Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
100
av 104 innen
strømselskap
13%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
33
8
3
24
287
Sorter omtaler etter
Viser av 355 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Freddy H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Fikk en kjempe god pris ved strømbytte, for så å skru opp prisen til dyrere enn konkurentene senere."

Dette selskapet holder jeg meg langt unna! Byttet til Fjordkraft fordi at de klarte å overbevise meg om å være den billigste leverandøren i markedet, noe som kun varte i noen måneder før de begynte å skru opp prisene til dyrere enn konkurrentene. Jeg ringte inn slik at prisen ble satt ned igjen. Et halvt år senere så var prisen skrudd opp igjen. Da skiftet jeg tilbake til min opprinelige strømlevarandør Lyse som jeg alltid har kunnet stole på. Dette må jo være ulovlig, og gå under noen form for svindel?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr langt unna Fjordkraft"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selger på døra opplyser lavere pris enn det vi hadde hos eksisterende selskap. Etter å ha lest meg opp på nettet angående selskapet velger jeg å benytte meg av angrefristen samme dag. Eposten sendes og ringer dagen derpå for å bekrefte at de ikke vil ta meg som kunde og at alt er ok. En måned etterpå får jeg en fin regning fra selveste Fjordkraft. Ringer Fjordkraft får forklart at de har drevet å oppdatert systemene sine og min angreskjema må ha da falt ut. Sitter da med en regning også som er høyere enn egentlig selgeren oppga. Vedkommende forteller om at prisene steg kort tid etter at jeg hadde skrevet kontrakten.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Garantert Minsfornøyd!"

Mye dyrere enn jeg var lovet. Prisen øker og øker uten at jeg vet hvorfor. Hvordan man kan være garantert fornøyd med denne avtalen kan jeg ikke forstå... STYR UNNA!

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.33
Hei Stian, og takk for tilbakemeldingen. Strømavtalen Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoyd/) garanterer at strømprisen alltid skal være lavere enn prisen på tilsvarende strømavtaler hos Norgesenergi (Topp10), Hafslund (Direkte Variabel), LOS (Flytende), Glitre Energi (Variabel) og Gudbrandsdal Energi (Variabel Kraftpris).

Denne garantien varer i 6 mnd, i henhold til avtalens vilkår (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoyd/avtalevilkar/). Med bakgrunn i Fjordkraft Garantert Fornøyd sin garanti, kan strømprisen endres umiddelbart etter at dette er varslet på Fjordkrafts nettsider. Konkurrentgarantien og kampanje fastbeløp utløper etter 6 mnd, etter dette må kunden aktivere ny garanti. Også dette står i avtalens vilkår.

Jeg håper dette var oppklarende. Vi anbefaler alltid å sette seg inn i hviken type avtale som passer best til eget behov og forbruk før man inngår en strømavtale. Ønsker deg en god uke!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Tormod K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"helt forferdelig, foretrekker heller fortum sin bedrift avtale!"

spotpris på en bedriftavtale blir for dyrt, byttet til fortum og ligger nå godt under spotpris med samme fastbeløp i mnd!

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.32
Hei Tormod, så trist å høre at du ikke er fornøyd med bedriftsavtalen du har hatt hos oss. Jeg håper du tok en prat med våre bedriftskunderådgivere før du byttet, slik at vi fikk tatt en kikk på avtalen din med deg og sett om det var mulighet for forbedringer. Det er leit å høre at vi har mistet deg som kunde hos oss.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Shiming Y
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"They changed påslag from 5,49 to almost 9 øre."
1 syns denne omtalen er nyttig

I have Spotpris from Fjordkraft, they changed påslag from 5,49 to almost 9 øre this july, informing me by only sending a message in my fjorkraft account, I didn't notice it until now. Very disspointed! I tried to contact them and ask for a reason, what I got is they change påslag with market bla bla bla... It's so strange that this change has only one single direction. I am switching to Tibber now, good luck to everyone with Fjordkraft!

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.29
Hello Shiming, and thank you for your feedback. From the amounts mentioned I understand that you are talking about Enkel Spotpris. The terms and conditions for Enkel Spotpris can be found here: https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/strom/avtalevilkar/, and they clearly state the following:

"Avtalen Enkel Spotpris har i tillegg et fast månedsbeløp som er uavhengig av strømforbruk og et variabelt påslag i øre per kWh. Det variable påslaget kan endres med 2 ukers varsel på Fjordkrafts internettsider eller i Min side. I samsvar med Lov om elsertifikater inneholder påslaget kostnader til kjøp av elsertifikater."

When we changed the price in June of 2020 the price had been unchanged for at least a year.

I hope this cleared things up!

Sincerely, Fjordkraft
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkel strømleverandør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser det er mange meninger om det ene og det andre, men generelt så vet vel folk for lite og føler seg fritatt for å undersøke hva de går inn i av avtaler. Jeg er over en over middels ivrig kunde, som er opptatt av husholdningsøkonomi. Jeg har vært opptatt av å ha en strømavtale som er tilpasset min private økonomi. Primært så er jeg en spotpris kunde som bruker primært prismatch, men til visse årstider så er forutsigbarhet viktig, så det kan være at jeg benytter meg av flere avtaler ila et år. Hittil i år, har jeg betalt snaue 100 kr i strøm, og på toppen av det hele så har jeg elbil. Nettleien er jo der uansett hvilket selskap man benytter. I Fjordkraft har man i hvertfall en faktura å forholde seg til. Hører flere historier om den ene og den andre som får fakturaer på strøm og nettleie fra ulike aktører med gebyrer i hytt og vær. Jeg har vært kunde hos Fjordkraft i mange år og har ingen problemer med fakturaer eller kundeservice.

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.28
Hei Bjørnar, og takk skal du ha for hyggelig tilbakemelding! Det setter vi stor pris på. Det høres ut som du er en bevisst kunde som tar i bruk de tilbudene som vi har tilgjengelig – veldig lurt. Om det skulle være noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det selvsagt bare å ta kontakt!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Uvitenhet koster penger og skaper misnøye"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er meget godt fornøyd med fjordkraft som "leverandør" av kraft til meg. Jeg har spart mange mange tusen på og benytte meg av fjordkraft sine avtaler de siste 2 årene. Det skal sies at jeg er utdannet i energifaget og skjønner hvordan kapitalisme, politikk og kraft-trading fungerer. Jeg vil anbefale folk og sette seg inn i hvordan dette fungerer, så er det mye penger og spare og mye mindre frustrasjon og måtte erfare. Det meste står i svarene fra fjordkraft på denne siden. Alternativet er og akseptere strømprisene slik de er, eller investere i egen kraftproduksjon. Feks qeg, eller vannturbin. Sol&vind er dårlig investering.

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.27
Hei Anders, og takk for tilbakemeldingen. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med oss! Vi har full forståelse for at kraftmarkedet kan virke vanskelig for mange, men vi prøver å være så transparente og imøtekommende som vi kan, samt å svare grundig når folk har spørsmål. Ønsker deg en fin uke!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Prøver å lure deg med jukseforsikringen "trippelgaranti""
4 syns denne omtalen er nyttig

Vi byttet avtale over telefon uten at det ble nevnt noe som helst om "trippelgaranti". Men i SMSen vi uheldigvis aksepterte var den lagt til som betingelse "som avtalt" - uten at dette var avtalt over telefon. Forsikringen har svært høy pris sett i lys av sine meget marginale dekninger. Vi kan vel bare tenke oss at de på telefonen skammer seg over å måtte pushe dette jukseproduktet, derfor ble det ikke nevnt. Det er vår feil at vi ikke sjekket betingelsene, men som godtroende nordmenn er vi ikke vant til at trauste strømselskap prøver å lure seg til ekstra penger på denne måten. Du burde unngå Fjordkraft for å straffe uærlig praksis, slik oppførsel skal ikke lønne seg.

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.26
Hei Ola, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du ikke fikk tilstrekkelig informasjon om Trippelgaranti i samtalen med oss. Hvis du ikke allerede har gjort det vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice, slik at vi kan ta en skikkelig kikk på dette sammen med deg. Det er svært viktig for oss at våre selgere oppgir korrekt informasjon i sine samtaler.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde 2-3år ca .reagerte idag da nabo sier hun bet 500 i md hos lyse og jeg bet 1099. Har gjort d hele sommeren uten å bruke like mye strøm.og i vinter 1400i mnd 😫komme til å gå videre m dette . Har forbruk denne mnd f eks på 100 jr og nettleie ca 450. Blir 550 rundt regnet mens jeg bet 1099 . Her er noe galt.og jeg får til innkjøpspris .tøys og svindel..de skylder meg mye penger nå vet jeg .tatt kontakt m to andre lev idag for seriøst tilbud

Svar fra Fjordkraft
27.10.2020 08.25
Hei Grete, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Ettersom jeg ikke vet hvem du eller hvilken type strømavtale du har blir det svært vankelig å gi deg et godt svar på denne henvendelsen. Det kan høres ut som du har tilleggstjenesten "Full Kontroll" (https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/full-kontroll/), men dette vet jeg jo ikke sikkert. Jeg håper du har tatt (eller vil ta) kontakt med vår kundeservice slik at vi har kunnet ta en kikk på dette for deg, for det kan høres ut som dette kanskje bunner ut i en misforståelse.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig selskap"
3 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk strømavtale med Fjordkraft gjennom Power-tilbud. Selgerne forsikret meg om at Fjordkraft hadde prismatch (noe som også står på hjemmesiden), det vil si at de skal kunne matche prisen dersom en annen strømleverandør hadde lavere pris. Dette stemte overhodet ikke. Fjordkraft har gjennom Power-avtale dobbel påslag på øre/kwh og dobbelt fastbeløp ift. andre strømleverandører. De kunne ikke matche prisen når jeg tok kontakt, i tillegg var det lagt på alle tilleggsprodukter som hverken var informert om eller avtalt. Ba om å få fjernet tilleggsproduktene, dette ble kun gjort delvis. Ønsket selvfølgelig å bytte strømselskap, og ble selvfølgelig bedt om å tilbakebetale tilbudet, selv om hele avtalen ble inngått på feil premisser. Porterte også mobilabonnementet fra Fjordkraft den 1. i måneden, og måtte betale for hele måneden viste det seg, uten noe mer forklaring av kundesenteret. Alt i alt et forferdelig selskap med rot og ingen integritet, som kun er opptatt av inntjening, ikke kundetilfredshet.

Svar fra Fjordkraft
25.09.2020 13.34
Hei Maria, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi beklager at du har hatt en såpass dårlig opplevelse som kunde hos oss – slik skal det ikke være.

Hvis man bestiller strømavtale via Power vil man alltid få med seg et skjema som forklarer både strømavtalen og eventuelle tilleggstjenester som Full Kontroll og Trippelgaranti. Vi anbefaler alltid at man setter seg inn i avtalen man blir tilbudt, og om den passer til eget bruk og ønsker. Når man velger å takke ja til et av disse tilbudene får man en SMS som man må svare på for å godkjenne avtalen. I denne SMSen er det også tydelig linket til avtalevilkårene. Ingenting er skjult, ettersom alt står forklart i disse vilkårene.

Alle avtaler som er inngått hos Power har bindingstid grunnet rabatten, men den eneste konsekvensen ved å bryte bindingstiden er at man må tilbakebetale rabatten som man fikk. Grunnet bindingstiden vil man heller ikke kunne bruke Prismatch før bindingstiden er over.

Jeg håper dette var oppklarende, og ønsker deg en god dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bjørn O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes det er mye rot. Bestilte solceller, fikk bekreftelse på mail og at jeg nå hadde solcelle avtsle. Så ble det helt stille i over en måned, da sender jeg mail med spørsmål om fremdrift. Da får jeg etter noen dager mail om at de har sendt meg 5 sms men til feil telefon nummer. Oppgir så riktig nummer på mail, men får ikke svar. Purrer opp etter ett par uker på telefon og etter nok ett par dager får jeg så den nødvendige sms. Solsellene blir så raskt montert av montører som bestillt fra fjordkraft, men når jeg sjekker hvilken avtale jeg har ser jeg at dette ikke er den solstrøm avtalen jeg har bestilt og fått bekreftet Jeg prøver så å ordne dette med å bestille ny avtale, men får til da etter noen dager til svar at det ikke kan la seg gjøre da jeg ikke har kombinasjonsmåler, de anbefaler meg å ta kontakt med montør. Da kontakter jeg netteier som sier at måleren ikke må byttes, de trenger kun melding fra fjordkraft. Etter en krass mail til fjordkraft og purring på telefon greide de faktisk å få meg på riktig avtale, 6 måneder etter jeg bestillte den og 2 uker etter montering og idriftsettelse. Selvfølgelig ikke med tilbakevirkende kraft til idriftsettelses tidspunktet som man burde forvente. Nå blir det bytte kraftleverandør for slikt rot og ansvarsfraskrivelse finner jeg meg ikke i. Noe positivt til slutt: Alle kunderådgiver jeg har vert i kontakt med har vert hyggelige og forståelsesfulle men de greier ikke å rydde opp.

Svar fra Fjordkraft
07.10.2020 13.18
Hei Bjørn, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Det er veldig leit å høre at vi ikke har greid å leve opp til forventningene dine rundt kjøpet av solceller og den tilhørende strømavtalen. Jeg har meldt dette videre til de som jobber med solceller hos oss, og vi skal ta lærdom av dette. Så mye frem og tilbake skal det rett og slett ikke være, og det beklager vi. Jeg greide ikke finne ut hva du er ut fra informasjonen her på Bytt.no, ellers hadde vi tatt kontakt med deg personlig.

Jeg ønsker deg en god uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Beathe C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi fikk tilbud om å tegne avtale om fast pris, og skulle få en spesiell kampanjepris de første 6 månedene. Jeg reagerte på at det var ekstremt billig, og vi tok kontakt to ganger for å sjekke om dette stemte. Fikk da til svar at det var kampanjepris, og at alt var i orden. Like før de seks månedene var over, fikk vi brev om at prisen fremover ville bli på 1200 kroner. To uker etter det, fikk vi beskjed om at det var gjort en feil, og at vi hadde betalt 7000 for lite. De måtte derfor trekke 1000 kroner ekstra til det var tilbakebetalt. Deres feil, og vi fikk svi. Kunne ikke si opp avtalen uten å betale det vi skyldte dem. Dette er mafiavirksomhet, så vær advart. Hold dere langt unna dette useriøse svindelselskapet!

Svar fra Fjordkraft
25.09.2020 13.29
Hei Beathe, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg bare har fornavnet ditt greier jeg heller ikke å lete opp kundebildet ditt, så her har jeg dessverre ikke noe innsyn i hva som kan ha skjedd. Men jeg tolker deg dithen at du har hatt Full Kontroll. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Siden jeg ikke vet om du har bestilt strømavtalen din på nett, via butikk, via selger på stand e.l. så jeg blir nødt til å svare generelt. Hvis man bestiller strømavtalen via Power eller via en av våre selgere på stand, vil man alltid få med seg et skjema som forklarer både strømavtalen og eventuelle tilleggstjenester som Full Kontroll. Hvis man bestiller strømavtalen på nettet vil Full Kontroll ligge som en avkrysningsboks der man selv kan velge å legge til eller fjerne tjenestene. Dette er ikke noe vi legger på strømavtalene uten å opplyse kunden om det i forkant.

Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig. Du kan lese mer om Full Kontroll her: https://www.fjordkraft.no/privat/full-kontroll/

Noen ganger kan økningen i månedsbeløp komme av en reell økning i strømforbruk. Andre ganger ser vi at strømkunden ikke har lest av måleren sin på svært lang tid, og at de dermed ser en dramatisk oppjustering av månedsbeløpet sitt når dette gjøres - fordi man plutselig har et reelt forbruk å basere seg på. Det har også skjedd at nettselskapet til kunden har meldt inn feil strømforbruk til oss, slik at oppjusteringen skjer basert på feil tallgrunnlag. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det dessverre umulig for meg å si, siden jeg ikke vet hvem du er.

Jeg håper dette var oppklarende. Hvis du ønsker hjelp av oss til å se nærmere på denne saken vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt fjordkraft i over 2 år, men så fant jeg ut at de hadde sendt meg regninger med mitt navn og adresse med strøm regningen for en annen kunde i flere måner. Da tenkte jeg at det har vært en feil i systemet dere som ingen oppdaget, som kan skje de beste. Men når jeg tar kontakt med dem for å ordne opp i dette sier de at dette får jeg ordne opp i selv med den personen som jeg har nå betalt flere tusen kroner i strømregninger for. De gir meg ikke engang navnet på personen. Jeg snakker med dem frem og tilbake på epost men de nekter å hjelpe meg. Fikk heldigvis hjelp av banke min til å finne ut hvem denne personen var og måtte ordne en avtale med denne personen selv. kort fortalt: De gjør store feil med betalinger som kunden må finne ut av selv og nekter å hjelpe om du spør dem.

Svar fra Fjordkraft
29.09.2020 13.40
Hei Jørgen, og takk for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at det tok litt tid å få svar fra oss, men jeg har prøvd å finne deg i systemene våre slik at vi kunne kontakte deg. Dessverre greide jeg ikke å finne deg. Jeg har vært i kontkakt med vår klagebehandler, og han synes det høres svært rart ut at vi ikke har greid å løse dette på en bedre måte for deg. Han sa også at han gjerne vil ta en kikk på denne saken på nytt for deg. Jeg håper du har lyst til å kontakte oss en siste gang, og referere til denne utvekslingen på bytt.no, slik at vi kan ta en ny gjennomgang av det som har skjedd.

Ønsker deg en god uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Prøvd og bestille strøm i 3 uker nå"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte strøm avtale for første gang og da var det litt forarbeid den første uka, men de 2 siste ukene har jeg nesten daglig kontaktet kundeservice grunnet at jeg ikke har fått noe epost eller SMS om noe som helst. Ikke for jeg logget inn. Og de sier det de mangler målernr som de har fått 6 ganger nå. Og at det er en intern feil som vil bli utbedret neste dag... ja 3 uker for å skaffe en strømavtale

Svar fra Fjordkraft
25.09.2020 13.28
Hei Sven, her er det ikke annet å gjøre enn å beklage. Slik skal det rett og slett ikke være, dette skal være en svært enkel prosess for deg som kunde. Jeg håper alt er i orden nå – hvis ikke må du ikke nøle med å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook. Ønsker deg en god uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Binder meg til avtale uten min tillatelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri vært kunde hos dem. Etter at jeg flyttet valgte jeg en strøm avtale hos annen leverandør. Fikk mail om at jeg har sluttet avtale hos fjordkraft og må betale brudgebyr. Mild sagt så er dette selskapet svindler og skandale!! Tyveri!

Svar fra Fjordkraft
25.09.2020 13.27
Hei Hikmati, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres veldig rart ut, og jeg vil oppfordre deg på det sterkeste til å ta kontakt med oss slik at vi kan undersøke hva det er som har skjedd her. Jeg kan forsikre deg om at vi ikke oppretter avtaler på personer uten deres viten og samtykke, så her er vi veldig interesserte i å finne ut av hva som har skjedd. Du kan kontakte oss alle hverdager fra 8 til 20 på telefon, chat eller Facebook. Jeg håper vi hører fra deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeservise"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er et skikkelig drittselskap, med elendig kundeservise, om du i det hele tatt får svar på din henvendelse. Og mens du går der og venter på svar, sørger de for å plusse på forsinkelsesrenter og purregebyrer. Noe som ikke er lov når man er i konflikt? Unngå for sll del denne spinndyre leverandøren

Svar fra Fjordkraft
25.09.2020 13.26
Hei Kari H, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg dessverre heller ingen forutsetninger for å kunne si hva det er som har skjedd i denne situasjonen. Men det høres uansett ut som vi ikke har greid å leve opp til dine forventninger til oss, og det beklager vi. Jeg håper du tar kontakt med oss f.eks på chat eller Facebook slik at kan se nærmere på hva det er som har skjedd her, og eskalere saken din til vår klagebehandler hvis dette ikke allerede har skjedd.

Ønsker deg en god dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Uhøflig selger på døra fra Fjordkraft"

Masse info, overkjører åpenbart med manus lagret i hodet så jeg ikke skal komme til. Jeg lar vedkommende få snakke og men jeg er ikke villig til å inngå en avtale på stående fot uten å få tenke meg om. Det gjelder stort sett alt her i livet. Når det ikke blir respektert og jeg i tillegg får en viktig tlf midt i samtalen jeg må ta i mitt hjem, forventer jeg at en selger forholder seg høflig og på avstand. Jeg sier gjentatte ganger nei, eller høflig at jeg forstår dette en en «særavtale på døra» men at jeg ikke ønsker å skrive under på noe nå. Selger blir fornærmet og det er kun jeg som ønsker vedkommende en god dag videre. Sier arrogant takk og går Hvordan tror Fjordkraft at gode kundeforhold opprettes? Tror dere jeg ønsker å bli kunde nå, med dette inntrykket av selskapet? Nei takk :) ha en fin dag!

Svar fra Fjordkraft
26.08.2020 16.04
Hei Steffen, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik våre selgere skal oppføre seg i møte med potensielle kunder, og vi tar slike tilbakemeldinger på høyeste alvor. Jeg håper du vil kontakte vår kundeservice på f.eks chat eller Facebook og fortelle oss når og hvor dette fant sted, slik at vi kan ta dette videre med vår salgsavdeling.

Ønsker deg en fortsatt fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ståle I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Prismatch fungerer ikke lengre - de har endret vilkårene"
3 syns denne omtalen er nyttig

Når strømmen koster 5 øre og en leverandør tilbyr påslag på minus 30 øre , så "tjener" man altså 25øre pr KwT....(ser da bort fra nettleien). Har fungert fint i flere måneder - men nå nekter FK meg dette. Prisen kan aldri bli negativ påstår de.... - men det er jo mange som gir slike tilbud nå !!! De påstår at en feil i systemene hos dem har gjort at jeg har fått slik negativt påslag før.

Svar fra Fjordkraft
26.08.2020 16.04
Hei Ståle! Det stemmer som du sier, vi Prismatcher ikke avtaler med negativ pris. All informasjon om Prismatch finner man her: https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/ .

Det er leit å høre at du ikke lenger vil være kunde hos oss, og jeg håper vi greier å overbevise deg om å komme tilbake til oss ved et senere tidspunkt. Ønsker deg uansett en flott uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lite sannhet fra selger"
5 syns denne omtalen er nyttig

Selger er pågående og jeg stiller spørsmål om avtalen der flere svar viser seg å være direkte løgn når kontrakten kommer. Enormt skuffende.

Svar fra Fjordkraft
26.08.2020 16.03
Hei Mimså, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik våre selgere skal oppføre seg, og vi tar slike hendelser på høyeste alvor. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice med klagen din, og fortelle oss hvor og når dette fant sted. På den måten kan vi ta dette videre til vår salgsavdeling.

Ønsker deg en god uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Full kontroll og trippelgaranti"
6 syns denne omtalen er nyttig

Begge deler er «lurt inn»på min regning uten at jeg har bedt om det. De kan ikke dokumentere at jeg hadde bestilt tilleggene. Full kontroll fikk jeg stoppet etter en stund , men trippelgaranti har jeg dessverre oversett. Den har vært der fra mai 2017, altså har Fjordkraft «lurt til seg» over 1600 kroner. Nå ble jeg heldigvis klar over disse for meg helt unødvendige ekstrautgiftene. Ikke snakk om å få pengene tilbakebetalt. FOLKENS, SE PÅ FAKTURAENE OG STYR UNNA DISSE ABSURDE TILLEGGENE.

Svar fra Fjordkraft
26.08.2020 16.03
Hei Tormod. Så leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Siden jeg ikke vet hvem du er, vet jeg heller ikke om du har bestilt strømavtalen din på nett, via butikk, via selger på stand e.l. Så jeg blir nødt til å svare generelt. Hvis man bestiller strømavtalen via Power eller via en av våre selgere på stand, vil man alltid få med seg et skjema som forklarer både strømavtalen og eventuelle tilleggstjenester som Full Kontroll og Trippelgaranti. Hvis man bestiller strømavtalen på nettet vil Full Kontroll og Trippelgaranti ligge som avkrysningsbokser der man selv kan velge å legge til eller fjerne tjenestene. Dette er ikke noe vi legger på strømavtalene uten å opplyse kunden om det i forkant.

Ta gjerne kontakt med kundeservice slik at vi kan vurdere saken din på nytt. Hvis ikke du er fornøyd, er ikke vi det heller.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dørsalg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig pågående dørselger. Tar ikke nei for et svar. Kommer ikke til å benytte meg av noen av deres tjenester i fremtiden.

Svar fra Fjordkraft
26.08.2020 16.02
Hei Lars, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du ikke er fornøyd med møtet med vår selger. Vi jobber med å innføre et system som skal gjøre det enklere å reservere seg mot dørsalg fra oss, men dette er dessverre ikke klart ennå. Som et tiltak anbefaler jeg et "Nei til dørsalg"-skilt, da disse er svært effektive. Ønsker deg en fortsatt god dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke la deg lure !!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Her loves det gull og grønne skoger i det de kaller "prismatch." Dette for å kapre, eller som i mitt tilfelle, beholde kunden. Men det er bare fram til de mener det ble for billig, og så blir du automatisk flyttet til noe som er dyrere. NULL forståelse fra kundeservice. Mitt klare råd er som overskriften; - ikke la deg lure! De holder ikke det som loves!

Svar fra Fjordkraft
26.07.2020 20.25
Hei Frank, og takk for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du ikke er tilfreds med Prismatch. Vi er tydelige på hvordan Prismatch fungerer, f.eks her på nettsidene våre: https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/. Her står det at hvis du benytter deg av prismatch bytter vi din strømavtale, så du får tilsvarende avtale hos oss som du har blitt tilbudt hos en annen strømleverandør. Dersom tilbudet fra annen strømleverandør gjelder i en begrenset periode, matcher vi prisen for samme periode. Etter endt periode gjelder standard avtale, tilsvarende den avtaletypen du har blitt tilbudt. Dette er ikke noe vi prøver å skjule.

Jeg håper du vil kontakte vår kundeservice, slik at vi kan se på om du har fått en strømavtale som passer til dine behov, eller om det finnes en annen som du heller burde velge.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Dørsalg i bygård"
3 syns denne omtalen er nyttig

Stusser på at Fjordkraft sender ut dørselgere som ringer på alle dører i en bygård i Oslo i våre dager. Virker lite gjennomtenkt med dørsalg ift. smittevern når bud og andre knapt nok tør gå innafor døra i oppgangen.

Svar fra Fjordkraft
26.07.2020 20.25
Hei Eric, og takk for tilbakemeldingen. Regjeringen har startet gradvis gjenåpning av Norge, og vi er glade for at våre selgere kan gjenoppta ta sine arbeidsoppgaver. De ser frem til å møte potensielle kunder igjen. Vi har informert alle aktuelle kommuner om våre rutiner for å unngå smitte, og har vært i dialog med kommuneoverlegene der vi starter opp dørsalg. De får daglig oppfølging og de har god opplæring i smitteverntiltak. Alle adresser loggføres, og hvis det skulle bryte ut noe smitte eller noen har antydning til sykdom, kan de ikke gå fra dør til dør. De kan heller ikke gå fra dør til dør om de skulle være i nærkontakt med noen andre som er syke. Nettbrettene desinfiseres ofte, og de har gode rutiner for hvordan de skal opptre i møter med potensielle kunder. Ellers følger de rutinene som er nedsatt fra FHI. Du kan derfor være trygg på at det å møte våre selgere ikke skal være farlig. Ønsker deg en riktig så fin dag videre, og takk for at du tok kontakt.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ole V. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Vært kunde i mange mange år."
3 syns denne omtalen er nyttig

Siden det var så mange negative tilbakemeldinger tenkte jeg at jeg skulle komme med noe positivt. Jeg har vært kunde med Fjordkraft i mange år. Utrolig nokk har jeg aldri hatt noen problem med dem.. Jeg kommer relativt rask igjennom til dem.. Jeg har fått det jeg har ønsket. Og mulig jeg er naiv.. men jeg stoler på dem. Til nå har dem ikke brutt min tillit til dem.. Dem har gang på gang levert. Prismatch og spotpris er en fin kombo. Men nylig har dem oppdatert appen deres. Helt genial! Jeg får kaffe til halv pris og andre goder! Helt konge! Nå mangler dem bare løsninger som Tibber.. Men uansett. Det kan være at jeg har vært veldig heldig med Fjordkraft.. Men det har gått knirkefritt og uten noen problem til nå.

Svar fra Fjordkraft
26.07.2020 20.24
Hei Ole, og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Vi setter utrolig stor pris på slike anmeldelser. Jeg antar du mener sanntidsmåling når du etterlyser løsninger tilsvarende Tibber – en liten fugl har hvisket meg i øret at dette er noe som kan komme på plass allerede i høst, så der får vi krysse fingrene. Jeg håper du fortsetter å være fornøyd med oss, og at du tar kontakt med oss og sier fra hvis dette skulle endre seg. Ønsker deg en fortsatt god sommer!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Grintete K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"ALDRI!! mer Fjordkraft i min kontakt /STYR UNNA"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig over hele fjøla , Dyrere enn snittet , Etter fakturerer og Krediterer om hverandre og til høyere pris en opprinnelig faktura. Truer med inkasso på bestridede krav. 15 forskjellige saksbehandler som kun står på sitt... Makan til møkka firma skal du lete en stund etter ....

Svar fra Fjordkraft
13.07.2020 12.00
Hei K, og takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding til oss. Her skulle jeg veldig gjerne gått inn på saken din og sett hva det er som har skjedd, men siden du er anonym lar ikke det seg gjøre. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen av oss, for dette høres ikke bra ut. Jeg håper vi kommer til en minnelig løsning til slutt.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fjordkraft Spotpris Web
Timespot - Fjordkraft
355 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
223 kr
13,38 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
355 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
256 kr
15,37 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
355 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
334 kr
20,01 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
355 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
342 kr
20,49 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Innkjøpspris - Fjordkraft
355 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
344 kr
20,61 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Spotpris
Timespot - Fjordkraft
355 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
358 kr
21,49 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
355 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ingen betalingskrav
370 kr
22,21 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
355 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
370 kr
22,21 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
355 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
371 kr
22,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Andre prismodeller - Fjordkraft
355 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
402 kr
24,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Andre prismodeller - Fjordkraft
355 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
402 kr
24,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantert Fornøyd
Andre prismodeller - Fjordkraft
355 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
463 kr
27,80 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Andre prismodeller - Fjordkraft
355 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
500 kr
29,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Forutsigbar
Andre prismodeller - Fjordkraft
355 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
583 kr
34,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Flytende Strøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
355 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
832 kr
49,93 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR