Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telenor Bredbånd
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
80
av 80 innen
bredbåndsleverandør
8%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
18
9
9
37
275
Sorter omtaler etter
Viser av 348 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service/informasjon."

Meldt feil på internett 13.05.22.Sitter ennå 17.05-uten tv og internett.Purret opp 3 ganger 16.05-til samme kundebehandler.Ble beroliget ned at feil var rettet innen kl.2000-den 16.Så skjedde ikke.Visste ikke en gang hvem feilen var meldt inn til.Påstod det var Relacom.De var kjøpt opp av One Co i 2019.Var innom One Co en av gangene jeg snakket med Telenor.Dem hadde ikke mottatt noe oppdrag fra Telenor,kl.1400-16.05.22.Sitter fremdeles uten internett,17.mai 2022.Bør vel ha folk på kundeservice som vet hva de holder på med.Er det ikke i dette tilfellet.Vil ikke anbefale Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofal dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Komplett mangel på oppfølging. Bryter avtaler, holder ikke lovnader. Ansvarsfraskrivelser. Ser mange er ekstremt lite fornøyde. Hvordan kan et selskap si seg tilfreds med dette? Hvor er ledelsen?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Defekt utstyr, ingen internett, elendig kundeservice og oppfølging."

I området jeg bor blir kobbernettet utfaset, og Telenor har monopol på fiber, så jeg hadde ikke noe valg dessverre. Når de tvinger oss til å bli kunde, bør de gjøre overgangen så sømløs som mulig. Telenor og deres inkompetente installatører har feilet fullstendig. Fiber og tv funker ikke, utstyret er defekt, og kundeservice setter meg bare over til en annen, til noen sier at jeg må vente på å bli oppringt. En sms forteller at de opplever "høy innstrøm av feilmeldinger og at det vil ta noe tid å bli kontaktet." Telenor virker amatørmessig og lite forberedt på å ta i bruk fiber. Glad jeg fortsatt har Wi-Fi fra min stabile leverandør.

Alexander H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fiber har aldri fungert"

Telenor skulle levere fiber 6 April. Multiflex hadde ansvar for å montere. Multiflex gjennomførte installasjon men fiber fungerte aldri. Nå en måned senere vil ingen ta ansvar ( telenor, el tel og multiflex) alle skylder på hverandre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og ofte helt uten kontakt."
1 syns denne omtalen er nyttig

Svært skuffende og dårlig. Ustabilt og ofte helt uten kontakt. Elendige bokser eller hva som har skylden. Tar ut stikkontakten, venter litt, putter den inn igjen, stadig vekk. Men det er ikke alltid det hjelper, heller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabilt og forferdelig kundeservice"

Har per dags dato telenor fiber. Var i grunn relativt fornøyd, selv om farten har vært fryktelig ustabil, har jeg fremdeles hatt 100+ mbps.Problemet med hele opplegget her har vært elendig utstyr levert fra starten. Kundeservice er jo helt ubrukelige, om du mot formodning klarer å komme gjennom må du gjennom 3 forskjellige før de kan svare. Gjeng med inkompetente apekatter. Nå skal jeg tilbake til Altibox, og alt som har med telenor å gjøre kan ta seg en bolle. Klovnefirma.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Må vente i ukesvis på teknikkere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri har jeg opplevd en mer tullete prosess for å tvinge en teknikker igjennom døra mi. 2 dager ble jeg fortalt. 2 dager har jeg hørt 4 ganger til siden da.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"TTT mangelfullt"

Såh, coax kabel ble ødelagt utenfor eiendommen, etter ca 3 dager kommer oneco og sier de skal feilsøke modemet... De forlater når de ser skaden og sier dette er en annen type skade. noen dager senere kommer de tilbake, nå kan de se om de kan legge fiber istedet for coax, men finner ikke fiber-trekkrør under snø, får beskjed om å vente til sommeren.. så går ukene og snøene smelter nok til at man finner fibertrekkrørene.. de kommer tilbake noen uker senere og så enda noe senere... etter 2 mnd kommer de og monterer fiber inn i huset, men nå er det montert IPTV, ikke fiber+antennekabel innvendig. Det er et gammelt hus med anntennekabler trekt mellom etasjer til forskjellige T-we bokser for å kunne se direkte tv, disse fungerer ikke nå lengre. oppretter reklamasjonssak på dette. 2,5mnd etter feil oppstått er det fortsatt ikke bra igjen..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mye avbrudd"

Fibernettet til Telenor har nedetid 5-6 ganger à 2-3 minutter hver dag. Kundeservice er det ingen vits i å ringe; sist jeg forsøkte kom jeg gjennom etter 3 dager...

Jeanette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Telenor suger."

Skulle få oppstartsdato 28.03 (idag) men har ikke hørt noe fra montør. Ringer kundeservice og dem sier at de måtte utsette den litt så får ikke internett før 18 MAI(!!!!) har fiber fra før å det enste de må er å koble ledningen i fiberboksen og opp til ruteren. Men det er visst vanskelig det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Monopol på fiber, kjempe høye priser."
5 syns denne omtalen er nyttig

Det at tele selskaper kan ha monopol i visse områder er jo helt sykt. At ikke konkurransetilsynet kan gjøre noe med dette er ganske patetisk. Telenor kommer med en pris på 910 kr per måned, for en linje på 350/350, og hører samtidig at konkurrentene i andre områder i nærheten kan gi 1000/1000 for 400 kr per måned, man kan jo begynne å lure.

Synøve T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ruter ikke god nok"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ny ruter for fibernettet er for dårlig. Vi mistet vår Wi-Fi-tilknytning til vårt Bluos-anlegg når vi fikk installert fibernettet for et knapt år siden. Med Wifi-tilknytning via kobbernett virket det perfekt. Flere henvendelser til Telenor har ikke ikke gitt noe løsning på vårt problem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Av og på dekning, ustabilt nett og lav fart"
3 syns denne omtalen er nyttig

Betaler i dyre dommer for eit nett som burde kosta ein brøkdel, no kom varsel om ENNO en prisøkning-på tide med bytte! Grusom og råarrogant kundeservice topper det hele!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Goodies"

I goodies kan man velge mellom noen dekseler men det ser ut som de sjekker hvilken telefon du har og fjerner størrelsen i det dekselet så du ikke får valgt det, har en ganske ny iphone og de har alle valgene fra iphone 11 til iphone 13 i alle størrelser untatt min størrelse i 11 av de 12 dekslene. Er vel ikke noe sjokk at det dekselet de faktisk har i størrelsen er det som Har MANGE dårlig annmeldelser

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig ustabil kvalitet med T-we2 IPtv"

Kan ikke si annet en at Telenor sitt fiber abonement 200/200 Mbit ikke holder mål på TV delen av abonementet. Jeg trodde først det var hos meg, intil jeg begynte å forhøre meg med familie venner og naboer. Til min overaskelse viser det seg at nesten alle jeg forhørte meg med var sterkt misfornøyd med Telenor sin fiberløsning. Vi hadde tidligere Canal Digital Coax/hybridløsning, som var veldig mye bedre. Hadde det ikke vært for at jeg har en sameieavtale med Telenor, hadde jeg byttet tvert.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dag 6 uten internett"

Mandag morgen: Internettet er borte, får melding på telefonen at feilen skal være rettet til 21:00 Tirsdag kl 12:00: Ringer inn til kundeservice. De kan ikke gi meg noe mer info på når dette blir rettet opp, da de ikke har noe kontakt med eksterne reperatører I DET HELE TATT. Greit.. 16:00 får vi melding at feilen skal være rettet inn TORSDAG kl 08:00. Torsdag kl 09:11: Feilen skal være rettet innen idag kl 16:00... Torsdag kl 16:30: Feilen skal være rettet innen 17:30. Torsdag kl 17:35: Feilen skal være RETTET INNEN 17:30 samme dag.. Smakløst. Fredag kl 08:00: Feilen skal være rettet inn 15:00 Fredag kl 15:00: Feilen skal være rettet innen 16:00 Fredag kl 16:10: feilen skal være rettet innnen 15:00, altså for en time siden. Har vært i kontakt med kundesupport igjen idag (lørdag), hvor de sier at ingen har sett på saken enda og de skal "purre" på dette (noe de skal ha gjort siden onsdag). Fortsatt ingen nett hos oss. Har også kontaktet dem de påstår skal ha fått oppdraget, hvor de ikke kan finne noe som helst på vår adresse.... 6 dager uten nett synes jeg er drøyt, samtidig som at kundesupporten tydeligvis ikke har noe makt i det hele tatt. Om jeg hyrer inn noen til å gjøre en jobb for meg så må jeg i det minste ha mulighet å ringe til dem og høre hvordan det går. Hadde jeg visst at det skulle bli slik som dette hadde jeg aldri bestilt nett hos telenor til å begynne med. Om du vil ha god kundesupport, styr unna telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lover å ringe tilbake for avtale installasjon uten at holde lovnad. Lang ventetid på telefon. Legger automatisk på når en legger igjen tlf nr for å bli oppringt.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Totalt ufleksibel, dyrt og dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når man først skulle få startet et abonnement på en allerede etablert fiber, var Telenor helt sikker på at den ikke eksisterte, og ville gjøre alt for å forsøke å hente etableringspris på dette. Etter timesvis med venting og mange telefonsamtaler ble dette til slutt fraviket, da de innså at denne fiberen faktisk var i huset, og faktisk bare var å koble opp. Men det tok fortsatt flere uker før det faktisk ble nett uansett, selv om at det hele veien var lovnader om hastesaker og diverse sånt. Når man omsider fikk bredbåndet opp og gå var det ofte nettet datt ut, og ellers opplevdes svært tregt, selv med en hastighet på 300 (!) Mbit og som oftest bare 2 personer som brukte nettverket. Når man så, etter ett år skal flytte, og si opp abonnementet, finnes det ikke tydelig informasjon om oppsigelse, og dermed venter man med oppsigelse til samme måned før oppsigelsen ble gjort. Da, til mitt store sjokk, fant man ut at du vil måtte si opp måneden før. Vi blir dermed sittende og betale på dette bredbåndet i godt over en hel måned, og med en enda høyere pris enn vi allerede hadde, siden vi også hadde fått et "tilbud" der vi fikk prøve dobbel hastighet i 3 måneder uten ekstra pris. Så, om man hadde sagt opp 10 timer før, ville dette vært unngått. Og når man tar kontakt med kundeservice er det for det første absolutt ingen svar å få, siden man må stå i timesvis i telefonkø, og ved kontakt på epost er det ingen fleksibilitet i det hele tatt. Telenor henter dermed godt over 1000 kroner for en måned linjen absolutt ikke blir brukt. Nei, Telenor, vi sees ikke igjen. Da kan jeg heller sitte uten :)

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dyrt"

Telenor utnytter desverre sin monopol situasjon og priser bredbånd ut over det en ellers kan sammenligne med i litt mer sentrumsnære områder. Men sjefene i Telenor skal jo ha mange millioners i årslønn og stort utbytte, så da er det bare å flå forbrukerne i utkantnorge som ikke har noe annet valg hvis de skal henge med å være en del av samfunnet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"

Nettet faller ut fordi ruter ikke fornyer leien til ekstenderne. Må restarte hver dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Telenor har dårligste kundeservicen"

Telenor har dårligste tjeneste og kundeservice, uten tvil. Anbefaler alle å bytte til en liten leverandør som tar vare på kundene sine.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og produkter"

Vi har tv og internett fra telenor i Oslo. Begge deler mister jevnlig signaler, men spesielt ille er internett. Når man kontakter kundeservice er det timelange ventekøer på telefon, ingen tilbakeringings-mulighet hvor man beholder plassen i køen og når man endelig får snakke med noen vet de ikke/finner de ikke ut av hvor feilen ligger. Ingen refusjoner for nedetid. Helt elendig produkt og service. Skal bytte straks bindingstiden er over.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Drittselskap"

Første gangen de sendte faktura tok de 70 kroner for å sende det fysisk, selv om jeg ikke hadde fått et alternativ. De har brukt 2 uker på å fikse småting, mens jeg har sitti der uten internett. Har fått høre helt forskjellige ting fra kundeservice avhengig av hvem man ringer. Virker som om bare en liten del av de som jobber med det faktisk veit hva de holder på med. Nettet vi har fått er treigere enn det skal og veldig ustabilt. Prøvde å si opp nettet nå, når jeg brukte skjemaet fikk jeg bare en mail tilbake hvor det stod jeg måtte ringe kundeservice, og min side på telenor bare får en feilmelding hvis man prøver å si opp. Litt av en salgsteknikk å ikke tillate folk å si opp engang Er ikke et eneste annet selskap jeg har hatt en verre opplevelse med enn telenor

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Trådløst Bredbånd 60"

Der hvor jeg bor får jeg levert dette gjennom 4G, da 5G ikke er utbygd. På grunn av store variasjoner i hastighet (4 Mbps - 83 Mbps), har jeg nok blitt en fast kunde til kundeservice. Min erfaring med kundeservice er at de fleste er hyggelige, men mangler kanskje en del på teknisk forståelse. Jeg har en ruter som ikke er ifra Telenor. Denne blir samtaleemne hver gang, selv om jeg er veldig klar på at alle mine målinger gjøres kablet mot deres utendørs antenne/router løsning direkte koblet mot lan/Poe adapteren. Senest i dag fikk jeg høre at bare jeg leide en ruter ifra de til 19,- per måned, så ville jeg ikke ha disse problemene. Jeg har også hatt problemer knyttet til NAT, men det er en annen historie. Jeg logger alle mine "hendelser" med tidspunkt, hastighet, Wan ip, Gateway osv. I den siste tiden (ukene) restarter jeg utendørs antenne/router løsning jevnlig (3-5 ganger i uken). Dette løser som regel problemet, men ikke alltid. De gangene jeg ikke har oppnådd annen hastighet ved å ta stømmen, har dette blitt løst eksternt av Telenors teknikere. Jeg har etterspurt hva problemet lå i, men har fått til svar (på kundeservice) at de har resatt linje uten noe mere utfyllende informasjon. Jeg har flere baser i nærheten, men jeg antar at problemet ikke ligger i at utendørsdelen legger seg på annen base, da disse etter min mening ligger utenfor antennens dekningssektor. Min mistanke går på problemer knyttet til carrier aggregation, men det er ikke noe jeg får til å sjekke ut selv da jeg ikke "ser" hva som foregår i antenne delen. Min løsning blir vel å sette på et tidsur på lan/Poe adapteren, slik at jeg får rebootet/restaret den utendørs antenne/router løsningen en gang i døgnet. Min Asus router er tidligere brukt mot radiolink ifra NTE og på 4g router med brokobling fra annen teletilbyder uten problem. Mitt håp er at en eller annen fiberleverandør ser det overkommelig å grave nett, basert på framtidig inntjening.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"

IKKE bruk bredbåndsguiden til å sjekke internett-hastighet. Du blir påtvunget telefonsalg fra Telenor. Jeg ringer til Telenor kundeservice og ber dem om å ikke ringe meg. TO UKER senere får jeg fortsatt en telefon daglig. Ringer kundeservice igjen og er frustret - først da sier kundeservice at nei, de kan ikke snakke med selgerne sine fordi det er eksternt salgssenter. Altså. Telenor flat ut sier at de ikke kan kommunisere med sine egne selgere. Ringer salgssenteret, personen har en tvilende tone til at jeg blir oppringt så mange ganger, og ingen beklagelser. Har dårlig erfaring fra Telenor tidligere og dette er bare toppen av kransekaka.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR