Meny

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telenor Bredbånd
1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
80
av 81 innen
bredbåndsleverandør
7%
anbefaler
Telenor Bredbånd
Filtrer omtaler
20
14
20
49
333
Sorter omtaler etter
Viser av 436 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Bjørnjo
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"dårlig t-wee boks"

Har hatt telenor t-wee og fiber nå i 2 mnd......men t-wee boksen har jeg allerede fått ny 1 gang. Den driver å restarter hele tiden, og det er nesten umulig å få sett ett helt program uten at t-wee boksen restarter minst 1 gang. Så, nå må jeg nok for 2. gang få ny t-wee boks. Dette var en stor skuffelse og bringer tilbake minner fra tiden vi var fanget med telenor adsl.....grøss. Dyrt er det også. Styr unna telenor.

Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stabilt men dyrt"

Telenor har levert ein stabil og god tjeneste, men eg trekker veldig ned pga. prisen. Den har steget fleire gonger den siste tida, og det er blir svært dyrt. I løpet av 4 år har det vert eit par DNS feil, men sidan eg ikkje bruker Telenor sin DNS har eg ikkje blitt berørt av den type feil, heldigvis.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Pasienter på sinnssykehuset er mer stabil enn bredbånd fra Telenor."

Har hatt bredbånd fra Telenor i omtrent et halvt år. Jeg har aldri ringt kundeservice så mange ganger som etter jeg ble kunde hos Telenor. Mister nettet omtrent 1-5 ganger i uken. Kundeservicen er elendig. Jeg ventet i over en time, og utførte alle nødvendige protokoller Telenor ga meg for å fikse nettet. Ingenting fungerte. Til slutt (etter 1-2 timer) ble jeg satt over til en teknikker hos Telenor, som sa at alt jeg hadde blitt fortalt av kundeservice var tull og at ingen av løsningene dem kom med ville fungere. Så etter å kaste bort hele kvelden min ga teknikeren meg løsningen som fungerte på under 10 minutter. Hold dere til helvete unna Telenors bredbånd.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Marius H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Bare rot og misforståelser med kundeservice"

Over 20 samtaler senere med ulike kundebehandlere!! - så er det fremdeles problemer med fiber. (nei, du får ikke snakke med den du snakket med sist, og ja du må forklare alt på nytt hver gang, det gir rom for misforståelser, mye frustrasjon og tidsbruk ). Helt utrolig at er så stort og "seriøst" firma klarer å gjøre så mye feil. I tillegg opplevde jeg 5 ganger at det blir brudd når de snakker med de. De beklager problemer, men du må selv ringe opp - og snakke med ny kundebehandler. For de ringer ikke tilbake! Nei der går ikke sier de. Jeg har brukt så mye tid på å forklare at jeg får vondt inn i meg av tanken på å ringe på nytt. Det virker ikke som de loggfører samtalen med kunden, dermed er det rom for mange misforståelser. De klarer ikke registrere rett abonnement på rett adresse dvs vår hovedenhet, men holde utleiedel / sokkeletasjen utenom blir det rot. Når jeg i tillegg betaler for fiber i anneks/studio ved siden av blander de abbonememt. Når utleier i sokkeletasjen også vil bestille og installere, kansellerer de vår abbonememt og misforstår. Må ringe inn på å forklare at vi ikke har sagt opp fiber. Dette er bare Litt av alle problemer som oppstår. Der har vært mye mer. Alt som kan gå galt går galt. Veldig synd, skulle ønske at Telenor rydder opp. Har forsøkt snakke med ansvarlig på kundeservice, men får som svar at det finnes ikke. Er lei. Nå i dag må jeg skifte ut en kabel som gjør at jeg får treg oppkobling sa de i dag, da jeg snakket med de. Og tror du at de har klart å registrere rett abbonememt på mitt studio /anneks, neida. The never ending story!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ikke optimal coax"

må tilbake stille dekoder 1 gang i måneden for ukesarkiv og internetttjenester skal virke lite har skjedd siden telenor kom med docsis 3.0 annen en prisøkninger

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Faktisk så bortkasta å bruke penger på"

Å faktisk sette seg ned og vurdere å kjøpe noe fra Telenor er rett og slett å glemme. Det eneste positive med leverandøren er mobilabonnementet. Annet er det stort sett ingenting å tjene på. Fiber? gløm det, kundeservice? eksiterer ikke, problemer med nettet? Ta å betal litt mer så kan vi fortelle deg at ruteren din er dårlig å du må kjøpe nytt. Det er latterlig at de skal sitte og tjene penger på noe som åpenbart suger. Jeg bor med fiber og den "beste linjen som de kan levere" men får sikkert 20/20 på speedtest.net og et internet så er så ustabilt at du kan likså godt bare kjøpe ubegrenset 4G å sitte på det istede. Hvis du liker 2000 i ping på de fleste spill som krever ingenting å en kundeservice som legger på det sekunde du kritiserer dem for og levere noe som ikke funker så burde du hvertfall velge telenor.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig firma."

For et useriøst firma. Her skulle alt legges inn 2jan. Ingen ting skjedde. Har kontaktet telenor hver dag,men ingen kommer og installerer. Kommer noen i dag tro?...

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"dyrt og ustabilt,"

Synes prisen er stiv på 100mbs linje som de tvinger deg og ha til tross for at jeg startet med 25 mbs linje. Hadde fri fart i et år først, men der var maks jeg klarte med kabel og måle var litt over 500mbs. Og til vanelig ligger den og hopper vilt mellom 200 og 400 mbs,kjøpte og byttet vekk rutern jeg fikk med og det stabiliserte seg sånn høvelig. Men nette klarer ikke og ligge stabilt på 100 linje heller uansett om jeg kobbler alt ifra og bare har pc kobblet til . Så... Dyrt og ustabilt er min erfaring

Torarild
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ok tjeneste"

kundeservice kunne vært bedre, tjenesten er stabil og hastighet er det den skal være :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig Kundeservice"

Etter flere samtaler opp igjennom årene, så kan jeg med hånden på hjertet si at Telenor har den dårligste kundebehandlingen jeg har opplevd. Dessverre har de ofte monopol, så det har vært uungålig å bruke de. Har du muligheten, så unngå å bruke de!

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Frederik B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"bredbånd og tv i en alt for dyr pakke med en gigantisk boks."

Elendig kundeservice, men du får stort sett signal. Kan ikke klage på det. Ca en måned svartid på klager, som f.eks å få refusjon for å måtte kjøpe nytt av deres eget utstyr som var ødelagt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Telenor er faen meg dritt"

Hater alt med det, jævla Telenor. Dere har bra internett hastighet. Men det tar jo f*** lang tid å logge på. Kommer meg ikke inn på en dritt. Det står at jeg har den beste tilkoblingshastigheten jeg noensinne har hatt. Så funker faen meg ingenting. Legg ned Telenor, kundeservice svarer ikke. Fattern ringer dere hele tiden og dere svarer faen ikke. Legg ned selvskapet nå. Drittunger hele gjengen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Tilbud som ikke holdes, dårlig stabilitet"

Nabolaget fikk tilbud på fiber, men da montør ankom fant de ikke fiberinstallasjon. Vi ble satt på trådløs 30Mbit istedet, men dette abonnementet varierer vilt mellom 30 Mbit/s og 200Kbit/s. Montør har vært her for å feilsøke, men utretting er aldri permanent.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dritt hele veien"

Ustabilt, merkelig nedetid hver natt kl 24 - uansett. Aldri noen unnskyldning , veldig dyrt og generelt ekstremt dårlig

Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"dyrt og eier utstyret mitt"

selv utstyr jeg har betalt for, som ruter, antenne osv. kan kun brukes hos telenor. etter år med en helt ok ruter installerte de sin egen software, og der den før kunne administreres lokalt er den nå under telenors kontroll. kuttet kabel og ønsket allikevel at jeg skulle betale i dyre dommer, 5000, for en antenne som kan gi meg en tjeneste jeg allerede har, men etter å ha hatt is i magen fikk jeg såklart den rimeligere mot binding.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling. Mye rot og feil med forsendelser. Har slitt i 2 måneder for å få ting på pla"

Har holdt på i 2 mnd for å få trådløst bredbånd og tv pakke. Er ikke i mål ennå. Masse rot med forsendelser og kundebehandlere med liten erfaring og forståelse. Sender faktura selv om ting ikke er ordnet. Jeg er 64 år og opplevd mye rot, men dette er det værste hitil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Null kontroll på avtalepriser og fakturaer"

trekker meg 3 ganger avtalepris selv etter gjentatte telefonsamtaler hvor de skal fikse problemet, kundeservice sender meg videre i køer som tar enormt lang tid før saken blir oppklart. deretter fikses ikke avtaleprisen korrekt som gjør at man må gå hele rundløypen på nytt. kundebehandlingen er elendig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ble lurt. Dårlig nett og kundebehandling"

- Lurer deg inn med gode ord (ustabilt nett med dårlige vilkår i sammenligning med andre selskap) - Oppga ikke at du kjøper antennen (koster deg flere tusen kroner når du sier opp. Returneres ikke. ) - økte prisen uten å fortelle meg - klarte ikke å legge til TV funksjon (spurte 5 ganger ila 2 mnd)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Norges verste bedrift"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fakturaer uten epostadr og/eller tlf-nr. Arrogant kundeservice hvor de man snakker ikke engang klarer å lyve samstemt. Å få refundert penger er virkelig en prøvelse. Hold dere unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Feilfakturert i flere år"

Vi er blitt fakturert for bredbånd og Te-We lenge etter at vi flyttet (flere år). De som flyttet inn i tidligere bolig har ikke tjenester fra Telenor, så de har alts fakturert for tjenester de ikke har levert noe sted. Har prøvd å klage skriftlig og muntlig men ingen respons. Å få tak i kundehjelp er nesten umulig, 30 min ventetid på telefon, ingen respons på epost klager sendt over skjema på nett. Ettermange forsøk kom jeg endelig i telefonkontakt med en person som oppgir at reklamasjonsavdelingen har tatt en avgjørelse i saken. Denne avgjørelsen er ikke kommunisert skriftlig, og det er ikke mulig å komme i kontakt med denne avdelingen. Vurdere å ta saken til Forbrukerombudet eller lignende.

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Senjaværing
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Alltid på nett og leverer."

Har hatt fiber 350 mbit/s i to år nå og er fornøyd. Ikke et eneste minutt uten dekning og leverer det jeg kjøper og vel så det. Prisen er i meste laget. Kundeservice er ok.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og leverer aldri den hastigheten som de tar betalt for."
1 syns denne omtalen er nyttig

De driver med planlagt svindel. Jeg hadde 100 linje, da fikk jeg stort sett bare 50 mb, gikk da ned til 50 mb. Da gikk farten ned til 25. så ingen kan komme å fortelle at dette ikke er lurer. Har flere ganger vært i kontakt med kundeservice, men til ingen hjelp. De har sendt meg ny ruter en par ganger. Men hjelper da ikke når farten blir stupet ned av Telenor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Alt er ustabilt, ikke kjøp trådløst bredbånd fra Telenor"

Jeg bor i Slemmestad og har trådløst bredbånd 60 mbit hjemme, i praksis får jeg 10-50 download og 0,2-15 upload. Når jeg prøver å spille på nett hopper forsinkelsen (ping) fra 100 ms til 1800 ms, noe som er helt uspillbart. Hver gang jeg snakker med kundeservice sier de alt er tipp topp, ikke noe galt fra deres side, så sier de at 5G kommer hver øyeblikk og det var over et år siden. At jeg betaler 750,- for dette er ran på åpen gate, derfor bytter jeg Telia som har 5G og høyre hastighet. Telenor burde skamme seg for å tilby er produkt som nesten aldri fungerer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ubrukelig mesh wifi Ruter"

WiFi ruteren må resettes ukentlig eller hvis jeg og kona er i et videomøte samtidig. Ble verre av å oppdatere ruteren og måtte snakke med kundeservice for å få nedgradert. Hatt det i et år og ingenting ble bedre. Angrer på at jeg ikke bytta med en gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"

For dyrt, og irriterende at man ikke kun kan velge fiber

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR