Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
14
av 15 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank
Filtrer omtaler
10
4
6
13
52
Sorter omtaler etter
Viser av 85 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig mye rot og dårlig kundeservice"

Måtte bruke 17 dager med utallige chat-kontakter, forsøk på telefon (men bare å glemme når en sitter på jobb og estimert ventetid er 47 minutter) på en så enkel sak som å opprette brukskonto for barn. You name it: feil avtale til signering sendt ut, måtte selv fylle ut ny søknad igjen, påny kom feil avtale i digikassen - når korrekt avtale endelig ble opprettet ble det hevdet at en av oss foresatte ikke signert trass i at det klart og tydelig fremkom i egen nettbank at nettopp det blitt gjort. Total fravær av høflighet hos de som jobber på chat, og fremstår ikke som de kan jobben. Telefondama var hyggeligere når jeg til slutt fikk tak i henne men aldri noen egentlig beklagelse eller forklaring på hva som gått galt - bare "dere kan kanskje heller møte opp i banken personlig og ordne det". Vurderer nesten å sende faktura til Nordea for tapt arbeidsfortjeneste; har brukt mange timer på dette. Fikk idag beskjed om konto lå klar til opprettelse og bankkort skulle sendes ut til vår håpefulle - men jeg tror det ikke før jeg ser det. Valgte Nordea siden jeg har en liten brukskonto der og barnefar er totalkunde og dermed tenkte det ville gå kjapt. det gjorde det ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Boliglån"

Syns Nordea skulle vert mye bedre på å finne løsninger med klienten, når klienten har havnet i en vond situasjon, syns dem ikke rekker frem...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Utilgjengelig, byråkratisk og dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

For en ubrukelig bank, oppgir Nordea minibank der det ikke er minibank, krever at du er logget inn for å få snakke med kundeservice, fullstendig fravær av serviceinnstilling. Unngå Nordea Bank om du kan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fikk svar i flere dager på rad!"

Jeg prøvde å komme i kontakt med nordea kundeservice i flere dager på rad men desverre fikk jeg aldri svar. Deretter kontaktet jeg dem på privatchat og forklart hva problemet mitt var derfra fikk jeg svar at jeg måtte ringe på tlf for å få det ordnet. Ikke fornøyd med kundeservicen i det hele tatt! Dette er veldig uprofesjonelt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har fått kjempeservice hele veien, men så "eier" jo banken huset og hytta og bilen og..."

Jeg har benyttet Nordea noen år nå, og valgte å bli totalkunde og har nå også kjøpt forsikring gjennom dem. Nylig bråbestemte vi oss for å legge inn bud på en hytte. Jeg var avhengig av rask hjelp, og jeg gir terningkast 5+ til Nordea for rask behandling. Jeg ringte via mobilappen (innlogget) og fikk svar på underkant av 2 min. Ble satt i kontakt med en lånerådgiver og deretter gikk alt smooth. Har gjennom siste 3 årene hatt mye kontakt med Nordea og jeg kan ikke klage på noe. Kommentarene under er helt ukjent for meg.

Sondreex
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ventetid!!!"

Det er ventetid hele tiden, og jeg venter helt til den estimerte ventetiden og får fortsatt ikke svar. Ringt flere dager på rad, ender alltid opp med null respons. Tragisk

Bjørn I. L
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ren forretningsbank!"

Jeg har benyttet Nordea (Kreditkassen) i alle år som bankforbindelse. Jeg har lønnskonto, brukskonto og sparekonto i Nordea. Senest forrige uke ble jeg avvist og henvist til et annet kontor 37 km fra mitt bosted for å sette inn sparepenger (skillemynt) da de ikke kunne håndtere dette. Med kostnader til buss ville regnskapet gå i minus. Må nok finne en lokal bank som kan yte bedre tjenester.

Christoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Svær, tung, treig og utdatert"

Treig, utydelig kundeservice, app fra før krigen og setter i tillegg opp rente uten å kommunisere det. Renta er dårlig og.. gjesp...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingenting fungerer som det skal"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ventetid på 30 minutter på telefonkontakt. Manglende kontoutskrifter. Ubrukelig chattefunksjon i nettbank, ventetiden blir lengre istedet for kortere. Saksbehandlere som gjør feil. Ekstra kostnad ved å bestill kontoutskrift som mangler.

Sebastian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig bank for mobil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettbank app på mobil er altfor ofte nede/utilgjengelig. For dårlige generelt på mobile løsninger. Oppleves generelt litt gammeldags..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Vesentlig mangel på markedstrategi!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i Nordea i 10 år, nå er det slutt. Mine erfaringer med Nordea er at de er feige i sine valg ovenfor kunder og markedstrategier, videre har Nordea den desidert lengste ventetiden på kundeservice enten det er online eller tlf. Nettbank og nettsider har også ofte nedetid. Min mening er at de undervurderer makten til kundene/markedet.

Gudmund N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Topp service i en profesjonell stor bank."

Service og oppfølging er helt utmerket. Å bruke nettbanken er en effektiv og smart måte å benytte tjenestene. Dersom det er behov for hjelp er det bare å chatte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lang ventetid"
1 syns denne omtalen er nyttig

I det siste så har jeg ikke fått noe svar ved å ringe kundeservice. Pleier å vente i nesten to timer på svar, selv om den estimerte ventetiden er mye mindre. Er flink på å glemme passord, så BankID er sperret og får nesten ikke gjort noe med det 😅

Morten L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Holder ikke det de lover"
8 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna Nordea. De er ikke til å stole på.
Lave renter hjelper ikke når de er dårlig på det meste annet. En time i kø på telefonen, og de ringer heller ikke tilbake når de har lovet det. Man får ingen fast kundeveileder, fordi alle skal kunne hjelpe deg. Problemet er at dette fungerer ikke, man vil stadig møte på inkompetanse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service, lang ventetid, ikke noe rådgiving. En gang ventet jeg på svar fra rådgiver 6 måneder!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt lange telefonkøer"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har sittet i kø i flere timer tilsammens de siste dagene, og enkelte tjenester kan bare gjennomføres via telefon... Greit med hjelp på chat, men når du må innom kundesenteret her dette håpløst

Else B. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hvorfor gjør Nordea seg utilgjengelig på telefon?"
6 syns denne omtalen er nyttig

Kom overhodet ikke frem på telefon. Dro så til filialen på Majorstuen. De kunne eller ville ikke hjelpe. Ble så henvist til filialen i Akersgaten 55. Der var det overfylt med mennesker, som var like sinte og frustrerte som meg. Ventet i lange tider, men fikk heller ikke hjelp der. Slutt å kalle det kundeservice! Skammelig! Vurderer avisomtale evt. TV2 hjelper deg!

Trond C. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"44 minutter og 19 sekunder!"
4 syns denne omtalen er nyttig

De tok urolige 44 minutter og 19 sekunder å få svar hos Nordea.

Jeg fikk ikke noe tilbud om "Call back" (Tilbakeringing Funksjon)

Ringte Privat kundeservice hos noen andre banker for å sjekke svar tiden:
DNB: 2 minutter
S-Banken: 3minutter

Når jeg først kom igjennom, måtte jeg så klart settes over til noen andre! (Gikk ganske fort)

Dette er ikke første gang jeg venter lenge på Nordea... Så nå bytter jeg bank!

Ruth M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er veldig fornøyd med banken. Det er alltid noe man ønsker annerledes, men det er bare småtteri så det er innenfor ;)

Robert P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Norges værste bank"
7 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde i flere år og kundeservicen er noe av det værste jag vart borte i. Er i prosess med å bytte bank. Tidligere hadde vi en egen rådgiver som var bra, nå blir man kastet runt og får rett og slett ikke svar eller blir satt i kontakt med noen som kan hjelpe en. Var i en prosess med å bytte perssonr som ble et mareritt i seg sjæl.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Jeg har vært godt fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har brukt Nordea i over 20 år nå. Er egentlig godt fornøyd med banken.
Men de har sluttet med egen fast kundekontakt. Det liker jeg ikke. Jeg har vært meget fornøyd med min kontaktperson, som jeg ikke har lenger.

Det vil jo være til at det blir enklere for meg å bytte om jeg skulle få bedre tilbud andre steder når jeg ikke har en fast kontakt person. Men jeg er godt fornøyd med betingelsene pr i dag.

76cruella
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ikke noe kunde behandling her nei!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Ble helt glemt som kunde her. Vurderte å bytte bank og sette over lån til Nordea . Ikke å anbefale «Jaja dette ordner vi senest mandag», «jeg tar saken selv» haha, ikke noen som fulgte opp. Så ikke så viktig for denne banken å få kunder!

Gått godt over en uke til nå ja....

Peter A. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"De sier at det er 2 minutter telefonkø..."
6 syns denne omtalen er nyttig

Nå har jeg venta i over 22 minutter (får ikke mulighet til å bestille tilbakering når estimert køtid er "2 minutter".

Når man bestiller "bli ringt opp av en servicemedarbeider" blir man satt i kø som varer over 5 minutter...!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Angående å ta opp lån"
6 syns denne omtalen er nyttig

Det gikk fort og greit å skrive under papirer. Jeg ble lovet at de skulle gjøre alt de kunne for at jeg skulle få lånet 3uker senere. Men nå har det gått 6uker. Jeg får nesten ikke tak i rådgiveren min på mail eller telefon. Og ender opp med å ringe tre ganger til forskjellige konsulenter og rådgivere for å purre på rådgiveren min. 3 dager senere ringer han opp. Viser seg at han enda ikke har sett mailen min. Får lovnader om at det skal ordne seg + en mail med bekreftelse på lån. Nå har det gått 6dager siden det og fortsatt ingenting som har skjedd. Ville skiftet for lenge siden hadde det ikke vært for at jeg har skrevet under på lånet. Mitt største problem er at det ikke finnes noen som helst måte for meg å se hvordan det går med lånet mitt i nettbanken. Jeg må ringe en rådgiver som ikke svarer meg eller leser mail som blir sendt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

Har ventet i 6 uker på kodebrikke. Prøvet å ringe mange ganger men alltid over 1 time ventetid. Hvem har tid til dette?
Dette skriver jeg på vegne av min nevø som jeg prøver hjelpe da han ikke kan sitte å vente på telefonsvar i timevis.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR