Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 101 innen
strømselskap
12%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
23
7
3
21
223
Sorter omtaler etter
Viser av 277 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kristian K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
""Full kontroll" not.."

Ubrukelige til å beregne strøm. Abo "full kontroll" som det ironisk no heter. Fikk sluttregning på 5000kr og en "feil" gjorde at det manglet 600kr til som jeg ikke fikk før etter 3 mnd etter jeg avsluttet avtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Benytta angre rett"

Benytta angre rett å fikk en telefon tilbake etter en uke av en veldig sur selger å hadde en frekk tone å ikke sa hade en gang å bare la på.. Kommer aldri til å anbefale fjordkraft å kommer heller til å si hvordan dem er virkelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sitter med regning på 20 000 styr unna!!!"

Hadde fastprisavtale. Lå på 600 kr per måned. Så fikk jeg beskjed om at de hadde beregnet feil. Så økte Fjordkraft beløpet til 5000 per måned over natten. Når jeg sa opp avtalen fikk jeg en regning på 25 000. Jeg har levert inn en politianmeldelse og vært inne til avhør. Jeg var Ikke de. Første sa politiet. Styr unna. De er ikke seriøse.

Svar fra Fjordkraft
27.11.2019 09.32
Hei Morgan. Det er veldig trist å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse hos oss.

Jeg greide ikke å finne kundebildet ditt ut fra informasjonen du oppgir, så her har jeg dessverre ikke noe innsyn i hva som kan ha skjedd. Men jeg tolker deg dithen at du har hatt Full Kontroll. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig.

Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig. Du kan lese mer om Full Kontroll her: https://www.fjordkraft.no/privat/full-kontroll/

Noen ganger kan økningen i månedsbeløp komme av en reell økning i strømforbruk. Andre ganger ser vi at strømkunden ikke har lest av måleren sin på svært lang tid, og at de dermed ser en dramatisk oppjustering av månedsbeløpet sitt når dette gjøres - fordi man plutselig har et reelt forbruk å basere seg på. Det har også skjedd at nettselskapet til kunden har meldt inn feil strømforbruk til oss, slik at oppjusteringen skjer basert på feil tallgrunnlag. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det dessverre umulig for meg å si, siden jeg ikke vet hvem du er.

Jeg håper dette var oppklarende. Hvis du ønsker hjelp av oss til å se nærmere på denne saken vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kuppet abonnementet mitt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg måtte velge mellom Fjordkraft eller Norgesenergi da jeg kjøpte hytte nylig. Jeg valgte Fjordkraft tilfeldig fordi jeg ville ikke ha noen av dem uansett. Noen dager senere byttet jeg leverandør. Alt gikk fint en ukes tid, inntil jeg plutselig ikke var kunde hos min nye leverandør lenger. De ringte meg og lurte på hvorfor jeg hadde ombestemt meg, og jeg sa at det hadde jeg ikke. Da kundebehandler sjekket hva som hadde skjedd viste det seg at en kundebehandler hos Fjordkraft hadde endret datoen for når jeg hadde "undertegnet" avtale med dem til etter den nye avtalen jeg hadde med den andre leverandøren for å kunne "kuppe" meg tilbake som kunde. Det er ikke bare dårlig kutyme, men rett og slett ulovlig!

Svar fra Fjordkraft
26.11.2019 12.44
Hei Chris. Takk for tilbakemeldingen. Det at en kundebehandler hos oss har vørt inn og endret datoen for bestillingen din stemmer ikke - det har vi rett og slett ikke mulighet til å gjøre. Uten å ha innsikt i kundebildet ditt er det vanskelig for meg å si hva det er som har skjedd her, så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan ta en nærmere kikk på dette. Ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare å holde seg langt unna..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Bare å holde seg langt unna de har ikke kontroll å sender store regninger 2 år etter forbruk. Ba om ny avregningen hørte aldri noe mere.

Svar fra Fjordkraft
25.11.2019 13.56
Hei Laksen. Takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg ingen innsikt i hva det er som har skjedd her, men jeg forstår at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Slik skal det ikke være. Jeg håper du vil kontakte oss på telefon, chat, e-post eller Facebook hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Krever purregebyr selv om du ikke har mottatt opprinnelig faktura"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk inkassovarsel med purregebyr samt henvisning til en efaktura jeg aldri har mottatt. Jeg betalte for strømmen og innformerte Fjordkraft at opprinnelig efaktura aldri var ankommet i nettbanken. Det ga de regelrett faen i, og fastholdt kravet om purregebyr. Saken er hos Lindorff men, kravet bestrider jeg og tar glatt saken til forliksrådet. Hva i alle dager feiler det dere Fjorkraft? Hvis kunden ikke har mottatt faktura så fastholder du ikke et krav om purregebyr!

Svar fra Fjordkraft
19.11.2019 09.32
Hei Andreas, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg heller ingen innsikt i hva det er som har skjedd her, så jeg blir nødt til å svare på veldig generelt grunnlag.

Det vi ofte ser når kunder forteller oss at de ikke har mottatt eFaktura er at noen andre i husstanden på ett eller annet tidspunkt har betalt en faktura fra oss. Uten å være oppmerksomme på det kan de samtidig ha opprettet en eFaktura-avtale i nettbanken sin, noe som igjen fører til at fremtidige eFaktura kommer til deres nettbank i stedet for til deg. eFaktura er en avtale mellom deg og din bank, og er ikke noe som vi kan verken styre eller overstyre.

Dette er som sagt det som vanligvis er forklaringen, men om dette har skjedd i ditt tilfelle har jeg ingen innsikt i. Hvis du trenger ytterligere opplysninger fra oss vil jeg oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice på telefon, chat, e-post eller Facebook.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Irritert-Strømkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kontaktet kundeservice flere ganger for å fjerne fastprisavtalen og gikk over på spotprisavtale, men allikevel fakturerte de fastpris + spotpris i 6 mnd selv om de lovte å ordne opp. Når jeg ba om korrigert faktura fikk jeg beskjed at det ikke var mulig. Kommer ikke til å ha fjordkraft igjen...

Svar fra Fjordkraft
13.11.2019 13.55
Hei, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres veldig rart ut, men siden jeg ikke vet hvem du er får jeg dessverre ikke sjekket opp i dette for deg. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice på nytt slik at vi kan ta en ekstre kikk - du kan nå oss på telefon, chat, e-post eller Facebook. Jeg beklager det dårlige inntrykket du har fått av oss, og håper du vil ta kontakt.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Flott"

God oversikt i app, ypperlige kundefordeler og sist men ikke minst god pris på strøm med prisgaranti.

Svar fra Fjordkraft
13.11.2019 13.27
Takk skal du ha for den varme anbefalingen, Miguel. Det setter vi stor pris på! Ønsker deg en fortsatt fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Byttet fra Fjordkraft til NorgesEnergi og ønsket deretter meg tilbake til fjordkraft, men så!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi byttet i januar til NorgesEnergi, men så angret min mann seg og ville tilbake til fjordkraft. 30.01.19 kom meldingen velkommen til Fjordkraft... Men så fortsatte vi å få regninger fra NorgesEnergi og ringte Fjordkraft igjen, dette ble gjort hele 3 ganger og vi er enda ikke Fjordkraft kunder igjen... For og så plutselig å få en regning på over 6000 kr fra Fjordkraft for strøm fra januar til april. Og hvordan kan jeg få denne regningen når jeg ble NorgesEnergi kunde i januar?? Ringte inn og spurte hvorfor jeg fikk en regning 6 måneder etter og for en periode jeg ikke hadde hatt de som strømleverandør, fikk da til svar at de hadde hatt tekniske problemer, samme svar som jeg fikk da jeg ringte de tre gangene for å bytte tilbake. For og så få enda en regning ifra fjordkraft i dag på over 2000kr for enda lengre tilbake i tid altså for desember 2018... Skal f#%n meg aldri tilbake som kunde hos Fjordkraft. Og ser her inne at ikke det er kun meg som aldri kommer til å anbefale disse til noen. NorgesEnergi er 10 ganger bedre

Svar fra Fjordkraft
13.11.2019 13.26
Hei Nj, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Jeg har full forståelse for at dette oppfattes som rotete og uoversiktlig. Saken er den at man på grunn av innføringen av Elhub i den norske strømbransjen ikke kunne bytte strømleverandør mellom den 23. januar og 18. februar i 2019. Dette ville skjedd uansett hvilket selskap dere forsøkte å bytte fra, og uansett hvilket selskap dere ville byttet til. Dette gjør det selsvagt ikke noe mindre frustrerende for deg som strømkunde, men slik var det dessverre for hele strømbransjen i denne perioden i vinter.

Når det gjelder dine faktura, og hva som har skjedd med beløp og faktureringsperioder, er det dessverre umulig for meg å svare på dette så lenge jeg ikke vet hvem du er. Hvis noe fortsatt er uklart her vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice. Jeg beklager det som åpenbart har vært en frustrerende opplevelse for deg - selv om problemene rundt elhub har vært de samme for hele bransjen, tolker jeg deg dithen at vi ikke har vært flinke nok til å forklare situasjonen da du tok kontakt med oss. Slik skal det ikke være.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er den desidert verste kundebehandlingen jeg kunne fått. Ingen interesse for å beholde meg som kunde etter 10 år, Fjordkraft ønsker ikke å møte markedsprisen. Sier opp på dagen! Hold dere langt unna

Svar fra Fjordkraft
28.10.2019 15.14
Hei Peter, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Alle som ønsker det kan ringe oss og be om Prismatch (https://www.fjordkraft.no/privat/prismatch/). Får du tilbud om en strømavtale som er bedre enn den du har hos oss, matcher vi prisen på tilsvarende avtale – enkelt og greit! Eneste krav er at du kan fremlegge dokumentasjon på tilbudet du har fått. Prisene må være dagsaktuelle og allment tilgjengelige. Kan det være at du har bedt om en fastprisavtale? Slike kan vi ikke prismatche, rett og slett fordi vi ikke har noen fastprisavtaler i vårt sortiment.

Jeg håper du vil kontakte oss dersom det er noe som helst vi kan utdype for deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ble lurt av dørselger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en selger på døra, han prøvde å selge meg en dårlig strømavtale. Sier jeg ikke er interessert men kan få et tilbud å lese dette før jeg bestemmer meg. Måtte skrive under på en pad men sa klart ifra at jeg ikke var sikker på denne avtalen og ville ha den skriftlig før jeg bestemte meg. Neste dag får jeg melding fra mitt strømselskap om at avtalen min var avsluttet og fjordkraft skulle ta over. Ble forbanna og følte meg lurt. 😡

Svar fra Fjordkraft
28.10.2019 15.13
Hei Mona, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Dette er ikke en oppførsel som vi ønsker fra våre selgere, og vi beklager at du har opplevd dette. Jeg håper du har lyst til å kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook og fortelle oss når og hvor dette fant sted, slik at vi kan ta dette videre internt hos oss.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fra topp til bunn på kort tid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i mange år og vært veldig fornøyd, MEN... Tre forhold på kort tid: 1. De satte de opp påslag og innførte månedsavgift uten å varsle ((kr. 29,- i fast månedsavgift og fra 3,99 til 5,49 i påslag), de varslet på min side, men hvem logger deg på der og sjekker innboksen..., er ett valg der som du må krysse av for å få melding på SMS eller epost..., men hvem vet om dette når man ikke er inne på sidene og leser detaljene....sleipt. 2. Siste faktura ble det estimert forbruk, dobbelt av hva faktisk forbruk var. De prøvde seg med å si at netteier ikke hadde sent inn forbruk, Men i dag er det automatisk avlesning, og i tillegg står netteiers forbruk på fakturaen. Sleipt 2 3. Kundebehandler prøver å bortforklare alt.... 4. 1 2 3 ute med Fjordkraft og nytt strømabonnement bestilt.

Svar fra Fjordkraft
18.10.2019 08.29
Hei, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Når det gjelder prisen på strømavtalen din forstår jeg det slik at dette gjelder Spotpris Online. For å møte konkurransen i markedet velger vi å tilby avtaler med svært lav pris. På sikt vil disse prises opp til et normalt nivå, rett og slett fordi vi gikk med tap på den opprinnelige prisen. Prisvarslingen foregår på Min side fordi svært mange opplevde det som plagsomt da vi i en periode sendte ut varsel på e-post og SMS. Det har derfor blitt valgfritt å motta prisvarsel på denne måten.

Det stemmer at det kan skje at vi fakturerer for estimert forbruk til tross for at netteiers forbruk står på fakturaen. Vi får rapportert kunders forbruk inn via 2 forskjellige systemer, og i slike tilfeller har ett av systemene ikke greid å levere riktige verdier til oss. Jeg forstår at dette kan virke rart, men det er altså forklaringen. Jeg kan likevel forsikre deg om at du vil få en korrekt avregning i forhold til riktig forbruk og pris når du mottar din sluttfaktura fra oss.

Jeg håper dette var oppklarende. Om det er noe som helst vi kan hjelpe deg med håper jeg du kontakter vår kundeservice. Ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Thomas D
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Latterlig og useriøse selgere"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt oppringt av tre selgere fra Fjordkraft hvor alle ler mens de presenterer seg. De ler overdrevent som om dette er en innøvd praksis. De ble de to første gangene avvist da jeg er bundet til ett annet selskap, mens med den tredje bare la jeg på. Skjerpings Fjordkraft! 👎

Svar fra Fjordkraft
17.10.2019 13.15
Hei Thomas, og mange takk for tilbakemeldingen. Dette høres veldig rart ut, for jeg kan forsikre deg om at vi ikke har noen innøvd praksis på å le i telefonsamtalene våre. Jeg har uansett meldt dette videre til de som er ansvarlige for vårt telefonsalg, slik at de er klar over opplevelsen din. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurt av telefonselger"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt av selger til å gå for deres billigste produkt, billigere enn spot, med garanti om at prisen alltid skulle være billigst av alle strømleverandører i Norge. Hadde produktet i ca 6 mnd før jeg oppdaget svindelen, nesten dobbel pris av NorgesEnergi midt på sommeren. Billigst av de som Fjordkraft valgte å sammenligne seg med, og med tilsvarende produkter, var vel nærmere sannheten. Senere ble jeg ringt opp og forsøkt lokket igjen. Selgeren sa Fjordkraft hadde 2 millioner kunder i Norge (riktig er nærmere 650000). Han tilbød nullpåslag på Spot med garanti om at nullpåslaget med 19kr måneden vil vare evig. Evig! Hvordan tjener dere penger da? 2 millioner ganger 19kr er nok i massevis sa selgeren. Svindel og bedrag. Fjordkraft bør ta en seriøs gjennomgang av deres telefonsalg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Frekk selger på døra"

Hadde en uhyggelig opplevelse i sommer med en dør til dør selger fra Fjordkraft. Jeg sa at jeg var ikke klar til å bestemme meg og måtte sjekke min eksisterende avtale først. Han ble arrogant og forsøkte til å få meg til å skrive under. Noe som jeg nektet å gjøre og måtte stenge døra i ansiktet hans. Jeg har aldri opplevd så mye frekkhet fra en selger.

Svar fra Fjordkraft
15.10.2019 10.27
Hei Liv, og takk for at du gir oss beskjed om denne hendelsen. Slik skal ikke våre selgere opptre under noen omstendigheter. Vi hadde satt veldig stor pris på det hvis du vil kontakte vår kundeservice direkte og fortelle oss hvor og når dette fant sted, slik at vi kan ta det videre internt hos oss. Ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uærlig firma - styr unna!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har lenge vært skeptisk til Fjordkraft. De klarte likevel å kjøpe meg som kunde med en del Trumf-poeng som lokkemat. Som fryktet så stemte ikke første faktura med avtalen som var inngått ved at påslaget var feil. Etter kontakt med kundeservice på chat (som forøvrig går nokså kjapt) fikk jeg kompensert for dette, men likevel fortsatte det med feil på hver eneste faktura deretter. Ser ut for at Fjordkraft gjør alt de kan for å forvirre og lure kundene sine med stadig nye navn på strømavtalene/strømprisene og endring av pris/påslag på strømavtaler uten å informere kundene om dette. Det siste nye på fakturaen er "Din strømpris" og at påslaget er innbakt i strømprisen. De oppgir at en betaler Spotpris, men det stemmer ikke. Fjordkraft har begynt å operere i det skjulte med noe som kalles "timesspot" eller "veid spotpris" noe som fører til at prisen øker med flere øre pr. kwt. da de regner at en bruker mer strøm på dagtid når strømmen er dyrere. Dette er det ikke opplyst noen ting om i avtalene de har hverken på egne nettsider eller på https://www.strompris.no Kraftbransjen er for en stor del en suspekt og lite seriøs bransje og Fjordkraft er uten tvil en av de verste aktørene. Helt utrolig at de har 600-700 000 kunder, men dette viser tydelig at folk lar seg lure av massiv og aggressiv markedsføring. De som tror at Fjordkraft har billigere strøm enn alle andre må tro om igjen! Vil en unngå problemer og ikke bli lurt så styr for all del unna Fjordkraft!

Svar fra Fjordkraft
10.10.2019 13.13
Hei Tor, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke har etternavnet ditt har jeg ikke innsikt i detaljene i det som har skjedd her, men jeg kan forsøke å svare på generelt grunnlag.

Vi kan starte med kommentaren din i forhold til forbrukerrådets sin nettside, strompris.no. Her er det oppdelt i Spotpris/innkjøpspris, Timespot, fastpris, Variabelpris og andre avtaler. Dette er satt opp slik at du får oversikt når du skal velge. Forskjellen mellom «vanlig» spotpris og timesspot er at den vanlige gir deg en gjennomsnittligspotpris som om du bruker like mye strøm i alle døgnets timer, noe som i utgangspunktet vil gi deg feil pris – man bruker ikke like mye strøm i alle døgnetstimer. Når det gjelder Timespot så vil den tilpasse seg ditt forbruksmønste,r og du betaler for strømprisen i de timene du bruker strømmen. Dette gir en mer korrekt pris i forhold til ditt bruk.

Når det kommer til Trumf-avtalen som du bestilte hos oss så er ikke det en avtale vi selger lenger, men det var en spotpris avtale, med ett gitt påslag og fastbeløp. Dersom din respektive netteier i ditt lokalområde har/hadde skrudd på timesmålinger så ble du fakturert med timespot, dersom de ikke hadde skrudd på så ble du ikke det.

Jeg håper dette var oppklarende. Om det er noe du ønsker utdypende informasjon om er det selvsagt bare å ta kontakt med oss direkte.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Hold deg unna Fjordkraft!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg flyttet inn i kollektiv valgte vi Fjordkraft som vår leverandør, dette viste seg og være starten på kanskje den aller mest SLITSOMME og elendigste prosessene jeg noen gang har tatt del i som kunde hos noe som helst strøm selskap. Som kunde hos fjordkraft har jeg opplevd følgende: * Å ha blitt direkte løyet til av deres kundeservice. * Hørt forskjellige, motsigende ting fra ulike folk i kundeservice avdelingen deres. * Fått regninger på 22.000kr + 18.000kr for etterfakturert strøm. I ET LITE KOLLEKTIV PÅ 4 STYKKER. Uten noen som helst påminnelse om at vi måtte lese av strømmen! Vi trodde dette skulle skje automatisk. * Vi har blitt fortalt, etter vi betalte den første regningen på 22.000kr at saken var ut av verden. EKSPLISITT over telefon. Bare for å så bli møtt med en ny regning på over 18.000kr. De fakturerte oss med vinter priser for strøm vi hadde brukt et helt år. * De ANBEFALTE oss og ta kontakt med netteier for å regne strømmen tilbake i tid, for å gjøre regningen billigere. Dette skjedde aldri i praksis og de fortsatte og fakturere oss for høyt. Enkelt og greit, hold dere laaaangt unna Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
10.10.2019 13.13
Hei Ari, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke har kundenummeret ditt har jeg ikke innsikt i detaljene i det som har skjedd her, og det blir vanskelig å svare på generelt grunnlag - det vil kreve for mange antagelser fra min side, og det er synd hvis disse ikke stemmer.

Angående strømmålere kan jeg si at det er netteieren din som har ansvar for at måleren din fungerer som den skal, og for at de eventuell automatiske målingene kommer inn til oss. Hvis man ikke har en automatisk måler er man selv ansvarlig for at måleravlesningen blir sendt inn til sitt lokale nettselskap. Hvis vi ikke mottar korrekte målinger blir vi nødt til å fakturere et estimert beløp, som senere vil bli korrigert når vi til slutt mottar en korrekt måling. Da kan man risikere å måtte betale et restbeløp hvis estimeringen viste seg å være for lav, men man kan også oppleve å få penger tilbake hvis estimeringen var for høy. Om dette er tilfellet i din sak vet jeg riktignok ikke, siden jeg ikke har ditt kundenummer.

Jeg kan dessverre ikke gi et mer utdypende svar enn dette ettersom jeg ikke kjenner detaljene i saken. Men jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss direkte hvis du fortsatt ønsker hjelp fra oss.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lokkepriser!"

Opererer med lokkepriser fra 38,00 øre/kWh. På fakturaen blir prisen 49,93 øre/kWh pluss fastbeløp på kr. 39,00 pr. mnd., noe som er nesten 25% av selve strømprisen. Snusk og fanteri kaller jeg slikt! Fikk tilbudet ved kjøp hos Power. Avslag kr. 500,- på kjøpet, men med en bindingstid på 6 mnd var de 500,- fort oppbrukt. Bestilte også elektronisk faktura, men fikk likevel papirfaktura for kr. 49,- ekstra. Aldri mer Fjordkraft!

Svar fra Fjordkraft
24.09.2019 22.13
Hei Trond. Takk for tilbakemeldingen. Grunnen til at prisen på strømregningen din kan vise noe annet enn forventet, er at man med de nye smarte strømmålerne har gått over til timesmåling av strømmen. Spotprisen varierer fra dag til dag og fra time til time, så prisen på fakturaen din er rett og slett gjennomsnittsprisen som du har betalt den måneden. Det betyr med andre ord ikke at dette har vært den gjeldende prisen din hele måneden - har du en spotprisavtale så betaler du spotpris. Jeg forstår at dette kan forvirre, men du har altså fått den prisen som du hadde blitt lovet ved kjøp.

Jeg vil anbefale deg å kontakte oss slik at vi kan dobbeltsjekke at du har fått riktig fakturalevering på ditt kundeforhold. Hvis du har bestilt elektronisk faktura men likevel fått faktura på papir skal du ikke måtte betale for dette. Det ordner vi.

Jeg håper dette var oppklarende, og at vi får høre fra deg ang. fakturaleveringen din. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Løgnaktige selgere"

Jeg fikk besøk av en selger fra Fjordkraft på døren, hvor det hele endte med at jeg ble kunde hos Fjordkraft på dagen uten mitt samtykke fordi selgeren løy meg opp i ansiktet. Først sier selgeren at avtalen hun snakket om ikke kunne bestilles online. Dette kan den, noe jeg fant ut i etterkant. Så jeg godtok at hun registrerte meg, men IKKE som kunde. Jeg var helt klar på at de ikke måtte flytte meg over før jeg sa ifra da jeg ville gjøre research først. Ifølge selgeren var det ikke noe problem, jeg hadde 14 dager på meg til å da ringe inn og eventuelt annullere eller aktivere kundeforholdet. Dette er rett og slett svindel fra en stor aktør i strøm-markedet og ett lavmål uten sidestykke. Ledelsen i Fjordkraft har gjort en gedigen tabbe ved å leie inn ett markedsførings-firma som ansetter tenåringer som lyver for å øke sin provisjons-lønn.

Svar fra Fjordkraft
22.09.2019 19.37
Hei Tommy, og takk for tilbakemeldingen din. Det setter vi stor pris på. Du har helt rett i at dette ikke er slik selgere skal opptre - det er svært viktig at vi oppleves som ærlige og redelige, og vi beklager at du har hatt denne opplevelsen. Vi hadde satt stor pris på det hvis du vil ta kontakt med oss på telefon, chat, Facebook eller e-post, og informere oss om når og hvor denne hendelsen fant sted. På den måten får vi sjansen til å ta dette videre med selgerteamet i ditt område.

Håper å høre fra deg, og ønsker deg en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aldri mer Fjordkraft"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Garantert Fornøyd avtalen. Og så fikk vi i år tjenesten Full Kontroll som skulle sørge for at vi hadde en fast lav pris på strøm i måneden. Første 4 regningene var på under 700,-, og så tikker det inn en sms som sier at nå setter de opp prisen til 1949,- i måneden. Jeg ringte og klaget på at dette var en frekk og sleip måte å lure kunder på. Kundebehandler var enig (!) og sa at hvis vi satte den til 'bare' 1399,- så burde restbeløpet vi hadde jevne seg ut litt til august så vi kunne si opp strømavtalen da uten å få en stor regning. Forrige uke tikker det inn en ny sms som igjen varsler om at månedsprisen justeres til 1799,- og jeg ser at vi fortsatt har et restbeløp på kontoen hos Fjordkraft. Kommer aldri til å la oss lure av Fjordkraft igjen.

Svar fra Fjordkraft
20.09.2019 09.30
Hei Lasse, og takk for tilbakemeldingen din. Det setter vi pris på. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig.

Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig. Jeg har forståelse for at en oppjustering fra 700,- til 1399,-/1799,- føles voldsom, men det gjøres for at du ikke skal opparbeide deg en for stor minussaldo hos oss.

Jeg forstår det slik at det ikke har kommet godt nok frem hva tjenesten Full Kontroll faktisk innebærer, og det beklager vi. Det er svært viktig at det kommer godt nok frem at dette ikke er en fastprisavtale.

Jeg håper dette var oppklarende, og ønsker deg en fortsatt fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Syntes regningene på strøm var litt høye i sommer så jeg sjekket litt nærmere"
4 syns denne omtalen er nyttig

Syntes regningene på strøm var litt høye i sommer så jeg sjekket litt nærmere. Viste seg at siden jeg fikk AMS måler har fjordkraft stipulert forbruket mitt hver mnd I tillegg til dette har de også satt på en stipulert pris per kwh som er mye høyere enn faktisk. Viser seg da altså at jeg har betalt mange mange tusen for mye siden jeg fikk AMS måler. Kontakter så kundeservice som sier at dette får de ikke gjort noe med og de vet heller ikke når det eventuelt blir fikset. 8 mnd med feil avlesning og feil pris, tenke seg til i 2019. Hvordan kan ett selskap lovlig holde på slik?. Etterlyser andre tiltak vi forbrukere kan ta i bruk annet enn å bytte selskap (noe som er selvsagt).

Svar fra Fjordkraft
19.09.2019 13.14
Hei Glenn, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg ikke innsikt i ditt kundebilde, og kan dermed heller ikke gi deg et konkret svar på denne saken. Jeg kan likevel svare litt mer generelt.

Alt som har med strømmåleren din å gjøre er nettselskapets ansvar, derunder også at målingene er riktige. Det er de som registrerer målingene fra AMS-måleren din, for så å videresende dem til oss slik at vi kan fakturere deg riktig for ditt strømforbruk. Hvis det er en feil på måleren din er dette noe som nettselskapet ditt må løse.

Feilen kan dog også være at vi ikke greier å lese dataene som vi får tilsendt riktig. Da er det vår feil. Hva som er tilfelle her kan jeg ikke svare på, men det har du kanskje allerede fått svar på da du var i kontakt med oss?

Det jeg likevel kan si med sikkerhet er at hvis vi har beregnet feil beløp på fakturaen din så vil vi rette opp i dette så snart vi får inn de korrekte målerdataene, med korrekt forbruk og korrekt strømpris. Om det viser seg at du har betalt for mye vil du få dette kreditert mot en fremtidig faktura, eller få en utbetaling fra oss.

Jeg håper dette var til hjelp.
Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Manipulerende verving av nye kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble stoppet i en avlukke til min faste matbutikk. Møtte på selgere med iPad på vei inn. Men på vei ut var de så aggressive på tilnærmingen at jeg ikke, etter gjentatte forsøk på å si at jeg ikke ville. Ble lovet at jeg skulle få gå hvis jeg signerte på «padden» dems. Og ble forsinket om at jeg ikke var bundet til noe ved å gjøre dette. Jeg hadde «bare» signert på å ha mottatt informasjon. Kom hjem og fikk etterhvert melding om at jeg hadde blitt kunde hos Fjordkraft. Ringte og sa ifra til mitt eget selskap. Som sa de skulle si opp for meg. Kontaktet selv fjordkraft og bekreftet. Flere dager senere fikk jeg melding om at jeg var fjordkraftkunde igjen. Holdt på å gå i taket. Da hadde de «trodd» at det var skjedd en feil og lagt meg til som kunde igjen. Uten å spørre meg om det stemte at jeg ikke ønsket å være kunde. De har også ringt om og om igjen for å få meg som kunde. Telefonterror. Takk for meg.

Svar fra Fjordkraft
19.09.2019 13.15
Hei Ingrid, og takk for at du gir oss beskjed om dette. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre. Når du i tillegg har opplevd rot etter at du har gitt oss beskjed om feilen er det ikke annet å gjøre enn å beklage, for slik skal det ikke være. Vi forstår godt at du er frustrert, og tar med oss tilbakemeldingen din videre. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget fornøyd med avtalen jeg fikk."

Fikk besøk fra en selger på døra, han sa at jeg skulle betale mindre enn det jeg betalte hos NorgesEnergi. Før pleide jeg å få regninger på rundt 500kr med netleie og strøm mens nå betaler jeg rundt 350-370kr. Meget fornøyd med dealen jeg fikk i tilegg så har jeg fått 3mnd gratis mobilabonnement med Telenor dekning til rimeligere pris. Anbefales på de sterkeste, har hatt dem nå i 6-7 måneder og har ikke merket noen endringer med avtalen.

Svar fra Fjordkraft
15.08.2019 10.01
Hei Alex, og takk skal du ha for den hyggelige tilbakemeldingen. Det er godt å høre at du er fornøyd med oss. Hvis det skulle være noe som helst du trenger hjelp med i fremtiden er det bare å kontakte oss på telefon, chat eller e-post.
Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Lokker mer løgn. Øker prisen hver andre mnd. Gikk fra 499 til 999 så til 1299 på 6 MÅNEDER. Er ingenting bra med dem og fortjener all dårlig omtale de kan få.

Svar fra Fjordkraft
13.08.2019 12.57
Hei Medina. Takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke har tilgang til noen opplysninger om kundeforholdet ditt må jeg kommentere henvendelsen din på generelt grunnlag, men jeg forstår det slik at du har hatt tjenesten Full Kontroll. Dette er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig.

Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig.

Jeg håper du vil kontakte oss på telefon, chat eller e-post dersom du ønsker mer hjelp angående dette.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Har vært i kunde i mange år, men en enkelthendelse gjorde at jeg byttet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Fjordkraft i mange år. For 12 mnd siden byttet jeg til en ny strømavtale (Online Spot, til kr. 0,- i fast månedsavgift og påslag på kr. 3,99). Ante fred og ingen fare frem til jeg tilfeldigvis logget meg på Min Side hos Fjordkraft og så at jeg hadde fått en melding der om prisjustering på avtalen (kr. 29,- i fast månedsavgift og kr. 5,49 i påslag) for halvannen måned siden. Kontaktet derfor kundeservice og spurte hvorfor jeg ikke hadde mottatt informasjon om prisjusteringen, siden Forbrukerrådet sier klart at dette skal varsles via SMS eller e-post for å være lovlig. Kundeservice fortalte at denne varslingen måtte jeg selv aktivere via Min Side (!). Dessverre kjøpte jeg ikke den forklaringen: De har allerede registrert både SMS, e-post og min fysiske postadresse, og jeg har ikke på noe som helst tidspunkt blitt instruert om at jeg selv må aktivere et prisvarsel for å bli varslet om denne typen endringer (min nye strømleverandør spurte meg for øvrig om dette umiddelbart da jeg bestilte strøm hos dem). Som et forsøk på å vise "god service" kunne Fjordkraft tilby meg de samme betingelsene som jeg hadde hatt i 6 ekstra måneder (men med måneders bindingstid!). Pris er en ting, men arrogansen som de valgte å vise her gjør at jeg heller går et annet sted for å kjøpe strøm!

Svar fra Fjordkraft
14.08.2019 10.01
Hei Geir, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du har valgt å forlate oss. Det stemmer at vi sender prisvarslinger til innboksen på Min side, og at vi lar det være valgfritt om man ønsker å i tillegg få beskjed om dette på SMS og/eller e-post. Noen synes dette er for lite informasjon, mens da vi tidligere tilbød automatisk varsling på SMS/e-post var det mange som syntes det ble masete. Vi har derfor valgt å holde oss til Min side, og la de andre varslingsformene være valgfrie.

For å møte konkurransen i markedet velger vi å tilby avtaler med svært lav pris. På sikt vil disse prises opp til et normalt nivå for å sikre lønnsomhet. Når den tiden kommer er det lurt å kontakte oss, akkurat slik du gjorde.

Jeg beklager at du har oppfattet oss som arrogante. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå, og vi tar med oss dette videre.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
278 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
871 kr
52,25 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
278 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
948 kr
56,89 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Variabel pris - Fjordkraft
278 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
954 kr
57,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
278 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
956 kr
57,37 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Timespot - Fjordkraft
278 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
956 kr
57,37 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Innkjøpspris - Fjordkraft
278 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
958 kr
57,49 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Timespot - Fjordkraft
278 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
958 kr
57,49 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
278 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
985 kr
59,09 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
278 omtaler
Etter 6 måneder endres avtalen til Enkel Spotpris
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
985 kr
59,09 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Variabel pris - Fjordkraft
278 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 002 kr
60,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Forutsigbar
Variabel pris - Fjordkraft
278 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 033 kr
61,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Variabel pris - Fjordkraft
278 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 067 kr
63,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Variabel pris - Fjordkraft
278 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 086 kr
65,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR