Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
81
av 85 innen
bredbåndsleverandør
16%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
11
4
4
13
61
Sorter omtaler etter
Viser av 93 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Elendig tjeneste og kundeservice!"

Jeg har hatt Telenor ufrivillig fordi de var leverandør av fiber på det nye huset mitt, og jeg må si dette var like jæ%#ig som jeg har hørt fra andre. Etter Snart 2 år har de ikke ennå klart å gi meg fullverdig tilgang til T-WE tjenesten. Jeg er ganske teknisk kyndig, og har gjort alt korrekt. Etter å ha kontaktet dem minst 10 ganger om problemet, gir jeg opp. Det er ingen hos dem som klarer å løse det eller forstår hva som har skjedd. Det henger igjen noe brukerdata i systemet fra de het Canal Digital, så jeg er i limbo på tv-tjenestene. Jeg får ikke tilgang som bruker på Telenor men samtidig står det at jeg er "canal digital" bruker uten tilgang til tjenesten. Det har også vært masse rot med fakturaer. De startet å fakturere meg 3 måneder før huset mitt var bygget ferdig... Jeg har betalt 1.500 kr i mnd for 500 mbit og en helt ubrukelig tv/nett-tjeneste tilgang. Etter august er jeg over i et nytt selskap jeg har hatt god erfaring med! STYR UNNA! Det er nok av andre leverandører som leverer bedre og billigere!

Bjørn E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få hjelp når de ikke leverer lovet hastighet"

Har forsøkt å få hjelp siden 2.7 (nå er det 21.8!) jeg har bestillt høyeste hastighet, men får langt under den hastighet som bestillt. Forsøk å få nett hos en annen leverandør! Stort sett hyggelige samtaler med kundeservice som er like fortvilet over sin underleverandør Relacom som meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service, dårlig produkt"

Etter flere år med Telenor slo lynet ned i området og jeg mistet internett. Jeg ringte kundeservice for å få dette korrigert; der fikk jeg fint vite at jeg som enkeltkunde ikke kom til å få hjelp til å få internett igjen, da kobberledningene "ikke skal vedlikeholdes lenger". Da jeg er i et område uten kabel eller fiber så foreslo kundeservice "mobilt bredbånd" som har en begrenset mengde data og ut ifra det jeg ser på telenor sin side dyrere enn det jeg betalte for. Unngå Telenor for all pris, makan til griske strategier.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Betaler for mye"

Jeg betaler over 500 kr for Internettet mitt som er levert av Telenor, men jeg får kun 4mb/s. Når jeg snakker med kundeservicen sier de at de ikke skjønner hva jeg snakker om og det ender med at de legger på. Etter denne opplevelsen med Telenor kommer jeg aldri til å bruke de til noe igjen. De ville heller ikke prøve å hjelpe meg engang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Et gjennomført søppelselskap, en skam for et sivilisert samfunn"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha ventet på installasjon av fiberkabel i 7 måneder og mer enn 30 purringer, så ble plutselig ordren bare kansellert av Canal Digital/Telenor uten begrunnelse eller tilbakemelding. Selskapet følger aldri opp henvendelser, "saksbehandlerne" lyver konsekvent og ingen tar ansvar. Hadde det ikke vært for at de har monopol og det ikke finnes alternativer, så ville et slikt selskap aldri kunne overleve.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonell selskap og uerfarne ansatte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Om du ringer for å bli kunde så møter du på «hyggelige» ansatte som manipulerer deg til å bli medlem. Dersom du er eksisterende kunde vil de nedprioritere deg, avslutter som oftest samtaler før kunden har dekket sitt behov og hjelp er ikke å få dessverre. Er meget skuffet over servicen samt kompetansen Telenor-ansatte har. Hilsen En skuffet kunde som vil meddele sin erfaring med dere når som helst deres merke skulle dukke opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Feil ved bredbånd, dårlig hjelp å få"

Skal sende inn skjema med hva som ikke fungerer og det er ikke mulig for » send inn « knappen virker ikke. Ikke mulig å få hjelp på oppgitt nr. Blir bare henvist til en nettside.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Får å få inn 5 GHz båndet må du ha TV. De holder ikke avtaler. Skal du ha hjelp da må du ringe Telenor eksperten til Kr 26 i minuttet

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Grusomt"

Internett er oftest dårlig. Har tendenser til å hoppe av ett par ganger om dagen til tross for bra dekning og alt skal tilsynelatende være i orden. Med andre ord, ubegrunnet årsak. Dette er helt forferdelig irriterende fordi du får seriøst ikke fullført noen ting. Skrur du da på data derimot fungerer alt som det skal. Dermed er Telenor lureri. Kundeservice var hyggelig i stemmen men løy om bindingstid. Jeg har alltid hatt Telenor fra jeg var lita men eneste grunnen til at jeg holder meg her etter at jeg ble 18 er fordi jeg har kun data abonnement og ikke WiFi. Yng goodie er det som passer meg best som abonnement akkurat nå, da får jeg faktisk grei menge data pluss goodie til en ok pris. Data fungerer 'overraskende' nok alltid. Jeg leier hybel ett sted hvor (bra) WiFi er inkludert, men hadde jeg måtte hatt eget WiFi hadde jeg ikke nølt med å bytte med en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig service"

Aldri opplevd så dårlig service før. Og aldri hadde jeg trodd det skulle bli så mye styr rundt det å få installert nettverk. Telenor er rett og slett ikke til å stole på. De sier du skal få gratis ditt og datt, og i neste øyeblikk kommer det en skyhøy faktura i postkassen din. De styrer fælt med fakturaer og det virker ikke som de har peiling på hva de driver med. Veldig dårlig kommunikasjon mellom Telenor og deres montører, noe som bør forbedres. Hastigheten de lovet oss holder ikke mål rett og slett. Etter mine erfaringer ville jeg holdt meg langt unna Telenor.

Markus H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ufattelig tregt"

De skrur ned nettet over tid for at du skal oppgradere. Vi har kun Telenor i nabolaget. Ekstremt misfornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Selgerne lurer kundene, og kundebehandlerne lyver."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk 3 måneder med oppgradert linje gratis, vi takket ja etter mye pågående masing og med forsikring om at dette opphørte automatisk etter 3 mnd., uten at vi behøvde å gjøre noe med det. Vi ville IKKE bli fakturert utover de 3 mnd., lovet selgeren. Etter denne perioden dukker det likevel opp en purring med en kjemperegning i posten, damen på kundeservice hevder da at det vi ble lovet av selger ikke stemmer, og at vi må betale. Det ble i tillegg hevdet at det hadde blitt sendt ut en purring tidligere, noe vi naturligvis aldri hadde sett noe til. Det er altså andre gang vi opplever at Telenor tilbyr gratis oppgradering i en periode gratis og uten binding, men at de likevel lar avtalen løpe videre mot kundens ønske og på kundens bekostning, stikk i strid med lovnader og bedyrelser om at avtalen IKKE løper utover de 3 kampanjemånedene. Jeg fraråder ALLE å bruke Telenor som leverandør, de har en policy på å lure kundene, og de benytter seg av alle tenkelige metoder få å skaffe seg mer CASH, og driter i kundene, som de lever av. STYR UNNA!

Eline T. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stengt internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skal egentlig få regning automatisk i nettbanken. Uten at jeg merket det, kom ikke regningen en måned. Plutselig stenger Telenor internettet. Betalte regningen med en gang den kom på mail. 3 dager har gått, og internettet er fortsatt ikke tilbake!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Angrer bittert på bytte til Telenor, dårlig kvalitet og enda verre kundeservice"

Telenor har lagt fiber i gata der vi bor. Mot et års binding tok de installasjonskostnaden, dvs en full dags jobb av to menn. Over 2 mnd etter installering har vi hatt nesten daglige avbrudd, dårlig hastighet og sene svar på henvendelser til kundeservice (1-2 ukers ventetid på svar på e-post. Telefon henvendelser blir ikke fulgt opp). Utbedring venter vi fortsatt på. Veldig frustrerende for oss og trist at en av Norges største bedrifter ikke klarer bedre. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bruk Telenor!"

Ingen hjelp hos kundeservice. Legger på etter en stund uten å komme med løsning. Styr unna Telenor!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uten nett i 1 måned."

Da har jeg fått min sjette automatiske SMS melding med samme innhold. "Vi beklager at feilretting er forsinket, og gjør det vi kan for å få rettet feilen så snart som mulig. Ny forventet rettetid er...." Det er komisk at Telenor tror at man som kunde finner en slik melding troverdig, når man har vært uten nett i en måned. Styr unna Telenor. Dårlig kundebehandling og dyrt.

Petter A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fortsatt uten Internett i 8 dager..."

Uten Internett-forbindelse over ADSL på Nøtterøy i 8 dager, uten å vite noe om når det blir rettet. Telenor har to ganger oppgitt dato for utbedring, som begge er passert med klar margin.

Anonymous
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Trenger ikke oppsummere engang"

ADSL på sitt værste: https://www.speedtest.net/result/8365166971.png Resultater som viser hvor ustabilt det er: https://gyazo.com/18502f789b8ef5a4ec1168f68bf9129c

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og nada prioritering av kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte internett for over 1 måned siden (første gang). De 10 andre gangene har ordrene feilet eller blitt kansellerert helt uten videre. Får beskjed om at dette skal ta opp til 3 dager før internett er oppe å går. Men neida.. Det ligger ruter, modem og optisk fiberkabel inn i huset fra før av. Fikk også beskjed at de prioriterer vedlikehold av linjen ovenfor nye kunder. Har ikke tellingen på hvor mange chats og eller telefonsamtaler jeg har hatt med kundeservice. Og de klarer såvidt å snakke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fortsatt ikke passord til min router"

Fikk Telenor på hytta, og har jevnlig prøvd og få utlevert passord til min router. De sier det er det passordet som står på routeren. De ber meg ring 829 teletorg nr for å få hjelp med dette, dette til tross for at oppgitt passord er feil. Altså feilen ligger hos dem. Arrogante og lite hjelpsomme kundeservice. Styr unna hvis dere klarer. Hos meg er det bare Telenor som leverer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ellendig service. Styr unna."

Bestilte Internett til min far for ca 3 uker siden. Enkel oppkobling inne i huset men installatør fra Telenor har ennå ikke vært der tross purringer. Telenor Internett ville jeg styrt unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Trøbbel i alle ledd fra leveransen med fiber TV og nett solgt på døra av Telenor selger i 2012"

Krevende kundeservice. Pakken solgt via Telenor selger på døra hjem. Ved raske problemer med TV signal, fikk vi høre at det var Eltel som var ansvarlig for kablingen i huset. Telenor med utstyret. Utallige gjennomganger med hjelperne på Telenor service. Aldri noe galt å finne med utstyret deres. Så kom Eltel, de sier det ikke er noe galt med deres kabling.. Vi sier; vi har jo ikke TV signaler og vet ikke hvorfor? Telenor nekter å ta helhetlig ansvar. Jeg har flere ganger kranglet og krevet det. Noen ganger møter en imøtekommende hjelpere.. som gjør alt de kan.. Mange ganger har bokser og router blitt byttet ut. Det har bedret seg.. En kabel var en gang med en klemme for stram! Oppdaget tilfeldig.. Bare trøbbel og utmattelse i hjelpen. Det har også vært problemer med at de og Canaldigital slo seg sammen.. Da ble jeg dobbeltfakturert.. og henvist frem og tilbake... Tv signaler ustabile... internett hakker og er treigt til tider.. 250/250 skulle holde sies det.. Nå virker det som om de ønsker jeg skal si opp. Har gjort det i dag.. Går tilbake til Rikstv og antennne .. Da var det aldri noen problemer... Fælt å måtte gjøre.. fordi vi hører at Fiber er fremtiden.. Vurderte annen leverandrør nå.. men ser at Nexgentel og Homenett viser til de samme erfaringene jeg har med Telenor.. Ingen finner feilen her.. og dette surret siden 2012.. har kostet meg enormt med kroner og forbannelse... Attpåtil er en kvinne over 60-- Føler også sterkt at det gjør at enkelte jyplinger bare avfeier en.. og egentlig bare er lettet over at en sier opp.. Hva ønsker du da svarte nr 4 idag, i den 7 far i huset virksomheten de har? Jeg ønsker bare å ha TV signaler som virker.. uten at jeg må stå på hue og feilsøkte bytte her og der.. hver gang det er noe problem.. At TV fryser og hakker, er ikke noe de kan gjøre noe med. Begynner å bli vant med det.. Nå har vi vært uten TV siden før pinsen.. I dag sa jeg opp.. Men vil ikke ha samme problemene som jeg hører andre har. Ønsker meg en leverandør som tar ansvar for leveransen. At den virker.. At kablingen er som den burde... og sjekker at alt er i orden.. Hvis ikke blir det antenne Tv for meg. Nå er jeg tvilsom til at noen leverandører tar det ansvaret jeg ønsker. Om ikke er det uaktuelt med alle de tilbakemeldingene jeg nå har lest. En av de fire i dag i Telenor. Sier at det er nytt utstyr. Som vil gjøre det lettere. Det har det vært en del av de årene siden 2012.. Kunne selvsagt sagt ja til å prøve det. Men tør ikke.. og har avbestilt.. Får bruke sommeren på å finne ut av ting. Har likevel nett tv, gjennom Telia mobilt bredbånd. Godt å ha når Telenor fiber er treigt og hakker. Kjempemisfornøyd i 7 år! Værste jeg har vært med på.. og så mye penger brukt på tøvet.. når vi hadde det bra på Rikstv.. og bredbånd fra Telenor.. Fiber er fremtiden sies det.. Hvorfor ikke hos oss? Ingen kan svare på det..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabilt/Ubrukelig"

Får ikke oppgitte hastigheter på 10/1 men 5/0,3. De sier alltid de skal skru opp hastigheten, funker i 2 uker før nettet bare forsvinner og kommer til bake på 5/0,3. Linjen er godkjent for 20mbit. Det er bra Svorka kommer og legger fiber 100/100 til 40kr mer en Telenor skal ha for 5/0,3. Kommer aldri til og bruke Telenor mer.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"De har dårlig oversikt"

Jeg hadde ADSL-internett fra NextGenTel. Jeg prøvde å bestille fibernett fra Telenor da de var ferdige med utbyggingen av fiber i mitt område og etter jeg fikk fiberkabelen i luftstrekk. Jeg prøvde i 10 dager å bestille fra Telenor via nettet men kommer alltid feilmelding (504 Gateway Time-out – The server didn’t respond). Etter jeg klarte å bestille, fikk jeg e-post fra dem 5 dager etter bestillingen som sier: Ordren vil ligge på vent hos oss til vi mottar en tilbakemelding fra deg fordi vi har et aktivt abonnement på adressen du har oppgitt. Hvis jeg svarer og gir tilbakemelding, så svarer de ikke meg. Hvis jeg ringer til Telenor, så du må høre 3 sanger til Justin Bieber og intet svar. Kanskje tenkte de om den forrige huseieren, men han solgte huset for ett år siden, og området hadde ikke fibernett, ... Dårlig kommunikasjon og dårlig kundeservice er roten til mye vondt. Hold deg unna ellers får du hjerteinfarkt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett og håpløs kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettet er ustabilt og leverer ofte langt under minstekravet for det jeg betaler for. Da går det så tregt at jeg i praksis ikke har nett-tilgang. Kundeservice klarer ikke å gi en forklaring, men forsøker å selge dyrere løsninger framfor å rette feilen slik at jeg får det jeg betaler for. Men de klarer ikke å sende meg eventuelle tilbud på e-post, for e-postkonto har ikke Telenor, sier de. Seriøse firmaer i 2019 som ønsker tilfredse kunder, klarer vel å sende tilbud, bekreftelser og annet på e-post, vil jeg tro. Forklarer jeg problemet på chat, stenger de chat-en uten å svare på spørsmålet. De har flere ganger ment at feilen ligger hos meg, men det har den ikke gjort. Modemet har blitt byttet flere ganger fordi det ikke fungerer slik det skal. Ringer man den såkalte Telenoreksperten som til ca. 30 kroner minutte skal hjelpe med tekniske spørsmål, tar det lang tid (da betaler du jo mye) uten at de klarer å svare på enkle utfordringer. Best å finne en annen leverandør.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR