Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
DNB Bank
1.4
1 299 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

DNB Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
1 299 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#117
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#117 av 118 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 1 299 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
119
56
57
128
939
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Et gufs fra fortiden

Omtale av  Nyseth H

Ble tvunget over på DNB's nettbank da de tok over Sbanken. Det føles som å gå 14 år tilbake i tid ift grensesnitt og brukervennlighet på DNB's tjenester. En "dinosaur" som DNB burde ikke få lov til å begrense folks tilgang på intiutive og moderne bankløsninger.

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 17:02

Hei! Så kjedelig at du er misfornøyd med nettbanken vår. Vi jobber stadig med å utvikle oss, og håper du kan bli fornøyd i fremtiden. /Lisa

Dårlig rådgiving

Omtale av  Christian S

Blei lurt opp i stry av en kunderådgiver når det gjaldt pensjonsparing/investering for noen år tilbake

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 16:54

Hei, takk for tilbakemelding. Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Hvis det er noe vi kan hjelpe deg med kan du gjerne kontakte vår kundeservice, så håper jeg vi kan rette opp inntrykket du sitter med. /Lisa

Styr unna

Omtale av  Kj

Dnb har kjøpt op Sbanken og har ødelagt banken, appen osv Appen dekker ikke mine behov.. må inn på dnb nettbank for å forsøke å fikse dette Blant annet utenlandsk betaling er ikke mulig Styr unna

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 17:01

Hei! Så kjedelig at du er misfornøyd med appen vår. Vi jobber stadig med å utvikle oss, og det kommer mer :-) Håper du kan bli fornøyd i fremtiden. /Lisa

Dårlig brukersnitt

Omtale av  Anette

Lite oversiktlig. Hadde to Ask konto men de er nå kun en. Dårlig oppsett på nettbank. Vanskelig å si opp visa kort.

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 16:52

Hei! Er litt usikker på hvilket problem du har med ASK. Gjerne kontakt kundeservice dersom du mener at det er noe som mangler, så kan de hjelpe deg med å sjekke opp i dette. Kundeservice kan også hjelpe deg med å avslutte visakort :-) /Lisa

Den slemmeste Banken

Omtale av  Andree

Det var en gang en bank som var veldig populært. Denne banken het Skandiabanken. Etter hvert bytte banken navn til SBanken. Dette gjorde ikke noe med populariteten. Hver gang kundene ble spurt hvilken bank de likte best så sa de Skandiabanken eller senere SBanken. Lånene var billige, gebyrer hadde de ikke. Fondene var også billige og hadde et stort utvalg. Alle kunder ble behandlet likt og fikk like betingelser. Denne banken var så populært at andre banker var misunnelige. I Oslo var det en stor ond bank. Den er kalt for DnB. Kjent for å være først med å sette opp utlånsrenta og sist med å sette den ned. Masse gebyrer og de har til og med blitt dømt for å ha lurt spare kunder. Har du masse penger hjelper de deg gjerne med å gi deg bedre betingelser enn restene av de vanlige kundene. De vanlige kundene kan betale masse i både renter og gebyrer. Hver gang kundene ble spurt hvilken bank de liker minst var det akkurat denne banken her. I toppetasjen sitter den del folk som såper inn fete bonuser når dem skviser de vanlige kundene for mest mulig penger. Disse like selvsagt ikke at kundene våget å si at de likte DnB like godt som den gode gamle Skandiabanken. Dette ville de gjøre med. "Hva kan vi gjøre sånn at ikke SBanken er alltid den mest likte banken i hele riket?" Så drøftet de hva de kunne gjøre. Noen forslå: "Hva med om vi ikke alltid er først med å heve renta og sist med å sette den ned? Hva om vi slutter å lure sparekunder? Hva om alle får like gode betingelser? Hva om vi har, og bare la meg si det, kundeservice?" Latter oppstår i hele toppetasjen av DnB sitt bygg. Noen spyttet kaffen over bordet andre falt fra stolene sine. Så kom vekterne inn og fjernet mannen fra toppetasjen. Ryktene sier han ble satt til å vaske kundetoaletter. Når dem endelig klarte å snakke igjen uten å bryte ut i latter stakk dem hodene sammen igjen. Så gikk det et lys opp for noen. "Hva om vi, og vær så snill ikke kall vekterne på meg også, kjøper SBanken, tvinger dem til også å øke rentene først og sette den ned sist. Har forskjellsbehandling mellom kunder, øker fondprisene ,og etterhvert så legger vi den ned?" Stor applaus oppstå. Den slemmeste av de alle, administerende direktør selv hoppet på bordet og danset rund. Når den onde banken så gikk ut i mediene og sa at de skulle fjerne SBanken og kundene sa at de ikke ønsket dette sa den slemmeste bankdirektøren: "Kundene må gi oss en sjanse ellers så kan de alltid finne seg en annen bank." Og her er vi i dag. Bedriftskundene ble tvangsinnlemmet i DnB enten de ville eller ikke, barnekontoen tilhører fortiden, Applepay ville ikke DnB har noe av, renta går opp kjappere. Nettbanken er borte og appen er erstattet av en kopi av DnB sin App. Og Fondsparingen er blitt dyrere. Logoen og merkenavnet til SBanken henger i en tyn tråd og kommer til forsvinne om ikke alt for lenge. Og den slemmeste bankdirektøren sitter på kontoret sitt og er kjempefornøyd med seg selv.

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 17:13

Hei! Leit å høre at det er dette du tenker om oss. Du har full valgfrihet på hvilken merkevare du ønsker å bruke, men det vil bare ikke være mulig å bruke produkter og tjenester på tvers av merkevarene (Sbanken og DNB) samtidig. Du må gjerne ta kontakt med kundesenteret dersom du har spørsmål eller det er noe vi kan hjelpe deg med. /Lisa

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Umulig å planlegge økonomien.

Omtale av  Liv M. B

det trekkes ukjente beløp fra min konto helt vilt å gjerne til tider man har veldig lite penger på konto, satt av til mat!

Svar fra DNB Bank
02.04.2024 16:48

Hei! Dersom det trekkes ukjente beløp fra kontoen din må du sperre kortet ditt i nett- eller mobilbanken. Der kan du også bestille nytt kort. Du kan kontakte kundeservice via innlogget chat eller telefon 91504800, så kan også de hjelpe deg med dette. /Lisa

Dårlig på alle fronter hvis man ikke står i kursiv hos banken

Omtale av  Niels O. D. G

Kun for de rike, og store bedrifter. Hvis man ikke kjenner noen i banken eller har en stor positiv formue, er ikke dette banken for deg. Betingelser på produktene er kun basert på trynefaktor og ingen likhet mellom kundene. Vanlige forbruker sponsor de rike kundene slik at de kan stå på VIP tribunene sammen med Dnb. Forferdelig nettbank og App som stort sett har driftsproblemer, og er en av de tregeste på markedet.

Svar fra DNB Bank
27.03.2024 09:59

Hei, det er leit å høre dette er hva du tror om oss. Vi tar i mot alle som skulle ønske å bli kunde i DNB, uansett om de har mye eller ikke fult så mye på konto. Vi er ikke kjent med at vi har mye driftsproblemer, det kan selvfølgelig oppstå tekniske problemer her og der, men dette skjer heldigvis med store mellomrom. Om du personlig har opplevd mye problemer oppfordrer vi alltid våre kunder til å ta direkte kontakt via chat i nett- eller mobilbank eller ringe oss så vi kan feilmelde slik. Vi forventer at en feil som påvirker en individuell kunde, er fikset og løst innen 3 virkedager :) /Vinjar

Unngå hvis du vil ha kundefokus og bra priser

Omtale av  Jan J

Logg unna denne kundefiendtlige banken. De har ikke kunden i fokus, og har dyre tjenester. De siste årene har jeg hatt både privat og bedrifts-konto i SBanken, med lån, sparing, fond, mobilbetaling, barnekort mm. Først legger DnB ned bedriftsbanken, jeg blir tvunget ut (valgte Folio). Like etter fjerner de barnekort. Jeg flytter barnekonti til Sparebank1. Så fjerner de Apple Pay, jeg flytter lønnskonto og sparing til Bulder. Dessverre er SBanken, en gang beste banken i Norge, nå rasert under kontroll av DnB.

Svar fra DNB Bank
25.03.2024 14:45

Hei, takk for tilbakemelding. Leit å høre du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Du kan velge hvilken av de to merkevarene du ønsker å bruke. Det stemmer at noen tjenester/produkter nå kun vil være tilgjengelig hos en av merkevarene, som f.eks. kort til barn, men selv om barna flyttes til DNB kan du selv bruke Sbanken og ha oversikt der. Gjerne ta kontakt med kundesenteret dersom det er noe som er uklart, så hjelper vi deg videre. /Lisa

Kastet ut av egen bank

Omtale av  Kristian

Jeg hadde vært kunde i Sbanken og i DNB i over 20 år. Så kjøpte DNB Sbanken, og da kastet de meg ut. Å bli *kastet ut* av banken min er virkelig noe av det mest hårreisende, kundefiendlige, og absurde jeg noen gang har opplevd. Tenk om Kiwi hadde kastet meg ut av butikken sin og sagt at jeg ikke har lov til å komme inn der, jeg må gå på Rema lenger ned i gata. Og det er en bank! Det mest stabile som finnes. Det er en kundebehandling som er helt ufattelig! Det er ikke så mye mer å si egentlig. Hvordan banken fungerer er egentlig ganske irrelevant, for man må jo først kunne være kunde der. Og forbli kunde. Hvem vet hvem de kaster ut neste gang, det kan være deg. Jeg vil til slutt benytte muligheten til å kommentere på svarene som DNB har gitt til tidligere anmeldere som også har omtalt Sbanken/DNB-oppkjøpet. Svært mange av disse svarene går ut på å opplyse anmelderne om at de skal: 1) Gi dem en sjanse til å bli bedre. 2) Kontakte support for å se om det fins løsninger som gjør opplevelsen bedre, eller høre innspill. 3) At bankene er to ulike merkevarer og man står fritt til å velge hvilke av DNB og SBanken man vil benytte. Disse svarene viser en mangel på respekt for kunden, ettersom de unngår å belyse problemene som tas opp i anmeldelsene. 1) Om DNB kan bli bedre eller ikke har lite å si, ettersom det er Sbanken jeg er og forblir kastet ut av. Dette blir gjort enda verre av at *andre* får lov til å bruke den! Det føles som diskriminering. 2) Å høre på innspill er jo heller ikke noe de gjør, ettersom det er selvinnlysende at det som har skjedd er nøyaktig det folk fryktet, og advarte om, men de ble ikke hørt (personlig var min spådom at de skulle stenge Sbanken fullstendig, men dette er jo nesten det samme). Har DNB et overbevisende argument for hvorfor det skulle endre seg nå? 3) At man står fritt til å veldig hvilke banker (merkevarer som de kaller det) man vil benytte, er i beste fall misvisende, i verste fall uærlig. Det er ikke to ulike merkevarer man kan velge fritt mellom. Det er to *ekslusive* merkevarer, der man kan velge én, ikke begge. Og denne opplysningen, at du kan velge én av dem, kommer som et svar på kritikk av at... man bare kan velge én av dem..? Svaret er det samme som spørsmålet, når man først ser gjennom den misvisende fremstillingen. Hvis du er en DNB-representant, og er i ferd med å svare på denne anmeldelsen, se en gang til på det jeg har skrevet over, og prøv å ikke gå i samme fella. Husk at problemet her er ikke hva man kan foreta seg i den gjenværende banken. Problemet er hvorfor man har blitt kastet ut av den andre. Vær ærlig på hvorfor dette er blitt gjort, ellers så er det bedre å la være å svare. For å bruke butikk-analogien igjen: Samme hvor mye bedre dere gjør livet mitt på Rema, så kommer jeg fremdeles ikke inn på Kiwi, samtidig som jeg ser andre gå inn der. Det gir ikke en god kundefølelse.

Svar fra DNB Bank
22.03.2024 15:41

Hei. Takker for tilbakemelding. Du kan velge hvilken av de to merkevarene du ønsker å bruke, men det stemmer at du ikke kan bruke begge. S-banken er blitt et konsept av DNB, og du kan sammenligne S-banken med kundeprogrammene våre. Det er heller ikke mulig å ha flere enn et kundeprogram av gangen. Du må gjerne ta kontakt med kundesenteret dersom du har spørsmål eller det er noe vi kan hjelpe deg med. /Mariell

Kontroll UTV er ubrukelig!

Omtale av  Roger

Værste bank. Kontroll UTV tar veldig lang tid for å svare og kan kun kontakte dem gjennom Mail men svarer ikke. Skaff dere tlf nr dere er skikkelig dårlig med kunder. Det er oss som kunder som stoler på dere og har valgt DNB men det de skal gjøre er å drite i. Ta så stram dere opp for dette er ikke greit!

Svar fra DNB Bank
22.03.2024 14:05

Hei. Tusen takk for tilbakemelding. /Mariell

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Bytt fra DNB

Omtale av  Terje

Mye høyere lånerente enn konkurrentene. Litt lavere rente på brukskonto. Bra med bonus til egne ansatte.

Svar fra DNB Bank
21.03.2024 12:36

Hei! Ta gjerne kontakt med kundesenteret om du ønsker å sjekke opp i lånerenten, og ikke allerede har gjort det. Så kan vi se om det er noe vi kan gjøre der :-) /Frida

En bank (kun) for storkapitalen

Omtale av  Fast A. 4. Å

DnB brukte 8 måneder, flere søknader i nettbank, 1 formell klage i nettbanken og 5 kundebehandlere på å til slutt komme med uklare (!) svar rundt finansieringsbevis og boliglån. Tross nesten ikke-eksisterende gjeld, fast 100 % jobb og et kundeforhold som har vart i snart 40 år. Trege på å svare, roter vekk e-poster. Ekstremt dårlig kundeservice. Førte til bankbytte for både meg og partner. Bare å holde seg unna om man er "kvinnen eller mannen i gata".

Svar fra DNB Bank
20.03.2024 14:27

Hei! Det er veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi ønsker å forbedre oss, og setter pris på tilbakemelding. /Tonje

Elendig kundeservice!

Omtale av  Stine M

Elendig kundeservice! Kundebehandlere som til stadighet gjør feil, men vil ikke ta eierskap. Som kunde synes jeg det er forkastelig på hvordan dere håndterer saker. Når dere gjør en feil kan man forvente som kunde at dere vil gjøre det dere kan for å rette opp feilen. Det er fult forståelig at en kundebehandler kan gjøre feil, men når 3 forskjellige kundebehandlere hos dere både har gjort feil og ikke prøver å løfte én finger for å hjelpe, nei da mister dere meg som kunde.

Svar fra DNB Bank
18.03.2024 14:00

Hei! Vi ønsker gjerne se nærmere på denne saken. Siden vi ikke har innsyn i hvilken sak det gjelder her på bytt.no er det fint om du kan ta kontakt med oss enten på telefon eller chat, slik vi får ordnet opp. Slik skal det ikke være :-) Håper du vil gi oss en sjanse til å få sett hva vi kan gjøre her. /Frida

Altfor treige!!

Omtale av  Ole D. N

Hei, hva er svartiden på den utv avdelingen deres, jeg har nå venta på at de skal føre over mine resterende midler i 2 uker!!! Har vært uten penger i to uker, mangler nå penger for livsviktig medisin til dama mi og mat til katta mi, få no ordentlig organisering på de tullingene oppover erru snill

Svar fra DNB Bank
18.03.2024 14:01

Hei! Så leit å høre at du har hatt problemer med å få overført. Vi vil gjerne se nærmere på saken og hjelpe deg med dette. Ta kontakt med oss på telefon eller chat, så får vi sjekket det opp videre. /Frida

Norges griskeste bank?

Omtale av  Jan L

Lei av høye gebyrer og uredelig selskap byttet jeg bank. Ved overføring av fond og aksjer viste det seg at DnB tar flere hundre kroner i gebyrer per post noe som gjorde at bankbyttet endte opp med å koste meg mange tusen kr. Vil aldri benytte meg av denne griske banken igjen

Svar fra DNB Bank
15.03.2024 13:57

Hei. Leit å høre at du har byttet bank. Når det kommer til gebyrer så er det forskjellig fra bank til bank på hva og hvor mye man tar gebyr for. Her kan DNB ta gebyr for noe andre banker ikke tar for, og omvendt. Vi opplever at vi totalt sett har konkurransedyktige priser. Du finner disse opplyst i vår prisliste her: https://www.dnb.no/hjelp-og-veiledning/pris?tms_click=nav_key_p_prisliste. /Betina

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Ingen hjelp

Omtale av  Attal

Sendt Mail til kontroll.utv for 14 dager siden ettersom at de har sperret kortet mitt og kontoene mine, noe som gjør at jeg ikke får kjøpt mat eller betalt regninger.

Svar fra DNB Bank
14.03.2024 11:00

Hei, Attal. Det er leit å høre at du ikke har fått den hjelpen du trenger. Jeg har full forståelse for at dette er en kjedelig situasjon. Vi prioriterer disse sakene fordi vi vet at det kan være vanskelig å stå uten tilgang til midler i en periode. Når man sender e-post pleier man normalt å få svar innen kort, så jeg er ikke helt sikker på hva som har skjedd her. Send oss gjerne en ny e-post i tilfelle den forrige aldri kom frem. Håper og tror at det da ordner seg fort! /Hilsen Even

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR