Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
80
av 85 innen
bredbåndsleverandør
22%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
11
4
3
11
39
Sorter omtaler etter
Viser av 68 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Trøbbel i alle ledd fra leveransen med fiber TV og nett solgt på døra av Telenor selger i 2012"

Krevende kundeservice. Pakken solgt via Telenor selger på døra hjem. Ved raske problemer med TV signal, fikk vi høre at det var Eltel som var ansvarlig for kablingen i huset. Telenor med utstyret. Utallige gjennomganger med hjelperne på Telenor service. Aldri noe galt å finne med utstyret deres. Så kom Eltel, de sier det ikke er noe galt med deres kabling.. Vi sier; vi har jo ikke TV signaler og vet ikke hvorfor? Telenor nekter å ta helhetlig ansvar. Jeg har flere ganger kranglet og krevet det. Noen ganger møter en imøtekommende hjelpere.. som gjør alt de kan.. Mange ganger har bokser og router blitt byttet ut. Det har bedret seg.. En kabel var en gang med en klemme for stram! Oppdaget tilfeldig.. Bare trøbbel og utmattelse i hjelpen. Det har også vært problemer med at de og Canaldigital slo seg sammen.. Da ble jeg dobbeltfakturert.. og henvist frem og tilbake... Tv signaler ustabile... internett hakker og er treigt til tider.. 250/250 skulle holde sies det.. Nå virker det som om de ønsker jeg skal si opp. Har gjort det i dag.. Går tilbake til Rikstv og antennne .. Da var det aldri noen problemer... Fælt å måtte gjøre.. fordi vi hører at Fiber er fremtiden.. Vurderte annen leverandrør nå.. men ser at Nexgentel og Homenett viser til de samme erfaringene jeg har med Telenor.. Ingen finner feilen her.. og dette surret siden 2012.. har kostet meg enormt med kroner og forbannelse... Attpåtil er en kvinne over 60-- Føler også sterkt at det gjør at enkelte jyplinger bare avfeier en.. og egentlig bare er lettet over at en sier opp.. Hva ønsker du da svarte nr 4 idag, i den 7 far i huset virksomheten de har? Jeg ønsker bare å ha TV signaler som virker.. uten at jeg må stå på hue og feilsøkte bytte her og der.. hver gang det er noe problem.. At TV fryser og hakker, er ikke noe de kan gjøre noe med. Begynner å bli vant med det.. Nå har vi vært uten TV siden før pinsen.. I dag sa jeg opp.. Men vil ikke ha samme problemene som jeg hører andre har. Ønsker meg en leverandør som tar ansvar for leveransen. At den virker.. At kablingen er som den burde... og sjekker at alt er i orden.. Hvis ikke blir det antenne Tv for meg. Nå er jeg tvilsom til at noen leverandører tar det ansvaret jeg ønsker. Om ikke er det uaktuelt med alle de tilbakemeldingene jeg nå har lest. En av de fire i dag i Telenor. Sier at det er nytt utstyr. Som vil gjøre det lettere. Det har det vært en del av de årene siden 2012.. Kunne selvsagt sagt ja til å prøve det. Men tør ikke.. og har avbestilt.. Får bruke sommeren på å finne ut av ting. Har likevel nett tv, gjennom Telia mobilt bredbånd. Godt å ha når Telenor fiber er treigt og hakker. Kjempemisfornøyd i 7 år! Værste jeg har vært med på.. og så mye penger brukt på tøvet.. når vi hadde det bra på Rikstv.. og bredbånd fra Telenor.. Fiber er fremtiden sies det.. Hvorfor ikke hos oss? Ingen kan svare på det..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabilt/Ubrukelig"

Får ikke oppgitte hastigheter på 10/1 men 5/0,3. De sier alltid de skal skru opp hastigheten, funker i 2 uker før nettet bare forsvinner og kommer til bake på 5/0,3. Linjen er godkjent for 20mbit. Det er bra Svorka kommer og legger fiber 100/100 til 40kr mer en Telenor skal ha for 5/0,3. Kommer aldri til og bruke Telenor mer.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"De har dårlig oversikt"

Jeg hadde ADSL-internett fra NextGenTel. Jeg prøvde å bestille fibernett fra Telenor da de var ferdige med utbyggingen av fiber i mitt område og etter jeg fikk fiberkabelen i luftstrekk. Jeg prøvde i 10 dager å bestille fra Telenor via nettet men kommer alltid feilmelding (504 Gateway Time-out – The server didn’t respond). Etter jeg klarte å bestille, fikk jeg e-post fra dem 5 dager etter bestillingen som sier: Ordren vil ligge på vent hos oss til vi mottar en tilbakemelding fra deg fordi vi har et aktivt abonnement på adressen du har oppgitt. Hvis jeg svarer og gir tilbakemelding, så svarer de ikke meg. Hvis jeg ringer til Telenor, så du må høre 3 sanger til Justin Bieber og intet svar. Kanskje tenkte de om den forrige huseieren, men han solgte huset for ett år siden, og området hadde ikke fibernett, ... Dårlig kommunikasjon og dårlig kundeservice er roten til mye vondt. Hold deg unna ellers får du hjerteinfarkt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett og håpløs kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nettet er ustabilt og leverer ofte langt under minstekravet for det jeg betaler for. Da går det så tregt at jeg i praksis ikke har nett-tilgang. Kundeservice klarer ikke å gi en forklaring, men forsøker å selge dyrere løsninger framfor å rette feilen slik at jeg får det jeg betaler for. Men de klarer ikke å sende meg eventuelle tilbud på e-post, for e-postkonto har ikke Telenor, sier de. Seriøse firmaer i 2019 som ønsker tilfredse kunder, klarer vel å sende tilbud, bekreftelser og annet på e-post, vil jeg tro. Forklarer jeg problemet på chat, stenger de chat-en uten å svare på spørsmålet. De har flere ganger ment at feilen ligger hos meg, men det har den ikke gjort. Modemet har blitt byttet flere ganger fordi det ikke fungerer slik det skal. Ringer man den såkalte Telenoreksperten som til ca. 30 kroner minutte skal hjelpe med tekniske spørsmål, tar det lang tid (da betaler du jo mye) uten at de klarer å svare på enkle utfordringer. Best å finne en annen leverandør.

Johnny B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Frarådes på det sterkeste; 0-null kundefokus og tilbakemelding"

Ved bestilling av bredbånd ble det avdekket linjebrudd på coax i nabolaget som Telenor nekter å reparere. De krever at kunde betaler for å skifte ut HELE kabelen over 3-tre eiendommer. UHØRT å akseptere! Treffer ny person hos kundeservice hver gang som må få repetert saken (8-10 henvendelser til nå og jeg STRYKER TELENOR som aktuell leverandør). UPERSONLIG og 0-NULL INTERESSE FOR KUNDEN. Takk for meg - TELENOR OVER OG UT!!!

Thomas L
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettet faller ut i ny og ne. Utallige meldinger om utbedringer og stenging av nett. Mye mer å klage på, men gidder ikke en side om hva jeg er misfornøyd med. Nå har de også økt farten med 25Mb og regningen med 40 kr, noe jeg ikke trenger eller spurte om. Merker ikke forskjell om jeg har 50 eller 100Mb.

Hans J. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fungerer stabilt og god kundeservice"

Har vært stabilt i måndesvis og kundeservice er behjelpelig. Telenor bygget gratis ut fiber til nesten alle i Fana og er utrolig fornøyd med at de gjorde det. I forhold til nett i USA som er sykt ustabile og plaget av mye problemer så fungerer nettet fra Telenor så enormt mye bedre. Nettet i seg selv er dønn stabilt. Ruteren har ingenting med selve nettet å gjøre og hvis du opplever å ha forkorte rekkevidde eller noe, gjør som meg og kjøp et MESH nettverk og få veldig bra WiFi også

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ikke fornøyd kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig dialog med montør førte til at vi ikke fikk internett før 2 uker etter lovet oppstart. Mye rot med faktura. Ringt flere ganger til kundeservice uten å få svar/hjelp. Vil ikke anbefale bredbånd fra Telenor. Fikk ikke lovet hastighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fraværende og ustabilt internett, dårlig kundeservice. Useriøs aktør."
2 syns denne omtalen er nyttig

I nærmere et halvt år har vi hatt ustabilt nett hvor det de siste par månende har vært omtrent fraværende. Vi ringer og ber dem om å fikse opp i dette, noe de sier de skal gjøre, i tillegg sier de at de skal kreditere fakturaen. Vi ser på dette som en selvfølge, da man ikke skal trenge å betale for en tjeneste som ikke fungerer. Dette oppleves som god service, helt til 4. gangen du ringer inn, da problemet fortsatt ikke er løst. Har fått melding av dems reperatør om at problemet er fikset to ganger, uten at det er blitt fikset. Fakturaene er heller ikke blitt kreditert som lovet, og når vi ringer sier de at dette ikke står oppført noe sted så vi er nødt til å betale før det blir inkasso. Når vi sier at internettet ikke fungerer sier de at det skal ha blitt fikset av dems reperatør; noe det selvsagt ikke er blitt, for da hadde vi vel ikke ringt?? Utrolig frustrerende. Telenor skryter av dems "Alltid på nett garanti", det er til å le av! Dette oppleves som svindel, og vi vil bytte vår nett leverandør innen kort tid.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hastigheten er bra, men det hjelper lite, når nettet er så kronisk ustabilt. Telenor kundeservice og teknikere kommer bare med bortforklaringer og evner/ønsker ikke å hjelpe.

Rachid M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabil nett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ustabil nett. Vi får mye mindre enn det vi betale for. Hver gang jeg måler på Nettfart får jeg 10 nedlasting og 3 opplasting. Vi betaler for 100 nedlasting og 20 opplasting. Useriøst... Tenkt å bytte ganske snart.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har ikke hatt internett hjemme hos oss i 10 dager nå og kundeservicen tuller med oss hver gang vi ringer. Teknikker som kom til oss var helt håpløst og gjorde ingenting!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forsøker å lure kundene sine"

Selve produktet fungerer stort sett fint, hastigheten er som avtalt - men der stopper det. Hittil har det vært feil på hver eneste faktura jeg har mottatt. Ved avtaleinngåelse per telefon ble jeg lovet fri etablering, i tillegg til en fast rabatt hver måned. Kort tid etter mottok vi wifi-ruteren, som det viste seg ikke fungerte med trådløse signaler. Jeg sendte denne tilbake og mottok ny i posten etter noen dager. Den første fakturaen jeg mottok var på etableringsavgiften, som jeg var lovet per telefon at jeg slapp å betale... Neste faktura var for de tre første månedene, full pris - nok en gang avvik fra hva vi avtale ved etablering. På den forrige fakturaen hadde de klart å legge inn (nesten) riktig rabatt, men denne gangen hadde de klart kunststykket å legge inn 1000 kroner erstatningsgebyr for wifi-ruteren som ikke fungerte ved ankomst! Til slutt vil jeg si at det har ordnet seg hver gang, men jeg er svært misfornøyd med at jeg må ringe internett-leverandøren min hver gang jeg mottar faktura fordi de prøver å lure ekstra penger ut av meg. Jeg har hatt inntrykk av Telenor som en seriøs aktør, men der tok jeg tydeligvis feil...

Elisabeth
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett"

Enten så faller nettet ut eller så går det lang tid og nettet surrer rundt når jeg skal se på nett tv. Det er skikkelig irriterende. I starten var det bra, men nå har det blitt værre og værre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke det de lover"
2 syns denne omtalen er nyttig

De leverer ikke hastigheten de lover. Har ringt kundeservice utallige ganger, men ikke noe skjer. Noen av kundebehandlerne er dessuten arrogante og yter dårlig service. Ved en anledning ble telefonen lagt på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Hold dere unna"
1 syns denne omtalen er nyttig

Flere ganger jeg har vært uten nett i flere dager om gangen. Hver gang har det vært noe feil fra deres side. Fikk en telefon i dag om at de nå kaster oss ut, hvor jeg spurte "Har ikke jeg allerede sagt opp da?". Sekund senere så legger han på. Frekkeste jeg har vært borti

Jon K. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Wake-on-Lan"

Telenor har kundeservice som eget forretningsområde som krever pluss på bunnlinjen. Stiller du et spørsmål, får du som svar at dette er utenfor deres kompetanseområde, med henvisning til Telenoreksperten til 30 kr/min. Jeg kjøpe en 4 TB disk og har satte opp en FTP server på min hjemme-PC med backup mot Jottacloud. Dette funker bra, men ettersom jeg ønsker at PC skal kunne gå i dvale ved lenger fravær fra heimen har jeg forsøkt å sette opp Wake-on-Lan. Dette funker innfor husets fire vegger, men jeg får det ikke til over Internett.

Martin H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Alle tiders Internett/TV leverandør"

Jeg Benytter nett via kabel TV og det har en fantastisk oppetid. TV her virker som det skal. Og når det en sjelden gang går galt får jeg en datapakke eller to til mobilen. Opplever problemer enkelt fikset. Ett minus eller to: - Dyrt PR måned. De får jo også betalt via fellesutgifter, og en vakker sum av meg. - Veldig dyrt med nyere dekoder. Som fast kunde kunne de gitt en god pris på en ny dekoder i ny og ne. - Ufleksibelt. Man må ta det en får i veggen. Ikke andre som leverer Internett via TV enn dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Virker av og til, gamle kobber linjer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Slutt på vedlikehold fra 01.05.2019, skal få lov og avslutte abbonemanget uten kostnader, ingen alternative tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Utan Internett flere timmer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen internett førbindelse. Faller ut flere gånger i uka i flere timmer. Virker ca 5-10min efter man starter om modem o router då man har gjort de strømløs i 5min. Prøvat nå mer en 10 gånger samma sak var gång att det virker mellan 5-10min innan man er utan internett igen...ger opp..bor i ski på finstad hageby som fikk ny canal digital box samt ny router installert før en uke sen men har fortfarande samme gamla modem thomson fra 2010. Efter det så bynne detta problemet att man nå er utan nett flere timmer. 3 dager bare denna uka...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"De kaster oss ut fra nettet fordi de ikke vil ta kostnad ved vedlikehold fremover"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bor i et relativt nytt boligfelt der vi førte opp vårt hus i 2011. Telenor tilbydde oss bredbånd og vi sa ja og gravde grøfter fra gaten og inn til huset og fikk etablert bredbånd. Så i 2019 - altså 8 år etterpå får vi et brev fra dem der det står at de ikke lenger vil vedlikeholde linjen ved eventuelle feil - hva slags selskap er dette? Skal de bare kaste oss ut? Vi tvinges nå til - igjen å grave opp igjen hagen og brostein for å få etablert bredbånd på nytt - og det på et hus i et nytt boligfelt som ble etablert for 8 år siden!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bunnløst dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårligste kundeservice jeg noensinne har opplevd. Mangel på kommunikasjon mellom aktører, dårlig kunnskap om den aktuelle problemstilling og lite tegn til ydmykhet og ikke minst pågangsmot for å løse problemet. Det er et under at et selskap med denne innstillingen overlever - noe som sier mer om kanskje Telenor sitt beskyttet/statlig opphav enn noe annet.

Frustrert K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke vær dum og velg Telenor"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det værste jeg har vært med på. Fryktelig dårlig kundeservice som lyver deg rett opp i trynet. Jeg fikk modem i posten, og koblet det opp uten at noe skjedde. Jeg ringte å snakket med dem, og har nå ventet i over 24 timer uten at noe skjer. Jeg har sikkert snakket med alle ansatte i avdelingen for modem. Løgnhalsene legger enten på, eller så sier de at ting fikser seg etter et par timer, noe det ikke gjør. De må nå sende en teknikker for å fikse dette greiene, noe som skjer via et eksternt firma, og vil ta opptil 5 dager!!! Så da sitter jeg her, uten internett, og kastet bort helgen på dette. Telenor kan dra til hel%#tte og lenger!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra leverandør"

*Jevn og stabil linje *God kvalitet på modem *Svarer kjapt på henvendelser Eneste minus er høy pris, men er verdt å betale for det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Pris økning 19 dager etter at tjenesten er tatt i bruk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telenor øker mnd avgift på abonnement 19 dager etter at tjenesten ble tatt i bruk. Tok kontakt med kundeservice i dag uten å få noen forståelse for klagen samt at kundebehandler ikke har kjennskap til avtalevilkårene til Telenor. Når bredbånd ble tatt i bruk koblet Telenor ned fasttelefoni og jeg var uten i noen dager. VÆR obs når hvis dere tenker på å inngå avtale med Telenor

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR