Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
114
av 116 innen
dagligbank
19%
anbefaler
Nordea Bank
Filtrer omtaler
35
11
14
34
174
Sorter omtaler etter
Viser av 268 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
"Ventetid på telefon"

Ifm bilsalg hvor kjøper finansierer via Nordea Finans, har det bare blitt krøll. Vi har fulgt instrukser fraNordea mht salgsprosessen, omregistrering osv til punkt og prikke, men Nordea betaler ikke ut salgssummen før bilen er omregistrert. Men det er allerede gjort, men Nordea har ikke fått med seg dette. På linken de sender er det umulig å komme videre, og på telefonen er det 51 minutters ventetid. Snakk om elendig, eller manglende, kundeservice. Glad Nordea ikke er min bank, men stakkars kjøper.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"dårlig netbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

å vente 45 min på hjelp når jeg ønsker å bruke nettbank til en betaling og den ikke fungerer

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs lang ventetid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Eviglang Tlf kø. Tilby oppringning. Trenering av innføring av mellomfinansiering. Dårlig kommunikasjon mellom AVD.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Tungvinn bank uten evne til å yte kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Treg bank uten fokus på kunden. Dårliigere betingelser enn andre banker. Uten evne til å vurdere en situasjon eller kunde individuelt. Regnearkene, grådighet og frykt råder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Overlegen rask og god oppfølging!"

Oppriktig vilje til å løse mine problemer! Rask oppfølging og gode betingelser! I løpet av 1 år ble en negativ trend snudd til en positiv! Mye takket være banken og en god gjensidig plan. Antagelig spesielt heldig med saksbehandler! Lagde et skreddersydd opplegg for meg som hjalp meg ut av en vanskelig situasjon. Meget takknemlig!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Uakseptabel kundeservice"

Elendig kundeservice, lite behjelpelig og utrolig dårlig opplæring av ansatte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Tungvint å bli kunde"

Som en av mange "avhoppere" fra Sbanken tenkte jeg å se hva slags konkurransedyktige utvalg det fantes der ute i dag. Nordea: Bli kunde med BankID fra hvilken som helst bank! Virkelighet: Forsøker å logge inn på nettside for å starte nytt kundeforhold - stopper opp ved "one-time code", som tydeligvis må være Nordea sitt, og som jeg må bestille? Forsøker å logge inn via mobilapp, når jeg får logget inn står det "finner ingen eksisterende avtaler, avbryt". Husker forsåvidt ikke heller hvordan jeg faktisk *fikk* logget inn, fordi det klarte jeg å rote frem litt sånn på måfå. Femten minutter senere er jeg fortsatt like forvirret og ikke noe nærmere verken nytt kundeforhold eller bankkort hos Nordea. Ikke kan man se på en demo av verken nettbank på web, eller av app. (PS! Det tok mindre enn to minutter å oppnå alt dette hos Bulder.) For meg som har vært vant til 100% digitalisert bankhverdag med Sbanken i mange år er dette ekstremt dårlig først inntrykk, prosessen er tungvint og føles byråkratisk på den gamledagse måten, og summen sumarium ikke fristende i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Finner ikke noe informasjon om mitt billån"

Har billån i Nordea. Har brukt en evighet på å prøve å finne det for å få oversikt overalt på nettsidene. Ingenting dukker opp. Dette er dårlig nå i 2022, burde være enkelt å kunne logge inn å få oversikt over et lån

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Flott mobiobank"

Mobilbanken er oversiktlig. Men burde ha flere valg. Den nye nettbanken virker bra.(testet beta) Kundeservice har hjulpet meg bra i mitt bytte fra sbanken Gebyr på 25 i mnd er ikke noe dyrere en det andre banker tar i års gebyr på kort

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billån i Nordea"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har billån i Nordea. Har nå vært inne på ulike Nordea sider for å finne mitt eksisterende billån. Finner ikke noe som helst, vet ikke om de gjør dette bevisst for å forvirre kundene. Vi er i 2022 og kundeopplevelsen på nett oppleves som 1999, terningskast 1. Har ikke kundeforhold utover billån.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Senker ikke renten automatisk hvis egen avtale"

Ettersom de har dårligere boliglånsrente enn sine konkurrenter (utenom DnB) så kontaktet jeg dem for å avtale samme rente som en konkurrent jeg vurderte. Men når renten gikk videre ned hos alle, inkludert dem selv, så gikk ikke renten ned på midt boliglån. Dette skjedde to ganger. Så da endte jeg opp med dårligere rente enn standard renten deres... Når media spør dem om dårligere rente sier de alltid at man kan bare kontakte dem så ordner det seg nok. Men dette er bare svindel og bedrageri!

Geir A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hvorfor gjøre det så vanskelig å bli kunde?"

Vurderer å bruke enkelte tjenester på Nordea Bank, men det er en jungel å få tilgang til noe så enkelt som nettbank! Hva er poenget med å gjøre det så sinsykt tungvint?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Har fått nok nå bytter jeg bank. Elendig kundeservice og brukervennlighet. Noen ganger er det umulig å komme gjennom på telefon. Chat alternativet tar også lang tid og hjelpen man får er heller ikke god.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"dårlig kundeservice"

Dårlig service. De har slettet betalingen hver gang jeg prøvde å sende penger til utlandet. De mente at de krever en kode som beskriver årsak til betaling. mens det finnes ingen alternativ hvor kode skal skrives inn i. Har kontaktet banken flere ganger og ba om hjelp uten lykkes.

Svar fra Nordea Bank
16.02.2022 12:15
Hei Y.N! Så kjedelig å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger fra oss. Det er absolutt ikke sånn du skal oppleve det når du kontakter oss. Koden du må registrere når du legger inn betalinger til utlandet er kun nødvendig når betalingen overstiger et visst beløp. Da er vi pliktige til å rapportere inn til Valutaregisteret hos Skatteetaten hva overføringen gjelder. Denne informasjonen må du fylle ut selv før betalingen godkjennes, og det er dessverre ikke noe vi kan gjøre for deg. Dersom du ikke får til å registrere koden kan vi selvfølgelig bistå deg underveis i betalingen hvis du kontakter oss på tlf. 232 06001, eller via chat fra nett-/mobilbanken når du skal registrere betalingen til utlandet. Håper det er til hjelp! 😊 /Lasse
Monica L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Nordea i mange år og har alltid vært fornøyd! :)

Svar fra Nordea Bank
15.02.2022 16:03
Hei Monica! Tusen takk for tilbakemeldingen din! Det setter vi selvfølgelig stor pris på å høre! 😊 Skulle du ha noen spesielle ting du er ekstra fornøyd med, eller det er ting du ønsker at vi bli bedre på, så setter vi enormt pris på feedback om dette. Da kan du gjerne benytte skjemaet under, så tar vi tak med det samme 👌 Håper du fortsetter som fornøyd kunde i årevis! 😊 /Lasse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Vanskeligheter med innlogging med bank ID"

Får mye feilmeldinger ved innlogging og vanskelig å få hjelp på chaten, den tar alt for lang tid.

Svar fra Nordea Bank
15.02.2022 16:03
Hei May, Det høres ikke bra ut, og det er slettes ikke sånn du skal oppleve det når du forsøker å kontakte oss eller logge inn til andre tjenester. Uten å vite konkret hva slags feilmelding du får, så er det litt vanskelig å vite hva som er årsaken til problemet. Generelt sett har nett- og mobilbanken vår svært lite nedetid, og i tilfeller hvor vi har generelle problemer som rammer alle er vi raskt ut med beskjed på innloggingssiden. Derfor er det nærliggende å tro at feilmeldingene du opplever kan skyldes problemer med BankID eller nettleseren din, men for å avklare dette nøyaktig må du nesten ta kontakt med oss på kundeservice. Du kan ringe oss på tlf. 232 06001, eller starte en chat fra nett-/mobilbanken og nordea.no, så bistår vi så raskt som mulig 😊 /Lasse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God bank, god servise"
1 syns denne omtalen er nyttig

Utmerket bank , har vært kunde siden 1987 c Den gang het de Kredittkassen....De er som de fleste andre opptatt av kundene sine...

Svar fra Nordea Bank
15.02.2022 16:03
Hei Grethe! Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Slikt liker vi å høre 😊 Dersom du har ting du liker spesielt godt, eller kanskje noe du mener vi kan gjøre bedre, så setter vi enorm pris på å høre om dette. Du kan da benytte skjemaet her: https://www.nordea.no/om-nordea/ris-ros-klager.html Vi håper du fortsetter å være en fornøyd kunde i minst 35 nye år 🥳 /Lasse
Oliver R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke tilgang til kontoen min"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nordea sier til meg at den tyske passporten jeg har ikke er godkjent fordi de mener at dette er et id kort . Noe tyskerne ikke har . Jeg kan ikke betale regninger og må ringe til banken hver gang det skal betales en regning . Jeg synes de bør kurse og oppdatere sine ansatte . Jeg har vært kunde hos Nordea siden jeg kom til Norge og brått og uten forvarsel kunne jeg ikke logge inn noe mer . Det har desverre blitt en veldig dårlig bank og kan ikke anbefales lenger .

Svar fra Nordea Bank
17.02.2022 12:39
Hei Oliver, Jeg får dessverre ikke mulighet til å sjekke hvilken legitimasjon du er registrert med i våre systemer basert på en henvendelse her, men generelt sett er vi avhengig av en gyldig kopi av pass for at innlogging med BankID skal være gyldig. Dersom vi har en gammel kopi av pass, eller at kopien ikke har registrert RFID-chippen i passet, så vil ikke BankID-avtalen kunne fornyes. Dette kan vi selvfølgelig ordne dersom vi får inn en ny kopi av gyldig pass, hvor RFID-brikken kan leses. Da vil BankID-avtalen være gyldig, og innloggingen og betaling vil fungere som normalt igjen. Ta gjerne kontakt med oss på tlf. 232 06001 dersom noe er uklart, eller du ønsker å avtale tid for å fremvise gyldig legitimasjon igjen. Håper det er til hjelp 😊 /Lasse
Øyvind V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra Bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg får alltid den hjelp jeg trenger, og de holder avtaler og føler de tar seg tid til kundene og kommer med gode råd.

Svar fra Nordea Bank
09.01.2022 20:06
Hei Øyvind! Tusen takk for en hyggelig omtale! Det setter vi stor pris på 😊 Vi lover å gjøre vårt ytterste for at du skal være minst like fornøyd i fremtiden 👌
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Håpløs bank på alle områder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukte evigheter på å få kartlagt mulighet for boliglån med verdens fjerneste rådgiver. Tallene han kom opp med var ikke i nærheten av noe jeg har fått lånt tidligere. Ringte en annen bank og fikk lån på flekken... Nordea har også verdens dårligste nettbank. Gammeldags og rotete utseende. Brukt nordea i tre-fire år men ikke skjedd noe på den fronten. De har også fryktelig lang ventetid på chat, som i tillegg spør om du fortsatt er der når du har ikke foretatt deg noe, men hva faen skal man foreta seg? Chatte med seg selv? Ventetiden er også alltid lengre enn det de oppgir.

Svar fra Nordea Bank
22.12.2021 15:03
Hei Gunnar. Takk for at du har funnet tid til å gi tilbakemelding til oss. Jeg må bare beklage at du hadde en dårlig opplevelse med oss og vår rådgiver. Vi ønsker å være tilstede i møte med våre kunder, og opptre profesjonelt for å yte best mulig service. Det er da spesielt trist å høre at du måtte bytte bank som en følge av at vi ikke var i stand til å gripe muligheten du hadde gitt oss. Vi erkjenner at vår nettbank har sett bedre dager. Det er derfor gledelig å meddele at vi har en ny nettbank under utvikling, hvor betaversjonen allerede nå åpen for testing via hjemmesiden vår. Der tar vi også gledelig imot feedback for å stadig forbedre denne. Når det gjelder ventetid på chat, så har vi den siste tiden hatt lengre ventetider enn ønskelig, noe som er svært beklagelig. Et av våre aller største fokusområder er å være ende mer tilgjengelig og selv om vi har tatt steg i riktig retning, så erkjenner vi at vi ikke er helt i mål. Du skal uansett vite at vi setter pris på alle tilbakemeldinger, og det er akkurat det som gjør at vi klarer å bli enda bedre framover. /Mikael
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hyggelige når du blir kunde, så snur tonen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Opplevde god service og hyggelige mail/telefonsamtaler ifb. bytte av bank til Nordea. Man følte seg også godt tatt imot når de gir premium-kunde fordeler og det som opplevdes som en god rente på boliglån. 2 år senere når jeg sender en hyggelig mail til kontaktpersonen jeg snakket med første gang jeg ble kunde for å høre om de kunne forhandle litt på rente, da jeg ser fler banker hadde bedre renter og også kom med tilbud var svaret fra Nordea en helt annen. Opplevde de som dels frekke og lite interessert i å engang diskutere dette. Ble også beskyldt for å ikke bruke banken aktivt og derav ikke mulighet for å gjøre noe med dette - noe som regelrett var feil, jeg bruker Nordea til alle mine banktjenester i hverdagen. Lurer da på hvor mye innsikt de man snakker med har i informasjon om kunden, eller villigheten til å beholde kunder. Jeg endte med å bytte bank, da mest pga. den dårlige servicen og ikke for så mye bedre rente.

Svar fra Nordea Bank
22.12.2021 15:02
Hei. Takk for at du har tatt deg tid til å sende tilbakemelding til oss. Det er derimot svært trist å lese at du har hatt dårlige erfaringer med våre rådgivere. Vi forsøker alltid å yte den beste service til både nye og eksisterende kunder, og på en hyggelig og profesjonell måte. Det er spesielt trist å høre at du har byttet bank som en følge av denne opplevelsen da dette er langt fra slik vi ønsker å framstå. Jeg håper at vi i framtiden har mulighet til å rette opp inntrykket dersom du skulle ønsker å gi oss en ny mulighet. /Mikael
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Pensjonskapitalbevis forsvunnet fra Nordea Liv"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg sjekket oversikten i Nordea Liv i dag var begge mine pensjonskapitalbevis forsvunnet. De var ikke å finne noen steder. Mulig at det skyldes skifte av operatør. De kom heller ikke opp når jeg søkte i Norsk Pensjon. Kanskje flere som burde sjekke. Ellers er jeg ganske fornøyd.

Svar fra Nordea Bank
09.12.2021 13:00
Hei Ruth! Først og fremst er det hyggelig å høre at du er fornøyd med tjenestene våre hos Nordea Liv 😊 Når det gjelder pensjonskapitalbevis, så blir de heldigvis ikke slettet, bare flyttet. I forbindelse med lanseringen av Egen Pensjonskonto 01.januar 2021, så blir pensjonskapitalbevis du har opptjent fra tidligere arbeidsforhold flyttet automatisk til den pensjonstilbyderen din nåværende arbeidsgiver benytter. Det vil si at pensjonskapitalbevisene du savner fra Nordea Liv høyst trolig er flyttet til en Egen Pensjonskonto hos det pensjonsselskapet din nåværende arbeidsgiver har avtale med. Disse skal vises hos Norsk Pensjon, men vil være samlet med den opptjente pensjonen hos nåværende arbeidsgiver i Egen Pensjonskonto. Håper det var oppklarende 😊 /Lasse
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"OK dagligbank."
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt grei og enkel samtale hvor jeg fikk svar på det jeg spurte om.

Svar fra Nordea Bank
03.12.2021 12:41
Hei Marit! Takk så mye for tilbakemeldingen! Betryggende å høre at du fikk svar på spørsmålet du hadde da du kontaktet oss. Det er noe vi selvfølgelig liker å høre 😊
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Blir skuffet hver gang"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt lurt/eller lurt meg selv inn som kunde hos Nordea et par ganger de siste 10 årene. Både som privatkunde og via bedrift. Service og systemer har vært gjennomgående inngrodd og slitsomt å forholde seg til. Av kanskje 10 personer jeg har har forholdt meg til så har det vært 2 som har vært noe serviceorienterte (men også de oppgitt over rammevilkår og inngroddhet). Disse to har nå sluttet. Notat til meg selv de neste 10 årene: Hold deg til andre banker. Det gjør livet ditt lettere.

Svar fra Nordea Bank
24.11.2021 08:51
Hei Rolf, Det var ikke hyggelig lesning, og slett ikke slik vi ønsker å fremstå. Jeg skjønner at vi ikke har levd opp til forventningene dine, og at du ikke er i ferd med å komme tilbake til oss. Hvis du ønsker å gi oss konkret feedback på hva du har opplevd som inngrodd og slitsomt å forholde seg til, så setter vi stor pris på dette. Du kan sende det som høres ut som velfortjent ris til oss via linken under, så skal jeg love at tilbakemeldingen blir gjennomgått og tiltak satt i verk for å utbedre prosessene du har vært misfornøyd med. /Lasse https://www.nordea.no/om-nordea/send-ris-eller-ros.html
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Tunggrodd nettbank/ mobilbank"

Nettbank og mobilbank ser ut og fungerer som om de er fra midten av 90-tallet. Selv for en som nettopp har bikket 30 er det lite intuitivt hvordan de fungerer, og jeg må som resultat ofte ty til kundeservice for helt enkle ting fordi det er så unødvendig innviklet! Er fornøyd med banken ellers!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR