Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

1,4/5
Forferdelig
Kundetilfredshet
Forferdelig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
83
av 85 innen
bredbåndsleverandør
7%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
12
6
4
27
172
Sorter omtaler etter
Viser av 221 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig nett og kundeservice som lyver"

Totalopplevelsen av Telenor som Internettleverandør er noe av det absolutt verste jeg har vært bort i. For det første er nettet er ustabilt til de grader og til tider ubrukelig! For det andre har vi 500/500 linje som yter MAKSIMALT 75 mbs, men hver gang jeg ringer får jeg høre: -vi ser ikke noe feil 🥴 -har du prøvd ditt eller datt. Talentløse folk på kundeservice som gir deg lyst til å hente Paracet før samtalen for å dempe hodepinen du får fra de underveis. Dette gjelder ALLE jeg har ringt, altså minst 5 stykker som har kommet med samme unnskyldninger og tullball. Nå har jeg dette møkkanettet inkludert i leien, men når jeg skal tegne eget internett-abonnement skal ALDRI Telenor vurderes.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bredbånd 300"
2 syns denne omtalen er nyttig

Måtte bytte til bredbånd 300 da kobbernett skulle avvikles. Ble lovet MYE raskere nett. Løgn og fanteri. Det går så mye saktere og det er helt umulig å komme fram til riktig avdelig når man skal klage på dette. Det tar evigheter selv om de lover at det kun er 2 minutters ventetid. Taktikken deres er tydelig at kundene skal gi opp. Aner ingenting om hvor mange som er foran meg i kø. Er så forbannet og forstår ikke at det er mulig å behandle kunder på denne måten. Den eneste avdeligen som svarer er salgsavdelingen. Der har de til og med ring tilbake funksjon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Byttet fra Get"

Dårligere og mer ustabilt nett enn da vi hadde Get. Betaler like mye, men vi får tregere nedlastings hastighet.

Henrik B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Brudd på markedsføringsloven"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er nå uten nett på 3 uken. Telenor kan ikke si, langt mindre garantere noe om når skal få tilbake bredbånd tilgang

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig, elendig, elendig, elendig"

Fibernettet mitt konket ut, fikk etter mye mas operatør på besøk som skulle bytte kabel i gaten. Likvel ble jeg bombardert med automeldinger om at nettverket var i orden av Telenor samtidig som de lukket saken hver gang, så jeg måte ringe opp og forklar hver gang at det ikke virket. Kundesenteret nett blir også betjent av TV, som ikke vil svare og kun setter videre. Servicen er elendig med sure medarbeidere. Det er ikke mulig å bli satt til leder for avdeling, som ikke vil ha kundekontakt. Det er det absolutt verste av kundeservice jeg har erfart, og de evner heller ikke å fikse en enkel feil ved bredbånd.

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer ikke til gaming, fungerer greit til surfing"

Blir strupet på 10 Mbit, går akkurat med hjemmekontor, men pga høy ping er det umulig å game. Eneste telenor har å tilby her på landet.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Hvorfor man skal betale 430kr for forsinkelser faktura?"

I august jeg fikk ingen faktura fra Telenor i september jeg har betalt for fakturene det var inkassovarsel men jeg vet ikke hvorfor må betale kr. 430 ekstra for en forsinkelse faktura er det mulig?!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Værste jeg har hatt, noengang!!"

Borettslaget vårt bytta til Telenor for en stund siden, og etter det får jeg ikke sett program forfra. Å spille wordfeud er ikke enkelt, alltid tregt å sende tilbakemelding. DYRT, men varen de selger er dårlig! Styr unna!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"mobilt hjemme brebånd"
1 syns denne omtalen er nyttig

styr unna 1,får ikke halvparten av betalt hastighet 2.telenor gjør bevisst alt for og forhindre brukeropplevelsen 3. ved kontakt svarer kun Telenor med og sjikanere kunden og sier de ikke ønsker deg som kunde 4.Telenor nevner også de ikke ønsker twitch brukere som kunder da dette også var et tema ved spilling der Telenor bevisst har begrenset nat og umuliggjør dette ved flerspiller spilling dette medfører også tapt arbeidsinntekt for noen da noen har twitch som sin arbeidsplass 5.ikke mulig og bruke sin egen ruter tilkoblet Telenor sin ruter da Telenor har som sakt begrenset nat som igjen medfører dobbel nat feil nei det er ikke en løsning og skru av nat på sin egen ruter det er heller ingen valg av skru av nat i Telenor sin ruter for mobilt hjemme brebånd 6.Telenor har også sperret for bruk av annen 4g ruter 7.Telenor har også bevisst fjernet valget og sette Telenor ruteren i bro modus som vill ha vært standard og sette den i ved bruk av egen ruter ved spørsmål ved dette til Telenor svarer Telenor igjen ved og sjikanere kunden ved at de ikke ønsker deg som kunde 8.Telenor nekter og gi avslag i pris på grunn av ikke oppnåelig hastighet som er betalt for riktig nok får man ikke det normalt men i dette tilfellet er avviket så stort at det burde ha fått avslag av hastigheten på 30/30 får jeg kun 13/13 i gjennomsnitt altså under halvparten av det jeg betaler for

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Søppel. Arroganse."
2 syns denne omtalen er nyttig

De kuttet nettkablene våre uten å gi beskjed til nabolaget. Så der satt vi uten nett. Ringte for å høre hva som skjedde og fikk beskjed om at det var nede for vedlikehold, men etter noen dager så ringer jeg igjen når vi fortsatt er uten nett. De har tatt ned koax fordi det skal fases ut. Fair nok om man gir beskjed eller tilbyr et alternativ. I tillegg presterer de å FAKTURERE MEG for tiden jeg var uten nett og ikke minst sende kravene til inkasso. Forbanna møkkaselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ingen service. Ingen internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet til borettslag med avtale med telenor. Kontaktet kundeservice og har ikke fått modem på flere uker. Kontaktet kundeservice minst 3 ganger. Sier de skal fikse, men ingenting skjer. Ingen positive ting å nevne foreløpig. Internett gjennom kabel-tv. Blitt oppringt av montør, men ser ikke behovet for montør. Montøren har heller ikke modemet. Fikk pakke, men med ruter uten modem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke hastighet som jeg betaler for."
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter mye varierende hastighet på fiberlinjen (betalte for 300Mbit, men fikk fra 5Mbit til 250Mbit) ble jeg lei og oppgraderte til 500Mbit. Nå får jeg mellom 60-300Mbit. Kundeservice sier at det ikke er noe galt med linjen, så feilen må ligge hos meg. Kjøpte derfor en ny ruter av Telenor. Kobler fra alt utstyr og har nå kun en 2 meters cat6 kabel fra deres ruter til pc. Samme resultat. Allikevel får jeg beskjed om at det ikke er noe feil på linjen. Har kontaktet Bergen Fiber, men de har ingen linje i vår gate. Prisgitt et firma som gir blaffen i kundene. Står nå på interesseliste til Bergen Fiber, og tar dette opp på neste veimøte i håp om at vi blir flere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Kuttet nettet umiddelbart tross nesten to måneders oppsigelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ga melding om bytte av leverandør (til fiber), med sju ukers oppsigelsestid. Telenor kuttet nettet dagen etter (!) og har ikke vist evne til å få slått det på igjen, tross løfter om "hastesak". Jobben min er avhengig av nett. Katastrofal kundebehandling.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Intet nett, ingen hjelp og få. Alltid på nett garanti gjelder tydeligvis kun telenor kunder."
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet er til tider ustabilt, men fungerer bra når det fungerer. Nå har vi sittet i en uke uten nett, og kundeservice er til liten hjelp. Ser ut som vi blir sittende enda en uke før vi får tilsendt nytt utstyr/det kommer montør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få hjelp av kundeservice og komme på nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter et fælt uvær så døde modemet pga lynnedslag. Ringte kundesupport for å få nytt modem, da det er kritisk for jobb i hjemmekontor. En uke senere har ikke modemet dukket opp, og etter å ha ringt kundeservice finner vi ut at det aldri ble sendt. Saksbehandlerne kan eller vil ikke gjøre noe for å hjelpe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dritt internett"
3 syns denne omtalen er nyttig

Blir logga av hele tiden og sier jeg skal restarte ruteren som jeg har gjort 100ganger før jeg tok det opp med dem På tlf og på tlf er de arrogante Jævler som bare prater piss. Tillegg til jeg oppgraderte jeg hastigheten for par hundre ekstra så får for dyrere pris å viser seg at den klikker oftere rart det selskapet går rundt og tjener penger 5g in ny ass. Anbefales ikke

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"pakketap"
3 syns denne omtalen er nyttig

verste internett jeg har hatt i mitt liv, hastigheten er grei men pakketap er helt forferdelig. det hjelper ikke å ringe dem, de lyver alltid til kunden. anbfaler aldri

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice. Dårlig system internt. Dårlige avtaler med endring av avtalevilkår i ettertid."
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig system da de ikke har logg over sine kunder. Det som sitter på kundeservice er studenter som har null erfaring og trening til og praktisere kundeservice. Blir satt videre da de er ukvalifiserte ansatte til og svare på henvendelser. De over fakturer, og sender etableringskostnad flere ganger etter det er betalt. De sier opp avtalen din og selger deg inn på en dyrere da de forklarer at din nåværende avtale ikke gjelder. Dette er da ikke greit når de har monopol i Trondheim.. Hvordan er det mulig?! Ikke fornøyd. Håper konkurransetilsynet strammer opp så det er mer konkurranse på markedet, Ikke bare en aktør som kan holde på sånn med pris regulering.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Monopol"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er en vederstyggelighet at innbyggere i Norge må leve under et monopoltyrrani når det kommer til internettilgang. Dette burde være en allment tilgjengelig tjeneste på linje med strøm og vann. ALT VI GJØR krever internett idag. Da er det bare rett og rimelig at dette går over kommunale avgifter og at vi slutter å subsidiere sinnssyke lederlønninger og investeringer i Pakistan. Telenor står vel for TELEFONI NORGE? og i Norge skal man yte etter evne og få etter behov. Måtehold folkens! Jeg opplever store avbrudd i min internettilgang og hastigheter langt unna det jeg betaler for. Som enebolig må jeg også ut med 1050,- per mnd for TV og internett, med standard kanalpakke. Jeg har ingen reelle alternativ unntatt mobilt bredbånd, som ikke er i nærheten av det et vanlig bredbånd skal levere. Når jeg klager på dårlig tilgang blir jeg møtt med "Alltid på nett" garanti og halv måneds kostnad på Internett som en kompensasjon. Det var jo ikke spesielt storsinnet syns jeg. Føler meg bondefanget uten reell mulighet til å skifte til en annen leverandør for å oppnå bedre tjeneste! Og dette er fra en sentral adresse i Trondheim. Lykke til på landsbygda.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bestilling av fiber"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi i nabolaget bestillte fiber januar 2020, ble lovet levering i slutten av andre kvartal 2020. 1,5 måned etter avtalt levering får vi brev om at det er blir utsatt til sommeren 2021. Elendig!! Til alle som skal inngå en kontrakt med Telenor ang fiber vær kritisk!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"dårlig dekning"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dårlig dekning, får ikke hastigheten jeg betaler for. tok 6 min for å laste denne siden for eksempel, skal bytte i kveld!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig internet etter fiber nett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Før hadde jeg vanlig internet det funka perfekt. Nå som fiber er koblet til suger nettet. Fikk også tatt betalt for tv regning for tv boksen uten å bruke det. Visste ikke at vi måtte levere det, fikk boksen av den personen som kom og instalerte fiber nett

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Detter ut og rævva kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hver eneste natt fast kl. 02.00 detter nettet ut. alle våre innstillinger er satt riktig. har sjekka så mange ganger. Ringer du telenor for å klage tar de ikke ansvar og problemet er ikke hos dem påstår de. men det er det. disse problemene er oftest hos sentralen til leverandøren. j**la dyre er dem og i forhold til hva du får. velg noe annet. de ender opp med å gjøre deg forbanna slik som jeg har blitt på dem !

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Missvisende info"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skal bestille bredbånd å må se hvilken leverandør jeg kan få. Telenor sine sider sier "Sjekk hvor raskt nett du kan få her" Skriver inn adresse osv, får så opp; "Bredbånd 5 Bredbånd med god fart og stabilitet. Inkluderer Nettvern og Alltid På Nett-garanti." Ja, hvor raskt er "god fart"? Ingen info om hva Bredbånd 5 er. God fart for oldefar på 80 og meg på 29 kan være to vidt forskjellige ting.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt j***ig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Responderer ikke på feil, ingen vilje til å rette opp. Benytter installatører som voldtar huset. Et forferdelig selskap som passer på å være utilgjengelig for kunden

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR