over en liten stund, men i flere år.

Så fort jeg selv får anlendning bytter jeg over til en annen bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Helt ubrukelig "hjelp" på chat."
2 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde to ganger i dag å løse et nettbank-problem for en eldre slektning, via chat. Første gang avsluttet banken chatten uten å svare på spørsmålet.
Prøvde igjen med en gang og da ble chatten bare avsluttet med en gang, helt uten videre.
Hadde jeg vært kunde selv, hadde jeg byttet bank på dagen.
Nettbanken deres er også helt tragisk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelige å få tak i. Må ha avtale for å komme inn i banken. Dårlig nettbank, ofte feil på denne spesielt bedrift.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig hyggelig og hjelpsom rådgiver"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha vært kunde i en annen bank i flere år så søkte vi finansieringsbevis i Nordea, ble så oppringt av en svært hyggelig rådgiver. Vi har nå byttet bank, fått ordnet oss hus og vi er strålende fornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bytter fra DnB til Nordea"
2 syns denne omtalen er nyttig

I forbindelse med boligkjøp ble lånebehovet større. Jeg og ny samboer så deretter på alternativer for å få best mulig betingelser. I forbindelse med overføringen var det ganske mye rot, selv om Nordea hadde gode systemer for å få overført AutoGiroer og tilsvarende. Nettbanken er mindre flashy og mer basic, men jeg savner ingen funksjoner, Aksjehandel-systemet går de jeg har forsøkt (Nordnet, DnB) en høy gang.

Betingelsene er uslåelige, og da er jeg villig til å gjøre litt mer av jobben selv og være tålmodig når det kommer til systemer. Når jeg har trengt hjelp har jeg truffet på service-minded ansatte som gir effektiv hjelp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk huslån , fikk en del utfordringer med huset, men ingen hjelp etterpå da de takserte ned huset siden jeg fikk det under takst. Men ingen hjelp med å få reparert og få takst opp igjen.. Da hadde jeg vært kunde der 10 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"God rente har sin pris!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har en veldig god rente i Nordea, men dette koster. For det første har jeg blitt svitsjet mellom 5 forskjellige rådgivere de siste 3 årene. Deretter ble jeg introdusert for den nye ordningen med Team.

Jeg har siden i midten av januar jobbet med refinansiering, så jeg kom i kontakt med banken 25 januar, men ikke med teamet som har lokal forankring. Nå var det en ny ordning med telefonmøte med en vilkårlig rådgiver på et kundesenter. Etter å ha sendt utallige dokumenter, med ny boligtakst, selvangivelser, firmaregnskap 2016, lønnslipper på ektefelle, hennes selvangivelse, perioderegnskap, svigermors selvangivelse osv osv. Så må de ha enda mer, det holdt visst ikke lengre med perioderegnskapet.

Jeg kan ikke gå i detaljer på hvilke lånebeløpet eller økonomisk situasjon. Men kan si det slik at vi har husholdningsinntekt på 1,2 mill. Har høyere boligtakst over total gjeld. Har i tillegg en kausjonist som ikke har gjeld, og god verdi på bolig som ønsker å stille som tilleggsikkerhet. Hun har inntekt over 5 G.

Nå står jeg ved et veiskille. Skal jeg fortsette å sende papirer elektronisk til Nordea, eller skal jeg ta turen til en lokalbank som muligens har litt høyere rente? Jeg er villig til å betale inntil 15.000 i ekstra rente pr år, ved å få en person jeg kan møte ansikt til ansikt, samt kunne ha en forutsigbarhet ved å bruke vedkommende fast i årene framover, uten å bli behandlet som en kasteball.

Takk for 10 år Nordea. Jeg har aldri vært forsinket med betaling og jeg har hatt en meget ryddig økonomi, som mine kontaktpersoner har kjent til. Nå er det dessverre slik at historikken min har blitt ukjent ettersom jeg har hatt flere nye kontaktpersoner, og det er veldig synd. Vil gi dere et godt tips. Når dere effektiviserer driften deres, så ikke glem å sjekke ut hvordan kundene opplever de nye strategiene og metodene deres. Og for all del. Ikke glem det menneskelige. Dere kan ikke robotisere alt, selvom vi er i 2018.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bitcoin regel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt forkastelig å gå imot kryptovaluta. I stedet for å gå mot det så foreslår jeg at Nordea skjerper seg og lar alt sånn gå.

Sentagoda
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gode betingelser, men kunderservice og nettbank må bli bedre"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet over fra Sparebanken Vest. Fikk gode betingelser i Nordea som var endel bedre. Men det har ikke gått smertefritt. Tok veldig tid før det begynte å skje noe, følte vi satt i Limbo med 2 banker og visste ikke helt hvor vi skulle forholde oss. Varierende kundeservice avhengig av hvem du treffer. Nettbanken og app trenger en oppdatering. Her henger de langt etter. Er det noe jeg savner med SPV er genial app og nettbank. Oppringing og kjapp respons på chat. En annen latterlig ting er at man ikke engang kan endre noe så enkelt som pin kode på VISA? Har du hørt i 2018?

Mailin A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Lite hjelp og veiledning av kundeservice som fremstår uskolerte i faget. Dårlig oversikt på faktura spesielt vedr restgjeld og faktiske påløpte renter. Man mottar ingen hjelp eller forståelse av noe slag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nordea er utelukkende interessert i egen inntjening og kunne ikke bry seg mindre om kundene sine"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er ikke altfor oversiktlig å finne ut hvilke gebyrer de har og hvorfor, de fleste gebyrene vi betaler nå er kommet til uten at vi er blitt informert. Nordea ringer jevnlig for å selge fond og er ikke interessert i å diskutere renten på boliglånet uten at vi har tatt en investeringssamtale med dem. Det finnes sikkert dårligere banker men jeg må være ærlig på at den eneste grunnen til at jeg er kunde der i dag er fordi jeg tydeligvis ikke eier tiltak og ikke orker å gjennomgå enda en dyr boligverdivurdering. I tillegg til dette er nettbanken ustabil og vi har nå opplevd flere ganger at transaksjoner vi har kjørt i nettbanken likevel ikke er gjennomført uten at vi har fått beskjed om dette og vi har dermed fått flere tusen kroner i gebyrer denne høsten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Faktisk rett og slett en sjokkerende dårlig bank!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er bedriftskunde hos Nordea, med kun normal foliokonto og konto for skattetrekk. Har drevet omfattende næringsvirksomhet i nesten 30 år, og hatt kundeforhold med de fleste av de større bankene i Norge mellom disse årene. Har aldri opplevd maken til denne banken, og forstår ikke at dette kan være en av Nordens største banker.
Fikk for noen måneder siden en remisse på cirka 700.000,-. Ville sette inn denne på bankkontoen (Nordea har filial i Sandefjord der vi hører til). Det var ikke lett, måtte avtale time med en kundekonsulent - fikk det allerede 5 dager etterpå... Går det virkelig an??
Har flere merkelige opplevelser med banken. En innskuddskunde med 7-sifret innskuddsbeløp og ingen lån eller noe sånt ville jeg faktisk tro var attraktiv kunde for en bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank og treg kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er praktisk talt ingenting å anbefale ved denne banken. Dårlige rentebetingelser, nettbank fra 90-tallet og ekstremt treg kundeservice. Måtte bruke timevis bare på å fremskaffe en ny kodebrikke til min mor, masse surr og motstridende opplysninger. Har også gitt min mor elendige spareråd som bare var å avslutte. Er selv kunde i Skandiabanken, det er som natt og dag å forholde seg til disse bankene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank tilgjengelighet og service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i Nordea siden ca 1965 og har vært såkalt Premium kunde siden ordningen ble opprettet med 4 - 5 ulike konti, spare forhold og forretningsfører for alle mine VPS interesser. Har i over en uke gjort gjentatte forsøk på å opprette en ny brukskonto for å ha kontroll på felles midler i forbindelse med et arveskifte. Nettbank er jevnlig nede, chat funksjonen likeså og ved telfonisk kontakt får en inntrykk av at kundebehandlerne ikke er opplært til å bistå med noe ennet enn salg...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Førstegangs låner"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige mennesker. Behjelpelig når jeg ble lurt for penger fra utlandet. De ordnet nytt kort veldig raskt.

Søk Bytt.no