Lynet Internett har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hastigheten er fenomenal, ca. 800Mbps begge veier. Har svært sjelden problemer med nettet. Anbefales.
Hei Jan, Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd! Vi setter pris på at du tar tid til å skrive dette om oss også. Mvh Mohammed | Lynet
Utrolig dårlig nett.. for svak nett og ofte borte.. kunde service er like dårlig.
Hei Edwin, Det er beklagelig at du føler dette om oss! Vi vil veldig gjerne hjelpe deg med problemene du opplever, ta gjerne kontakt med oss på tlf 21 99 33 66, slik at en av våre teknikkere kan gjennomgå fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | Lynet
Generelt en del nedetid flere ganger pr år. Mistet all kontakt en tid tilbake og måtte ha teknikker på besøk. Måtte ringe å purre 3 ganger før teknikker endelig kom etter over 2 ukers ventetid. De skulle ringe tilbake men det skjedde ikke, måtte selv ringe å purre. Ble fakturert via autogiro ca 1200,- ekstra etter flere måneder uten noen form for varsel på forhånd. Ba om dokumentasjon på hvorfor de mente jeg hadde forårsaket feilen, ble bare møtt med automatiske og useriøse svar.
Hei Odd, Jeg har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne deg i vår kundedatabase. Men her høres det ut som at du har blitt fakturert for feilrettingsgebyr, dette er noe som vi alltid informerer om ved opprettelse av sak. Hvis det er en feil som faller innenfor vårt garanti område så er dette selvfølgelig noe vi tar regningen for, men om det er noe som kunde er ansvarlig for så vil de bli fakturert med feilrettingsgebyr. Mvh Mohammed | Lynet
Min samboer og jeg spiller på xbox konsoll og opplever stadig at vi ikke får kommet inn i selve gamet pga internetttilkobling. Når vi tester nettet på konsollen ser det ikke ut til at det er problemer, men så fort vi går inn i utvalgt spill, da funker det ikke. En annen ting er at når den ene kommer inn i spillet, kommer ikke den andre seg inn i spillet. Sånn er det gang på gang. Vi har ringt dem uttallige ganger, og fått beskjed om å kjøpe diverse ting for å sjekke tilkoblingen, og det skal være unødvendig. Har aldri hatt problemer med forrige internett leverandør og når det ikke er mulig å bytte leverandør så er det veldig kjipt. Dere er absolutt det dårligste vi har vært med på, og kommer ikke til å anbefale dere videre. Den eneste muligheten vi har er å flytte ut av leiligheten hvis vi vil ha ny leverandør. Fiks problemene deres, dere sier at alt er i orden, men det er det overhode ikke.. stor tommel ned for dere. Skal ikke være nødvendig å bruke flere tusen kroner på tilbehør som man egt ikke trenger i det hele tatt.
Hei Lillian. Først vil jeg bare beklage for opplevelsen dere har hatt med oss. Lynet leverer internett kun til vegguttaket hos kundene, nettet etter uttaket er ikke noe vi har oversikt over eller kontroll over. Dersom det er mulighet anbefaler vi at dere kabler X-boxen direkte i uttaket fra oss. Dersom dere fremdeles skulle oppleve problemer er det fint om dere kontakter oss direkte slik at vi får gjennomført et feilsøk sammen med dere. Vennlig hilsen Vilde | Lynet
Dette er det DÅRLIGSTE internettet jeg noen gang har brukt. Jeg og samboer spiller på vær sin konsoll, mister nett hele tiden. Går ikke Ann å logge seg på konsoll. Dette er dårlig… jeg har ALDRI hatt problem med internett før jeg fikk dere. Dette bør dere gjøre noe med, kunder som betaler dyre dommer for dette, også funker det ikke som det skal. Jeg har den største pakken dere har å tilby, men fortsatt så fungerer det ikke som det skal.
Hei Carlos. Først vil jeg beklage for opplevelsen dere har hatt med oss. Lynet leverer internett kun til vegguttaket hos kundene, nettet etter uttaket er ikke noe vi har oversikt over eller kontroll over. vi anbefaler derfor at dere kabler X-boxen direkte til dette. Dersom dere fremdeles får problemer er det fint om dere kontakter oss direkte slik at vi får sjekket linjen din. Vennlig hilsen Vilde | Lynet
Lei av å se at dere alltid skriver at dette «kan skyldes feil i ditt interne WIFI-nett» osv. De fleste er i dag såpass oppegående at de kan sjekke dette selv, har full kontroll og vet at det er OK. Feilen ligger hos dere, og dere må kutte ut dette tullpratet. Vær litt mer ydmyke, sjekk egne systemer og kundenett. Inrøm feil, og anslå løsningstid. At ingen jobber i helgene, selv om kundene lider må dere da heller informere om, enn å gå rundt grøten og gjøre dårlige forsøk på å få det til å se ut som feilen ligger hos kundene!
Hei Tom, Kundeservice hos oss tilgjengelig i hverdager mellom 08:00 og 21:00 på både telefon og chat, i helgene er vi tilgjengelige på chat bare mellom 10:00 og 15:00. Utenfor disse tidsrommene så jobber våre teknikkere med retting av større feil, så selv om Kundeservice er stengt så blir det jobbet med feil. Når det kommer til det har blitt "skyldt på ditt interne wifi-nett" så er det slik at Lynet leverer internett kun til vegguttaket hos kundene, nettet etter uttaket er ikke noe vi har oversikt over eller kontroll over. Derfor må kundene sjekke utstyret sitt selv, om du opplever problemer med en pc direkte koblet til uttaket så vil vi gjerne at du kontakter oss på tlf 21 99 33 66 slik at en av våre kundebehandlere kan gjennomgå et fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | Lynet
Jag har varit i kontakt med många men lynet har KUNDESERVICE svarar snabbt det uppskattar vi jag rekommenderar.Sen bytte jag fra android till iPhone o då fattade jag nada 2 minuter innan KUNDESERVICE svarar det är fint
Hei Patrick, Det er veldig fint å høre at du er fornyød og vi setter utrolig pris på at du gir oss denne tilbakemelding. Vi håper at vi fortsetter å impoenere deg i fremtiden. Mvh Mohammed | Lynet
Har opplevd ustabiliteter og langt ifra oppgitt hastighet på linja vs. hva jeg har mottatt. Har pratet en del med ukompetent kundeservice, og er helt oppgitt av selskapet i sin helhet. Absolutt en NO-GO om du vurderer ulike internettleverandører.
Hei Morten, Beklager for opplevelsen du har hatt med oss. Når det kommer til utfall så kan det skyldes flere årsaker, som for eksempel det trådløse nettet inne hos deg. Vi på lynet leverer internett til vegguttaket og det som kommer etter er noe som er blitt skaffet på egenhånd. Ta gjerne kontakt med oss direkte så kan vi mappere hvor feilen ligger. Mvh Mohammed | Lynet
Nettverket faller ut til stadighet og det er meget ustabilt. Å ha hjemmekontor basere seg på nettverket til Lynet er som russisk rulett, enten får du opp nettverk eller så må du dele nettverk på mobilen. De gir gratis datatrafikk som kompensasjon, men det er en mager trøst når du må likevel må stresse med å ha nettverk eller ikke.
Hei Gøran! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til ustabilitet på nettet så kan dette desverre skyldes flere årsaker. Vi på lynet leverer internett kun til vegguttaket ditt og alt som kommer etter er noe kunden selv har skaffet på egenhånd. Vi kan derfor ikke garantere stabilitet på enheter som er koblet til for eksempel et trådløst nettverk fra en router. Om du opplever problemer mens du er direkte koblet til vegguttaket så vil vi gjerne at du kontakter oss direkte slik at en av våre kundebehandlere kan gjennomgå ett fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | Lynet
Styr unna hvis du er gamer eller skal streame, for her har du helt UDUGELIG stabilitet.
Hei, Det er beklagelig at du føler dette om oss! Jeg har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne hva saken din går ut på, men vi vil veldig gjerne få dette ordnet opp. Ta gjerne kontakt med oss direkte på 21 99 33 66 slik at våre kundebehandlere kan hjelpe deg videre. Mvh Karina | Lynet
Alltid feil i vårt borettslag på Grønland og de har 0 oversikt over driftsmeldinger eller hva som skjer på nettet deres. Krise opplegg! Hadde jeg kunnet gi 0 stjerner hadde det vært alternativet, eller minuspoeng !!!!
Hei Richard, Jeg kan desverre ikke se at vi har hatt noen fellesfeil på Grønland. Men om du opplever problemer så vil vi veldig gjerne finne en løsning for deg. Da trenger vi at du kontakter oss direkte på tlf 21 99 33 66 eller via vår chatløsning. Mvh Mohammed | Lynet
Det der Mer enn 6 måneder siden jeg har flyttet inn og internet er inkludert i husleien. Jeg har aldri fått internett selv om jeg har ringt lynets kunde service flere ganger. De sa at de har opprett en sak og har sendt meg en sms som sier at jeg må ringer dem for å snakke med en « teknikker». Jeg ringte tilbake men det var ingen teknikker, bare samme resepsjonist gutter på linja som sier til deg akkurat samme ting hver gang. Jeg gir opp nå, jeg skal betale selv for bredbånd med et annet selskap, og flytte i en annen leilighet etter bindingstiden. Gitt min erfaring med lynets service, jeg følger at jeg må skriver denne anmeldelse i alle platform for å hjelpe andre folk. Dem tilbyr meget dårlig service og dem bryr seg ikke.
Hei Mouhamed , Leit å høre at du opplever disse problemene. Det er ønskelig at du tar kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Dersom vi ikke finner noe feil, men du fortsatt oppelver problemer så ønsker vi selvfølgelig å få sett på saken. Vennelig hilsen Frida| Lynet
Har ikke hatt internett på over tre uker. Ingen har kommet for å fikse det, veldig dårlig oppfølging av saken
Nettet er bra når det er der, problemet er at det går ned veldig ofte og er nede lenge om gangen. Dette er spesielt irriterende når man har hjemmekontor. Hvis man har lynet bør man ha et annet nett i parallell som backup, en god mobilnettavtale for eksempel.
Hei Martin, Beklager for opplevelsen du har hatt med oss. Når det kommer til utfall så kan det skyldes flere årsaker, som for eksempel det trådløse nettet inne hos deg. Vi på lynet leverer internett til vegguttaket og det som kommer etter er noe som er blitt skaffet på egenhånd. Ta gjerne kontakt med oss direkte så kan vi mappere hvor feilen ligger. Mvh Mohammed | Lynet
Jeg har nylig flyttet inn i en leilighet i Oslo hvor borettslaget har avtale med Lynet. Jeg merket fort at nettet her virket veldig ustabilt, og for å utelukke ruteren, så koblet jeg datamaskinen direkte inn i uttaket på veggen. Hastigheten jeg skal ha er 500mbit/s opp, og 500mbit/s ned. jeg testet hastigheten gjentatte ganger, og nedlastningshastigheten varierte som regel fra 1mbit/s til rundt maks 60mbit/s, (noen ganger opptil 160, som fortsatt er langt unna 500) men som regel var forsinkelsen (ping) ekstremt høy. Opplastningshastigheten har jeg sett så lav som 10mbit/s, og så høyt som 390mbit/s, Når jeg pinger servere i Oslo, så skal den som regel ligge rundt 3 til kanskje maks 10 millisekunder, men den vekslet mellom alt fra 3 til 188(!!!!) Jeg ringte kundeservice for å få hjelp med et utroligt tregt og ustabilt nett, og fikk til svar at alle leilighetene der jeg bor skal ha (og betaler for) 500mbit/s, men at de deler på en 1gb/s linje fra kjelleren, og at her må det store utbedringer til for å få lovet hastighet. Det var ingenting man kunne gjøre nå, sa han. Hvordan Lynet mener at de skal forsyne så mange leiligheter med 500mbit/s hver, når det kun er nok til å dekke to leiligheter, det skjønner jeg ikke. Det kan ikke være annet enn bevisst svindel. Jeg venter på svar fra en tekniker som skal gi meg en forklaring (unnskyldning?) til uka, og jeg gleder meg til å spørre hvordan en 1gbit/s linje skal forsyne så mange leiligheter med 500mbit/s. Jeg ringte styreren i borettslaget, som sa at de nylig hadde byttet til lynet, at de har slitt med mye nedetid, og at han også nylig sjekket hastigheten og kun fikk 3mbit/s. Han skulle undersøke saken videre med sin kontaktperson i Lynet. På Forbrukerrådet sine hjemmesider om bredbånd/fiber står det: "Som utgangspunkt skal du ha den hastigheten som er lovet. Ligger hastigheten over tid betydelig under det som er oppgitt, kan det gi grunnlag for prisavslag eller heving av kontrakten." Ut i fra teksten fra Forbrukerrådet burde det være en enkel sak å kvitte seg med Lynet her i borettslaget Jeg håper det skjer, hvis ikke kontakter jeg Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon (BKN), så får de se på saken da bevisene er så overtydelige at det er ikke noe å lure på engang. Styr unna Lynet, løsningen her med 1gbit/s linja, fordelt på så mange leiligheter som skal ha 500mbit/s, er så åpenbart svindel at det går ikke an.
Hei, Alexander! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg er desverre ikke kjent med saken din, men dette er noe vi gjerne vil finne en løsning på. Her vil jeg anbefale at styrelederen din tar kontakt med ansvarlig selger de har kontakt med så vi kan finne en løsning på dette. Vi håper vi kan imponere dere mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Lynet informerer sjelden om planlagt arbeid til sine brukere, og når det er planlagt arbeid går det sjelden som planlagt i arbeidet og nedetiden varer lenger som resultrerer i frustrasjon. Når man ringer kundeservice så klarer de ikke å finne deg opp som kunde og svarer dermed også bare generelt på din henvendelse uten å ta tak i feilretting noe som resulterer i at saken blir liggende og nedetiden blir lenger enn nødvendig! Kundeservice, oppetid og reaksjonsevne kan absolutt bli bedre for Lynet.
Hei, Henrik! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Om kundene våres er med i en fellesavtale, har vi desverre ikke kontaktinformasjonen deres i våres systemer, men vi skal fortsatt gi samme service og oppfølgning som alle andre kunder. Vi beklager så mye for feilen som har blitt gjort, og vil ta dette med oss videre for forbedring i fremtiden. Vi beklager igjen for ulempen dette har medført. Vennlig hilsen Kristina | Lynet