Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Les alle 25 omtaler og erfaringer om Nordea Bank

25 omtaler
Nordea Bank
Rangert #14 av 14
innen bank
Middels
2,6
AV 5
2,1
Kundetilfredshet
Dårlig
2,0
Kundeservice
Dårlig
2,1
Rådgivning
Dårlig
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 25 omtaler om Nordea Bank sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
Nordea Bank?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av Nordea Bank
Hva synes du?
"Fort Knox har vært nevnt"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
3 / 5
Ragnvald
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Mine erfaringer er mye de samme som andre, nesten umulige å komme i kontakt med. Deres avdeling her byen ble forskanset i høst. Man må avtale møte med kunderådgiver hvis man er heldig å få fatt i denne. Kundeservicen blir dårligere og dårligere men når sant skal sies er de ikke alene om det, det ser ut til å være et tegn i tiden at bankene fjerner seg mer og mer fra kundene. Har lyst til å bytte men vet ikke helt om jeg tør å ta skrittet.

"Ganske fornøyd"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Erik
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Utenom at jeg synes nettbankløsningen kunne vært noen hakk bedre er jeg ellers fornøyd. Har fått god oppfølging av kundekonsulenter i lokal bank og bra lånevilkår. Kundeservice på telefon har jeg også gode erfaringer med.

"Kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Mr M
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Elendig kundeservice, stort forbedringspotensiale. Tar lang tid å få hjelp, samt at denne er lite kompetent. Skuffet.

1 synes denne omtalen er nyttig
"'Håpløs kundeservice'"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Tore
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Veldig misfornøyd med Nordea. Dårlig kundeservice. Treg hjelp. VELDIG dyrt.

Rett å slett ett selskap som ikke bryr seg om kunden, men vil tjene masse penger.
Aldri igjen :)

1 synes denne omtalen er nyttig
"Dårligst banka i Norge"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Gama
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nordea er den verste banken i Norge. Jeg hadde en dårlig erfaring med de som jobber på kundeservice. De er uprofesjonell og de vet ikke hvordan å behandle sine kunder.

Jeg anbefaler ikke noen denne banken.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig kompetanse hos Rådgiver"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Svein
HAR BYTTET SELSKAP

Opplever elendig kompetanse hos rådgiver. Når en klager, er Nordea utrolig arrogant, likgyldig og stenger døren. Flytter til annen bank.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Bånn i bøtta-bank!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Svein S
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Min far opprettet en barnekonto i daværende Fiskernes Bank til min eldste sønn da han ble født, og han selv i tillegg til meg ble satt som disponenter inntil gutten ble 18 år. Av ukjente grunner ble en tilsvarende konto ikke opprettet til yngstemann. Da jeg for et drøyt års tid ville stikke innom Nordea i Larvik for å sjekke saldo ble jeg først møtt med en låst dør midt på formiddagen! Jøss, har de lagt ned, tenkte jeg... Så: et ringeapparat! Jeg måtte bestille en rådgiver som kom ut og tok meg imot! En underlig bank... Vel inne fikk jeg beskjed om at både jeg og min far var slettet som disponenter, bare gutten selv kunne disponere kontoen - herunder få ut saldo - etter han var fylt 18 år. Ja, hva med å sende noen et varsel om det?? Nå har gutten fylt 18 og jeg har fulgt med han til Nordea i Tønsberg. Lurte et øyeblikk på om vi var kommet inn i Fort Knox, og da jeg etter et par korridorer og en heistur fant et calling-apparat hørte jeg en irritert damestemme bak ryggen spørre hva vi ville... Jeg ble rimelig forfjamset og stotret i full fart ut hva vi var der for. Om vi hadde gjort en avtale på forhånd? Vel, de fleste (dvs alle) banker jeg har besøkt i mitt liv tar i mot kundene med åpne dører, et smil og en kø-automat. Men ikke Nordea. Denne damen tok oss med inn på et kontor der min sønn fikk vite saldo mot legitimasjon, alt vel og bra så langt. Da jeg fortalte min historie fra Larviks-avdelingen nærmest hånlo hun av meg mens jeg nærmest ble irettesatt: det er umulig for besteforeldre å opprette konti for barnebarn nå til dags. Javel, mulig det, jeg har ikke hatt behovet for slikt foreløpig så dette er ukjent for meg. Men hva med å informere om at man ikke lenger er disponent av kontoen da? Det var ikke like enkelt å svare på... Jeg anbefalte min sønn å flytte pengene over til sin ordinære konto i DnB, og det hørtes ingen innsigelser fra damen på dette. Jeg jobber selv på et kundesenter, og må bare si at dette er totalt elendig kundeservice!! Nordea ønsker ikke kunder, det er min konklusjon...

1 synes denne omtalen er nyttig
"Som forventet"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Tilgjengelig hele døgnet, greie betingelser og OK vilkår. Banker er mye like i dag så tilgjengelighet og service er viktig.

"Dårlig kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Thomas
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har lån i Nordea, og dermed også en kunderådgiver. Men hver gang jeg skal ha tak i kunderådgiveren er det så og si umulig. Må mase gang på gang, og de holder aldri tidspunkter. Nå, når de i tillegg økte renta på boliglånet mitt fant jeg ut at det var på tide å bytte bank. Synd, fordi jeg har vært Nordeakunde siden jeg ble konfirmant, men nok er nok.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Ventetid"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5

Sitter å venter og venter. Dårlig stelt med personalets tilgjengelighet når det bare er en knapp å trykke på som forteller at du må vente. Og det er bare en kundebehandler på jobb. Da får man veldig lyst til å bytte bank.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Aldri opplevd noe lignende folkeskikk i noen land"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Jan
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

46 år som plettfri fordelskunde, søkte så byggelån. I korthet opplevde vi rett og slett ondsinnet uthaling av tid, helt ugrunnet. Etter mange måneder uvillighet til engang å svare måtte vi bytte til DnB, som straks tok saken og kunden. Direkte uredelighet fra Nordea-filialen, som her ikke kan konkretiseres for å unngå identifisering. Definitivt oppsigelsesgrunn i vanlige bedrifter, grenset til politisak. -Et rop om å få flytte Nordea ut av landet?

3 synes denne omtalen er nyttig
"Ubrukelig nettbank som er nede annenhver gang man trenger den!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Andreas
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Sammenlignet med de andre nettbankene jeg har erfaring med så er Nordea sin løsning ubrukelig. Og når det da samtidig er nede 50% av tiden man trenger den så blir det håpløst.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Greit nok"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
3 / 5
Gammel-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Alt er midt på treet. Nettbanken er litt kronglete, og banken er fjern. Nokså grått, men ikke dårlig.

"Kundservice er fraværende"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Bjarne
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Sitter her på fjerde dagen og forstår ingen ting. Trenger kun et finansieringsbevis for å kunne by på en leilighet. Ingen problemer med økonomien men hvordan får man kundrådgiveren i tale er et mysterium jeg prøver å finne ut av. Ikke svar på utallige telefoner, SMSer, eposter og personlig oppmøte er bare å glemme så lenge man ikke har avtale med kundebehandleren. Vurderer å prøve å finne personalinngangen og sette meg og vente på han der.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Trege! Og dyre!"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Renate
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har hatt boliglån hos Nordea i ca. 15 år. Jeg har nå fått innvilget lån hos Obos bank, med beste rente, avdragsfrihet og til tross for en overgangsfase i livet - kun meg selv som lånetaker. De gav meg dette på en dags varsel, og jeg fikk også flere lånetilbud fra andre temmelig raskt (dvs. 1 dag). Dermed er jeg ute av Nordea som kunde, som gav dyreste rente, krevde ekstra lånetaker, kun gav avdragsfrihet i 8 mnd og så 3 mnd om gangen (med påfølgende jevnlige krav om ny dokumentasjon). Da jeg spurte om de kunne behandle sak om avdragsfrihet i juni, ble jeg bedt om å vente til etter ferien (2 mnd). Kunderådgiverne er hyggelige nok, men mulig at det blir en treghet i systemet når det blir personlig rådgiver - og dermed også noe avhengig av at denne rådgiveren tar seg tid. Dette kan også ha noe med filialkultur å gjøre, og behøver jo ikke å gjelde generelt. Nordstrand denne gang.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Kundeservice og betingelser"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Magnus T
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Nyetablerte kunder får beste lånerente, og kun etter trussel om å skifte bank, samt rentetilbud fra konkurrerende bank, var nok til å få den renten de faktisk reklamerer med for å få nye kunder.

Kundeservice er i seg selv et kapittel som står til 1 stjerne. Forvent å bruke 20 minutter i kø på telefon hvis du vil snakke med noen, til en skyhøy takst pga 5-siffernummer. Det har også aldri skjedd at den jeg endelig kommer til faktisk har noe vettugt å komme med.

Chat funksjonen de har, med både sikker og åpen chat, har ventetid på rundt 10-15 min, og ved to anledninger har jeg blitt koblet fra mens jeg ventet uten å få svar...

Vår rådgiver har jeg faktisk aldri fått tak i på telefon, og svar på mail kan man se utrolig langt etter.

Investorløsningen deres mtp aksjehandel er fantastisk tungvinn, og selv om kundeservice er god der, fungerer ikke løsningen deres på veldig mange plan.

Oppsummert, en utrolig lite kundeinnstilt bank som betrakter kunden som en underordnet prioritering når de først er inne i systemet. For hvem 'gidder' vel å bytte bank?

Jeg gjør det, takk og farvel Nordea.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Styr unna! Forferdelig kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Missfornøyd
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Styr unna denne banken!
Har aldri opplevd verre kundeservice i en bank enn her. Mister og roter bort dokumenter og frekk kundeservice! Glad jeg byttet bank.

3 synes denne omtalen er nyttig
"Elendig på kundeoppfølging"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Gry
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Vi opplevde at bilder til kort, samt kopi av fødselsattester forsvant. Hver henvendelse i forbindelse med bankbytte måtte purres opp, fikk først svar når "alle" stod på kopi.
Ble også oppringt av en møtebooker for å avtale tid for å snakke om fondsparing - vår rådgiver hadde ikke ledig noen av de dagene vi kunne (3 hele dager ble oppgitt) Så da kunne de ikke ha noe møte...
Dette er Drammensfilialen, håper ikke alle er like ille - vi bytter nå etter 1,5 år som kunder.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Gode betingelser, vrien kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

Veldig kjekk og enkel bank, så fremt man ikke trenger å komme i kontakt med rådgiveren sin. Her måtte jeg ta kontakt med Nordea sentralt for å få de til å purre på han. Da jeg først fikk kontakt, så var servicen bra!
Var nok bare uheldig med rådgiveren min..

2 synes denne omtalen er nyttig
"Virker som de ikke liker kunder"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Tor
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Kundeservice er et ukjent begrep virker det som. Har aldri opplevd en annen bedrift som opptrer som om kundene er en plagsom byrde.

2 synes denne omtalen er nyttig
"Generelt god erfaring"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
4 / 5
Bjørnar
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Har ikke veldig ofte kontakt med banken, men synes jeg får ryddige og greie svar de gangene jeg har det.

"Kynisme"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Jon D. K
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Vårt lokalkontor er kun blitt til et større bøttekott.
Der det er folk kun etter avtale,og avtaler som banken vurderer til sin fordel.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Dyr og dårlig"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Finn K
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Har ikke så mye med banken å gjøre da jeg ordner det meste på nettet, men vurderer å bytte bank.

"Dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Lauras
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Super dårlig kundeservice. De lovet å kontakte meg på tlf minst 5 ganger, fikk aldri svar.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Utrolig service mindet."
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

ikke noe ovenpå ned holdning. god kundeservice. rask service.

SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om Nordea Bank
Skriv omtale
UTFORSK BANKER
Utforsk 13 andre banker og del dine erfaringer
Alle banker
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode banker innen personlig økonomi.
Alle bransjer