Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Unifon
2.9
932 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Negativ trend

Unifon opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
932 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#14
Dårlig
Unifon er rangert
#14 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 932 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
418
52
16
31
415
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hold dere unna!

Omtale av  Elin

Svindel, styr unna!!! Unifon er en svindelbedrift som målrettet lyver til deg på telefonen, og hvor du alt for seint oppdager at det ikke er samsvar mellom hva selger lover, og hva som er realiteten. Ikke la deg lure av at "det blir gjort opptak av samtalen for din sikkerhet"; dette er også løgn. De tar kun opptak av en liten del av samtalen, og det blir vanskelig for kunden å bevise hva som egentlig ble sagt. Samtalen min gikk omtrent sånn: "Har dere bindingstid? -Nei. Har dere oppsigelsestid? -Nei! Har dere bruddgebyr? - Nei, sånt driver vi ikke med; hos oss kan du avslutte abonnementet når du vil, uten at det skal koste deg ei krone!" I fire måneder kjempa jeg for å komme meg ut av marerittet, med nesten daglige mailer som de kun sporadisk besvarte. Det var ingen hjelp å få, og jeg valgte å gå tre måneder med oppsigelsestid isteden for å betale flere tusen kroner i bruddgebyr for meg og to barn, som også hadde fått bedriftsabonnement uten at jeg var klar over det. Tiden med Unifon ble en ekstremt dyr affære. Ikke bare ble det lagt på moms på regninga, som det ikke ble opplyst om, men jeg ble også overtalt av selger til å kjøpe en mye større datapakke enn hva jeg egentlig hadde behov for. Selger mente at jeg da kunne kjøpe litt mindre pakker til barna, og så dele min datamengde med de. Dette viste seg å være en blank løgn siden man ikke kan dele data i Unifon. Mine barn gikk tom veldig kjapt, og når Unifon så tar 1000 kroner pr GB, så sier det seg selv at dette ble dyrt. Og imens så satt jeg på masse GB som jeg ikke fikk brukt. De første månedene sa de heller ikke fra til meg at barna oversteg grensa, og de ignorerte meg da jeg tryglet de om å "stenge krana" når tilmålt mengde var brukt opp. Dette er bare toppen av isfjellet. Det er helt grusomt å tenke på at stadig flere blir svindlet av denne gjengen, og at ingen ting blir gjort for å stoppe de. Ikke tro på at de "er i gang med å ordne opp og ta tak i selgere som ikke har fulgt retningslinjene" Dette er en blank løgn, og noe de har sagt lenge. De holdt på med denne "opprydninga" mens de svindla meg. Jeg ble fullstendig ignorert da jeg forsøkte å forklare mangelen på samsvar mellom det jeg ble lovet, og det jeg fikk.

Svar fra Unifon
12.03.2024 21:09

Hei Elin, Det er veldig leit å høre om din opplevelse med oss så langt. Det er jo absolutt ikke noe vi ønsker for kommende eller eksisterende kunder. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Arrogant søppelfirma, STYR UNNA!!!

Omtale av  Bjørn

Var kunde i flere år gjennom Nortel. Unifon kjøpte de, og da startet problemene. Aktiverte et eSim hos de, da gjorde de en feil (som de innrømmet), og deaktiverte vårt data-SIM. Data-SIM brukte vi i ruter til å styre kortterminal. Vi tapte titusener av kroner på at de ikke klarte/ville fikse det. På epost er de arrogante, oppfører seg som idioter. Det mange ting jeg vil fraråde folk, men dette søppelfirmaet må jeg nesten fraråde med capslock: HOLD DERE LANGT UNNA UNIFON!!!

Svar fra Unifon
12.03.2024 21:11

Hei Bjørn, Det er veldig beklagelig å høre om din opplevelse så langt med oss. Slik vil vi jo ikke at det skal være. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Styr unna! Bruker lokketeknikker for å få deg til å ta kjappe valg du kommer til å angre på

Omtale av  Daniel

Ble ringt opp av "Telenor" som ville gi meg en mye bedre pris på mitt nåværende abonnement. Etterhvert som selgeren snakka stussa jeg og spurte hvem som ringte og fikk da vite at det var Unifon. Da sa jeg at jeg ikke er kjent med selskapet og ønsket å gjøre min egen research på nett. Selgeren prøvde videre å overbevise meg med "du må få dealen av meg ellers får du ikke den beste prisen" og ba om epost selv om jeg aldri hadde sagt ja til noe tilbud. Leste videre på dere nettside at det var 24mnd binding. Spurte selger om dette og ho svarer "vi har en prisgaranti/vi kaller det prisgaranti". Hadde ikke jeg spurt hadde selger aldri informert om at det var 24mnd binding. Styr unna

Svar fra Unifon
05.03.2024 15:19

Hei Daniel, Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Bra, med forbedringspotensiale på dataAsia på bedriftsabb og fakturatilgjengelighet

Omtale av  Malena S. S

Er fornøyd med service og abonnement for innlandsbruk! 👌 Kundeservicen ee god og alltid lett tilgjengelig. Var akkurat i Thailand og synes datatrafikk utland er altfor dyrt. Spesielt med tanke på at jeg har bedriftsavtale og jobber når jeg er på reise. Kjøpte Sim-kort hos Dtac (Telenor Thailand) for å ha rimelig data for jobb der nede. Fakturaene er ikke tilgjengelig på appen eller på nettsiden. Dette er og et stort minus.

Svar fra Unifon
04.03.2024 14:34

Hei Malena, Takk for at du tok deg tid til å skrive en omtale! Det er veldig godt å høre at du er fornøyd med kundeservicen og abonnementet når du er innenlands 😊 Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, både gode og dårlige. Og det viktigste for oss er jo at du som kunde er fornøyd. Vi jobber jevnt og trutt med å gjøre forbedringer, og tar til oss tilbakemeldingen din angående pris for databruk i utlandet. Fakturaer derimot skal være tilgjengelig på MinSide. Du kan ta kontakt med meg personlig på [email protected], evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] så kan vi gå gjennom hvor du finner de 😊 Ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Unngå unifon

Omtale av  Stig

Alle må holde seg unna unifon masse tull med faktura og dyrt.det e sandheten

Svar fra Unifon
04.03.2024 14:26

Hei Stig, Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Styr unna uredelige Unifon

Omtale av  Thor K

Uredelige salgsteknikker, fakturabløff og ansvarsfraskrivelser. Styr langt unna Unifon

Svar fra Unifon
04.03.2024 10:47

Hei Thor, Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Kjapp og god hjelp

Omtale av  Per S

Fant ikke ut av skifte av PIN selv, fikk hjelp umiddelbart.

Svar fra Unifon
04.03.2024 10:46

Hei Per, Takk for hyggelige ord! Det er utrolig gøy å høre at du fikk god hjelp når du tok kontakt med kundeservicen vår 😊 Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle oppstå noe i fremtiden! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Mangler esim til Apple Watch

Omtale av  Bjørn

bra dekning siden de bruker telenor sitt nett, men manglende esim til apple watch trekker veldig ned. fikk høre fra en kunderådgiver at de jobber med saken og at det kommer, men kunne ikke si noe om når. utover det fungerer abonnementet bra

Svar fra Unifon
04.03.2024 09:16

Hei Bjørn, Veldig godt å høre du er fornøyd med dekningen vår! Og vi håper selvfølgelig å kunne gi deg beskjeden så fort det lar gjøre at E-SIM til Apple Watch er klar 😊  Ønsker deg en fin dag videre Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Elendig kundebehandling!

Omtale av  Stein

Virkelig dårlig kundeservice. Gjentatte feil i fakturering. Tatt opp mange ganger. Ringte for å få på plass løsning, slik at de gjentagende feilene ikke skjer. Vedkommende på kundeservice hadde ikke peiling og etter en samtale med sjefen sin kom med feil opplysninger. Forventer at det blir unnskyldt og ryddet opp når man gjør feil. Kundebehandler lempet feilene over på oss. Viser seg at vi har dokumentasjon som viser at dere enten ikke har kontroll eller lyver til kundene deres. Sendte oppsigelse umiddelbart etter dette ble oppdaget. Dere mister nå en kunde på grunn av mange og enkle feil. Skjerpings er mitt tips ellers vil dere miste mange flere kunder.

Svar fra Unifon
01.03.2024 10:47

Hei Stein, Det er veldig kjipt å høre om din opplevelse med oss. Det er jo ikke det inntrykket vi ønsker at folk skal sitte igjen med. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

God og rask hjelp!

Omtale av  Tore

God og hurtig hjelp! Svarte på kvelden når jeg fikk problemer.

Svar fra Unifon
01.03.2024 10:43

Hei Tore, Tusen takk for fine ord! Det er godt å høre at du hadde en fin opplevelse når du tok kontakt med oss 😊 Når du er fornøyd, er vi fornøyde 😊 Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle oppstå noe i fremtiden! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Utgir seg for å være noen andre enn de er.

Omtale av  Gaute

Selger oppgav å ringe fra et selskap undre Phonero og ville gi meg et bedre tilbud enn det jeg har om jeg ikke trengte all mobildataen jeg har. Da jeg spurte om dette var Phonero bekreftet han ja. Da jeg i ettertid fikk kontrollert dette var det løgn, men da var det for sent. Gjør aldri om et mobilabonnement samtidig som du lager middag.

Svar fra Unifon
01.03.2024 10:40

Hei Gaute, Først av alt så er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos oss, ikke det motsatte. Dessverre så har det vært enkelte innleide selgere som har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Dette er selvfølgelig ikke noe vi syns er greit. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Vilde Unifon AS

Anbefales

Omtale av  Torstein

Knall god service å pris! Dekning all stan har æ å.

Svar fra Unifon
01.03.2024 10:59

Hei Torstein, Veldig godt å høre du er fornøyd med produktet vårt!😊 Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, både gode og dårlige. Og det viktigste for oss er jo at du som kunde er fornøyd. Ikke nøl med å ta kontakt dersom det skulle oppstå noe i fremtiden!😊 Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Ingen hjelp å få

Omtale av  Rita

Sender ikkje ut regning, men inkasso. Har ikkje bred bån hos dere Ingenting bra hos dere

Svar fra Unifon
01.03.2024 10:56

Hei Rita, Det er veldig kjipt å høre om din opplevelse med oss. Det er jo ikke inntrykket vi ønsker at folk skal sitte igjen med. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

God utførelse. 🙂

Omtale av  Anders J

Service God. 🙂 hyggelig telefonsamtale. 🙂 meget service innstilling tele selskapet. Utført.

Svar fra Unifon
01.03.2024 10:54

Hei Anders, Tusen takk for så gode ord!😊 Det er utrolig motiverende for oss som jobber i Unifon når vi får så hyggelige tilbakemeldinger og jeg lover å bringe din kommentar videre til de som har ansvaret for ditt kundeforhold. Vi håper du kommer til å fortsette å være like fornøyd – og vil gjerne ha deg med videre som kunde i mange år fremover😊 Ønsker deg en god helg videre! Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Møkkafirma

Omtale av  A

Uryddig opplegg. Dårlig til å informere om div gebyr. svarer ikke på support

Svar fra Unifon
01.03.2024 10:48

Hei, Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Tone R

Får ikke hjelp i forbindelse med spørsmål ifht endring av abonnement, går på dagesvis med beskjed om at kundebehandler skal høre med "overordnede" . Har ringt og sendt mail flere ganger, men det virker som om ingen har noen myndighet bortsett fra "overordnede". Bruksvilkår fra avtale inngått med Nortel, stemmer ikke overrens med Unifons praksis.

Svar fra Unifon
01.03.2024 09:28

Hei Tone, Det er veldig leit å høre om din opplevelse så langt med Unifon. Det ønsker vi virkelig ikke. Nå kjenner jeg ikke til alle detaljene, men ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken din. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected]. Med vennlig hilsen Vilde Unifon AS

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR