Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telenor Bredbånd
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
80
av 81 innen
bredbåndsleverandør
7%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
19
11
15
46
298
Sorter omtaler etter
Viser av 389 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Snik øker prisen konstant, tidvis dårlig net."

Telenor driver hele tiden og øker prisene og skjuler det med kompliserte fakturarer som er gjort uoversiktelig med vilje. Så gir de deg "gratis" oppgradering for en periode, for så å informere deg at din gamle (billige) avtale ikke eksisterer lenger.

Jimmy L. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil"

Ustabil. Dårlig kunde respons. Dårlig wifi signal.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"

Ustabilt! Kort fortalt. Mister nett støtt og stadig, må resette både utvendig del og innvendig daglig.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Ganske bra"

Greit nok. Men faller ut ofte. Vil sannsynligvis beholde abonnementet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"

Ofte ustabilt nett, og lang ventetid på feilrettinger osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Vær bedre med alltid på nett garanti kompensasjon"

Telenor used to be more responsive and had better response time when they were giving you a compensation for the times they could not provide internet. Today it’s just a loss for the consumer who pays an already expensive service. Now, it’s just feels they have the monopoly where I live and regardless of how expensive they are compared to other internet providers they just have the market advantage. I can’t understand how Norway can allow this. Competition is always good for consumer.

Robert S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lett å bestille veldig vanskelig avbestille!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte bredbånd så dagen etterpå ville jeg avbestille siden har fiber her som jeg ikke visste om. Ringt nå telenor 6ganger enten er det brudd eller så ringer de ikke tilbake eller så kan man vente evig i kø og aldri komme fram dit man kan gjøre det. Jeg har brukt nå 2ctimer på å nå dem med avbestilling. Og prøver mere men fpr jeg ikke avbesilt er eneste løsning forbrukerombudet og kjøre sak så de klarer avbestille noe jeg har angrerett på. Svært misfornøyd med Telenor kommer aldri bestille noe med Telenor igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"nett er okei som alle andre men dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

signerte kontrakt på 799kr pr mnd. men ente opp med 1300kr mnd, de sendte mail om att jeg måtte si ifra når nettet var installert for å få prisen, altså akkurat det som montøren gjør når han er ferdig installert, og jeg får faktura så att nettet er ferdig og i drift vet de godt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Ringte for å si opp bredbånd på grunn av flytting. Fikk beskjed om at dette var i orden, og at det ikke ville faktureres noe mer. 1,5 mnd senere får jeg faktura for perioden frem til nå. Person på telefon sier han ikke kan se at det er sagt opp eller at jeg har ringt inn til tross for at jeg har en «hva synes du om kundeservice» melding fra den aktuelle datoen. Dette skjønte han ikke hvor kunne komme fra, og han kunne ikke gjøre annet enn å fakturerer. Ender da opp med å betale for internett i en leilighet jeg ikke har bodd i pga interne feil hos ansatte i Telenor.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Slett kundebehandling"

Hvert år må jeg tigge om en lavere pris etter at de setter opp prisen ved utløpt bindingstid Ellers er bredbånd og tv stabilt og jeg er fornøyd med det

Anzhelika A
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"

Etter kl.17.00 er umulig å lese nettaviser eller se nett-tv. Hele tiden nett stoppet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt."

veldig varierende,ustabilt.pris, veldig vanskelig å forstå fakturaen hva man betaler på.

Janniche
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dyrt"

Generelt bra, men jeg opplever litt dårlig dekning, til tross for lite hus. Veldig dyrt!

Paul B. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bredbånd tipp topp, påtvunget T-we; totalt ubrukelig!"

Flyttet inn i nytt sameie som organiseres av USBL som på beboernes vegne uten tilsagn har lås oss inn i en fellesavtale om lineær tv via Telenor og det ubrukelig produktet T-we. Alle som har brebånd og normale tv-vaner ønsker å styre dette selv, på enkel plattformer som f.eks "apple Tv, Chrome eller andre apper. Vi må nå fòre lommene til Telenor med flere tusen kroner i året via husleien, til en avlegs tjeneste vi ikke ønsker, vil benytte oss av eller tenker benytte i framtiden. Dette er forbruker-fiendtlig monopolvirksomhet av eiendomsselskapene og Telenor. Vi vil derfor komme oss ut av avtalen asap og vil oppfordre hele sameie til å si opp alle avtaler med Telenor om ikke dette kan gjøres individuelt

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rot fra første samtale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Takket ja til et tilbud over tlf. Endte opp med å ringe 5 ganger i etterkant fordi det var feil i etterfølgende e-poster, gang på gang. Deretter tar de seg forhåndsbetalt 2-2.5!!! Måneder frem Og spesifikasjonen på fakturaen er helt umulig å forstå seg på. uten å spesifikt informerende dette. De fakturerte også frakt uten å informere om det. Jeg bestrider faktura og de svarer bare overfladisk, fremfor å faktisk svare opp mine punker / grunnlag for bestridelse. Etter gjentatte oppfordringer fra meg på å svare ut min bestridelse, svarer de at de anser saken ferdig behandlet og jammen er de så frekke at de også skriver: «dine meldinger vil ikke lenger leses, bare lukkes» og deretter slutter de svare meg. Jeg står da igjen med ubesvarte spørsmål til fakturaen, noe de gir blanke i. De sender inkassovarsel, varsler om stenging og de stenger til slutt abn mitt. Totalt i strid med forbrukerkjøpsloven. Er dessverre nødt til å benytte Telenor, da INGEN andre leverandører kan matche. Altså, tvunget i knestående av denne forferdelige monopolbedriften!

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Helt tragisk!!!"

Har bestilt Telenor fiber i mars og ennå ikke fått terminert kabel. Fikk montering 10.11🥱

Teleniet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice på telefon og mail"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelige servicefolk, men med så begrensede midler at de automatisk blir ubrukelige og irriterende. Her må man gjennom en snegle av en telefonrobot for å i det hele tatt komme til køen, som gjerne er 20min+. Når man først kommer gjennom får man bare beskjed om at de ikke får gjort ditt eller datt og at for bla bla så må du settes over til noen andre, men der er det også kø så de ringer tilbake ila 2 dager. På mail skriver de alltid svar som om de aldri leste spørsmålet. Jeg fikk feilsendt 3 fakturaer og de sier at de ikke får utsatt eller hindret gebyr på disse om de overskrider forfallsdato. Det er helt tåpelig at de ikke bare betrygger kunden og fjerner gebyr fra feilsendt faktura. De er nødt til å ha forståelse for at en privatperson ikke kan/vil hoste opp 5 000,- som ikke skulle vært betalt av privatpersonen. Et firma som telenor burde kunne yte mye bedre kundeservice enn de gjør pdd. Jeg blir å bytte til en annen leverandør så fort det er mulig.

Øystein
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"bredbånd fra telenor"

Ikke stabilthar tv kanalene/internett. Dette er dårlig greier, nettet kobler srg ut både på dagen og særlig på natten rundt kl 02:00. modemet står og blinker datamaskinen får ikke tilgang via wifi til telenoe. prøvd og feilsøke og få det fikset. har vært sånn i snart 2år og det er svært frustrerende når nett blir borte når du er pålogget. heller ikke fått noen kompensasjon fra telenor på dette.

Irritert K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Det finnes ingen e-postadresse for kontakt, og det er unger på kundeservice

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få svar hos."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ubrukelig, lover og holder ikke avtaler!!! Mye skulte gebyrer på alt av utstyr. Ubrukelig utstyr!!

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna - forferdelig kundeservice"

Har dessverre internett og tv løsninger gjennom Telenor og t-we. Har dette på hytta og hjemme. Hjemme så har ruteren begynt å svikte , midter signaler på tv og internett - har vært i kontakt med kundesenteret X antall ganger for å få hjelp. Var sist i kontakt med kundesenteret i går ( ventet i 45 minutter , for så å bli brukt) de skulle for 2 uker siden sende meg en ny ruter (kostnadsfritt ) denne har ikke kommet. Måttet purre på Telenor i går , så sider de at her har det skjedd en feil og ruteren er ikke sendt meg. Denne skulle gå i posten i går , får samtidig en faktura for frakt og ny månedsleie på ruter …… Når det gjelder fiber på hytta så har jeg skrevet kontakt på 12 mnd til 799,- jeg får regning på 839,- har ringt om dette x antall ganger uten at dette blir endret…… Helt håpløst kundeservice, så styr virkelig unna trøbbel med Telenor fiber og T-we.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, bredbånd og abonomment"

Anbefales ikke. Dårlig nett. Nettet kobler seg ut heletiden. Frekke de som jobber på kundeservice når man ringer for å få hjelp/veiledning. Abonnementet er overpriset.

Olethomas M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lang ventetid på kundeservice og faktisk feiretting"

Fikk en dato for oppkobling, men ingen ting hender. Så får jeg ny dato 3 dager etterpå etter 1 time venting på telefonen da den første bestillingen bare ble kanselert uten tilbakemelding da det var feilregistrering av leilighetsnummer. Igjen ble orderen kanselert uten tilbakemelding, og etter 3 dager legges abonnement opp på ny, denne gangen får jeg beskjed om at min nabo må si opp sitt abonnement for at jeg skal få det registrert på meg. Så blir mitt abonnement registrert på meg likevel selv om de har fått beskjed om at min nabo fortsatt skal ha sitt abonnement, men det blir likevel sagt opp. Nå har jeg fått beskjed om at det skal feilrettes i 2 dager 3 ganger, altså 6 dager... Og nesten 14 dager etter først lovet oppkobling sitter jeg her med en linje på 0,,2mbit ned og 2mbit opplasting... og ingen TV... Har aldri vært borti tregere eller mer uvitende kundeservice. Alt jeg får beskjed om er at jeg må restarte utstyret (noe jeg selvfølgelig nå har gjort 8 ganger før jeg ringer de)... Når de først svarer får man bare beskjed "dessverre, vi kan ikke gjøre noe så du må vente på at teknikerne ser på det...". Er det da vits med kundeservice når man ikke kan få hjelp av de? Karakter -5 fra meg. Konkurrent får ny kunde!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
""Umulig" å få kontakt (fiberinstallasjon)"

Er vel litt på siden i denne tråden, men var den nærmeste jeg fant. I forbindelse med installasjon av fiber/bredbånd har jeg fått noen "Infomailer". Disse har alle vært no-reply, ingen kontaktperson, ingen mailadresse eller telefonnummer. Kun "undertegnet" Telenor Norge. Jeg har forsøkt å komme i kontakt via kundeservice, men flere forsøk har bare ført "åt skogen". Man kan ikke sende mail - kun bruke kontaktskjema (som selvsagt ikke passer). En gang fikk jeg oppgitt mailadresse, men da fikk jeg tilbakemelding om at adressen ikke var i bruk - med lenke til kontaktskjemaet. Så bar det tilbake til start. Fikk så melding om hjelp til feilretting (hadde jo ikke meldt noen feil siden installasjonen ikke var foretatt. Er fortsatt ikke i mål, og alt dette har medført masse frustrasjoner. Hele saken kunne vært unngått om man hadde oppgitt kontaktinformasjon i Infomailer. Siden avtale er inngått, får jeg stå bindingstiden ut.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har fiber, ekstremt dyrt for 1000/1000"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundeservice, stabilt nett, men meget dyrt. Ligger en god del høyere enn andre bare pga navn

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR