Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
8
av 12 innen
bredbåndsleverandør
26%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
8
4
2
7
25
Sorter omtaler etter
Viser av 46 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bunnløst dårlig"

Dårligste kundeservice jeg noensinne har opplevd. Mangel på kommunikasjon mellom aktører, dårlig kunnskap om den aktuelle problemstilling og lite tegn til ydmykhet og ikke minst pågangsmot for å løse problemet. Det er et under at et selskap med denne innstillingen overlever - noe som sier mer om kanskje Telenor sitt beskyttet/statlig opphav enn noe annet.

Frustrert K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke vær dum og velg Telenor"

Dette er det værste jeg har vært med på. Fryktelig dårlig kundeservice som lyver deg rett opp i trynet. Jeg fikk modem i posten, og koblet det opp uten at noe skjedde. Jeg ringte å snakket med dem, og har nå ventet i over 24 timer uten at noe skjer. Jeg har sikkert snakket med alle ansatte i avdelingen for modem. Løgnhalsene legger enten på, eller så sier de at ting fikser seg etter et par timer, noe det ikke gjør. De må nå sende en teknikker for å fikse dette greiene, noe som skjer via et eksternt firma, og vil ta opptil 5 dager!!! Så da sitter jeg her, uten internett, og kastet bort helgen på dette. Telenor kan dra til hel%#tte og lenger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra leverandør"

*Jevn og stabil linje *God kvalitet på modem *Svarer kjapt på henvendelser Eneste minus er høy pris, men er verdt å betale for det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Pris økning 19 dager etter at tjenesten er tatt i bruk"

Telenor øker mnd avgift på abonnement 19 dager etter at tjenesten ble tatt i bruk. Tok kontakt med kundeservice i dag uten å få noen forståelse for klagen samt at kundebehandler ikke har kjennskap til avtalevilkårene til Telenor. Når bredbånd ble tatt i bruk koblet Telenor ned fasttelefoni og jeg var uten i noen dager. VÆR obs når hvis dere tenker på å inngå avtale med Telenor

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere borte!!!"

Hakker jevnlig. Selgerne lyver om fastpris. Elendig kundeservice. Husk å ta kontakt med forbrukerrådet hver gang du blir snytt av Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og Dyrt"

Vi har snart en linje som er 40 år gammel, og det kan merkes. Nettet har blitt mer og mer ustabil etter årene. Ofte får vi 0,1mbs inn og 0,001mbs ut, som er ubrukelig tregt. Vi har ringt så ofte til kundeservice at de snart kjenner oss der oppe. Vi har sagt ifra flere ganger at linja begynner å bli dårlig, nå må dere gjøre noe her. Men tror du de gidder å bruke penger på oss og det lille nabolaget vårt? Nei da, det gjør dom ikke! De har til og med sagt, at de ikke klarer å finne på flere løsninger. Og at hvis det fortsetter sånn, er muligheten tilstede at linja blir stengt av! Beklager Telenor, men vi betaler full pris for internettet, samt aksepterer vi hver eneste pris økninger hver måned. Fordi andre får fiber. Skam dere!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telenor yter ekstremt dårlig kundeservice!"

Deres behandling, spesielt av eldre kunder uten teknisk forståelse er helt forkastelig. De som jobber der virker ikke som de har tekniskkunnskap i det hele tatt, å henviser til "Telenor Eksperten" som er svin dyrt. OBS: De fraskriver seg ansvar for den "Trådløse" delen av Modem/Ruteren de leverer. Anbefaler alle å holde seg langt unna slike useriøse firmaer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tregt og håpløs responstid"

Langt unna hastighet lovet. Ping håpløs. Syntes det har blitt verre etter byttet til Telenor fra Canal digital, selv om det ikke burde være noe forskjell.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Faktureringsmetode etter overtagelse av Canal Digital"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter nytt eierskap Canal Digital-Telenor godtok jeg et tilbud om kostnadsfritt økt hastighet av mitt bredbånd. Ba om å avslutte dette etter ca 3 timer med resultat kr. 18,- men ikke nok med det. De sa de måtte behandle meg som en "ny" kunde og derfor fakturere med forskudd på brebånd 3 mnd.??? Hva er dette for noe tull? jeg har hatt forhold til Canal Digital en årrekke uten vansker... Ble også informert ov ved omlegging fra Canal Digital til Telenor IKKE ville bli NOEN endringer i mitt kundeforhold

Buczkowski
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig hastighet"

Jeg bor på Sandsli i en borettslag og vi har bredbånd, Canal Digital har nå bitt på Telenor før jeg brukt 50 MB/ps og det var helt nok for oss. Nå måtte jeg bitte hastighet på 100 MB og det er fortsatt dårlig! 1GB fil lastet i 30 minutter ned, Forferdelig! Før ventet jeg 10 minutter. De svindler folk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke veldig impornert"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har nettopp flyttet og gått fra Get til Telenor. Kan så langt ikke si at jeg er imponert over det de leverer: - De krever forhåndsbetaling, hos Get gjør de ikke dette - Blir henvist til premiumnummer når jeg spør enkle spørsmål som kundeservice bør svare på - Får til tider 50 mbit linje når jeg betaler for 500 mbit

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Klarer ikke fikse feil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var kjempe fornøyd med fiber fra Telenor i mange år, men denne uke opplevde jeg negativ service fra dem siden. Klarer ikke å fikse internet i snart 5 dager og har ikke forklaring hvorfor de ikke kan fikse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og lite løsningsorienterte. Klare ikke holde det de lover."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har blitt bare feil informert, de sier en ting til meg og gjør noe annet uten og informere meg. Eks, sa de at jeg skulle få nytt moden på garanti, som de skulle sende i posten. Etter 1 uke ringer jeg og etterlyser modemet. Da er den ikke sendt og jeg må betale 1300kr for ny. Det viser seg at min boks fungerer, så nå har jeg 2, og 14 dager uten nett. Det viser seg at det er en kabel borti gata det er noe galt med. De har lovet at mitt abonnement skal fortsette og gå på min adresse fordi det er en overtagelse. Dette har de heller ikke klart og holde. Det tar de 14 dager og få nettet opp igjen. Så atter en gang er jeg uten nett. Mistet tillit til de og skulle gjerne brukt noen andre leverandører. Anbefaler ikke Telenor til noen andre.

Skuffa M. 3
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig linje. Ingen hjelp uten betaling."
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegna abonnement hos Telenor. Nettet ble vesentlig verre enn det var før. Ingenting er galt i.flg. kunde''service'', men ved å ringe et nummer til 26kroner per minutt kan de muligens hjelpe.. Er helt normalt at du ikke har trådløst nett to meter fra ruteren. I tillegg kan de fortelle at kjøpsloven gjelder ikke dem... Er det mulig å påstå fra et så stort selskap??

Morten K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Feilretting fraværende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bredbånd 5. Faller ut i timesvis. Utallige klager. Feilretting består kun i og kjøre en nettsjekk. "Nettet ditt er i orden" bla bla. Telenor setter bort feilretting til Eltel. Hva de gjør for betalingen fra Telenor kan man saktens lure på..Aldri hørt noe fra dem. Ingen spørsmål, ingen assistanse..

Lina-Marln
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og oppfølging!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Klarer ikke å levere farten du betaler for. Hvis du trenger nytt modem klarer de heller ikke å sende dette til normal tid. Risikerer og vente i en mnd +/- før det dukker opp. I mellom tiden ringer vi flere ganger for å høre hvor den blir av. Og hver gang skylder de på teknisk feil, og at de skal sende med en gang. Skjerpings Telenor!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs linjeservice i Bergen"

For noen år siden var ikke Telenor villig til å akseptere at jeg ikke hadde fastnettforbindelse i det hele tatt. Feilen lå i nabolaget. Det tok en måned med løgner og merkelige påfunn før de sendte en reparatør. Nå har jeg nett med redusert hastighet, Telenor erkjenner dette, men firmaet de har engasjert for å vedlikeholde nettet i Bergen er nærmest umulig å komme i kontakt med. Hvis en likevel klarer å få avtaler med dem, blir de ikke overholdt. Det eneste de hittil har klart er å ta ned nettforbindelsen min fullstendig og uten varsel. Jeg har gjentatte ganger måttet ringe Telenors kundeservice for å få den opp igjen. Problemet gjelder trolig alle leverandører av fastnett-bredbånd som betjenes av dette servicefirmaet i Bergen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig og tregt nett"

Gikk over til Telenor og ble lovet bedre dekning og kjappere nett, til omtrent samme pris vi hadde tidligere. Vi faller ut av nett flere ganger om dagen, og ofte er netter så tregt, at det er så godt som umulig å bruke. Altså daglig problemer med Telenors nett, så vi kommer til å bytte igjen. Når jeg har klaget har vi fått redusert pris, og det et jo fint(!).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ok!!!"

Hva er bra? Grei fart. og hva er dårlig? Dyr leverandør, med andre ord, bra fart men dyrt!!! og dårlig service!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Produktet bør avvikles"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting positivt å si. Konsekvent nedetid når det er trafikk (16-24). Kundeservice leser fra script.

Anonymous
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer nesten ikke når en person er på nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hva som er dårlig? ADSL internettet de leverer + at de ikke kan levere bedre internett i område jeg bor. Hva telenor kunne gjort er å bygge ut internett over hele landet og ikke utelate de som ikke bor i byene, eks RENNESØY.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"4 år med Telenor Fiber, stabilt og god kundeservice."
3 syns denne omtalen er nyttig

Hatt fiber fra Telenor i 4 år nå. Først 50Mbit, så 100Mbit og nå 500Mbit. Alltid på nett, stabil hastighet og god kundeservice. Ikke hatt noe tull med linja så langt på 4år, og det er jeg imponert over. Telenor Fiber anbefales!!

Dennis T
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig service med avtaler"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har bedt om fiber internettabonnement. Avtale var i 13.02.2018 som de ikke holdt
- Ringte til Telenor - Unnskyldning - feil i systemet - Order var ikke gjennomført
- Ringte igjen siden jeg krever reklamasjon/kompensasjon på grunn av jeg måtte være hjemme hele dagen mellom 7:30 og 16:00. Det kostet meg faktisk 1 fri dag..
- Forferdelig at de avtale at montøren kommer mellom 7:30 og 16:00


Konklusjon:
- Jeg lever fortsatt med mobil bredbånd av 200 gb (ikke nok) og skikkelig dyrt per måned. Må passe på forbruk. Jeg har sagt opp siden jeg forventet fiber denne måneden.
Ny avtale er i mars og jeg betaler dobbelt så mye med begrenset data.
- Finnes ikke et alternativ siden Telenor kan bare levere det på adressen min.

Knootzen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Utrolig bra fiber og kundeservice !"

Har nå hatt telenor fiber i snart 5 år, vært dønn stabilt og får alltid oppgitt hastighet. Har ringt 2 ganger til kundeservice og ventet aldri over 1 minutt før jeg fikk hjelp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Enkle å forholde seg til og stabilt nett"

Byttet fra NextGenTel til Telenor og er superfornøyd, jeg ble fakturert for 7 dager for tidlig tjenesteleveranse, en liten samtale med raskt svar så ble disse dagene kreditert på neste faktura. Jeg har sånn alltid på nett garanti men ikke har behov for det enda. Kanskje ikke den laveste prisen men det er det verdt.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR