Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,6/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
78
av 80 innen
strømselskap
14%
anbefaler
Fjordkraft
Filtrer omtaler
18
6
3
16
136
Sorter omtaler etter
Viser av 179 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Bjørn Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundebehandling"

Unngår å opplyse fakta. Sier dere er pålagt å sende oss papirfaktura selv om vi har avtalegiro. Så dere er pålagt å fakturere oss kr. 1 200,- pr år for dette? Dette er ren svindel og villedende markedsføring. Useriøst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Udugelig leverandør!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ligg unna fjordkraft! De doblet regninga etter en periode med relativt billing Strøm. Når jeg endelig gikk over til en annen leverandør sendte de meg en uforståelig dyr sluttregning. Ikke ett godt ord og si om Fjordkraft

Dagfinn M. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri fra ende til annen."
3 syns denne omtalen er nyttig

De opererer med prisgaranti. Prismatch på tilsvarende avtale. Fornøydgaranti. 100% fornøyd eller pengene tilbake. Jeg sammenlignet prisen hos Fjordkraft med strømprisen jeg betaler på hos SF Energi på hytta. I 2017 var Fjordkraft 15,71 øre dyrere pr kwh noe som ga en merkostnad på kr 2272. De 10 første månedene i år er de 17,9 øre dyrere pr kwh noe som gir en merkostnad på kr 2003.

Inger J. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Godt fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vet ikke om prisen er den laveste på markedet for det har jeg ikke sjekket. Er vel som med forsikringer en føler seg litt lurt uansett hva en foretar seg eller ikke., har ikke hatt noen dårlige erfaringer med fjordkraft som strømkunde. Kan i såfall være den gangen jeg skulle prøve mobilabonnementet til fjordkraft. Ikke kom jeg gjennom på tlf ble satt på vent de skulle ringe tilbake. En eneste ring etter en hel dag så jeg ble for sen til å ta den. Det prosjektet ga jeg opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Problemfritt kundeforhold"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har aldri opplevd tull enten med faktura eller strømleveranse. Dessuten er de rimelige og man får høy Verdi for pengene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurte min kone til å take ja over telefon salg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lurte min kone til å take ja over telefon salg, etter å ha snakket med meg prøvde hun å avbestille, men det kunne hun ikke siden abonemanget sto på meg, forde om hun hadde bestilt det. Endte med at jeg bare bestilte nytt abonnement fra en annen leverandør, men de klarte å levere strøm til meg i 3 dager og fakturerte meg 300kr for det... inkludert faktura gebyr på 49 kr... så nærme telefon svindel du kommer...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig selskap med tyver"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyre strømpriser, starta avtalen med 38øre endte opp med 69 øre etter 4 måneder, økning hver måned. Oppsigelsen er fortsatt under behandling, jeg driver å betaler for ett sted jeg ikke bor lenger. Jeg fikk samtale fra dem og nå sier dem at de ikke har snakka med meg. LITE Å FÅ GJORT DA. Styyyyyyr laaaaaaangt unna.. ikke gå i fella med attraktive tilbud og rabatter.. du taper veldig på det i lengden

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De lager kaos klarer ikke å sende regning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter klage gjorde de om min konto uten godkjennelse tok bort nettbank. Nå får jeg ikke faktura lenger i nettbanken. Har heller ikke mottatt kreditnota etter at de la inn en annen bolig i tillegg til min regning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Grenser til svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Som flere nevner avtalen Garantert Fornøyd som blir fremstilt som løpende priser. Selger lover en lav spotpris- lavere enn konkurrentene i området. Man ender med en høyere strømregning enn konkurrentene. Betydelig høyere enn historiske strømpriser på alle i området. Selvfølgelig når man ser på nivået av reklame for produktene. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindelselskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nekter å avslutte måler etter flytting. Skylder på netteier og later som de ikke får avmelding. Lyver på telefon. Få alt skriftlig.

Kjetil G
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyr straum, villeiande marknadsføring"
3 syns denne omtalen er nyttig

Eg fekk ein seljar på døra med ein avtale (Garantert Fornøyd) som skulle vera veldig god, og berre for eit avgrensa tal forbrukarar som fekk slikt besøk på døra. Eg takka ja til tilbodet, fordi eg trudde på lovnaden om at dette var eit verkeleg godt tilbod med låge straumrekningar frå eit lågprisselskap. Det vart framstilt som om eg var garantert å få noko nær den beste straumprisen i landet. I dei tre månadane eg har vore kunde hos Fjordkraft, har straumprisen heile tida vore høgare enn tilsvarande avtalar hos det lokale kraftselskapet. I tillegg har eg fått eit heilt absurd påslag for papirfaktura, som eg ikkje vart informert om på førehand. Me har heldigvis følgt med, så me har ikkje rukke å sløsa meir enn nokre få kroner på dette lureriet enno.

Sølvi I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skyhøy august faktura med økt kwh/time uten bruker fikk beskjed. Dårlig forklaringer og skylder på BKK.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk solgt et produkt på døra "Garantert fornøyd", variabel strømpris. Prisgarati mot andre selskaper. Jeg sjekket i dag da jeg syntes strømregninga var høyere enn forventet - viser seg at de selv har et billigere strømabonnement med variabel strømpris! Jeg ringte og snakket med kundebehandler og fikk forklart at jeg hadde misforstått hva en slik prisgaranti var. Det gjaldt i forhold til andre selskaper, ikke deres eget.. Der kunne jeg aldri få en slik garanti da det stadig kommer nye produkter. Jeg ga tilbakemelding om at Fjordkraft-rabatten fra NorgesTaxi heller ikke stemmer. Har nå skiftet strømselskap i kveld. Fjordkraft er bare lureri.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøs strøm leverandør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hooooooold dere unna Fjordkraft.
Har betalt 20 000 kroner i løpet av 4 mnd. fra januar til april for å bli kvitt de og bytta de i 14 april. Plutselig for jeg en faktura fra Fjordkraft i Oktober på 1000 kr for mai mnd. WTF, det er svindel.
Byttet til Norges energi og der er jeg fornøøøyydd.
Fjorkraft=Svindel

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fjordkraft følger ikke opp sine kunder eller potensielle kunder"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter mye rot og surr med en bestilling, ble vi aldri informert om at ting ikke var på plass. Byttet glatt over til noe helt annet som fulgte oss opp på en god måte. Fjordkraft ville prøve på nytt, og sendte et relativt godt tilbud med lovnader om at de skulle være flinke på å kommunisere og informere, og at det jeg tidligere hadde vært utsatt for var en engangshendelse. Fikk et tilbud på e-post, og hadde spørsmål knyttet til dette. Sendte flere forespørsler, men fikk aldri noe svar tilbake. En slik leverandør av strøm kan ikke jeg leve med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel - fastpris som stiger hver måned"
1 syns denne omtalen er nyttig

Såkalt fastpris som stiger hver måned. Ble lovet 199. Så var det til slutt 849. Sa opp abonnementet. Får krav på 2500...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyr strøm!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter at jeg byttet til fjordkraft, gikk strømregninga betydelig opp. Sier opp så snart bindingstiden går ut siden avtalen tegnet ved et kjøp på Elkjøp (lokketilbud) Never again!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Pris er dyrer en du forventet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde de i veldig lenge var godt fornøyd med de men etter de nye målerene kom stod ikke den avtalen jeg hadde med de rett. og heller ikke rett info fikk jeg heller ringte til de og de sa jeg hadde ringt for mangen ganger har ikke problemene vært løst hos deg eller fått den hjelpen du trenger. For meg er det lettere og snakke enn og skrive.
Anbefalte alle og ha de nå kommer jeg til og si ta andre.

For jeg fikk aldri vite hvorfor det var så mye dyrer. De ringte bare meg sa ikke ring så mye har vi ikke hjelpet deg nok. vi har flere og hjelpe og. La bare på gadd ikke snakke med de og de bare brytet avtalen med meg og de. Alle de jeg har sagt gå til fjordkraft de er bra kommer jeg nå til og si videre styr unna de.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
""Fastpris" avtale til rundt 90øre pr kwh."
2 syns denne omtalen er nyttig

Startet på 549 i måneden (noen og 30 øre) i fastpris. Så gikk den opp til 1199 og nå til latterlige 1700 kr i måneden med pris på rundt 90øre kwh. Det er jo helt sykt, useriøst selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dørsalg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det kom en dørselger fra Fjordkraft på døra. Jeg sa at jeg ikke var interessert, men han insisterte på å få 20 sekunder. Flere ganger underveis i samtalen sa jeg at jeg ikke var interessert i å bytte strømleverandør. Etter iherdige forsøk på på å få meg til å bytte sa jeg fortsatt nei, da sa han "Hvorfor ikke? Gjør du dette bare for å være vrang!!??"

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Opplyser om feil priser"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk en selger på døren. Han hadde en pad med seg og viste frem "alle" de andre konkurrentene, og hvor dyre disse var ifht Fjordkraft. Viste frem standard avtale prisene til alle, som var helt klart over deres priser. Det han ikke viste frem var SPOT prisene. Vi har Fortum idag, som ligger pr idag på 0.45 inkl mva pr kw. Han viste frem standard prisen for alle andre (Fortum har ikke standard priser) , og disse var fra 0,75-0,83, og Fjordkraft ligger på 0,70. Så jeg trodde jeg kunne tjent ved å bytte. Men etter litt research i hva slags avtale jeg hadde idag (altså SPOT pris avtale hos Fortum), så skjønte jeg fort at jeg ville bli lurt trill rundt om jeg hadde tegnet ny avtale med Fjordkraft. Hadde neste dobblet regningen mine om jeg hadde valgt Fjordkraft. Sjekk hva du har idag FØR du signerer noe. Ikke ta alt for god fisk og man får det presentert slik som jeg gjorde. SPOT prisene har lønnet seg de siste 20 årene, så sjekk om du faktisk har det idag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"ELENDIG kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fjordkraft må være blant selskapene i Norge med dårligst kundesebehandling. Service er totalt fraværende. Ikke velg fjordkraft.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sender regningene dine feil med vilje for at du skal få inkasso"
2 syns denne omtalen er nyttig

Svindel svindel svindel!!! Sender regningene dine feil med vilje for at du skal få inkasso enda du betaler alt ned avslutter så sender dem meg enda inkasso.. mange mnd siden jeg avsluttet abbonementet og flyttet. SVINDEL saken blir Snart anmeldt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Behandler ikke klager seriøst."
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk selger fra Fjordkraft på døra som lovte billigere strøm uansett hvilken pris vi hadde fra før. Hadde Fjordkraft fra tidligere også. Viste seg at vedkommende dørselger kun skiftet abonnementet over fra meg til kona på samme strømavtale og pris. Dette ble tatt opp med Fjordkraft. De har lovt å se på saken/lureriet, men kommer aldri med noen tilbakemelding på hva de har foretatt seg i saken. Har purret på svar, men ingen ting skjer. Får SMS’er med spørsmål om hvor fornøyd vi er med Fjordkraft sin behandling. Svarer dårlig, men ingen ting skjer uansett. Fjordkraft må kunne sies å være totalt useriøse. Har nå satt igang med bytte av leverandør.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Virker som om de er «bestevenner» med Kredinor, og melker naive normenn for penger! Får regninger fra kredinor hver mnd, uten å få purring fra fjordkraft først!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR