Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
97
av 101 innen
strømselskap
13%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
21
7
3
21
192
Sorter omtaler etter
Viser av 244 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig servise og feil fakturaer"

De har registrert feil målernummer på meg, og sendte meg faktura med fakturagebyr. Jeg har bestilt faktura på mail uten fakturagebyr, men dette var egnorert. Deretter ringte sendte jeg mail ang. feil, som ble aldri besvart, og saken ble sendt automatisk til innkasso. Jeg ringte da og vi ble enig at målernummer er feil og kravet er feil. Etter en uke får jeg en ny faktura med samme feil målernummer og i tillegg Lindorff krav på forrige feil faktura. Forferdelig service, jeg måtte bytte til en annen strømsleverandør.

Kristine
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare lureri"

Jeg byttet til Fjordkraft variabel strømpris etter å ha pratet med en av deres medarbeidere som sto på stand utenfor nærbutikken. I vinter ble strømregningen veldig høy, og jeg sjekket da strømprisene bakover i tid. Det viser seg at de har tatt en uforholdsmessig høy strømpris sammenlignet med hva prisen skal ligge på i mitt fylke (Troms). Kundeservice gir meg bare arrogante svar når jeg tar kontakt og vil ha en forklaring. Bytter strømleverandør, og da ringes jeg plutselig ned av Fjordkraft. Aldri mer det selskapet!

Jørgen A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Oppdatering av omtale"

Bare en liten oppdatering fra omtalen jeg skrev for 3 uker siden: Fjordkraft ringte meg igjen for 5 dager siden og forklarte at de ikke hadde mottatt målerstanden fra nettselskapet. Dette skulle også være forklaringen på at jeg hadde fått en kwh-strømpris over 36% høyere enn spot-prisen. I stedet for å sende meg nye og riktige fakturaer basert på faktisk bruk sendte de heller fakturaene i går til Lindorf med 2 purregebyerer og rentetillegg. I tillegg har jeg i dag fått 2 nye fakturaer for en ny periode med masse feil. 40,2% høyere kwh-pris enn spot-prisen og flere ikke avtalte gebyrer. Til Fjordkraft: Jeg kommer ikke til å betale noe før jeg har fått fakturaer som stemmer overens med avtalen som jeg inngikk med deres telefonselger, men det ser det ikke ut til at dere klarer å få til. Har sikkert tøyst vekk 6-7 timer til nå på dette useriøse selskapet, og det ser visst ikke ut til å ende heller.

Rune J. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hold seg unna"

Avtalen som de lokker med vare bare i 12 mnd så endre de den uten å informere om det og regninger bare går opp for hver gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindlet av dørselger"

Var nok litt for naiv og stolte på dørselgeren som forklarte av jeg fikk lavere strømpris, prisgaranti og makspris. Sjekket og signerte avtale på ipad, men fikk ikke avtalen på mail som avtalt. Endte opp med en pris som var over 10øre/kwh dyrere enn eksisterende avtale med annen leverandør. Abonnementet ble sagt opp etter 2 måneder.

Børre J. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fast pris - fjordkraft - fornybar"

3 ganger prisregulert på 20 mnd. Årlig forbruk 15000 kwH fast og fornybargaranti. Som i utganspunktet ved inngåelse var 100 % vannkraft men dette blitt endret iløpet av årene. Ved andre gang endring måtte jeg klage: feil i utregning fikk jeg forklart- dobbel pris og den ble redusert kraftig. Fikk etter entid dog automatisk avregning grunnet for meget innbet. 3 gang kom nå 8 mnd etter og skal 40 prosent økning. Dette gidder jeg ikke klage på. Dem skal ha mere enn 500 mere enn konkurrent som også leverer fastpris på kraft fra Svorkas vannkraftverk. 6000 spart Om noen ikke vet dette fra før så har strømkunder i Norge uten opprinnelsegaranti subsidiert strømkunder i utlandet. Fjordkraft har tapt seg kraftig på både pris, kommunikasjon og kundeservice. Synd

Svar fra Fjordkraft
27.06.2019 12.26
356
Hei Børre, og takk skal du ha fortilbakemeldingen. Det er leit å høre at du er såpass misfornøyd med oss. Dette tar vi med oss videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer deg med "trippelgaranti""

Legger automatisk til en såkalt "trippelgaranti" til 548 kr i året. Fullstendig unyttig tjeneste som er gratis de første 3 månedene og deretter belastes i den detaljerte fakturaen. Ble belastet 1 år før jeg oppdaget dette. Helt avvisende kundeservice. Åpenbart at de spekulerer i dette som en skjult måte å øke prisen. Styr unna!

Svar fra Fjordkraft
20.06.2019 09.38
Hei Henrik, og takk for tilbakemeldingen. Det er veldig leit å høre at du føler deg lurt av oss, for det er ikke vår intensjon å lure kundene våre. Det må jeg bare beklage. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke se hvordan du ble kunde hos oss, og dermed heller ikke hvor vi ev. har vært uklare når Trippelgaranti har blitt lagt til på strømavtalen din. Hvis du har muligheten til å konakte oss på telefon, chat eller e-post, og videreformidle klagen din til oss på denne måten, får vi sjansen til å se nærmere på hvor det er vi har forbedringspotensiale. Du skal uansett ha takk for at du gir beskjed.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Avtalene deres justeres gradvis til dyrere og dårligere"
2 syns denne omtalen er nyttig

De introduserer stadig nye type avtaler, og da blir eksisterende avtaler gradvis justert dyrere og dårligere. Dette er rett og slett lureri der de satser på sløvhet og lite "våkne" kunder.

Svar fra Fjordkraft
27.06.2019 12.25
Hei Ronny, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi sender varsel til alle kunder inne på Min side før vi gjør endringer på en strømavtale, og man kan også få varsel på SMS eller e-post om ønskelig. Ved prisendringer varsles kundene minst 14 dager før endringen trer i kraft.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Yngvar M. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kanskje ikke billigst, men beste kundeservice"

Har hatt god nytte av eurobonus avtalen og alltid kommet godt ut av det etter kontakt med kubdeservice. Det ender alltid opp i min favør. Har vært kunde lenge, godt forståelige fakturaer med grafer og historikk. Gikk over til Agva en kort stund for å spare noen kroner men der ble det bare irritasjon og negativ overraskelse samt dårlig kundeservice. Tilbake til Fjordkraft selv om jeg må vente et år for å få igjen Eurobonusavtalen.

Svar fra Fjordkraft
20.06.2019 09.38
Hei Yngvar, og tusen takk skal du ha for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på. EuroBonus-avtalen vår er svært populær, og vi har kampanjer på den med jevne mellomrom der man kan få ekstra mange poeng når man bestiller avtalen. Så her er det bare å holde øynene åpne. Ønsker deg en fin dag videre.
Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Jeg var kunde hos Fjordkraft..."

Jeg var kunde hos Fjordkraft og fikk vite at de har slettet meg fra abonnenten uten jeg har sagt opp abonnementet min og fått dyrt strømregning fra Hafslund... Svindel strømleverandør og anbefaler ikke

Svar fra Fjordkraft
12.06.2019 12.48
Hei Hamed, og takk for tilbakemeldingen. Siden bytt.no er anonymt har jeg ikke mulighet til å se hva det er som har skjedd her, så jeg må svare deg på generelt grunnlag. Vi ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss på telefon, chat eller e-post hvis noe er uklart angående det tidligere kundeforholdet ditt til oss, eller hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sleip selger byttet uten samtykke"

Masete dørselger på kveldstid, jeg sa tilslutt ja til at han kunne sende meg tilbud på mail. Tilbudet dukket aldri opp, men et par uker senere viser det seg at jeg ufrivillig har blitt kunde hos Fjordkraft. Ingen informasjon, angreskjema e.l. er mottatt slik loven krever. Jeg kommer aldri til å ha et kundeforhold til en bedrift som driver på denne måten.

Svar fra Fjordkraft
07.06.2019 11.37
Hei Erik, og takk for at du gjør oss oppmerksomme på dette. Dette er ikke en oppførsel som vi aksepterer fra våre selgere. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med oss på telefon, chat eller e-post og gi oss mer informasjon rundt dette, slik at vi kan ta dette videre. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss, for dette er ikke slik våre selgere skal opptre.
Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Villedene markedsføring Deluxe"

Ikke bli lurt av disse bandittene. Dårlig kundeservice, skjulte kostnader når du sier opp abonnementet. Jeg føler meg lurt.

Svar fra Fjordkraft
07.06.2019 11.36
Hei Reidar. Det er trist å lese at du har hatt denne opplevelsen av oss. Siden jeg ikke vet hvem du er vet jeg heller ikke hva det er som har skjedd, men jeg vil likevel beklage at du har fått et så dårlig inntrykk av oss. Ingen skal føle seg lurt etter å ha vært kunde hos oss. Jeg håper du tar kontakt med oss på telefon, chat eller e-post hvis det gjenstår noe som er uklart eller om det fortsatt er noe vi kan hjelpe deg med.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Wenche H
Kundetilfredshet
"Dørselger"

Fikk nettopp en selger på døren, som mente jeg må ha Fjordkraft siden "alle andre " i borettslaget har det! For noe tull og tøys. Velger leverandør selv. Ikke hyggelig med dørsalg midt i middagstider. Har også blitt oppringt utallige ganger. Aldri Fjordkraft!

Svar fra Fjordkraft
07.06.2019 11.36
Hei Wenche, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi tar dette med oss videre.
Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hadde besøk av selger fra Fjordkraft..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde besøk av selger fra Fjordkraft. Han tilbød billig kraft. Jeg sa nei til tilbudet. Noen dager senere fikk jeg SMS med ordlyden: Vi minner om bestilling av strøm hos oss. Du må svare JA på denne meldingen for å bekrefte. Snakk om frekk måte å gå fram på. Jeg anbefaler alle derfor å holde seg langt vekk fra Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
07.06.2019 11.35
Hei Trygve, og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik vi skal opptre i en salgssituasjon, og jeg beklager at du har hatt denne opplevelsen. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med oss på telefon, chat eller e-post, og fortelle oss om når og hvor dette fant sted, slik at vi kan ta dette videre.
Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svært dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ikke respons på telefonen, chat svært treg og begriper ikke hvorfor man står i kø uansett og når man får stilt et spørsmål enten besvares det ikke og chat må startes på nytt.

Svar fra Fjordkraft
29.05.2019 23.13
Hei Øb, og takk for tilbakemeldingen. Det stemmer at vi har hatt svært lange køer på telefonen de siste ukene, og det beklager vi veldig. Vi har tatt grep for å forbedre situasjonen, men vi er fortsatt ikke der vi ønsker å være. Vi håper å ha forbedret dette betraktelig i løpet av kort tid. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Benjamin Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lite brukervennlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Frarådes på det sterkeste. Alt handler om å dra ut det de kan av kroner, med å legge på forskjellige tilbud og lignende som du selv må plukke av for å ikke bli fakturert for. Nevner ingenting om at et påslag på 49 kroner som de kaller "Diverse" er en ekstra-kostnad for å sende i papirfaktura, før du leser dette på baksiden.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21.40
Hei Benjamin. Det stemmer at det koster 49 kroner å motta faktura i posten. Heldigvis er det lett å bestille fakturalevering per e-post eller via e-Faktura/AvtaleGiro.

Når du betaler regningen fra oss første gang, vil du i mange tilfeller få spørsmål i nettbanken om å opprette Avtalegiro eller eFaktura. Hvis ikke kan du søke opp Fjordkraft som tilbyder i nettbanken din. Da kan du benytte et referansenummer som du finner på fakturaen din. Husk at det kan gå litt tid fra du inngår Avtalegiro eller eFaktura til avtalen trer i kraft.

Merk at dersom du kun velger Avtalegiro, vil vi fortsatt sende deg en kopi av strømregningen din i posten og du vil bli fakturert for fakturabegyr på 49 kroner. Om du vil unngå å få fakturagebyr er det altså en forutsetning at du velger enten eFaktura eller e-postfaktura.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bjarne H
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bortkastet tid i telefonkø"
1 syns denne omtalen er nyttig

Av alle kundesentre vi kommer i kontakt med gjennom livet, er dette det verste jeg har opplevd. Sitte og vente i 30 min uten respons, tilbud om å bli oppringt, men da kun 1 tilbakering, som gjør at vi må være knyttett til mobilen hele tiden uansett! Min kontakt var anng. strøm, må jeg tilbake vedrørende mobil abonnementet tar jeg heller og skifter mobilleverandør. MAKAN!

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21.40
Hei Bjarne, og tusen takk for tilbakemeldingen. Det stemmer at vi har utfordringer vedrørende telefonkøen vår for tiden, og det beklager vi veldig. Vi jobber for å få dette under kontroll, og det har heldigvis blitt betydelig bedre siden du la igjen denne anmeldelsen, men vi er enda ikke helt der vi bør være. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss. Vi jobber med saken.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Castlevania
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bra, når du husker og betale til rett tid, men glemmer du 1 gang så er de ikke bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg glemte 1 mars regning, noe som man en gang i blandt gjør (jeg pga mitt første epilepsi anfall) og betalte april som normalt, nå er saken send til Lindorf, da jeg ikke hadde penger til den glemte mars regningen og april regningen på samme pensjonslønning, nå har jeg laget avtale med Lindorf om nedbetaling på 500 i måneden, dette varer helt til mars ÅR 2020!!! Må si de var raske med og straffe meg. Jeg har 1 regning og betale 22 mai, normalt kan man utsette med 14-30 dager hvis du gjør det før forfall, men ikke jeg, jeg må ringe og be pent om lov. De er kun bra vis du er helt perfekt og aldrig gjør en tabbe

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21.40
Hei Castlevania, og takk for tilbakemeldingen. Hvilken nedbetalingsplan du har fått hos Lindorff kan vi dessverre ikke uttale oss om, siden dette settes av Lindorff. Men på generelt grunnlag går ikke en faktura til inkasso før det har gått en god stund. Faktura sendes ut 14 dager før forfall, og 17 dager etter forfall sender vi ut første purring. Den har 14 dagers betalingsfrist, og først etter dette går faktura til inkasso. Det stemmer at man ikke kan utsette faktura selv på Min side hvis fakturaen har forfalt, eller hvis man allerede har en eldre ubetalt faktura.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Astrid M. W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig informasjon og rot i systemet"

Hva skal en si når en får en regning fra Fredrikstad energinett som jeg ikke er kunde hos og den regningen er på 1000 kr. mere enn i vintermånedene. På spørsmål til Fredrikstad energinett om hva som skjer siden jeg er kunde hos Fjordkraft, men får regning fra dem så bruker han bl.a ordet leveringsplikt og ber meg kontakte Fjordkraft. Jeg har vært kunde hos Fjordkraft siden januar. Så jeg ringer Fjordkraft og får en lang forklaring på at pga noe endring så ble det slik nå, men at dette vil bli rettet opp og at jeg da vil få penger tilbake. Jeg har ikke får noe informasjon om dette og jeg synes dette er rotete. På slutten av samtalen sier kundebehandleren at det er jo en god pris, regningen en familie får er mere. Da har jeg fått en regning for vår månedene som er 25 % høyere enn i vinter. Når jeg nå har sett på hvilken periode jeg har betalt for til Fjordkraft og hvilken periode regningen fra Fredrikstad energi nett er så ser jeg at det er en dobbelt fakturering for den ene måneden. Surr kaller jeg dette.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21.40
Hei Astrid, og tusen takk for tilbakemeldingen. Jeg skjønner godt at dette ikke fremstår som ryddig for deg som er kunde hos oss. Hvis kundebehandleren har fortalt deg at dette vil rettes opp på fremtidige faktura så antar jeg at dette stemmer, men hvis du er usikker er du selvsagt velkommen til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post. Vi er ikke fornøyde hvis ikke du er fornøyd, og det er viktig for oss at du føler at situasjonen har blitt ryddet opp i.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Klarer ikke å avslutte strømavtalen vår"

Vi leide en leilighet en periode under oppussing. Når vi skulle flytte ut av denne leiligheten ringte jeg inn til Fjordkraft og avsluttet strømavtalen vår. Dette var 25 februar. I dag 10 mai står vi fortsatt registrert på denne strømmåleren. BKK levere leveringspliktig strøm på den og vi får regninger for et sted vi ikke bor. Huseier har bekreftet flere ganger til BKK og Fjordkraft at vi er flyttet, og han har opprettet strømavtale på måleren. Dvs at BKK levere strøm til måler og Fjordkraft. Ny leieboer flyttet inn for 1 mnd siden, så vi er vel en 3 personer som er involvert i denne strømmåleren etterhvert. Vi har vært i kontakt med Fjordkraft på chat, telefon og mail (her får vi aldri svar). Vi får bekreftet hver gang at dette er fikset, og gang på gang viser det seg at dette ikke er ordnet opp i... Fjordkraft bør bli bedre på å følge opp det de sier. Hvor er lederskapet på disse kundesentrene og hvem er det som kontrollerer at alt blir gjort på en riktig måte? Jeg har selv jobbet på kundesenter og alt ble kontrollert. Alle feil ble funnet og rettet opp i.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21.40
Hei Carina, og tusen takk for tilbakemeldingen. Her skulle jeg gjerne kunne kontaktet deg direkte for å rydde opp i dette, men siden jeg ikke vet hvem du er blir dette dessverre litt vanskelig. Jeg må bare beklage at du har hatt denne opplevelsen med oss, for slik skal det ikke være. Har du mulighet til å sende oss en melding på Facebook og fortelle oss hva som har skjedd? Henvis gjerne til at du har lagt igjen denne anmeldelsen på bytt.no.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sender regninger og purringer i månedsvis etter at leilighet er solgt og avtale sagt opp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sender regninger og purringer i månedsvis etter at leilighet er solgt og avtale sagt opp. Roter med faktura. Gir ikke tilbakemelding etter at jeg har sagt i fra. Umulig å komme seg ut av.

Svar fra Fjordkraft
23.05.2019 21.39
Hei Astrid, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Slik skal det ikke være. Jeg kan dessverre ikke ta kontakt med deg direkte siden jeg ikke vet hvem du er, men hvis du tar kontakt med oss på telefon, chat eller e-post skal vi rydde opp i dette så godt vi kan. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Johannes
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble lurt trill rundt av Fjordkraft"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hevdet at de hadde så billig strøm i forhold til hva jeg hadde, og ba om å få eksempler på priser de siste månedene. Så bra ut så jeg slo til. Da regninga kom viste det seg at de hadde gitt meg priser eks mva (uten å opplyse om at priser var uten mva) Kommer til å slenge på røret hver gang jeg hører Fjordkraft i andre enden av telefonen.

Svar fra Fjordkraft
13.05.2019 10.12
Hei, Johannes. Jeg skjønner godt at du er misfornøyd med dette, for dette er ikke slik vi skal opptre i en salgssamtale. Jeg beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med oss på telefon, chat eller e-post, slik at vi kan ta dette videre. Jeg kan ikke gjøre dette ettersom du er anonym på bytt.no, men hvis du kontakter oss kan vi ta en kikk på kundebildet ditt kan vi se nærmere på hva det er som har skjedd.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Ikke gå i samme fella!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sky høye regninger vi betaler for disse mafijane. De fakturer deg for samme perioden flere ganger eksempel slik: 01 til18 januar, også 18 januar til 01 februar, også igjen 01 februar til 24 februar til 01 mars. Legg merke til at det tallene måneden begynner og slutter betales dobbelt opp, og i tillegg forskudd fakturerer oss, etter at de lover at det ikke skal forskudd faktureres på noe vi ikke har brukt. + sender ut regninger som blitt gjort klart på forkant at du skal betale gebyrer og forsinkelsesrenter når det er 14 dager igjen før forfall, i tillegg så står ikke fra hvilken periode gebyrene gjelder fra? Jeg følte meg lurt og begynte å se tidligere fakturaer, jeg kan ikke tru det jeg så, slik var de tidligere fakturaene også. Ta gjerne en titt dere også tilfelle det gjelder flere. Nå skal jeg kjøre på de tyver. Nå har jeg fått nok!

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Svært mangelfull informasjon som grenser til svindel."
2 syns denne omtalen er nyttig

Gikk på limpinnen og takket ja til 500kr rabatt ved varekjøp hos Power. De garanterte at Fjordkraft var billigst uansett hvilken avtale jeg hadde fra før. Jeg hadde GE spot. Ved nærmere sjekk viser det seg at når alle gebyr og avgifter er tatt med så var Fjordkraft dyre, svært dyre. Hoppet av avtalen og fikk en sluttregningen på 2273kr for 1703kwh. Den skal dere få forklare da den er ubegripelig for meg. Mitt råd: Ligg unna tilbudet fra Power. Powerspot.

Svar fra Fjordkraft
13.05.2019 10.12
Hei, Jos. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen. Uten at jeg vet detaljene her, kan jeg nok med sikkerhet si at her har selgeren hos Power tatt seg noen friheter når han har solgt deg inn på denne avtalen. Vi gir selgerne en veldig tydelig opplæring i hvordan denne avtalen skal beskrives, og det er på ingen måte greit å si at Fjordkraft er billigst uansett hvilken avtale du hadde fra før. Tusen takk for at du ga oss beskjed om dette, det er allerede meldt videre til vedkommende som er ansvarlig for opplæringen inn mot Power.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Et rotete selskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg inngikk strømavtale med Fjordkraft. Dagen etter fikk jeg et bedre tilbud fra en annen strømleverandør, og benyttet angreretten min overfor Fjordkraft. Samme dag fikk jeg skriftlig bekreftelse fra Fjordkraft på at de hadde mottatt angrerett skjemaet mitt, og at avtalen min med dem var kansellert. 10 dager senere henter Fjordkraft meg ut av avtalen med min nye strømleverandør, og oppretter en avtale med meg uten mitt vitende. Jeg får først vite at jeg har blitt kunde hos Fjordkraft da jeg får en opphørsfaktura fra strømselskapet jeg trodde jeg hadde avtale med.

Svar fra Fjordkraft
08.05.2019 13.16
Hei, Tor. Vi beklager at du har hatt denne erfaringen med oss. Så vanskelig skal det ikke være å angre en bestilling, så her høres det ut som det har skjedd en glipp. Siden vi ikke vet hvem du er er det vanskelig å si nøyaktig hva som har skjedd, men hvis du ønsker at vi skal se nærmere på dette for deg er det bare å ta kontakt med oss på telefon, chat eller e-post.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
244 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
605 kr
36,28 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spot Web
Timespot - Fjordkraft
244 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
605 kr
36,28 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Timespot - Fjordkraft
244 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
638 kr
38,28 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
244 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
682 kr
40,92 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
244 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
690 kr
41,40 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Timespot - Fjordkraft
244 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
690 kr
41,40 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
244 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
719 kr
43,12 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
244 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
719 kr
43,12 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Variabel pris - Fjordkraft
244 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
889 kr
53,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Variabel pris - Fjordkraft
244 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
936 kr
56,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Variabel pris - Fjordkraft
244 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
936 kr
56,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Variabel pris - Fjordkraft
244 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
983 kr
58,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Forutsigbar
Variabel pris - Fjordkraft
244 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 000 kr
59,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR