Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert juni 2024
Nordea Bank
1.7
455 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Nordea Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
455 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
17%
Dårlig
17% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 455 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
53
311
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Stengt konto

Omtale av  Alexander

Skulle kjøpe en bil til 200 000kr som jeg hadde på konto. Det fikk jeg ikke

Svar fra Nordea Bank
24.06.2024 15:26

Hei Alexander. Det er leit å høre at du ikke fikk betalt for kjøp av bil. Du skal ha mulighet til å betale for bilen om du har nok penger tilgjengelig på kontoen. Her kan det hende at det er beløpsgrensen på kontoen som gjør at du ikke får til å betale for bilen. Dette kan du sjekke i både nett- og mobilbanken. Om dette beløpet fortsatt er under beløpsgrensen på kontoen og du ikke får til å betale anbefaler jeg at du kontakter oss på chat eller telefon på +47 232 06 001 for å få dette undersøkt nærmere. /Yousof

Nordea gjør alt de kan for å bli kåret til Norges dårligste.

Omtale av  Olav S

Umulig å nå.Kjøpte en bil for en tid siden. Hadde pengene på konto. Var hos forhandler når de åpnet kl. 08:00. Hadde med egen PC. Nettbanken fungerte ikke. Forsøkte å ringe Nordea, fikk bare telefonsvarer om at de ville ringe tilbake. Neste dag ringte de. Jeg satt hele dagen hos forhandler og følte meg som en idiot. Den nye nettbanken her helt ubrukelig!!

Svar fra Nordea Bank
17.06.2024 12:00

Hei Olav. Det er leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse i forbindelse med overføring for bilkjøp. Ut fra det du skriver høres det ut som det kan ha vært tekniske problemer med nettbanken vår akkurat da du skulle inn og overføre til bilforhandler eller så kan det også ha noe med beløpsgrense for høye transaksjoner. Uansett hva grunnen var så skal det absolutt ikke være slik at det tar et døgn før du får hjelp fra oss og det må jeg bare beklage. Det kan være stor pågang til vår kundeservice noen ganger men vi jobber på spreng for å kunne redusere ventetiden og besvare din henvendelse så fort som mulig, dersom du tastet valget for tilbakering så skal dette skje fortløpende og ikke den påfølgende dag. Jeg skal videreføre din tilbakemelding slik at vi kan forebygge lignende saker og for at dette ikke skjer igjen. Vi beklager dypt for ulempene dette har medført og setter pris på din ærlig tilbakemelding. / Everth

There and Back Again

Omtale av  Null

Hadde det ikke vært for vårt ønske om å forlate Sbanken hadde vi ikke orket så mye som dette. Og selv med den motivasjonen ble det for mye. Min samboer får blant annet gratis dagligbank som fordel igjennom fagforening, via Premium Next. Det reklamerer i hvert fall Nordea med på sine nettsider. Som familiemedlem skal jeg også få samme fordeler. Før jeg ble kunde var alt superenkelt ifølge support, det var bare å si ifra så skulle de fikse fordelene. Så lett skulle det ikke være. Her er reisen vår; Etter jeg ble kunde kontaktet jeg support og ba dem om å aktivere fordelene basert på min samboers medlemskap, som instruert av Nordea tidligere. De svarer med å lime inn tekst om Premium og at det bare er å registrere seg som medlem. Men jeg er ikke medlem, min samboer er medlem. De sier jeg skal sende inn et skjema og si jeg er medlem, selv om dette ikke er sant. Jeg legger ved min samboer sitt fødselsnummer og medlemsnummer for å være sikker. Vi venter en uke. Vi tar kontakt med Nordea for å høre hva status er. De ber meg bekrefte mitt medlemskap i fagforeningen. Igjen, jeg er ikke medlem, det er min samboer. igjen trenger de fødselsnummer og skal bekrefte medlemskapet til samboer. De skal sende et dokument innen 30 minutter, som vi begge må signere. Vi venter noen dager på dokumentet. Åpenbart ikke korrekt dokument. Vi tar kontakt med Nordea igjen. De ber meg bekrefte at jeg er medlem av fagforeningen. Igjen, jeg er ikke medlem, det er min samboer. Igjen må de ha fødselsnummeret til min samboer og bekrefte medlemskapet. Samtalen ender med at de skal ringe fra avdelingen som håndterer dette neste virkedag. Vi venter over en uke uten å høre fra Nordea. Vi tar kontakt med Nordea igjen. De sier nå at min samboer ikke er medlem av fagforeningen. Min samboer er ikke kunde hos Nordea i det hele tatt ifølge support. En merkelig påstand da min samboer nå har brukt Nordea i over en måned. Vi sjekker min samboer sin konto og oppdager at Nordea har tatt seg betalt for dagligbank, selv om dette skal være gratis med Premium Next. Support limer inn reklame for boliglån. Igjen trenger de fødselsnummer for å sjekke min samboer sin konto. Support sier jeg må opprette brukskonto og motta lønn der før de kan aktivere fordelene. Ikke noe de har kommunisert før. De ber min samboer åpne en egen chat for å ta opp problemet med avgift for dagligbank for min samboer sin konto. Min samboer tar kontakt med support. Nordea support sier at det er korrekt at dagligbank har en månedsavgift. Min samboer prøver å forklare at det ikke stemmer for Premium Next. Support limer inn tekst om Premium-fordeler. Flere forsøk på å forklare går ingen vei. Support limer inn mer og mer tekst fra nettsiden om Premium. Jeg videreformidler problemet i min support chat og spør om de kan veilede sin kollega. Men det er ingenting support kan gjøre. De kan ikke kommunisere med hverandre hos support. Min samboer får mer tekst limt inn om Premium-fordeler. Support avslutter chatten til min samboer. Rett etter avslutter support chatten min. Vi er begge under 34 og skulle hatt Premium Next fra starten av begge to. Dokumentet de sendte oss ble aldri forklart eller nevnt igjen. Min samboer blir fortsatt trukket for dagligbank. Jeg har fortsatt ikke medlemsfordeler. Hver gang vi kontakter support er det minst 15 minutter ventetid. For å ikke kunne kommunisere seg imellom hos support var de veldig flinke til å lukke chattene våre synkront. De må ha øvd mye. Vi gir opp. Bulder ser bra ut.

Svar fra Nordea Bank
13.06.2024 17:18

Hei. Først og fremst er det svært beklagelig at dette er opplevelsen dere hadde da dere flyttet fra Sbanken til Nordea. Det er på ingen måte slik det skal være. Kundeservice er tilstede for å hjelpe med en god overgang, forteller vi at dere skal bli kontaktet er det naturligvis noe vi skal følge opp. Vi jobber vårt hardeste for å besvare alle henvendelser både på telefon og chat, samtaler skal ikke lukkes før problemet er løst. Jeg beklager på det sterkeste at dere har en annen oppfatning. Premium Next er vårt beste banktilbud for de mellom 18-34 år som faller under visse fagforbund. Dette inkluderer gratis dagligbank. Fordelene som faller under konseptet forutsetter lønnsinngang på konto i Nordea, noe som naturligvis burde blitt formidlet av en av våre kundebehandlere da dere kontaktet oss. De som er samboer til kunder med fagforbundsfordeler kan også få medlemsrente. Ved å ringe oss via kundeservice vil vi kunne hjelpe dere med å registrere deg også for å få samme fordeler. Jeg vil igjen beklage for at oppfølgningen ikke har vært slik den burde være, og at dere har blitt feilinformert. Vi erkjenner at det er lengre ventetid for å få kontakt med oss i perioder, vi jobber så fort vi kan for å besvare alle henvendelser som kommer inn. Dersom det er mulighet for å endre deres kundeopplevelse, ønsker jeg gjerne at dere kontakter oss via chat eller telefon på +47 232 06 001, så skal vi gjøre alt vi kan for å finne en løsning. Hvis det er slik at kundeforholdet allerede er avsluttet ønsker jeg dere lykke til i ny bank. Dersom veiene våre møtes igjen er dere alltid velkommen tilbake til oss. / Mathea

Stoppe en transaksjon

Omtale av  Lars

Merkelig at en ikke kan stoppe en transaksjon på nettbanken,uten å måtte ringe nordea

Svar fra Nordea Bank
13.06.2024 17:36

Hei Lars. En transaksjon kan dessverre ikke stoppes i nettbanken da den allerede har gått ut av konto. Når den har forlatt banken er det ikke noe som kan gjøres for å reversere det. Det er mulig å slette en eFaktura som er godkjent før forfallsdato ved å trykke inn på den aktuelle fakturaen, og videre på slett 😊 / Mathea

Dårlig kundeservice og slitsom nettside

Omtale av  Kristian

Jeg trenger å logge inn på brukeren min på en ny telefon. Jeg skulle først bruke funksjonen hvor man logger på med en qr kode, men knappen for det fantes ikke på den gamle telefonen. Jeg så en youtube video hvor de viste hvordan man brukte den funksjonen, og noen i kommentarfeltet hadde samme problem som meg. De fikk beskjed om å spørre om en aktiveringskode. Jeg har prøvd lenge å kontakte nordea med chat funksjonen deres, men før jeg får et svar så kommer den en feil melding. Jeg hadde satt pris på om at det hadde stått mer om hvorfor jeg fikk en feil melding sånn at jeg kunne prøvd å fikse den. Jeg vil også legge til at det er ganske tungt å finne fram på nettsiden deres.

Svar fra Nordea Bank
06.06.2024 12:22

Hei, Kristian! Så leit å høre at du har problemer. Jeg er ikke sikker på hvilken feilmelding du refererer til når det kommer til å starte en chat. Hvis du kommer deg inn i nettbanken kan du starte en chat ved å gå til Hjelp - Start en chat. Om feilen skulle vedvare kan du ringe oss på 23206001 så skal vi få bistått med innlogging på den nye telefonen😊 Ha en fortsatt fin dag! /Sander

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Dårligast kundeservice - er Nordea noe vi vanligvis kjenner som BANK???

Omtale av  Tomas S

Prøvde å få tilpasset beløpsgrensen ... helt håpløst å komme i kontakt med de. Chatten virker ikke - du blir kastet ut etter noen minutter (varslet ventetid = mer enn 15 min.). Pøver du å ringe er det minst 63 min. ventetid!!! Hva dirver de med? Men heldigvis får topp sjeffen i banken godt betalt for ... NOTHING!!! Dritt lei av de - må finne ny bank som fortjener navn "bank"!

Svar fra Nordea Bank
06.06.2024 12:34

Hei, Tomas! Må virkelig beklage for den lange ventetiden vi har hatt den siste perioden - slik skal det selvfølgelig ikke være. Selv om våre rågivere jobber på spreng for å få tatt ned køen, opplever vi fortsatt stor pågang. Gjerne forsøk å kontakt oss tidlig på dagen, eller mellom 19:00 - 21:00 da køtiden vanligvis er kortere da. Et annet tips er å ringe inn til oss fra Mobilbanken under fanen "Hjelp", her vil du være ferdig identifisert når du ringer og ventetiden blir da kortere. Vi håper virkelig at du vil fortsette å benytte oss som bank 😊. /Sander

Elendig kundebehandling

Omtale av  Kunde

Har hatt Nordea flere år med boliglån. Nylig søkte jeg om billån og kom i kontakt med en kunderådgiver via mail. Hele dialogen har vært lite hyggelig og lite behjelpelig. Jeg fikk et tullete svar om å si i fra «når leiligheten et solgt», uten noe mer detaljer om min forespørsel. Deretter fikk jeg mail dagen etter om at søknaden av lånet var avslått. Jeg fikk godkjent i andre banker der jeg har gode kundeforhold. De har ringt, stilt spørsmål, vært positive og jeg har fått følelsen av at de virkelig ville hjelpe og ha meg som kunde. I motsetning til Nordea som har hatt en elendig dialog, og null service. Midt i en vanskelig livssituasjon avsluttet Nordea også avdragsfrihet på boliglånet og var helt blanke på å fortsette det en kort tid. Jeg skal vekk fra Nordea så raskt som overhodet mulig, og kommer aldri til å ha en krone i denne banken igjen. Elendig service og kundeoppfølging.

Svar fra Nordea Bank
31.05.2024 17:38

Hei, Takk for at du ga oss tilbakemelding. Jeg beklager at du har hatt en dårlig opplevelse, og jeg forstår frustrasjonen din. Vi tar tilbakemeldingen din på alvor. Det er tydelig at vi ikke har levert den servicen du forventet, spesielt når det gjelder kommunikasjonen rundt billånet og avdragsfriheten på boliglånet. Dette er noe vi vil jobbe med å forbedre. Hvis du vil diskutere saken videre eller om det er noe spesifikt vi kan gjøre for å rette opp, anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon 232 06001 eller via chat på nordea.no. Vi vil gjøre vårt beste for å finne en løsning. / Yousof

Nordea får det ikke til.

Omtale av  Kalle

Har vært gjennom Nordea Direct og overført til Nordea. Det har vært noen år hvor det meste ikke har fungert, en sammenhengende følelse av terror. Nå skulle Nordea innføre ny BankID, med et opplegg jeg ut fra erfaringer visste de ikke ville greie. Jeg fikk rett, nok er nok, nå er jeg på tur inn i banken som ligger som nr. 2 på rankingen her.

Svar fra Nordea Bank
24.05.2024 12:18

Hei, Kalle. Det er svært leit for meg å lese at dette er opplevelsen du har av Nordea etter du ble flyttet fra Nordea Direct. Dette er på ingen måte opplevelsen vi ønsker at kundene våre skal ha. Jeg vet ikke helt hva du refererer til med vår nye BankID, men det er beklagelig dersom løsningene ikke fungerte slik som du ønsket. Jeg håper du blir fornøyd med ditt nye bankforhold, dersom våre veier krysses på et senere tidspunkt er du alltid velkommen tilbake. / Mathea

Skandale

Omtale av  Trygve K

Får ikke satt inn penger i bank i butikk. Dette er meget dårlig. Skjerp dere Nordea.

Svar fra Nordea Bank
23.05.2024 09:48

Hei Trygve! Det hørtes merkelig ut. Vi tilbyr tjenesten kontantinnskudd- og uttak i butikk, og har en grense på 4000 kr hver 30. dag. Det er fint om du vil kontakte vår kundeservice på telefon 232 06001 eller åpner en chat fra Nettbanken/Mobilbanken, så kan vi undersøke hva som var årsaken til at dette feilet. Håper å høre fra deg. /Andrine

Utrygt oppgjør fra Nordea!

Omtale av  Ronnie M. Ø

Solgte bil der kjøper brukte trygt oppgjør fra Nordea. Er meget skeptisk til å godta dette neste gang. Pengene ble ikke utbetalt før etter 10 dager. Dette viste seg å være pga at selger ikke hadde sendt inn kjøpekontrakt eller svart på spørsmål. Dette måtte jeg selv gjøre til kjøper selv om mailene fra Nordea tilsa at pengene var på vei. Følte meg ikke trygg i det hele tatt under denne prosessen. Anbefales Ikke!!!

Svar fra Nordea Bank
16.05.2024 12:27

Hei Ronnie😊 Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med bilsalget ditt. Jeg vil anbefale deg å ta dette videre med Nordea Finans, som er de som tilbyr denne tjenesten for salg/kjøp av bil. Nordea Finans har en egen kundeservice som kan bistå deg om du har spørsmål og kan undersøke saken din nærmere om ønskelig. Du kan kontakte dem ved å gå til http://www.nordeafinans.no og "Kontakt oss". Alternativt kan du ringe dem på telefon 232 06021, mandag – fredag mellom kl. 09:00 og 16:00. /Andrine

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Sperret BankID uten forvarsel

Omtale av  Tor

Sperret BankID uten forvarsel fordi jeg ikke hadde nok produkter hos dem. Dette er for dårlig.

Svar fra Nordea Bank
03.05.2024 13:45

Hei Tor. Dette hørtes veldig merkelig ut. Vi sperrer ikke din BankID-tilgang basert på hvor mange eller hvilke produkter du har hos oss. Det kan være flere grunner til at BankID blir sperret. En av disse kan være langvarig inaktivitet eller for mange feilforsøk på innlogging. Dersom du ikke kjenner igjen noen av disse gjelder i din situasjon vennligst ta kontakt med vår kundeservice på telefonnummer 23206001 så skal vi finne ut årsaken til at dette har skjedd. / Everth

Utnyttende

Omtale av  Victor

// Jeg bruker mobilbetaling og har ikke brukt bankkort, men likevel trekkes det månedlige beløp fra kontoen min! Dette er en form for utnyttelse, hvor pengene mine må betales uansett hvilken metode eller unnskyldning som brukes.

Svar fra Nordea Bank
02.05.2024 10:33

Hei Victor! Takk for omtalen! Belastningen på 25 kr per måned er pris for det vi kaller Min dagligbank, som inkluderer blant annet en Brukskonto, ett Bankkort, nett- og mobilbank. Du kan lese mer om Min dagligbank her: https://www.nordea.no/min-dagligbank /Ole

Pleide å være veldig glad i denne banken.

Omtale av  Tor

For noen år tilbake skjedde det noe med Nordea. Virker nesten som de ikke vil ha oss som kunde lenger. Datasystemet deres virker helt ødelagt. De klarte ikke å finne ut av om boliglånet var betalt som det skulle, jeg spurte flere ganger og de sa alt var i orden. Men så fant en av de til slutt ut at vi skyldet 42000 og i tillegg hadde det vokst 10 000 kroner ekstra i gebyrer. Sløvt av oss, men vi ringte flere ganger for å finne ut av det. Etter dette mistet jeg all tiltro til de.at de la til 10 000 kr på bare 3 måneder er helt utrolig og at de ikke tok noe selvkritikk er utrolig. 3. Telefoner tok det å finne ut av noe som kunne vært funnet ut av lenge før det ble et problem. Og vi måtte betale for det. Det siste halvåret har vært beinhardt økonomisk grunnet denne feilen.

Svar fra Nordea Bank
02.05.2024 11:11

Hei Tor! Takk for omtalen din. Jeg blir lei meg av å lese at du har hatt denne opplevelsen med oss her i Nordea. Det er absolutt ikke slik det skal være, har du noe utestående på noen av lånene dine her skal alle hos oss klare å se dette uten at det medfører konsekvenser for deg. Jeg håper fremtidig dialog blir enklere, og at du alltid vil få svar på dine henvendelser når du er i kontakt med oss. /Ole

Dyr lånerente!!

Omtale av  Håkon M

De setter opp boliglånsrenten og satser på at du er dum nok til å fortsette å betale. Da jeg spurte om bedre betingelser, sa de NEI. Nå har jeg byttet bank og sparer masse penger hver måned. Aldri mer Nordea!!!

Svar fra Nordea Bank
17.04.2024 11:42

Hei Håkon! Vi har fulgt renteøkningene til Norges Bank, og er lei oss for at vi ikke kunne møte dine ønsker for bedre betingelser. Takk for tilbakemeldingen din. /Andrine

Dårlig nettbank

Omtale av  Mona

Ufattelig dårlig nettbank. Ekstremt lite intuitivt, kronglete og vanskelig.

Svar fra Nordea Bank
11.04.2024 13:43

Hei Mona😊 Nettbanken vår er stadig under utvikling og oppdatering, så takker for tilbakemeldingen din. Jeg vil naturligvis ta denne med videre. /Andrine

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Ekstrem lang behandlingstid og dårlig kundeservice.

Omtale av  Svagu

Nordea har elendig kundeservice og ekstremt lang behandlingstid på flytte av boliglån. Sendte inn søknad om flytting av boliglån i februar - 24 og ble forespeilet kort behandlingstid. Sitter her nå, snart 3 måneder og flere purringer senere, uten å høre noen ting. Får ikke beskjed om at lånet er under behandling eller hvor lang tid dette kommer til å ta. Er YS-medlem og da er vi lovt masse gode fordeler som medlem, med topp prioritet hos kundeservice og hjelp raskt. Det klarer de i hvert fall ikke å oppfylle.

Svar fra Nordea Bank
10.04.2024 08:39

Hei Svagu! Dette er ikke veldig hyggelig å lese. Det skal ikke være i nærheten av 3 måneders behandlingstid på boliglån, verken når du skal flytte boliglån eller få nytt. Det er sterkt beklagelig at ikke heller kundeservice har fått rådgiver til å ta kontakt med deg om dette. Siden jeg ikke har tilgang til noe av din personlige informasjon her vil jeg råde deg til å forsøke enda engang via Kundeservice. Som YS kunde havner du lengst frem i køen, men som du har merket har det vært tider med stor pågang også for YS kunder i det siste. Jeg håper at lånet ditt veldig snart kommer i orden, og at inntrykket ditt blir ett annet med oss fremover. /Ole

Forrige
Side 1 av 29

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR