Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uoversiktlig

Omtale av  Ottar N

Ikke enkelt å forstå faktura, for mange uforklarlige påslag

Svar fra Fjordkraft
16.01.2024 11:39

Hei Ottar! Takk for din tilbakemelding. Strømfakturaer inkluderer alt fra din strømpris, påslag og fastbeløp, i tillegg til nettleie fra din lokale netteier. Vi forstår at dette kan være vanskelig å forstå, om du trenger hjelp til en gjennomgang av fakturaen anbefaler vi å ta kontakt med kundeservice på 23 00 61 00, så tar vi gjerne en titt på det samme med deg. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft

Har vært fornøyd

Omtale av  Jan A. R

Bra. Fin app som stort sett virker. Fikk prisoppgang nå, derfor ber jeg om tilbud.

Svar fra Fjordkraft
16.01.2024 11:37

Hei Jan! Takk for din tilbakemelding. Kjekt å se at du er fornøyd, håper du fikk et godt tilbud av oss. Ikke nøl med å ta kontakt med kundesenteret vårt for å se om det er noe å spare. Husk at du også får 1% Trumf-bonus, dette må bare aktiveres på Min Side. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft

Ikke bra nokk

Omtale av  Perarne R

Ikke bra da de ligger på 8plass å øker prisen i januar 2024 🙈Liker ikke slike avgjørelser når dette går utover vår lommebok

Svar fra Fjordkraft
15.01.2024 16:02

Hei! Takk for din tilbakemelding. Med den generelle prisveksten ellers i samfunnet, spesielt rentekostnadene som har økt mye de siste årene, er det fra tid til annen nødvendig å øke prisen på avtalene våre. Som kunde betaler man for strømmen på etterskudd, og de fleste av våre kunder får også nettleien etterskuddsvis på fakturaen. Vi betaler derimot for både strøm og nettleie før vi kan fakturere kundene den samme kostnaden, dette betyr høye rentekostnader frem til vi mottar betaling fra kundene. Husk at det ikke bare er fastbeløp og påslag som avgjør hva en betaler for strøm. Som Rema 1000 ville sagt; det er sluttsummen på fakturaen som teller! Strømprisen i seg selv er lik hos alle leverandører, så det gjelder å bruke strømmen smart om man vil redusere strømfakturaen. Med Fjordkraft-appen har man et nyttig verktøy som kan hjelpe en å både redusere forbruket, men også flytte strømforbruket til de timene av døgnet hvor strømmen er billigere. Her sparer man potensielt mye mer enn hva man klarer å spare ved å potensielt redusere påslaget med noen øre per kWh hos en annen leverandør. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft

Styr unna Fjordkraft

Omtale av  Per

Endrer vilkår uten å informere før de har gjennomført endringer. Aldri mulig å komme gjennom til de på telefon

Svar fra Fjordkraft
15.01.2024 15:55

Hei Per! Alle pris- og vilkårsendringer skal varsles skriftlig 30 dager i forveien, dette er et krav alle strømleverandører må følge. Om du ikke har fått et slikt varsel ønsker vi gjerne å hjelpe deg med å finne ut hva som har skjedd. Vi har hatt kort ventetid på telefon de siste månedene, men om du vil unngå å sitte i telefonkø er du velkommen til å sende oss en e-post til [email protected], så svarer vi deg så fort som mulig. Vennlig hilsen Thomas, Fjordkraft

Ikke fornøyd med at jeg nettopp. fikk beskjed om økning av påslag og fast mnd pris påslag.

Omtale av  Øyvind S

Hvorfor Fjordkraft øker prisene 1.1.24 med påslag k.5.90 og fast pr.mnd. kr.49.00

Svar fra Fjordkraft
09.11.2023 13:46

Hei! Nå kan ikke vi se kundeforholdet ditt her, dersom du kun ligger inne med spotpris, så stemmer det at vi har økt påslaget vårt på standard avtalen vår med 1øre/kWh. Med et strømforbruk på 1000 kWh i måneden utgjør prisøkningen 10 kroner på strømregningen din. Kort fortalt skyldes prisendringen at renten og andre kostnader har økt mye det siste året. Vi skjønner at du kan lure på hva renten har med påslaget på strømavtalen din å gjøre. Det skyldes at alle kundene våre betaler etterskuddsvis for strømmen – i måneden etter de har brukt den. Det betyr at vi må kjøpe inn strømmen før vi får betalt for den, og det må vi betale renter for. Vil anbefale deg å ta kontakt med oss på tlf: 23006100 så vi får sett kundeforholdet ditt og se om vi kan finne en løsning sammen. Vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Det beste tilbud

Omtale av  Anders

Føler at de er veldig dyre i markedet, så jeg vil undersøke andre leverandører.

Svar fra Fjordkraft
09.11.2023 13:43

Hei, Anders! Takk for din tilbakemelding. Det er trist å lese av du synes vi er for dyre sammenlignet mot konkurrenter. Kostnadsnivået vi har lagt oss på mener vi er riktig for å drive en sunn butikk og videreutvikle nye tjenester/verktøy for våre kunder som kan hjelpe dem å redusere sitt forbruk og faktura. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på tlf: 23006100 for å se om vi kan hjelpe deg med å redusere din faktura. Vennlig hilsen Fjordkraft

For dyre

Omtale av  Knut

Altfor stort påslag. Fastbeløpet er økt 25 prosent

Svar fra Fjordkraft
09.11.2023 13:45

Hei! Nå kan ikke vi se kundeforholdet ditt her, dersom du kun ligger inne med spotpris, så stemmer det at vi har økt påslaget vårt på standard avtalen vår med 1øre/kWh. Med et strømforbruk på 1000 kWh i måneden utgjør prisøkningen 10 kroner på strømregningen din. Kort fortalt skyldes prisendringen at renten og andre kostnader har økt mye det siste året. Vi skjønner at du kan lure på hva renten har med påslaget på strømavtalen din å gjøre. Det skyldes at alle kundene våre betaler etterskuddsvis for strømmen – i måneden etter de har brukt den. Det betyr at vi må kjøpe inn strømmen før vi får betalt for den, og det må vi betale renter for. Vil anbefale deg å ta kontakt med oss så vi får sett kundeforholdet ditt og se om vi kan finne en løsning sammen. Vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft svindler kunder uten smartmåler

Omtale av  Oyvind G

Hadde forutsigbar betaling fra fjordkraft siden jeg ikke hadde fått innstalert smartmåler , da skulle betalingen fordeles likt ut på 12.mnd bassert på gjennomsnittlig markedspris fra total årlig kwt . Fjordkraft strømcowboyer forlangte da 5,49KWT i fast strømpris noe som er svindel av kunder når spotprisen ligger på under 1 krone kwt . ligget på rundt 0.78 i sommer Dessuten bruker de et innkrevningsfirma som heter steddi payments , dett firmaet burde skifte navn til det mer passende SHADY PAYMENTS ANBEFALLER INGEN Å VÆRE KUNDE HOS FJORDKRAFT RØDT FLAGG !!!!!!

Svar fra Fjordkraft
09.11.2023 13:50

Hei, Vi beklager det som har skjedd, det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Siden vi ikke vet hvem du er anbefaler vi at du kontakter kundeservice på tlf: 23006100 slik at vi kan se på saken din på nytt. Vennlig hilsen Fjordkraft

Påslag

Omtale av  Mon

Påslaget er for høyt, skal ikke være over 4 øre, her må Fjordkraft gjøre endringer.

Svar fra Fjordkraft
09.11.2023 13:56

Hei, Takk for din tilbakemelding. Det er trist å lese av du synes vi er for dyre sammenlignet mot konkurrenter. Kostnadsnivået vi har lagt oss på mener vi er riktig for å drive en sunn butikk og videreutvikle nye tjenester/verktøy for våre kunder som kan hjelpe dem å redusere sitt forbruk og faktura. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på tlf: 23006100 for en uforpliktende prat for å se om vi kan hjelpe deg å redusere ditt forbruk og faktura. Vennlig hilsen Fjordkraft

Bare lureri og rasshølgebyrer!

Omtale av  Sjekk F. D

SJEKK FAKTURAENE DERES FOLKENS! Her har Fjordkraft en jobb å gjøre for å bli oppfattet som troverdige. Sleipe åler hele gjengen. Førsteinntrykket var elendig da de fakturerte meg EKSTRA på første faktura for utstyr jeg hadde betalt utenom(!). Det dukket opp fler og fler gebyrer og linjer på fakturaen som ikke var til å forstå. Byttet derfor til noen som faktisk verdsetter brukeropplevelse. På siste faktura har de søren meg trukket for BRUDDGEBYR, selvom jeg har vært kunde snart et år. STYR UNNA!!!!

Svar fra Fjordkraft
09.11.2023 14:00

Hei, Takk for din tilbakemelding. Her må vi bare beklage hvis vi har gjort feil med ditt abonnement. Vi anbefaler at du kontakter kundesenteret slik at vi kan se på saken din på nytt. Vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Mye bedre strømleverandør enn ryktespredningen sier

Omtale av  Trond

Jeg har hatt Fjordkraft som strømleverandør i 6 år nå, kun avbrutt av noen korte kampanjeavtaler hos andre. Fjordkraft tilbyr: 1) Svært kjapp kundeservice. De siste 2-3 månedene har dem tatt telefonen innen 3-4 sekunder! 2) Er hjelpsomme og lar deg få innvilget gode tilbud man egentlig ikke har krav på. 3) Riktignok har Fjordkraft en månedlig fastavgift (som de fleste andre også har) men denne langt oppveies av andre goder (vervekampanjer, restart-tilbud, etc). 4) Om man verdsetter en god app har Fjordkraft en svært god og masse-funksjonell app. 5) Alle negative kommentarer i media har jeg prøvd å granske bakgrunnen for, og det viser seg at disse skyldes dem som er apatiske og nonchalante, uansett hvilken kundeavtale i samfunnet man skulle forholdt seg til. For 90 - 95% av oss som kan lese, enten det er tekst eller tall er Fjordkraft bra. For resten (5 - 10%) som uansett ikke klarer å navigere i samfunnet (og slår rundt seg og skriker og skylder på alle) burde få hjelp av nærmeste familie eller en verge.

Svar fra Fjordkraft
23.10.2023 10:48

Hei! Takk for din tilbakemelding. Her var det mange fine ord som vi takker for. Kjekt å lese at du like både appen, kundeservice, hjelpen vi kan tilby deg og avtaler samt kampanjer. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fornøyd kunde

Omtale av  Thorbjørn K

Den beste metoden for å redusere strømregningen er å bruke mindre strøm. Jeg ser liten hensikt i skifte mellom ulike strømtyver, og foretrekker å spare ved å fyre i ovnen, bruke varmepumpe og å begrense antall romm med høy temperatur i huset.

Svar fra Fjordkraft
18.10.2023 15:38

Hei! Takk for din tilbakemelding. Det er helt rett som du skriver at den strømmen som er billigst er den som ikke brukes. Klarer en å endre forbruksmønsteret sitt, bruke mindre strøm og bruke strøm når det er billigere så vil en spare penger. Samme med ulike tiltak som fyre med ved, bruke varmepumpe, dusje i lavere temperatur og ha ulike temperastursoner i huset. Det er også alltid å anbefale å kontakte sin strømleverandør 1-2 ganger i året for å høre om det finnes en nyere strømavtale eller en som er mer gunstig, spesielt i perioder hvor markedet endrer seg mye. Spotprisen er jo det den er, så den kan ikke noen av oss gjøre noe med, dessverre. Ha en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Fjordslakt

Omtale av  Jens B

Dårlig kundeservice, dyrt, og skjulte priser. Sist fikk jeg melding om at de øker prisene nærmest med 90%!

Svar fra Fjordkraft
23.10.2023 12:09

Hei! Takk for din tilbakemelding. Ettersom vi ikke kan se enkelt saker og avtaler her, anbefaler vi at du tar kontakt med oss så vi kan hjelpe deg :) Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Økninger

Omtale av  Ylva

Øker til stadighet pris, selv om man har spotpris.

Svar fra Fjordkraft
11.10.2023 09:48

Hei! Takk for din tilbakemelding. Nå kan ikke vi se kundeforholdet ditt her, dersom du kun ligger inne med spotpris, så stemmer det at vi har økt påslaget vårt på standard avtalen vår med 1øre/kWh. Med et strømforbruk på 1000 kWh i måneden utgjør prisøkningen 10 kroner på strømregningen din. Kort fortalt skyldes prisendringen at renten og andre kostnader har økt mye det siste året. Vi skjønner at du kan lure på hva renten har med påslaget på strømavtalen din å gjøre. Det skyldes at alle kundene våre betaler etterskuddsvis for strømmen – i måneden etter de har brukt den. Det betyr at vi må kjøpe inn strømmen før vi får betalt for den, og det må vi betale renter for. Vil anbefale deg å ta kontakt med oss så vi får sett kundeforholdet ditt og funnet en løsning sammen. Ønsker deg en god dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Forutsigbar

Omtale av  Mona

Har variabel pris, utmerket siden jeg stort sett vet hva jeg skal ut med hver måned. Ulempen er at prisen plutselig kan økes med kr 500 i måneden, og den faller aldri i takt med lavere strømpris.

Svar fra Fjordkraft
04.10.2023 12:47

Hei! Takk for din tilbakemelding. Så flott å høre at du er fornøyd med betalingstjenesten forutsigbar betaling. Vi jobber stadig med å finne et beløp som passer igjennom året, derfor følger vi opp med reberegninger i løpet av året. Spesielt når det er store endringer i markedet blir det reberegninger også bli saldo begrenet med i regnestykket. Ønsker deg en god dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Litt lang ventetid på telefon

Omtale av  Tinka

Fått mange kr. I fratrekk på regningen , da Norges Energi og Fjordkraft har kommet med tilbud. Når jeg sier opp strømavtalen med Fjordkraft, får jeg ett tilbud fra dem, som jeg ikke kan si nei til. Hyggelige . Bruker appen for å se når strømmen er billigst på døgnet.

Svar fra Fjordkraft
04.10.2023 09:55

Hei! Takk for din tilbakemelding. Kjekt å lese at du er fornøyd med oss og at du er flink til å benytte Fjordkraft appen til din fordel :) Ønsker deg en god dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR