Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telenor Bredbånd
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
78
av 88 innen
bredbåndsleverandør
8%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
16
8
7
33
232
Sorter omtaler etter
Viser av 296 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tråløst bredbånd - elendig kundeservice hos Telenor"

Fikk tråløst bredbånd i juli -21, og har hatt masse problemer med nettilgangen. Antennen er satt opp feil, og Telenor viser ingen vilje til å rette opp dette. Vi er mer offline enn online, ikke greit når men har hjemmekontor. Det er som å stange hodet i en vegg, du kommer ikke forbi kundeservice. Der sier de at det skal komme en montør i løpet av 1-2 virkedager, og at de har purret på firmaet som skal utføre service. Det er nå 2,5 uker siden vi meldte inn feil siste gang, det skjer ingenting!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG kundeservice"

HEEEELT elendig kundeservice som nekter å åpne nett SELV om vi har betalt fordi "det er prosedyre"...

Bjørn B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kun hjelp å få i kontortiden"

Ruteren slutta å fungere og får opplyst om at det kun er mulig å få hjelp i kontortid fra mandag til fredag. Da skal i alle jeg finne en annen leverandør av bredbånd!

Carl F. S. R
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"TV og Internett nede!"

TV og Internett har vært nede nå i 42 timer! Ny melding om rettetid satt om nye 18 timer. De skriver at det er en kjent feil, så hvis feilen er kjent så må det være enkelt å fikse/rette? Begynner å tro at Telenor ikke akkurat ansetter de skarpeste "kniver" i skuffen. Kanskje de har underleverandører som er ubrukelige? Alltid på nett MY ASS!

Kundetilfredshet
"Ansvarsløst av Telenor"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kobbernettet skal nå fases ut og et stort antall internettbrukere må finne en ny løsning for sin internett tilgang. Telenor tilbyr enten fiber eller såkalt trådløst bredbånd. Det viser seg nå at valget mellom disse to ikke er reellt. I strøk der fiber er etablert nekter Telenor meg i praksis å velge trådløst bredbånd. Det medfører at jeg som eneste mulighet må kjøpe meg inn i en privat eid fiberkabel som ligger i nabolaget, til en kostnad på 20-30 tusen, hvis ikke mer. Jeg mener at Telenor her støtter opp om lokal grådighet og lar mindre bemidlede kunder i stikken.

Berntsen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig og treg service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Over en uke siden fiberen ble gravd over av en nisse neddi her, å Telenor sine underlevrandører klarer ikke å utbedre feilen. Telenor kan heller ikke fortelle meg om noen er på saken. Alle på kundeservice meddeler at det ikke er noe de får gjort noe med etc. På facebook får jeg tilbakemelding om at de er for store til at de kan ha døgnbemanning siden de har for mange kunder... Gratulerer med den logikken. Nå er det fredag ettermiddag, å relacom på oppdrag for telenor klarte ikke løse det før 16:00, så da har vi ikke fiber igjennom helgen, denne helgen heller.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Skam dere!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kan absolutt ikke anbefale Telenor som nettleverandør slik som det er nå. Det er bestandig noe tull og problemer i deres ende, servicen er dårlig, internettet faller ut og det virker som det alltid er noe som ikke er som det skal være. Helt skammelig! Vi sitter rett og slett og betaler for noe vi ikke kan bruke, og mobilregningene stiger langt over det de burde kun fordi vi må bruke mobilnettet når WiFien streiker. Det er rett og slett latterlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Montør kom ikke"

Ringte kundeservice når montøren aldri kom eller kontaktet for avtalt tid som Telenor sa de kom, Telenor Kundeservice som jeg snakket med er hyggelige :) De ga meg nummer på montøren, brukte rundt under 2 timer for å få kontakt, hyggelig kundeservice der og :) De fortalte meg at Telenor aldri hadde avtalt de med noe som helst av montering, jeg trenger sårt internett pga skole-undervisning... Har brukt over 1 måned for å få internett i hus, pga første gang jeg bestilte forsvant bestillingen i systemet, så jeg måtte bestille på nytt...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice og øker prisene ofte"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det å komme i kontakt med kundeservice kan du bare glemme. Du må gjennom et oppsett og trykke på et titals knapper på nettsiden deres for å finne fram til kontakt oss og så lese at det kun finnes kundeservice via telefon. Ellers om problemet ditt gjelder et spesifikt problem så kan du hende du får opp et epostskjema med 3 dagers svartid, etter å ha trykket deg gjennom flere sider. Andre vanlige selskaper har telefon, epost, chat, facebook. I tillegg er det jo de dyreste abbonementene på markedet og de øker prisene ofte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bergen Fiber svikter. Telenor leverer."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt et helv.... med Bergen Fiber. Etter dem installerte fiber, funket ikke signalene fra deres sendere. Dem sendte ikke ut fagperson, men skulle likevel ha betalt dobbelt. -) Uten Telenor, ville mine leieboere flyttet forlengst. Jeg gir Telenor maks stjerner fordi jeg er ekstra glad dem leverer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Grusom service og dårlig nett"

Har fiber og Tv fra telenor, men tv har jeg ikke sett noe til. Nettet er ustabilt og lever sitt eget liv. På tross at jeg er kablet rett i ruteren med god kabel får jeg ping godt over 30ms og under 1/3 av farten jeg betaler for. Service er frekke og bryr seg ikke en døyt. Da jeg hadde trøbbel med fiberboksen måtte jeg få en kamerat til å fikse det ettersom telenor aldri gjorde noe med det.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service og frekke kundebehandlere"

Vi har hatt mange telefoner i mange timer med Telenor angående problemene våre med nett og på TV. Hver eneste gang blir en møtt av ufine og lite kompetente folk. Dette tar på I den grad at den blir irritert og utålmodig og ønsker en løsning. Mens vi får beskyldninger om at feilen er oss, Vi har gjort noe feil, eller at det er så mange ting som kan være feil, sånn at de ikke kan finne ut av. Tre av fire telefoner i dag gikk ut på dette. Mens den fjerde telefon i dag fikk vi opplyst at dét var en feil på linjen og dette skulle nå blir meldt inn og fikset. Tonje som hun het, gjorde den jobben hun burde og som vi håpet på. Mens de tre andre får rett og slett stryk karakter og er virkelig på feil plass. Jeg bruker selv Altibox på mitt andre hus og der er det aldri sånne problemer. Og er det noe som helst så blir det ryddet opp med en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fungere perfekt"

Fikk installert trådløst bredbånd på hytta i sommer (2021). Fungerer helt topp. Hyggelig installatør som monterte så fikk best mulig signal og dekning. Kan anbefales. Litt høy månedspris til å være på hytta da hjemme abonnement ( annen leverandør) med 6 ganger hastighet er rimeligere. Telenor har best dekning i dette landet 😊

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen hjelper deg når bredbåndet ikke fungerer."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt problem med bredbånd i flere mnd og har skiftet ruter og modem. Dette hjalp ikke. Så fikk tvn problemer med nettilgang også og modemet sto og koblet ut og inn. Det var ikke on line . Masse tlf til kundeservice der du møter uforskammede ansatte som ber deg trekke ut kontakten til utstyret. Det var en kamp å nå gjennom for å få teknisk hjelp for å teste ledninger til huset. Følelsen av å ikke bli tatt på alvor når du bruker timer på å nå fram i tlf kø er stressende.Når det endelig kom en tekniker for p finne feil, fant han en kortslutning utvendig som ble fikset og så dro han. Modemet kobler seg inn og ut fremdeles.Reklamerte på reparasjonen men da må det gå tre virkedager før noen vil bestille ny teknisk hjelp.

Bjørn A. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt krise - Norges verste service"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi bestilte bredbånd via fiber den 10.mai 2021 og har etter over 70 telefonsamtaler med både Telenor og OneCo samt måneder etter installatør endelig kom, ennå ikke fått signal. Ingen vet hva de holder på med og ingen vet hva de andre gjør. Blir servert ulike forklaringer ved hver henvendelse. Dette er den verste kundehåndteringen vi noen gang har vært med på. Helt krise.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dyrt, dårlig og ikke konkurransedyktig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Telenor prøver å konkurrere med Altibox og feiler på de fleste måter. Kort fortalt så er Telenor dyrere, samt de leverer en vesentlig dårlig TV tjeneste (T-we). De skal ha månedlig leie av alle bokser på toppen av alt. Hastighet leveres (350 Mbit) som forventet, men priser hadtigheten høyere enn Altibox sin 500 Mbit! Det virker for meg at Telenor ikke er vant til å konkurrere mot andre fiberleverandører. Vi trodde vi var heldig som har hus med 2 fiberkabler inn. Men den har ingen verdi når de overpriser seg til de grader.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stabilt ustabilt. Svindyrt og blir dyrere og dyrere."
5 syns denne omtalen er nyttig

Hatt telenor bredbånd i 6 år, blir dyrere og dyrere, men konkurrentene blir billigere. Tv+bredbånd koster 100kr mer enn kun bredbånd, ingen vil ha TV i 2021, i alle fall ikke en tv-boks eller t-we man må leie. Kundeservicen er lang ventetid på, og man må ringe flere ganger til forskjellige avdelinger om man har problemer, ingen snakker med hverandre hos telenor, de bare videresender deg.

Samuel U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Hårreisende dårlig."
5 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig kundehåndtering. Har hatt problemer med nettet, skulle få xmåneder fri bruk sa de til meg på tlf, samt gratis etablering på nye adressen jeg skulle flytte til. Jeg ble allikevel fakturert for alt og fikk beskjed i etterkant at jeg må påse å få alle tilbud skriftlig fra dem da de ikke kan ta ansvar for hva deres kundekonsulenter sier... Så ikke bare er det 1t venting for å prate med dem, men de har tydeligvis ingen tyngde i hva de sier. Jeg bytter leverandør helt klart, og etter mange andre dårlige opplevelser opp gjennom med dem kommer jeg til å fraråde alle på min vei å bruke Telenor. men denne tok kaken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG!!!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

I går slo lynet ned her, og det gikk utover internett her hjemme som er levert av Telenor. Så jeg og min familie er uten Tv og internett. Det viser seg også at Telenor ikke begynner feilretting før 3’dje virkedag og det var ikke sikkert de rakk til det heller. Kundeservice viser ingen velvillighet til noen ting og sier bare at sånn er det. At Telenor ikke har noen på vakt i helger og helligdager er jo helt bak mål. Så anbefaler ikke Telenor til noen. Så de får 0 og stryk på alt fra meg/oss hvertfall.

Misfornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Internettet er helt elendig etter Telenor skulle «fikse det». Det verste jeg har vert borti, hvorfor betale for noe så ikke funker? Hva som kan bli bedre er å faktisk gjøre slik at i internettet funker. Misfornøyd, har aldri hatt verre internett før. Anbefales ikke! Med mindre du vil betale for mye for noe som ikke funker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Søppel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fryktelig dårlig. Ustabilt, faller ut ofte og lenge. Kundeservice er en vits. Om mulig anbefaler jeg alle å styre langt langt unna Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Parasitter i bredbåndsmarkedet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skulle overta et abonnement i fra huseier i kollektivet vi bor i. Det viste seg å være særdeles vanskelig. Var i kontakt med 6-7 kundebehandlere som lovet forskjellige ting, ga forskjellige priser, løy om hvilket abonnement de kunne gi, svarte plutselige ikke på e-post, hadde hoven og arrogant tone på telefonen og som overhodet ikke var innstilt på god kundeservice. Det verste var følelsen av å måtte få hjelp av telefonselgere som ikke var ute etter og hjelpe, men å hefte vårt nye abonnement på deres egen provisjon. Oppsummert opplever jeg Telenors kundeservice til å ha totalt fravær av integritet, arbeidsmoral, empati, service og logikk. At de i tillegg monopoliserer i Norge gjør at de kan sammenlignes med Sovjetunionen eller kommunist-Kina.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"8 dager uten internett og får ikke hjelp"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har mistet internett og har snakket 8-10 ganger med telenor, de sender saken over til teknisk som er en lukket avdeling man ikke har mulighet til å kontakte! Verken meg som kunde eller kundebehandler.. teknisk avdeling hører man ingenting fra og nå har de sendt saken på nytt og da har de nye 3 dager før saken skal være fikset. Da blir det 11 dager uten internett eller TV!! Har spurt etter telefon nummer til en overordnet eller til teknisk, det har de ikke! Er utrolig at Telenor kan ha en sånn elendig service i 2021😖

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og tregt internett. Ingen hjelp å få."
2 syns denne omtalen er nyttig

Over lang tid har det vært veldig ustabilt nett. Faller ut mange ganger hver dag. Dessuten er hastigheten på aller beste kun 25 % av det jeg skal ha. Har vært i kontakt med kundeservice gang på gang og blir alltid lovet at noe skal skje, men tekniker dukker ikke opp. Får kun en melding etter hvert at bredbåndslinjen er testet og ingen feil er funnet. Det fungerte OK så lenge Canal Digital hadde leveransen, men etter at Telenor kjøpte opp dette, har det blitt gradvis dårligere, og all teknisk hjelp har blitt borte, men prisen bare stiger og stiger. Virker totalt useriøst! Leter febrilsk etter annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Låst i et kartell"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vær forsiktig med å legge inn fiber fra Telenor. Det gjør at ingen andre tilbydere av fiber, selv i Oslo vil levere fiber til deg, bare mobilt "bredbånd". Prisene skrur de opp skikkelig hvert år. Man blir låst fast om man ikke tar til takke med en treig og ustabil linje, som ikke fungerer i 2021. Det er veldig mistenkelig at alle tilbyr deg fiber inntil du sier at du har fiber fra Telenor. Da kan de "plutselig" ikke levere...Hvor er konkurransetilsynet?

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR