Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
At fjorkraft endrer pluss avtalen rett før sommeren er kynisk,men ikke uventet. alternativene de kommer med mangler alternativ3 så fint om det kommer på plass. 3. finne seg et nytt strømselskap for ikke å tape penger
Hei, Tore! Takk for din tilbakemelding. Så trist å høre at du bytter strømselskap. Nå kan vi dessverre ikke se ditt abonnement hos oss, men om du ønsker mer informasjon om hva denne endringene vil si for deg som kunde er det bare å kontakte oss på telefon 23006100 for mer informasjon. Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft
Dersom du betaler din strømregning via e-faktura, sjekk fakturaen! Er du fakturert for Trippelgaranti eller strømforsikring? Er det et bevisst valg du har tatt eller et beløp Fjordkraft urettmessig fakturer deg for - kr 750 pr år?
Hei Jonas, takk for din tilbakemelding! Det er leit å høre at du opplever det slik. Ved inngåelse av strømavtale og tilleggsprodukter hos oss får man alltid et tilbud med god informasjon om hva bestillingen inneholder. Dette må bekreftes av kunden før avtalen trer i kraft. Kontakt gjerne kundeservice på telefon: 23 00 61 00 eller mail: [email protected], og vi hjelper deg gjerne med å se nærmere på ditt kundeforhold. Med vennlig Miriam, Fjordkraft.
Faktura er veldig dyr og hver måned øker mye og jeg er ikke fornøyd med fjorkraft. Mvh Sawsan
Hei Sawsan A, Takk for din tilbakemelding. Det er leit å lese at du ikke er fornøyd med oss. Vi ønsker alltid å gi kundene våre best mulig tilbud. Dessverre får jeg ikke sett ditt kundeforhold her hos oss, men kontakt oss gjerne per telefon 23 00 61 00 eller e-post på [email protected], så vi kan se nærmere på din strømavtale. Vennlig hilsen Jonas, Fjordkraft
Setter opp prisen på solkonto fra 15 til 99kr mnd. Og påslaget fra 2,49 øre til 5,49.
Hei Pål, Takk for din tilbakemelding. Stadig fleire kundar vel no å produsera eigen straum, og talet på plusskundar er forventa å stiga i åra som kjem. Store variasjonar i spotprisane, og fleire kundar som har denne løysinga fører til ein auka risiko for oss som firma. For å kunna fortsetta med fordelane som Solkonto gir, ser me oss difor dessverre nødt til å gjera nokre endringar i vilkåra. Til tross for høgre pris, er Solkonto fortsatt ei god løysing, og ein av dei betre på markedet. Vennleg helsing Oddveig, Fjordkraft
På kort varsel har de fjernet muligheten til å spare kHt, noe som gjør at jeg taper 12-15 tusen pr år i inntjening på mitt solcelleanlegg.
Hei, Eystein! Takk for din tilbakemelding. Det stemmer at nye vilkår for Solkonto trer i kraft den 31.05.24, og at det vil medføre noen begrensninger. Det er viktig for oss å støtte plusskunder ved å tilby muligheten for å spare, og det vil fremdeles være mulig å spare opp inntil 2000 kWh på Solkontoen din til enhver tid. Både den gamle og den nye Solkontoen gir deg mulighet til å oppnå en god gevinst når du ønsker å selge det du har oppspart. Nå kan vi dessverre ikke se kundeforholdet ditt her hos oss, men hvis du ønsker en prat om hvordan endringene påvirker deg kan du gjerne ringe oss på telefonnummer 23006100. Vennlig hilsen Malin, Fjordkraft
Er redd for risiko med solkontoen, og endret vilkårene til noe som er helt hinsides
Hei! Takk for din tilbakemelding :) Slik solkonto-tjenesten er satt opp i dag, medfører det en risiko for oss som strømleverandør som øker ved svingende strømpriser og økt kundeantall. Vi ønsker fortsatt å tilby kundene våre et virtuelt batteri. For at vi skal kunne fortsette å tilby denne unike tjenesten må vi derfor gjøre disse endringene. Tjenesten skal fortsatt gi deg muligheten til å redusere strømregningen din i perioder hvor det er lite produksjon fra solpanelene, og forbruket ditt stiger. Dette oppnår du ved å spare kWh på konto, og ta disse ut og omgjøre til en rabatt som reduserer strømregningen din, når du trenger det. Du har fortsatt mulighet til å øke verdien på overskuddsproduksjonen din dersom strømprisen stiger fra den perioden du satte de inn på konto, til du tar de ut. Om du har mer konkrete spørsmål rundt ditt kundeforhold så er du selvsagt hjertelig velkommen til å ta kontakt med vårt kundesenter på tlf 2300 6100 alle hverdager fra 9 til 16. Mvh Erik, Fjordkraft
Rigid dato for forfall uten mulighet for å få ønsket forfallsdato. Opplever at påslaget er noe høyt.
Hei Cato. Takk for din tilbakemelding. Vi tilbyr dessverre ikke fast forfall lengre, ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 23006100, så kan vi se nærmere på din strømavtale. Ønsker deg en fin dag og uke. Vennlig hilsen Monica Fjordkraft.
Spot+forvaltning. Ikke bra avtale. Uansett, i regnstikket så stemmer ikke dette
Hei, Takk for tilbakemeldingen Vi beklager at Spot med forvaltning ikke har innfridd dine forventninger. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice slik at vi kan gå gjennom detaljene sammen og se eventuelle bekymringer du måtte ha om avtalen. Vennlig Hilsen Jonathan
Hadde spotpris med forvaltning. Grunnet endret livssituasjon måtte jeg flytte og solgte leiligheten i løpet av 1,5 måneder. Fjordkraft skal da ha «bruddgebyr» på 500kr! Hva ****? Søppelfirma, hold dere langt unna. Forbrukerrådet er varslet.
Hei, Takk for tilbakemeldingen Vi forstår at flytting kan medføre endringer som er utenfor din kontroll, som for eksempel når du flytter til en bolig hvor strøm er inkludert, eller hvis du har solgt boligen din. I slike tilfeller skal du ikke få bruddgebyr. Gjerne ta kontakt med vår kundeservice så skal vi hjelpe deg med dette. Vi er her for å hjelpe, og ser frem til å høre fra deg. Med Vennlig Hilsen Jonathan
Mnd tillegg kr 59,00 og strømforsikring kr 62,00. Har ikke godkjent slike tilllegg
Hei Roald, Takk for din tilbakemelding! Det er leit å høre at du opplever det slik. Vi ønsker alltid å gi kundene våre best mulig tilbud. Ved inngåelse av strømavtale får man alltid et tilbud som må bekreftes av kunden før avtalen trer i kraft. Kontakt gjerne kundeservice på telefon: 23 00 61 00 eller mail: [email protected], og vi hjelper deg gjerne med å se nærmere på din strømavtale. Vennlig hilsen Rikke, Fjordkraft
Spotpris med forvaltning var bra når jeg tengnet avtalen, men så endret det seg både med påslag og fastbeløp. De fleste mnd i 2023 kom jeg ut dårligere en spotmarkede som forvaltningen påsto dem skulle klare en bedre pris på. Opplevde derfor et mye høyere påslag enn det som var satt av selskapet
Hei Gunnar, Takk for din tilbakemelding! I løpet av 2023 var strømprisen veldig varierende, og ofte lavere enn forventningene til markedet for denne tiden. Det betyr at våre forvaltere dessverre bommet noen måneder. Nå er analysene fremover bedre og vi ser igjen mer positive resultater. Vi kan selvfølgelig aldri love noe, da historiske resultater ikke gir sikkerhet for fremtidige resultater. Dette er også grunnen til at vi har satt et tak på maks 12,5 øre/kWh som man kan gå i tap med, som utgjør kun kr 125 per 1000 kWh. Dersom du ønsker mer informasjon om dette, kan du ta kontakt med vårt kundesenter så bistår vi deg videre der. Vennlig hilsen Alice, Fjordkraft
Føler meg regning på strømbruk er mye høyere sammenligning med forrige leverandør.
Hei Sb, Takk for din tilbakemelding. Så lenge du har ein spotprisavtale, så vil forskjellane du ser i pris hos samanlikna med andre leverandørar, berre vera avhengig av mnd. fastbeløp og påslag. Andre grunnar til variasjon i pris på straumregning er jo forbruk og prisar, som gjerne er høgre på vinterstid. Om du ønsker tips og triks til å redusera forbruk og pris, send oss gjerne ei melding på [email protected] Vennleg helsing Oddveig, Fjordkraft
Stoler ikke helt på disse strømselskapene. Føler at de i enkelte sammenhenger lurer oss og ikke handler til det beste for sine kunder.
Hei, Kåre! Takk for din tilbakemelding. Nå kan vi dessverre ikke se ditt kundeforhold her hos oss, men hvis du ønsker at vi hjelper deg med strømavtalen din eller noen andre tjenester på ditt kundeforhold er det bare å kontakte oss på tlf 23006100. Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft
Fekk tilbud med trumf bonus, etter eit par månader vart denne redusert med 1/2 part. No auka prisen att.
Hei, Arild! Takk for din tilbakemelding. Nå kan vi dessverre ikke se ditt kundeforhold her hos oss, men hvis du ønsker en prat hvor vi gjennomgår din strømavtale kan du gjerne ringe oss på telefonnummer 23006100. Sammen kan vi ta en titt og sjekke at du har den riktige avtalen for deg :) Vennlig hilsen Malin, Fjordkraft
Håpløs å forholde seg til i forhold til bindingstid. Det er umulig å få kontakt med selger, da nummer de ringer fra oppgis ikke å være i bruk. Andre kundebehandlere betviler det tidligere kundebehandlere har sagt. Styr unna !!!!!!
Hei Mette. Takk for henvendelsen din. Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Det er dessverre ikke mulig å ringe direkte tilbake til selger, men vi vil gjerne hjelpe deg her på kundeservice. Vi har lite kø, og håper du vil ringe oss, slik at vi kan løse saken din :-) Ønsker deg en fin dag. Vennlig hilsen Caroline, Fjordkraft
Har hatt litt problemer med strømstøtten men det er ikke Fjordkraft sin skyll da nettleverandør ETNA NETT ikke samarbeider med dem. Det er nettleverandør som betaler strømstøtte
Hei Svein, Takk for din tilbakemelding! Så kjekt at du er fornøyd som strøm og mobilkunde hos oss:) Du har forstått det helt riktig når det kommer til strømstøtte, den kommer på nettleien bilaget som kommer direkte fra netteier hvis det ikke foreligger en avtale om gjennomfakturering. Med vennlig hilsen Tonje, Fjordkraft