Strøm

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
17
av 18 innen
strømselskap
17%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
14
5
3
15
80
Sorter omtaler etter
Viser av 117 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Du blir lurt...styr unna"

Aggressiv dørselger som lover prismatch, når du sjekker opp mot tidligere leverandørs pris mnd for mnd foregående år ; viser det en mer pris på fjordkraft på 25 pst. Kundeservice er meget arrogantog henviser til "liten skrift" - ordrett. Da går det egentlig innunder bedrageri med dørselgere som ekstern tilbyder. Vurderer regresskrav bare for å forhindre andre kunder å komme i samme situasjon . Har aldri opplevd lignende som dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svindel"

Dette selskapet er det ikke mye seriøsitet over styr unna hvis du kan, dette er min erfaring og mange med meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ren svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

For mange år siden tegnet jeg en avtale med Fjordkraft. Er storforbruker av strøm, og via strømbarometer fant jeg ut at jeg kunne spare på å benytte en avtale med Spotpris. Har i alle år fulgt med på nett hvordan Fjordkraft ligger an i markedet på strømbarometer på nett.

Tilfeldigvis så tok jeg en telefon nå i januar for å sjekke en regning. Ble da informert om at jeg hadde en gammel og dyr avtale???!!!... Heiiiii... Jeg skulle da følge den prisen som Fjordkraft hadde. Jeg har betalt mellom 800 til 1500 kroner for mye per måned til det selskapet som jevnlig sender meg en regning som på forsiden sier:

Finner du noen som har billigere strøm enn oss, så matcher vi prisen!!!

Faans til svindelselskap skal du lete lenge etter. Ved henvendelse til Fjordkraft fikk jeg beskjed om at de ikke kunne drive å selge strømmen med tap!!!??

Ber alle kunder om å dobbeltsjekke den avtalen dere har. For selv om dere tror dere har en avtale som skal sikre dere den prisen dere kan finne på nett... så snikinnfører Fjordkraft på et snedig vis en dyrere strømavtale til dere. I realiteten har jeg "tapt" rundt 10 000 kroner i året på å benytte Fjordkraft i forhold til en lokal leverandør som så langt ifra er den billigste.

Til opplysning, så valgte Fjordkraft på den siste regningen samt den halve måneden som gikk før ny leverandør var på plass....å fortsette å fakturere laaangt over den prisen de opererer med på nett....

Kom dere vekk fra dette selskapet. Ren svindel!!!

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Holder unna for utfordrerene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ja, strømregningene blir høyere enn man håper på vinteren, og det ringer jevt og trutt selgere for andre strømselskaper som snaker om supre dealer hvor jeg skal kunne spare penger, men når jeg regner på det vinner min "Enkel Spotpris" fra Fjordkraft hver gang.

Bytter hvis jeg får et bedre tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindyrt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Aldri noensinne hatt så høye strømregninger! De er dårlige på og svare, og når de endelig svarer er det som om de ansatte der har null peiling på kundeservice. Ikke akseptabelt!! Bytter tilbake til vår forrige leverandør av strøm og sparer nesten 1400,- PR mnd. Styr unna fjordkraft!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Løgner som ødelegger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skal gi beskjed om endringer i strøm pris, men det gikk ikke så bra. Mobil uten kunnskaper om det de gjør, så mobil er bare Telenors og de har problemer med kompetanse på området. Så er det ikke noe bra alternativ. Data koster ufattelige summer og Ice.net har allerede fått det til så det er gratis om data er brukt opp. Kundeservice er hyggelig, men det er ikke noe kunnskap hos fjordkraft og det betyr at de ikke kan levere.

Så de har problemer med gi korrekt informasjon om strøm og at de er Trondheim kraft pga Trøndelag ikke stoler på bergensere og byttet navn, men det er ikke noe annet enn løgner som er helt uforståelig for meg. Slutt tro at løgn er et alternativ til gi en god avtale når konkurransen er mellom de selv. Det er forferdelig dårlig moral i Norge i dag. Så snart blir det nok ikke noe mer enn nyheter om svindel forsøk og bedrageri selskap som drives i Norge i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Holder ikke det de lover"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovet billigere og bedre strømavtale, nettleie og strøm på samme regning og en app som viste forbruk. Aldri betalt så mye for strøm som med Fjordkraft, nettleien kom på egen regning, og appen finnes ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Garantert missfornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble fortalt at "Garantert Fornøyd" (Selger sa at prisen var 19,- + spotpris i mnd, men på sidene så er prisen høyere en spot) var bedre en "Los e-strøm" (Spot + 2,75øre/kWt), men en hyggelig dame ifra Los ringte og nevnte det for meg og brukte litt tid på å vise til harde tall.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Strømavtale endret uten å gi beskjed"
6 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft må være en av de verste strømleverandørene i markedet.
De endrer avtalen din uten å gi beskjed.
Ikke er det mulig å sende mail til dem, da dem ikke har noen mail på sin hjemmeside.
Kundeservice gidder ikke å svare.
I min sak så hadde fjordkraft endret avtalen til fast pris pr. mnd, der de ville gi en gjennomsnitts pris basert på tidligere bruk.
Dem hadde full oversikt, men klarte selvsagt å underfakturere.
Slik at jeg nå ved bytte av leverandør fikk en monster regning på resterende beløp.
Hadde ikke jeg tatt tak i dette nå, så tør jeg ikke tenke på hvor stor regningen hadde blitt til slutt.

Jeg har et godt råd: HOLD DERE LANGT UNNA FJORDKRAFT.
Makan til useriøst og lite kundevennlig selskap skal man leite lenge etter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lokkepriser"
3 syns denne omtalen er nyttig

Byttet for et par år siden til Fjordkraft da jeg fikk et godt tilbud på abonnement hos dem. Etter ca. ett års tid så stusset jeg på regningen og gikk inn på detaljene og så at jeg hadde blitt byttet til et annet (og dyrere) strømabonnement.

Når jeg kontaktet dem om dette fikk jeg svar om at jeg hadde fått beskjed om dette på "Min side" og ikke på e-post (hvor de klarte å sende meg massevis av reklame, men ikke viktig informasjon). Når jeg spurte om årsaken til dette fikk jeg beskjed om at jeg måtte skjønne at dette abonnementet var for bra til at jeg kunne fortsette med dette i lang tid, da de ikke tjente penger på det.

Marianne L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tilstrekkelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig strøm og gode tilbud i tillegg til strøm avtalen. Borettslaget har brukt fjordkraft som strøm leverandør i mange år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Strømavtale endret uten varsel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Strømavtalen vart endret uten varsel fra Fjordkraft Spot (0 kr/mnd, +.83 øre/kwt) til Garantert Innkjøpspris (39 kr/mnd +3.49 øre/kwt). I vilkårene står det at avtalen blir automatisk endret etter en mnd om man ikke oppretter BÅDE efaktura og avtalegiro. Hadde allerede efaktura med Fjordkraft, så tenkte ikke noe mer over at jeg også måtte opprette avtalegiro. Ingen varsel vart gitt da avtalen vart endret, og jeg betalte strømregninga i god tro i et halvår før dette vart oppdaget. Håper denne kan hjelpe andre til å ikke begå samme feilen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skjulte kostnader"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen vil jeg si lever opp til utsagnet dems om å ha best kundeservice.
Men vær OBS på at dem har skulte kostnader som ikke opplyses på pris informasjon.
I mitt tilfelle har jeg betalt for trippelgaranti i 2 1/2 år uten å vite om dette. Er kun 1,5 kr pr dag, for noe jeg på ingen måte har bruk for. For å finne opplysninger om dette i avtalen din, må man følge en link, som da opplyser om prisen på dette tilleggs produktet. Dette utgjør nesten 550kr pr år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Terrorisert av Fjordkrafts selgere"
3 syns denne omtalen er nyttig

I store deler av 2017 har jeg blitt terrorisert av oppringinger om Fjordkraft. Jeg sier klart NEI, men det kan ta kun dager før de ringer igjen. Dette må være et av norges verste firmaer. Jeg har aldri opplevd maken til useriøst mas!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. De reklamerer for god kundeservice. Men det er langt ifra mine erfaringer med dem.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Useriøst opplegg, tar ikke ett nei for et nei"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vet ikke hva de har drevet med, men har blitt oppringt flere ganger og sakt klart og tydelig NEI til deres tjenester. Men her om dagen fikk jeg brev i posten om at de hadde kredittsjekket meg. Så sendte en mail til de om hva jeg syns om dette opplegget. Fikk hverken en beklagelse eller en forklaring om hva de hadde holdt på med.

Marianne L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Tilstrekkelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Billig og bra strøm leverandør. Boligbyggelaget bruker og har brukt fjordkraft som strømleverandør til felles måleavleser i borettslaget i mange år. Nå må vi bestille strømleverandør selv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aggressive dørselgere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tar seg inn i bygning i Oslo ved å ringe på alle dører til de blir sluppet inn. Banker så på alt av dører for å selge "produktet sitt", de har id-kort men nekter å identifisere seg, blir bedt om å gå men det vil de heller ikke. "De har tillatelse til, og rett til å være i bygningen", blir informert om at det har de ikke, nekter fremdeles å gå, blir ganske så ubehagelige men går etter å ha blitt bedt om å identifisere seg. Ser av de andre kommetarene her at Fjordkraft virkelig er et supert selskap... Hvordan de får solgt noe som helst med de dørselgerne de bruker skjønner jeg ikke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Useriøs"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fjord kraft har markedsført prismatch.
Dette gjelder ikke lenger spes. når du har tilbud fra Toppkraft

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tullefirma!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft må være en av de minst seriøse strømleverandørene på markedet.
Ingenting bortsett i fra strømprisene er bra med dette selskapet!
Strøm er det enkleste produktet en kan selge for det er vel ingen som reklamerer på selve strømmen? Måleravlesninger får de servert fra netteier, men likevel greier ikke dette surre-selskapet å sende ut korrekte fakturaer. Måned etter måned er det feil på fakt. som dessuten er meget vanskelige å forstå. Kundeservice er utrolig vanskelig å komme i kontakt med både på tlf., mail og chat. Har flere ganger truffet på frekke og uhøflige folk på kundeservice.
De lover å ordne fakt. feil på neste regning, men nei samme feil gjentar seg.
Er de like dårlig som tilbyder av mobiltelefoni så anbefaler jeg alle å styre unna dette selskapet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Varsler ikke om prisendringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

For 2. gang har de nå satt opp prisen uten å varsle verken på sms eller epost. Har sjekket alle innstillinger på profil, ingen feil. Ingen beskjed om ny post i innboks på siden deres. Helt tilfeldig at jeg oppdager dette.

De er i samme liga som Oslokraft som heller ikke varsler selv om de lover det.

Styr unna!

Thomas S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kundeservice?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Først: Når en bedrift ikke legger ut noe på Facebookveggen, så eneste mulighet er å kommentere under bilder, signaliserer at de er dårlige på kundeservice og lite lydhøre for forbrukerne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"OK..."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestilte strøm fra Fjordkraft da de hadde en kampanje der man fikk 10.000 SAS eurobonus poeng. En god deal det, tenkte jeg. Alt av overførsel av strøm og poeng gikk bra. Grei kontakt med kundeservice. Strøm regningene mine ble ikke noe dyrere kontra min tidligere leverandør LOS. Det jeg kan trekke ned for, er fakturaer som er vanskelige å forstå, men det gjelder vel de fleste strøm leverandører. Så det gjelder å holde god kontroll på tallene og pengene selv!

"Fjordkraft fordel netthandel" er ikke å anbefale; den berømte bonusen kan man se langt etter. Jeg fikk aldri min. Klagde, de ville komme etterhvert sa de. Men månedene gikk.... Fikk aldri noen fratrekk på fakturaen. Nå har jeg flyttet og sagt opp strømmen. Og ja, tok ikke lang tid før de ringte og ville ha meg som kunde igjen. Kanskje en annen gang...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Beit på agnet - angrer"

Plagsomme reklamer og selgere har de. Men gode selgere. Gikk til slutt med på å bli strømkunde (spot). Ingen endring i pris, om noe så ble det noe dyrere. Treg og lite hjelpsom kundebehandling!

Grimstad
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Skittent spill"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble stoppet utenfor butikk og ble lovet gull og grønne skoger. Skjønte det var svindel, men spillte litt med. Jeg spurte gjentatte ganger om det var snakk om bytte av strømleverandør noe de benektet (LOL?) De påstod i stedet for at de hadde inngått en avtale med LOS om nedsetting av pris på mitt strømabonnement. Ikke før jeg truet med TV/forbrukerrådet osv kom det frem at det var snakk om bytte av strømleverandør. Kastet brosjyren på gulvet og sendte mail til LOS. Noen må jo stoppe disse svindlerne.

Søk Bytt.no