Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Middels
108
av 110 innen
strømselskap
30%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
181
130
51
94
597
Sorter omtaler etter
Viser av 1053 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Feil faktura, får ikke kontakt"

Jeg har fått en faktura som er neste kr 4000 for høy, og får ikke kontakt med Fjordkraft for å rette opp i det. Har sendt mail som ikke besvares. Det svares ikke på telefon, og chat er stengt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kr10,- pluss 1,6øre . Smårusk for levering."

Spotpris + fast beløp på kr10,- pr mnd og 1,6 øre pr kwt i påslag er super avtale for meg da jeg normalt har meget lavt forbruk.Årlig forbruk på ca 3500kwt etter sparetiltak.Appen kan jo alltids bli bedre. Feks. å kunne lese forbruk i nåtid. Avtalen gir mange gode avtaler for handel i nett og i live butikker. Meget hyggelige mennesker på kundesèrvice telefonen.Totalt sett meget fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Spotpris med forvaltning"

Spotpris med forvaltning er en Spotpris avtale som gir deg fordeler med at du får redusert strømregning. Avtale fungerer slik at fjorkraft selger strøm og det de klare å selge strømen dyrere for. Eller kjøpe den billigere vil du få 80% av det de klare å selge strøm dyrere en innkjøps pris. Og det kan da gi en reduksjon på strømregning med 300 kr eller mindre eller mer alt etter hva de får solgt den for. Og skulle den ikke bli solgt billigere vil du maks få 12 øre tillegg på strømpris. Men så lang har de kjente penger på salg. Så forge måned fikk jeg 88 kroner avslag. Men den sum variere med hvor mye de tjener på salg av strøm. Så til nå er jeg fornøyd. Og utfra det jeg har regnet ut vil min totale strømpris med nettleie vere ca 950 kr for november måned plus fratrekk for hva de selger strøm for med fortjeneste. Så jeg er fornøyd. Og det stemmer ikke at vib er billigere for min Spotpris nå ligger på 146 øre mot 166 øre hos vib. Og da er ikke den pris bedre. Den er 20 øre dyrere. Som gir økt reining. Så med Spotpris med forvaltning vil du få strømstøtte plus 80 % av fortjeneste av strøm salg som er solgt med fortjeneste. Så jeg er ikke enig i det bytt.no kommer med er den billigste strøm avtale som de foreslo jeg kunne bytte til. Som jeg ikke akter å gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Veldig skuffet og sint"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har spart strøm og daglig fulgt med på spotpris i appen til Fjordkraft. Har brukt ca 1080 Kwt i oktober og fikk regning på over 4.000 MER enn min kjæreste som har spotpris-avtale samme sted (og har brukt 1300 kwt). Ingen info fra Fjordkraft om denne risikoen. Har skiftet leverandør i dag.

Strill P. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Mafia!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er ekstremt skremmende at ett selskap driver mafia virksomhet her i landet!.. kundeservice er opplagt til å ikke ta imot samtaler. Ingen forklaring på hvordan den ene dagen jeg slår av alt, bokstavelig talt, så for jeg høyeste forbruk den måneden den dagen!!.. Holder dere langt unna dette selskapet

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

misfornøyd med kontakten med Fjordkraft. Stadig nye personer , og ikke får jeg fullstendige opplysninger. Har f.eks. ikke mottatt faktura på over to måneder, og ingen forklaring på dette.

Marianne S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft foreslår bytte til enda dårligere avtale enn vi har med dem i dag!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Skor seg på ugunstige avtaler for kunden."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft tilbyr IKKE kunden gunstigere avtaler i tråd med regjeringens strømstøtteordning. På spørsmål om hvorfor strømregningen går OPP når strømprisen går ned kommer usammenhengende forklaringer som er ubegripelig for kunden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Luringer."
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk anbefalt variabel strømavtale med strømtak. Dette endte opp med max kw-pris på hele forbruket, selv om spotprisen hadde vært rimligere i store deler av perioden. Omtalt på nyhetene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Defuse definisjoner på hvilken avtale de selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde fastprisavtale som gikk ut på at jeg skulle betale en fast pris pr kvt uansett når på døgnet strømmen ble brukt. Denne fikk jeg melding om at ble forhøyet. snakket med FK og de reduserte prisen til et fornuftig nivå uten å informere om at jeg hadde fått en ny type avtale.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
1 syns denne omtalen er nyttig

Føler meg lurt. Mye dyrere enn lovet, dårlig kommunikasjon, anbefaler ikke.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
"Kunndevennlig app"

Priser jeg kan leve godt med. Forutsigbar God angrefrist Unngå store svingninger Mulig avkastning,etterskuddsvis Ser jeg ser det i dag,skal iallefall prøve ,først 😉

Mustapha
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Hold unna!!!!!!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukte ca 880 kw i oktober, strømregning på 5050 kr for treroms leilighet. De skal ha over 500 øre pr.kwh

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Villedende og kynisk markedsføring"
4 syns denne omtalen er nyttig

Flytter kunder over på variabel strømavtale uten reelt og informert samtykke. En avtale som forøvrig selges inn som gunstig og forutsigbar, en avtale som er ingen av delene, og hvor kundene må ta regningen for selskapets inkompetanse. Styr unna.

Michelle
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å kontakte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk regning på 5 ganger beløpet jeg pleier å ha, uten grunn, og de er umulig og kontakte

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uforutsigbar og uten bakkekontakt"
2 syns denne omtalen er nyttig

I en spesiell tid, med behov for forutsigbarhet for brukerne, og der det gjøres tiltak på nasjonalt nivå mht strømstøtte, velger Fjordkraft å mer enn doble regninga, uten noen form for informasjon i forkant. Dette viser dårlig dømmekraft, liten forståelse for virksomhetens samfunnoppdrag og ingen interesse for den enkelte bruker. Det svares heller ikke på henvendelser. Jeg har i all hovedsak vært fornøyd m Fjordkraft, men dette har virkelig rokket ved tilliten min til virksomheten. Jeg er i prosess for leverandørbytte.

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Ble lokket inn i et bedriftsabonnement (har et org.nr. som enk.) og har betalt mer enn spotsnittet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble lokket inn i et bedriftsabonnement (har et org.nr. som enk.) og har betalt mer enn spotsnittet: Måned snitt spot fjordkraft okt.22 164,81 466,25 sep.22 448,36 481,25 aug.22 430,36 311,25 jul.22 208,62 218,34 jun.22 187,74 220,18 mai.22 206,21 234,55 apr.22 217,49 275,00 mar.22 233,8 185,89 feb.22 150,67 192,55 jan.22 175,79 218,34 2423,85 2803,59 -379,74

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Føler seg lurt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Endrer din avtale automatisk uten at du ber om det selv. Skjet stadig endringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt, og villedet."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg sa " gi meg den beste avtalen dere har da jeg har så jeg slipper alt det styret med å dobbelt sjekke avtalen" Jo da ikke no problem du må ha "Spot med forvaltning" hele familien min har fått den" sa han. Burde ha luktet lunta allerede der! Er så dritt lei denne " nye" formen for kundebehandling der selger/kundebehandler blir coachet i hva de skal si. På tide å endre kurs! Meget skuffet! Dette er et selskap som har bygget opp sitt renome' over flere 10 år, og bare på noen måneder har de rasert det til grunn.

Engangsluring
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke tilliten verdig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betaler gjerne litt for at noen som er profesjonelle på sitt område kan forvalte mine interesser til beste for meg. Jeg trodde at jeg hadde gitt min tillit til en seriøs og kompetent aktør som jeg kunne stole på i dagens vanskelige marked. I stedet opplever jeg at når spotprisen faller så gjøres det ingenting for å dempe mitt tap. Gratulerer. Dere har tjent flere tusen kroner på meg i oktober. Det er de siste pengene dere får fra meg, så kos dere med dem.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna Fjordkraft!!!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårligste valget jeg gjort i liver var å velge Fjordkraft. Vanskelig å komme i kontakt med kundeservice. Svarer ikke på henvendelser via e-post.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltringsbedrift."
1 syns denne omtalen er nyttig

Flyttet over på variabel pris uten samtykke å sender en monster regning som nesten ikke kan betjenes. Planlagt ran kalles dette for. Styr for guds skyld unna denne bedriften.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dyrt og uforutsigbart"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukte ca 800 kw i oktober, strømregning på 4900 kr, dette er ran!! Strømstøtte hjelper lite med et så grådig selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke svar tlf. Ringer, ringer over 30 min. Har ikke tid.ingen tilbake ring funksjon."
2 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke svar tlf. Har ringt flere ganger over 30 min. Ingen tilbake ring funksjon. Kan ikke sitte i tlf så lenge.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurt av Fjordkraft."
2 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft har ingen betenkeligheter med å endre avtaler uten å sørge for at dette blir godt nok kommunisert til sine kunder. Kundeservice skal man heller ikke komme igjennom på, kun standardiserte svar på Facebook. Vært kunde i mange år, aldri igjen.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR