Xplora Mobile opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Telefonen i seg selv har fungert i den grad at man kan ringe, dog har vi flere eksempler på at klokken ikke ringer selv om det oppleves slik i telefonen man ringer fra. Meldingssystemet er passe dårlig og helt avhengig av at xplora sitt eget system fungerer da meldinger ikke går over sms. Dette vil si at meldinger er like ustabilt som det appen er. Dette er litt som å kjøpe bil med app, man forventer at appen virker, helst alltid. Appen til xplora kan de strengt tatt bare legge ned. Meldingen "Ukjent serverfeil" har i august forekommet opp til flere ganger pr uke i august. Dette vil si at man da IKKE kan følge med på om barnet har kommet trygt til skolen eller hjem fra skolen, og du kan ikke se GPS plassering i kartet. Dette er hovedpoenget med hvorfor jeg kjøpte klokken til mitt barn. Derfor gir jeg xplora score 1. Jeg vet også at dette er hovedpoenget til mange som kjøper klokke til skolebarn, for å nettopp se at barna kommer seg til skolen trygt og i tide. Xplora velger å annonsere trygghet som hovedfokus i reklamen sin på facebook og i annonsenettet de bruker. Med trygget kommer også noe som kalles tillit, jeg har null tillit etter at jeg har sendt mitt barn ut i verden og bare opplever feilmeldinger alt for mange ganger. Dette har vart i de 3 måneder vi har hatt telefonen uten nevneverdig bedring i stabilitet. Kundeservice er en treig opplevelse. Du kan ikke ringe de, bare sende mail eller chatte som alltid resulterer i 3 dager ventetid på et svar av noe slag. De krediterer ikke for nedetid og kommenterer aldri din dårlige opplevelse og har kun fokus på at du må slå av og på, slette app og reinstallere - når flere sett foreldre har samme feil samme morgen, hver gang, så skal det godt gjøres at å reinstallere appen fungerer...Xplora må nok ta seg sammen og lage et bedre produkt og få opp en mer stabil infrastruktur. Det vil nok heller ikke skade å få en god UX-designer inn på teamet. Har du en gammel iwatch å gi poden så gjør heller det og skru på tracking der. Eller legg en gammel telefon i sekken og skru på finn min telefon / finn venner. Dette vil sannsynligvis være mer stabilt og sannsynligvis langt billigere sammen med ICE sitt gratis barneabonnement med 1 GB. Dette er løsningen jeg kommer til å teste fremover etterfulgt av å si opp xplora og kaste klokken. Den gis ikke bort en gang på finn. Hvis GPS ikke betyr så mye, så for all del, kjøp klokken. Den fungerer som skrittteller og telefon mer eller mindre hele tiden. Sa jeg at glasset knuser veldig lett? Og at glasset ikke kan byttes, men du får tilbud om å kjøpe ny klokke? Vi har xplora X5 play, kjøpt ny i mai 22
Xplora bytter ditt abonnement etter sitt eget forgodtbefinnende. Selv om du ikke har hverken godkjent eller bestillt nytt abonnement.
Elendig kundeservice, umulig å få annen kontakt enn på epost. Kan likså godt gi de små en tlf ifht denne.
Dette er det mest useriøse selskapet jeg har kjøpt tjeneste hos i hele mitt liv. Komplett umulig å få tak i på kundeservice uten telefonnummer og får aldri svar på mailen de skryter av at de svarer deg ut på. Fikk til slutt svar på mail etter jeg fortalte at det ville bli konsekvenser hvis jeg ikke får svar innen rimelig tid. Er spent på om abonnementet faktisk blir avsluttet som informert og hvor mange måneder de vil prøve seg å fakturere meg for etter oppsigelse. Kjøp heller en billig mobil til barna deres enn dette søppelet. Smart av de å produsere klokkene med glasskjerm sånn at dere må kjøpe nye hver gang barnet er uheldig og mister den i gulv o.l. Hos Elkjøp får man mest sannsynlig gavekort ved skade hvis det kjøpes med forsikring på klokken. Man blir hverken kvitt xplora eller Elkjøp med andre ord for gavekortet må du bruke på et produkt i Elkjøp sine butikker etterpå. Her blir det mobil. Styr langt unna.
Dårlig batteri. Tar ikke lading. Mye problemer med å få ladet. Henger seg i software
Anbefaler på det sterkeste en vanlig klokke/aktivitetsklokke og en billig enkel telefon med et rimelig telefon abonnement. Upålitelig explora app. Dårlig dekning på klokken. Ofte at meldinger sendt igjennom appen ikke går igjennom. Utrolig dårlig tale lyd. Spotify på klokken er blitt lovet ett år. Det Er enda ikke kommet. Idiotisk emojier. Dårlig høytaler på klokken. Dyrt abonnement for bare å skulle ringe. Elendig batteri tid. Oppgradert fra explora 4 til explora 5. Viser seg bare å være explora 4,5. Selv om den ble avventert som explora 5. Håpløst å flytte over sim kortet fra forrige klokka. Måtte ha nytt sim kort. Men da mistet ungene alle explora poengene de hadde jobbet hardt for å få. Måtte lage ny profil. Ofte vanskelig å styre klokken igjennom 2 administratorer og da å kunne styre skole modus av og på. Lang ventetid på svar fra kunde service. Skjønner ikke hvorfor klokka kommer så godt ut i omtaler og test. Kjenner det absolutt ikke igjen.
Fornøyd med at den er enkel å bruke, men vanskelig å få oppdatert hvor hun er. Samt at den har oppgitt plasser der hun ikke har vært.
De sender masse fakturaer og inkasso flere mnd etter det er sagt opp. Regninger på 405 hver mnd !
Vi kjøpte klokke men tok telenor abo. Dette funker fint for oss. Veldig greit å kunne ha kontroll på hvor 5 åringen er og kunne kontakte han når han er med venner alene. Fantastisk app! Alt i alt skaper den trygghet for både voksne og barn.
Det er ikke så mye galt med klokken i seg selv. Den er fin til små barn og brukervennlig. Men jeg opplever at personene bak produktet ikke er så villig til å lytte til brukerne sine og ikke så god på å gi riktig hjelp ang. produktet. Meldingfunksjonen er veldig tungvinn. Og det er mange som har skrevet og tatt kontakt uten å bli tatt på alvor. Det er veldig synd. Jeg tenker at det ikke er kjempe vanskelig for drevne aktører å gjøre noe med, hvis de LYTTER til brukerne sine. Brukerne sier jo ifra fordi de ønsker å hjelpe til å bedre produktet, men av en eller annen grunn tar de det som kritikk ?. Litt synd. De flinkeste på markedet har skjønt det, det er smart å lytte til kundene sine. Håper Xplora ønsker å rette opp det dårlige kundeservice ryktet sitt i fremtiden! :) Vi brukere vil bare hjelpe :)
Forbanna møkkaprodukt, kjøpt for en måned siden. Byttet 2 SIM-kort og fremdeles ikke mulig å bruke den. Vurderer å returnere hele møkka.
Ha god tid om du vil komme i kontakt med de. Og beregn et par ekstra måneder i betaling ved oppsigelse, og for all del ta skjermbilde av chatten.... Og merkelig at mannen kan starte et abonnement i mitt navn, men ikke avslutte samme abonnement?!?!
Fungerer sjelden, får ikke ringe ungene. Bestilte feil reim og returnerte i post. De sier de ikke har mottatt retur og sender meg purringer med gebyr.
Bestilte abonnement på 139/mnd og så fikk jeg faktura på199/mnd. Jeg skal avslutte abonnementet og kjøpe vanlig mobil i stedet. Jeg hater folk som prøver å lure meg. Jeg bestilte ikke 1 års abonnementet heldigvis. Jeg blir bare irritert av å måtte kontakte kundeservice når jeg ikke har tid.
Helt greit produkt, men det kostet litt over 3000,- første året (klokke + obligatorisk abo). Det finnes ikke kundeservice, og de unngår de mest kritiske blikkene fra media siden de ofte får rosende omtale fra både TV2 og Dagbladet - som legger til i en "bitte-liten" bisetning at de har eierandeler i selskapet. Selskapet styres helt etter god-værs-modellen.. og blir bare mystisk borte når man trenger hjelp. Styr unna hvis du har alternativer.
Vår datter fikk en xplora 3 for noen år siden, som har virket som den skal. Da broren overtok klokka i år, ødela han reima. Jeg sendte en forespørsel til xplora kundeservice, og siden de ikke kunne hjelpe oss med ny reim, fikk vi en ny xgo 2 kostnadsfritt. Det tok noen dager å få svar på mail, men svarene var hyggelige og behjelpelige. Vi er godt fornøyd med produktet, og synes vi har fått veldig god service.