Bredbånd

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

2,8/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
0
av 12 innen
bredbåndsleverandør
36%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
7
3
2
5
11
Sorter omtaler etter
Viser av 28 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs linjeservice i Bergen"

For noen år siden var ikke Telenor villig til å akseptere at jeg ikke hadde fastnettforbindelse i det hele tatt. Feilen lå i nabolaget. Det tok en måned med løgner og merkelige påfunn før de sendte en reparatør. Nå har jeg nett med redusert hastighet, Telenor erkjenner dette, men firmaet de har engasjert for å vedlikeholde nettet i Bergen er nærmest umulig å komme i kontakt med. Hvis en likevel klarer å få avtaler med dem, blir de ikke overholdt. Det eneste de hittil har klart er å ta ned nettforbindelsen min fullstendig og uten varsel. Jeg har gjentatte ganger måttet ringe Telenors kundeservice for å få den opp igjen. Problemet gjelder trolig alle leverandører av fastnett-bredbånd som betjenes av dette servicefirmaet i Bergen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig og tregt nett"

Gikk over til Telenor og ble lovet bedre dekning og kjappere nett, til omtrent samme pris vi hadde tidligere. Vi faller ut av nett flere ganger om dagen, og ofte er netter så tregt, at det er så godt som umulig å bruke. Altså daglig problemer med Telenors nett, så vi kommer til å bytte igjen. Når jeg har klaget har vi fått redusert pris, og det et jo fint(!).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ok!!!"

Hva er bra? Grei fart. og hva er dårlig? Dyr leverandør, med andre ord, bra fart men dyrt!!! og dårlig service!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Produktet bør avvikles"

Ingenting positivt å si. Konsekvent nedetid når det er trafikk (16-24). Kundeservice leser fra script.

Anonymous
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer nesten ikke når en person er på nett"

Hva som er dårlig? ADSL internettet de leverer + at de ikke kan levere bedre internett i område jeg bor. Hva telenor kunne gjort er å bygge ut internett over hele landet og ikke utelate de som ikke bor i byene, eks RENNESØY.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"4 år med Telenor Fiber, stabilt og god kundeservice."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hatt fiber fra Telenor i 4 år nå. Først 50Mbit, så 100Mbit og nå 500Mbit. Alltid på nett, stabil hastighet og god kundeservice. Ikke hatt noe tull med linja så langt på 4år, og det er jeg imponert over. Telenor Fiber anbefales!!

Dennis T
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig service med avtaler"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har bedt om fiber internettabonnement. Avtale var i 13.02.2018 som de ikke holdt
- Ringte til Telenor - Unnskyldning - feil i systemet - Order var ikke gjennomført
- Ringte igjen siden jeg krever reklamasjon/kompensasjon på grunn av jeg måtte være hjemme hele dagen mellom 7:30 og 16:00. Det kostet meg faktisk 1 fri dag..
- Forferdelig at de avtale at montøren kommer mellom 7:30 og 16:00


Konklusjon:
- Jeg lever fortsatt med mobil bredbånd av 200 gb (ikke nok) og skikkelig dyrt per måned. Må passe på forbruk. Jeg har sagt opp siden jeg forventet fiber denne måneden.
Ny avtale er i mars og jeg betaler dobbelt så mye med begrenset data.
- Finnes ikke et alternativ siden Telenor kan bare levere det på adressen min.

Knootzen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Utrolig bra fiber og kundeservice !"

Har nå hatt telenor fiber i snart 5 år, vært dønn stabilt og får alltid oppgitt hastighet. Har ringt 2 ganger til kundeservice og ventet aldri over 1 minutt før jeg fikk hjelp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Enkle å forholde seg til og stabilt nett"

Byttet fra NextGenTel til Telenor og er superfornøyd, jeg ble fakturert for 7 dager for tidlig tjenesteleveranse, en liten samtale med raskt svar så ble disse dagene kreditert på neste faktura. Jeg har sånn alltid på nett garanti men ikke har behov for det enda. Kanskje ikke den laveste prisen men det er det verdt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Ihvertfall stabilt"

Har generelt sett et inntrykk av at Telenor gir flatt f#%n i kundene sine, men linjene er dønn stabile, det skal de ha. Hadde lenge en ADSL-linje ifra Telenor. Ikke kjapt, men stabilt lav ping. Utrolig nok bedre hastighet enn man betaler for.

Sabotert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Middels på det meste"
1 syns denne omtalen er nyttig

Liker ikke å være kunde her... Men... Selv om de er dyrest så er det ikke mye seriøst å bytte til som alternativ, de fleste selskap er makkverk uten like, spesielt nextgentel, folk burde stå i gapestokk på torget hver helg!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Variabel Mbits / mange svar, ikke ofte en får forståelse, de bare viser til minste Mbits"
1 syns denne omtalen er nyttig

Den bra siden er at bredbåndskontakten er stabil. Men jeg gikk ned fra bredbånd 16 til 10 etter anbefalinger fra Telenor siden de sa jeg fikk det samme. Dette ender opp med at de kan gi alt fra 6 - 20 Mbits. Jeg får maks 12 Mbits som jeg trenger for å streame tv serier og være på nett samtidig. Jeg må ringe ofte og det er fortvilende å ligge på 6-7 Mbits og det er ikke mulig å se på tv uten at det stopper streamingen etc. En får alle forklaringer inkl. våt grunn. Jeg har hatt en gang 6 måneder med 12 Mbits, og grunnen var at Telenor sette en måling på mitt bredbåndsabonnement. Siden det har jeg gitt opp og håper at jeg av og til skal få 12 Mbits. Meste av tiden fungerer de som da jeg hadde oppringt modem, selv om en betaler for noe bedre.

Jeg skulle ønske at Telenor fulgte litt mer med på linje mengden Mbits. Slik at kunden ikke får disse problemene. Jeg har alltid vert trofast telenor kunde i mange 10 år. En gir bare opp å ringe hver gang til kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg og min familie har hatt (s)T(j)elenor fiber i ca 5 år. Har ALLTID hatt problemer med ustabil linje, lav hastighet og en haug med driiit jeg ikke engang orker å nevne. Har nå 100mbs uten at det hjelper på noe som helst. Kan ikke spille online dersom noen ser på Netflix samtidig. I tillegg sier Telenor support at alt er som det skal være, for senere å innrømme feil på både server og sentral som vi og 7000 andre brukere er koblet til. Men når "feilen er rettet" er det fortsatt like ille. Omg som jeg angrer på at vi valgte stjelenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra kundeservice"

Da jeg etter 2 år var veldig misfornøyd med min tidligere internettleverandør, det internettet kom og gikk og kunne bli borte 1 uke i året annen hver måned.
Da fikk jeg hjelp av Telenor med og avslutte avtalen, for det var umulig og komme igjennom på telefon og få kontakt med firmaet. Da de enda forsatte med å sende fakturaer fikk jeg bekreftelse av Telenor på epost og informasjon om at det de hold på med var ikke lovlig ut fra norske lover og tilby om det ble økonomisk vanlig for meg at jeg kunne får en bedre pris hos med for en kort periode, perioden var tilbudt så lenge saken mellom meg og tidligere leverandør forgikk.
Har internet døgnet rundt nå, selv da det lynnet slo ned i nærheten var internet borte i max 10minutter.
Et minus er at jeg merker i noen korte perioder på 10-20 sekunder kan hastigheten plutselig falle men den kommer tilbake. Men er ikke ofte jeg har merket at det forkommet nå på et år har jeg merket det 4 ganger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
4 syns denne omtalen er nyttig

De lover deg ting de ikke klarer å holde!
Lover at det skal ordne med feilen til den angitte datoen.
Nå sitter jeg her uten internett i over 10 dager!
Ringer dem for å høre om de kan gjøre noe med det, får igjen mang forskjellige svar fra inkompetente folk... Ringer og ringer for å fortelle at nå er det nok og jeg vurderer å si opp avtalen får svar igjen at de skal undersøke saken og at de ringer tilbake (noe som aldri skjer). Kommer aldri til å anbefale Telenor..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt, faller ut og endrer vilkår"
1 syns denne omtalen er nyttig

Faller ut av nett. ADSL forbindelse blir borte. Etter gjentatte episoder gir man nesten opp. Noe av problemet tror jeg er at feilene er periodiske, da hjelper det ikke å "overvåke" i noen timer.
I tillegg, linjen ble oppgradert til 16mbit, men etter en tid kunne de ikke levere dette, så ble satt tilbake til 10mbit permanent. Flere hendelser etter dette også hvor de måtte "sette" ned farten for å få linjen stabil, for så å øke hastigheten gradvis opp til 10mbit igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Værste leverandør jeg har vært borti"
2 syns denne omtalen er nyttig

Nå er jeg lei av Telenor, dessverre er de den eneste leverandøren i området og jeg har valget mellom dem eller ikke å ikke ha internett. Som regel så går det bra, men en gang i blant (4-5 ganger i året) faller hastigheten fra 5MB/s til 150-200KB/s og da blir det slik i 2-3 uker hvor jeg stadig må ringe til Telenor å spørre hva som skjer, da får jeg varierende svar som "vi skal skru opp hastigheten, men det vil ta noen dager før den er på normalt nivå" og "Beklager, det er det høyeste hastigheten du kan få"... Tuller du med meg?! Når jeg vanligvis har 5MB/s så gir det ikke mening alt jeg nå maks kan få 200KB/s. Etter noen uker kommer jeg til en kompetent person som faktisk kan hjelpe meg, så er vi tilbake til vanlig nett i noen uker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"God hastighet, meget stabil linje. Pris er noe høy kontra konkurrenter"
1 syns denne omtalen er nyttig

God kvalitet på utstyr og linjer, god hastighet. Leverer til avtalt tid.

Pris er noe høy. Dvs. at de er i det øverste prissjiktet i forhold til konkurrenter.

Konklusjon, betaler gjerne litt mer for kvalitet og oppetid.

Enn så lenge det ikke er fiber tilgjengelig forblir jeg kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra, holder hva de lover og gir rask kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telenor er bra, intet mer å si. Raske til å svare, raske til å hjelpe, og alltid på nett garanti. Blir man uten nett ei helg, får man avslag på pris og i tillegg ekstra data til mobilt bredbånd. Telenor er for meg tryggheten og nesten like billige som de som skriker høyest om pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fått tilkoblet, men får regninger!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skulle få koblet til 1.9-16. Etter 100 samtaler med Telenor har jeg ennå ikke fått fiber, men regninger får jeg. Elendig. Ikke kan de si når det forventes ordnet og ikke kan de slette regningene. Vær innstilt på en laaaaaang prosess.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig data mengde og ekstremt høy pris"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det eneste som er bra med Telenor er at dem faktisk har dekning i området hvor jeg bor.

Det som er veldig provoserende med Telenor er at dem tar blodpris for ekstremt små datapakker som er laget for nettbruk i 1990 og ikke dagens krav.

Å ta kr 899 for 80GB er jo regelrett å utnytte folk i distriktene som ikke har noe annet valg, hvis dem i de hele tatt ønsker å være på nett og kanskje bruke Netflix til å se noen filmer.

Konkurrenten Telia tar kr 799 for sin største pakke som er på 200GB men dette hjelper lite når det bare er Telenor som har dekning i mitt område.

Problemet med Telenor og Telia for den saks skyld er at dem ikke har noen som helst reell konkurranse i de Norske markedet slik som dem faktisk har i de andre nordiske landene og dem som taper på dette er vi som forbrukere som sitter igjen med regningen for disse selskapenes utbygging i andre land.

Her bør dem tilby fri data og ikke komme med tull som at de er farten som er så utrolig viktig. Hva pokker skal du med 300mb/s når data pakken er brukt opp etter få minutter.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst system"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rot med bestillingene. Høyere pris enn det som er lovet, men ingen beklagelse for dette. Får tilknyttet tjenester man aldri har bestilt. Når man da i tillegg legger til at nettet er fryktelig ustabilt og modemet er ubrukelig så er resultatet deretter. Umulig å komme i kontakt med den rette personen på kundeservice, og de kan ikke sette over samtaler så da er det bare å begynne runden på nytt til et 5-sifret nummer til blodtakst.

Nicholas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Alltid på nett - selv om jeg ikke har betalt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Telenor installerte veldig ryddig og etter avtalt tid. Hyggelig montør - i en hundreår gammel bygård med utdaterte linjer og alt.. No problem.
Jeg har byttet hastighet flere ganger - for å spare noen kroner - og det tar ca. 30 min. før alt er i rute.. Opp eller ned. Hastigheten er litt over hva de lover å levere -- så det kan man jo ikke si noe på...

Overall: Veldig fornøyd... Det er bare at de er litttt dyrere enn noen av de andre jeg finner på nett - men så får de veldig dårlig omtale, så jeg kvier meg for å bytte fra noe som er bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Bare trøbbel!!!"

Faktura blir aldri riktig, og alltid noe ekstra småpenger... Ble lovt en gratis ruter, denne måtte vi betale for, også skulle vi få igjen penger for denne, det fikk vi heller ikke....

Laaang ventetid på kundeservice....

Må ringe til kundeservice etter hver faktura for å ordne opp. De klarer aldri å få det riktig. Kanskje billig når de reklamerer, men det er de aldeles ikke.

Jeg bytter med det første denne bindingavtalen er ferdig. Og aldri igjen.

Morten S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dyre priser i forhold til dårlig dekning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har Telenor.
Internett-dekningen er rimelig ustabil, og jeg syns at prisen er veldig stive i forhold til det jeg får igjen.

Kundeservicen er helt ok. Man får så klart svar på det man lurer på, men dersom man ikke ønsker å ringe kundesenteret dems, så er det meget vanskelig å finne ut av hva alternativet er her.

Søk Bytt.no