Fjordkraft omtaler og erfaringer

79 verifiserte omtaler
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
17
av 17 innen
strømselskap
16%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
10
3
1
10
55
Sorter omtaler etter
Viser av 79 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Frekke dørselgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

To selgere med ID-kort fra Fjordkraft kom på døra i går kveld. De spurte først om jeg var oppmerksom på at det var lovpålagt å bytte strømmåleren. Mens jeg lurte på om de var sendt ut for å bytte den spurte de om jeg visste hva påslag var - noe jeg bekreftet at jeg visste. Jeg sa videre at jeg var kunde hos Hafslund og at jeg ønsket å forholde meg til dem. De sa da at jeg ville beholde mitt kundeforhold der og at de også representerte Hafslund. Da de som konkurrenter fortalte at de også representerte Hafslund ble jeg mistenksom. Jeg sier da at Hafslund får kontakte meg via telefon, post eller mail om de vil meg noe. Jeg gjorde det igjen klart at jeg ikke ville kjøpe noe på døra. De spurte da om jeg var sånn mot alle dørselgere og beskyldte meg for å ha en rasistisk holdning (faktum er at jeg da ikke hadde lagt merke til om de var etnisk norske eller ikke). Jeg opplevde episoden som ubehagelig. Sure gikk de videre og klaget på at det var ubehagelig å være dørselgere. Her bør Fjordkraft rydde opp!

Janne C. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig!"

Forrige måneds forbruk ga meg ei strømregning på bare 134 kr. Kjempebillig. Jeg har spotpris og er kjempefornøyd.
Hører andre snakker om dårlig kundeservice men jeg fikk god hjelp når jeg kontaktet kundeservice pga en misforståelse, alt ble ordnet opp i.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Feil på faktura"
3 syns denne omtalen er nyttig

Faktura viste et forbruk på 2400 kwh på 4 dager. Da jeg har automatisk måler nylig installert som viste totalt forbruk siste måneden på 700 kwh var dette åpenbart feil. Kontakt med kundeservice gav ikke svar på lang tid. Til slutt kunne de vedkjenne at det var skjedd en feil. Jeg har en følelse av at dette ikke var en feil, men en bevisst handling. Et vilkår for å få spotpris hos fjordkraft er avtalegiro. Regningen blir da betalt automatisk og mange sjekker da gjerne ikke detaljene. Dette har sikkert skjedd med andre uten at det er blitt oppdaget.

Martin P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra priser, bra kundeservice og kjekt med fordelsprogram"

Har hatt fjordkraft i flere år nå (spotpris), aldri vært noe tull. Kjekt med fordelsprogrammet deres også :) Ble på et tidspunkt forsøk lurt over til NorgesEnergi på en helt elendig avtale av en sleip selger. Fjordkraft hjalp meg å ordnet opp når jeg fant ut at jeg hadde blitt lurt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uoversiktlige strømpriser, dyrt, treig behandling"

Ikke velg fast avtale på strøm. Jeg tok i litt ekstra i min avtale, og trodde det ville gå greit. Oppdaget at det ble en saldo med minus på fjordkraft-"kontoen" min. Klarte ikke helt å forstå hvordan det ble minus, byttet avtale. Det er ikke rimeligere enn noe annet. Hva mobil angår så brukte de en uke på å sende ut et sim-kort. Da det kom var det ikke aktivert fra deres side. Måtte kontakte dem to ganger slik at det ble mulig å sende sms/ringe og bruke mobildata. Hyggelig, men treig kundeservice. I siste samtale sa vedkommende at de ikke visste hvorfor det ikke var ordnet slik at jeg hadde 3G/4G, men det var jo i orden nå så det var jo bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"DÅRLIG"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri velg fjordkraft. Aldri opplevd dårligere kundeservice og mer rot. Bestilte strømavtale til ny leilighet i januar, de klarte å starte den i juni etter x antall telefoner. Fikk feil strømavtale, de svarer ikke på mail sendt fra hjemmesiden, å kun en eneste kundebehandler har klart å fikse problemet og gi meg 200kr i avslag på 5 måneder med skyhøye strømregninger pga feilen til fjordkraft.

Pensjonist
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Bare lureri med Fjordkraft?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke funnet noe bra ved Fjordkraft. For meg virker det som selskapet gir deg en god avtale på telefon. De lover innkjøpspris, nesten ingen tillegg pr. Kwh, og ingen faste månedstillegg. Dette lover kundebehandleren hos Fjordkraft på tro og ære i telefonen, men det varer ikke lenge før Fjordkraft legger på prisene, uten varsel til abonnenten.

Da må en ha lov til å stille spørsmål til Fjordkraft om hvorfor. Men det er ikke så enkelt, Fjordkraft er flinke til å vanskeliggjøre kontakt pr. E-post. Den adresse jeg fant, svarte ikke på mine spørsmål.

Så sa jeg opp avtalen gjennom en annen kraftleverandør, men da ringte en person og lurte på hvorfor jeg sa opp avtalen? Jeg forklarte hvorfor, men han sa de hadde endret avtalen fordi jeg ikke hadde ordnet avtalegiro. Dette er bare tøys, de ser sikkert at de har fått pengene via min avtalegiro.

Jeg tror ikke et seriøst selskap handler på denne måten. Dersom en endring av avtale skal skje, må vel en ny avtale gjennomføres sammen med kunden. Det virker useriøst å ikke svare på e-post, eller endre avtalen, uten kundens samtykke.

Jeg vil anbefale å styre unna Fjordkraft.

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fjordkreft er dyrere enn noen andre jeg har kommet over, og motbydelige folk på kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

*Ringer å gnåler om at de er billigst og best og bla bla bla. Får de deg ikke som kunde så ringer de igjen.
*Ble lurt til å velge "fast pris hver måned" og fikk regning hver måned på 990 kr.
*Sa opp avtalen og fikk ettersendt faktura på 3400 kr.
*når jeg ringer kundeservice å spør om hva dette er for noe, sier han at jeg skylder de 3400 kr fordi 990 var alt for lite å betale i måneden. (60kvm leilighet uten spesielt mye strømforbruk)
*samme strømforbruk som alle år tidligere, men sinnsykt mye dyrere enn de andre leverandørene
*En motbydelig snebbette slask på kundeservis som ikke brydde seg katta og når jeg sa dette var svindel, så sa ha : åh, svindel jah, DET TENKER JEG, SÅ DU SKAL IKKE BETALE FOR STRØMMEN DU HAR BRUKT DU DA ELLER?
*Ber han sørge for å aldri ringe meg for å selge meg strøm, men det kan han altså ikke ordne.
*Motbydelige folk og et helt grusomt dyrt bedrageri!

HOLD DERE UNNA DETTE SELSKAPET!!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri og bedrag"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt av en selger til å bytte til denne leverandøren. Informerte ikke om hvordan videre steømforbruket ble beregnet. Oppdaget etter et års tid, at jeg betalte mye mer i strøm, enn hva jeg noen gang har gjort. Forbruket nesten mindre.
Sa opp avtale, fikk et uventet sluttoppgjør på 2624 kr.
Mine foreldre fikk akkurat det samme.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Vi snakkes aldri igjen fjordkraft!"
3 syns denne omtalen er nyttig

At dette selskapet har vunnet beste kundeservice i 2016, må enten være en spøk eller så er det en gjeng med nyansatte som sitter å snurrer på kontorstolene der. Oppdaget til min store skrekk at jeg har blitt trukket for strømmen på en adresse jeg aldri har bodd på. Regnet selvfølgelig med at de kom til å rydde opp i dette, evt. finne en løsning da jeg informerte at jeg ikke hadde noen form for kontakt med denne personen. Ble for det første ikke ringt opp som avtalt første dagen, og dagen etter får jeg en telefon om at vi må ordne opp oss imellom. Trodde først det var spøk. Men de sa ifra seg alt ansvaret. Etter mye frem og tilbake, skulle de også ettersende fakturaene for disse månedene. Har heller ikke sett noe til dem. Så godt oppsummert; bare glem å få noe hjelp den dagen det skjer noe og for gudsskyld; Sjekk at de ikke har forvekslet deg med naboen!
Som jeg sa til henne; Takk for INGEN hjelp!

Kanadier
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Betingelser lovet av selger stemte ikke med vilkår"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg blir lurt av en hyggelig selger på Sandvika Storsenter. Hun lovet 19kr fastpris per måned og INGEN påslag over spotpris som er jo en bra deal. Jeg ba om skriftlig bekreftelse og jeg syntes det var rart at det var meg som skulle signere det. Fikk tak senere i vilkårene til "Garantert Fornøyd" og der står det at det er en variabel avtale og INGENTING om null påslag. Jeg kansellert samme dag og ba om bekreftelse og fikk det på SMS, men jeg sender angreskjema for sikkerhetsskyld. Kunne ønsket jeg hadde sjekket her første!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Null kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det virker som om de ikke har folk som jobber med kundeservice. Så nå advarer jeg folk mot å gå over til dem, og her er sosiale medier fint - man når så mange som mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Pågående selgere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Pågående selgere som påstår at jeg kommer til å spare flere tusen i året. De sier at de har laveste pris. Jeg sjekket dette, og det stemmer ikke.
Etter at jeg byttet til annen leverandør, var de på telefonen igjen med mer mas.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svært misfornøyd!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

- Dårlig og frekke kundebehandlere
- Blir aldri kvitt dem etter oppsigelse
- Villedende markedsføring "er du ikke fornøyd, får du pengene tilbake, enkelt og greit" Stemmer IKKE.
- Ikke NOE system, bare rot
- Sender regning selvom du ikke er kunde lenger
- Holder ikke det de lover
- Blir bare satt over til neste person og neste person, får aldri noe svar
- Hadde fastpris, likevel ble det økt selvom de kunne garantere at det ikke skulle skje.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr Unna!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en selger på døra, kjempe dårlig på salgsyrket men jeg hadde på forhånd bestemt meg for å prøve Fjordkraft. Han fikk livs enkleste salg men klarte ikke å notere at jeg ikke ønsket noen gebyrer, papirfaktura-gebyr, full kontroll, o.l.
For å oppsumere, etter 15 samtaler med kundesenteret er problemene fortsatt ikke løst. Kundesenteret har ingen oversikt. Trodde virkelig ikke slik unnasluntring ikke var å finne hos norske kundesenter. OG fakturaene har økt med 40 % i gjennomsnitt etter å ha byttet fra "dyre" Haflsund.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skulle si opp abonnementet og levere målerstad.
Det kan man ikke gjøre på nettsiden, funksjonen måleravlesning virker ikke, der kommer det feilmelding.
Det er ikke mulig å sende epost.
Jeg har prøvd å ringe kundeservice flere ganger, det er aldri noen som tar telefonen. Har også prøvd chatte funksjonen, problemet er bare at det er ikke noe svar felt så det var ikke mulig å startet noen samtale!
Fikk tilslutt kontakt med kundeservice via "vi ringer deg tilbake".
Dette var fryktelig tungvint og veldig lite kundevennlig. I tillegg til en strømavtale som viste seg å være mye dyrere enn den jeg hadde fra før vil jeg ikke anbefale Fjordkraft!

Adrian K. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare noe lureri"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fant selgere på Sørlandssenteret som sa de hadde en strømavtale "garantert fornøyd", og selger spurte hva jeg hadde, jeg svarte og han sa jeg kunne få billigere strøm. Jeg så at de tallene han skrev ned over hvor mye jeg betalte ikke stemte helt. Men han sa jeg trengte bare å betale nettleie til Agder Energi + 20kr/mnd til Fjordkraft. Jeg trodde ikke det jeg hørte, og gjentok til selger det jeg trodde jeg hadde hørt. Han bekreftet, og jeg signerte. En måned senere kom fakturaen, den var dobbelt så dyr i forhold til min tidligere strømleverandør. Jeg sendte dem en mail, tok 1 måned før jeg fikk svar. Jeg chattet med dem, for å få prismatch. Den første kundeservice medarbeideren gikk fra samtalen etter jeg hadde sagt hvor mye jeg betalte til forrige leverandør. Neste behandler sa jeg kunne få prismatch, så jeg sendte inn en faktura fra forrige leverandør. Jeg fikk ikke prismatch på gjeldene faktura, men på neste faktura. Jeg ville da få tilbake pengene med fornøydhets garanti. Da fikk jeg bare fast beløpet på 19kr, noe som sikkert står på nettsiden en eller annen plass. Men ikke i brosjyren over fordeler.

Kort sagt:
- De lurer til seg kunder.
- De prøver å beholde kundene med å bleklage.
- De har lang responstid på email.
- De har uprofesjonelle kundebehandlere.
- Selgerene og kundebehandlerene snakker ned andre strømleverandører.
- Prismatch og fornøydhetsgaranti høres bra ut, men er mikroskopiske fordeler som merkes lite til.

Leietaker-Fra-Bergen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Svarer ALDRI på epost. HALLO? Må gå an å forvente å få svar i løpet av 1-2 dager når du sender en henvendelse. Ikke har de chat som jeg har funnet heller. Fikk høye fakturaer i løpet av en 2-mnders periode uten å kunne komme til bunns i hva som var årsaken. Vi leide en liten leilighet (55 km) og utleieren byttet fra BKK til Fjordkraft rett før vi flyttet ut. Ikke fikk jeg tilbud om fordeler via fordelskort som jeg hadde aktivert heller. Ser for meg at her har de bare skrudd prisen opp uten at vi som kunder vet hvilke avtale vi egentlig har. Så renner det derfor inn høye fakturabeløp fra Fjordkraft rett etterpå. IKKE fornøyd så langt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fjordkraft hadde ikke kontroll på noe"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble ikke meldt flyttet fra mitt tidligere strømforhold til fjordkraft. Dette resulterte i dobbelt opp med regninger. Fjordkraft hadde ikke kontroll på noe. Føler meg megalurt. Ufullstendige oppsummeringer. Måtte ringe å purre på løsning 8 ganger. Ny kundebehandler hver gang. De sier det heter full kontroll!, Har aldri hatt mindre kontroll enn under dette idiot-firmaet. Har selv tapt penger å mye tid på dette. Mitt tips er - Ikke vurder denne driten, skift til noe annet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare rot og lureri"
5 syns denne omtalen er nyttig

På et handlesenter ble vi overtalt av noen flotte selgere, at dette selskapet var billigst og strøm til spotpris som var superbillig. Vi hadde flere boliger og byttet. Det ble et levende mareritt og fakturaene strømmet på. Vi fikk endog med oss en bolig som vi ikke eide, som lå langt ute på landet. Vi fikk purregebyrer på bolig vi ikke hadde og vi fikk til og med papirfaktura krav på fakturer vi ikke fikk. Fire ganger prøvde vi å rette opp i denne adressen, og det endte med at vi fikk fire nye adresser hvor vi ikke bodde engang. Tidligere fikk vi faktura en gang i mnd. Nå fikk vi minimum to pr mnd pr. måler. Fakturaene er så rotete at selv Los og Agder energi ikke kunne finne ut av det. Vi har aldri noen gang vært oppi beløp som ligner engang etter at vi gikk over til Fjordkraft. Strømmen som skulle være billig ble elegant gjort om til variabel og dermed var vi oppe i nesten 50 øre kw perioder. Jeg klagde på at de var mye dyrere enn tidligere selskap, men de gidder ikke svare engang. Vi har byttet til et annet selskap igjen og til og med fått en egen kundebehandler ved "navn". Vi kommer til å feire med champagne når vi har fått sluttoppgjør fra Fjordkraft. Vi advarer alle som tenker på å bytte strømleverandør. Bytt for guds skyld ikke til Fjordkraft, om du da ikke trives med psykisk selv pining. Hurra vi er snart fri for dem "forhåpentlig vis ".

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Overførte meg uten varsel til dyrere avtale"
5 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft overførte meg uten varsel til innkjøpspris etter flere måneder med spotpris. En dag oppdaget de at jeg ikke hadde opprettet e-faktura og da man kan tjene mere på å ha meg på innkjøpspris flyttet de meg til denne avtale uten å si ifra. Etter 4-5 måneder oppdager jeg dette og vil have at de refunderer deres ekstra pris og påslag og månedspris. Men de er ikke interessert i å rydde opp. Et tip til dere som vurderer Fjordkraft: Les vilkår og faktura nøje og hold øye med endringer som dere ikke har bestilt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Svindel fra ende til annen"
5 syns denne omtalen er nyttig

Betalte 700,- pr mnd til akraft men ble lurt av telefonselger fra Fjordkraft. De lovet meg lavere pris og mere oversiktlig regning, nettleie og strøm på en regning. Nå fikk jeg første faktura og den er på 2600,- Det ble et kort bekjentskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke kjøp på døren"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dørselgeren lovet årlig kr 1000 mindre med spotprisavtale fra Fjordkraft ift Norges Energi. Byttet på stedet og skulle få avtalen på mail. Den kom aldri. Selgeren anbefalte å ignorere evt tlf anrop fra forrige leverandør, de bare prøver seg sa han.
Så kom en MMS hvor Fjordkraft gratulerer oss med ny kjøpt bolig, siden vi hadde flyttet (NOT).
Samt masse visvas om kjøp av andre produkter som ikke har noe med strøm å gjøre.
Vi byttet sporenstreks tilbake til Norges Energi.

Øystein K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Representanter for Fjordkraft"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ved to anledninger truffet på selgere som jobber for Fjordkraft på Madla Amfi i Stavanger. Selv etter å ha svart nei hele fire ganger, måtte jeg regelrett be vedkommende dra dit pepperen gror og der han med horn i pannen bor. Regner med at de fleste vet hvor det er uten at jeg skal utdype dette nærmere. Da jeg spurte vedkommende hvorfor han ikke godtok et nei for et nei, svarte han at det er da salget begynner. En meget utidig person. Kommer aldri til å bli kunde hos Fjordkraft, og vil heller aldri anbefale dette selskapet til noen.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lotto"
3 syns denne omtalen er nyttig

Faktura kommer sporadisk og aldri til samme tid. Man vet aldri når faktura kommer. Trekker for mye gjennom avtalegiro, sier de skal betale tilbake for så å sende faktura hvor dette ikke er trukket fra. Bruker alt for mye energi på å klage på kundeservice som er hyggelige men ubrukelig. Dyr er de også til tross for det latterlige "garantert fornøyd" abonnementet deres.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no