Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
140
av 147 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank
Filtrer omtaler
29
9
13
31
149
Sorter omtaler etter
Viser av 231 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lite fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tilfreds med prosessen rundt opprettelse av lån og bytte av banken, men utover det er jeg lite imponert. Stor kvalitetsforskjell på kundeservice, brukervennlighet på nettbanken og irriterende mange småkostnader...

Svar fra Nordea Bank
11.06.2021 20:06
Hei Tone! Først og fremst er jeg glad for at prosessen rundt lån og bytte av bank var bra, så er det selvfølgelig kjedelig å høre om opplevelsen av kundeservice. Du som kunde skal kunne forvente den samme, gode opplevelsen, uansett hvem du møter på hos oss. Du skal vite at vi hver dag jobber for at alle skal inneha riktig kompetanse, og jeg håper at det er det inntrykket du vil sitte igjen med fremover :) Når det gjelder brukervennlighet på nettbank, så kan jeg heldigvis meddele at en ny nettbank er like rundt hjørnet, og allerede nå kan du teste Beta-versjonen som ligger som et eget valg under innloggingen på nordea.no. Håper du vil sjekke den ut, og vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger! /Silje
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dette er noe jeg angret VELDIG på"

Fant Nordea gjennom Finansportalen fordi de hadde de aller billigste SEPA-betalingene. Prøvde å registrere meg gjennom det automatiske skjemaet. Fikk svart på alle KYC-spørsmålene, helt til jeg fikk beskjed om at jeg IKKE kunne bli kunde automatisk, og at jeg skulle bli kontaktet av dem. Jeg tenkte "jaja, jeg har registrert meg som kunde manuelt i to banker før, det kan ikke være så ille". Jeg skulle ikke ha vært optimistisk. Gjennom to uker hørte jeg ingenting fra Nordea, og all kommunikasjonen ble initiert av meg. Fikk først beskjed om at jeg skulle snarest bli oppringt for å avklare noen sikkerhetsspørsmål. Denne telefonen fikk jeg ikke. Uken etterpå ringte jeg igjen flere ganger, og ble fortalt at kundeservice kunne ta spørsmålene der og da. Ifølge hun jeg snakket med så gikk det greit, og jeg skulle få respons snarest. Fikk ingen telefon den uken heller. Uken etterpå ringte jeg igjen. Etter å ha lest dårlige anmeldelser på nett, og blitt fortalt dårlige erfaringer om Nordea i Finland og Danmark, ble jeg veldig skeptisk til banken. Jeg ble igjen spurt nøyaktig de samme spørsmålene som forrige uke, og ble da sjokkert om at jeg måtte gå gjennom disse igjen. Plutselig endret hun seg, sa at hun allerede hadde svarene på spørsmålene og trengte disse ikke igjen. Hvis hun allerede hadde svarene, hvorfor skulle hun trenge å spørre igjen? Videre i samtalen sa hun at den ansatte som skulle gå gjennom sikkerhetsprosedyrene deres var syk, og det var derfor hun ikke kunne hjelpe meg. Hvis hun var syk, hvorfor ble ikke saken min sendt til en vikar eller annen ansatt? I dag, ganske nøyaktig 14 dager etter jeg forsøkte å registrere meg som kunde, fikk jeg endelig logget meg inn i nettbank. I nettbanken fikk jeg først en feil med å opprette en konto. Forsøkte det samme litt senere på dagen og da fungerte dette. Fordi jeg synes Nordea er så mistenksomt, forsøkte jeg å sende en liten SEPA betaling. Da fikk jeg en feilmelding om at kontoen min ikke var aktivert for å sende penger til utlandet. Ett av disse sikkerhetsspørsmålene de stilte meg i forrige uke var hvilket land og bank jeg skulle overføre til. Jeg forsøkte å sende 1€ til nøyaktig denne banken jeg fortalte om, og likevel sa nettbanken kontoen min ikke var aktivert for slikt. Har fått beskjed om at det skulle fikses i morgen klokken 8. Jeg kommer til å ta null sjanser med Nordea. Alt jeg skal gjøre er å sende eksakt beløp til min Nordea-konto og sende pengene rett til det europeiske landet jeg skal sende til. Hvis det skjer mer tull, så gir jeg opp. Jeg trenger et IBAN nummer slik at jeg kan sende og motta betalinger i Euro i mitt eget navn uten å sløse altfor mye i avgifter. Ser ut som Nordea sliter med å kunne levere en slik tjeneste til en norsk statsborger som kan dokumentere alle inntektene og ikke er PEP. Husk dette: Jeg har registrert en aksjesparekonto som mindreårig, der jeg og begge foreldrene mine måtte involveres i registrering av kundeforholdet. Dette tok kun 1 dag å behandle. Jeg har også registrert et privat kundeforhold med en lokal, papirbasert bank, noe som tok meg litt under en time. Jeg registrerte også en bedriftskonto med den samme lokale banken, noe som tok meg kun 2 dager (som mindreårig). Hvorfor skal Nordea kaste bort 2 uker på en myndig person som ikke bærer en stor risiko for hvitvasking? I disse andre bankene jeg har brukt, så har jeg ikke har problemer med at ting ikke funker når jeg først får startet kundeforholdet mitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Gammeldags og fraværende kundeservice"

Helt latterlig at Nordea, i 2021, ikke har digitalisert visning av billånet. Man sitter i blinde på låneforholdet med mindre man enten 1. regner seg fram selv, 2. studerer lånekontrakten med lupe (forutsetter at man ikke har betalt mer), 3. studerer nettbankens utskrifter, eller 3. Kontakter kundeservice. Man må ringe/maile kundeservice og får gjerne ikke ikke svar på mail i det hele tatt, og får man svar er det slett ikke sikkert du får svar på det du spurte om! Spør du igjen er du 99% sikret å ikke få svar på nytt. I tillegg er nettbanken særdeles utdatert og skriker tidlig 2000-tall, og har flere funksjoner i nettbutikken som kan klikkes på, men fører ikke til noen som helst info. Bl.a. låneforhold. Hvis man spør ks om digitalisering sier de bare "vi jobber med det". Jeg synes det er synd at dette er banken NITO har gått i samarbeid med, da banken for det første er det strengeste på boliglån og sitter med jernklo på gjennomsnittsforbrukliste for levekostnader når de skal regne ut hvor mye man får (uansett om man selv har et annet forbruk vs den samme listen), men også fordi andre banker har bedre vilkår på div lån for sine fagforeninger. Når kunder hos Sbanken sitter i frykt for å bli en del av DnB og leter etter ny bank, skulle man tro Nordea presset steinhardt på for å minimum få forbedret brukeropplevelsen av både nettbank, bankopplevelse generelt, og kundeservice, for å lokke til seg nye kunder.

Svar fra Nordea Bank
09.06.2021 08:23
Hei Lisa. Først og fremst ønsker jeg å takke deg for utfyllende og konstruktiv tilbakemelding, dette er alltid noe vi setter pris på slik at vi kan bli bedre på flere områder. Når det kommer til billån er det kommet digital løsning for finansiering gjennom Nordea Finans via www.nordeafinans.no – Logg inn – Min finansiering. Denne er relativt ny og det jobbes enda med optimale løsninger her, men du skal kunne finne dine lån hos dem der. Nettbanken hos oss i Nordea Bank er noen år gammel, det skal vi ikke si noe på. For ca to uker siden lanserte vi en beta utgaven av ny nettbank som vil komme i løpet av året. I betaversjonen jobbes det kontinuerlig med utvikling og nye oppdateringer kommer ofte. Du kan der gi dine tilbakemeldinger slik at vi kan gjøre tilpasninger og lage en enda bedre nettbank. Jeg kan med hånden på hjertet si at vi absolutt jobber med digitaliseringen i disse dager. Det er trist å høre at du synes det er synd at NITO har valgt oss som samarbeidsparter. Vi behandler alle lånesøknader individuelt, men vi må følge de krav og regler som er satt i forhold til dette. Rente på lån kan også diskuteres individuelt via møte med rådgiver. Vi ønsker at våre kunder skal være fornøyde med oss og jobber daglig med å bli bedre og tilpasse og kundenes behov. /Mariann
Thomas P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Surrete"

Surrete at det har blitt Nordea bank og Nordea direct. Driver stadig å bommer på banken som jeg skal ringe. Tar i tillegg lang tid å komme gjennom til kundeseevice.

Svar fra Nordea Bank
31.05.2021 11:30
Hei! Vi har full forståelse for at det kan være litt vanskelig å skille mellom bankene nå, og beklager dersom dette har ført til forvirring. Dersom du ønsker å ringe oss i Nordea bank så ringer du samme telefonnummer som tidligere, 232 06001. Her vil du også få opp valg om å bli satt over til Nordea Direct, så dersom du har ringt feil så kan du taste 3 for å bli satt over til Direct. Etter hvert vil det også bli kun en bank å forholde seg til, og mer informasjon om dette vil komme når det nærmer seg. Du vil få god informasjon før det gjøres endringer. Det er også leit å høre at du opplever at det tar tid å komme i kontakt med oss. Vi kan ha noe pågang og lenger ventetid midt på dagen, så det kan være lurt å unngå å ringe oss mellom 11-13 om man kan, som regel er det kort eller ingen ventetid utenom disse tidspunktene. Husk at du også kan kontakte oss via chat eller sende oss en melding fra nettbanken din 😊 /Hanne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God service og god informasjon"

Da vi opplevde en utrolig god service ang en annen sak for ett familiemedlem ønsket vi å bytte bank inkl våre lån. Renta var langt bedre en vår tidligere bank. Vi fikk god veiledning og informasjon. Så vår opplevelse er så langt veldig bra . 👍👍👍👍👍👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kompetente kundebehandlere og gode lånebetingelser."

Var skeptisk til nettbasert bank, men har vært fornøyd med kundebehandlingen. Kortere ventetid og mer informative svar enn f.eks. Sbanken. Så langt veldig fornøyd.

Svar fra Nordea Bank
07.05.2021 09:04
Hei Eirik! Tusen hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på:-) Håper opplevelsene dine fremover blir like gode som de har vært til nå! /Silje
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"2 uker for fra opprettelse av aksjekonto til oppgjør"

Hadde aksjer på VPS konto hos Nordea jeg ønsket selge. Nettbestilling av aksjehandel bekreftet, kundeservice purret, gjort igjen, virket ikke. Gjort manuelt. Aksjene ikke tilgjengelige, purret, kunne ikke bruke boligkreditt, gav annen konto, fortsatt ikke registrert etter ,2 dager, purret, ble fortalt de ventet på VPS avdelingen som var busy, Aksjer solgt, fortalt at de trenger 3 virkedager for oppgjør. Hvis det stemmer har det tatt mer enn 14 dager for noe som skulle vært elektronisk. Det eneste positive er at kundeservice svarte på meldinger. Chat var nede i perioden. Hovedproblemet ser ut til å være at nettløsninger for aksjehandel ikke virker og at noen "disponerer" aksjeoppgjør i 3 dager.

Svar fra Nordea Bank
07.05.2021 08:52
Hei Hans! Her har du vært skikkelig uheldig, og jeg kan ikke annet enn å beklage. Behandlingstidene på det du nevner over skal ikke være så lang, og det skal i alle fall ikke være nødvendig å purre flere ganger for å få det ordnet. Når det gjelder oppgjør av aksjer er det en oppgjørsfrist på 3 dager for både kjøper og selger, og derfor tar det 3 dager før oppgjøret er på konto. Pengene blir derimot disponible for handel umiddelbart etter salget. Jeg håper du har fått løst dine ærender nå, og at du får en bedre opplevelse hos oss videre. Tusen takk for at du tok deg tid til å gi oss en tilbakemelding – på denne måten blir vi bedre. /Silje
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice og generelt brukergrensesnitt."

Har nå vært Premium kunde i Nordea noen år, og synes kvaliteten på deres tjenester har sunket betraktelig de siste årene. I dagens samfunn hvor digitalisering er kommet for å bli, er det viktig at tjenester har et godt og intuitivt brukergrensesnitt. Min påstand her er at Nordea virkelig kan og må bli bedre på dette området. Nettsidene deres er utrolig rotete, og det er kronglete og lite intuitivt å finne frem til ønsket informasjon. De opererer med forskjellige avdelinger som ikke "samarbeider" i brukergrensesnittet. Dette tilsier at du må logge deg inn på mange forskjellige sider / plasser for å finne din kunde og låneinformasjon. Eksempelvis hvis du har billån må du logge inn via Nordea finans. I tillegg når du logger inn hos Nordea finans, så vil du ikke kunne finne informasjon om hva status på ditt løpende lån er (restbeløp, renter osv). Dette er informasjon som burde ha vært samlet på din personlige "min side" eller et slags kunde dashboard. Når det gjelder kundeservice, så har jeg de siste 3 månedene hatt flere henvendelser via deres nettskjema, hvor også etter gjentatte purringer, jeg fremdeles ikke har fått noen svar. Hadde også et telefonmøte (avtalt videomøte i forbindelse med finansiering oppussing av egen bolig). Ble lovet svar innen 2 til 3 dager. Det er nå snart gått 2 uker, og fortsatt ingen tilbakemelding. Skal også nevnes at det ikke ble gitt noen som helst informasjon i forkant av avtalt videomøte, om ønsket dato var grei, og om hvordan / hvilket digitalt verktøy skulle benyttes (Zooom, teams, egen løsning etc.). Nordea er konkurransedyktige på renter, men med dagens generelt lave rente nivå, så vurderer jeg nå å bytte bank, selv om jeg kanskje må betale noen kroner mer i renter. Ser nok dessverre at Nordea kanskje mer og mer går over til å være en ren forretningsbank, og dermed nedprioriterer sine privatkunder.

Svar fra Nordea Bank
04.05.2021 10:25
Hei! Tusen takk for at du tar deg tid til å dele dine tanker. Vi skulle jo selvsagt helst sett at du ikke hadde disse opplevelsene/dette inntrykket, men vi blir veldig glade for så konkrete og konstruktive tilbakemeldinger som dette! Mye av det du nevner her er områder som vi jobber med å forbedre allerede. Blant annet kan jeg gledelig meddele at vi straks er på plass med ny nettbank (dato ikke klar, men det blir trolig før høsten hvert fall). Vi vet at det stilles krav til våre digitale løsninger, og dette er noe som har høy prioritering hos oss og vi kommer til å ha stort fokus på dette også fremover. Den nye nettbanken blir et stort løft, og vi fortsetter også stadig å utvikle vår Mobilbank, samt appene Nordea Wallet og Nordea Koder og andre digitale løsninger. Vi jobber også stadig med å forbedre våre nettsider, og vi tar med oss dine innspill i forhold til informasjonen/innlogging som går på tvers av avdelinger/datterselskaper. Vi vet også at det er ønske om en bedre onlineløsning for våre Nordea Finans-kunder, men har på nåværende tidspunkt ikke informasjon om når dette eventuelt vil være på plass. Når det gjelder hjemmesidene for våre Nordea Bank-kunder så ønsker vi at informasjon skal være så lett tilgjengelig som mulig, og at det skal være intuitivt å finne frem. Dette er noe vi ser på kontinuerlig, og vi har blant annet forsøkt å gjøre det litt enklere ved å samle nyttig praktisk informasjon og linker til alle våre selvbetjeningsskjemaer under «Kundeservice» på www.nordea.no. Jeg antar det er via disse sidene du tidligere har sendt oss melding, og det er svært beklagelig dersom du ikke har fått svar på dine henvendelser. Jeg er ikke kjent med at det skal være tekniske problemer med innsendelse av disse skjemaene, så det vil vi gjerne undersøke litt nærmere og blir svært glade om du har mulighet til å sende oss litt mer informasjon om dette via din nettbank, slik at vi kan få undersøkt hva som har skjedd konkret i ditt tilfelle. Det samme gjelder henvendelsen angående lånet, du burde selvsagt ha fått tilbakemelding som lovet, og vi ønsker gjerne å se nærmere på hva som har skjedd her. Jeg håper at du vil vurdere å ta kontakt med oss direkte slik at vi kan forsøke å få rettet litt opp i inntrykket og få løst de sakene som du fortsatt venter på svar på. Vi har nå som målsetting om å bli banken med de mest fornøyde kundene, og jeg kan love deg at vi kommer til å ha sterkt fokus på tilgjengelighet, gode kundeopplevelser og gode digitale løsninger i tiden som kommer. Jeg håper at vi får beholde deg som kunde og at du gir oss en sjanse til å bevise at vi er på riktig vei! /Hanne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fra topp til bunn!"

Gikk fra DnB til Nordea for noen år siden, fikk ett positivt førsteinntrykk med kontaktperson og gode råd. Så for 1 år siden begynte det å bli skikkelig dårlig, da jeg fikk ett elendig økonomisk råd som ødela mye for meg. Jeg ble forbanna, og krevde svar på kunnskapen og så dårlige råd...De svarer bare "vet ikke". Jeg har over gjennomsnittet god kredittscore, og alt på stell, men får ikke 5 øre i lån hos de, men hos alle andre banker ;) De svartelister folk som de har lurt tidligere med dårlige valg.

Svar fra Nordea Bank
27.04.2021 17:23
Takk for at du har delt tilbakemeldingen din, selv om vi selvfølgelig ikke er fornøyd med opplevelsen du har hatt. Du skal selvsagt få et svar som er klargjørende for deg og dersom du mener du ikke har fått dette fra rådgiver er det meget beklagelig. Vi ønsker å være en totalbank for våre kunder og som er der i de ulike livssituasjonene for å komme med gode råd og løsninger. Av og til vil våre retningslinjer og rutiner kunne sette enn stopper for at en aktuelle drøm eller søknad om boliglån ikke går som ønsket. Jeg kan dessverre ikke undersøke din sak direkte, men på generelt grunnlag kan jeg si at vi har strenge regler å forholde oss til i alle typer søknader om finansiering. Skulle avslaget på noen måte være uklart for deg må du gjerne kontakte oss direkte så vi kan ta en titt på saken. Du treffer oss på telefon 232 06001 eller du kan starte en chat med oss gjennom nettbanken. /Cathrine
Tidligere L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Styr lang unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig kundeservice på alle plan. Har gått fra å være en god bank til en totalt ubrukelig bank både privat og næring de siste åra. Sats på en mindre bank som faktisk bryr seg om kundens behov, og fortsatt klarer å utøve godt gammeldags bankhåndverk.

Svar fra Nordea Bank
26.04.2021 15:52
Hei! Dette var ikke hyggelig lesning, og vi er lei oss for at du har endt opp med dette inntrykket av oss. Det er litt vanskelig å vite hvor du opplever at skoen trykker, men vi vet at det er en del områder som vi har forbedringspotensiale på, og som vi allerede jobber intenst med å forbedre. Blant annet vet vi at vi har hatt alt for lang ventetid inn til vår kundeservice for mange av våre kunder, men endelig har vi nå fått resultater av de grepene vi har gjort og hadde i første kvartal fått ventetiden ned i 1 minutt i snitt. I tillegg til at fremover skal være tilgjengelig for kundene våre via chat og telefon, forsøker vi også å tilrettelegge så godt vi kan for at kundene våre enkelt kan få løst sine ærender selv via mobilbank/nettbanken og www.nordea.no/kundeservice. Vi kommer veldig snart med ny og forbedret nettbank privat! Og mobilbanken vår blir stadig oppdatert med nye forbedringer og appen får nå veldig gode tilbakemeldinger fra kundene våre. Vi kommer fremover til å satse knallhardt på å levere både på tilgjengelighet og på gode kundeopplevelser for våre kunder, og har som ambisjon om å bli banken med de mest fornøyde kundene. Vi har fortsatt en vei å gå, men jeg lover deg at vi definitivt har kundens behov i fokus fremover! Jeg håper derfor at du er villig til å gi oss en sjanse til. /Hanne
Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice! :-("
1 syns denne omtalen er nyttig

Svigermor har i alle år hatt konto i Nordea. Hun ble syk, og vi måtte betale regningene hennes fra hennes konto. Dette var tilnærmet umulig, viste det seg - vi sendte inn korrekt fullmakt, måtte opprette egen konto i banken, og hadde ørten telefoner med banken, men nei - ingen visste noe, eller kunne forklare hvorfor fullmakten tok evigheter å godkjenne. Dessverre døde svigermor, min mann er oppnevnt som bobestyrer. Kontoen hennes ble sperret, der reagerte banken forholdsvis raskt. Skifteattest er sendt inn, men blir kontoen åpnet? Nei - og ingen kan forklare hvorfor!!! Elendig!

Svar fra Nordea Bank
22.04.2021 17:40
Hei! Det er svært kjedelig å høre om opplevelsen dere har hatt hos oss. Sånn skal det absolutt ikke være, og det å disponere og betale regninger for noen andre, skal i utgangspunktet være en enkel sak. Det er vanskelig for meg å si hva som har skjedd i deres tilfelle, men jeg vil uansett beklage erfaringen dere har hatt hos oss. Jeg håper dere er villige til å kontakte oss igjen, så vil vi selvfølgelig undersøke saken nærmere og til slutt få løst dette. /Silje
Markus A. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Banken med merkelige løsninger"

Er privatbank kunde og bedriftskunde. Gikk over til Nordea for noen år siden og opplever grei service, men siden jeg driver med utleie er det et mareritt å bruke Nordea ifbm depositumskontoer. At de som eneste bank jeg har brukt har en praksis om at leietaker må være den som tar kontakt med banken for å opprette depositumskontoen er helt sprøtt, leietaker må også ta initiativ til å få de fjernet etter opphørt leieforhold. Som utleier er det noe jeg absolutt ønsker å gjøre selv, og det medfører alltid ekstraarbeid og mas/kommunikasjon for å få noe som er en enkel sak i andre banker utført gjennom Nordea Synd egentlig siden jeg er rimelig godt fornøyd med banken for øvrig, men siden jeg driver med utleie så er det noe som gjør at jeg kommer til å bytte bank.

Svar fra Nordea Bank
16.04.2021 11:03
Hei Markus. Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding. Årsaken til at det er leietaker som skal kontakte oss vedr opprettelse av kontoen er fordi det er leietaker som skal stå som eier av kontoen. For at vi skal få opprettet en konto med leietaker som eier av konto, må det være leietaker som tar kontakt med banken. Når det gjelder avslutning av kontoen så er det utleier som må ta kontakt for fristillelse. Når kontoen er frigitt, må leietaker selv ta kontakt for å få overført pengene til sin private konto da enten i Nordea eller I annen bank. Håper dette var oppklarende. Ønsker deg en fin helg.
Leif R. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kundeservice og omtanke"

Å komme til Nordea Direct fra DnB var en stor forbedring. Alltid hyggelige mennesker på kundeservice. Opplevde til og med å bli oppringt med økonomiske råd rundt ett problem jeg hadde. Et par småting i mobilappen kan bli bedre, men alt i alt tror jeg fremtiden med Nordea Direct blir bekymringsfritt og hyggeligt :)

Svar fra Nordea Bank
28.03.2021 16:38
Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding, Leif! 😊 Det er kjekt å lese at du har fått hjelpen du trengte og råd på veien. Vi setter stor pris på å høre dette og det er akkurat slik vi ønsker å fremstå. Mobilbanken oppdateres fortløpende med nye funksjoner og tjenester, så mulig de småtingene vil bli bedret på et senere tidspunkt. /Morten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bank for de som liker det vanskelig"

Jeg har i en årrekke vært private banking kunde, både privat og med mine selskaper, i Nordea men har nå sett meg lei en bank som ligger langt bak de fleste andre. Nettbanken er så manuel og gammel at sjekkhefte og brevgiro er en oppgradering, hver gang de siste årene jeg har tatt opp dette er det samme regla med at de snart kommer med ny nettbank, nå har jeg ventet på denne i 5 år og ingenting har endret seg. Og jeg kan garantere at de kommer med samme svadaet som svar her at den "snart" kommer. Helt enkle og grunnlegende funksjoner mangler i nettbanken, er du så uheldig å f.eks skulle betale en betaling på et større beløp så er dette nesten umulig å få gjennom uten å ta kontakt med en kundebehandler. Rart at de 3 - 4 andre bankene jeg benytter ikke har en slik funksjon, de har vel skjønt at det bare er til bry for kundene kanskje. Skal du gjøre noe så enkelt som å avslutte en konto må du også enten ta kontakt med en kundebehandler, eller benytte et skjema på nettsiden, som du først fyller ut, så tar det en liten uke før du igjen bekrefte at du ønsker det, så tar det nye dager før kontoen er avsluttet... 9 dager tok det å avslutte en konto.... Om du er som meg og er avhengig av at ting går smertefritt og uten at du hele tiden må ta kontakt med kundeservice så styr langt unna Nordea. Hilsen ex-Private Banking kunde

Svar fra Nordea Bank
17.03.2021 10:00
Hei Tor Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Leit å høre at vi ikke har kunnet innfri dine forventninger og at du nå velger å bytte bank. Det har tatt lang tid å utvikle ny og bedre nettbank i Nordea og jeg har full forståelse for at tålmodigheten din har tatt slutt etter å ha ventet i 5 år på denne. Det er imidlertid synd å høre at du forlater oss nå helt på tampen til lansering av den nye nettbanken, for ja den kommer nå om få uker! (helt sant) Den nye nettbanken får et langt bedre design og en rekke oppgraderte tjenester som vi pr i dag mangler i den gamle utgaven. Funksjonen du nevner om betalinger av større beløp (gjerne uten KID nummer) er av sikkerhet til deg som kunde. Dette kan løses uten at du trenger å kontakte kundeservice, det du trenger for selv å løse ut betalingen er din BankID brikke. Når det er sagt så ser vi på alternative løsninger for slike betalinger for at disse skal kunne gå lettere for kundene våre. Når det gjelder avslutning av konto så er ikke dette en prosess som skal ta 9 dager. Jeg vet dessverre ikke hva som kan ha oppstått i ditt tilfelle men her har det nok skjedd en feil underveis og det er meget beklagelig, slik skal det ikke være. Jeg tar selvsagt med alle dine tilbakemeldinger videre og takker deg for dine innspill. Jeg håper du blir fornøyd med din nye bankforbindelse og håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden dersom bankbytte igjen skulle bli aktuelt. Ønsker deg en fortsatt fin dag. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Har fått boliglån raskt og enkelt. Takk."
1 syns denne omtalen er nyttig

For et år siden har jeg prøvd å få lån i flere forskjellige banker (blant annet i en bank der jeg var kunde i 10 år og som kunne lett se hvordan jeg sparte gjennom årene). Men nei, selv som sykepleier kunne jeg ikke få et sånn med bare 13% egenkapital. Takket en kollega kontaktet jeg Nordea og fikk lån på noen få timer. Svært fornøyd med kommunikasjon hele veien.Tusen takk.

Svar fra Nordea Bank
17.03.2021 09:56
Hei Julia! Så hyggelig å høre at du er godt fornøyd med oss og at du opplevde låneprosessen og kommunikasjonen underveis som veldig god, det er slik vi ønsker at det skal være 😊 Takk for fin tilbakemelding! /Hanne
Bjørg A. B
Kundetilfredshet
"Avslutte konto"

Har hatt depositumkonto hos Nordea. Denne ble tydeligvis ikke slettet da utleier betalte ut depositumet til meg. Logget meg derfor inn i nettbanken og oppdaget da at Nordea har opprettet en annen bankkonto på meg også. Uten mitt samtykke... Hvordan i alle dager kan dette skje?

Svar fra Nordea Bank
17.03.2021 09:56
Hei! Depositumskontoer hos oss blir ikke avsluttet automatisk, leietaker må ta kontakt med oss og gi oss beskjed om at kontoen skal avsluttes, med informasjon om hvilket kontonummer beløpet ønskes overført til. Normalt sender vi melding til leietaker via nettbanken så snart utleier har fristilt kontoen, og etterspør da hvilket kontonummer beløpet ønskes overført til. Vi beklager selvsagt dersom dette ikke ble gjort i ditt tilfelle, da har det nok skjedd en glipp fra vår side. Vi oppretter ikke kontoer uten samtykke fra kunden, nye kontoer må alltid signeres for, enten fysisk eller med BankID. Vanligvis opprettes det en vanlig konto i forbindelse med at man registrerer seg på www.nordea.no/blikunde, så jeg vil tro at dette også var tilfellet her. Ta kontakt med vår kundeservice på telefon, via sikker chat eller via melding i nettbanken din så hjelper vi deg selvsagt med å få avsluttet begge kontoene om du ønsker det 😊 /Hanne
Torill L. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"AD KUNDE.SERVICE"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ALLTID opplevet meget god service fra Nordeas Kunde.behandlere. Bare slitsomt å godta disse coocisene for å komme inn via mobil. Intet å klage over

Svar fra Nordea Bank
11.03.2021 09:50
Hei Torill, Tusen takk for en særdeles hyggelig tilbakemelding! Vi jobber hver dag for å gi våre kunder en service av ypperste kvalitet, det gleder meg stort at du opplever oss på denne måten :-) /Steffen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Møkkabank"

Har vært kunde hos Nordea i noen år ifb med deres avtale med NITO, som gjorde at jeg ble såkalt «Premium» kunde, men nå gidder jeg ikke mer og flytter til Storebrand Bank. Makan til treg, byråkratisk møkkabank skal du lete lenge etter! De er så store at de bryr seg ikke noe om de mister kunder. De såkalte «rådgiverne» gir råd basert på hvor mye banken kan tjene og ikke på hva du som kunde kan spare. Noe som forsåvidt er ok, men de kan i det minste prøve å skjule det ovenfor kundene... Har du f.eks. billån så må du selv kontakte Nordea Finans da «de er en annen avdeling» så ingenting derfra er å finne i nettbanken og det virker som om samarbeidet internt er ikke-eksisterende. Du må argumentere i lange baner for å få det som du vil så nå er det nok!

Svar fra Nordea Bank
05.03.2021 17:48
Hei Eirik. Takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er svært leit å høre at du opplever oss slik og spesielt i forbindelse med vårt Premium-konsept. Premium er for deg som både er opptatt av gode betingelser og som ønsker en bank med ekspertise og tjenester innenfor et bredt spekter av områder. Som Premium-kunde skal du få økonomisk og juridisk rådgivning tilpasset din unike livssituasjon. Du får tilgang til din egen rådgiver som vil være din primære kontakt i Nordea, og vil hjelpe deg med lån, sparing, forsikring og pensjon. Rådgiveren vil også sørge for at du får bistand fra den ekspertisen du måtte behøve. Når det gjelder Billån administreres disse av Nordea Finans så informasjon om disse lånene er dessverre ikke tilgjengelige I den private nettbanken hos oss I Nordea Bank. Det jobbes med å utarbeide en egen digital plattform hvor en kan logge inn for å hente informasjon om disse lånene, dog er ikke denne helt på plass per i dag. Det er synd vi ikke har kunnet innfri dine forventninger og at du nå velger å bytte bank. Jeg håper du vil gi oss en ny sjanse i fremtiden og du er hjertelig velkommen tilbake til oss! /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Når nettsiden ikke er å finne fram på"

Det er umulig å finne innlogging til digital postkasse og få sjekket lånesaldo på billånet uten å være dagligbankkunde. Og får jo ikke logget inn når man bare er lånekunde... Det er dårlig service og nettside og mobilside det...

Svar fra Nordea Bank
26.02.2021 15:41
Hei Kristin, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Da Nordea Finans administrer billånene, er ikke informasjon om disse tilgjengelig i den private Nettbanken hos oss i Nordea Bank. Det skal jobbes med en digital plattform hvor en kan logge inn, dog er ikke denne helt på plass per i dag. For mer informasjon, vil jeg anbefale deg å ta direkte kontakt med Nordea Finans på telefon 23206020 - kontaktinformasjonen er tilgjengelig via deres hjemmesider: http://nordeafinans.no /Steffen
Fernando
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En manuell bank som later som den er digital -styr unna!"

De enkleste ting krev en håndspåleggelse av kundestøtte. Alle transaksjoner tar flere dager. Siste eksempel var nå da Nordea opprettet en bufferkonto for meg. Jeg fant ikke hvordan jeg kunne betale fra denne og kontaktet kundestøtte i dag og her er svaret: Ja det stemmer at dette er mulig å gjøre. Jeg skal se på kontoen din her og det kan høres ut som om det mangler en innstilling på nettbetaling knytt til denne. Bare et lite øyeblikk, så skal jeg se på det her. I tillegg krever de gebyr for å lønnskonto hos dem. Så snart jeg har solgt meg ut av alle aksjer forlater jeg dem for godt.

Svar fra Nordea Bank
18.02.2021 08:48
Hei Fernando. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss og nå ønsker å byte bank. Når det gjelder din Bufferkonto så må det dessverre ha oppstått en feil ettersom muligheten for nettbetaling skal ligger på kontoen, det er ikke noe du vanligvis skal måtte kontakte oss om. Vi er på ingen måte en manuell bank. Vi har utviklet mange selvbetjente løsninger for diverse tjenester, vi har nett, mobilbank og andre apper som man kan benytte seg av og da ikke trenge å kontakte Kundeservice direkte. Vi er dog her som støtte for våre kunder når de trenger bistand med diverse tjenester. Når det gjelder betalinger/transaksjoner så tar ikke disse flere dager å utføre mellom 2 norske banker. Betalinger går samme dag så lenge betalingen er utført på en virkedag innen kl 14:00. Legger du for eksempel inn en betaling en fredag etter kl 14:00 trekkes dette påfølgende bankvirekdag som er mandag. Betalinger til utlandet tar gjerne oppmot 3 dager med mindre du har valgt hastebetalig. Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25,- kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og Nettbank. Dette er da det du betaler for. Jeg forstår det sånn at du allerede er i gang med bankbytte og håper da du blir fornøyd i din nye bank. Skulle det være aktuelt med bankbytte i fremtiden håper jeg du er villig til å gi oss en ny sjanse. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Helt på trynet! Min bestefar klarer ikke å bruke nettbank og trenger derfor disponent, ikke har han bank id. Sender inn skjema dem har på nett med 2 vitner - men neida det er ikke godt nok, selvom alt går etter boka! Bestefar ringer inn og bekrefter fullmakt og samtidig overføre penger fra hans konto inn til en annen sånn at han får betalt sykehusregningen hans i utlandet, nå er han stuck og får ikke dra før han har betalt den og banken hjelper lite! Forferdelig trist og elendig service! Avisen blir kontaktet om de ikke hjelper til asap!!!

Svar fra Nordea Bank
10.02.2021 12:27
Hei Zain. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding til oss. Det er svært beklagelig å høre at du har hatt dårlige opplevelser med Kundeservice hos oss i Nordea. Uten å kjenne til sakens detaljer, kan jeg på generelt grunnlag si at disponentfullmakten underskrevet av to vitner som ikke er i familie med disponenten skal være tilstrekkelig - gitt at vi har legitimasjon å kontrollere alle signaturene mot. Disponentrollen på konto kreves for at du skal kunne overføre penger på din bestefars vegner, dette kan vi ikke gjøre uten at du har tilknytning til konto. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 23206001, så skal vi naturligvis ta en titt på hva som er gjort i dette tilfellet. /Steffen
Kjetil D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hjelpsom og tilgjengelig"

Flinke medarbeidere som ofte gir litt ekstra for å hjelpe med de utfordringer som måtte dukke opp. Eneste som er synd er at de ikke har døgnåpen kundeservice lenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trist opplevelse"

Nå er det nok for min del. Etter snart 45 år kundeforhold i Nordea får jeg en e-post med varsel om betaling for å være kunde i Nordea. Det blir i tillegg betaling x2 siden vi er 2 i husstanden. Vi har ikke betalt dette tidligere, men Nordea mener at vi skulle ha blitt belastet for å være kunde i Nordea tidligere også. Små penger, men for min del ikke akseptabelt. Kommer til å søke andre løsninger å ta med alle kontoer og investeringer og pensjonssparinger til en annen bank. Løsningene til Nordea er langt fra unike. Mye nedetid og feilmeldinger. Har kontaktet Nordea, skriftlig og muntlig, men det pekes på Nordea policy. Da er min policy at jeg får heller ta jobben med å sjekke ut de andre alternativene. Når jeg ser på rankingen her så bør kanskje Nordea tenke seg om. Tilnærmet helt nederst av alle banker.

Svar fra Nordea Bank
02.02.2021 11:14
Hei Jan. Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding. Varslingen du har fått er beskjed om prising av Dagligbankpakken. Tidligere var våre produkter priset separat. Nå har vi samlet alle basisproduktene og tjenestene i Dagligbankpakken og innført en pris på 25,- kroner i måneden. Inkludert i pakken er blant annet brukskonto, ett bankkort, mobil- og Nettbank. Har du en brukskonto med tilhørende kort er du nok blitt belastet tidligere men da 300,- kr 1 gang i året. Så er dette tilfelle så belastet du nå fremover ikke noe mer enn tidligere. Leit å høre at du vurderer å byte bank på grunn av dette. Når det gjelder nettbanken vår har vi ikke så mye nedetid. Vi kan selvsagt oppleve feil på enkelte tjenester til tider, men en oppetid på over 99% håper vi er akseptabelt. Det vil og snart lanseres en helt ny nettbank hvor og flere tjenester blir tilgjengelig og den får et helt nytt design. Dersom du nå bytter bank håper jeg du vil gi oss en sjanse i fremtiden om det igjen skulle bli aktuelt å bytte bank. /Cathrine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Misbruk av makt"

Det er en finanstådgiver som heter,E[anonymisert].Styr unna han!Han gir folk falske forhåpninger og behandler deg som en tigger.Han får deg til å innhente masse dok også hjelper han deg likevel ikke,svarer ikke på telefon,sms eller epost,ignorer deg totalt.Får dere han som rådgiver,spør om å få en annen!

Svar fra Nordea Bank
18.01.2021 11:54
Hei Nez, Det er trist å lese at du sitter igjen med en slik erfaring etter samtale med en av våre rådgivere. Om en søker om boliglån så vil det ofte være nødvendig at vi innhenter en del informasjon om blant annet inntekt og gjeldsforhold for å kunne kjøre en lånesak. Uavhengig av utfall på saken så skal rådgiver gi deg en tilbakemelding, og gi status fortløpende dersom det tar tid å få en endelig beslutning. Om en forsøker å ringe, sender SMS eller e-post/digital melding skal rådgiver svare så fort vedkommende er ledig. Nå kjenner jeg ikke til den aktuelle saken, og har heller ikke mulighet til å gå inn på den via bytt.no, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 232 06001 og si Lån. Vi kan da få sett på saken og eventuelt satt deg i kontakt med en annen rådgiver. /Morten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Tvilsom kundeservice, kronglete nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kronglete nettbank full av bugs. For mye nedetid og systemfeil. Svært variabel kundeservice - til tider helt grei, til tider fraværende.

Svar fra Nordea Bank
11.01.2021 13:51
Hei Kalle, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en tilbakemelding. Nettbanken vår er riktig nok ganske gammel og har kanskje ikke det fresheste designet, men mye nedetid vil jeg ikke påstå at den har. Feil på enkelte tjenester kan selvfølgelig forekomme, men en oppetid på over 99.9% håper vi er akseptabelt. Den oppetiden håper vi fortsetter når en ny og sprekere nettbank blir lansert, noe som etter planen skjer i løpet av første halvår i år. Da blir også flere tjenester tilgjengelig og den får et langt bedre design. Håper du blir fornøyd med både den og kundeservicen vår neste gang du er i kontakt med oss 😊 /Lasse
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR