Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
83
av 85 innen
bredbåndsleverandør
12%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
11
4
4
16
92
Sorter omtaler etter
Viser av 127 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig oppfølging"

Ble overtalt til å skifte til Telenor. Avtaler ble ikke fulgt opp. Graving mye mer enn lovet, fikk ikke to dekodere som lovet og ikke minst ble vi påført 1 1/2 mnd abn ekstra, selv om vi ikke skulle begynne før etter nyttår. Stol ikke på Telenor - få alt skriftlig! Eller aller best, ikke benytt dem i det hele! Veldig misfornøyd!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Håpløs inkompetanse"

Fiberbredbånd, oppgradert til 300mbits pga en gamer i familien, leverte sjelden mer enn 40-60, pinget direkte i optisk ruter (deretter via zyxel) Hatt fler kontakter med support som hadde få forslag, reparatør var ute og kartla at linja TIL huset virket. 3 ganger... Siste gangen var vi så frustrerte at vi fikk support til å skrive beskjed om at de IKKE måtte komme med samme beskjeden uten å ha testet optiske boksen i veggen vår, men nei. Her virker ingenting annet enn forbrukermakt. Si opp!! Vi sa opp 4 mobilabonnementer i tillegg. De brydde seg ikke om at vi sa t nå "forlater vi skuta", holdningen var: vi er så store...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig kvalitet på kundeservice"

Jeg opplever at kvaliteten på kundeservice er under enhver kritikk. - Lang responstid på epost, typisk 1-2 uker. Når man omsider får svar besvarer ikke spørsmål i den opprinnelige henvendelsen på en ordentlig måte, eller besvares ikke i det hele tatt. - Som oftest uakseptabel lang ventetid på telefon. - Chat er en chatterobot?? Jeg har vært borti mye dårlig kundeservice fra ulike aktører innenfor bredbånd-markedet. Telenor er nok det selskapet jeg har opplevd har dårligst kundeservice. Vil anbefale at man, om mulig, velger en annen aktør.

Federico
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uforsvarlig kundeservice"

Da mitt modem tok kvelden, tok det en uke med daglig masing til kundeservice før teknikeren dukket opp. Hver dag sa de "teknikeren ringer deg i morgen", noe som hver dag ikke skjedde. Jeg kan forstå at det kan skje én glipp av og til, men ikke 7 på rekke og rad; selv om jeg ha om det, ville kundeservice ikke gi meg kontaktinfo til denne teknikeren så jeg kunne unngå de lange ventetidene hos dem. Hver telefonsamtale til Telenor er et ork, da man må vente 20-30 minutter med telefonsvarermusikk før man kan snakke med kundeservice. Dette tyder på helt håpløs ressursallokering i selskapet. Det er derimot kort kø på morgenkvisten. Til sammen savnet jeg nettet i 10 dager. Telenor tilbød "alltid-på-nett"-garantien, men jeg har Telia gjennom jobben og garantien gjelder kun Telenor-mobilkunder (har Konkurransetilsynet sett på dette?). 2 stjerner da internett holder hastigheten de lover, når det først virker. Erfaring er fra Trondheim sentrum.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Misbruker sin posisjon🤬"
1 syns denne omtalen er nyttig

Høye priser og dårlig kundebehandling. Har vært nødt til å ha mobilt bredbånd grunnet Telenor søppel kobberlinje og at de dessverre er den eneste brukbare mobilnett vi kan bruke. Trodde mobil hjemmenett kunne bli en grei løsning men da må vi selvfølgelig bruke flere tusen på ny router😢 Drittlei Telenor!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skikkelig drit, tok over en måned for de å sende TVboks, som de glemte å levere med installasjon, venter også svar fra klageavd siden i juli.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Venter og venter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ventet i over 1 mnd for å installere wifi i leiligheten. Det eneste jeg mangler, modem. Modemet skal være hos en "montør". Dette har de sagt i 2 uker. Når jeg henvender meg til kundeservice er det absolutt ingen hjelp å få. Hvis jeg tilbyr meg å gjøre det selv, er det ingen hjelp å få. Har brukt mobildata hjemme nå i 1 mnd tid. Hadde det ikke vært for at sameiet har kontrakt hadde jeg sagt opp på flekken. Latterlig dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Det verste jeg har vært borti..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet til ny leilighet 5.okt og skulle overta dsl linje fra forrige leieboer, viste seg de hadde sagt opp linjen istedenfor så jeg måtte sitte på røret med dem i 2 uker for å få en linje opp, når jeg endelig fikk fiberlinje opp via coax 18.okt så har internettet streiket KONSTANT, detter ut flere ganger om dagen. Har vært i kontakt med dem nesten hver dag i 3 uker og prøvd å finne løsning, de sendte meg ny ruter når jeg opprettet abonnementet, så sendte de nytt modem, så sendte de kar fra teknisk til å se på linjen, så sendte de nytt modem igjen, og nu venter jeg på kar fra teknisk igjen. e som at de prøver å kaste dritt på veggen i håp om at noe skal feste seg. Tydeligvis IKKE peil på kordan de leverer stabilt nett eller fikse ustabilt nett.... Nummeret før jeg bytter til 4g fra Telia.... En ting, kundeservicen demmes, de har vært hyggelig hele veien og prøvd sitt på å fikse, men hjelper svært lite når produktet suger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Treg og inkompetent service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Opplever ventetid over 15 minutter bare for å møte en person som ikke kan løse problemet og setter over til en annen person som heller ikke kan løse problemet. Telenor sier at det ikke er feil på bredbåndet, men vil likevel bytte ut ruteren.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det som loves, kundeservice er elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har gammelt kabelnett, de klarer ikke å levere den hastigheten de lover. Kan bare glemme å ta kontakt med kundeservice med mindre du har en god halvtime til rådighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telenor kuttet eksisterende kabel da de skulle legge fiber. Første gang jeg kontaktet dem skulle det ta 28 timer og fikse. Neste gangen skulle det ta 48 timer og siste gangen skulle det ta hele 10 dager og fikse! 10 dager å spleise en coax kabel som de selv hadde kuttet. Fantastisk!

Kjell A. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service. Uerfarne og lite hyggelige kundeservicemedarbeidere"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skulle bli kontaktet av Telenor innen 14 dager for oppkobling av fiber. Ingen kontaktet meg, så jeg tok SELV kontakt for spørsmål om status. KS sier beklager noen skulle kontaktet deg for 14 dager siden. DET vet jeg svarer jeg. KS sier igjen at vi skal legge inn klage og lage hastesak. Det skulle ta 4 virkedager... dag 5 ringer jeg nok en gang for spørsmål om hva som egentlig skjer. Da svarer de at det med Fiber har jo ikke de noe med for de har leid inn Eltel for oppdraget. KS sier jeg må ta kontakt med dem... De ville ikke gjøre det. Får beskjed om at vi må vente 2 mnd til før de skal planlegge Fiber hos oss. Rør ligger klart... Konklusjon er at de står ikke til ansvar for noe. De har monopol i store deler av bygdestrøkene så er vel ikke rart servicegraden står på 0? Verste er at man må selv ta kontakt om de er forsinket e.l. avvik.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hold unna Telenor"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til Coax nett til Telenor og faller ut flere ganger om dagen, defekt moden, hatt teknikere 5 ganger hos meg, Telenor har også avsluttet abno. 1 gang med uhell og opprettet et nytt på en annen i hustanden uten lov. Hold dere unna Telenor og gå heller for GET!

Matthias
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fibernett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk fibernett og mister bredbåndstelefoni med fri utland. Verste service på hotline. Vurdere og si opp alt jeg har hos telenor.

Jan E. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Mye nedetid og tull med faktura"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt både fiber og ADSL fra Telenor, begge deler har utstabil hastighet og mye nedetid. Hvis en skal benytte alltid på nett garantien, så er det så tungvint att en ikke gidder å bry seg. De sender ofte feil fakturaer, å forsøker å fakturere for mye ofte. De klarer ikke å kreditere feil beløp, og når de endelig klarer det, så sender de purringer og inkasso på beløp som var feil i utgangspunktet.. Nå fortsetter de å sende fakturaer lenge etter at abonnementet er avsluttet.. begynner å mistenke at de forsøker å lure folk! Styr laaang unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Selvinnsikt mangler"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd å få Telenor til å sjekke fiberen/boksene deres siden våren 2018. Konstante brudd på 2 min helt sporadisk som slår ut bredbåndet (jeg har kontakt med routeren), T-WE og IP-telefonen. Enten er alt vekke eller så er noe vekke. Alt startet med at Telenor gjorde om 60/60 linje til 100/100. Med 60/60 linjen greide de å levere 75/75....men med 100/100 og nå 150/150 er det helt sporadisk hva som blir levert. De har "pinget" fiberlinjen til min router (levert av Telenor) og da "fungerer" selvsagt alt ok og det er utstyret mitt sin feil. Kanskje de bør få litt selvinnsikt: SJEKK switchene rundt om i fibersystemet deres. Pleier å være en del "brente" deler der, som de ikke klarer å fange opp. Restart hjelper ikke på problemet, for det tar 5 min., men linjene er fine igjen oftest etter ett par minutter. Forstå det den som vil, men føler Telenor svikter totalt. Har ikke annet valg. Med annen leverandør må jeg fortsatt leve med fiber "s**ten" fra Telenor. Og ja, vi hadde Canal Digital fiber på annen adresse før, da virket alt 100%.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Grusomt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte mobilt hjemmebredbånd og ble lovet montør til antenne pga. dårlig dekning, men han kom ikke til avtalt tid og det er umulig å få en ny tid til tross for utallige henvendelser. Utrolig dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG"
1 syns denne omtalen er nyttig

1. Det tar en evighet å komme frem til kundeservice. Når du endelig har kommet fram forklarer du problemet og blir satt over til en annen, og ventingen begynner på nytt. 2. De hoder ikke avtaler! Hadde avtale om montering av fiber i August nå er det 30.09. fremdeles ikke noe fiber.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Det er en katastrofe på hur dårligt det kan vare"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er blitt en tradisjon å ringe klage på nettet som er nere ofte. Men er det oppe så er det maxs en persson som kan surfa på nettet dvs lese dagbladet eller vg. Å se på HBO det går ikke. Netflix som trenger vesentlig mindre tar laaangtid innen det kommer opp noe som helst. Kunde jag skulle jag har skiftet før lenge siden. Vi har ikke fiber vi har trådmatning til huset. Der er mye kjappare og bedre att surfa på telefonen med Phonero.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig informasjon og kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte TV og Bredbånd. Får først etter et montør har vært her beskjed om at hver utleierdel må betale eget abonnement. Dette står ikke klart på nettet noe sted. Dårlig med informasjon fra både Telenor og deres underleverandør OneCo networks, Deres underleverandør OneCo networks sa at de skulle installere 5 punkter på samme dag, men endte opp med å installere 1 på grunn av dårlig tidsplanlegging. Kundeservicen til Telenor legger også på når man ikke har løst saken ordentlig. Hastigheten vi bestilte var 300 mbps, men ikke uvanlig at den dropper ned til en tredjedel av dette før den går opp igjen.

Oddmund H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Alltid på nett garanti"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mistet fibernettet i en uke, fikk SMS om halv pris på neste faktura. Da neste regning kom, var det full pris. Måtte kontakte de for å minne dem om prisavslaget, virket som det ikke var registrert. Hadde heldigvis tatt vare på SMSen, henviste til datoen da jeg fikk den tilsendt. Min erfaring er: Stol ikke på Telenor.

Kjell T. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når kundeservicen spør meg om naboen har kjøpt ny mikrobølgeovn, og lurer på om kanskje det er problemet som gjør at jeg ikke får den hastigheten jeg betaler for. (300/300mb/s) Det er HODELØST! De økte for øvrig hastigheten min fra 250/250Mb/s uten å høre med meg først. Merker ingen endring på hastigheten min, kun på prisen på fakturaen min. Bytter gledelig til andre seriøse leverandører.

Andreas T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"150,-/mnd i gebyr på bredbånd for å ha TV-abonnement på annen kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har TV gjennom huseiers abonnement, tidligere Canal Digital, nå Telenor. Vi er 3 husstander i huset og alle har samme TV-løsning men individuelt bredbånd, også nå fra Telenor. Dette har fungert sånn passe tilfredsstillende i mange år. Nå krever Telenor at jeg enten tegner nytt TV-abonnement på meg selv og slår det sammen med bredbåndet til ett abonnement eller betaler 150/mnd i gebyr for å fortsette å ha det slik vi har hatt det. Det nytter ikke å klage. Telenor må være eneste selskap som krever dobbel betaling for samme tjeneste. Vi jobber nå med å bytte leverandør og Telenor taper da 1 TV-abonnement og 3 bredbåndsabonnement. Heia haue!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Alltid på nett garanti er 100% løgn!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter et tordenvær så røyk internettet sakte men sikkert i løpet av tre fire dager. Telenor ville sende teknikker og feilsøke noe jeg var uenig i men ja ja. Etter fire dager fikk jeg til svar at jeg trengte ett nytt modem og ruter. Ok et par dager til uten nett til da. Når det kommer har de selvfølgelig bare sendt ruteren og har glemt modemet. Har nå vært uten nett i 7 dager og satser på at modemet kommer over helgen. Dette hadde gått greit dette viss alltid på nett garantien hadde vært det jeg trudde det var, ja å alltid være på nett. Det telenor mener er å alltid være på nett er å sende meg en datapakke på 15gb som skal vare i 5 dager og du får ikke ny i mellomtiden. Er nå oppe i seks kjøpte ekstrapakker til den nette sum av 1200kr. Blei heller ikke opplyst at telenor flexi abonomanget ville vært billigere. Uansett så bytter jeg tlf til ice som tilbyr 1000gb i ice+ områder til kun 100kr mnd. Hadde jeg hatt mulighet til å bytte internett leverandør så hadde jeg også gjort det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Verdens verste hastighet og kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Faktisk det verste internettet noen sinne. Ikke nok med at det er utrolig treigt uansett oppgradering, men når internettet er nede og vi ringer kundeservice om hjelp, er de lite behjelpelig og gir INGEN SVAR. De sier bare vi kan vente, og vi har ventet i tre dager uten internett. Dette er et mareritt som ikke ser ut til å ende i nærmeste fremtid. Eneste løsning blir å bytte selskap. Oppforder INGEN til å påføre seg selv skaden ved å kjøpe internett hos telenor.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR