Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
79
av 87 innen
bredbåndsleverandør
7%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
12
6
4
31
186
Sorter omtaler etter
Viser av 239 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
""Vi skal feilsøke problemet?" "Ingen problem her" - Betaler for 500/500 har 150/150 på en god dag."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er så jævlig lei Telenor, de nekter å innse at av og til så er det ikke kundens problem. Jeg betaler for 500/500 og fram til slutten av 2020 så hadde vi mellom 450-500 alle dager, så jeg var storfornøyd. Men nå er det innimellom så treigt at jeg ikke en gang kan spille av en YouTube video. De siste månedene har jeg aldri sett farten høyere enn 200 (som oftest ligger det på 50-100). Jeg har ringt og ringt til de folkene som Telenor kaller support-agenter og hver gang så snakker dem like nedlatende til meg. De snakker som om jeg har alle mentale sykdommer som mennesket kan ha, og jeg kommer til å klikke hvis de ber meg starte modemet på nytt en gang til. Support-agentene nekter å høre på meg når jeg sier at laptopen er plugget direkte inn i fiber-modemet og ingenting annet er koblet til som kan stjele båndbredde mens jeg tester farten. Jeg klarte endelig å få dem til å starte en feilsøking og jeg sverger det er bare et ord for å ikke gjøre en dritt. Jeg fikk en SMS der det stod at de hadde begynt feilsøkingen, en uke senere fikk jeg en ny SMS der det stod at feilsøkingen var fullført og ingen feil funnet. Jeg er ingen nybegynner innen IT og har jobbet med det i mange år, jeg vet at dette er ikke en feil på min side. Jeg har til og med jobbet som fiber-montør for Telenor. Hvis altibox utbygger fiber i mitt nabolag kommer jeg til å bytte umiddelbart, for nå er jeg ufattelig lei dette Telenor drittet. Har dere mulighet til å velge noen andre enn Telenor så gjør det, Telenor fortjener ikke en eneste krone før de begynner å bry seg om kunden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telenor har dessverre monopol på bredbånd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telenor har monopol på levering av bredbånd på min adresse. Det er det dårligste selskapet jeg noen gang har måttet forholde meg til, og jeg bytter så snart det er mulig. Telia leverer 5g i andre kvartal i 2021 hos meg, og Telenor mister en kunde. Det Telenor kaller Kundeservice har ingenting med service å gjøre, og jeg har aldri opplevd å betale for dårligere kundebehandling. Telenor er bra så lenge alt er på plass, men det er ikke da man har mest behov for Kundeservice. Har man et problem er Telenor svært svakt. Det må skyldes ledelsen av selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Har hatt problemer med nettet hjemme i mange måneder."
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er så utrolig dårlig av et selskap som lever på service. Jeg har har problemer hvor jeg har gått uten nett i flere dager/ uker mange ganger, hvor dette har vært ett problem gjennom hele 2020. De sier de skal sende en tekniker, for så at problemet fikses i kanskje 1 til 2 uker, før nettet er borte for meg igjen i kanskje 1-2 uker. De gjemmer seg bak alltid på nett garantien som, nummer 1 ikke er i nærheten av et godt nok tilbud, og 2 som en dårlig unnskyldning for å gi et plaster på såret. Nå er jeg lei sår, og plaster funker ikke lenger i det betente kjøttsåret av en tjeneste Telenor prøver å levere. Det hadde også hjulpet om det hadde vært mulig å få tak i de på servicetelefon, men når man må ringe de opp 3 ganger hver gang man mister nett, og at de i tillegg har en ventetid på opp mot 45 minuttet til tider, da kan man like greit legge ned hele greia og finne på noe nytt. Med så lange køer, så ofte har jeg liten tro på at jeg er alene i å ha disse problemene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Altfor lav hastighet"

Jeg betaler for 300 Mbps, men får bare levert 40. Telenor feilsøker og kommer med ulike løsningsforslag hver gang jeg prater med dem. Jeg prøver og prøver, men ingenting hjelper, og jeg møter liten velvilje til å løse problemet. Jeg er ingen noob på nettverk, og mistenker at de gjør dette for å til slutt selge meg deres eget modem som jeg må betale månedsleie for å ha. Skulle ønske jeg slapp å forholde meg til Telenor i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Faller ut flere ganger om dagen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mitt nett faller ut flere ganger om dagen, Og ringer og klager, Det kommer service mann ute i boksen,og det blir bra i 2 dager.Har fått nytt utstyr.Hjalp ikke.Så sa dem at jeg har feil kabel,fikk ny tilsendt. Det ble ikke noe bedre.Nå når det er hjemmeskole, er det umulig å ha teams på 2 nettbrett,da nettet faller ut hele tiden. Jeg har blitt kreditert halv mnd pris,men hva hjelper det??Bor i borettslag,og har Eidsiva helt inn v husveggen. Er lei av å måtte ringe kundesenter hver uke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Lovet å rette feil innen 2-3 virkedager, nå har det gått en måned"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bredbåndet sluttet å virke 20 november og telenor lovet å rette feilen innen 2-3 virkedager.. Nå er det 21 desember og bredbåndet virker ikke enda.. Kundeservice lover at feilen skal bli rettet innen 2-3 virkedager, montør skal ringe meg opp.. Når jeg ringer og purrer på telenor, så blir jeg igjen lovet at feilen skal bli rettet innen 2-3 virkedager..

Mikael Z
Kundetilfredshet
Kundeservice
"null kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

trådløst bredbånd er foreløpig uten problem, men det har passert mer enn en måned siden bestilling, og ingen montør har kommet for å installere antennen ennå! det gjøres null og niks, ingen forsøk på kommunikasjon fra deres side for å avtale tid for installasjonen, bare jeg som purrer hele tiden, men dette blir ikke fulgt opp! antennen er utendørs, men det må fortsatt ligge inne, det er kanskje bare flaks at bredbåndet fungerer greit. Hvilken som helst tekonologi hjelper ikke et firma som ikke er kundeorientert. Unngå Telenor!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"300/300 Er og blir bare jug og fanteri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vel aldri opplevd å ha mere enn 50 mbs men betaler for 300 mbs. Må stadig vekk ringe kundeservice å da fikser de det "liksom" å da har jeg raskt internett i noen dager før det er tilbake på samme lave hastighet. Detta er kjeltringer med stor K, så nå begynner jeg å bli drittlei å vurderer sterkt å finne en annen utbyder!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service fra Telenor ! Ingen hjelp å få !"
2 syns denne omtalen er nyttig

Må aldri stole på Telenor ! Ble oppringt av TELENOR SELGER SOMMEREN 2019 hvor han kunne tilby meg Telenor Bedrift til 1590,- pr mnd til mitt privathus. Jeg sendte ett ok på SMS og gledet meg til en fantastisk fibernett linje. ( privat fiber var ikke tilgjengelig ) Denne linjen ble til slutt lagt inn i mitt hus i november ? flere mnd etter avtalt. Montør sjekket at alt fungerte som det skulle og godkjente nettet. Vi opplevde den nye linjen som svært ustabil og mye dårligere enn vår gamle ADSL linje. Når barna kom hjem til Jul kunne de ikke bruke playstation selv om de plugget direkte inn i boksen. Vi kommer så vidt inn på Nett Tv mm Har prøvd å få hjelp av Telenor men dette er helt håpløst. Dette er rett å slett ett ran på nesten 20.000,- pr år i 3 ÅR !!! Samtidig som vi fikk bedriftslinjen åpnet de for PRIVAT fiber. Entreprenøren la til og med kabelen inn i huset ? MEN tror du det er mulig å bytte til Privat abb. NEI disse prater IKKE sammen og gir helt F*** i oss som faktisk er så dumme å ha inngått avtale med dette selskapet !!

Mohamed I
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"bad service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Stupid service! Both the internet and the technical support. Today, the internet was down, I spoke to the technical support who was reckless and rude! he told me that this is how it is and I just have to wait and there is no time frame to solve the problem. It seems that he can chose to not send the survey message, because he knew he behaved rude and disrespectful!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Løgnaktige selgere, fraværende og elendig kundeservice!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tok 15 samtaler før bredbånd og tv kunne bli installert i nytt hus. Ble lovet en pris og har nå brukt et år uten resultater på å få endret prisen det det som ble lovet. Den ene etter den andre lover å rydde opp, men ingenting skjer, det aller fleste på kunderservice virker ikke å være oppegående nok til engang å forstå problemet. Håpløst!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tvunget til å oppgradere til stiv pris."
2 syns denne omtalen er nyttig

Har desverre vært kunde hos dem i 15 år, rett og slett fordi de har monopol på trådnettet (bygget ut for skattepenger da de var statlig, men fikk full kontroll over det etter de ble privatisert) For noen dager siden kuttet de vist kobbernettet som en del av en utfasing uten å melde fra. Og så sier de at siden jeg er en kunde vil de gi meg wifi ruter til 2500kr, lavere hastighet til noe dyrere penger. Men fri nedlastingsgrense året ut(!) Hvem som helst annen som tilbyr fibernett så hadde jeg tatt dem få flekken og blokkert alt tilhørende Telenor, fra tlf til eposter. Dette er mafiavirksomhet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett."
3 syns denne omtalen er nyttig

Må resette modem og ruter flere ganger i uken, har også byttet moden og ruter flere ganger. Telenor sier ingenting er galt, men internettet «stopper» flere ganger i uken likevel

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Ustabilt nett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig ustabilt nett. Til tider veldig tregt. Nettet kan plutselig være nede en dag og to og tre uten grunn. Vi opplevde i sommer at nettet var av, da vi ringte Telenor fikk vi beskjed om at naboen vår hadde sagt opp vårt abonnement - hvordan kan det være mulig å tabbe seg sånn ut!?! Attpåtil måtte vi betale mer pr mnd om vi skulle starte opp igjen abonnementet. Latterlig dårlig opplevelse med Telenor!

Irinel T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Annonserer falsk hastighet på adresse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hat prøvd å bestille internet,jeg sjekket adressen min for å se hvilken hastighet og abonnament kan jeg ha på mitt adresse.Det var bra hastighet med abonnamenter fra 75 Mb/s til 500 Mb/s og jeg har bestilt den med 150 Mb/s.Men når instalatøren kom ,sa han at det er ikke mulig å koble internet fordi det finnes ikke kabel til husen hvor jeg bor.Jeg ventet 2 uker uten internet,og nå jeg må vente enda mer fordi TELENOR har lyvet om hastigheten som jeg kan ha på mitt adresse.

Torgeir J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Dyrt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi er en helt ny kunde hos Telenor via boligsameie avtale. Vi gikk fra GET (Telia) til deres fiber-løsning (og T-We boks). Avtalt hastighet fra Telenor er 300/300. Hos GET hadde vi 750/25 og det var dønn stabilt og var bare bare helt rått til 2 gamere i huststanden. Hos GET med nettoppgrad og en del ekstra kanaler lå vi på ca 750 pr/mnd. Hos Telenor med nett oppgrad (fra 300 til 500mbit til +300kr faktura+fakt.gebyr 75kr+400krekstra i fellesutgifter!) og med ekstra kanalene lander vi på en knappe 1100 + de 400kr ekstra fellesutgifter! Jeg tror jeg vil tilbake til GET... Nå har jeg sagt fra oss alt av oppgraderinger men det er jo litt synd at en må NED i nedlast.hastighet pga prisen...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig nett og kundeservice som lyver"
5 syns denne omtalen er nyttig

Totalopplevelsen av Telenor som Internettleverandør er noe av det absolutt verste jeg har vært bort i. For det første er nettet er ustabilt til de grader og til tider ubrukelig! For det andre har vi 500/500 linje som yter MAKSIMALT 75 mbs, men hver gang jeg ringer får jeg høre: -vi ser ikke noe feil 🥴 -har du prøvd ditt eller datt. Talentløse folk på kundeservice som gir deg lyst til å hente Paracet før samtalen for å dempe hodepinen du får fra de underveis. Dette gjelder ALLE jeg har ringt, altså minst 5 stykker som har kommet med samme unnskyldninger og tullball. Nå har jeg dette møkkanettet inkludert i leien, men når jeg skal tegne eget internett-abonnement skal ALDRI Telenor vurderes.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bredbånd 300"
2 syns denne omtalen er nyttig

Måtte bytte til bredbånd 300 da kobbernett skulle avvikles. Ble lovet MYE raskere nett. Løgn og fanteri. Det går så mye saktere og det er helt umulig å komme fram til riktig avdelig når man skal klage på dette. Det tar evigheter selv om de lover at det kun er 2 minutters ventetid. Taktikken deres er tydelig at kundene skal gi opp. Aner ingenting om hvor mange som er foran meg i kø. Er så forbannet og forstår ikke at det er mulig å behandle kunder på denne måten. Den eneste avdeligen som svarer er salgsavdelingen. Der har de til og med ring tilbake funksjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Byttet fra Get"

Dårligere og mer ustabilt nett enn da vi hadde Get. Betaler like mye, men vi får tregere nedlastings hastighet.

Henrik B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Brudd på markedsføringsloven"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er nå uten nett på 3 uken. Telenor kan ikke si, langt mindre garantere noe om når skal få tilbake bredbånd tilgang

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig, elendig, elendig, elendig"

Fibernettet mitt konket ut, fikk etter mye mas operatør på besøk som skulle bytte kabel i gaten. Likvel ble jeg bombardert med automeldinger om at nettverket var i orden av Telenor samtidig som de lukket saken hver gang, så jeg måte ringe opp og forklar hver gang at det ikke virket. Kundesenteret nett blir også betjent av TV, som ikke vil svare og kun setter videre. Servicen er elendig med sure medarbeidere. Det er ikke mulig å bli satt til leder for avdeling, som ikke vil ha kundekontakt. Det er det absolutt verste av kundeservice jeg har erfart, og de evner heller ikke å fikse en enkel feil ved bredbånd.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer ikke til gaming, fungerer greit til surfing"

Blir strupet på 10 Mbit, går akkurat med hjemmekontor, men pga høy ping er det umulig å game. Eneste telenor har å tilby her på landet.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Hvorfor man skal betale 430kr for forsinkelser faktura?"

I august jeg fikk ingen faktura fra Telenor i september jeg har betalt for fakturene det var inkassovarsel men jeg vet ikke hvorfor må betale kr. 430 ekstra for en forsinkelse faktura er det mulig?!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Værste jeg har hatt, noengang!!"

Borettslaget vårt bytta til Telenor for en stund siden, og etter det får jeg ikke sett program forfra. Å spille wordfeud er ikke enkelt, alltid tregt å sende tilbakemelding. DYRT, men varen de selger er dårlig! Styr unna!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"mobilt hjemme brebånd"
2 syns denne omtalen er nyttig

styr unna 1,får ikke halvparten av betalt hastighet 2.telenor gjør bevisst alt for og forhindre brukeropplevelsen 3. ved kontakt svarer kun Telenor med og sjikanere kunden og sier de ikke ønsker deg som kunde 4.Telenor nevner også de ikke ønsker twitch brukere som kunder da dette også var et tema ved spilling der Telenor bevisst har begrenset nat og umuliggjør dette ved flerspiller spilling dette medfører også tapt arbeidsinntekt for noen da noen har twitch som sin arbeidsplass 5.ikke mulig og bruke sin egen ruter tilkoblet Telenor sin ruter da Telenor har som sakt begrenset nat som igjen medfører dobbel nat feil nei det er ikke en løsning og skru av nat på sin egen ruter det er heller ingen valg av skru av nat i Telenor sin ruter for mobilt hjemme brebånd 6.Telenor har også sperret for bruk av annen 4g ruter 7.Telenor har også bevisst fjernet valget og sette Telenor ruteren i bro modus som vill ha vært standard og sette den i ved bruk av egen ruter ved spørsmål ved dette til Telenor svarer Telenor igjen ved og sjikanere kunden ved at de ikke ønsker deg som kunde 8.Telenor nekter og gi avslag i pris på grunn av ikke oppnåelig hastighet som er betalt for riktig nok får man ikke det normalt men i dette tilfellet er avviket så stort at det burde ha fått avslag av hastigheten på 30/30 får jeg kun 13/13 i gjennomsnitt altså under halvparten av det jeg betaler for

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR