Strøm

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
18
av 19 innen
strømselskap
14%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
17
5
3
16
126
Sorter omtaler etter
Viser av 167 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Sølvi I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Skyhøy august faktura med økt kwh/time uten bruker fikk beskjed. Dårlig forklaringer og skylder på BKK.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"

Fikk solgt et produkt på døra "Garantert fornøyd", variabel strømpris. Prisgarati mot andre selskaper. Jeg sjekket i dag da jeg syntes strømregninga var høyere enn forventet - viser seg at de selv har et billigere strømabonnement med variabel strømpris! Jeg ringte og snakket med kundebehandler og fikk forklart at jeg hadde misforstått hva en slik prisgaranti var. Det gjaldt i forhold til andre selskaper, ikke deres eget.. Der kunne jeg aldri få en slik garanti da det stadig kommer nye produkter. Jeg ga tilbakemelding om at Fjordkraft-rabatten fra NorgesTaxi heller ikke stemmer. Har nå skiftet strømselskap i kveld. Fjordkraft er bare lureri.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøs strøm leverandør"

Hooooooold dere unna Fjordkraft.
Har betalt 20 000 kroner i løpet av 4 mnd. fra januar til april for å bli kvitt de og bytta de i 14 april. Plutselig for jeg en faktura fra Fjordkraft i Oktober på 1000 kr for mai mnd. WTF, det er svindel.
Byttet til Norges energi og der er jeg fornøøøyydd.
Fjorkraft=Svindel

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fjordkraft følger ikke opp sine kunder eller potensielle kunder"

Etter mye rot og surr med en bestilling, ble vi aldri informert om at ting ikke var på plass. Byttet glatt over til noe helt annet som fulgte oss opp på en god måte. Fjordkraft ville prøve på nytt, og sendte et relativt godt tilbud med lovnader om at de skulle være flinke på å kommunisere og informere, og at det jeg tidligere hadde vært utsatt for var en engangshendelse. Fikk et tilbud på e-post, og hadde spørsmål knyttet til dette. Sendte flere forespørsler, men fikk aldri noe svar tilbake. En slik leverandør av strøm kan ikke jeg leve med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel - fastpris som stiger hver måned"

Såkalt fastpris som stiger hver måned. Ble lovet 199. Så var det til slutt 849. Sa opp abonnementet. Får krav på 2500...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyr strøm!"

Etter at jeg byttet til fjordkraft, gikk strømregninga betydelig opp. Sier opp så snart bindingstiden går ut siden avtalen tegnet ved et kjøp på Elkjøp (lokketilbud) Never again!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Pris er dyrer en du forventet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde de i veldig lenge var godt fornøyd med de men etter de nye målerene kom stod ikke den avtalen jeg hadde med de rett. og heller ikke rett info fikk jeg heller ringte til de og de sa jeg hadde ringt for mangen ganger har ikke problemene vært løst hos deg eller fått den hjelpen du trenger. For meg er det lettere og snakke enn og skrive.
Anbefalte alle og ha de nå kommer jeg til og si ta andre.

For jeg fikk aldri vite hvorfor det var så mye dyrer. De ringte bare meg sa ikke ring så mye har vi ikke hjelpet deg nok. vi har flere og hjelpe og. La bare på gadd ikke snakke med de og de bare brytet avtalen med meg og de. Alle de jeg har sagt gå til fjordkraft de er bra kommer jeg nå til og si videre styr unna de.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
""Fastpris" avtale til rundt 90øre pr kwh."
1 syns denne omtalen er nyttig

Startet på 549 i måneden (noen og 30 øre) i fastpris. Så gikk den opp til 1199 og nå til latterlige 1700 kr i måneden med pris på rundt 90øre kwh. Det er jo helt sykt, useriøst selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dørsalg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det kom en dørselger fra Fjordkraft på døra. Jeg sa at jeg ikke var interessert, men han insisterte på å få 20 sekunder. Flere ganger underveis i samtalen sa jeg at jeg ikke var interessert i å bytte strømleverandør. Etter iherdige forsøk på på å få meg til å bytte sa jeg fortsatt nei, da sa han "Hvorfor ikke? Gjør du dette bare for å være vrang!!??"

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Opplyser om feil priser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en selger på døren. Han hadde en pad med seg og viste frem "alle" de andre konkurrentene, og hvor dyre disse var ifht Fjordkraft. Viste frem standard avtale prisene til alle, som var helt klart over deres priser. Det han ikke viste frem var SPOT prisene. Vi har Fortum idag, som ligger pr idag på 0.45 inkl mva pr kw. Han viste frem standard prisen for alle andre (Fortum har ikke standard priser) , og disse var fra 0,75-0,83, og Fjordkraft ligger på 0,70. Så jeg trodde jeg kunne tjent ved å bytte. Men etter litt research i hva slags avtale jeg hadde idag (altså SPOT pris avtale hos Fortum), så skjønte jeg fort at jeg ville bli lurt trill rundt om jeg hadde tegnet ny avtale med Fjordkraft. Hadde neste dobblet regningen mine om jeg hadde valgt Fjordkraft. Sjekk hva du har idag FØR du signerer noe. Ikke ta alt for god fisk og man får det presentert slik som jeg gjorde. SPOT prisene har lønnet seg de siste 20 årene, så sjekk om du faktisk har det idag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"ELENDIG kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft må være blant selskapene i Norge med dårligst kundesebehandling. Service er totalt fraværende. Ikke velg fjordkraft.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sender regningene dine feil med vilje for at du skal få inkasso"

Svindel svindel svindel!!! Sender regningene dine feil med vilje for at du skal få inkasso enda du betaler alt ned avslutter så sender dem meg enda inkasso.. mange mnd siden jeg avsluttet abbonementet og flyttet. SVINDEL saken blir Snart anmeldt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Behandler ikke klager seriøst."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk selger fra Fjordkraft på døra som lovte billigere strøm uansett hvilken pris vi hadde fra før. Hadde Fjordkraft fra tidligere også. Viste seg at vedkommende dørselger kun skiftet abonnementet over fra meg til kona på samme strømavtale og pris. Dette ble tatt opp med Fjordkraft. De har lovt å se på saken/lureriet, men kommer aldri med noen tilbakemelding på hva de har foretatt seg i saken. Har purret på svar, men ingen ting skjer. Får SMS’er med spørsmål om hvor fornøyd vi er med Fjordkraft sin behandling. Svarer dårlig, men ingen ting skjer uansett. Fjordkraft må kunne sies å være totalt useriøse. Har nå satt igang med bytte av leverandør.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Virker som om de er «bestevenner» med Kredinor, og melker naive normenn for penger! Får regninger fra kredinor hver mnd, uten å få purring fra fjordkraft først!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"FULL KONTROLL"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har begynt å betale et fast beløp hver måned som jeg ikke får til å stemne med forbruket.
Har følelsen av at dette er en dårlig avtale som er vanskelig å kontrollere.
Vet heller ikke hvorfor denne har kommet istand.
Vil se meg om etter ny leverandør

Ufrivilligkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fjordkraft lurer kundene både med selger og kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Får selger på døra, som sier de har en ny avtale som er billigere enn de andre. Den har en robot som sjekker prisene bl.a. mot NorgesEnergi som vi hadde. Vi sier at vi har spottpris og at om de skal bli så mye billigere så må de selge med tap. Selger sier at sånn er det nå, men vet ikke hvor lenge det er sånn. Vi ble informert om 14 dagers angrerett og skulle kunne sjekke selv.

Sjekker da innenfor 14 dager for å se om vi er blitt lurt, noe vi var blitt. Men Fjordkraft hadde flyttet oss fra den dagen selger var på døra. Snakker med dem innenfor de 14 dagene og de skal tilbakeføre oss, og vi kom, ikke til å se en regning fra dem.

Nå viser det seg 3 uker senere, at vi fortsatt står som kunde hos Fjordkraft. De har ikke tilbakeført oss. Pengene tikker opp hos dem. >:(

Nå gjenstår det å se om de rydder opp. Har allerede hatt flere samtaler med dem. Hvis ikke har vi jo en avtale som sier Garantert førnøyd eller pengene tilbake. Men det har visst andre hatt problemer med å få igjen, så det er vel lureri det også, dessverre.

Jeg er garantert misfornøyd! Både selger og kundeservice har gitt feil informasjon! De ryddet ikke opp, enda de sa de skulle, og de skylder på oss. Selv om de har notert at vi ringte inn og kansellerte overflytting til dem. De har heller ikke informert oss om at de ikke tilbakeførte oss, slik de lovet å gjøre umiddelbart for 3 uker siden!

Vi kommer aldri til å bli kunde hos dem igjen når vi klare å komme oss ut. Dette er useriøs og dårlig behandling av kunder. Hadde de ryddet opp når de sa de skulle, så kunne det vært selger som var problemet og som feilinformerte. Men kundeservice gjør det samme, så dette er ikke en tilfeldig person som gjorde en feil for å få mer provisjon e.l.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Totalt kaos"
3 syns denne omtalen er nyttig

- Måten tilbudt produktene deres fremstilles er meget villedende.
- Unødvendige tillegstjenester legges til uten at beskjed blir gitt. (Kan bli dyrt dersom man ikke oppdager det i tide!)
- Faktura ble sendt til feil person!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna! Aldri hatt så dyr strømregning!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tredobbelt strømregning fra hva jeg hadde. Skulle få prisgaranti men de sa ingenting om at dette kun gjaldt 1 mnd før prisen gikk tilbake til svindel pris. Elendig kundeservice og bare rot... Aldri igjen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindelforsøk fra telefonselger"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg måtte bytte til Fjordkraft ved huskjøp. Orket ikke å krangle med megleren om dette på overtagelsen. Byttet selvfølgelig så raskt som mulig

Nå en tid etter får jeg en telefonsamtale:
Hei, Dette er **** fra fjordkraft. Jeg vil bare informere om at nå kan du få fakturaen fra Fjordkraft og Hafslund på samme faktura slik at du slipper to fakturaer. Ønsker du dette?

Dette er ekstremt utspekulert og helt klart et forsøk på å lure de som ikke følger helt med på hvilken strømleverandør de har.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeoppfølging."
6 syns denne omtalen er nyttig

Er svært skuffet over at et så stort firma kan behandle kundene sine på en slik måte. Prisgaranti gir deg absolutt ikke billigste strøm på markedet, har byttet til Norgesenergi nå, og fått mye lavere pris. Uforståelige og rotete faktura for deg som liker å ha litt oversikt. Og sist men ikke minst elendig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bare tull med prisgarantien"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle få prisgaranti. Da jeg fikk fakturaen, var ikke prisen redusert. Snakket så med dem, og de sa jeg skulle trekke kr 200 fra fakturaen. Det skulle ikke by på NOEN problemer. Nå får jeg plutselig betalingsvarsel med purregebyr. Det er bare rot med dette selskapet. Du må følge med som en smed på alt de foretar seg!

Lennart J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Nå går de rundt på døren som en støvsugerselger."
7 syns denne omtalen er nyttig

Hva er verre enn jesus folk på døren? Støvsugerselger og annet fjas som påstår at de er så MYE billigere og bedre enn andre.
Hadde de vært den billigste så hadde jeg valg de. Men når de alltid er 15 plasser eller mer ned på listen. Så gidder jeg ikke.
Ikke send ungdommer på sommerjobb rundt på døren til folk. Det er bare ensomme gamle folk som synes dette er kjekt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltringer"
8 syns denne omtalen er nyttig

Jekket opp prisen på strømavtalen vår fire ganger i løpet av et drøyt år! Pass opp for "Trippelgaranti", et ubrukelig forsikringsprodukt vi fikk automatisk som ny kunde - gratis i tre måneder, deretter melker Fjordkraft ut 1 krone og 50 øre ekstra av deg om dagen. Da jeg sa opp trippelgarantien for tredje gang sluttet de endelig å fakturere for den...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Strøm fra Fjordkraft - Bli grundig lurt"
7 syns denne omtalen er nyttig

Valgte å bli kunde av Fjrdkraft for ca 1 år siden pga bra tilbud.
Uten å bli kontaktet, endret de abonnement fra Spotpris til variabel pris og dermed 40-50 % høyere pris pr mnd.
I tillegg har de lagt inn nye avtaler basert på at en dørselger påstår å ha tegnet nye avtaler mens vi allerede var kunder av Fjordkraft og aldri har sett en dørselger på noen av de stedene vi hadde strøm fra Fjordkraft. Kundeservicen er notorisk fraværende og de kommer aldri tilbake på noe som helst av det de lover. Hold dere unna !!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kundeservice jeg har opplevd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skulle hjelpe min gamle mor med en bedre strømavtale, og hvorfor hun betaler for fast pris på 59 kr når hun får regning på e post og har autogiro. Fikk bare mange uforståelige svar. Ba de i tillegg komme med et tilbud på en god strømavtale. Det var de heller ikke behjelpelig med. Fy skam dere mot gamle mennesker og dårlige avtaler. Både hun og jeg bytter nå

Søk Bytt.no