Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fjordkraft Mobil
3.5
482 verifiserte omtaler

Fjordkraft Mobil omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fjordkraft Mobil opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
482 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#8
Middels
Fjordkraft Mobil er rangert
#8 av 13 mobiloperatører
49%
Middels
49% anbefaler Fjordkraft Mobil
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 482 omtaler om Fjordkraft Mobil

FILTRER OMTALER
159
68
52
60
143
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft Mobil?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fjordkraft bytter til Telia. Bytter.

Omtale av  Atle

Mister dekningen! Fjordkraft har brukt Telenor, og det er jeg avhengig av særlig på hytta.

Svar fra Fjordkraft Mobil
03.03.2023 13:43

Hei! Takk for din tilbakemelding. Stemmer at vi bytter over til Telia dekning i løpet av året. Telia at jobbet mye med utbygging av dekning de siste årene og har blitt så gode at forsvaret og politiet benytter seg av Telia dekning. Dessverre så er det slik som det alltid har vært at noen steder vil Telenor/Telia være bedre enn det andre. Du står så klart fritt til å velge operatør. Nå vet jeg ikke om du har gjort det i det siste, men det anbefales at du tar å dobbeltsjekker dekningen på https://www.telia.no/nett/dekning/ Ønsker deg en god dag :)

Dekking dårlig

Omtale av  Arne

Dårlig til å ordne opp i forhold til dekning på mitt bosted utover det er viker det bra dekningen har blitt dårligere fra tidlig i sommer

Svar fra Fjordkraft Mobil
21.02.2023 14:23

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Som leverandør av mobilabonnement får vi ikke gjort så mye med selve dekningen som Telenor eller Telia tilbyr i området du bor, men kan anbefale deg å ta kontakt med vår kundeservice som kan se på hvilke muligheter vi har for å eventuelt ta en sak videre med dem for deg. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen Fjordkraft Kundeservice

Kundeservice er elendig. Abonnementet er greit nok.

Omtale av  Sigurd

Må være strømkunde for å få billigste abonnement. Har flere dårlige erfaringer med kundeservice på strøm som ikke svarer på spørsmål og som ikke tar kunder alvorlig. Har sagt opp både mobilabonnement og strømavtalen. Oppfordrer andre som har dårlig erfaring om å spre budskapet.

Svar fra Fjordkraft Mobil
30.11.2022 15:45

Hei Sigurd. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Lei av å bli lurt

Omtale av  Geirj

Rett skal være rett- de første månedene var ok, prisen også .Så begynte Fjordkraft å sende papirfaktura a 59 - til tross for efakura og avtalegiro! Etter to måneder og ingen endring byttet jeg til plussmobil (kjempefornøyd) .Byttet var den 4. i måneden. Gjett om jeg måtte betale for hele måneden?! Nei, styr unna er mitt råd!

Svar fra Fjordkraft Mobil
28.11.2022 15:14

Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Kjeltring

Omtale av  Odd H

Fjordkraft sender papirfaktura selv om du har avtalegiro og tar 59kr i fakturagebyr.

Svar fra Fjordkraft Mobil
28.11.2022 15:09

Hei Odd, takk for tilbakemeldingen din. Det stemmer at man kan få papirfaktura og fakturagebyr selv om man har Avtalegiro. Avtalegiro sørger for at fakturaen din blir betalt automatisk til forfall, men påvirker ikke hvordan vi sender fakturaen til deg. Om du vil unngå fakturagebyr tilbyr vi også å sende fakturaene på både e-post eller eFaktura, dette er helt gratis. Avtalegiro beholder man selv om man endrer hvordan fakturaen blir sendt til deg. Håper du gir oss en ny sjanse i fremtiden, jeg er helt sikker på at du får en svært konkurransedyktig pris hos oss om du sparer deg for fakturagebyret. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Tverr, påståelig og lite imøtekommende kundebehandling

Omtale av  Per A. E

Jeg ble tvangsflyttet hit fra Skymobil for ett år siden. Har siden den gang klart meg bra med 1Gb data pr måned og siden jeg i all hovedsak befinner meg på steder med wifi, så har jeg innimellom til og med klart å få data tilgode ved slutten av perioden. Unntaket har vært i sommer hvor jeg med viten og vilje kjøpte et par ekstra datapakker under en 14-dagers bilferie til Finnmark. Så startet rabalderet da jeg nylig byttet ut min gamle telefon med en ny som er 5G-kapabel. Jeg vil forøvrig advare mot appen "Speedtest" som tydeligvis er i stand til å konsumere store datamengder på kort tid. Jeg foretok et par forsøk med denne første gang jeg kom inn i 5G-dekning for å teste hastigheten på nettet og i ettertid ser jeg at dette alene konsumerte over 3Gigabytes! Så langt er dette "my bad". Det er bare det at jeg abonnerer på tjenesten "datakontroll" og trodde at når resterende kvote på abonnementet (ca 800 Mb på dette tidspunktet) var oppbrukt, så ble det hele stoppet. Påfølgende kjøp av datapakker for å komme ajour ble tydeligvis umiddelbart brukt til "å betale gammel gjeld". Jeg kontaktet kundeservice og la fram dette problemet, men har sjelden så fort fått følelsen av å være en som bare skulle prøve å lure seg til noe form for kompensasjon for en situasjon som jeg selv har satt meg i. Min intensjon var imidlertid bare å finne ut hva som skjedde. Jeg fikk tydelig beskjed at Fjordkrafts systemer ble brukt av mange kunder og at ingen andre enn jeg har opplevd og rapportert noe slikt (er det ikke en første gang for alt?). Ikke komme her og komme her! Jeg ba om en utskrift av databruken min for september og mottok denne dag - og skulle du ha sett! Jeg klarer ikke å tolke rapporten på noen annen måte enn at "datakontroll" ikke fungerer etter hensikten og at du kan risikere å bli belastet for overforbruk ift kvoten din i ettertid. Dette var den berømte dråpen for meg, jeg gidder simpelt hen ikke å bruke energi på å argumentere med en solid vegg av uforstand og uvilje. Fjordkraft: dere "vant" diskusjonen, men tapte to kunder (kona og meg). Sayonara og lykke til videre!

Svar fra Fjordkraft Mobil
28.11.2022 15:04

Hei Per. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Ingen dekning i Sverige

Omtale av  Olaug

Ingen dekning i Sverige. Ingen kundeservice i helgene. Dette er jo så håpløst som det kan forblitt. Men har god delning i Norge.

Svar fra Fjordkraft Mobil
03.11.2022 08:07

Hei Olaug. Takk for at du tar deg tid til å skrive til oss. Kan bekrefte for deg at vi har dekning med Telenor i Sverige. Det kan i noen tilfeller ikke være optimal dekning basert på hvor man er, men generelt sett skal man ha god dekning i Sverige. Per dags dato har vi ikke åpent kundeservice i helger, beklager ulempen dette kan ha medført i saken du beskriver. Hilsen oss i Fjordkraft

Veldig bra

Omtale av  Monika

Er superfornøyd, men jeg ønsker 5G, så jeg byttet fordi ICE sa til meg at dere ikke hadde 5G. Venter i spenning på om jeg blir like fornøyd som jeg har vært med Fjordkraft Mobil.

Svar fra Fjordkraft Mobil
28.11.2022 15:04

Hei, det var trist å høre at du byttet. Vi kan bekrefte at vi også tilbyr 5G. Så lenge du har en mobiltelefon som har 5G, og du er i et område med 5G mast, så skal det fungere fint. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft.

Elendig service.

Omtale av  Konrad

Skiftet bank, og dermed var det 59 nok ekstra i måneden ekstra for papirfaktura. Ikke mulig å endre på "Min side".... ikke mulig å få kontakt med kunde-support. Når eg endelig klarer å få avtale giro til å fungere, så sender de allikevel ut papir faktura der det står "skal ikke benyttes- du har avtalegiro", og belaster 59 nok faktura-avgift.

Svar fra Fjordkraft Mobil
03.11.2022 08:07

Hei Konrad. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Av erfaring vet jeg at det er hvordan du får tilsendt fakturaen som påvirker om du får gebyr. Avtalegiro er ingen faktura, men en betalingstjeneste bankene tilbyr. For å slippe papirgebyr kan vi sende faktura elektronisk enten på epost eller som efaktura til deg, da slipper du gebyr. Du kan fortsatt ha en avtalegiro som trekker denne automatisk til forfall. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

endret til å sende papirfaktura uten varsel

Omtale av  Misfornøyd

Operatør endret til papirfaktura uten varsel. Får ikke faktura på papir i posten, alt bli betalt automatisk på avtalegiro. Trukket 60,- i måneden i flere måneder før jeg merket det

Svar fra Fjordkraft Mobil
03.11.2022 08:07

Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Av erfaring vet jeg at en endring av bankene i efaktura tjenesten tidligere i år var årsaken til at noen kunder fikk tilsendt papirfaktura. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Billigt og god dekning

Omtale av  Mims

For mitt og min familie sin bruk er fjordkraft mobil abonnement riktig og godt valg. Det er billigt og vi har god Telenor dekning over heile landet og det er super dekning i dei landa vi ellers reiser til. Enkelt å endre til abonnement med større data om nødvendig og lett å skifte tilbake til det ein vanligvis bruker.

Svar fra Fjordkraft Mobil
03.11.2022 08:07

Hei Mims og tusen takk for tilbakemeldingen! Vi setter veldig stor pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag! Hilsen oss i Fjordkraft

Mobildata rollover fungerer ikke, og kundeservice svarer ikke på mail

Omtale av  Ruben J

Må hver eneste måned si ifra til kundeservice om at det er feil på mobildata grensen min, rollover skjer ikke av seg selv så dette er tydeligvis kunden sin jobb å gi beskjed om måned etter måned? Må bruke mye unødvendig tid på dette. Dem svarer ikke engang på mail hendelser. Helt ubrukelig firma. Bytter så raskt at jeg har brukt opp modildataen. Hvis jeg i det hele tatt får mobildata pakken som jeg har betalt for da. Styr unna!

Svar fra Fjordkraft Mobil
03.11.2022 08:07

Hei Ruben. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Av erfaring vet jeg at man får rollover når ny måned starter, man kan maksimalt spare opp dobbelt av grunn pakken man har, så har man 1GB kan man starte ny måned med 2GB osv. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Verken chat eller epost...

Omtale av  Katarina

Det positive: - bra for dem som klarer seg med 1 Gb data. Ingen vits å betale for det man ikke trenger. - fint med varsling om at man nærmer seg grensen for bruk av data. Det negative: - ingen chat-mulighet; - treg respons på eposter. Har nå ventet en uke, og sendt en ny henvendelse. - Umulig å vite om din epost-henvendelse faktisk er mottatt. Det du sender av gårde, blir ikke lagret i portalen; du får heller ikke noe på epost om at din henvendelse har fått tildelt et saksnummer, eller lignende. Forbedringsforslag: Mulighet for kunder å spore henvendelser til kundeservice enten i portalen eller på epost.

Svar fra Fjordkraft Mobil
14.09.2022 11:22

Hei Katarina! Tusen takk for tilbakemeldingen og forbedringsforslag. Vi setter stor pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Forbedringsforslaget ditt er sendt videre internt for å undersøke muligheten for å utvikle dette. Ønsker deg en fin dag! Hilsen oss i Fjordkraft

Billig og bra

Omtale av  Oddvar M. N

Greit for oss med lite data bruk! God dekning for oss.

Svar fra Fjordkraft Mobil
24.08.2022 14:48

Hei Oddvar M. N, Så kjekt du er fornøyd med mobilabonnement fra oss, vi setter stor pris på at du tar deg tid til å komme med tilbakemelding til oss. Ønsker deg en fin dag! Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Organiserte banditter

Omtale av  Sølvi R

Fjordkraft tar seg betalt for ikke foretatte samtaler, er innehaver av et norsk sim og et dansk. Dvs 2 simkort i samme mobil. På siste faktura har de belastet meg for en ikke-foretatt utenlandsk samtale! At jeg har ringt fra mitt norske nr til mitt danske! Hvordan kan jeg ha gjort det?? Ringt meg selv?? Vært i kontakt med kundeservice 2ggr, de har ingen forklaring, teknisk avd skulle ta kontakt, ikke hørt et pip... Nå har det gått 1mnd. 😠 Ny faktura mottatt, de har godskrevet fiktiv utenlandssamtale, halleluja 👍

Svar fra Fjordkraft Mobil
01.09.2022 08:58

Hei! Utrolig leit å lese at du har hatt denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den best mulige kundeservicen til våre kunde, og det skjønner jeg at vi ikke klarte til å begynne med. Beklager så mye. Bra det ordnet seg på neste faktura :) Ønsker deg en god dag !

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Verste service jeg har opplevd

Omtale av  Peter

Idag morges, mand. 25.7.22. like etter åpningstid: Kundetelefon med 33 min. ventetid!!! Forklaringen på hvorfor en faktura med autogiro likevel purres var svak. Man henviste til banken. Prøvde å betale i nettbank, men oppgitt KID fra Fjordkraft var feil !!! prøvde 5 ganger med feilen ble bekreftet hver gang. Banken kunne ikke hjelpe, siden det er leverandøren (Fjordkraft) som må tilby det. Fjordkraft henviser til sin egen "Min Side" Her er abonnentens telefonnummer og fødselsdag helt ukjent.!!! Her var det heller ingen skriftlig kontaktmulighet. Man kan heller ikke betale fakturaen med tekst isteden for KID. Fjordkraft oppgir som eneste kontaktmulighet et telefonnummer (med over halv times ventetid). Ingen steder, verken på Min Side, eller firmaets webside finnes en mailadresse. (feigt?) Konklusjon: Her er det lagt opp til mye irritasjon !!! Eneste mulighet er kanskje å sende brev i posten (bare hvis jeg finner en adresse) HAR NÅ BYTTET MINE TO ABONNEMENTER TIL TELENOR, DE SVARTE PÅ 10 SEKUNDER. Litt dyrere, men du verden, hvilken service. De hjalp sågar med å komme meg ut av Fjordkraftabonnementet. Litt dyrere, men helt fri for irritasjon !!!

Svar fra Fjordkraft Mobil
01.09.2022 08:58

Hei! Så leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss. Siden jeg ikke vet hvem du er, har jeg dessverre ikke mulighet til å kunne se hva det er som har skjedd i denn situasjonen. Vi beklager igjen det inntrufne. Hilsen oss i Fjordkraft.

Fjordkraft Mobil

Har tilegnet profilen
Fjordkraft Mobil deltar på Bytt.no

Fjordkraft Mobil har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft Mobil besvarer omtaler

Fjordkraft Mobil har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fjordkraft Mobil ønsker tilbakemeldinger

Fjordkraft Mobil benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR