Etter flere rentejusteringer var det på tide å ta en runde i banken. Har vært kunde hos Nordea i flere år og har alltid blitt møtt på en god måte. Denne gangen gikk det over 4 uker fra jeg sendte en forespørsel skriftlig til jeg måtte selv ta kontakt. Da forklarte de at det hadde skjedd en feil og at henvendelsen min var gått bort. Jeg ble veiledet på å legge inn en ny søknad. Da gjorde jeg det. Ventet ytterligere 3 uker, fikk ikke svar på denne heller. Endte da opp med å bytte til Sbanken, da de hadde en bedre rente. Nordea ringte jeg og spurte om de ville matche rente og tilbud fra Sbanken. Svaret fra Nordea (en sur dame): Kan ikke gi lån, lykke til hos Sbanken. Ettersom jeg hadde alle lønnskontoer, litt investeringer og barnekontoer hos Nordea, og syns det var tungvint å overføre til Sbanken for å betale avdragene, henvendte jeg meg til en som tidligere har vært meget god på kundebehandling. Han tok tak i hele saken, til tross for at han ikke jobbet "sentralt" men på en filial i Kristiansand. Han fikk overført lånet tilbake til Nordea og fikk ordnet med riktig rente (vi er UNIO medlemmer). Man treffer sikkert både gode og dårlige ansatte i alle banker. Alle kan ha en dårlig dag og det er sikkert mye press på bankene nå med de rentehevinger som har vært den siste tiden. Likevel ønsker man som kunde å bli møtt på en god måte. Så må vi som kunder akseptere at enkelte banker ikke tar risikoen ved å låne ut, men da er det desto viktigere at man grunngir dette grundig og på en hyggelig måte. Så all honør til enkelte i Nordea - og de andre har mye å lære av disse.

Gode renter på lån og sparing. Noe SV de bedre på boliglånsrente. Veldig fornøyd totalt sett.

Har i flere måneder prøvd å refinansiere et billån hos Nordea Finans. Dialog har vart i nesten tre måneder. Ingen fremdrift, kun trenering. Det endte til slutt med at de koblet meg til et lån som ikke var mitt og fortalte at jeg allerede hadde 10 års nedbetaling når jeg har 3.5. Ba så om mitt personnummer. Fryktet scam så måtte melde videre til Nordea. Ny kontakt og nå er vi i gang igjen, med mail etter mail. Fikk i dag en mail der det stod; Betal siste avdrag så vi får fortgang i lånesøknaden! Nå er det nok, og på tide å skifte bank. Da blir det kanskje til at en tar med de andre lånene i samme slengen, etter livslangt Nordea kundeforhold. Hilsen Rikard

Trenger man hjelp så er de umulige å få tak i , dårlige betingelser og rådgiving i forhold til plassering, Svar i fra bank feks. "DU MÅ GÅ INN PÅ HJEMMESIDEN OG LESE DEG OPP" Gitt dem flere muligheter til å beholde meg som kunde , Har vært trofast kunde siden 1994 men Nå er det slutt og jeg kommer aldri tilbake.

Jeg har brukt nordea bedrift i mange år, og har vært fornøyd, inntil jeg opprettet fiken regnskapsrogrammet. Min sønn hjalp meg. Han har brukt fiken i flere år, og ble rystet over nordea da vi skulle opprette bankintegrasjonen. Siden har det vært mye trøbbel. Det har skapt mye usikkerhet og jeg har kastet bort utallige arbeidstimer på fiken-nordea. Kundebehandlerne er dyktige og hyggelige, men du må ha god tid, for de svarer ikke alltid den dagen du spør om hjelp.

En suveren og komplett totalbank. Alt er bra. Apple Pay/Google. Byttet fra DNB hvor alt er det motsatte av bra. Tipp topp 👍🏻

Etter å ha vært kunde i flere forskjellige banker er jeg faktisk med fornøyd med Nordea. Jeg har personlig fått veldig god service, kort ventetid på telefon (hvis man ikke absolutt SKAL ringe rundt rushtider) og oppfølging både når jeg ble kunde og under kundeforholdet mitt :D Jeg flyttet også pensjonen min hit, og jeg må si at kunderådgivere gir kjempegode råd og tar det veldig seriøst :) De er ikke billigst eller dyrest, men oppfølging og service gjør opp for kostnader for min del :) Jeg trekker fra 1 stjerne fordi app kan være litt ustabil til tider, men jeg elsker hvor intuitiv appen er :)

Etter å ha hatt vanleg bank-id på telefon i mange år, tenkte eg det var på tide å følgje meldingane om utfasing og innstallere Nordea ID app. Det gjekk jo greit. Åpner den gamle og vel Nordea som innlogging. Då kjem eg inn på den "gamle" og ser igrunnen ikkje kva som er tilpassa banken. Etter utlogging får eg varse om å åpne appen på nytt for å fullføre registrering. Har saumfart Nordea sine hjelpesider for å finne svar. Sett på videoane ein gong til, men finn ikkje noko meir. Så spm er, skal sjølve mobilbanken ha ein annan meny, eller likt som før?

Jeg har fått to innvilgede søknader med avslag hadde hyggelig samtale med nordea over telefon 3/1.23 en og en halv time senere fikke jeg avsal nice

Måtte ringe de for å få BankID, fordi det står på nettsiden deres at man må gjøre det. Forklarte problemet mitt, og kubdebehandleren svarte «så?». Snakket med de en annen gang over chat, og hadde fortsatt en følelse av å bli rakket ned på

Alt går tregt. Ukentlige feilmeldinger på app og nettbank. Transaksjoner går tregt. Lite kundevennlig. Prøver etter beste evne å finne positive egenskaper i både mennesker og bedrifter, men her må jeg dessverre melde pass... Et vaskeekte Sirupselskap :)

Originalt så åpnet jeg først en konto her for mange år siden for min eks fra Frankrike, da fant jeg ut at nesten ingenting var på mulig å få på Engelsk. Jeg satte gikk inn og satte språk til Engelsk men det ble kun 1 meny som ble oversatt og resten ikke. Etter et par år kom jeg tilbake som kunde pga jeg fikk et godt huslån hos dem, men kravet var at Nordea skulle bli min primærbank hvor jeg hadde lønnskontoen min. Jeg var positivt overrasket at nettbanken hadde blitt bedre og jeg kunne bruke den som jeg ønsket. Noen måneder senere tok jeg opp billån direkte i nettbanken, men når jeg først begynner å betale så får jeg første gang en eFaktura med informasjon om lånet og neste gang avtalegiro med null informasjon. Jeg prøver deretter å finne informasjon om lånet mitt, men får plutselig beskjed om at Nordea Finans ikke er Nordea Nettbank, så de har ingen oversikt direkte. Et tullete system at man ikke kan få oversikt over billånet man tok direkte i nettbanken, men må til nordea finans. Logger på nordea finans hvor man ikke får noe mer informasjon enn hva man mangler på lånet... 1 linje, en nettside laget av en 12-åring. Man kan ikke se hvor mye man har betalt, man kan ikke se renten man har, ingenting. Kun informasjon om hva som mangler på lånet. Deretter tar jeg kontakt og får beskjed at man kun får informasjon hvis man har faktura... Jeg har satt på ja takk til alle eFaktura og ja takk til avtalegiro, så jeg spør om jeg kan få eFaktura om jeg avslutter avtalegiro, JA det kan du... gjør det og... plutselig får jeg ingenting. Det går 2 måneder med null info om hva jeg skal betale før jeg tar kontakt igjen hvor de ber meg vente 1 måned men ingenting skjer. Til slutt sender de meg faktura beløpet jeg skal betale i en EPOST... Deretter går det måneder hvor de glemmer å sende ut fakturaer, så måneder hvor de har sendt ut dobbelt faktura.... Gleder meg til jeg kan bli kvitt billånet så jeg slipper å forholde meg til det systemet. Men nå har de skrudd av den gamle nettbanken for at alle skal bruke den nye nettbanken, men den har mindre funksjonalitet enn den gamle. Ønsker man å endre en bekreftet betaling, noe jeg gjør hver måned, så går ikke det lengre i den nye, men de har en info knapp om at dette fungerer i den gamle nettbanken de nå har fjernet tilgang til. Jeg ønsket også å teste aksjesparing hos dem for å se om jeg kunne spare litt, oppsettet gikk fort en enkelt med få valg, men etter 3 måneder ringte de meg opp for å forklare at aksjesparingen jeg hadde valgt, var ved en feiltagelse ikke den jeg hadde. Systemet hadde valgt en annen aksjesparing men at de hadde rettet det nå. Jeg er glad de tok kontakt, men hvordan greier de å gi meg feil aksjesparing? Om nettbanken hadde hatt mer informasjon om avtalene kunne jeg muligens ha sett denne feilen før, men som vanlig får man et minimum av informasjon. Personlig fraråder jeg andre å bruke banken om de skulle spørre.

En skikkelig dårlig og hårreisende opplevelse med boliglån og kunderådgiver. Boligen hadde krysspant og oppgjøravdelingen hos Nordea avviste oppgjøret og sendte det i retur til megler med varsel om at oppgjør ikke kunne finne sted da pant var høyere enn salgsverdi. (Megler hadde ikke sjekket pant eller restsaldo lån) På ett eller annet vis så fikk megler dette igjenom hos bank og resterende saldo ble satt på interimkonto uten rente. Nordea ville ikke utbetale dette da saken ble sendt til Finansklagenemda. Tapte mye penger på dette

Verste banken som finnes Dårlig kundeservice, utilgjengelig Dyr, ja alt e galt

Søkte lån hos Nordea Direct, har lån, daglig og sparing kontoer der. Fikk kjedelig beskjeden om å opprette konto hos Nordea bank helt på nytt. Jeg mener migrasjon prosessen er helt forferdelig. Siden jeg må begynne på nytt, skal jeg velge andre bank.

Har fått god hjelp når det har oppstått div. problemer. De blir løst uten at jeg blir stresset pga.dårlige kunskaper på data, har stor tålmodighet med meg. Min personlige kontakt i banken gjør at vi er trygge på det som gjort, til beste for meg.

Har nå vært kunde i Nordea i drøyt 4 år. Benytter banken som min primærbank (lønnskonto, nettbank og lån). Veldig fornøyd med min rådgiver og øvrige personer jeg har vært i kontakt med hos Nordea. Opplever at jeg får rask og god service de gangene jeg kontakter banken.

Jeg har byttet bolig og trengte først et finansieringsbevis og deretter et lån inntil min tidligere bolig var solgt. Finansieringsbeviset ble ordnet på to dager fordi økonomien min var ukomplisert. Lån og innfrielse av lån gikk veldig greit. Hele veien møtte jeg hyggelige og serviceinnstilte ansatte. Nedenfor gir jeg litt trekk fordi banken ikke har rutine på å kontakte låntaker etter boligsalget da det var ordnet boligkreditt. Jeg trengte ikke videre lån og fikk ingen oppgave uten selv å ta kontakt og si at jeg ønsket å innfri lånet. Jeg har hatt lønnskonto der over 50 år. Etter hvert forsto jeg at det var greit å bruke annen bank til sparepengene. Det er ikke relevant å anbefale Nordea fordi det ikke er et tema - altså ikke pga dårlige erfaringer. Bakgrunnen for min omtale er at jeg tilfeldig kom over et tilbud om å gjøre det og jeg hadde helt nye erfaringer å dele.

Hva er dette, søkte lån hos Nordea Direct, har lån og konto der. Fikk beskjed om å opprette konto hos Nordea bank…. Bare rot…..

Alt skulle bli mye bedre for kundene.. Det ble helt motsatt, meget skuffende og lite hjelpsomme kundeservice. Bruker aldri Nordea igjen.

Jeg kan ikke forstå at Nordea er så store som de er. Nettbanken ser ut som den ble designet på 90-tallet. Man må bekrefte ting 10 ganger før noe blir gjort. Uoversiktlig og rotete system. Appen er bittelittegranne bedre men ekstremt mye dårligere enn andre banker. Det er ikke støtte for betaling i butikk med Vipps, og det er vel omtrent bare Nordea som ikke støtter det. Man kan heller ikke ta ut kontanter i butikken med Nordea for det støtter ikke banken sier kortterminalene. De øker også renten på boliglånet før til og med DNB gjør det, så det er ganske imponerende.

Jeg har nettopp åpnet fastrentekonto og er utrolig fornøyd med Nordea. Lett å få hjelper både på Messenger og i den interne chatten. Meget ryddig app og nettbank.

Jeg har billån jeg ønsker å innfri hos Nordea Finans men som mange andre skriver er det UMULIG og finne noen som helst informasjon rundt dette. Jeg sender eposter som forblir ubesvart, selv etter nå 6 måneder. De skriver at det jobbes med en portal for dette, men nå er det gått 2 år at det er sett snurten etter dette. Hvordan i alle dager skal en kunne finne informasjon uten å måtte bruke arbeidsdagen på dette? Hva som er bra..? Renten på elbillånet har vært gunstig. Konklusjonen min er at dette er en bank med STORT forbedringspotensial. Dette gjelder da kundeservice og kundevennlighet (les. gjør nettsiden brukbar for samtlige kunder, ikke bare bank kunder)
Etter at nettbanken ble oppdatert har jeg hatt masse problemer. Siden har vært veldig treg til å laste hvis den klarer og åpnes i det hele tatt. Masse feilmeldinger og problemer med å betale regninger. Problemer med å få opp saldo og en generelt uoversiktelig side. Hadde ingen av disse problemene med den gamle nettbanken før oppdateringen. Forhåpentligvis får Nordea fikset dette snarlig for det begynner å bli veldig irriterende.

Det triste med Nordea er at all service har som godt forsvunnet. Før kunne jeg ringe til min lokale faste rådgiver, og alt ble ordet ofte i løpet av samtalen. Nå kan du ikke ringe lokalt lenger, men havner der det er ledig kapasitet, som ofte tar fort en halv time med venting i telefonen. når du endelig kommer igjennom så er det feil avdeling og så må du begynne på nytt. Kommer til å flytte bank når fast rente tiden min er over, noe som er det eneste positive jeg for tiden kommer på jeg har med Nordea, men det hadde jeg jo fått i alle andre banker også.
