Strøm

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
17
av 18 innen
strømselskap
17%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
16
5
3
15
92
Sorter omtaler etter
Viser av 131 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
"Selger som forsøker å lure deg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Møtte på en selger fra Fjordkraft på Strømmen Storsenter. Ville vise meg at de kunne skaffe meg besparelser og kutte gebyrer etc. Vedkommende snakket om at de "gjennomfakturerte" og kom med argumenter som skulle få meg til å tro at de hadde et samarbeid med min nåværende strømleverandør. Først etter en stund med noen regnestykker og visning av besparelser skulle han ha min mailadresse for å fullføre avtalen. Først da kom det frem at det ikke var noe samarbeid med min strømleverandør. Han ble skikkelig sur da jeg sa at jeg absolutt ikke hadde sagt jeg skulle inngå noen avtale der og da.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindlere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fornøydhetsgarantien er bare et salgstriks som ikke blir oppfylt om man sier man har bedre pris. Jeg har flere hus og målere og jeg fikk langt høyere pris på strømmen hos Fjordkraft enn hos min nåværende leverandør på de andre målerne i samme periode. Styr unna!

Strømkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyrest og dårligst"

Positivt: Ingenting

Negativt:
Fjordkraft har masse skjulte gebyrer, avgifter og andre måter å kreve inn penger på. Mye dyrere enn noe annen strømavtale jeg har hatt tidligere.

Morten A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Rent lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble praiet på boligmasse og ble introdusert for avtalen Allltid fornøyd. De fortalte ikke hva denne avtalen egentlig innebar. Sjekket da jeg kom hjem og benyttet meg av angrefristen. Ren løgn og fanteri.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Gjør feil med faktura og utrolig dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk ikke faktura på mange mnd, da jeg etterlyste fakturaene mine fikk jeg til svar at jeg ikke hadde noe regning utestående ettersom jeg brukte for lite strøm til at de kunne sende ut regning. Bor i borettslag, så det kunne vært tilfelle. Men jeg følte fortsatt at noe var gale, så jeg fortsatte å purre på regningene, men fikk samme svar gang på gang. Men jeg gir meg ikke, fortsatte å purre. Og etter 5 mnd så fant de ut at fakturaene ikke var gått til forfall og derfor sendte de meg en regning på 4000kr. Og de kunne ikke kompensere noe for at de hadde gjort feil så mange ganger. Elendig kundeservice er det også!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Regninger etter flytting"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg meldte oppsigelse av strømabonnement to uker før jeg flyttet fra min gamle leilighet, og da jeg fikk telefon fra de med bekreftelse på at jeg hadde sagt opp og tilbud om ny strømavtale tenkte jeg alt var i orden. Nå har jeg fått regning for måneden etter jeg flyttet. Tok derfor kontakt med Fjordkraft for å spørre hvorfor jeg har fått strømregning for periode etter jeg sa opp strømavtalen, og fikk da beskjed om at Hafslund ikke hadde avsluttet nettleien. Tok kontakt med Hafslund, som ikke har fått beskjed fra Fjordkraft om at jeg har sagt opp mitt strømabonnement. Nå når jeg nok en gang har snakket med Fjordkraft får jeg beskjed om at det er ingenting de kan gjøre annet enn å gi meg en liten rabatt på regningen. Dette er helt uakseptabelt, da jeg ikke vil betale for strøm jeg ikke har brukt. Spesielt ikke når jeg har fulgt deres rutiner til punkt og prikke. Hadde jeg visst at det ikke var i orden hadde jeg kontaktet Hafslund og Fjordkraft med en gang for å løse det. Men nå sitter jeg her med en kjempestor strømregning som jeg nok ender opp med å måtte betale for å unngå betalingsanmerkning.

Anbefaler virkelig ingen å bruke Fjordkraft. I ettertid har jeg snakket med flere som har opplevd lignende når de har flyttet.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fjordkraft skylder mig 3.173 kr."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har betalt mine Fjordkraft-mobilregninger til det korrekte kontonummer, men ikke det rigtige KID-nummer. Det drejer sig om 3.173 kr. Disse penge nægter de at have modtaget, på trods af at jeg har sendt dem screen shots fra min netbank. Det er snart 2 måneder siden jeg klagede over problemet (saksnummer 3530***) og intet er sket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Penger forsvinner fort som ..."
4 syns denne omtalen er nyttig

Overpriset "innkjøpspris", fastpris rettigheter gjør deg til slave av fjordkraft (ender opp på gata) og variabel løsningen er en spøk. For all del kom deg unna og aldri oppgi mobilnr eller liknende info til fjordkraft. Når de får kloa i noe personopplysninger om deg. ja jeg skal love deg at de terroriserer deg på mobil, epost, dørsalg osv...
Si hei til Norges strøm mafia.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjempe fornøyd med strøm pris og mobil fra dem"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt fjordkraft en god stund og har hatt kjempe utbytte av dem og når dem fikk mobilabonnement via dem så tenkte jeg kan man alltids prøve og per i dag har jeg bedre dekning via Fjordkraft enn når jeg hadde Telenor og sparer faktisk 1200 i året med samme type mobilabonnement som jeg hadde hos Telenor.
Så totalt er jeg en kjempe fornøyd kunde med strøm og mobil...

Henrik V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurendreiere"
6 syns denne omtalen er nyttig

Selgeren lovet en faktura lavere strømpris for bedrift etc. Alt viste seg å være løgn, spot er spot slik jeg påpekte til selgeren, felles faktura oppnås kun ved å mase og tilslutt må en selv sende inn en fullmakt til nettleverandør. Makan til rot, man oppnår ingenting annet enn rot med å bytte til dem, samt en drøs av fakturaer, med gebyrer. En oppnår ingenting ved å bytte til dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Juks!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft dørselger sa at strømprisen Maks er 50.36 øre/KWH ved spotpris. Den skal da aldrig kunne gå høyere enn det.

Jeg signerte og fikk strømavatalen der det står at srømprisen er 50.66øre/KWH

JUKS!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skuffende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte en strømavtale med Fjordkraft før jul som skulle tre i kraft januar i år. Fikk så faktura fra netteier og fant ut at avtalen som skulle tre i kraft 1. januar ikke hadde blitt registrert.
Ringte og sendte mail til Fjordkraft som sa de skulle dekket den ekstra kostnaden det blir ved kjøp av strøm direkte gjennom netteier ved at jeg sender faktura. En måned senere får jeg tlf fra Norges Energi som sjekker og ser at jeg fortsatt står uten nettleverandør registrert. Sender mail til Fjordkrafts kundeservice om dette(sendt to mail nå), og ikke fått noe svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Du blir lurt...styr unna"
3 syns denne omtalen er nyttig

Aggressiv dørselger som lover prismatch, når du sjekker opp mot tidligere leverandørs pris mnd for mnd foregående år ; viser det en mer pris på fjordkraft på 25 pst. Kundeservice er meget arrogantog henviser til "liten skrift" - ordrett. Da går det egentlig innunder bedrageri med dørselgere som ekstern tilbyder. Vurderer regresskrav bare for å forhindre andre kunder å komme i samme situasjon . Har aldri opplevd lignende som dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svindel"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet er det ikke mye seriøsitet over styr unna hvis du kan, dette er min erfaring og mange med meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ren svindel"
8 syns denne omtalen er nyttig

For mange år siden tegnet jeg en avtale med Fjordkraft. Er storforbruker av strøm, og via strømbarometer fant jeg ut at jeg kunne spare på å benytte en avtale med Spotpris. Har i alle år fulgt med på nett hvordan Fjordkraft ligger an i markedet på strømbarometer på nett.

Tilfeldigvis så tok jeg en telefon nå i januar for å sjekke en regning. Ble da informert om at jeg hadde en gammel og dyr avtale???!!!... Heiiiii... Jeg skulle da følge den prisen som Fjordkraft hadde. Jeg har betalt mellom 800 til 1500 kroner for mye per måned til det selskapet som jevnlig sender meg en regning som på forsiden sier:

Finner du noen som har billigere strøm enn oss, så matcher vi prisen!!!

Faans til svindelselskap skal du lete lenge etter. Ved henvendelse til Fjordkraft fikk jeg beskjed om at de ikke kunne drive å selge strømmen med tap!!!??

Ber alle kunder om å dobbeltsjekke den avtalen dere har. For selv om dere tror dere har en avtale som skal sikre dere den prisen dere kan finne på nett... så snikinnfører Fjordkraft på et snedig vis en dyrere strømavtale til dere. I realiteten har jeg "tapt" rundt 10 000 kroner i året på å benytte Fjordkraft i forhold til en lokal leverandør som så langt ifra er den billigste.

Til opplysning, så valgte Fjordkraft på den siste regningen samt den halve måneden som gikk før ny leverandør var på plass....å fortsette å fakturere laaangt over den prisen de opererer med på nett....

Kom dere vekk fra dette selskapet. Ren svindel!!!

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Holder unna for utfordrerene"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ja, strømregningene blir høyere enn man håper på vinteren, og det ringer jevt og trutt selgere for andre strømselskaper som snaker om supre dealer hvor jeg skal kunne spare penger, men når jeg regner på det vinner min "Enkel Spotpris" fra Fjordkraft hver gang.

Bytter hvis jeg får et bedre tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindyrt"
7 syns denne omtalen er nyttig

Aldri noensinne hatt så høye strømregninger! De er dårlige på og svare, og når de endelig svarer er det som om de ansatte der har null peiling på kundeservice. Ikke akseptabelt!! Bytter tilbake til vår forrige leverandør av strøm og sparer nesten 1400,- PR mnd. Styr unna fjordkraft!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Løgner som ødelegger"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skal gi beskjed om endringer i strøm pris, men det gikk ikke så bra. Mobil uten kunnskaper om det de gjør, så mobil er bare Telenors og de har problemer med kompetanse på området. Så er det ikke noe bra alternativ. Data koster ufattelige summer og Ice.net har allerede fått det til så det er gratis om data er brukt opp. Kundeservice er hyggelig, men det er ikke noe kunnskap hos fjordkraft og det betyr at de ikke kan levere.

Så de har problemer med gi korrekt informasjon om strøm og at de er Trondheim kraft pga Trøndelag ikke stoler på bergensere og byttet navn, men det er ikke noe annet enn løgner som er helt uforståelig for meg. Slutt tro at løgn er et alternativ til gi en god avtale når konkurransen er mellom de selv. Det er forferdelig dårlig moral i Norge i dag. Så snart blir det nok ikke noe mer enn nyheter om svindel forsøk og bedrageri selskap som drives i Norge i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Holder ikke det de lover"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet billigere og bedre strømavtale, nettleie og strøm på samme regning og en app som viste forbruk. Aldri betalt så mye for strøm som med Fjordkraft, nettleien kom på egen regning, og appen finnes ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Garantert missfornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble fortalt at "Garantert Fornøyd" (Selger sa at prisen var 19,- + spotpris i mnd, men på sidene så er prisen høyere en spot) var bedre en "Los e-strøm" (Spot + 2,75øre/kWt), men en hyggelig dame ifra Los ringte og nevnte det for meg og brukte litt tid på å vise til harde tall.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Strømavtale endret uten å gi beskjed"
8 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft må være en av de verste strømleverandørene i markedet.
De endrer avtalen din uten å gi beskjed.
Ikke er det mulig å sende mail til dem, da dem ikke har noen mail på sin hjemmeside.
Kundeservice gidder ikke å svare.
I min sak så hadde fjordkraft endret avtalen til fast pris pr. mnd, der de ville gi en gjennomsnitts pris basert på tidligere bruk.
Dem hadde full oversikt, men klarte selvsagt å underfakturere.
Slik at jeg nå ved bytte av leverandør fikk en monster regning på resterende beløp.
Hadde ikke jeg tatt tak i dette nå, så tør jeg ikke tenke på hvor stor regningen hadde blitt til slutt.

Jeg har et godt råd: HOLD DERE LANGT UNNA FJORDKRAFT.
Makan til useriøst og lite kundevennlig selskap skal man leite lenge etter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lokkepriser"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet for et par år siden til Fjordkraft da jeg fikk et godt tilbud på abonnement hos dem. Etter ca. ett års tid så stusset jeg på regningen og gikk inn på detaljene og så at jeg hadde blitt byttet til et annet (og dyrere) strømabonnement.

Når jeg kontaktet dem om dette fikk jeg svar om at jeg hadde fått beskjed om dette på "Min side" og ikke på e-post (hvor de klarte å sende meg massevis av reklame, men ikke viktig informasjon). Når jeg spurte om årsaken til dette fikk jeg beskjed om at jeg måtte skjønne at dette abonnementet var for bra til at jeg kunne fortsette med dette i lang tid, da de ikke tjente penger på det.

Marianne L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tilstrekkelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Billig strøm og gode tilbud i tillegg til strøm avtalen. Borettslaget har brukt fjordkraft som strøm leverandør i mange år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Strømavtale endret uten varsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Strømavtalen vart endret uten varsel fra Fjordkraft Spot (0 kr/mnd, +.83 øre/kwt) til Garantert Innkjøpspris (39 kr/mnd +3.49 øre/kwt). I vilkårene står det at avtalen blir automatisk endret etter en mnd om man ikke oppretter BÅDE efaktura og avtalegiro. Hadde allerede efaktura med Fjordkraft, så tenkte ikke noe mer over at jeg også måtte opprette avtalegiro. Ingen varsel vart gitt da avtalen vart endret, og jeg betalte strømregninga i god tro i et halvår før dette vart oppdaget. Håper denne kan hjelpe andre til å ikke begå samme feilen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skjulte kostnader"
5 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen vil jeg si lever opp til utsagnet dems om å ha best kundeservice.
Men vær OBS på at dem har skulte kostnader som ikke opplyses på pris informasjon.
I mitt tilfelle har jeg betalt for trippelgaranti i 2 1/2 år uten å vite om dette. Er kun 1,5 kr pr dag, for noe jeg på ingen måte har bruk for. For å finne opplysninger om dette i avtalen din, må man følge en link, som da opplyser om prisen på dette tilleggs produktet. Dette utgjør nesten 550kr pr år.

Søk Bytt.no