Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Er klar over at man må følge med avtalene sine, men det blir ikke alltid til i en hektisk hverdag. Oppdaget tilfeldig at vi hadde en gammel strømavtale med Fjordkraft med uheldig prising (i praksis dobbel spotpris). Har fått en rekke "Fjordkraft fordel" e-poster ila. kundeforholdet (shoppingrabatter), men ikke noe info om at vi kunne få en bedre avtale. Nå har vi vært melkeku lenge nok og bytter.
Jeg byttet strømleverandør pga dårlig kundebehandling. Fjordkraft maser utrolig på sine kunder, via meldinger, mailer og tlf. Hvis man har ringt dem, blir man automatisk oppringt der man blir spurt om å vurdere samtalen. De ringte hele 5 ganger på en dag for å få meg som kunde til å bli værende hos dem da jeg valgte å bytte. Jeg tror jeg mottok opptil 10 sms på en dag, da jeg ble kunde. Dette er jo helt uholdbart.... I tillegg kommer det flere brev i posten med div nyheter som f. eks: "Vi har slått sammen regningen fra nettleie og strøm i en regning" uten at man som kunde har bedt om dette... Glad for å ikke lenger være kunde der.
Billig strømleverandør, hatt de i ca 2 år nå! Har sjekket priser andre steder men fjordkraft er biligst.
Vi har brukt fjordkraft i flere år uten at det har vært noe tull. Vi har flyttet og fått flyttepakker, endret avtaler etter ønske og det har vært helt uproblematisk. Kundeservice har svart tilfredsstillende når det har vært noe og fakturaer har alltid vært oversiktlig og lett å kontrollere. Alltid betalt på etterskudd. Ingen "sjokk-fakturering" som noen selskaper driver med.
A salesman visited us on door and presented offer. After knowing we have agreement with other company for several years, he suggest to change company every second year. We very suspect and asked to send offer by email and decide later. After some days, we got email informing we are already their customer!? Sent email and sms nearly everyday asking reading of power-meter, until they got one we sent to BKK. We are given an agreement without asking. Leaving bad impression... First bill was higher than we had with previously company. Slow response on Chat. I got different answers on the same question depending which personnel online, seems not professional. Cant believe such large company drives to this direction.
Etter NRK-FBI sitt program 16.11.2016 sjekket jeg strømavtalen jeg hadde med Fjordkraft som viste seg for 2 år siden å ha byttet til en langt dyrere avtale uten å gi beskjed. Da jeg umiddelbart valgte å bytte til en annen strømleverandør ble jeg oppringt fra Fjordkraft-kundeservice som var særdeles frekk og aggressiv. Vil fraråde andre til å inngå avtale med Fjordkraft.
Ved spørsmål om hvorfor strømregningen er urimelig høy og fordelt på tre giroer som alle skal betales i løpet av samme uke, svarer telefonvakten på en meget uforskammet og arrogant måte. Ingen bedrift er tjent med slike ansatte. Denne telefonsamtalen foregikk mellom kl. 16.00 og kl. 17.00.
Elendig på fakturering, sender regninger med utstrakt bruk av gebyrer, opplyser ikke om dette.
Ble oppringt av en selger tidlig i oktober hvor jeg fikk presentert en avtale. Ba selger sende dette pr mail eller sms, noe som ble gjort etter mye mas. Fikk en sms hvor avtalen stod, og at jeg måtte bekrefte ved å sende et kodeord tilbake. Sendte aldri noe bekreftelse da jeg var godt fornøyd med trønderenergi. Èn måned etterpå fikk jeg en regning fra trondheim kraft (som er fjordkraft). Ringte kundeservice å lurte på hva i alle dager dette skulle være, og da bekreftet kundekonsulent at det var gjennomført råsalg. Ble enig med konsulenten at faktura skulle slettes og skulle bare se bort i fra alt fra dem. I dag fikk jeg en purring på denne, med inkassovarsel. Kontaktet kundeservice igjen og møtte på den FREKKESTE og mest SPYDIGE jenta fra Bergen. Ble bedt om å bare betale faktura inntil jeg hørte noe annet. Styr unna dette selskapet!! Bare lureri!
Fjordkraft overførte meg til en annen avtale uten at jeg bestilte det med en tilleggstjeneste. Dette skjønte jeg når jeg fikk en melding på det. Så kontaktet jeg dem flere ganger for ønske om å slette den avtalen og få tilbake min tidligere avtale. Hver gang jeg kontaktet på chat, avsluttet de samtalen. På telefon klarte de ikke å svare på hvorfor, men bare tvang meg til å betale. Avtalen jeg hadde var spotspris. Den nye avtalen var jevn strømregning så jeg betalte et fast beløp og dette ble ikke løst før to måneder. Tilslutt byttet jeg strømleverandør. Jeg er utrolig lei av Fjordkraft og sine kundeservice.
Ved avtaleinngåelse, pr. telefon, fikk jeg vite nøyaktig hva jeg fikk - og det har jeg fått. Syns ikke Fjordkraft er spesielt mye billigere enn alt annet, men det viktigste for mange er jo å til en viss grad kunne ha oversikt over de ulike utgiftene i husstanden...
Ba om tilbud fra flere og Fjordkraft gav tilbud. De sendte en e-mail som gav inntrykk av at vi allerede hadde inngått avtale med dem. Svært aggressivt. Vi ringte og gjorde det klart at vi ikke var interessert. 3 uker etterpå fikk vi brev om at de hadde kredittsjekket oss. Anbefaler å holde dere unna denne leverandøren. Får dårlig karakter av forbrukerombud.
Fikk en "Garantert fornøydavtale" der i skrivende stund. Strømmen er litt billigere enn spotpris. Jeg har kun et påslag på kr 19 pr mnd. pr måler, har i alt 8 målere og har byttet leverandør ofte. Tar en sjekk om ett år igjen.
Trippelgaranti høres sikkert forlokkende ut, var ikke klar over hva det var før det ble trukket 1,5 kroner dagen. I tillegg til mnd avgift på 39 kr/mnd. Må være markedets dyreste strømabonnement med masse gebyrer.
Jeg valgte å bytte over til tidligere leverandør, fikk et godt tilbud og ønsket derfor å se dette ann. Avtalen med Fjordkraft var fastpris. Da jeg fikk sluttregningen, fikk jeg beskjed om at jeg måtte betale for to tidligere mnd, som jeg allerede hadde betalt for iht avtale. Kundebehandler sa de ikke hadde fått avledninger fra netteier på lenge, noe som er helt utenfor min kontroll, og da jeg påpekte dette fikk jeg beskjed om at det var mitt eget problem. Jeg opplevde kundebehandler som særdeles frekk, og lite villig til å finne en løsning som fungerer for alle parter. Summen er ikke stor, men jeg opplever dette som en måte å "straffe" på, for at jeg går over til annen leverandør. Jeg har gjort alt iht avtale, og må plutselig betalte det dobbelte!! Jeg går aldri tilbake til Fjordkraft, og vil heller ikke anbefale dem til andre, ens ærend pga kundebehandler.
Veldig fornøyd med de jeg har snakket med på kundeservice. Vurderte ett bytte en gang i tiden, men fikk da avkortning uoppfordret da jeg selv konkluderte med å bli etter å ha tatt en gjennomgang.