Canal Digital Bredbånd har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hatt Canal Digital gjennom to ulike borettslag. Sist ble nettet oppgradert til 200mbit/s og vi fikk på en god dag maks 40. Klaget og klaget. Men de mente det var det nye utstyret vårt som var problemet. TV hos CD fungerer veldig fint, men har mistanke om at CD lurer kundene og nektet å levere hastigheten folk betaler for. Til og med avisen var umulig å lese og netflix henger seg opp eller er av dårlig kvalitet. Styr unna.
Vet hvilke erfaringer andre har, men fikk besøk av en selger som jeg trodde var fra Telenor ang fiberinstallasjon i mitt område. Jeg skrev kontrakt og oppfattet det som om kr. 599,- mnd omfattet tv internett og ip-telefon. Så kommer første regning lenge før noe er oppe og går. kr.1200 og noe pr mnd. TV og telefon var nemlig ikke med. Jeg oppfattet det annerledes. Får heller ikke sagt opp abonnementet. Dette er med respekt og melde bondefangeri av høy klasse. Canal Digital frarådes herved på det sterkeste å involvere seg med.
"alltid på nett garanti" er bare tull, nettet er nede hele tiden. Av og til over flere timer. Tregere enn reklamert også.
Sjelden til aldri nedetid og har alltid den nettkapasiteten jeg betaler for. Kjempe fornøyd!
Når man får melding på Netflix, Viaplay o.l. om at kun lyd kan vises pga manglende ressurser på en iPhone eller nettbrett. Jeg er hjemme alene. Da kan jeg vel ikke få det jeg betaler for??? Ifølge canal digital er det ikke noe feil. Kobber til under halvpart av pris leverer bedre enn fiber fra canal digital. Gjett om vi skal bytte leverandør.
Betaler for 250 mbit/s men får bare 25 mbit/s, altså 10% av det jeg betaler for. I tillegg vil de på kundeservice sier at man skal gjøre alt selv, så hvis du ikke er flink med internet og data så er det ikke mye å gjøre siden Canal Digital ikke tilbyr seg å sende noen til å fikse det. Ikke kjøp.
Installasjon av bredbånd skal visstnok ta 2-4 uker med Canal Digital. Så langt har det gått 9 uker. I mellomtiden har jeg som student og dermed avhengig av Internett, brukt tusenvis på ekstra mobildata og forespurt kompensasjon. Det nekter de på, og viser til sine generelle vilkår. Jeg leste litt i deres vilkår, og finner et punkt hvor det står at "Kunden kan kreve erstatning for direkte økonomiske tap (dvs nødvendige og dokumenterte merutgifter) som skyldes feil ved Tjenestene og som Canal Digital kunne ha forutsett som en mulig følge av feilen". Dette har jeg påpekt, men har ikke hørt tilbake fra Canal Digital. Det er forresten også noe som går igjen - urimelig lang behandlingstid. Anbefaler på det sterkeste å finne en annen leverandør.