Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telenor Bredbånd
1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
80
av 88 innen
bredbåndsleverandør
7%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
13
6
4
31
200
Sorter omtaler etter
Viser av 254 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kom dere vekk fra telenor, det er den værste opplevelsen du kan få."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du har problmer så er det ingenting de kan hjelpe deg med. De er snille og grei på telefon men hjelper deg lite, de haler ut tid og håper på at problemet fikser seg selv eller at du går lei av å mase.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Operatørtjenestens svar på Wish"

Aldri bli lurt til å ta til takke med trådløs «bredbånd» Elendig hastighet til en skyhøy pris. Hvis man noen gang kommer frem til at «dette holder for meg» så bør man stille seg spørsmålet «trenger jeg egentlig internett i det hele tatt?» Anbefaler på det sterkeste å prøve alt man kan for å få en annen løsning fra en annen leverandør. For ikke å glemme, dems helt egne kundeservice, så langt man kan kalle det service. Skulle man gitt stjerner for arroganse og elendig kundebehandling så hadde de fått full pott av meg.

Svein A. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofal dårlig kundeservice - bare rot"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte fiberabonnement for tre uker siden. Kontaktet Telenor etter en uke siden jeg ikke hadde fått noe ordrebekreftelse. Bestillingen min var da ikke registrert og forsvunnet i "et sort hull". Hadde også bestilt T-Wee og boks med opptaksfunksjon (som jeg presiserte). De klarte å sende boks UTEN opptaksfunksjon. Har etter et uendelig antall henvendelser sagt at jeg trenger en fiberboks for å få alt opp å gå. Fiberkabel ligger inn til huset fra tidligere (men ingen fiberboks/modem). Etter ytterligere to uker med utallige henvendelser er dette fortsatt ikke ordnet. Har imidlertid mottatt router, men hva hjelper det når jeg ikke har fiberboks/modem. Fikk før helgen bekreftet at "feilen" imidlertid var registrert og Eltel hadde fått ordren. Fikk imidlertid vite i dag morges at ordren hos Eltel var blitt kansellert siden "linjen var blitt testet og funnet i orden". Så nå har jeg fiber til huset som er ubrukelig på grunn av at Telenor etter tre uker fortsatt ikke har klart å sende en montør for å sette opp en fiberboks/modem!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Klarer aldri å utføre det de lover på telefon."

De klarer ikke å si når fiber kan legges inn, montør ringer ikke som lovet, tilbud gitt på tlf og sendt på mail samsvarer aldri, ventetiden i tlf er uendelig lang, prisene for å legge inn fiber er mye høyere enn konkurrent, samme med månedsleie, de klarer ikke å legge inn tilbud slik at neste operatør kan finne tilbudet når du ringer. Det er nesten uforståelig at det er mulig å rote så mye.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig kundeservice"

Utrolig dårlig kundeservice Nettet mitt er utrolig ustabilt og jeg får ikke hjelp fra teknisk eller kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt"

300/300 linje på fiber Opplever at de leverer nært det på det gjevne Lite eller ingen problem, men til de prisene bør det være bra. Les dyrt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Skandaløst"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som mange andre har skrevet her, det er totalt mangel på kundeservice og vilje til å løse problemene fra Telenor sin side. Det er bare på grunn av monopol at at de fortsatt har kunder. Er nå snart 6mnd siden jeg bestilte og fikk bekreftet at det kun skulle ta et par uker å få lagt inn fiber i nybygd hus, trekkrør og alt var allerede på plass fra utbygger sin side. Fiber er enda ikke på plass. Har vært purret både på telefon og skriftlig gjennom kundeservice omtrent ukentlig, men ingenting skjer. Erstatning i form av mobilt bredbånd som jeg foreløpig må betale selv, er ikke tilfredsstillende med 2 voksne på hjemmekontor og til tider 3 barn med hjemmeskole. Gleder meg til den dagen jeg slipper å være kunde hos Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Selgerne juger. Elendige installatører. Dårlig kundeservice."
1 syns denne omtalen er nyttig

Selgere jobber på provisjon. Man får ikke det man har avtalt på telefon. Installasjonen var likevel ikke inkludert. Installatører la opplegg til internett inn i sikringsskapet. I følge en elektriker jeg snakket med, skal det ikke være slik. 300 mbit hastighet er blitt til 75 mbit hastighet. Kundeservice surrer. Holder ikke det de lover.

Jesper J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe service"

Ber om hjelp til å øke pakken vi har. Det får jeg ikke lov til selv om jeg er driveren. Jeg har gjort det mange ganger tidligere. Ender med at hun på kundeservice ikke kommer med noen tilfredstillende løsning og legger på uten å si hade. Hva er det for service?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig."

Mistet plutselig internett, og fikk beskjed om at noen skulle ta kontakt eller komme dagen etter. Ingen kom eller ringte. Nå har det gått en uke uten at noe har skjedd. Fikk sms i dag om at det tar 4 dager til. Det går virkelig ikke an i disse dager hvor nett er helt nødvendig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fiberlureri"

Betaler for hastighet 300/300 Mbit. Mens det jeg får levert varierer mellom 2Mbit til 60Mbit (både opp og ned). Fikk beskjed om å bytte ruter fra en Zyxel P2812 til en moderne ruter. Det er utført og nå betaler jeg kr. 68,- ekstra pr måned uten at det har noen som helst effekt. I det øyeblikket jeg kan få tilbud fra en annen fiberleverandør så bytter jeg. Selv om det må graves på nytt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"1400kr mnd for maks 5mbps..."

Burde vært en lov som straffet slikt for det er bokstaveligtalt svindel at de skal kreve 1400kr for kobbernettet som er det eneste de leverer og de er de eneste med "monopol" på Internett i området.. Kundeservice vet ingenting om noe som helst og det er umulig å få noe hjelp fra Telenor sin side. Vi prøvde å ta kontakt, de sier de skal ringe opp men det skjer aldri, prøver å kontakte de angående internet siden det en nødvendighet. 2000kr engangsgebyr og 1000kr mnd for mobilt bredbånd med 100gb grense. Tragisk og burde være straffbart å holde på slikt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"dårlig feil ikke rettet på 3 uker"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har meldt feil 8 ganger på 3 uker får bare beskjed at feilen er sendt til en tekniker ,så skjer det ingen ting

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig ustabilt og får ikke det du betaler for."

Måtte gå over fra kobber til Mobilt bredbånd. Sa det kommer til å være raskere og bedre. Ofte så er det umulig å se streams eller spille spill på nettet. Det kommer til å være lavere hastigheter når det mye trafikk på nettet sier de. Klokken 2 på natten er vell ikke den mest trafikkerte tiden er det? Skulle gjerne ha byttet men er så å si fanget hos Telenor pga hvor jeg bor. Ingen kompenasjon for at det de leverer ikke fungerer bare de samme unskyldningene. Ungå Telenor, det er dyrt dårlig og ustabilt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling med løgn etter løgn i et HALVT ÅR!!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte fiber nett i august 2020. Ble lovet dette levert i september 2020. Naboen fikk. Vi har kjempet en nesten umulig kamp helt til forrige uke, januar 2021. Først da fikk vi dette lagt inn. Flere uker uten internett i disse tider med hjemmeskole er ikke holdbart! Vi fikk beskjed om å kjøpe mobilt bredbånd som vi skulle få igjen penger for. Telenor har nå snudd og holder ikke ett ord av det de lovet! Jeg anbefaler ingen å bruke Telenor. Det er en «David mot Goliat-kamp» som sliter en helt ut. Skammelig av en stor aktør som Telenor!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
""Vi skal feilsøke problemet?" "Ingen problem her" - Betaler for 500/500 har 150/150 på en god dag."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er så jævlig lei Telenor, de nekter å innse at av og til så er det ikke kundens problem. Jeg betaler for 500/500 og fram til slutten av 2020 så hadde vi mellom 450-500 alle dager, så jeg var storfornøyd. Men nå er det innimellom så treigt at jeg ikke en gang kan spille av en YouTube video. De siste månedene har jeg aldri sett farten høyere enn 200 (som oftest ligger det på 50-100). Jeg har ringt og ringt til de folkene som Telenor kaller support-agenter og hver gang så snakker dem like nedlatende til meg. De snakker som om jeg har alle mentale sykdommer som mennesket kan ha, og jeg kommer til å klikke hvis de ber meg starte modemet på nytt en gang til. Support-agentene nekter å høre på meg når jeg sier at laptopen er plugget direkte inn i fiber-modemet og ingenting annet er koblet til som kan stjele båndbredde mens jeg tester farten. Jeg klarte endelig å få dem til å starte en feilsøking og jeg sverger det er bare et ord for å ikke gjøre en dritt. Jeg fikk en SMS der det stod at de hadde begynt feilsøkingen, en uke senere fikk jeg en ny SMS der det stod at feilsøkingen var fullført og ingen feil funnet. Jeg er ingen nybegynner innen IT og har jobbet med det i mange år, jeg vet at dette er ikke en feil på min side. Jeg har til og med jobbet som fiber-montør for Telenor. Hvis altibox utbygger fiber i mitt nabolag kommer jeg til å bytte umiddelbart, for nå er jeg ufattelig lei dette Telenor drittet. Har dere mulighet til å velge noen andre enn Telenor så gjør det, Telenor fortjener ikke en eneste krone før de begynner å bry seg om kunden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telenor har dessverre monopol på bredbånd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telenor har monopol på levering av bredbånd på min adresse. Det er det dårligste selskapet jeg noen gang har måttet forholde meg til, og jeg bytter så snart det er mulig. Telia leverer 5g i andre kvartal i 2021 hos meg, og Telenor mister en kunde. Det Telenor kaller Kundeservice har ingenting med service å gjøre, og jeg har aldri opplevd å betale for dårligere kundebehandling. Telenor er bra så lenge alt er på plass, men det er ikke da man har mest behov for Kundeservice. Har man et problem er Telenor svært svakt. Det må skyldes ledelsen av selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har hatt problemer med nettet hjemme i mange måneder."
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er så utrolig dårlig av et selskap som lever på service. Jeg har har problemer hvor jeg har gått uten nett i flere dager/ uker mange ganger, hvor dette har vært ett problem gjennom hele 2020. De sier de skal sende en tekniker, for så at problemet fikses i kanskje 1 til 2 uker, før nettet er borte for meg igjen i kanskje 1-2 uker. De gjemmer seg bak alltid på nett garantien som, nummer 1 ikke er i nærheten av et godt nok tilbud, og 2 som en dårlig unnskyldning for å gi et plaster på såret. Nå er jeg lei sår, og plaster funker ikke lenger i det betente kjøttsåret av en tjeneste Telenor prøver å levere. Det hadde også hjulpet om det hadde vært mulig å få tak i de på servicetelefon, men når man må ringe de opp 3 ganger hver gang man mister nett, og at de i tillegg har en ventetid på opp mot 45 minuttet til tider, da kan man like greit legge ned hele greia og finne på noe nytt. Med så lange køer, så ofte har jeg liten tro på at jeg er alene i å ha disse problemene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Altfor lav hastighet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betaler for 300 Mbps, men får bare levert 40. Telenor feilsøker og kommer med ulike løsningsforslag hver gang jeg prater med dem. Jeg prøver og prøver, men ingenting hjelper, og jeg møter liten velvilje til å løse problemet. Jeg er ingen noob på nettverk, og mistenker at de gjør dette for å til slutt selge meg deres eget modem som jeg må betale månedsleie for å ha. Skulle ønske jeg slapp å forholde meg til Telenor i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Faller ut flere ganger om dagen"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mitt nett faller ut flere ganger om dagen, Og ringer og klager, Det kommer service mann ute i boksen,og det blir bra i 2 dager.Har fått nytt utstyr.Hjalp ikke.Så sa dem at jeg har feil kabel,fikk ny tilsendt. Det ble ikke noe bedre.Nå når det er hjemmeskole, er det umulig å ha teams på 2 nettbrett,da nettet faller ut hele tiden. Jeg har blitt kreditert halv mnd pris,men hva hjelper det??Bor i borettslag,og har Eidsiva helt inn v husveggen. Er lei av å måtte ringe kundesenter hver uke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lovet å rette feil innen 2-3 virkedager, nå har det gått en måned"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bredbåndet sluttet å virke 20 november og telenor lovet å rette feilen innen 2-3 virkedager.. Nå er det 21 desember og bredbåndet virker ikke enda.. Kundeservice lover at feilen skal bli rettet innen 2-3 virkedager, montør skal ringe meg opp.. Når jeg ringer og purrer på telenor, så blir jeg igjen lovet at feilen skal bli rettet innen 2-3 virkedager..

Mikael Z
Kundetilfredshet
Kundeservice
"null kundeservice!"
2 syns denne omtalen er nyttig

trådløst bredbånd er foreløpig uten problem, men det har passert mer enn en måned siden bestilling, og ingen montør har kommet for å installere antennen ennå! det gjøres null og niks, ingen forsøk på kommunikasjon fra deres side for å avtale tid for installasjonen, bare jeg som purrer hele tiden, men dette blir ikke fulgt opp! antennen er utendørs, men det må fortsatt ligge inne, det er kanskje bare flaks at bredbåndet fungerer greit. Hvilken som helst tekonologi hjelper ikke et firma som ikke er kundeorientert. Unngå Telenor!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"300/300 Er og blir bare jug og fanteri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vel aldri opplevd å ha mere enn 50 mbs men betaler for 300 mbs. Må stadig vekk ringe kundeservice å da fikser de det "liksom" å da har jeg raskt internett i noen dager før det er tilbake på samme lave hastighet. Detta er kjeltringer med stor K, så nå begynner jeg å bli drittlei å vurderer sterkt å finne en annen utbyder!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service fra Telenor ! Ingen hjelp å få !"
4 syns denne omtalen er nyttig

Må aldri stole på Telenor ! Ble oppringt av TELENOR SELGER SOMMEREN 2019 hvor han kunne tilby meg Telenor Bedrift til 1590,- pr mnd til mitt privathus. Jeg sendte ett ok på SMS og gledet meg til en fantastisk fibernett linje. ( privat fiber var ikke tilgjengelig ) Denne linjen ble til slutt lagt inn i mitt hus i november ? flere mnd etter avtalt. Montør sjekket at alt fungerte som det skulle og godkjente nettet. Vi opplevde den nye linjen som svært ustabil og mye dårligere enn vår gamle ADSL linje. Når barna kom hjem til Jul kunne de ikke bruke playstation selv om de plugget direkte inn i boksen. Vi kommer så vidt inn på Nett Tv mm Har prøvd å få hjelp av Telenor men dette er helt håpløst. Dette er rett å slett ett ran på nesten 20.000,- pr år i 3 ÅR !!! Samtidig som vi fikk bedriftslinjen åpnet de for PRIVAT fiber. Entreprenøren la til og med kabelen inn i huset ? MEN tror du det er mulig å bytte til Privat abb. NEI disse prater IKKE sammen og gir helt F*** i oss som faktisk er så dumme å ha inngått avtale med dette selskapet !!

Mohamed I
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"bad service"
3 syns denne omtalen er nyttig

Stupid service! Both the internet and the technical support. Today, the internet was down, I spoke to the technical support who was reckless and rude! he told me that this is how it is and I just have to wait and there is no time frame to solve the problem. It seems that he can chose to not send the survey message, because he knew he behaved rude and disrespectful!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR