Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
105
av 106 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank
Filtrer omtaler
20
8
9
25
104
Sorter omtaler etter
Viser av 166 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig nettside og lite behjelpelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettsidene er horribelt strukturert, og enkelte sider er kun tilgjengelig via-via andre sider, noe som gjør at du må pugge veien dit for å kunne finne det igjen. Aksjekjøp har jeg ikke fått til ennå, da Nordea sier det er et rapporteringsproblem med systemet som jeg ikke kan gjøre noe med. Greit nok, da flytter jeg ut pengene mine og kjøper på Nordnet i stedet. Det blir for dyrt å tulle med sånt.

Svar fra Nordea Bank
28.07.2020 07.15
Hei Terje.
Det er veldig kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med nettsiden vår. Nå jobbes det heldigvis med en større oppdatering av nettbanken, som forhåpentligvis vil bøte på en del av problemene du nevner.
Alle våre kunder skal normalt kunne handle aksjer og verdipapirer, gitt at vi har fått innhentet nødvendig informasjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 slik at vi kan undersøke det nærmere. /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Onkel Skrues bank"

Har vært lojal bankkunde i åresvis. Stabil inntekt, ingen betalingsanmerkning. Ba om ett lån på under 50 000 grunnet noen uforutsette regninger. Aldri tatt opp lån før. Fikk avslag. Ble ganske paff, ba om begrunnelse for avslag, fikk beskjed om å skulle ha medsøker, eller eie egen bolig. Dette er et lån jeg hadde klart å betale ned i løpet av noen få måneder. Bare generelt svada tilbake, og beskjed om å klage. Hvis du eier villa, tjener over 500 000 året, og ikke vil ha konkrete svar på spørsmålene du stiller, er dette banken for deg. Men da trenger du kanskje ikke forbrukslån.. Jeg vil ha en bank jeg kan stole på, i gode og vonde tider, ikke en som stikker første gang du spør om å få krite en øl. Så jeg tar ølen min hos Bank Norwegian. Det er hyggelig selskap. Bare synd de ikke har dagligbank. Jeg er vel mest skuffet fordi jeg trodde jeg hadde en god bank. Naive dager. Men nå hadde jeg aldri behøvd å spørre de om lån tidligere.. På plussiden var den tidligere mobilappen deres oversiktelig, og lettvinn å bruke. Chaten deres er kjapp, og kundeservicen vanligvis upåklagelig. De pleier å være hyggelige, og hjelpsomme med svar. Men låneavdelingen deres var som en helt annen planet. Umulig å få noe konkret svar. En solid kalddusj der altså..

Svar fra Nordea Bank
28.07.2020 06.47
Hei Eva.
Jeg kan dessverre ikke kommentere lånesaken din her. Om du ønsker å diskutere denne ytterligere må du kontakte oss på telefon 232 06001.
Det er veldig hyggelig å høre at du var fornøyd med kundeservicen vår, og det er desto mer kjedelig å høre at du nå vurderer å bytte bank. Vi prøver alltid å strekke oss langt for å hjelpe våre kunder, men det er likevel regler og rutiner vi må forholde oss til. Jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse senere. /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hjalp min gamle mor med mellomfinansiering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rotete saksbehandling - prosedyrer for hvem som underskriver, søker er 94 år og ikke særlig mobil, at rådgiver anbefaler rentefritt lån på 500000, samt plutselig krav om legeattest på kognitiv funksjon. Avslag på tvers av opplysninger om kredittvurdering = lav risiko ved boliglån. Innvilget mellomfinansieringslån fra egen bolig til omsorgsbolig på 1358000, men avslag på videre rentefritt lån på 500000 som altså rådgiver anbefalte. Pensjon er på vel 400000/år. Avslaget er begrunnet med ikke likviditet. Ikke likviditet! En fornærmelse. Hun har alltid hatt en del penger, men gitt bort gaver underveis. Har penger på. brukskto og sparekto. Ikke noe ved kontakten med banken i denne låneprosessen har vært positiv. Og hver gang jeg møtte opp i banken, ble jeg tatt imot av en mann med et surt oppsyn som "hva gjør du her?".

Svar fra Nordea Bank
14.07.2020 19.33
Hei Kari H, takk for tilbakemeldingen din. Det er svært beklagelig at dere har hatt denne opplevelsen med oss i Nordea, dette er overhodet ikke måten vi ønsker å fremstå ovenfor våre kunder. Nøyaktig hva som har skjedd i dette tilfellet er vanskelig å si for meg, men skulle dere ønske å gi oss en ny sjanse, står vi naturligvis til deres disposisjon. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001 eller via Digital postkasse i Nettbanken om ønskelig. /Steffen
Forhenværende-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"OK på rente, elendig oppfølging av kundebehandlere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært premiumkunde i alle år, og hadde i starten gode kundebehandlere. Nå skifter kundebehandlerne skifter oftere og oftere, og har kun et forhold til ditt lokalområde og ingen interesse for deg som kunde. Det er ingenting man får ut av premiumtjenestene. Når man trenger noe er kundebehandlerne ustrukturerte, dårlig til å følge opp og lite interessert i å finne løsninger for de behovene du har - aldri hvor god betalingsevne og kreditthistorikk du måtte ha. De eneste gangene du får oppmerksomhet er når man ikke orker mer mas og sier ja til å ta en samtale om pensjonssparing eller forsikringer med en annen "rådgiver". De som svarer på chat er de eneste du faktisk får svar fra - både raske, relevante og hyggelige. Vi bytter bank nå - men burde gjort det for lenge siden.

Svar fra Nordea Bank
02.07.2020 08.37
Hei og takk for din tilbakemelding. Det var svært leit å høre at du opplever oss slik og spesielt i forbindelse med vårt Premium-konsept. Premium er for deg som både er opptatt av gode betingelser og som ønsker en bank med ekspertise og tjenester innenfor et bredt spekter av områder. Som Premium-kunde skal du få økonomisk og juridisk rådgivning tilpasset din unike livssituasjon. Du får tilgang til din egen rådgiver som vil være din primære kontakt i Nordea, og vil hjelpe deg med lån, sparing, forsikring og pensjon. Rådgiveren vil også sørge for at du får bistand fra den ekspertisen du måtte behøve. Skulle du mot formodning gi oss en sjanse til så hører vi gjerne fra deg i Digital Postkasse i nettbanken. /John
Magnus L
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God pris på boliglån og god service"
1 syns denne omtalen er nyttig

DNB er i steinalderen i forhold til Nordea og alle andre banker. Byttet til Nordea og det som tok en måned å få til i DNB tok noen få dager i Nordea. Det er sikkert ting som kan bli bedre i Nordea også men sammenliknet med DNB så er det som en drøm!

Svar fra Nordea Bank
29.06.2020 13.22
Hei Magnus.
Tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det var veldig kjekt å lese. Som du sier er det absolutt ting vi kan bli bedre på, og om du har tips eller tilbakemeldinger til oss vil vi veldig gjerne høre dem! /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Verdens dårligste bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Nordea bank i mange år. Aldri har vært fornøyd. Tenkte de kanskje blir bedre. Bestilte nettbank over en måned siden. Fikk nettbank men aldri passord kom frem til meg. Kundeservicen er verdens dårligste. Aldri fungerte bra for meg! Mye annet går feil retning hos Nordea. Orker ikke skrive alt.

Svar fra Nordea Bank
16.06.2020 21.34
Hei Sajid.
Det er trist å lese at du har hatt dårlige opplevelser med oss over lengre tid. Dette er selvsagt ikke noe vi ønsker at noen av våre kunder skal oppleve.
Vi håper vi kan rette opp ditt inntrykk av oss dersom du gir oss muligheten.
Vi har døgnåpen kundeservice både på telefon og chat. Så du kan kontakte oss når det passer best for deg.
Mvh Nordea Kundeservice
Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Alt som kan være dårlig, er dårlig."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi søkte lån med medsøker da økonomien stoppet opp pga corona situasjonen.. Etter signering finner vi ut av vi som hovedsøkere er kicket ut av kontrakten og de hjalp kun medsøker. Jeg anbefaler IKKE Nordea Direct til noen som har det vanskelig. Tragisk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Omstendelig og tar tid.... om det går..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde å bli kunde gjennom mitt NITO medlemskap. Som eier av et småbruk m/drift ved siden av full jobb så ble dette veldig vanskelig, sendte inn ett 30-talls vedlegg men de klarte likevel ikke gi meg en hentydning om det var muligheter (ca 60% belåningsgrad). Hadde mange timer i tlf. og oversendelse av dokumenter, men det førte ikke frem.... Vil sikkert sikre seg at de får seriøse kunder, men med to inntekter i familien samt sunne regnskap på driften så burde det være muligheter.

Svar fra Nordea Bank
02.06.2020 14.32
Hei Guttorm.
Nå kan ikke jeg undersøke eller kommentere din søknad og sak her, da dette ikke er en sikker kanal. Jeg beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, og at saken din ikke ble behandlet raskt og effektivt. Jeg håper du har anledning til å sende oss en melding fra din Digitale Postkasse inne i nettbanken eller fra vår hjemmeside - Logg inn - Andre tjenester - Digital Postkasse. Da kan vi gjennomgå saken og dokumentene du har sendt oss, og vurdere saken din på nytt. /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ny kunde"

Prøvd å bli ny kunde i Nordea. Klarer ikke å få logget inn i nettbanken grunnet tekniske problemer hos dem. Prøvd en hel dag. Jeg er visst ikke den første har jeg forstått. Alt for dårlig av en av norges største banker. Vært i kontakt med kundestøtte som sier at jeg bare må være tålmodig:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Tidsbruk av en annen verden!"

Uansett henvendelse til Nordea resulterer det i tidsbruk av en dimensjon jeg mener er langt utover vanlige menneskers muligheter. Chattefunksjonen har så lang ventetid at man gjerne må regne min. 1/2 - 2 timer på å komme igjennom. Sist jeg forsøkte telefonnummeret var det 3,5 timers ventetid. For å komme fysisk i banken her vi bor må man avtale tid på telefon, som altså har 3,5 timers ventetid. Vi har hele året forsøkt å åpne konto for vår 14 år gamle sønn i forbindelse med hans konfirmasjon. Det har ennå ikke lykkes og jeg estimerer at vi har brukt omtrent to hele arbeidsdager på dette. Så langt. Sønnen vår har i denne prosessen opparbeidet sunn skepsis til bank og «tjenester» disse tilbyr. Informasjonen vi har mottatt fra banken underveis har vært uklar og villedende. Den elendige kundeservicen jeg tror de fleste opplever fra Nordea og andre store banker står i grell kontrast til ruvende bedriftsbygg av den eksklusive sorten og aggressive reklamekampanjer. Som vanlig lønnsmottaker med gjennomsnittlig inntekt kjenner jeg svært få likesinnede som lenger har positivt forhold til bank. Jeg lurer på om bankene overhodet har noen opplevelse av dette, at det brede kundesegmentet - vel, ikke stoler på banken, blir kvalm av banken, gruer seg til å kontakte banken, blir sint av banken. Måten vi har organisert samfunnet vårt på tvinger enhver til uansett å være bankkunde, men det er likevel uforståelig at bedrifter ønsker å fremstå for kunden slik bankene nå gjør. Underlig og betenkelig.

Svar fra Nordea Bank
19.05.2020 08.54
Hei Nina,
Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er ikke hyggelig å lese at du har hatt store problemer med å komme i kontakt med oss. Vi har i enkelte perioder ekstremt stor pågang som har medført i lange ventetider på både chat og telefon. Ventetiden de siste ukene har dog ikke vært så lange i noen av kanalene, selv om de i perioder har vært lengre enn ønskelig.

Det skal være en relativt grei prosess å få opprettet konto og kundeforhold på en mindreårig. Dersom begge foresatte er registrert som kunder i Nordea ordner en hele prosessen via nordea.no/Blikundebarn . Vi henter fødselsattest og opplysninger direkte fra folkeregisteret, og når kundeforholdet er etablert sendes dokumentene til dere foresatte for signering med BankID. Det er sterkt beklagelig dersom dere gjennom denne prosessen har fått uklar og villende informasjon fra oss, slik at kontoåpningen har dratt ut i tid. Jeg håper at vi i fremtiden får muligheten til å rette på inntrykket du og din sønn har av oss. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå for våre kunder. /Morten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Strålende bank"

Strålende bank med gode kundebehandlere så er på plass når det trengs 🤩 Fremhever spesielt avdelingen i Tønsberg, da det oftest er dem en er i kontakt med

Svar fra Nordea Bank
19.05.2020 08.54
Tusen takk for en hyggelig anmeldelse, Einar O! 😍 Vi setter stor pris på at du tar deg tid til å gi oss en slik tilbakemelding. Jeg skal også viderebringe meldingen til de flinke medarbeiderne vi har på kontoret i Tønsberg! /Morten
Øivind M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hvorfor ødelegge noe som funka for kunden"

Som kunde og låntager i Gjensidige bank var det ALDRI noe problem. Bytta til dem pga god service og et et godt lånetilbud. Men nå som det har blitt Nordea er det nærmest umulig å få refinansiering eller hjelp på annet... Vurderer sterkt å bytte bank, første og beste med refinansierings tilbud blir foretrukket...

Svar fra Nordea Bank
15.05.2020 11.14
Hei Øivind!
Leit å høre at du ikke er fornøyd med Nordea Direct etter overgangen fra Gjensidige, vi ønsker selvsagt at både kunder gjennom Nordea Bank og Nordea Direct skal være fornøyde og føle at de får den hjelpen de trenger. Per dags dato er Nordea Bank og Nordea Direct to ulike banker, med ulike tilbud og tjenester - men det er de samme folkene som sitter på kundeservice og internt i Nordea Direct som i tidligere Gjensidige bank. Ta gjerne kontakt med Nordea Direct via chat på hjemmesiden deres eller via telefon, slik de få sett nærmere på hva de kan gjøre for deg /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Avslag på lån"
1 syns denne omtalen er nyttig

Denne bank er ikke lenger seriøs. Dårlig service, jeg valgte denne bank pga jeg er organisert og da har noen fordeler. Bedre når det var gjensidige. Jeg fikk innvilget refinansiering til et lån jeg har, fikk tilbud om lånet og signerte gjeldsbrev, dagen etter trakk dere lån tilbake uten noen konkret begrunnelse, dette er ikke juridisk lovlig når dere ikke har alvorlige forhold på dette. Har sendt klage men er vel samme som svarer når jeg plutselig fikk avslag. Blir mye ubehageligheter rundt dette da jeg hadde lovet og betale denne bank jeg skyldte penger. Useriøs bank som driver på uten at tilsyn griper inn

Mohamed C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trusler brev fra banken"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna denne banken om du er en person som reiser mye og bruker kort i utlandet. Fikk beskjed om å legge frem alle kvitteringer tross alt det ble betalt med kort forskjellige steder. Banken mener jeg har brukt mye kort i utlandet og vil vite hvorfor. Jeg er en person som er mye på roede i forbindelse med jobben og har rett til å bruke kort og de pengene jeg tjener. Blir bank bytte og sier hadet til Nordea etter flere tiår som kunde. Banken klarte også ved en innbetaling på 60.000 kr på boliglån å rote pengene bort. Jeg oppdaget det 7 måneder senere at beløpet ikke ble bokført. Fikk aldri en beklagelse eller noe.

Svar fra Nordea Bank
11.05.2020 14.22
Hei Mohamed C.
Finansnæringen er pålagt å forhindre hvitvasking av penger samt terrorfinansiering. Dette betyr at vi er avhengig av å innhente god informasjon om våre kunder, samt deres bruk av finansielle tjenester.
Om du har følt deg mistenkt eller truet, må jeg beklage det.
Jeg har ikke anledning til å søke deg opp i våre kundesystemer når du kontakter oss her, så jeg får dessverre ikke undersøkt innbetalingen din som du gjorde på ditt lån. Ta gjerne direkte kontakt med oss slik at vi kan undersøke dette sammen. Du kan nå oss på telefon 232 06001 eller ved å starte en sikker chat fra vår hjemmeside https://nordea.no/chat. /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Godt det finnes andre banker og alternativer til Nordea"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde av Nordea siden det het kreditkassen. Er en av mange som ikke tenker så mye over fordeler og ulemper med dagligbank, jeg en typisk naiv i dette tilfellet. Siste årene har jeg satt mer inn i forskjellige banker og betingelser. Man finner ut at Nordea har elendige renter både på sparekonto og lønnskonto. Høy kostnad for kort og bruk av tjenester. Jeg har de siste årene flyttet bank til en bedre konkurent men har valgt ha konto pågrunn av Nordea Codes, mens jeg har brukt litt tid og få alle avtalene og personlig regnskap til den nye banken som jeg mer fornøyd med med bedre betingelser. Jeg er ikke så nettbank kyndig som jeg kanskje burde være men det som har fått meg til å skrive den omtalen er avtalegiro som jeg ikke har fått byttet over fra Nordea til den nye banken. Nordea kontoen har stått tom pågrunn den brukes kun til formålet for Nordea codes. Da avtalegiroen ble avvist har de gitt meg gebyr på 100,- for hver avtalegiro som har blitt avvist, som Nordea har tatt selv. For meg er dette tyveri og svindel. Jeg forstår virkelig ikke at det går ann å være så frekke og at lov å praktisere noe slikt. Jeg har bare glad for at jeg har funnet ut av dette nå og det ikke fortsatt i min uvitenhet. Jeg har sagt opp kundeforholdet mitt øyeblikkelig og vil anbefale andre som bruker bank på i den forbindelse jeg gjør om aldri inngå en avtale med dem. Det kan hende at Nordea er riktig bank for noen, men er du helt vanlig person med vanlig stram økonomi er dette ikke riktig bank ifølge meg. Jeg blir rett og slett kvalm av hele konsernet. Jeg har vært i forhandlinger om fond og sparing, men det viser seg at de kommer nesten dårligst ut på fond og sparing, og de grønne fondene er et spill for galleriet. Dette er ikke en folkelig bank, men sminka og oppdresset svindlere som er interessert i å lure deg til en dårlig avtale. Stryr unna! De har ok kundeservice og support men det er det fler tilbyr uten slue gebyrer, betingelser og råd.

Svar fra Nordea Bank
30.04.2020 07.26
Hei! Det er trist å høre at du har valgt å bytte bank bort fra oss, spesielt når du har vært kunde med oss så lenge. Vi ønsker å gi et godt totaltilbud til alle våre kunder, samtidig som vi skal oppleves som konkurransedyktige på pris. I den sammenhengen vil vi på noen områder være blant de beste, og i noen tilfeller litt lavere nede på listene. Men vi føler oss trygg på at vi leverer et godt totaltilbud til våre kunder, og det skal vi fortsette med fremover. Når det gjelder avtalegiro så stemmer dette er en priset tjeneste i de tilfellene der vi må varsle om at der ikke har vært dekning for betalingen på konti. /Andreas
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dessverre en dårlig bankopplevelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som aktiv bankkunde flytter jeg kundeforholdet mitt der jeg får tjenestene jeg bruker til konkurransedyktige betingelser med jevne mellomrom, og jeg kan gjerne samle alt på ett sted. Dette forsøkte jeg meg på i Nordea, men dessverre opplevde jeg dårlig oppfølging på mine henvendelser og utrolig treg oppdatering av aksjehandelsløsningen ved kjøp som ga dårlig fortløpende oversikt. Faste spareoppdrag i fond som var registrert i nettbanken ble heller ikke kjørt av en eller annen uforklarlig grunn. Appen og nettbanken er ikke brukermessig siste skrik, men bare det fungerer så ville jeg ikke trukket for dette. Jeg valgte å flytte tilbake til min gamle bankforbindelse på grunn av mine opplevelser for 3 mnd siden, og flyttemeldingen som da ble sendt på Aksjesparekonto er fortsatt ikke ferdigbehandlet i Nordea etter flere purringer fra min side. For meg sier dette alt om min kundereise i denne banken. Dessverre!

Svar fra Nordea Bank
28.04.2020 06.39
Hei Alexander! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, slik ønsker vi selvsagt ikke at det skal være. Vi ønsker å gi et godt totaltilbud til alle våre kunder, og gi god rådgivning både på sparing, forsikring og lån. Om du ikke har blitt fulgt opp godt nok så må vi bare beklage det. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Tipp, topp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter rentenedgang gikk jeg i forhandling med div banker. Nordea leverte raskest, best rente og flest fordeler. Som et pluss fikk jeg veldig bra oppfølgning av kundebehandler helt til veis ende. Appen er bra, men nettsiden trenger virkelig (med store bokstaver) en oppussing.

Svar fra Nordea Bank
27.04.2020 06.59
Hei Harald!
Tusen takk for fin tilbakemelding - det setter vi stor pris på😃 Vår nye mobilapp er vi selv veldig fornøyd med - i tillegg kan jeg glede deg med at en ny nettbank er under oppussing! Nøyaktig tidspunkt for når den vil være på plass har jeg dessverre ikke nå, men vi håper at den er ferdig renovert i løpet av året🤞 /Silje
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kjeltringer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Om du vil ha rett rente på boliglån må du passe godt på. Er premium kunde med flexilån og har ein over snittet god nedbetaling på dette lånet. Snakket med banken og lurte på om renta kunne reduseres, fikk då beskjed om at eg hadde beste rente. Ett raskt søk på nettet viste at eg hadde 0,3% over, og etter ny samtale med ein sur rådgiver og argumentering fra meg kunne dei plutselig sette ned renta med 0,2% I disse koronatider har banken lova å sette ned renta opptil 0,85% Over ei veka etter dato for nedsettelse har det fortsatt ikkje skjedd noe her, Venter nå på å bli kontaktet av banken igjen for å diskutere dette. Så om du velger denne banken anbefaler eg å sjekke og rekne med å diskutere månedlig for å få ei konkurranse dyktig rente. Om du liker å ha ein fast rådgiver er heller ikkje dette banken for deg, du må vertfall rekne med å vente opp til ei veke før du får audiens der.

Svar fra Nordea Bank
22.04.2020 12.45
Hei Tor.
Dette var ikke hyggelig å lese. Det skal ikke være nødvendig å kontakte oss for å få riktig rente. Vi har satt ned renten inntil 0,85% på alle lån med flytende rente. Rentenedsettelsen tredde i kraft 03. april. Nå får dessverre ikke jeg satt meg inn i saken din her, men send oss gjerne en melding fra din Digitale Postkasse i nettbanken slik at vi får sett nærmere på det. Vi skal alltid være konkurransedyktig på pris og rente, og vi setter stor pris på tilbakemeldingen din. /Fredrik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Første halve året som Nordea-kunde har vært en drøm!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har folkeregistrert adresse i utlandet og måtte derfor ha manuell behandling av lånesøknad. Har direktekontakt med en meget serviceinnstilt kar pr. epost, skype og telefon. Jeg er skikkelig sløv og spør masse hele tiden og får svar på få timer. Nettbanken er litt uoversiktilig for meg som er ny Nordea -kunde, men det kommer seg. Endring er aldri gøy- men det ordner seg alltid.

Svar fra Nordea Bank
15.04.2020 11.44
Hei Arne!
Så utrolig hyggelig å lese. Tusen takk for fin tilbakemelding - det varmer😊Håper fortsettelsen går like fint, og at du vil trives hos oss! /Silje
Andreia I
Kundetilfredshet
"Dårlig kunderservice"

Jeg prøvde å få et boliglån men personen som skulle hjelpe meg gjorde det ikke. En veldig dårlig opplevelse.

Anna O. T. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"En ubrukelig bank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ikke velg nordea. Det er ingenting ved denne banken som er bra. Jeg har vært kunde i snart 5 år og har aldri opplevd å få den hjelpen jeg har bedt om, og kundeservice er alltid uvitende om alle spørsmål. Ofte får man heller ikke svar hvis man sender dem mail.

Edderkoppmannen H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ikke spesielt seriøst"

Sendte inn lånesøknad for bolig forrige uke med blant annet informasjon om inntekt, boligverdi. Blir senere oppringt med spørsmål om akkurat den informasjonen som ble oppgitt i søknad, og avtaler at banken kan ringe uken etter. Blir så ringt opp, der kundebehandler hører på høy musikk (AC/DC - så valget av musikk i seg selv var ikke problemet). Vanskelig å høre hva personen sier mens det ramses opp informasjon om relevante spesialavtaler og budsjett. Takker til slutt for meg og legger på. Denne banken må skjerpe seg. Dersom man tar mål av seg å ha dyre lån og tjenester slik denne banken har, må servicen og profesjonaliteten stå i stil. Det gjør dessverre ingen av delene. Nettbanken er også fortsatt en utdatert designtragedie som virker hentet ut av dotcom-bølgen.

Maj B. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank"

Søkte om rentenedsettelse på boliglånet i tide og utide i sin tid, og fikk alltid rentenedsettelse, selv om det av og til bare var 0,25%.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fjusk og fanteri"

Jeg er Premium kunde og blir lovet «beste rente» den er godt over lokkerenten som de reklamerer med. Det viser seg at en må følge med og holde et jerngrep. Stadig true med å bytte bank. Nettbanken blir stadig oppdatert med nytt brukersnitt. Slik at det skal bli enklere for meg som kunde. Det blir det ikke. Det blir mindre oversiktelige og enda vanskeligere å bruke. Sikkerhet er viktig, men det kan ikke være nødvendig å måtte bruke kode eller bank-ID for hver minste ting en ønsker å få gjort?

Svar fra Nordea Bank
24.03.2020 15.36
Hei!
Det skal ikke være nødvendig å måtte ta kontakt med oss for å få riktig rente, så om det har vært tilfellet for deg så har det skjedd en glipp og det beklager vi! Vi ser gjerne nærmere på dette sammen med deg, da kan du gjerne sende oss en tilbakemelding i Digital postkasse, så får vi din lånerådgiver til å kontakte deg for en samtale!
Når det gjelder Mobilbank/nettbank så har vi nylig lansert ny Mobilbank-app. Denne er nok litt uvant til å begynne med, men vi håper og tror at du kommer til å bli fornøyd med brukersnittet etterhvert! Dersom du skal legge inn flere betalinger i appen så kan du registrere flere av gangen, og deretter bekrefte disse samlet etterpå. Om du skulle trenge litt hjelp til den nye Mobilbanken er det bare å ta kontakt med vår kundeservice.
/Hanne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Boliglåns tilbud"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk tilbud på og flytte Boliglån til Nordea. Tilbudet kunne ikke sendes skriftlig da Nordea var redd jeg ville bruke det opp mot min nåværende bank? Så klart vil jeg sammenligne tallene i tilbudet med det jeg har idag. Er det ikke derfor man bytter bank? Med en så stor investering som Boliglån. Mest sannsynlig den største investering man gjør. Virker det useriøst og bare få tilbudet muntlig? Er tilbudet til Nordea så dårlig? Er det noe som er skjult for oss vanlige kunder uten økonomiutdanning? Kundeveileder klarte også og si at man ikke kan sammenligne det med f.eks bilkjøp. Nei såklart kan man ikke det. Ved bilkjøp får man alltid skriftlig tilbud. :D

Svar fra Nordea Bank
20.03.2020 22.45
Hei Jan! Når det gjelder hva man kan låne og hvor mye så er dette noe som blir opplyst om i finansieringsbevis når man får det. Rentesatsen finnes på våre prislister på http://www.nordea.no/priser , i noen tilfeller der rådgiver gjør avvik fra de veiledene prisene så er dette noe som vi informerer muntlig om -pr nå sendes dette ikke skriftlig, blant annet fordi renten kan endre seg fra fortløpende. /Andreas
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR