Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 102 innen
strømselskap
13%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
30
8
3
21
263
Sorter omtaler etter
Viser av 325 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna Fjordkraft"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ren svindel. Styr unna Fjordkraft. Vil bruke alle triksene i boken for å lure deg. Ved kjøp av bolig blir man satt på en veldig dyr avtale selv om man krysser "NEI". Senere kan man ikke bytte avtale på nett og det opplyses heller ikke om hvilken avtale man er på.

Svar fra Fjordkraft
22.05.2020 10.02
Hei Arve, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er utrolig leit å høre at du føler deg lurt, for det er aldri noe vi ønsker. Vi har avtale med noen meglere, som på overtagelse enten har med et fysisk skjema for bestilling eller en iPad hvor kunden fyller ut bestillingsinformasjon. Der signerer man på at man ønsker oss som leverandør. Dette er helt frivillig. Hvis du har blitt overført til oss uten riktig samtykke er det svært viktig at du kontakter oss, slik at vi kan ta dette videre med personen som har registrert salget. Dette er på ingen måte noe som skal inntreffe.

Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å ta kontakt med vår kudneservice hvis du føler at denne saken ikke tilstrekkelig har blitt ryddet opp i.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Adrian V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser at mange her klager på at spotprisene endrer seg fra det man har når man bestiller til noe som er dyrere med 1-5øre/kwt. Dersom dette er noe man er overrasket over har man altså ingen peiling på hvordan spotpris fungerer, dette endrer seg hele tiden, og dersom man vil ha en forutsigbar strømavtale (men som vil koste mer) finnes det andre alternativer for dette. Har ikke annet enn godt for fjordkraft. De har også super kundeservice som alltid er behjelpelig, de av dere som ikke tåler å vente 2 minutter i telefonkø har også mulighet til å chatte med de på facebook.

Svar fra Fjordkraft
05.05.2020 19.47
Hei Adrian, og takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på. Det er godt å høre at du er fornøyd med kundeservicen vår - vi jobber kontinuerlig med å være så gode som overhodet mulig på dette området. Ønsker deg en fin uke!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skjulte gebyrer og elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selv om jeg bestilte fjordkraft med autogiro og de har registrert min epost, sender de ut papirfaktura med gebyr på 59 kr måneden istedetfor å sende en gratis pdf. Dette er ren melking av kunder. Herved bytter jeg leverandør.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hever prisen etter hvert - Prismatcher ikke engang egen nettpris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft er som alle leverandører. Følger du ikke med så hever de prisen. Tilbud på spot var 6 øre i tillegg. Etter noen måneder økte det til 8 øre /kW. De hevder å ha prismatch. Dagens tilbud på nettsiden er 6 øre i tillegg... Ikke mye penger, men irriterende over denne småligheten til "seriøse" aktører.

Svar fra Fjordkraft
22.05.2020 10.02
Hei Arne! Det høres ut som du kan ha hatt en av våre eldre spotprisavtaler, og har sammenlignet med en av våre nyere spotprisavtaler. Da er det helt fritt frem å selv bytte til den nye avtalen, eller til å kontakte oss for å få hjelp til dette. Den gamle avtalen din hadde ingen bindingstid. Vi prismatcher ikke automatisk, men er svært behjelpelige med dette når både gamle og nye kunder kontakter oss. Her kan du lese mer om prismatch: https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/

Jeg håper dette var oppklarende!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Trippelgarantisvindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Strømfakturaen er ikke den jeg sjekker oftest, men da jeg sjekket den nylig er jeg også ilagt tulleproduktet Trippelgaranti. Når jeg prøver å kontakte kundeservice fikk jeg beskjed om at jeg hadde tegnet avtalen via en megler (selv om avtalen ble tegnet via fjordkrafts egne nettsider). Det er bare småbeløp, men jeg irriterer meg over at dette blir ilagt fakturaen uten mitt samtykke, og viser en useriøst holdning. Bye bye Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
22.05.2020 10.02
Hei Espen. Vi legger aldri til Trippelgaranti uten kunden samtykke. Vi har avtale med noen meglere, som på overtagelse enten har med et fysisk skjema for bestilling eller en iPad hvor kunden fyller ut bestillingsinformasjon. Der signerer man på at man ønsker oss som leverandør, og her er det også informasjon om Trippelgaranti. Den samme informasjonen finnes på våre nettsider, som regel via en tydelig avkrysningsboks nederst i bestillingsskjemaet.

Det er veldig leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss, særlig med tanke på at det virker som det kan ha vært en misforståelse inne i bildet.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Irritert-Forbruker
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Svarer ikke på henvendelser, vanskelig å komme frem på telefon. Sen med å endre strømprisen etter nedgang i spotpris.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.10
Hei, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Jeg ser at du skrev denne anmeldelsen like over påske, og dagene etter påsken er blant de travleste dagene på kundeservice hos oss. På det lengste hadde vi like over 2 minutter ventetid på telefonen. Hvis man ikke ønsker å vente i telefonkø kan man heldigvis også nå oss på chat eller via Facebook.

Når det gjelder spotprisen er jeg litt usikker på hva du mener, for når spotprisen endres i markedet endres den samtidig hos oss. Hvis du tenker på variable avtaler så settes prisene for disse med litt lengre tidshorisont - vanligvis 2 uker - men disse har også nettopp blitt skrudd ned.

Jeg håper dette var oppklarende. Om det er noe som helst vi kan hjelpe deg med er det selvsagt bare å ta kontakt. Ønsker deg en fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
""Garantert fornøyd" er blitt til "Garantert lurt" !!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble ble lurt trill rundt av en selger fra Fjordkraft som lovet oss rimeligste strøm. Det viste seg ikke å stemme. Dessverre fant vi ut av dette et år etter at vi inngikk avtalen. I dag byttet vi til Ishavskraft og gikk fra 60 øre til 15 øre /Kwh. Snakk om å bli lurt. "Garantert aldri mer Fjordkraft" !!

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.10
Hei Christian, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med tiden du har vært kunde hos oss. Vi anbefaler alltid at man setter seg inn i avtalen man blir tilbudt, og om den passer til eget bruk og ønsker. Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoeyd/) er en variabel avtale, og denne typen avtaler gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Dette føles trygt for noen, mens andre heller ønsker en spotprisavtale som hele tiden følger svingningene i markedet. Her oppfordrer vi til å velge det man selv foretrekker.

Vi beklager at vi ikke har greid å leve opp til forventningene dine. Ønsker deg en god uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Beste strømleverandøren jeg har opplevd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er en krevende kunde med "onkel-skrue"-tendenser når det kommer til privatøkonomien, og har i flere år praktisert å bytte strømselskapet ettersom hva som er billigst. Har erfaring med flere tilbydere b.la A-kraft, Norgesenergi, Agva,, Hafslund & GNP. Men jeg havner ALLTID tilbake på Fjordkraft igjen da de over tid har vist seg å blant de rimligste, og når de innførte "prismatch" trenger jeg ikke bytte selskap lenger heller om jeg kommer over et bedre tilbud :) Min erfaring med Fjordkraft gang på gang (siden jeg byttet ca hver 6 måned før) er utrolig bra og rask kundeservice, med tålmodige medarbeidere som tar seg tid til å besvare alle spørsmål ned til minste detalj. I tillegg har kundeservicen lang åpningstid, bedre enn majoriteten av de andre tilbyderne jeg har vært borti. I tillegg har de ingen " liten skrift" på avtalene sine med ubehagelige overraskelser, som f.eks bindingstid m bruddgebyr, forskuddsbetaling kvartalsvis(!,) eller uforståelige fakturaer. Appen deres er super også om man ønsker å følge med på strømforbruket sitt på detaljnivå. Om jeg skal trekke frem noen savn er det utvidet historikk på forbruket i appen på dagsnivå, og mer effektiv innlogging til minside.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.09
Hei Lynneth, og tusen takk for den grundige anmeldelsen! Bevisste kunder er noe av det beste vi vet. Det er godt å høre at du er såpass fornøyd med Prismatch - vi har noen kunder som benytter seg av denne muligheten svært aktivt, og det er tydelig at du er en av dem. Når det gjelder ønskene dine for app og Min side kan jeg ikke si annet enn at vi jobber med å få svært mange nye funksjoner på plass i tiden som kommer. Målet er å kunne oppdatere appen vår annenhver uke fremover, og jeg håper og tror at ønsket ditt vil komme på plass etter hvert.

Ønsker deg en fin uke!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kundebehandler la på"
4 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde å få prismatchet min strømavtale, som jeg har synes har vært alt for dyr. Fikk aldri svar. Ringte kundeservice og sa jeg ikke var fornøyd med min avtale. Da jeg sa jeg vurderte å bytte, la kundebehandleren (en mann) på. Tror faktisk ikke det er mulig å gi dårligere service enn det. Slik beholder en i hvert fall ikke kunder. Adjø Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.09
Hei Trond, og tusen takk skal du ha for tilbakemeldingen. Du har helt rett, slik skal det ikke være. Her vil jeg tro samtalen rett og slett har blitt brutt og at ikke kundebehandleren faktisk har lagt på, for Prismatch er noe vi aktivt promoterer og ønsker at både nye og gamle kunder skal benytte seg av. Særlig den siste måneden har vi mottatt svært mange forespørsler rundt Prismatch, og så lenge kriteriene for tjenesten er oppfylt blir disse innvilget. Men jeg vil uansett beklage for at du har hatt denne opplevelsen med oss, for jeg skjønner godt at det ikke er slik man ønsker å bli mottatt. Jeg håper du vil gi oss og Prismatch en ny sjanse ved en senere anledning. Ønsker deg en fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Leon E. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Trist å måtte gi dem en hel stjerne - rett og slett svindel"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble kontaktet av Fjordkraft for lenge siden for å tegne strømavtale. Lovnaden var spot, minimalt påslag, gull og grønne skoger. Etter hvert ble strømregningene større enn jeg kunne ant, men vi hadde flyttet fra leilighet til tomannsbolig og tenkte at javel, slik er den nye tilværelsen. Dum som jeg var tenkte jeg at jeg har en spotavtale med et lite påslag, og at det var lite å hente andre steder. Når jeg først tar meg tid til å se på fakturaene og hva strømprisene er i dag, ser jeg at Fjordkraft har hatt mellom 100 og 200 % påslag på strømprisene alene. I oppsigelsestiden smeller de til med Fjordkraft OPPHØR og fakturerer 69 øre pr kwh i ren strøm, når de selv oppgir på sin nettside at dagens strømpris på min adresse er 6,27 øre pr kwh. Useriøst. Uærlig. Uredelig. Utrolig. Kort fortalt har jeg uvitende donerte mange tusenvis av kroner til Fjordkraft over det siste året. Jeg ønsker ikke for noen å bli utsatt for det samme.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.09
Hei Leon, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Jeg vet ikke konkret hva det er som har skjedd her, siden jeg ikke vet hvem du er og dermed heller ikke har innsyn i kundeinformasjonen din. Det blir dermed også vanskelig å gi deg et hjelpsomt svar. Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice slik at vi kan få sett skikkelig på dette sammen med deg, og finne ut av hva som har skjedd. Håper vi hører fra deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Prismatch"
5 syns denne omtalen er nyttig

Sende de mail flere ganger om dette, men fikk aldri svar. De lover svar innen 48 timer. Byttet leverandør etter dette. Holder ikke det de lover.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.08
Hei Hans, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi beklager at vi ikke har svart deg på forespørslene dine innen rimelig tid - her vet jeg rett og slett ikke hva som kan ha skjedd, men det kan tenkes at vi var inne i en periode med svært mange henvendelser. Jeg kan forsikre deg om at vi innvilger Prismatch til alle som ønsker det, så lenge avtalene som skal matches oppfyller kriteriene for tjenesten. Jeg beklager at vi ikke greide å leve opp til forventningene dine, og håper du kannskje kan gi oss en ny sjanse en gang i fremtiden. Ønsker deg uansett en fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Supert"
2 syns denne omtalen er nyttig

Leser andre anmeldelser her om mye negativitet - har vært strøm og mobil kunde hos Fjordkraft i lang tid, ingen ting å klage på, billig strøm og mobil som er det biligste som er på markedet.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.08
Hei Heine. Tusen takk skal du ha for tilbakemeldingen! Jeg håper vi greier å fortsette å gjøre deg like fornøyd også fremover. Hvis det skulle være noe som helst vi kan hjelpe deg med er det selvsagt bare å ta kontakt.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Petter P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Totalt useriøst selskap som plutselig fakturerer i hytt og gevær. Ingen ydmykhet for egne feil, lite løsnings-orienterte og generelt en dårlig leverandør. Gjør dere selv en tjeneste og finn et annet selskap å være kunde hos eller bytt selskap!

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.07
Hei Petter. Det er leit å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse med oss. Slik skal det ikke være. Siden jeg ikke vet hvem du er, vet jeg dessverre ikke heller hva det er som hra skjedd i situasjonen din, og jeg har heller ikke mulighet til å ta kontakt med deg. Jeg håper du tar kontakt med vår kundeservice hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Maj B. H
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Fakturerer igjen og igjen illegale gebyr!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Verste strømselskap ever!!! Fakturerer meg igjen og igjen for et gebyr på kr 500,-, som nå har steget til kr 700! OG som ble avgjort i høst at jeg IKKE skal betale!!!

Svar fra Fjordkraft
01.04.2020 15.09
Hei Maj, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er blir det vanskelig å svare på hva det er som kan ha skjedd her. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk strøm og mobil"
2 syns denne omtalen er nyttig

Leser andre anmeldelser her om mye negativitet - har vært strøm og mobil kunde hos Fjordkraft i lang tid, ingen ting å klage på, billig strøm og mobil, så enkelt er det

Svar fra Fjordkraft
26.03.2020 08.07
Tusen takk for den gode tilbakemeldingen Knut. Det setter vi enormt stor pris på. Hvis det skulle være noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det selvsagt bare å ta kontakt. Ønsker deg en god dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Svetlana M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Jeg ble lurt i dårligere avtale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble lurt av Fjordkraft. Kasserer i elektrovarebutikk lurte meg ved å mase fælt mens jeg var dårlig, til en strømavtale. Det ble skjult prispåslag, bindingstid osv. Jeg fikk ikke se og lese avtalen an gang, hun bare snakket mye. Jeg kan ikke huske at jeg signerte noe fordi jeg var dårlig. Dette var rent lureri.

Svar fra Fjordkraft
26.03.2020 08.04
Hei Svetlana. Så leit å høre at du er misfornøyd med avtalen som du har fått via forhandler. Når man velger å takke ja til et av disse tilbudene får man en SMS som man må svare på for å godkjenne avtalen, så her er det ikke nok å bare takke ja i kassen - man må også selv gå inn og bekrefte kjøpet av avtalen via SMS. I denne SMSen er det også tydelig linket til avtalevilkårene. Ingenting er skjult, ettersom alt står forklart i disse vilkårene. Alle avtaler som er inngått hos Power har bindingstid grunnet rabatten, men den eneste konsekvensen ved å bryte bindingstiden er at man må tilbakebetale rabatten som man fikk. Jeg håper dette var oppklarende, og ønsker deg en god dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Strømkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bryter angrefristloven og oppgir gale premisser for å bytte til de"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ville bytte til LOS pga Coop strømavtale er en av de beste i Norge. Dagen etter ble jeg oppringt av Fjordkraft, de ville ha meg tilbake. De påstod at LOS ikke kunne gi denne gode avtalen over lengre tid, og tilbød 6 måneder med prismatch. Jeg svarte derfor JA på sms fra Fjordkraft. Neste dag avkreftet LOS påstanden til Fjordkraft! Los sa at de kan gi den avtalen i lang tid fremover, sannsynligvis flere ÅR. Jeg hadde derfor takket Ja til Fjordkraft på GALE premisser. Jeg sa til kundebehandleren i LOS at Fjordkraft hadde bruddgebyr på 500,- i sms-en jeg svarte Ja på. LOS sa til dette at man har 14 dagers angrefrist, og jeg var innenfor fristen. Jeg byttet derfor til LOS, som planlagt. I dag fikk jeg ny sms fra Fjordkraft der de sier at jeg må betale 500 i bruddgebyr! STYR UNNA FJORDKRAFT! Er du Coop medlem, velg heller LOS og få spotpris + 3,45 øre påslag, 9 kr i fastbeløp pr måned, 2 % medlemsbonus av det du bruker på strøm, og 200 kr i velkomstbonus.

Svar fra Fjordkraft
12.03.2020 15.06
Hei, og takk for tilbakemeldingen. Hvis vår selger har opptrådt uprofesjonelt når du ble solgt inn på strømavtalen hos oss beklager vi det, for slik skal det ikke være. Vi skal opptre ærlig og redelig i møte med både nye og eksisterende kunder. Når det gjelder bruddgebyret håper jeg du tar kontakt med oss, for dette høres ikke riktig ut. Jeg håper vi hører fra deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget godt fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fatter ikke alle negative omtaler. Har vært kunde hos Fjordkraft i 2 år, mobil og strøm. Er kjempefornøyd. Bruker prismatch aktivt hver måned og har spart tusenvis av kroner. Årsaken til 4 stjerner og ikke 5 er at jeg et par ganger har måttet ringe fordi prismatch er uteglemt, men da har de rettet dette uten å mukke. Anbefales, men som overalt ellers, vær oppmerksom, sjekk faktura og følg med.

Svar fra Fjordkraft
09.03.2020 13.49
Hei Reidar, og tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen denne anmeldelsen av oss. Det setter vi stor pris på. Vi tar med oss tilbakemeldingen din ang. Prismatch videre, takk for at du gir oss beskjed. Ønsker deg en fin uke!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig selskap med forferdelig kundeservice"

Useriøst selskap - anbefales ikke. Gir opplysninger som ikke stemmer, roter selv med faktureringen og sender da saker til inkasso uten forvarsel eller informasjon og viser ingen vilje til å løse problemet på en konstruktiv måte. Styr unna.

Svar fra Fjordkraft
27.02.2020 10.11
Hei Vicki. Så leit å høre at du har denne opplevelsen av oss. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke gå inn og se hva det er som har skjedd. Men vi beklager at du ikke er fornøyd med oss som strømleverandør - slik skal det ikke være.

På generelt grunnlag kan jeg si at vi aldri sender faktura til inkasso uten forvarsel. Mellom 6 og 10 dager etter fakturaforfall sender vi en SMS-purring. Denne inneholder all informasjonen man trenger for å betale. Purring per brev sendes ut 17 dager etter forfall, og 5 dager etter at denne purringen har forfalt sendes det ut et inkassovarsel. Først etter at inkassovarselet har forfalt påløper det inkassosalærer.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Manglende fakturaer og elendig kundeservice"

Fjordkraft greier ikke og sende meg faktura for strømforbruk, bare nettleie.. Dette har vedvart fra 22/10 2019 da måleren ble byttet Kundeservice er elendig.. får mail på at nå er alt ok... det er det IKKE. En kundebehandler sa jeg bare kunne bytte leverandør om jeg ikke var fornøyd... Og det vurderer jeg og gjøre Anbefaler ikke Fjordkraft til noen

Svar fra Fjordkraft
04.03.2020 14.59
Hei Liv, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi beklager så mye at det har vært rot med dine faktura. Slik jeg tolker beskrivelsen din høres det ut som vi har hatt problemer med å hente ut målerverdiene dine fra det som heter Elhub - systemet som alle strømselskaper henter målerverdier fra - og at vi derfor heller ikke har kunnet sende deg et beregnet beløp.

Siden jeg ikke vet hvem du er ble dette et veldig generelt svar. Jeg vil anbefale deg å kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook hvis du trenger ytterligere hjelp fra oss. Jeg håper dette var oppklarende.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Nathalie
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fikser ikke opp i egne feil"
3 syns denne omtalen er nyttig

Siden skifte av målere har vi tydeligvis vært registrert på feil måler (vi på naboens og naboen på vår). Dette ble oppdaget nå, flere år etterpå, og nå forventer Fjordkraft at vi skal gjøre opp for deres feil, ved å betale naboen 12 000 kroner(!!!) eller nekte å betale, bli kreditert for hele perioden, få nye fakturaer som de varsler vil bli fryktelig mye dyrere for oss, de truer også med å si opp vår spot pris avtale om vi velger sistnevnte. Vi kan ikke forstå hvordan det skal være vi, ikke Fjordkraft som skal gjøre opp med naboen, det er hos dem feilen og ansvar ligger. Dette er ikke Fjordkraft enig i, og utviser bare dårlig og truende "kundeservice". Vi tar dette videre til elkagenemda og vil ALDRI igjen ha Fjordkraft som leverandør.

Svar fra Fjordkraft
25.02.2020 16.14
Hei Nathalie, og takk for at du la igjen en tilbakemelding her på Bytt. Det er leit å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse som kunde hos oss. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg heller ikke noe innsyn i hva som har skjedd i saken din, men på generelt grunnlag kan jeg si at skifte til AMS-måler ikke kan føre til at feil person blir registrert på måleren. Utover dette kan jeg ikke spekulere i hva som har skjedd. Det høres fornuftig ut å ta saken videre til Elklagenemda, siden dette er en nøytral og uavhengig tredjepart. Jeg håper saken løses på minnelig vis, og ønsker deg en god uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Asbjørn L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bedrag"

Fjordkraft selger dyre strømavtaler med bindingstid. De promoterer dette som billige avtaler, når det i vårt tilfelle var ganske nøyaktig dobbelt så dyrt som en gjennomsnittlig avtale om spotpris. Styr unna!

Svar fra Fjordkraft
25.02.2020 16.14
Hei Asbjørn, og takk for tilbakemeldingen din. Nå vet jeg ikke hvilken avtale du sikter til, men jeg antar at du sikter til strømavtalen Garantistrøm (https://www.fjordkraft.no/garantistrom2-side). Dette er en prisavtale som vi tilbyr kunder som vil beskytte seg mot pristoppene som ofte kommer på høsten og vinteren, da strømprisene normalt sett går opp. I vinter har vi opplevd unormalt lave strømpriser, noe som har gjort denne avtalen mindre gunstig enn den normalt ville vært. Dette kunne vi ikke forutse. I november/desember 2019 var spotprisen mer som forventet i vintersesongen, så i denne perioden var ikke forskjellen mellom spot og Garantistrøm så stor. I en mer normal vinter kunne pristaket på 69,90 øre/kWh vært en god forsikring mot høye strømpriser.

Vi vil på generelt grunnlag alltid anbefale å sammenlinge de forskjellige typene strømavtaler(f.eks Garantistrøm mot variabel-avtaler og spotpris) før man velger. Noen kunder liker å ha et pristak og en mer forutsigbar strømpris, mens andre kunder foretrekker en spotpris som følger strømbørsen fra time til time. Her er det helt opp til enhver hva man foretrekker. Jeg håper dette var oppklarende.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Eidsiva ca 15 øre pr kwh, Tibber 14 øre, Fjordkraft ca 53 øre"

Trodde jeg hadde en meget god avtale med Fjord kraft med garantert fornøyd. Har 3 stk strømavtaler med forskjellige leverandører. 20.02 betaler jeg kr ca 53 øre hos Fjordkraft, Eidsiva ca kr 15 øre og Tibber kr 14 øre. Bør jeg være fornøyd med Fjordkraft? Terje

Svar fra Fjordkraft
21.02.2020 11.49
Hei Terje. Takk for tilbakemeldingen din.

Fjordkraft Garantert Fornøyd er en variabel kraftprisavtale og ikke en spotprisavtale. En variabel strømavtale gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Hvis det ikke er denne typen avtale man ønsker anbefaler vi heller en spotprisavtale, som til enhver tid følger gjeldende pris på strømbørsen. Noen kunder ønsker forutsigbarhet, mens andre er ikke redd for markedets svigninger og foretrekker derfor spot. Her kan man velge det som passer best til egne preferanser.

Garantert Fornøyd gir kunden en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Om du ikke er fornøyd med avtalen, tilbakebetaler vi fastbeløpet for inntil tre måneder.

Ellers har vi også prismatch, som kan også kan benytte seg av: https://www.fjordkraft.no/privat/strompriser/prismatch/.

Hvis du skulle ha noen spørsmål håper jeg du vil kontakte vår kundeservice. Vi kan også hjelpe deg med å bytte til en spotprisavtale. Du får enkelt tak i oss på både telefon, chat og Facebook. Ønsker deg er fin dag!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Orker ikke å bli plaget mer av egen strømleverandør på døra"

Har hatt Fjordkraft i 2 år og er veldig fornøyd med deres kundeservice, "min side" på nettet og prisene har vært ok. De er rause med for sen betaling og alltid hyggelige på tlf og chat. Men, jeg har gått ut av telling på hvor mange ganger jeg har hatt de på døra i de to årene jeg har bodd her. Deres fremgangsmåte blir mer provoserende og useriøs for hver gang de dukker opp. I går fikk jeg nok og byttet strømleverandør pronto. Jeg har ved tidligere "dør-besøk" bedt om å få info på e-post i stedet, men opplever at dette ikke blir respektert. Det er ikke lenge siden det stod 4 ambulansepersonell med hjertestarter og båre på livreddende oppdrag på døra etter å ha oppfattet feil leilighetsnummer i nødsamtalen, de hadde en roligere og høfligere fremtreden enn Fjordkraft sine utsendte. Selv om det stod om liv og død noen etg opp... Har også hatt politi på oppdrag på døra i forbindelse med noe søk av gjerningsmenn, det var jo bare koselig... Neste gang dere planlegger å ringe på min dør, håper jeg dere ser den lille lappen over ringeklokka : FJORDKRAFT, NEI TAKK!!!!! De ødelegger service opplevelsen, gjør det vanskelig å være kunde og jeg sitter igjen med lite valuta for penga i form av høyt blodtrykk!!!

Svar fra Fjordkraft
20.02.2020 12.42
Hei Mary, og takk for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du har hatt såpass negative opplevelser av våre dørselgere. Det beklager vi. Her hadde det vært veldig nyttig å vite hvem du er og hvor du bor, slik at vi kunne tatt dette videre med selgerne som jobber i ditt område. Hvis du ville tatt kontakt med oss og gitt oss disse opplysningene enten over telefon, chat eller Facebook hadde vi satt stor pris på det. Håper å høre fra deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Robert E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kjeltringer"

Fjordkraft driver kjeltring-policy og lar gjerne sine forbrukere betale 3-4 ganger normal strømpris. Her må du passe på! STYR UNNA!

Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fjordkraft Spotpris Web
Timespot - Fjordkraft
325 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
52 kr
3,09 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
325 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
85 kr
5,08 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
325 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
162 kr
9,72 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
325 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
170 kr
10,20 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Innkjøpspris - Fjordkraft
325 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
172 kr
10,32 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
325 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ingen betalingskrav
199 kr
11,92 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
325 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
199 kr
11,92 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Andre prismodeller - Fjordkraft
325 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
286 kr
17,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Andre prismodeller - Fjordkraft
325 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
286 kr
17,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Andre prismodeller - Fjordkraft
325 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
417 kr
24,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Forutsigbar
Andre prismodeller - Fjordkraft
325 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
417 kr
24,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
325 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
454 kr
27,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR