Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
92
av 96 innen
strømselskap
13%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
21
6
3
21
165
Sorter omtaler etter
Viser av 216 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Brudd på markedsføringsloven"

Selger fra Fjordkraft lurer og svindler kundene sine. Står og lyver deg rett opp i trynet på diverse informasjonsstand på kjøpesenteret og andre arenaer. Sier ting som overhode ikke stemmer med virkeligheten. Kun for å kapre kunder.

Ingeborg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurt trill rundt"

Inngått avtale om fastpris. De har lagt seg godt under gjennomsnittsforbruk i året fra første dag. Fra første faktura fikk jeg da første etterslep på betaling. Resultat - jeg har etter 3 år, fått et etterslep på betaling på nesten kr. 8000,-!!! Påstår at jeg har en betalingsordning, at det var årsaken... Ba om å få kopi av den avtalen undertegnet av meg. Da var plutselig betalingsordningen samme som fastpris! Fikk beskjed om at jeg måtte ha sjekket fakturaene, som jeg ikke får opp på min side! (ipad) - er dette bevisst?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forvirrer kundene"

Styr langt unna dette selskapet hvis du vil ha oversikt og orden på avtalen din. Vanskelig å følge med på hvilken avtale som man har hvis en ikke følger med. Tegnet "Prismatch" og ble etter en stund flyttet over på et annet dyrere abbo. De har heller ikke fastpris, for de som vil ha det. Anbefaler alle å ha med dette punktet i en avtale: " Strømavtalen gjelder inntil den blir sagt opp av en av partene"

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Rot og krøll"

Insisterende kundeservice, manglende løsningsdyktighet, gjør det som er enkelt for dem og ingen beklagelser om de gjør feil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble lurt av telefonselger"

På telefon ble jeg lovet avtale som ble ikke gjeldende siden jeg hadde det ikke skriftlig. Så ble jeg sittende med veldig dyr strømregning.

Synnøve
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Umulig å komme i kontakt med kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ring tilbake-metoden er ubrukelig. De sender mld etter en stund hvor de skriver at de har ringt tilbake og ikke fått kontakt. Jeg har sittet ved telefonen hele tiden og også sjekket om jeg har fått ubesvart anrop. De har ikke ringt... dette har skjedd 3 ganger. Har nå sittet i 45 min i kø på telefon, uten svar. Dette er håpløst.. har sendt Mail nå, håper de svarer der

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Altfor dyrt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde avtale om såkalt "prisgaranti", men det eneste den avtalen garanterer er at det er bra pris for fjordkraft sin del. Og den såkalte "prismatch"-garantien deres er heller ingenting verdt. Vi forsøkte å henvise til at vi på en annen bolig med annen leverandør hadde mye billigere strøm per kwh i januar enn regninga fra fjordkraft for januar. Da fikk vi til svar at prismatch garantien gjaldt kun løpende priser, så dvs at man måtte ringe/maile inn til kundeservice løpende om kwh pris til konkurrenten for å få den prisen på deres regning..! Det går jo ikke ann å holde på sånn å løpende måtte sjekke og informere om billigere kwh pris for å bruke "garantien" deres. Konklusjon: Mye dyrere enn alternativene og misvisende "garantier", så vi har byttet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Styr unna, spekulativ markedsføring"

Ble oppringt da jeg byttet til NorgesEnergi. Selger desinformerte om andres priser, fikk helt nok av dette foretaket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Trippelgaranti / Trippelsvindel..."
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg oppdaget for en tid tilbake at jeg har betalt forgjeves på noe Fjordkraft kaller Trippelgaranti. Dette er en slags forsikring som skal gjelde hvis kunden får inntektsbortfall i framtiden hvis man blir ufør. Dette betalte jeg for 2-3 år. Da jeg ringte Fjordkraft og ville ha stoppet denne betalingen kalte jeg dem rett og slett svindlere. Da jenta på kundeservice lurte på hvor lenge jeg har hatt uføretrygd fortalte jeg at det har jeg hatt i over 30 år. Da ble det veldig stille i telefonen. Dette var flaut for dem at jeg tok dem på fersken i svindel med strømavtalen min. Men noe penger tilbake som jeg har tilgode fra selskapet fikk jeg aldri eller noen unnskyldning. Mafiametoder...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fjordkraft jukser kunden"

Den verste dyreste el-leverandøren. Som jeg vet, bør energi være billigere fra år til år. Tross alt investerer vi i billigere løsninger for oppkjøp av energi!!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har oppdaget at målernummeret ikke stemmer med det på fakturaen og har snakket med Fjordkraft flere gang er om dette. De mener det er Hafslund jeg må klage til, men ingen er villige til å påta seg ansvaret. Nu har jeg fått strømregninger som er mer enn tre ganger så høye som normalt, og dette skyldes forbruket til en annen abonnent. Har forsøkt å finne en mailadresse til Fjordkraft, men det eksisterer visst ikke. Jeg bor i et sameie med 286 sameiere. Jeg foreslår at vi bytter strømleverandør hvis ikke Fjordkraft klarer å rydde opp i dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ingen kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft varslet ikke fra om at Flyttemelding ikke fungerer. På grunn av dette måtte jeg betale strøm i gammel bolig en ekstra måned + pliktstrøm en måned i ny bolig. Når de forstod at jeg var misfornøyd med denne behandlingen valgte de å lukke øynene og håpe at problemet forsvant av seg selv. Jeg hørte ingenting mer fra de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Mafioso"
5 syns denne omtalen er nyttig

Gikk fra NorgesEnergi sin topp 10 garanti som jeg var super fornøyd med. Også kom jeg til Fjordkraft, første mnd sparte jeg 15 kroner «selgerne lovet meg å spare 1-300 kroner. Etter denne mnden gikk strømmen bare oppover jeg fant ut av at jeg betaler 120 øre på kilowatt. Han lovet meg ikke null påslag men hva skjedde? Et påslag på 5,99 øre per kilowatt. Tips til dere alle! ALDRI OG DA MENER JEG ALDRI bytt til fjordkraft. MAFIAKRAFT!

Svein H. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fjordkraft lyver og er dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft lovet å være blant de billigste. Da regningen kom var de blant de aller dyreste. Fjordkraft lokker kunder til seg med løgn og bedrag.

Ingeborg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uærlighet og rot"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri vært borti en mer upålitelig leverandør på noen områder. En telefonselger som lover «alt» - gratis strøm første måned, varslinger ved endring i strømpris, ingen månedsbeløp, personlig tilgjengelig av selgeren nær sagt døgnet rundt ved evt. spørsmål. (Jeg skulle gjerne ha gjengitt navnet slik at andre er obs på denne selgeren, men ser at det bør unngås.) INGENTING av det som ble lovet klarte Fjordkraft å innfri, og man må bruke timesvis av tid på mail og telefon for å få dokumentere det man har krav på. Og det hjelper heller ikke om man har det skriftlig. Selv om selgeren bekreftet på sms at det ikke skal betales noe fast månedsbeløp får jeg bare beskjed på kundeservice at «det er ikke mulig». Avtalebrudd er det vel også noe som heter... Jeg har autotrekk på strømfaktura, men nå fikk jeg attpåtil først en purring og senere inkassovarsel på en regning som ble trukket i desember. Det hadde visst vært noe rot med utsendelse av fakturaer iflg Fjordkraft. Rot og uærlighet oppsummerer vel kort hvordan det har vært å være kunde hos Fjordkraft, så det anbefaler jeg ingen å prøve.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Aldri finn på å bruke fjordkraft!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Lurer deg ved med garantert fornøyd eller pengene tilbake. Men med liten skrift i avtalen som er vanskelig å se står det at man kun får tilbake fastbeløpet på 39kr i mnd. De satt opp prisen til 96 øre!!!! Har fått helt sinnsyke strømregninger. Svindel. Kommer til å fortsette å kjempe nebb og klør for at dette firmaet ikke skal få svindle flere kunder. Er ikke behjelpelige og kommer kun med standardsvar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fjordkraft lyver om egne vilkår"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble kontaktet av en selger på gata i Oslo. Jeg fikk tilbud om en strømavtale til spotpris. Selgeren presiserte at det ikke ville være noen tillegg i prisen og at jeg kun ville betale et fastbeløp på kr 19 per måned. Det samme ble bekreftet per e-post. Fjordkraft har i stedet fakturert meg meg en pris LANGT over spotpris. Fjordkraft sier nå at selgeren løy, har opprettet en klage på vedkommende, men refunderer meg ikke det jeg har betalt for mye. I stedet skylder selskapet på selgeren, som om vedkommende er et enkteltstående tilfelle. Min anbefaling er at du unngår Fjordkraft.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kampanjeavtale med navn "garantistrøm" som har spotpris"
2 syns denne omtalen er nyttig

Denne avtalen ble beskrevet som god da det kun er 19,- fast og 0 i påslag. Etter å ha skrevet avtalen tok jeg kontakt med kundesenteret da jeg ikke kom inn på min side. Hun sier da at markedspris er å foretrekke og vi blir enig om å endre avtalen. Hun sier at hun har denne selv. Kommer igjen i kontakt med selger som sier at det blir veldig dyrt med markedspris og endrer så til spot. Jeg etterlyser skriftlig informasjon om avtalen, men får beskjed om at den ikke ligger ute på nettet da den er en spesialavtale. Jeg kan ta kontakt med selger 3 uker etter inngåelse for da vil de begynne leveransen. Får ikke informasjon om angrerett og 2 ukers frist. Undersøker en del på egen hånd og sender mail om at jeg angrer og avslutter avtale innen angrefristen. Både kundeservise og selger var hyggelige derfor to stjerne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skrur opp prisene fortløpende"
3 syns denne omtalen er nyttig

Lav pris i starten for deretter å skru opp prisen kraftig. Ønsker ikke et selskap der du må følge med på prisen hver måned. Belønner ikke trofaste kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk energiselskap"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har både strøm og mobilabonnement og er svært godt fornøyd.. Meget bra kundeservice som er lett å få tak i..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Følg med på prisen, her snikinnføres prisøkning."
3 syns denne omtalen er nyttig

De har min mailadresse, men gir bare beskjed om endringer i pris på "min side." Er det i håp om at en ikke følger med der. Har selv fått to prisøkninger, hvorav 'en er varslet i nevnte forum. Ved kontakt med kundeservice skylder de på offentlige myndigheter, - ingen selvkritikk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Mafia"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft driver mafiavirksomhet. Setter deg opp på svinedyr avtale som ikke er i nærheten av først forespeilet. Etter å ha påpekt dette og kommet deg over på den rimeligere avtalen du opprinnelig skulle ha justerer de sakte men sikkert opp prisen. Ja, de informerer om prisjusteringer, men kun på "min side". Hårreisende praksis og et møkkaselskap.

Kundetilfredshet
"Useriøst"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en selger på døra som rakket ned på Hafslund da de var eid av Finske investorer og brukte kullkraft.... Bladde rundt på IPaden og forvirret Max med masse ord og uttrykk på halvveis engelsk. Ba han sende tilbudet på sms eller epost men det kunne han ikke, da fikk jo konkurrentene se deres lave priser... Fikk beskjed om forlate tomta fort som F.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sjekk fakturaen din ift. bekreftelsen fra nettleverandør. Her jukses det, tydeligvis"
3 syns denne omtalen er nyttig

Høyere forbruk i siste faktura enn målerbekreftelsen fra Skagerak. Er det grunn til å anta at dette ikke er et engangstilfelle, men pågått over tid? Prisen oppgitt i faktura for perioden 01.12.18 - 01.01.19 oppgis til nto. kr. 0,8499/kWh. Dessuten er fakturaen basert på fastbeløp (+ gebyr for det også), noe som ikke er korrekt ift. tidligere inngått avtale. Oppfordrer andre også til å sjekke fakturaene sine!

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Hadde spotpris, ble anbefalt dette av Fjordkraft..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde spotpris, ble anbefalt dette av Fjordkraft. Dette skulle være billigst for meg å mitt bruk. Hatt det nå ca et år og betalt ca kr. 4.500,- mer enn spot. Råttent av selskapet å bare kunne flytte meg over på en avtale jeg ikke har bedt om uten mitt samtykke.

Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Spot Web
Spotpris - Fjordkraft
216 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
903 kr
54,18 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Spotpris - Fjordkraft
216 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
936 kr
56,18 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
216 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
980 kr
58,82 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Variabel pris - Fjordkraft
216 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
986 kr
59,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Variabel pris - Fjordkraft
216 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
986 kr
59,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
216 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
988 kr
59,30 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
216 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 017 kr
61,02 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
216 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 017 kr
61,02 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Variabel pris - Fjordkraft
216 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 037 kr
62,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Variabel pris - Fjordkraft
216 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 050 kr
62,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Forutsigbar
Variabel pris - Fjordkraft
216 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 050 kr
62,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR