Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
97
av 102 innen
strømselskap
13%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
31
8
3
22
271
Sorter omtaler etter
Viser av 335 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dørsalg"

Forferdelig pågående dørselger. Tar ikke nei for et svar. Kommer ikke til å benytte meg av noen av deres tjenester i fremtiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke la deg lure !!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Her loves det gull og grønne skoger i det de kaller "prismatch." Dette for å kapre, eller som i mitt tilfelle, beholde kunden. Men det er bare fram til de mener det ble for billig, og så blir du automatisk flyttet til noe som er dyrere. NULL forståelse fra kundeservice. Mitt klare råd er som overskriften; - ikke la deg lure! De holder ikke det som loves!

Svar fra Fjordkraft
26.07.2020 20.25
Hei Frank, og takk for tilbakemeldingen. Så leit å høre at du ikke er tilfreds med Prismatch. Vi er tydelige på hvordan Prismatch fungerer, f.eks her på nettsidene våre: https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/. Her står det at hvis du benytter deg av prismatch bytter vi din strømavtale, så du får tilsvarende avtale hos oss som du har blitt tilbudt hos en annen strømleverandør. Dersom tilbudet fra annen strømleverandør gjelder i en begrenset periode, matcher vi prisen for samme periode. Etter endt periode gjelder standard avtale, tilsvarende den avtaletypen du har blitt tilbudt. Dette er ikke noe vi prøver å skjule.

Jeg håper du vil kontakte vår kundeservice, slik at vi kan se på om du har fått en strømavtale som passer til dine behov, eller om det finnes en annen som du heller burde velge.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Dørsalg i bygård"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stusser på at Fjordkraft sender ut dørselgere som ringer på alle dører i en bygård i Oslo i våre dager. Virker lite gjennomtenkt med dørsalg ift. smittevern når bud og andre knapt nok tør gå innafor døra i oppgangen.

Svar fra Fjordkraft
26.07.2020 20.25
Hei Eric, og takk for tilbakemeldingen. Regjeringen har startet gradvis gjenåpning av Norge, og vi er glade for at våre selgere kan gjenoppta ta sine arbeidsoppgaver. De ser frem til å møte potensielle kunder igjen. Vi har informert alle aktuelle kommuner om våre rutiner for å unngå smitte, og har vært i dialog med kommuneoverlegene der vi starter opp dørsalg. De får daglig oppfølging og de har god opplæring i smitteverntiltak. Alle adresser loggføres, og hvis det skulle bryte ut noe smitte eller noen har antydning til sykdom, kan de ikke gå fra dør til dør. De kan heller ikke gå fra dør til dør om de skulle være i nærkontakt med noen andre som er syke. Nettbrettene desinfiseres ofte, og de har gode rutiner for hvordan de skal opptre i møter med potensielle kunder. Ellers følger de rutinene som er nedsatt fra FHI. Du kan derfor være trygg på at det å møte våre selgere ikke skal være farlig. Ønsker deg en riktig så fin dag videre, og takk for at du tok kontakt.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ole V. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Vært kunde i mange mange år."
2 syns denne omtalen er nyttig

Siden det var så mange negative tilbakemeldinger tenkte jeg at jeg skulle komme med noe positivt. Jeg har vært kunde med Fjordkraft i mange år. Utrolig nokk har jeg aldri hatt noen problem med dem.. Jeg kommer relativt rask igjennom til dem.. Jeg har fått det jeg har ønsket. Og mulig jeg er naiv.. men jeg stoler på dem. Til nå har dem ikke brutt min tillit til dem.. Dem har gang på gang levert. Prismatch og spotpris er en fin kombo. Men nylig har dem oppdatert appen deres. Helt genial! Jeg får kaffe til halv pris og andre goder! Helt konge! Nå mangler dem bare løsninger som Tibber.. Men uansett. Det kan være at jeg har vært veldig heldig med Fjordkraft.. Men det har gått knirkefritt og uten noen problem til nå.

Svar fra Fjordkraft
26.07.2020 20.24
Hei Ole, og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Vi setter utrolig stor pris på slike anmeldelser. Jeg antar du mener sanntidsmåling når du etterlyser løsninger tilsvarende Tibber – en liten fugl har hvisket meg i øret at dette er noe som kan komme på plass allerede i høst, så der får vi krysse fingrene. Jeg håper du fortsetter å være fornøyd med oss, og at du tar kontakt med oss og sier fra hvis dette skulle endre seg. Ønsker deg en fortsatt god sommer!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Grintete K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"ALDRI!! mer Fjordkraft i min kontakt /STYR UNNA"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig over hele fjøla , Dyrere enn snittet , Etter fakturerer og Krediterer om hverandre og til høyere pris en opprinnelig faktura. Truer med inkasso på bestridede krav. 15 forskjellige saksbehandler som kun står på sitt... Makan til møkka firma skal du lete en stund etter ....

Svar fra Fjordkraft
13.07.2020 12.00
Hei K, og takk for at du tok deg tid til å legge igjen en tilbakemelding til oss. Her skulle jeg veldig gjerne gått inn på saken din og sett hva det er som har skjedd, men siden du er anonym lar ikke det seg gjøre. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen av oss, for dette høres ikke bra ut. Jeg håper vi kommer til en minnelig løsning til slutt.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Garantert fornøyd ... not"
1 syns denne omtalen er nyttig

For en stund tilbake ble jeg kontaktet av en dørselger som ønsket å få meg over på en mer gunstig avtale. "Garantert Fornøyd" het det. Kanskje litt naiv, men godtroende om selskapet jeg har i mange å vært kunde hos. Dette har resultert i at bare siste år har jeg betalt mer enn 10.000,- med bakgrunn i differansen. Selvfølgelig får du en presentasjon av kundeservice om at sikkerhet koster osv, men historien viser jo at når sikkerheten koster alt for mye... da hører du ikke noe fra en omtenksom selger som vil deg vel. Ber du om dokumentasjon for å finne virkelig differanse, nekter dem å gi deg historiske tall i bakgrunn om at det selskapet ikke har mulighet til å bruke tid på dette.. Det skjønner jeg godt når det er snakk om en slik differanse. Tenk om noen fant ut av det. Ta en titt på denne saken. Beskriver nok hva mange havner i etter å ha hatt en hyggelig provisjonsselger på døra som bare vil deg vel. https://www.nettavisen.no/okonomi/stromgigantens-lokkepris---definitivt-en-darlig-deal/3423985648.html Prøv å klag på "garatert fornøyd" da... lykke til med deg......

Svar fra Fjordkraft
13.07.2020 12.00
Hei Bjørnar, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med tiden du har vært kunde hos oss. Vi anbefaler alltid at man setter seg inn i avtalen man blir tilbudt, og om den passer til eget bruk og ønsker. Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoeyd/) er en variabel avtale, og denne typen avtaler gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Dette føles trygt for noen, mens andre heller ønsker en spotprisavtale som hele tiden følger svingningene i markedet. Her oppfordrer vi til å velge det man selv foretrekker.

Vi beklager at vi ikke har greid å leve opp til forventningene dine. Ønsker deg en god uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefonterror"

De ringer og ringer. innrømmer selv at de lar det ringe i 20 sek før de lar det gå til neste. Rekker å ringe en gang hos meg i arbeidstid. Når jeg ber dem fjerne meg fra lista ler de rått. Burde vært nektet å selge noen ting.

Svar fra Fjordkraft
13.07.2020 09.07
Hei Tubbi, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres virkelig ikke bra ut. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice, slik at vi kan undersøke denne hendelsen nærmere. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Jeg vil bytte energiselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig info fra selskapet. Jeg forventer at selskapet som et minimum sender en mail eller melding om faktura.

Svar fra Fjordkraft
23.06.2020 10.22
Hei Ola N, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. På generelt grunnlag kan du velge mellom å motta faktura per post, e-post eller eFaktura. Sistnevnte kan opprettes når du betaler din første faktura, eller via Min Side før du mottar den.
Ved e-postfaktura mottar du fakturakopi på oppgitt e-postadresse. Jeg får dessverre ikke sjekket akkurat din sak ettersom jeg ikke har noe informasjon om kundeforholdet her, men hvis du tar kontakt med vårt kundesenter skal vi selvsagt se på det. Ønsker deg en riktig så fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dobbelfakturering, elendig kundeservice, helt på grensa til svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet til Fjordkraft i august/september 2019 da jeg og en kompis flyttet til Bergen. Vi ville ha et lokalt strømselskap, og Fjordkraft viste seg også å være rimelige. De første tre månedene gikk fint - j#%elskapet begynte i november da jeg ble dobbelfakturert; både på Vipps og i papirfaktura, med forskjellige KID numre. Jeg ringte de og prøvde å få løst dette, men den elendige kundeservicen deres kunne ikke fikse det. Etter flere purringer, og fare for inkassokrav, ble jeg *tvunget* til å betale den andre regningen. Greit nok, shit happens tenkte jeg. Men neida. I januar har de også funnet ut at de skal dobbelfakturere meg. Samme prosedyre - jeg ringte kundeservice, de fikk ikke fikset det, regningen gikk til purring og deretter innkasso: jeg ble tvunget til å betale den. Etter dette sa jeg opp abonnementet pronto. Deretter fakturerte de meg igjen - for en måned jeg ikke hadde de som strømleverandør. Dette var i Februar 2020, og i skrivende stund er det Juni. Samme prosedyre, igjen. Denne regningen gikk faktisk til inkasso, og jeg ble igjen tvunget til å betale den. Jeg har prøvd i to måneder nå og få fikset dette, med kundeservice. Det frister fryktelig å navngi de i kundeservice jeg har snakket med, men jeg tror de har mer enn nok med å takle sin egen inkompetanse. De i kundeservice sa flere ganger at de skulle "ringe opp igjen" men gang etter gang ringte de aldri. Jeg ville ikke anbefalt Fjordkraft til selveste Judas engang, og insisterer på det sterkeste at du ALDRI verver deg som kunde der. Kundeservicen er lite serviceinnstilt, elendig kompetanse/problemløsing, datasystemene er sannsynligvis kodet og lokalisert på en potet, og dobbelfaktureringer forekommer hyppig.

Svar fra Fjordkraft
23.06.2020 10.16
Hei Torbjørn og takk for at du tar deg tid til å gi en oss en tilbakemelding. Dette er en sak vi må få sett på, og jeg har tatt den videre med klagerådgiver i Fjordkraft. Han vil ta saken opp oppfølging og påse at du får et skikkelig svar, og undersøke hva som kan være årsaken til dette. Du skal selvsagt ikke måtte betale doble faktura, og så få purring på dette i tillegg. Ettersom jeg bare har ditt fornavn å gå på, ber jeg om at du sender oss en e-post til firmapost@fjordkraft.no, med kontaktinformasjon så vi kan se på din sak. Han følger med på innboksen der og tar kontakt med deg. Jeg beklager så mye for at dette ikke ble løst i første omgang, sånn skal det selvsagt ikke være. Skulle det oppstå andre spørsmål eller om det er noe mer vi kan hjelpe deg med, er det bare å ta kontakt på telefon 23006100. Ønsker deg en riktig så fin dag videre, og nok en gang, takk for din tilbakemelding. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Løgn, lureri og dårlig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av Fjordkraft som ville at samboer skulle si opp abonnementet og at jeg skulle tegne nytt og bedre abonnement. Jeg var ikke veldig interessert da dette bare virket unødvendig. Etter mye overtalelse og løfte om gratis måned gikk jeg med på det. Jeg spurte minst fire ganger om de var helt sikker på dette med gratis måned og om de garanterte at det ikke kom regning første måned. Gjett hva som skjedde; det ble den dyreste måneden noen sinne. Betalte over 4000kr totalt denne mnd. Bor i en liten leilighet der prisen aldri har vært på det nivået. Veldig ubeleilig, spesielt siden jeg var permittert. Det ble doble regninger, ikke noe gratis. Skulle lyttet til Magefølelsen og ikke takket ja til "tilbudet". Har ringt og klaget, men får bare dårlige unnskyldninger og de påstår fortsatt at jeg har fått en gratis måned, men bare på en måte. Bytter nok leverandør asap.

Svar fra Fjordkraft
23.06.2020 10.15
Hei og takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Det er lei å høre at du føler deg lurt. Ble du lovet en måned gratis strøm ved bytte, skal du selvsagt få denne. Her bør vi nok ta en kikk på hva som har skjedd da du oppgir at du bor i en mindre leilighet. Det skal veldig mye strømbruk til før faktura blir på over 4.000 kroner. Siden det ikke står oppgitt noe kontaktinformasjon her så blir det vanskelig å kommentere hva som har gått galt i ditt tilfelle. Ber derfor om at du kontakter oss på telefon 23006100 så skal vi selvsagt finne ut hva som har gått galt. Det eneste du skal betale for ved gratis strøm er nettleie som alltid kommer ved siden av strømmen på dine faktura. Denne går til lokale netteier, og er ikke noe vi tar betalt for. Vi har også utvidede fullmakter til å hjelpe med å dele opp faktura nå for tiden. Så hvis det av en eller annen årsak skulle stemme at faktura er på så mye, skal vi selvsagt kunne hjelpe med å dele den opp for deg. Ønsker deg en riktig så fin dag videre, og nok en gang takk for din tilbakemelding. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna Fjordkraft"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ren svindel. Styr unna Fjordkraft. Vil bruke alle triksene i boken for å lure deg. Ved kjøp av bolig blir man satt på en veldig dyr avtale selv om man krysser "NEI". Senere kan man ikke bytte avtale på nett og det opplyses heller ikke om hvilken avtale man er på.

Svar fra Fjordkraft
22.05.2020 10.02
Hei Arve, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er utrolig leit å høre at du føler deg lurt, for det er aldri noe vi ønsker. Vi har avtale med noen meglere, som på overtagelse enten har med et fysisk skjema for bestilling eller en iPad hvor kunden fyller ut bestillingsinformasjon. Der signerer man på at man ønsker oss som leverandør. Dette er helt frivillig. Hvis du har blitt overført til oss uten riktig samtykke er det svært viktig at du kontakter oss, slik at vi kan ta dette videre med personen som har registrert salget. Dette er på ingen måte noe som skal inntreffe.

Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å ta kontakt med vår kudneservice hvis du føler at denne saken ikke tilstrekkelig har blitt ryddet opp i.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Adrian V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ser at mange her klager på at spotprisene endrer seg fra det man har når man bestiller til noe som er dyrere med 1-5øre/kwt. Dersom dette er noe man er overrasket over har man altså ingen peiling på hvordan spotpris fungerer, dette endrer seg hele tiden, og dersom man vil ha en forutsigbar strømavtale (men som vil koste mer) finnes det andre alternativer for dette. Har ikke annet enn godt for fjordkraft. De har også super kundeservice som alltid er behjelpelig, de av dere som ikke tåler å vente 2 minutter i telefonkø har også mulighet til å chatte med de på facebook.

Svar fra Fjordkraft
05.05.2020 19.47
Hei Adrian, og takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på. Det er godt å høre at du er fornøyd med kundeservicen vår - vi jobber kontinuerlig med å være så gode som overhodet mulig på dette området. Ønsker deg en fin uke!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skjulte gebyrer og elendig service"
8 syns denne omtalen er nyttig

Selv om jeg bestilte fjordkraft med autogiro og de har registrert min epost, sender de ut papirfaktura med gebyr på 59 kr måneden istedetfor å sende en gratis pdf. Dette er ren melking av kunder. Herved bytter jeg leverandør.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hever prisen etter hvert - Prismatcher ikke engang egen nettpris"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft er som alle leverandører. Følger du ikke med så hever de prisen. Tilbud på spot var 6 øre i tillegg. Etter noen måneder økte det til 8 øre /kW. De hevder å ha prismatch. Dagens tilbud på nettsiden er 6 øre i tillegg... Ikke mye penger, men irriterende over denne småligheten til "seriøse" aktører.

Svar fra Fjordkraft
22.05.2020 10.02
Hei Arne! Det høres ut som du kan ha hatt en av våre eldre spotprisavtaler, og har sammenlignet med en av våre nyere spotprisavtaler. Da er det helt fritt frem å selv bytte til den nye avtalen, eller til å kontakte oss for å få hjelp til dette. Den gamle avtalen din hadde ingen bindingstid. Vi prismatcher ikke automatisk, men er svært behjelpelige med dette når både gamle og nye kunder kontakter oss. Her kan du lese mer om prismatch: https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/

Jeg håper dette var oppklarende!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Trippelgarantisvindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Strømfakturaen er ikke den jeg sjekker oftest, men da jeg sjekket den nylig er jeg også ilagt tulleproduktet Trippelgaranti. Når jeg prøver å kontakte kundeservice fikk jeg beskjed om at jeg hadde tegnet avtalen via en megler (selv om avtalen ble tegnet via fjordkrafts egne nettsider). Det er bare småbeløp, men jeg irriterer meg over at dette blir ilagt fakturaen uten mitt samtykke, og viser en useriøst holdning. Bye bye Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
22.05.2020 10.02
Hei Espen. Vi legger aldri til Trippelgaranti uten kunden samtykke. Vi har avtale med noen meglere, som på overtagelse enten har med et fysisk skjema for bestilling eller en iPad hvor kunden fyller ut bestillingsinformasjon. Der signerer man på at man ønsker oss som leverandør, og her er det også informasjon om Trippelgaranti. Den samme informasjonen finnes på våre nettsider, som regel via en tydelig avkrysningsboks nederst i bestillingsskjemaet.

Det er veldig leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss, særlig med tanke på at det virker som det kan ha vært en misforståelse inne i bildet.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Irritert-Forbruker
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Svarer ikke på henvendelser, vanskelig å komme frem på telefon. Sen med å endre strømprisen etter nedgang i spotpris.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.10
Hei, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Jeg ser at du skrev denne anmeldelsen like over påske, og dagene etter påsken er blant de travleste dagene på kundeservice hos oss. På det lengste hadde vi like over 2 minutter ventetid på telefonen. Hvis man ikke ønsker å vente i telefonkø kan man heldigvis også nå oss på chat eller via Facebook.

Når det gjelder spotprisen er jeg litt usikker på hva du mener, for når spotprisen endres i markedet endres den samtidig hos oss. Hvis du tenker på variable avtaler så settes prisene for disse med litt lengre tidshorisont - vanligvis 2 uker - men disse har også nettopp blitt skrudd ned.

Jeg håper dette var oppklarende. Om det er noe som helst vi kan hjelpe deg med er det selvsagt bare å ta kontakt. Ønsker deg en fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
""Garantert fornøyd" er blitt til "Garantert lurt" !!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble ble lurt trill rundt av en selger fra Fjordkraft som lovet oss rimeligste strøm. Det viste seg ikke å stemme. Dessverre fant vi ut av dette et år etter at vi inngikk avtalen. I dag byttet vi til Ishavskraft og gikk fra 60 øre til 15 øre /Kwh. Snakk om å bli lurt. "Garantert aldri mer Fjordkraft" !!

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.10
Hei Christian, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med tiden du har vært kunde hos oss. Vi anbefaler alltid at man setter seg inn i avtalen man blir tilbudt, og om den passer til eget bruk og ønsker. Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/strom/stromavtale/garantert-fornoeyd/) er en variabel avtale, og denne typen avtaler gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Dette føles trygt for noen, mens andre heller ønsker en spotprisavtale som hele tiden følger svingningene i markedet. Her oppfordrer vi til å velge det man selv foretrekker.

Vi beklager at vi ikke har greid å leve opp til forventningene dine. Ønsker deg en god uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Beste strømleverandøren jeg har opplevd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er en krevende kunde med "onkel-skrue"-tendenser når det kommer til privatøkonomien, og har i flere år praktisert å bytte strømselskapet ettersom hva som er billigst. Har erfaring med flere tilbydere b.la A-kraft, Norgesenergi, Agva,, Hafslund & GNP. Men jeg havner ALLTID tilbake på Fjordkraft igjen da de over tid har vist seg å blant de rimligste, og når de innførte "prismatch" trenger jeg ikke bytte selskap lenger heller om jeg kommer over et bedre tilbud :) Min erfaring med Fjordkraft gang på gang (siden jeg byttet ca hver 6 måned før) er utrolig bra og rask kundeservice, med tålmodige medarbeidere som tar seg tid til å besvare alle spørsmål ned til minste detalj. I tillegg har kundeservicen lang åpningstid, bedre enn majoriteten av de andre tilbyderne jeg har vært borti. I tillegg har de ingen " liten skrift" på avtalene sine med ubehagelige overraskelser, som f.eks bindingstid m bruddgebyr, forskuddsbetaling kvartalsvis(!,) eller uforståelige fakturaer. Appen deres er super også om man ønsker å følge med på strømforbruket sitt på detaljnivå. Om jeg skal trekke frem noen savn er det utvidet historikk på forbruket i appen på dagsnivå, og mer effektiv innlogging til minside.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.09
Hei Lynneth, og tusen takk for den grundige anmeldelsen! Bevisste kunder er noe av det beste vi vet. Det er godt å høre at du er såpass fornøyd med Prismatch - vi har noen kunder som benytter seg av denne muligheten svært aktivt, og det er tydelig at du er en av dem. Når det gjelder ønskene dine for app og Min side kan jeg ikke si annet enn at vi jobber med å få svært mange nye funksjoner på plass i tiden som kommer. Målet er å kunne oppdatere appen vår annenhver uke fremover, og jeg håper og tror at ønsket ditt vil komme på plass etter hvert.

Ønsker deg en fin uke!

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kundebehandler la på"
4 syns denne omtalen er nyttig

Prøvde å få prismatchet min strømavtale, som jeg har synes har vært alt for dyr. Fikk aldri svar. Ringte kundeservice og sa jeg ikke var fornøyd med min avtale. Da jeg sa jeg vurderte å bytte, la kundebehandleren (en mann) på. Tror faktisk ikke det er mulig å gi dårligere service enn det. Slik beholder en i hvert fall ikke kunder. Adjø Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.09
Hei Trond, og tusen takk skal du ha for tilbakemeldingen. Du har helt rett, slik skal det ikke være. Her vil jeg tro samtalen rett og slett har blitt brutt og at ikke kundebehandleren faktisk har lagt på, for Prismatch er noe vi aktivt promoterer og ønsker at både nye og gamle kunder skal benytte seg av. Særlig den siste måneden har vi mottatt svært mange forespørsler rundt Prismatch, og så lenge kriteriene for tjenesten er oppfylt blir disse innvilget. Men jeg vil uansett beklage for at du har hatt denne opplevelsen med oss, for jeg skjønner godt at det ikke er slik man ønsker å bli mottatt. Jeg håper du vil gi oss og Prismatch en ny sjanse ved en senere anledning. Ønsker deg en fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Leon E. D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Trist å måtte gi dem en hel stjerne - rett og slett svindel"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble kontaktet av Fjordkraft for lenge siden for å tegne strømavtale. Lovnaden var spot, minimalt påslag, gull og grønne skoger. Etter hvert ble strømregningene større enn jeg kunne ant, men vi hadde flyttet fra leilighet til tomannsbolig og tenkte at javel, slik er den nye tilværelsen. Dum som jeg var tenkte jeg at jeg har en spotavtale med et lite påslag, og at det var lite å hente andre steder. Når jeg først tar meg tid til å se på fakturaene og hva strømprisene er i dag, ser jeg at Fjordkraft har hatt mellom 100 og 200 % påslag på strømprisene alene. I oppsigelsestiden smeller de til med Fjordkraft OPPHØR og fakturerer 69 øre pr kwh i ren strøm, når de selv oppgir på sin nettside at dagens strømpris på min adresse er 6,27 øre pr kwh. Useriøst. Uærlig. Uredelig. Utrolig. Kort fortalt har jeg uvitende donerte mange tusenvis av kroner til Fjordkraft over det siste året. Jeg ønsker ikke for noen å bli utsatt for det samme.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.09
Hei Leon, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Jeg vet ikke konkret hva det er som har skjedd her, siden jeg ikke vet hvem du er og dermed heller ikke har innsyn i kundeinformasjonen din. Det blir dermed også vanskelig å gi deg et hjelpsomt svar. Jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice slik at vi kan få sett skikkelig på dette sammen med deg, og finne ut av hva som har skjedd. Håper vi hører fra deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Prismatch"
5 syns denne omtalen er nyttig

Sende de mail flere ganger om dette, men fikk aldri svar. De lover svar innen 48 timer. Byttet leverandør etter dette. Holder ikke det de lover.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.08
Hei Hans, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi beklager at vi ikke har svart deg på forespørslene dine innen rimelig tid - her vet jeg rett og slett ikke hva som kan ha skjedd, men det kan tenkes at vi var inne i en periode med svært mange henvendelser. Jeg kan forsikre deg om at vi innvilger Prismatch til alle som ønsker det, så lenge avtalene som skal matches oppfyller kriteriene for tjenesten. Jeg beklager at vi ikke greide å leve opp til forventningene dine, og håper du kannskje kan gi oss en ny sjanse en gang i fremtiden. Ønsker deg uansett en fin uke.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Supert"
2 syns denne omtalen er nyttig

Leser andre anmeldelser her om mye negativitet - har vært strøm og mobil kunde hos Fjordkraft i lang tid, ingen ting å klage på, billig strøm og mobil som er det biligste som er på markedet.

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.08
Hei Heine. Tusen takk skal du ha for tilbakemeldingen! Jeg håper vi greier å fortsette å gjøre deg like fornøyd også fremover. Hvis det skulle være noe som helst vi kan hjelpe deg med er det selvsagt bare å ta kontakt.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Petter P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Totalt useriøst selskap som plutselig fakturerer i hytt og gevær. Ingen ydmykhet for egne feil, lite løsnings-orienterte og generelt en dårlig leverandør. Gjør dere selv en tjeneste og finn et annet selskap å være kunde hos eller bytt selskap!

Svar fra Fjordkraft
21.04.2020 10.07
Hei Petter. Det er leit å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse med oss. Slik skal det ikke være. Siden jeg ikke vet hvem du er, vet jeg dessverre ikke heller hva det er som hra skjedd i situasjonen din, og jeg har heller ikke mulighet til å ta kontakt med deg. Jeg håper du tar kontakt med vår kundeservice hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Maj B. H
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Fakturerer igjen og igjen illegale gebyr!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Verste strømselskap ever!!! Fakturerer meg igjen og igjen for et gebyr på kr 500,-, som nå har steget til kr 700! OG som ble avgjort i høst at jeg IKKE skal betale!!!

Svar fra Fjordkraft
01.04.2020 15.09
Hei Maj, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er blir det vanskelig å svare på hva det er som kan ha skjedd her. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk strøm og mobil"
2 syns denne omtalen er nyttig

Leser andre anmeldelser her om mye negativitet - har vært strøm og mobil kunde hos Fjordkraft i lang tid, ingen ting å klage på, billig strøm og mobil, så enkelt er det

Svar fra Fjordkraft
26.03.2020 08.07
Tusen takk for den gode tilbakemeldingen Knut. Det setter vi enormt stor pris på. Hvis det skulle være noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det selvsagt bare å ta kontakt. Ønsker deg en god dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Fjordkraft Spotpris Web
Timespot - Fjordkraft
335 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
28 kr
1,70 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
62 kr
3,69 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
139 kr
8,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
147 kr
8,81 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura & AvtaleGiro
149 kr
8,93 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ingen betalingskrav
176 kr
10,53 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
176 kr
10,53 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
236 kr
14,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
286 kr
17,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Garantistrøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
287 kr
17,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
333 kr
19,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Forutsigbar
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
417 kr
24,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Flytende Strøm
Andre prismodeller - Fjordkraft
335 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
549 kr
32,93 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR