Strøm

Fjordkraft omtaler og erfaringer

93 verifiserte omtaler
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
17
av 17 innen
strømselskap
16%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
11
3
3
11
65
Sorter omtaler etter
Viser av 93 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tullefirma!"

Fjordkraft må være en av de minst seriøse strømleverandørene på markedet.
Ingenting bortsett i fra strømprisene er bra med dette selskapet!
Strøm er det enkleste produktet en kan selge for det er vel ingen som reklamerer på selve strømmen? Måleravlesninger får de servert fra netteier, men likevel greier ikke dette surre-selskapet å sende ut korrekte fakturaer. Måned etter måned er det feil på fakt. som dessuten er meget vanskelige å forstå. Kundeservice er utrolig vanskelig å komme i kontakt med både på tlf., mail og chat. Har flere ganger truffet på frekke og uhøflige folk på kundeservice.
De lover å ordne fakt. feil på neste regning, men nei samme feil gjentar seg.
Er de like dårlig som tilbyder av mobiltelefoni så anbefaler jeg alle å styre unna dette selskapet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Varsler ikke om prisendringer"

For 2. gang har de nå satt opp prisen uten å varsle verken på sms eller epost. Har sjekket alle innstillinger på profil, ingen feil. Ingen beskjed om ny post i innboks på siden deres. Helt tilfeldig at jeg oppdager dette.

De er i samme liga som Oslokraft som heller ikke varsler selv om de lover det.

Styr unna!

Thomas S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kundeservice?"

Først: Når en bedrift ikke legger ut noe på Facebookveggen, så eneste mulighet er å kommentere under bilder, signaliserer at de er dårlige på kundeservice og lite lydhøre for forbrukerne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"OK..."

Jeg bestilte strøm fra Fjordkraft da de hadde en kampanje der man fikk 10.000 SAS eurobonus poeng. En god deal det, tenkte jeg. Alt av overførsel av strøm og poeng gikk bra. Grei kontakt med kundeservice. Strøm regningene mine ble ikke noe dyrere kontra min tidligere leverandør LOS. Det jeg kan trekke ned for, er fakturaer som er vanskelige å forstå, men det gjelder vel de fleste strøm leverandører. Så det gjelder å holde god kontroll på tallene og pengene selv!

"Fjordkraft fordel netthandel" er ikke å anbefale; den berømte bonusen kan man se langt etter. Jeg fikk aldri min. Klagde, de ville komme etterhvert sa de. Men månedene gikk.... Fikk aldri noen fratrekk på fakturaen. Nå har jeg flyttet og sagt opp strømmen. Og ja, tok ikke lang tid før de ringte og ville ha meg som kunde igjen. Kanskje en annen gang...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Beit på agnet - angrer"

Plagsomme reklamer og selgere har de. Men gode selgere. Gikk til slutt med på å bli strømkunde (spot). Ingen endring i pris, om noe så ble det noe dyrere. Treg og lite hjelpsom kundebehandling!

Grimstad
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Skittent spill"

Ble stoppet utenfor butikk og ble lovet gull og grønne skoger. Skjønte det var svindel, men spillte litt med. Jeg spurte gjentatte ganger om det var snakk om bytte av strømleverandør noe de benektet (LOL?) De påstod i stedet for at de hadde inngått en avtale med LOS om nedsetting av pris på mitt strømabonnement. Ikke før jeg truet med TV/forbrukerrådet osv kom det frem at det var snakk om bytte av strømleverandør. Kastet brosjyren på gulvet og sendte mail til LOS. Noen må jo stoppe disse svindlerne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Problems every month with bills. AVOID!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Every month I have been with Fjordkraft I have been overcharged. I send in the måleravlesning to them every month, but they have charged me hundreds of kroner for many more hours than I have used. This last month I got a large purregebyr and forsinkelsesrente for a wrong bill which I thought I have sorted out with them 3 months ago! I am sick of having to check every bill, and always finding problems and having to spend a lot of time on the phone putting it right, so I am leaving them now. They might seem cheap, but after so many months of problems, I believe they must be deliberately attempting to defraud their customers, either that or just unbelievably incompetent.
Horrible company- avoid like the plague!

Kundetilfredshet
"Slitsom dørselger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dørselger som kom med et kjempe tilbud på strøm. Sa at jeg er fornøyd med det jeg har. Han snakket videre over hodet på meg om hvilke fantastiske priser de har sammenlignet med andre.

Jeg takket pent nei.
Svaret: men alle de andre naboene dine gjør jo det!
Mitt svar: Ja det er deres valg. Jeg velger å ikke endre. I så tilfelle ønsker jeg å lese vilkårene deres hvis jeg skal endre til noe som helst.

Vedkommende kunne ikke framvise vilkår med mindre du registrerer deg. Jeg nektet å gjøre det, for da ender du som kunde = du blir lurt!

Meget pågående å vil ikke ta nei for et nei! Respektløst å komme til andres hjem å prakke på varer og tjenester som ikke er av interesse.

Kundetilfredshet
"Netthandel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er å kalle en bløff. De lover og lover og lover til gull men holder ingen ting. Har bestilt siste 9 måneder opp mot 30 netter på hotel til nærmere 20.000,- Kroner og har fått godskrevet kr 119.- (og de lover opp til 8%). Har purret og purret og de lover å ta kontakt for å ordne opp, men ingenting hender.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Burde hatt null stjerner"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forrige eier av huset var kunde hos Fjordkraft og jeg valgte dessverre å fortesette strømabonnementet der - en kort stund. Maken til slett kundebehandling skal du lete lenge etter. De noterte feil mailadresse så fakturaene kom ikke til meg og jeg endte opp med inkassosak. Jeg trodde jeg fikk kvartalsregning så jeg tenkte overhodét ikke at noe var galt. Betalte kravet omgående og ba om kopi av de fakturaene som var feilsendt. Svar: det er umulig for vi sender dem ikke ut selv, men har et byrå som gjør det. Videre var beskjeden at Fjordkraft hadde ikke noe ansvar for de opplysningene fatureringsselskapet hadde. Spydig sa damen hos Fjordkraft at jeg måtte sjekke spamfilteret mitt for det var hos meg feilen måtte ligge. Nei det var ikke det. Som sagt, Fjordkraft hadde notert feil mailadresse.
Arrogant, nedlatende og lite hyggelig behandling. Jeg får nesten lyst til å snakke til alle dem fra Fjordkraft som spretter frem på kjøpesenteret og sier Hvilken strømleverandør har du? Det har Fjordkraft ingenting med, og deres selgere burde lære en annen måte å henvende seg til folk på hvis de skal skaffe flere kunder.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Hva er greia med dørselgere?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Høflig nok han, skjønte at jeg sto midt i middagen og greier. Men jeg syns det er litt ekkelt når fremmede menn banker på døra halv ni på kvelden og spør om masse spørsmål og jeg bor helt alene. Dessuten er jeg allerede kunde og så hvis fyren jobber for Fjordkraft så burde han vel vite det? Jeg blir litt skeptisk.

Irritert-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Plagsomme dørselgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk besøk av en dørselger i dag.
Forklarte klart ifra at jeg ikke var interessert.
Han ignorerte det jeg sa og bare fortsatte praten sin.
Jeg sa igjen ettertrykkelig ifra at jeg er ikke interessert i det du har å komme med.
Herren ignorerte meg fullstendig så jeg måtte bare lukke døren til slutt. Med selgeren pratende bak inngangsdøren gikk jeg tilbake til sofaen.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Frekke dørselgere"
2 syns denne omtalen er nyttig

To selgere med ID-kort fra Fjordkraft kom på døra i går kveld. De spurte først om jeg var oppmerksom på at det var lovpålagt å bytte strømmåleren. Mens jeg lurte på om de var sendt ut for å bytte den spurte de om jeg visste hva påslag var - noe jeg bekreftet at jeg visste. Jeg sa videre at jeg var kunde hos Hafslund og at jeg ønsket å forholde meg til dem. De sa da at jeg ville beholde mitt kundeforhold der og at de også representerte Hafslund. Da de som konkurrenter fortalte at de også representerte Hafslund ble jeg mistenksom. Jeg sier da at Hafslund får kontakte meg via telefon, post eller mail om de vil meg noe. Jeg gjorde det igjen klart at jeg ikke ville kjøpe noe på døra. De spurte da om jeg var sånn mot alle dørselgere og beskyldte meg for å ha en rasistisk holdning (faktum er at jeg da ikke hadde lagt merke til om de var etnisk norske eller ikke). Jeg opplevde episoden som ubehagelig. Sure gikk de videre og klaget på at det var ubehagelig å være dørselgere. Her bør Fjordkraft rydde opp!

Janne C. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig!"

Forrige måneds forbruk ga meg ei strømregning på bare 134 kr. Kjempebillig. Jeg har spotpris og er kjempefornøyd.
Hører andre snakker om dårlig kundeservice men jeg fikk god hjelp når jeg kontaktet kundeservice pga en misforståelse, alt ble ordnet opp i.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Feil på faktura"
5 syns denne omtalen er nyttig

Faktura viste et forbruk på 2400 kwh på 4 dager. Da jeg har automatisk måler nylig installert som viste totalt forbruk siste måneden på 700 kwh var dette åpenbart feil. Kontakt med kundeservice gav ikke svar på lang tid. Til slutt kunne de vedkjenne at det var skjedd en feil. Jeg har en følelse av at dette ikke var en feil, men en bevisst handling. Et vilkår for å få spotpris hos fjordkraft er avtalegiro. Regningen blir da betalt automatisk og mange sjekker da gjerne ikke detaljene. Dette har sikkert skjedd med andre uten at det er blitt oppdaget.

Martin P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra priser, bra kundeservice og kjekt med fordelsprogram"

Har hatt fjordkraft i flere år nå (spotpris), aldri vært noe tull. Kjekt med fordelsprogrammet deres også :) Ble på et tidspunkt forsøk lurt over til NorgesEnergi på en helt elendig avtale av en sleip selger. Fjordkraft hjalp meg å ordnet opp når jeg fant ut at jeg hadde blitt lurt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uoversiktlige strømpriser, dyrt, treig behandling"

Ikke velg fast avtale på strøm. Jeg tok i litt ekstra i min avtale, og trodde det ville gå greit. Oppdaget at det ble en saldo med minus på fjordkraft-"kontoen" min. Klarte ikke helt å forstå hvordan det ble minus, byttet avtale. Det er ikke rimeligere enn noe annet. Hva mobil angår så brukte de en uke på å sende ut et sim-kort. Da det kom var det ikke aktivert fra deres side. Måtte kontakte dem to ganger slik at det ble mulig å sende sms/ringe og bruke mobildata. Hyggelig, men treig kundeservice. I siste samtale sa vedkommende at de ikke visste hvorfor det ikke var ordnet slik at jeg hadde 3G/4G, men det var jo i orden nå så det var jo bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"DÅRLIG"
3 syns denne omtalen er nyttig

Aldri velg fjordkraft. Aldri opplevd dårligere kundeservice og mer rot. Bestilte strømavtale til ny leilighet i januar, de klarte å starte den i juni etter x antall telefoner. Fikk feil strømavtale, de svarer ikke på mail sendt fra hjemmesiden, å kun en eneste kundebehandler har klart å fikse problemet og gi meg 200kr i avslag på 5 måneder med skyhøye strømregninger pga feilen til fjordkraft.

Pensjonist
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Bare lureri med Fjordkraft?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke funnet noe bra ved Fjordkraft. For meg virker det som selskapet gir deg en god avtale på telefon. De lover innkjøpspris, nesten ingen tillegg pr. Kwh, og ingen faste månedstillegg. Dette lover kundebehandleren hos Fjordkraft på tro og ære i telefonen, men det varer ikke lenge før Fjordkraft legger på prisene, uten varsel til abonnenten.

Da må en ha lov til å stille spørsmål til Fjordkraft om hvorfor. Men det er ikke så enkelt, Fjordkraft er flinke til å vanskeliggjøre kontakt pr. E-post. Den adresse jeg fant, svarte ikke på mine spørsmål.

Så sa jeg opp avtalen gjennom en annen kraftleverandør, men da ringte en person og lurte på hvorfor jeg sa opp avtalen? Jeg forklarte hvorfor, men han sa de hadde endret avtalen fordi jeg ikke hadde ordnet avtalegiro. Dette er bare tøys, de ser sikkert at de har fått pengene via min avtalegiro.

Jeg tror ikke et seriøst selskap handler på denne måten. Dersom en endring av avtale skal skje, må vel en ny avtale gjennomføres sammen med kunden. Det virker useriøst å ikke svare på e-post, eller endre avtalen, uten kundens samtykke.

Jeg vil anbefale å styre unna Fjordkraft.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fjordkreft er dyrere enn noen andre jeg har kommet over, og motbydelige folk på kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

*Ringer å gnåler om at de er billigst og best og bla bla bla. Får de deg ikke som kunde så ringer de igjen.
*Ble lurt til å velge "fast pris hver måned" og fikk regning hver måned på 990 kr.
*Sa opp avtalen og fikk ettersendt faktura på 3400 kr.
*når jeg ringer kundeservice å spør om hva dette er for noe, sier han at jeg skylder de 3400 kr fordi 990 var alt for lite å betale i måneden. (60kvm leilighet uten spesielt mye strømforbruk)
*samme strømforbruk som alle år tidligere, men sinnsykt mye dyrere enn de andre leverandørene
*En motbydelig snebbette slask på kundeservis som ikke brydde seg katta og når jeg sa dette var svindel, så sa ha : åh, svindel jah, DET TENKER JEG, SÅ DU SKAL IKKE BETALE FOR STRØMMEN DU HAR BRUKT DU DA ELLER?
*Ber han sørge for å aldri ringe meg for å selge meg strøm, men det kan han altså ikke ordne.
*Motbydelige folk og et helt grusomt dyrt bedrageri!

HOLD DERE UNNA DETTE SELSKAPET!!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri og bedrag"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt av en selger til å bytte til denne leverandøren. Informerte ikke om hvordan videre steømforbruket ble beregnet. Oppdaget etter et års tid, at jeg betalte mye mer i strøm, enn hva jeg noen gang har gjort. Forbruket nesten mindre.
Sa opp avtale, fikk et uventet sluttoppgjør på 2624 kr.
Mine foreldre fikk akkurat det samme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Vi snakkes aldri igjen fjordkraft!"
4 syns denne omtalen er nyttig

At dette selskapet har vunnet beste kundeservice i 2016, må enten være en spøk eller så er det en gjeng med nyansatte som sitter å snurrer på kontorstolene der. Oppdaget til min store skrekk at jeg har blitt trukket for strømmen på en adresse jeg aldri har bodd på. Regnet selvfølgelig med at de kom til å rydde opp i dette, evt. finne en løsning da jeg informerte at jeg ikke hadde noen form for kontakt med denne personen. Ble for det første ikke ringt opp som avtalt første dagen, og dagen etter får jeg en telefon om at vi må ordne opp oss imellom. Trodde først det var spøk. Men de sa ifra seg alt ansvaret. Etter mye frem og tilbake, skulle de også ettersende fakturaene for disse månedene. Har heller ikke sett noe til dem. Så godt oppsummert; bare glem å få noe hjelp den dagen det skjer noe og for gudsskyld; Sjekk at de ikke har forvekslet deg med naboen!
Som jeg sa til henne; Takk for INGEN hjelp!

Kanadier
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Betingelser lovet av selger stemte ikke med vilkår"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg blir lurt av en hyggelig selger på Sandvika Storsenter. Hun lovet 19kr fastpris per måned og INGEN påslag over spotpris som er jo en bra deal. Jeg ba om skriftlig bekreftelse og jeg syntes det var rart at det var meg som skulle signere det. Fikk tak senere i vilkårene til "Garantert Fornøyd" og der står det at det er en variabel avtale og INGENTING om null påslag. Jeg kansellert samme dag og ba om bekreftelse og fikk det på SMS, men jeg sender angreskjema for sikkerhetsskyld. Kunne ønsket jeg hadde sjekket her første!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Null kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det virker som om de ikke har folk som jobber med kundeservice. Så nå advarer jeg folk mot å gå over til dem, og her er sosiale medier fint - man når så mange som mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Pågående selgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Pågående selgere som påstår at jeg kommer til å spare flere tusen i året. De sier at de har laveste pris. Jeg sjekket dette, og det stemmer ikke.
Etter at jeg byttet til annen leverandør, var de på telefonen igjen med mer mas.

Søk Bytt.no