Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
95
av 106 innen
strømselskap
26%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
90
57
19
41
362
Sorter omtaler etter
Viser av 569 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"prisgaranti"
1 syns denne omtalen er nyttig

jeg får meldinger om prisendringer på min avtale med to til tre ukers mellomrom dette har vart i hele sommer så nå er jeg lei meldinger om prisstiginger og at de ikke har prisgaranti.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"dyr strøm"
2 syns denne omtalen er nyttig

tredoblet pris på 3 mnd, så hvis ikke prisen går ned så vurderer jeg ¨å bytte

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Irriterende kundeservice og skal ta hver eneste krone fra deg"

Fikk fjordkraft automatisk med ny bolig, og fikk vite hvor dyr og dårlig avtale de ville dytte på meg. først sa de at det var et års bindende avtale som ikke var sant, da jeg aldri lagde avtale. Prøvde å bytte, fikk flere irriterende telefoner av de som ber om meg tilbake som kunde. Når det ikke gikk, sendte de flere strømfaktura i posten med fakturagebyr for å samle inn mest mulig penger fra meg før jeg bytter. fleste faktura var bare strøm på noen få dager og unødvendig splittet opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel overprising lager rot med vilje for å svindle kundene styr unna fjordkraft"

Her forteller jeg litt av hva jeg har opplevd hos fjordkraft. I den måned jeg hadde oppsagt skulle jeg få siste regning på ca.450. men isteden for kom en overraskelse jeg fikk heller penger til gode (1492)det var noe som ikke stemte. Det forstod jeg etter at den nye selskapet fakturerte (kr.2247 av det var kun kr.28 som var regning fra nye selskap ) Jeg fikk opplyst fra fjordkraft at det var feil måle punkt derfor det har skjedd slik. Jeg klagde til fjordkraft de svarte at det er en til penger til gode på vei etter flere ganger kontakt med dem. det kom penger til gode kr.1170 og lit seinere penger til gode kr.146 og så kom en regning fra fjordkraft på kr.1604. Jeg tror det kommer flere regninger fra fjordkraft. selv om det er gått 2 måneder side jeg flyttet strøm fra dem og avsluttet abnomang. de påstår at det var feil måle punkt derfor det har skjedd slik. Men det stemmer ikke da både måler nr. og måle punkt er det samme den var den gang som i dag. Jeg skriver dette for å advare andre ikke gå for dette selskapet ikke prøve en gang. Du blir svindlet. Jeg lager slik rot med vilje fordi da mister kunden telling og de over fakturerer. Ved å lage rot over fakturer fjordkraft kundene sine en useriøst selskap styr unna. Ikke rart de kommer i media ofte som verste i strømbransjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Prismatch gjelder egentlig ikke i Fjordkraft"

Skulle i dag ordne prismatch for min mor mot et tilbud fra Kraftriket med et påslag på -28,4 øre/kwt. Da kunne kundehehandleren fortelle at det tilbudet hadde hun benyttet og de kunne ikke gi prismatch. Så tok jeg neste på listen; Agva, med -28,3 øre/kwt. Nei den hadde min mor også benyttet tidligere så den kunne hun ikke få prismatch mot. Jeg spurte hvor jeg kunne finne de betingelse på hjemmesiden og ble da tilsendt de generelle vilkårene for prismatch. Der står det ingenting om at ikke samme leverandør kan brukes flere ganger i prismatch. Dette er for dårlig og dere har ikke prismatch.

Jan E. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utmerket"

Utmerket.service og mange gode opplevelser. Flott service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig"

Billig også er nettleien inkludert på en regning. Man får også følge med sitt forbruk for flere måneder på regningen man får tilsendt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Sammenlignet ned andre var prisen ok."

Jeg har mobil telefon avtale med fjordkraft, så strømmen er billigere med den avtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindelforsøk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Forsøkte bytte til annen leverandør. FK ringte og gav godt tilbud pr tlf, men oversendt avtale var helt annerledes. Samme ettermiddag avsluttet min foretrukne leverandør sin kampanje. Vil ta kontakt med FK for å få oversendt lydopptak og videresende til rette instanser sammen med avtalevilkår. Verste selskap noensinne.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Gustav K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Aksepter 2 måneders prismatch"

Prisen blir vi aldri fornøyd med men de har en grei app som gir oversikt, endel gode tilbud. Prismatch er heller ikke vanskelig.

Kari S. G
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fjordkraft er sterkt inne i naturødeleggende vindkraft, noe jeg ikke vil støtte!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var dum nok til å inngå avtale om å betale kr 1,- pr dag for å få strøm fra vannkraft. og skulle bli orienetert om hvilken leverandør det var, men får jo ikke det! Bare lureri selvfølgelig! Så har de en Trippelgaranti til kr.1,50 pr dag, men vet ikke hva slags garanti det eg. er! De endrer på pris ca hver mnd. som jeg selv må sjekke på Min side, som jeg ikke kommer inn på! Får jo strøm i kontakten da, og det er selvfølgelig verdi for meg!

Jørgen T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Høy strømpris men utmerket linjeservice (BKK)."

Før genistreken med ACER trådte i 0kraft var prisen relativt lav og lett oversiktlig. Min spotprisavtale nå gir meg ingen indikasjoner på gjenomsnittprisen for en måned.El.forbruket for juli måned var større en for juli 2020 med sin relativt kjølige juli måned.Refleksjonene gjør seg selv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Gir deg markedets dårligste vilkår om du ikke heletiden passer på de."
1 syns denne omtalen er nyttig

Starter bra med solskinn og regnbuer.. Og så går de fra å være billige til å bli de dyreste i klubben.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyr, lite behjelpelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dere er alt for dyr og er svært lite fornøyd. Har aldri gode svar når man ringer inn

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Brynjulv
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett fornøyd"

Fjordkraft matcher lavere pris fra andre leverandører.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Rotete og ustrukturert"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter at jeg hadde takket ja til en strømavtale hos Fjordkraft, ble jeg likevel kontaktet både via mail og telefon 6 - 8 ganger med spørsmål om å inngå avtale. Da jeg fortalte at jeg allerede hadde takket ja, ble den nye henvendelsen beklaget med løfte om ikke å bli oppringt mer - hver gang! Useriøst! Vil ikke ha mer med Fjordkraft å gjøre!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice og lureri"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd å få tak i kundeservice ei god stunn nå men ingen vill hjelpe. Har trippelgaranti jeg skal benytte meg av men ingen hjelp å få. Fjordkraft hjelper kunn til for sin egen fordel. Er det noe som blir utgifter for di så havner du på sisteplass når det gjelder å få svar. Så da får man ikke svar. Så jeg anbefaler alle å velge noe annet når du skal velge strøm. Fjordkraft tilbyr mye ekstra som bare er lureri. Så nå skal jeg å bytte strømselskap og mobil abonnement. Dårligere kunde hjelp har jeg aldri vært borti!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
""Garantert fornøyd" - Priser dobbelt av spotpris"
3 syns denne omtalen er nyttig

Betalt 1,20 kr /kWh i en periode hvor spotprisen lå på ca 0,6 kr. Kundeservice sier at spotprisene har presset opp prisen for denne avtalen.. Uhm, javel? Sa opp avtalen min, og da ringer det en fyr som tydeligvis kan gi meg en avtale til nesten halvparten av prisen, som i tillegg kan konkurrere med jeg byttet til. Fuck den praksisen, best å holde seg unna. Garantert fornøyd, særlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Advarer mot bruk av Fjordkraft"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er første gangen et selskap lurer meg på denne måten. De ringer og kommer med et tilbud som er konkurransedyktig. De sender deg en SMS som du må svare ja på. Jeg trodde på det selgeren sa i telefonen og sendte ok tilbake uten å lese teksten. Litt uklokt av meg, men velger å stole på folk! Så viser det seg at uten å ha opplyst om det så har jeg fått binding på strømmen. Spurte spesifikt om dette i telefonsamtalen og fikk bekreftet at det ikke var binding. Kort tid senere setter de opp prisen: I tillegg sender de en betalingspåminnelse pr. post i tillegg til e-faktura. Aldri mer Fjordkraft på meg!

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ryddig"

Grei oversikt i appen over faktura, tilbud og tjenester. Blir varslet via Mail dersom prisen endres. Kan være lurt og sammenligne pris med ande aktører innimellom,

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"unødvendig komplisert faktura inkl mange tilbud jeg verken har bedt om eller er av intresse."

komplisert faktura og stadige tilbud ang andre varerer og tjenester jeg verken har behov for eller interesse av. Dette må jo føre til økte kostnader for Fjordkraft.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"God kundeservice"

Har mobilabonnement i samme selskap, og det fungerer greit. Føler likevel at prisen kunne vært lavere.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Tilsynelatende seriøst selskap som lurer kundene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Med tanke på at de regelrett lurer folk ved å tilby en prisgunstig avtale, og deretter ikke varsler om at de øker påslaget, dvs som om det var narkohandel, og kundene var avhengige av de, så er ikke dette et seriøst selskap nei. Siste faktura var for øvrig strømprisen i forhold til Nord pool sine 50-60 øre på 90 øre. Rein svindel er et passende ord for dette. Enda godt de er børsnotert så får de snart se hva som skjer når kundene vender de ryggen...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De driver med ren svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved kjøp av ny bolig valgte megler fjordkraft som strømleverandør da de også ble brukt av forrige eier. Ble da satt opp med avtalen 'garantert fornøyd'. Dette må være en av de dårligste avtalene på markedet, med en pris langt over snitt-pris. Har forsøkt å få byttet avtale til 'spot-pris', hvor de på kundeservice merket min misnøye å kom med tilbud om prismatch-spot i 6 mnd før 'spot-pris' ble aktivert. Det har nå gått 3 mnd og mottok en mail hvor jeg fikk beskjed om at prisen på min avtale 'garantert fornøyd' øker fra 86,99 øre/kWh til 94,99 øre/kWh. Til sammenligning ligger spot-prisen nå på 58,75 øre/kWh. Så fikk ikke prismatch eller spot-avtale i den perioden som jeg ble lovet, de har heller ikke endret abonnementet fra 'garantert fornøyd' til 'spot-pris' som jeg fikk bekreftet ble gjort. De er heller ikke behjelpelige på noen måte å ordne opp i problemet, kommer kun med bortforklaringer og unnskyldninger. Styr unna!

Bitten H. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Trippelgaranti, er den verd å ha?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har i flere år hatt tre abbonement på strøm fra Fjordkraft inkludert trippelgaranti. Etter å ha ventet på svar et halvt års tid har jg nå fått medhold i at jeg får utbetalt en liten forsikringssum. Men oppdager nå at det kun er to av tre avtaler som gjelder. Jeg får beskjed om at det tredje abonnementet står på min mann og jeg må sende inn et nytt skadeskjema. Er det mulig. Dette står det intet om i forsikringsvilkårene. Det står derimot at om strømmen står på ektefelle så er den annen part berettiget på erstatning. Skjerp dere! Dette er en for dårlig kundebehandling. Sent svar og feil svar. Våre tre abbonementer blir på sikt flyttet til annen strømleverandør. Bitten

Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Industri Energi Spotpris
Timespot - Fjordkraft
569 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 075 kr /mnd
155,61 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
LOfavør Spotpris
Timespot - Fjordkraft
569 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 075 kr /mnd
155,61 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Strøm til Spotpris
Timespot - Fjordkraft
569 omtaler
Garantert pris i minst 18 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 100 kr /mnd
157,48 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Innlandskraft Spotpris
Timespot - Fjordkraft
569 omtaler
Prisgaranti ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
2 122 kr /mnd
159,17 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR