Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telenor Bredbånd
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
78
av 88 innen
bredbåndsleverandør
7%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
15
7
6
31
217
Sorter omtaler etter
Viser av 276 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG!!!!"

I går slo lynet ned her, og det gikk utover internett her hjemme som er levert av Telenor. Så jeg og min familie er uten Tv og internett. Det viser seg også at Telenor ikke begynner feilretting før 3’dje virkedag og det var ikke sikkert de rakk til det heller. Kundeservice viser ingen velvillighet til noen ting og sier bare at sånn er det. At Telenor ikke har noen på vakt i helger og helligdager er jo helt bak mål. Så anbefaler ikke Telenor til noen. Så de får 0 og stryk på alt fra meg/oss hvertfall.

Misfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"

Internettet er helt elendig etter Telenor skulle «fikse det». Det verste jeg har vert borti, hvorfor betale for noe så ikke funker? Hva som kan bli bedre er å faktisk gjøre slik at i internettet funker. Misfornøyd, har aldri hatt verre internett før. Anbefales ikke! Med mindre du vil betale for mye for noe som ikke funker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Søppel"

Fryktelig dårlig. Ustabilt, faller ut ofte og lenge. Kundeservice er en vits. Om mulig anbefaler jeg alle å styre langt langt unna Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Parasitter i bredbåndsmarkedet"

Skulle overta et abonnement i fra huseier i kollektivet vi bor i. Det viste seg å være særdeles vanskelig. Var i kontakt med 6-7 kundebehandlere som lovet forskjellige ting, ga forskjellige priser, løy om hvilket abonnement de kunne gi, svarte plutselige ikke på e-post, hadde hoven og arrogant tone på telefonen og som overhodet ikke var innstilt på god kundeservice. Det verste var følelsen av å måtte få hjelp av telefonselgere som ikke var ute etter og hjelpe, men å hefte vårt nye abonnement på deres egen provisjon. Oppsummert opplever jeg Telenors kundeservice til å ha totalt fravær av integritet, arbeidsmoral, empati, service og logikk. At de i tillegg monopoliserer i Norge gjør at de kan sammenlignes med Sovjetunionen eller kommunist-Kina.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"8 dager uten internett og får ikke hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har mistet internett og har snakket 8-10 ganger med telenor, de sender saken over til teknisk som er en lukket avdeling man ikke har mulighet til å kontakte! Verken meg som kunde eller kundebehandler.. teknisk avdeling hører man ingenting fra og nå har de sendt saken på nytt og da har de nye 3 dager før saken skal være fikset. Da blir det 11 dager uten internett eller TV!! Har spurt etter telefon nummer til en overordnet eller til teknisk, det har de ikke! Er utrolig at Telenor kan ha en sånn elendig service i 2021😖

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og tregt internett. Ingen hjelp å få."

Over lang tid har det vært veldig ustabilt nett. Faller ut mange ganger hver dag. Dessuten er hastigheten på aller beste kun 25 % av det jeg skal ha. Har vært i kontakt med kundeservice gang på gang og blir alltid lovet at noe skal skje, men tekniker dukker ikke opp. Får kun en melding etter hvert at bredbåndslinjen er testet og ingen feil er funnet. Det fungerte OK så lenge Canal Digital hadde leveransen, men etter at Telenor kjøpte opp dette, har det blitt gradvis dårligere, og all teknisk hjelp har blitt borte, men prisen bare stiger og stiger. Virker totalt useriøst! Leter febrilsk etter annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Låst i et kartell"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vær forsiktig med å legge inn fiber fra Telenor. Det gjør at ingen andre tilbydere av fiber, selv i Oslo vil levere fiber til deg, bare mobilt "bredbånd". Prisene skrur de opp skikkelig hvert år. Man blir låst fast om man ikke tar til takke med en treig og ustabil linje, som ikke fungerer i 2021. Det er veldig mistenkelig at alle tilbyr deg fiber inntil du sier at du har fiber fra Telenor. Da kan de "plutselig" ikke levere...Hvor er konkurransetilsynet?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Værste nettet man kan gå"

Kundeserviseb er helt forferdelig, de som jobber der kan knapt noe om det de jobber med. Og fu får ikke hastigheten du betaler for, den utrolig treig, og rett og slett boss.

Tottenblom
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Virker ikke som de ønsker å rette eller finne feil på leveranse"

Snakket med T maaaaange ganger og hver gang skal de igjennom samme prosess. Har du sjekket ditt og datt. Og det har vi gjort maaaange ganger. Ser ikke ut til at de sjekker loggen men er mer opptatt av å få avsluttet saken. Sendt Eltel to ganger uten resultat. Nettet faller ut hver dag mellom ca kl 13 og kl 20. Da kablene for en stund tilbake falt ned ble de montert lengre ned på huset slik at de på det laveste er under 3 m over bakken. På tide å bytte operatør?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hater Telenor. Fjernet kobber nettet uten å si ifra, sendte ikke montør før 2 uker senere..."

Fjernet kobber nettet uten å si ifra, sendte ikke montør før 2 uker senere og hadde ikke nett i det hele tatt på desse 2 ukene. Montøren deres kastet sneipen sin på eigendommen min å smeltet hull i duken min. Nettet er endelig oppe å går, men hastigehten er 2 ganger verre enn før. Kommer til å bytte med en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kundetjenesten lyver"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tok kontakt med kundetjenesten da vi vurderte å knytte oss til fiber som ble lagt ned i veien vår nå. Fikk priser og et tilbud fra mannen i telefonen som var langt gunstigee enn det vi har fått skriftlig tidligere. På forespørsel om å få tilbudet på mail sa han at dette ikke var mulig. Ringte opp igjen for å spørre om noe mer men fikk ikke da snakke med ham men en annen kundebehandler. Hun sa at tilbudet vi hadde fått på telefonen (med svært gunstig pris i 24 måneder) ikke fantes. På forespørsel fikk vi ikke telefonnummer til den første kundebehandleren og hun kunne heller ikke gi beskjed om at han skulle ringe oss opp. Alt ble plutselig veldig annerledes. Antar at første kundebehandler jobber på provisjon og at han derfor regel rett sitter og lyver til potensielle kunder for å lure dem til å takke ja. Hadde vi gjort det ville vi selvsagt fått store problemer da vi ikke hadde hatt tilbudet skriftlig med å bevise hva vi hadde blitt lovet på telefonen. Styr unna dette drittet. Vi bestemte oss derfor for å fortsette med det vi har Allente på TV og Ice på internett som alltid behandler kundene sine på en skikkelig måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

De gir deg gebyr for papirfaktura selv om du har opprettet avtalegiro og får regningen i nettbank, for å unngå det må du opprette en e-faktura avtale i tillegg til avtalegiro. Aldri vært borti noe så dumt.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Lure kontrakter de ensidig kan forandre"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde kontrakt om Bredbånd 75 hos Telenor som jeg var helt fornøyd med. Men plutselig ble den forandret til Bredbånd 100 som koster kr.740 mer i året. Jeg trenger ikke 100, men 75 finnes ikke mer. Liker ikke at Telenor gradvis tvinger meg til å betale for mer data - som jeg ikke trenger? Hva blir det neste? Kontrakter er ellers bindende slik de er inngått, men dette gjelder ikke kontrakter med Telenor. Telenor endre i mai også på «Alltid på nett» garantien. Nå får abonnenter av bredbånd bare gratis data på mobilen hvis internettforbindelsen svikter. Men det gjelder bare de som har mobil abonnement hos Telenor. Det har jeg ikke. Hvilken garanti som gjelder for alle oss andre sier Telenor ikke noe om. Jeg har spurt for 1 måned siden, men de har ikke svart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ringte opp telenor kundeservice til å fikse tregt nett og måtte vente 20 min for å snakke med noen. De spurte hvem som var eieren av abonnemanget og jeg sa vent litt og ikke 15 sekunder senere så avsluttet de samtalen

Aleksander B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Telenor er ubrukelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telenor klarer ikke å løse problemer. De leier inn folk uten nok kompetanse til å feilsøke, mens de på kundesupport ikke vet hva som skjer. Det er for lite kompetanse i firmaet og de bryr seg ikke noe om å hjelpe kundene sine. Kun mersalg.

Michael A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Løgn."

Laget en internettavtale via koaks 300/50 linje og skulle høre fra den ila 2 uker, over 2uker har gått så ringte inn og spurte om status. Fikk da beskjed at dette kan ikke vi levere men om vi betalte 2000 for graving tio fiber skulle vi få det til... du gjettet riktig! Vanlig pris. Ikke noe form for kunde service eller kompensasjon, bare en kald skulder og total ansvarsfraskrivelse!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyrt. Dårlig utstyr."
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettet er stort sett veldig stabilt og driftsmeldinger blir stort sett lagt ut når noe skjer. De ruteren de tilbyr holder ikke mål til et moderne hjem med mange enheter på samtidig. Deres DNS er heller ikke opptimal, fikk bra gevinst av å bytte. Og de er i ferd med å prise seg ut av markedet. For 1000/1000 tar de 1249,- Homnet tar 499,- for det samme. Venter bare litt med å bytte da Homnet er helt ferske i området og sikkert vil ha noen barnesykdommer i starten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
""Elendig kundebehandling med løgn etter løgn i ET og HALVT ÅR!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårligste bredbåndet jeg noen gang har hatt og den dårligste kundeservicen jeg noen gang har opplevd. Fraråder ALLE å bytte vekk fra dette drittet! Hvis du har problmer så er det ingenting de kan hjelpe deg med. De er snille og grei på telefon men hjelper deg lite, de haler ut tid og håper på at problemet fikser seg selv eller at du går lei av å mase. Selgere jobber på provisjon. Man får ikke det man har avtalt på telefon. Installasjonen var likevel ikke inkludert. Installatører la opplegg til internett inn i sikringsskapet. I følge en elektriker jeg snakket med, skal det ikke være slik. 300 mbit hastighet er blitt til 75 mbit hastighet. Kundeservice surrer. Holder ikke det de lover.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Notorisk ustabilitet og forferdelig kundeservice."
2 syns denne omtalen er nyttig

Notorisk ustabilitet og forferdelig kundeservice. Har klaget i 15 år, men har fortsatt ustabilt nett fra Telenor. De bryr seg ikke om kundene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Kjempe fornøyd"

Dyktige montører som strekker seg så langt tiden deres rekker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Endelig fiber desember 2020."

Etter mange år med Telenorproblemer på kobber og en lite ekspeditt og arrogant kundeservice så fikk bygda her fiber i desember 2020. Med TV pakke og 150/150 mbit så har det ikke vært noe problemer pr mai 2021 og derfor svært fornøyd. Alt fungerer uten at jeg har vært i kontakt med kundeservice. Jeg får håpe at jeg kan gjøre en grei deal med Telenor også etter bindingstid.

Tom A. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Søppel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårligste bredbåndet jeg noen gang har hatt og den dårligste kundeservicen jeg noen gang har opplevd. Fraråder ALLE å bytte vekk fra dette drittet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kundemishandling"

Har Mobilt Bredbånd og har vært fornøyd de siste 12 årene, men nå er nettet plutselig svært tregt eller faller helt ut! Jeg forsøkte å få hjelp på Teleords nettsider, men det går bare i ring og ender opp med svinedyre og etter internasjonale omtaler, svært risikable Huawei rutermodemer man tydeligvis ikke kan stole på! Chatboten er festlig, men ikke mer enn det! Man må også betale samtalen til hjelpetelefonen, helt uten garantier! Man må altså risikere å betaler for en vare man på forhånd ikke vet prisen på, og kan sitte igjen helt uten løsninger! Hjlepeapparatet i Telenor er helt ubrukelig, hvis man ikke vil betale seg ut av problemene, man etterhvert mistenker at Telenor selv står bak!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

De tvinger folk bruke sine egne elendige Huawey rutere som er ubrukelige. Av og til fungerer de av og til ikke

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kom dere vekk fra telenor, det er den værste opplevelsen du kan få."
4 syns denne omtalen er nyttig

Hvis du har problmer så er det ingenting de kan hjelpe deg med. De er snille og grei på telefon men hjelper deg lite, de haler ut tid og håper på at problemet fikser seg selv eller at du går lei av å mase.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR