Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

12 verifiserte omtaler
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
3
av 11 innen
bredbåndsleverandør
36%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
3
1
1
3
4
Sorter omtaler etter
Viser av 12 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt, faller ut og endrer vilkår"

Faller ut av nett. ADSL forbindelse blir borte. Etter gjentatte episoder gir man nesten opp. Noe av problemet tror jeg er at feilene er periodiske, da hjelper det ikke å "overvåke" i noen timer.
I tillegg, linjen ble oppgradert til 16mbit, men etter en tid kunne de ikke levere dette, så ble satt tilbake til 10mbit permanent. Flere hendelser etter dette også hvor de måtte "sette" ned farten for å få linjen stabil, for så å øke hastigheten gradvis opp til 10mbit igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Værste leverandør jeg har vært borti"

Nå er jeg lei av Telenor, dessverre er de den eneste leverandøren i området og jeg har valget mellom dem eller ikke å ikke ha internett. Som regel så går det bra, men en gang i blant (4-5 ganger i året) faller hastigheten fra 5MB/s til 150-200KB/s og da blir det slik i 2-3 uker hvor jeg stadig må ringe til Telenor å spørre hva som skjer, da får jeg varierende svar som "vi skal skru opp hastigheten, men det vil ta noen dager før den er på normalt nivå" og "Beklager, det er det høyeste hastigheten du kan få"... Tuller du med meg?! Når jeg vanligvis har 5MB/s så gir det ikke mening alt jeg nå maks kan få 200KB/s. Etter noen uker kommer jeg til en kompetent person som faktisk kan hjelpe meg, så er vi tilbake til vanlig nett i noen uker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"God hastighet, meget stabil linje. Pris er noe høy kontra konkurrenter"

God kvalitet på utstyr og linjer, god hastighet. Leverer til avtalt tid.

Pris er noe høy. Dvs. at de er i det øverste prissjiktet i forhold til konkurrenter.

Konklusjon, betaler gjerne litt mer for kvalitet og oppetid.

Enn så lenge det ikke er fiber tilgjengelig forblir jeg kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra, holder hva de lover og gir rask kundebehandling"

Telenor er bra, intet mer å si. Raske til å svare, raske til å hjelpe, og alltid på nett garanti. Blir man uten nett ei helg, får man avslag på pris og i tillegg ekstra data til mobilt bredbånd. Telenor er for meg tryggheten og nesten like billige som de som skriker høyest om pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fått tilkoblet, men får regninger!!!"

Skulle få koblet til 1.9-16. Etter 100 samtaler med Telenor har jeg ennå ikke fått fiber, men regninger får jeg. Elendig. Ikke kan de si når det forventes ordnet og ikke kan de slette regningene. Vær innstilt på en laaaaaang prosess.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig data mengde og ekstremt høy pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det eneste som er bra med Telenor er at dem faktisk har dekning i området hvor jeg bor.

Det som er veldig provoserende med Telenor er at dem tar blodpris for ekstremt små datapakker som er laget for nettbruk i 1990 og ikke dagens krav.

Å ta kr 899 for 80GB er jo regelrett å utnytte folk i distriktene som ikke har noe annet valg, hvis dem i de hele tatt ønsker å være på nett og kanskje bruke Netflix til å se noen filmer.

Konkurrenten Telia tar kr 799 for sin største pakke som er på 200GB men dette hjelper lite når det bare er Telenor som har dekning i mitt område.

Problemet med Telenor og Telia for den saks skyld er at dem ikke har noen som helst reell konkurranse i de Norske markedet slik som dem faktisk har i de andre nordiske landene og dem som taper på dette er vi som forbrukere som sitter igjen med regningen for disse selskapenes utbygging i andre land.

Her bør dem tilby fri data og ikke komme med tull som at de er farten som er så utrolig viktig. Hva pokker skal du med 300mb/s når data pakken er brukt opp etter få minutter.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst system"

Rot med bestillingene. Høyere pris enn det som er lovet, men ingen beklagelse for dette. Får tilknyttet tjenester man aldri har bestilt. Når man da i tillegg legger til at nettet er fryktelig ustabilt og modemet er ubrukelig så er resultatet deretter. Umulig å komme i kontakt med den rette personen på kundeservice, og de kan ikke sette over samtaler så da er det bare å begynne runden på nytt til et 5-sifret nummer til blodtakst.

Nicholas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Alltid på nett - selv om jeg ikke har betalt"

Telenor installerte veldig ryddig og etter avtalt tid. Hyggelig montør - i en hundreår gammel bygård med utdaterte linjer og alt.. No problem.
Jeg har byttet hastighet flere ganger - for å spare noen kroner - og det tar ca. 30 min. før alt er i rute.. Opp eller ned. Hastigheten er litt over hva de lover å levere -- så det kan man jo ikke si noe på...

Overall: Veldig fornøyd... Det er bare at de er litttt dyrere enn noen av de andre jeg finner på nett - men så får de veldig dårlig omtale, så jeg kvier meg for å bytte fra noe som er bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bare trøbbel!!!"

Faktura blir aldri riktig, og alltid noe ekstra småpenger... Ble lovt en gratis ruter, denne måtte vi betale for, også skulle vi få igjen penger for denne, det fikk vi heller ikke....

Laaang ventetid på kundeservice....

Må ringe til kundeservice etter hver faktura for å ordne opp. De klarer aldri å få det riktig. Kanskje billig når de reklamerer, men det er de aldeles ikke.

Jeg bytter med det første denne bindingavtalen er ferdig. Og aldri igjen.

Morten S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyre priser i forhold til dårlig dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har Telenor.
Internett-dekningen er rimelig ustabil, og jeg syns at prisen er veldig stive i forhold til det jeg får igjen.

Kundeservicen er helt ok. Man får så klart svar på det man lurer på, men dersom man ikke ønsker å ringe kundesenteret dems, så er det meget vanskelig å finne ut av hva alternativet er her.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Hva er din erfaring med Telenor Bredbånd?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hva er din erfaring med Telenor Bredbånd? Ris eller ros? Skriv en omtale og del dine erfaringer med andre - enkelt og helt anonymt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Veldig bra, men litt dyre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gode på kundeservice, nettet er stabilt og hastigheten god. Litt dyrt, men god verdi for pengene.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap