Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
104
av 105 innen
bank
24%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
43
21
21
44
159
Sorter omtaler etter
Viser av 288 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"

Håpløst å komme i kontakt med. Ingen chat som fungerer. Ingen som svarer på tlf. Rett og slett elendig kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig"

Vi har prøvd å endre admin i banken siden Desember og vil du ikke tro, at til dags dato er dette fremdeles ett problem å få til! Vi har sittet utrolig mange timer i telefon med kundeservice og fått beskjed gang på gang at ting skal være i orden nå, men det er det aldri. Vil absolutt anbefale folk å ta laaaang avstand fra DnB og finne seg en annen bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Lite hyggelig telefonsamtale"

Ufyselig kvinnemenneske jeg snakket med på telefonen. Hun ringte meg angående refinansiering etter at jeg sendte søknad. Det er HELT greit at jeg ikke fikk lånebeløpet jeg ønsket, men hun var lite hyggelig og ønsket ikke å høre på hva jeg hadde å si. Negativ tone og til tider freidig. Hun burde ikke jobbet med mennesker. Ønsker ikke lenger å være kunde etter denne samtalen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant"

DNB tjener penger så det griner etter men er ikke villig til å i nærheten matche andre bankers rente, selv om man er førstegangslåner og ung - i programmet BLU. Ellers er de fin på design og brukervennlighet i portalen. Men de prioriterer som alle andre å drysse milliarder på de som har aksjer på bekostning av Ola Nordmann. Tok også 3 måneder å få svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Måtte dessverre innom DNB på majorstuen å bestille kodebrikke, fikk først beskjed om å bruke selvbetjening (umulig uten kodebrikke) etter og omtrent ha kranglet meg til å prate med en kundebehandler ble jeg omtrent ledd opp i ansiktet av den unge rådgiveren som sikkert ikke var en dag over 21, skulle ønske det gikk an å gi minuspoeng.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"God bank – Elendig nettbank"

Bruker til vanlig Sbanken (tidligere Skandiabanken), siden nettbanken til DNB er så elendig. Bedriftsnettbanken til DNB er faktisk enda verre enn nettbanken for privatpersoner. Sbanken er også ofte billigere og har langt mer oversiktlige priser. Kundeservice er DNB derimot utrolig gode på. Jeg er ofte av slaget som har en del mer avanserte spørsmål (de enkle spørsmålene kan man jo stort sett Google seg fram til). F.eks. har jeg spurt både Sbanken og DNB om bl.a. hvordan valutakursene for Visa og Mastercard transaksjoner blir beregnet og hvor stor spreaden er. Og da ASK ble lansert, spurte jeg begge selskapene om de gevinstbeskatningen ble realisert om man senere ville flytte ASK-konto til en annen bank. I begge bankene greide ikke kundeservice å svare på spørsmålene mine, men DNB sendte i begge tilfeller spørsmålene mine videre til noen som viste og greide å gi meg et fullgodt svar neste arbeidsdag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skammelig dårlig kundeservice"

Byttet til DNB i januar da de liksom skulle være best på markedet, men enn så lenge har jeg overhode ikke vært fornøyd. Nettbanken fryser jevnlig og kundeservicen er så skammelig at det nesten ikke skulle vært lov. 2 av 3 personer jeg har snakket med har vært rett og slett udregelig, og ikke fikk jeg noe hjelp heller. Bytter tilbake til min gamle bank, styr unna DNB

Unni G. O. O. K
Kundetilfredshet
Rådgivning
"Bank i butikk"

Butikk har ikke penger og sier de selv ikke styrer dette, men banken sier det er opp til butikken å bestemme pengebeholdningen, hvem snakker sant, det er egne penger vi vil ha ut og bruke som vi vil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bytte av bank"

Jeg har et AS og et enkeltperson foretak i DNB. Her kan jeg gjerne gi 3 stjerner. Jeg har vært personkunde siden før DNB fikk navnet sitt og har alltid betalt høyeste renter for lån av forskjellige typer lån, for dette kan jeg fortsatt belønne banken med 3 stjerner. Når jeg får bedre renter på spareavtaler som privatperson i andre banker og velger å flytte ut - så mister jeg retten til å logge inn elektronisk i bedriftsbankene. Disse kontoene blir nå holdt som gissel. Jeg får ikke betalt regninger, skatt og mva. Dette burde vært ulovlig og er iallefall dårlig forretningsskikk. - 6 stjerner Er dette lovlig? Er det mulig å være så kynisk? Dersom noen har et bra svar vil jeg gjerne høre.

Kathrine L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Banken banket Apple!"

Apple trakk meg for airpods to ganger men ingen kom. Og de nektet for at de hadde trukket penger i det hele tatt. Min datter satt på sin bursdag og ventet etter allerede blitt skuffet en gang to dager før pga ingen levering. Dette er da ikke mulig. Jeg var så lei meg og blakk og banken tok affære og satte inn de pengene Apple hadde trukket meg TO GANGER. For en service. Så ikke døm en bank utfra en feil som de har gjort opp for. Jeg forblir kunde der FOREVER❤️❤️

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Super bank alltid tilgjengelig"

DNB er banken som har ordnet alt for meg. Kjøp av ny bolig. Salg av gammel bolig. Alt har dem ordnet. Banken for meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Jeg fikk ikke lån"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter en måned med mail og telefonsamtaler, etter at bankrådgiver lovet at jeg skulle få boliglån (1.5 mil.), til slutt sa me: "nei du kan ikke få lån ved oss". Det skjedde mens kjøpte jeg allerede leiligheten. Så forferdelig opplevelsen med denne banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice og frekke er de også.. lite villige til å hjelpe eller foreslå noe som helst. Må spørre flere ganger før å få noe ordentlig svar. Ikke anbefalt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice, ingen hjelp eller forslag på løsninger ved problemer. Ingen forståelse for individuelle situasjoner. Vanskelig å få kontakt, med mindre de skal tjene på deg. Problemer med nettbank og app i tide og utide. Vært kunde i alle de år, å angrer hver gang jeg må snakke med de.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Frekt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig erfaring med kundeservice lang ventetid, inkompetente og uhøflige rådgivere, lite løsningsorienterte, ingen kooperasjon mellom avdelinger. Etter en nedlatende behandling fra kundeservice velger å avslutte mitt og samboers forhold hos DnB. Jeg flytter alt fra bolig lån, brukskonto og aksjekonto til danskebank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kompetansen og kundebehandlingen hos DNB blir bare verre og verre. Og det i et raskt tempo."
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde i DNB i flere år pågrunn av en feil de gjorde for noen år siden som resulterte i veldig billige forsikringer for min del. Men nå har jeg fått nok av dårlig kundebehandling og lav kompetanse. Jeg har i det siste ringt til min samboers bank for rådgivning i forhold til vår bedrift selv om jeg også har bedriftskonto hos DNB. DNB fungerer bra om du kun skal ha boliglån og hvis du ikke trenger rådgivning, eller om du ikke trenger noen som helst form for hjelp egentlig. (eller forresten glem det. Det er jo skyhøy låne renter der også).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig erfaring, lang ventetid, inkompetente og uhøflige rådgivere, lite løsningsorienterte, ingen kooperasjon mellom avdelinger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har vert kunde i DNB siden lenge før jeg var født. Hele min familie ja hele slekta, alle har vert kunde i DNB. Å jeg sier vert fordi jeg er den siste som forlater ett synkende skip. Grunnen til at jeg er missfornøyd med DNB er deres holdning mot meg som kunde. Jeg er en pensjonert mann som skulle kjøpe en bolig. Jeg har 800 000 kr i banken og ba om ett finansierings bevis på 600 000. Men da kunderådgiver skjønte at det dreide seg om uføretrygd avslo han dette med en gang, men hadde en ufin holdning til meg fra jeg kom inn døren. Jeg spurte da om de kunne låne meg noe som helst men da ble svaret at han måtte snakke med sjefen og at hun var på ett annet kontor og jeg måtte være snill og gå så skulle han heller ringe meg. Da han ringte fikk jeg til svar at jeg lå ikke innenfor rammene for kunder de ville låne til så de ville ikke gi meg en krone i lån. Jeg sa da hva jeg mente om behandlingen jeg hadde fått og takket for alle de år de har behandlet meg dårlig. Jeg kan jo tilføye at jeg aldrig har hatt en betalingsanmerkning og de lånene som jeg har hatt har jeg hatt i DNB, og alt er betalt til punkt og prikke, så skulle tro at jeg var en super kunde, men den gang ei. Jeg gikk så i den Danske Bank hvor jeg fikk lån med en gang og hvor jeg nå skal være kunde. Jeg anbefaler ingen til og være kunde i DNB med mindre du har noen hundre millioner på konto. Det ser ut som at det nye mottoet er KUNDER ER NOE DRITT som vi skal bli kvitt. Lykke til med deres nye rammer hva det en nå måtte bety Hva som er bra er vell egentlig bare at pengene mine står der når jeg sjekker kontoen, ellers så er det jo ikke mye og si. Fordi skal du ta ut penger så er det jo så mye gebyrer at man har ikke stort og bruke når alle gebyrene er betalt. Får vell ikke handlet mye for bare kvitteringen på uttaket

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Banken som er der for seg selv!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i 30 år uten og få hjelp når det trengs. Selv om du eier 90% av egen eiendom. 100% av bil og båt får du fortsatt nei selv om det dreier seg om mindre beløp. Selv en refinansiering fra en dyrere hytte som vi eier 100% til en billigere hytte i Sverige ble nei ?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundebehandling og ventetid"
4 syns denne omtalen er nyttig

1.times venting for at noen tok telefon på skadeservice avdelingen. Dette er signal om at man er så store at man regner med at kunden er avhengig av dem og ikke omvendt

Per K. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lånevurdering"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke hatt lån på mange år og har hatt god økonomi og ei en rekke eiendommer. Etter en skillsmisse og et brutt samboerforhold som har kostet ønsker jeg å bygge opp igjen min økonomi ved å kjøpe et utleieobjekt til. Jeg hadde ikke annen gjeld en andel av fellesgjeld i borettslag. Men hadde ca. 1 million i egenkapital stående i banken. Jeg er uføretrygdet, men har fortsatt god økonomi både i form av trygd og leieinntekter på eiendommer. Men ved vurdering av evne til å betjene et lån fikk jeg beskjed om at store deler av mine inntekter ikke kunne legges til grunn. Dette gjaldt leieinntekter. Det ble gitt div. forklaringer, men jeg fikk det aldri dokumentert. Jeg har levd etter evne og relativt nøkternt sett i forhold til mine inntekter det meste av livet. Det er også grunnen til at jeg sitter med noen verdier. Først fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få låne ei krone pga at jeg hadde en andel i fellesgjeld på kr 860 000. Så fikk jeg lånetilsagn på 960 000 og et mellomfinansieringslån på kr 1 700 000 til 5 % rente inntil at jeg fikk solgt leiligheten med fellesgjeld. Det ble slengt frem potensielle utgifter på mange områder som jeg egentlig styrer selv om jeg vil ha eller ikke. Det er ikke noe jeg trenger. Jeg spurte da om hva de gjorde med folk som hadde dyre vaner. Hva ble lagt til grunn for en låntaker som både røykte og drakk for mer i måneden enn hva jeg brukte til livets opphold for å bo. Jeg fikk aldri noe direkte svar på det. Bakgrunnen er at jeg kjenner noen som lever slik og har i tillegg mindre inntekter enn meg og dårligere panteobjekt. Var jeg i banken på feil tidspunkt og at det er det som er grunnen for avslaget og alle merkelige utgiftsposter de ville legge til grunn?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Var på tur i utland og plutselig fikk minus i konto på grunn visa hadde dobbelt tatt penger!!! Etter halv time venter på kundeservice... få beklager og penger tilbake etter 2 dager :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Veste bank i Norge"
3 syns denne omtalen er nyttig

Helt forferdelig bank! Har bare hatt problemer med den banken! Og når jeg trengte hjelp fikk jeg ikke!

Veronica
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Uforståelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

DnB gir ikke ut boliglån omtrent under noen omstendigheter. Greit nok at ikke jeg fikk et middels stort lån alene, men når meg og faren min sammen får avslag, da begge har fast inntekt og ingen gjeld.. I tillegg søkte en venn av meg billån på 150 000 i DnB, fikk avslag men fikk lån på hele 250 000 i Sparebank 1. Til ettertanke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Lite løsningsorienterte"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi har opplevd DNB som veldig vanskelige når det skjer endringer i eksisterende avtaler. Vi fikk ingen konkrete forklaringer og ingen forslag til alternative løsninger. Så istedenfor å endre på ekisterende avtale med DNB var det mye enklere å flytte alt til en annen bank. Vi hadde vært kunder i 10 år og det var ikke problemer med kredittvurderingen. Vet faktisk ikke hva som gjorde dette vanskelig for vi fikk altså ingen god forklaring.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR