Ja, Fjordkraft fornektar seg ikkje. Kjem med kjempetilbod utan å sei noko om varigheita. 14 dg etter inngått avtale kjem prisauken på 100%. Ikkje ring med igjen.
Det er åpenbart at de har som forretningside å forvirre folk som ikke vet bedre inn i dårlige avtaler. At de får holde på på denne måten er utrolig. Forsøker å selge på den en avtale som åpenbart er dyrere enn den jeg har med å si "det er en veldig bra avtale" Folk må bli flinkere til å bytte leverandør.
Ble fortalt at Forutsigbar 70 skulle være prisgunstig. Men når fakturaen lyder på spot x 2 så er dette regelrett ran. Rådgiver opplyste ikke om forholdet og konsekvensen. Så takk for meg på dette abonnementet.
Ikke opplevd noe problemer så langt. Positivt med en/samlet regning for strøm og nettleie, app`en er fin og oversiktlig for å følge med på pris, forbruk osv.

Se på tilbakemelding på denne leverandøren og følg anbefalinger fra tidligere kunder - det gjorde desverre ikke jeg! Nettsiden er ofte nede, lang ventetid på telefon og avtalen ble ikke som forespeilet av selger. Føler meg lurt, og mangler oversikt. Strømregning er blitt vesentlig høyere enn forespeilet.

Jeg synes jeg fra leverandøren ikke får noen nyttig informasjon.

Skjult "bruddgebyr" kr 1500 etter å ha vært kunde der i 14 mnd. Dårlig avtale, svak kundeservice. Møkkaselskap som ikke anbefales. Aldri mer!

Mangler totalt bakkekontakt og tror dem kan bare øke alle sine avgiter og tillegg. Nå er det fan meg nok!

Desember 2022 Godtok spott pris avtale, Feb.2023-Regning 10 tusenKroner "Jeg hadde ikke noen ny avtale?"

Er godt fornøyd. Har både hus og hytte hos Fjordkraft. Billig telefon også.

Det negative: Ringte da jeg fikk nesten dobbel regning fra forrige måned og fikk beskjed fra kundeservice om at jeg hadde en avtale som hadde gjort det dårlig i flere måneder. Betalte da (som andre her påpeker) over tre ganger spotpris. Er smertefullt klar over at jeg må sjekke avtale, at målet er at de skal tjene penger osv, men de skryter jo ofte av å ville være de beste på pris. Kanskje de da ville ha tiltak som gjorde at vi betalte beste pris (siden jeg tydeligvis hadde en dårlig avtale). Dette var de veldig iherdige per telefon å rette opp i da jeg byttet selskap (merkelig det der). Sett på svarene de gir her inne der de sier at de gir tydelig beskjed mail, sms og via app om at prisene kan bli høyere. Så vidt jeg kan se er dette en vag mail om at prisene kanskje blir høyere etterfulgt av et lengere avsnitt der de forteller hvor flinke de er til å sette ned prisene. Stjernerangeringen på 2.2 syns jeg er veldig generøst. Det positive: De hadde iallefall vett nok til å skjønne at de skulle endre navnet på avtalen som het "garantert fornøyd"😂

Fjordkraft får deg inn med et lokkende tilbud, etter en stund gjør de om avtalen og legger på prisen. sikkert i håp om at man ikke skal merke det.

Ble overtalt av en selger som ringte meg opp, om å gå for Spot med forvaltning. Jeg skulle få rabatter per kWh utfra hvor godt de klarte forvalte kraft. Han viste til gode tall fra 2022. Det som ikke det ble opplyst om var at man måtte vente 3 mnd før denne rabatten ble gitt. Altså må man leve med en dårlig spot-avtale i 3 mnd før det lønner seg. Ble heller ikke opplyst om at man kan få påslag opp til 12øre kWh om forvaltning ikke går i pluss. Altså må man dekke Fjordkrafts underskudd. De tviholder uansett på sine oppsigelsesvilkår, om enten 3 mnd eller 500 kr i gebyr. Styr unna er mitt råd.

En påstått "forsikring" kalt "trippelgaranti" har lurt meg for 6000 kroner de siste ti åra

Veldig misfornøyd med kun en mnd binding på påslag. I da endret LOFavøravtalen med tillegg på 1,39 øre og pluss 5,- fastbeløp. Ikke godt nytt når man er ny kunde, det ble en kort fornøyelse med Fjordkraft.

Fjordkraft er den verste strømleverandør jeg har hatt noensinne. De sier at kunder hos oss får 2% trumf bonus (som nå er det 1%). Med 6 måned kunde forholde har jeg kun fått 14,72 kr i trumf bonus. Hver gang jeg ringte dem, fikk jeg alltid det samme svaret at du skal få det i neste måneden, men jeg fikk det aldri.

Fjordkraft inngår forwardkontrakter, og tryner ofte grunnet innleide og udugelige spekulanter. Kundene må betale tapet til Fjordkraft som leker meglerhus. Altså, det blir omtrent det samme som at man skulle spekulerer på børsen. Tenk om det kunne vært slik for "vanlige folk" også. Går man på tap sender man bare regningen til sin uvitende "bestefar", eller en annen uskyldig tredjepart. Går man i pluss beholder man selvsagt grunkene. Har mistanke om at noen kan le hele veien til Cayman Iland.

Blir ikke overrasket når jeg ser alle de negative tilbakemeldingene Fjordkraft får. Misvisende og villende markedsføring med å kalle en «tjeneste» Garantistrøm, når de setter denne til 499øre/kWh time for Januar! Ganske ekstremt, da gjennomsnitt spotpris for samme måned er 158,23øre/kWh! Dette tilsvarer da 315% mer enn hva man hadde trengt å betale. Forståelig at Fjordkraft er en bedrift, som lever av å tjene penger. Men å rane kundene sine, det sier vel sitt. Samme med de inkompetente (eller luringer) som kommer på døra og skal få deg inn i lurerier sitt. Flytter da over mitt bedrifts telefon abonnent uten min godkjenning, selvom samboer som klarte å bli lurt av de gav klar beskjed om å ikke røre det nummeret. Makan til sleipinger. Håper for all del at de fleste velger å komme seg unna! Til slutt: Fjordkraft, om dere tenker å svare på denne tilbakemeldingen - vær vennlig å ikke «kopier og lim» inn svaret deres: «Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft«

Jeg kjøpte en strømavtale med Fjordkraft som tydeligvis var oppdiktede vilkår fra selgeren. Da jeg reklamerte forholdt ikke Fjordkraft seg til dette. Det er utrolig at en så useriøs aktør kan være børsnotert. Hele virksomheten virker å være basert på lurendreieri.

De oppgir ingenting om hva spot pris er eller hvordan man kan endre en fastpris avtale. Det burde vært pålagt at strømselskap informerer om dette: 1- info om hvilken avtale man har inngått og til hvilken pris 2- info om hva spot pris er 3- Info og lenke til å endre avtale type. Idag sender de ut info om kun hva prisen er. Det følger ingen info med om hvordan man kan endre avtalen. Dette er helt uforståelig for både førstegangsetablerere og eldre å forstå. Burde rett og slett ikke vært lov, og er veldig dårlig kundebehandling.

Først får jeg en faktura på kr 209,45, det er jo helt utrolig, Hvorfor? Så får jeg en faktura på kr 3505,00, det er like utrolig! Jeg vil gjerne vite hva som skjer, så store forskjeller? Har ringt de flere ganger, men jeg kommer jo aldri gjennom, Dårlig service.

Betalte 499 øre pr. kwt. i januar mens min datter fikk regning på 160 øre fra samme selskap for samme periode. Ingen forklaring, aldri noen melding eller forespørsel fra Fjordkraft. Jeg har noe de kaller variabel strømpris Sør-Norge men har aldri inngått noen avtale om det. Min datter har Innlandsspot og det ville jo vært naturlig at Fjordkraft hadde gjort om evt. uheldige ordninger til en bedre løsning. Slik skaper de jo fattigdom i Norge! Er det ingen som kontrollerer at strømselskapene tar ågerpris for varer i Norge? I tillegg er det jo diskriminering av enkelte kunder! de tvinger jo folk til å måtte gå til andre leverandører og sitter igjen med skyhøye fortjenester på en vare som er nødvendig for å leve i Norge! En annen sak er at alle strømselskapene burde vise et regnestykke for hvordan de har beregnet strømstøtten. Så kunne abonnentene kontrollere det politikerne har sagt og lovet.

Vi har vært kunde av Fjordkraft siden Desember 2018. Har ikke hatt noe særlig problemer med de inntil strømprisen gikk løpsk. Vi trodde hele tiden at vi var godt ivaretatt av folk som jobber i strømmarkedet, men det stemte ikke helt. Jeg har gjort en analyse av vårt forbruk og pris og vi kommer dårlig ut av det nesten hvert år. For årene 2019 og 2020 betalte vi ca. 17.000 kroner mer i forhold til spotpris. Vi hadde en avtale på Garantistrøm som siden ble døpt om til Forutsigbarhet. Oktober og November i 2022 var forferdelig for da betalte vi17.500 kroner mer i strøm i forhold til spotpris. Når jeg starter å jobbe med saken så var det ikke lett å komme i kontakt med Fjordkraft, måtte vente 1,5 timer før noen tok telefonen. Siden har jeg hatt e-post korrespondanse med de i flere uker. Fikk beskjed om at prisen for November var så høy for de forhandlet prisen i September, derfor var Oktober og November så høy. Jeg bare lurer på, folk som jobber i kraft markedet, hvordan kan de forhandle om pris i September for November? Alle vet jo at prisen er variable og er basert på vær og vind osv. Når de bruker Forutsigbarhet, så er det hårreisende for prisen er jo 2 gangeren. Hvem vil ha forutsigbarhet når det jobber ikke bedre i markedet lurer jeg på? Så når jeg fikk Desember så jeg at strømstøtten var veldig lav. Min pris og spotprisen var ganske lik. Da fikk jeg beskjed om at fordi jeg byttet leverandør 27.12 så brukte de strømstøtte for November!! Jeg kontaktet Norgesnett og fikk dette korrigert. Hvorfor har Fjordkraft ikke tatt Desmeber pris med i betraktingen det forstår jeg ikke. Regningen ble jo laget langt ut i Januar så skulle ikke være så vanskelig. Etter at jeg kontaktet Norgesnett fikk jeg en korreksjon på Desember faktura på neste 9.000 kroner. De er bare vanskelig og håpløse dessverre. Kommer ikke til med å anbefale Fjordkraft til noen.

Lett og oversiktlig app og bra kundeservice hittil

Enkel app å følge med på. Aldrig noen problemer med priser og faktura
