Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,7/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
146
av 148 innen
bank
19%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
80
36
34
79
415
Sorter omtaler etter
Viser av 644 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Filipoi L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"my card doesn't work"

I have a good experience with dnd. I'm an old customer. but I don't know why my card doesn't work

Svar fra DNB Bank
21.10.2021 13:21
Hi Filipoi! We are happy to see that you have a good experience with DNB. To check your card, please contact our costumer service at phone: 91504800 or by chat from the online bank, and we will help you. Kind regards, Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Apple pay"

DNB living in a cave, where is Apple Pay, their only answer is we have Vipps, what use is Vipps when I’m trying to pay at a supermarket checkout, without my credit card, DNB is like some kind of dinosaur, when it comes to new technology, and like Nokia that learnt far too late DNB could go the same way, Wake up before it’s too late

Svar fra DNB Bank
21.10.2021 13:19
Hi Gary! Thank you for the review. We evaluate Apple Pay and other forms of mobile payment on an ongoing basis. What we bring - and when we bring it - depends on a number of factors such as maturity and demand in the market as well as technical and economic conditions. Best regards! /Betina
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Snart ikke mulig å betale regninger"

Den gode gamle full versjonen er vist slettet😪 Velkommen til ny verson. Fy [email protected]&#. Dårlig oversikt over menyen. Masse skjulte undermenyer. Finner ikke en positiv ting å si om dette😠😡🤬👹 Få den gamle fullversjonen tilbake.

Svar fra DNB Bank
20.10.2021 15:42
Hei Jan, Hvis du går til dnb.no og skriver inn bruker-ID’en din. Da kommer du til innloggingssidene for mobil. Der finner du "Gå til fullversjon" øverst til høyre. Du kan også trykke på Om oss nede på dnb.no, da vil du også komme til fullversjonen. /Maren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å komme inn på fullversjonen , som jeg MÅ for å kunne betale til UTLAND🤬"

De nye endringene for innlogging er helt grusomme. Får gang på gang beskjed om at jeg er blitt sperret og må kontakte banken👎

Svar fra DNB Bank
20.10.2021 15:41
Hei Turid, Hvis du har problemer med å logge inn så kan du kontakte kundesenteret så kan de hjelpe deg, du når dem på telefon 915 04800 hver dag mellom 07.00 - 23.00. Når det kommer til å logge inn i fullversjonen så går du til dnb.no og skriver inn bruker-ID’en din. Da kommer du til innloggingssidene for mobil. Der finner du "Gå til fullversjon" øverst til høyre. Du kan også trykke på Om oss nede på dnb.no, da vil du også komme til fullversjonen. /Maren
Chorin O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig på absolutt alt."

Lån, Kundeservice. Begge to har jobb. Uten gjeld. Så fikk vi lån på tre millioner. Søkt på sparebank 5,9 sekunder lån. Ettersom vi har en leilighet men har ikke gjeld på den. Hos dnb tok w måneder varje dag hun sier du må sende nye dokumenter. Aldri ferdig med henne. Dårlig rådgiver på Dnb. Bytte til nye rådgiver samme ouensett vem tar din sak. Lei på Dnb. Har vært kunde sedan 97. Verste har opplevd hele mitt liv. Å vara kunde hos DNB. Bytter min firma og man min også. Hadde Dnb.

Svar fra DNB Bank
20.10.2021 15:41
Hei Chorin, det var leit å høre at du har opplevd dårlig kundebehandling fra DNB. Send oss gjerne en klage via nettbanken under fanen Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss, så skal vi se nærmere på hva som har skjedd./Maren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lave innskuddsrenter"

DnB er rask med økning av lånerenter, og meget dårlig og sen med økning av innskuddsrenter !!

Svar fra DNB Bank
20.10.2021 15:43
Hei Jan, Leit å høre at du føler det slik. Det stemmer ikke at vi alltid er først ute med renteoppgang. Hvilken bank som er først, varierer. Bankene gjør uavhengige vurderinger av rentesituasjonen når de beslutter å endre renten på boliglån og innskudd, og det er forbudt å utveksle informasjon om mulige eller planlagte renteendringer. Økte innlånskostnader treffer alle banker. Erfaringsmessig stabiliserer prisene seg på det nye nivået seg i løpet av relativt kort tid. /Maren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hvorfor er fullversjonen så vanskelig å kunne logge inn i? Dnb har så mange digitale versjoner"

Dnb sin fullversjon er den enkleste og beste og bruke syns jeg. Det har kommet flere versjoner av bankens digitale nett/mobil løsninger og disse gjør det stadig vanskeligere å finne frem til Fullversjon ser det ut til. Det synes bare mere forvirrende å skulle bruke bankens tjenester. Håper ikke målet med alle de nye versjonene er å skulle legge ned eller total forandre den gode gamle fullversjon?

Svar fra DNB Bank
20.10.2021 15:40
Hei Heidi! Vi skal beholde fullversjonen :) Hvis du går til dnb.no og skriver inn bruker-ID’en din. Da kommer du til innloggingssidene for mobil. Der finner du "Gå til fullversjon" øverst til høyre. Du kan også trykke på Om oss nede på dnb.no, da vil du også komme til fullversjonen. Håper dette hjelper deg /Maren
Kundetilfredshet
Kundeservice
"En bra og solid bank."

Vet ikke hvorfor jeg havnet her inne på disse tilbakemeldingene, men synes DnB får lav score. Jeg har vært kunde hos DnB siden de het DnC i gamle dager. De har kanskje ikke hatt den laveste renta, men alltid hatt en god service. Får raskt svar hvis spørsmål. Døgnet rundt! Har aldri hatt noe tull med de. De har alltid vært der. Synes løsningene deres er gode. Og jeg har ikke skylapper som gjør at jeg ikke ser andres løsninger og utfordringer folk har med de. Det er mange regler og retningslinjer en bank må følge selv om det kan bli kjipt for enkelte. Livet kan være kjipt innimellom. En bank som bare kaster penger etter folk, er ikke bra i lengden. En tommel opp for DnB.

Svar fra DNB Bank
20.10.2021 15:39
Hei Are! Tusen takk for fin tilbakemelding! :) Vi ønsker alltid å være på tilbud siden og være tilgjengelige for våre kunder, men som du skriver så har vi mange regler og retningslinjer vi må følge som kan føre til at vi ikke alltid kan hjelpe. Takk for forståelsen, jeg ønsker deg en god dag! :) /Maren
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Tilbyr ikke apple pay"

På tide å tilby apple pay, det kan brukes over alt.. Vipps derimot, tilbys svært få steder!

Svar fra DNB Bank
20.10.2021 15:40
Hei, Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Maren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hold dere langt unna denne banken"

Helt håpløs bank! Bryr seg ikke noe om kundene sine og bare lyver! Verste kundeservicen noen gang. Hver rådgiver gir forskjellige svar også motsier de hverandre hver eneste gang

Svar fra DNB Bank
15.10.2021 15:55
Hei, beklager at du har opplevd dårlig kundeservice hos oss, jeg håper du har mulighet til å sende inn en klager, slik vi kan få sett nærmere på det. Logg deg inn i nettbanken og trykk på fanen Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss. /Maren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Apple Pay"

Har vært kunde i over 20 år, og sort sett fornøyd, men at DNB enda ikke har fått støtte for apple pay og skylde på modenhet og etterspørsel er bare for dumt. Ikke bare fordi både google pay og fitbit pay fungerer, men i disse corona tider hvor folk BARE bruker kort og kontaktløs betaling stort sett har eksplodert, så fatter jeg ikke at de ikke slipper til apple pay. Blir nok å bytte til en bank som vil høre på kundene sine og følge utviklingen og ikke bare komme med det samme dumme robot svaret de har brukt siden apple pay kom til Norge i 2018!

Svar fra DNB Bank
15.10.2021 14:04
Hei Bjarne, lei å høre at du ønsker å bytte bank. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Maren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Boliglån"

Søkte boliglån men fikk det ikke. De sa at jeg må ha permanent oppholdstillatelse. Men jeg kjenner mange venner som fikk lånet uten. Er det krav at man må ha permanent oppholdstillatelse, det er veldig rart.Dårlig Bank DNB.

Svar fra DNB Bank
14.10.2021 09:01
Hei Raj. Kjedelig at du har hatt en dårlig opplevelse med oss! Man må ha permanent oppholdstillatelse for å få boliglån hos oss. Du er velkommen til å søke igjen på et senere tidspunkt om dette ordner seg! Ønsker deg en fin dag. /Thomas
Kikki C. M. N
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Vanskeliggjort innlogging og saldo ytterligere..."

Unødvendig mange operasjoner for å komme inn på fullversjonen, går fra verre til verst for hver "oppgradering" DnB utfører. Det samme gjelder den saldo-oppdateringen som ble nesten ubrukelig etter forrige "oppdatering" for vel halvannet år siden. Finner ikke noe positivt akkurat nå. Vi skal åpne konto for et par av barna våre nå og vurderer sterkt å flytte bank. Det samme når vi skal ut på huskjøp om kort tid. Synd, men det er noe vi har snakket om en stund nå da DnB seriøst ikke har mye å skryte av lengre.

Svar fra DNB Bank
11.10.2021 22:24
Hei! Her anbefaler jeg deg å kontakte vårt kontaktsenter, så skal vi hjelpe dere med å få ting på plass, og se hva vi kan hjelpe dere med huskjøpet når den tid kommer! Vi håper at dere gir oss en sjanse her, da vi vil gjøre det vi kan for å gi dere det dere ønsker og trenger! /Vinjar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"dårlig bank,"

etter 10 år med dnb og klar jeg ikke mer med dem. de true med steng kunderforhold hos dem hvis jeg ha ikke bevis på hva jeg bruke min penge for.

Svar fra DNB Bank
11.10.2021 22:26
Hei Pham! Leit å høre du føler dette om oss, om du har blitt plukket ut til transaksjonskontroll, er vi pliktig iht. hvitvaskingsloven å kreve svar på hvor pengene kommer fra, eller eventuelt går videre til! Men så lenge du kan svare på hvor pengene kommer fra har du ingen grunn til bekymring! Anbefaler deg å bare svare på melding du har fått fra oss, så ordner dette seg nok rimelig fort for deg! /Vinjar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"treg kundekontakt"

tregeste banken jeg har opplevd til nå. umulig å få kontakt og når en får kontakt så ikke mye behjelpelig

Svar fra DNB Bank
11.10.2021 21:28
Hei Jan! Det er utrolig leit å høre du følte dette om oss! Våre rådgivere skal alltid være klare til å svare en hver spørsmål, og hvis de ikke klarer å svare på det til deg. Så skal det bli tatt med videre til en avdeling internt som eventuelt kan svare på det! Vi håper at du ønsker å gi oss en ny mulighet i fremtiden, og da håper vi du blir positivt overrasket! /Vinjar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende og frustrerende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prøver å bestille bank id på mobil og kodebrikke men blir møtt av en «bot» som prøver å svare på spørsmålene mine, men jeg trenger å snakke med en kundebehandler og ikke en «bot». Fint at dem har ordnet en bot som prøver å svare på spørsmål men er ikke morro når den legger på hver gang jeg ringer og ber om å snakke med en kundebehandler. Hatt veldig mange negative opplevelser med DnB der kundebehandlere også har vært spydige og ikke hjelpsomme. Anbefaler folk å ikke bytte bank til dem pga dette og at det er vanskelig og komme i kontakt med kundebehandlere. Hilsen en Skuffet kunde

Svar fra DNB Bank
08.10.2021 11:45
Hei Dylan. Det var leit å høre. Vi ønsker at alle våre kunder skal få en god kundeopplevelse hos oss og vi ønsker å være tilgjengelig for kundene våre. Vår åpningstid er fra kl.07.00 - 23.00 hver dag på både chat og telefon 915 04800. Hvorfor chatbotten ikke har videreført deg til en kunderådgiver har jeg ikke mulighet til å svare på. Ha en fin dag! /Maren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Betydelig forsinkelse i finansiering av boligkjøp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er fra før av en trofast bedriftskunde hos DnB med ordnet økonomi. Søkte boliglån hos DnB, men ble ikke kontaktet av finansieringsrådgiver som lovt, noe som førte til at finansiering ble betydelig forsinket. Når jeg purret, beklaget DnB situasjonen og lovte at jeg skulle få en ny finansieringsrådgiver og bedre oppfølgning. Det viste seg i ettertid å være samme finansieringsrådgiver. Bortkastet tid og viser at DnB ikke tar kunden på alvor. Jeg endte derfor opp med boliglån i annen bank, og kommer også til å avslutte bedriftens kontoer hos dere.

Svar fra DNB Bank
08.10.2021 12:02
Hei Mary. Jeg må starte med å beklage, vi ønsker å gi våre kunder god service noe vi ikke har gjort i dette tilfelle. Vi håper du er fornøyd med vår bedriftsavdeling og ønsker å revurdere bankbytte, selv om ikke privatavdelingen ytet servicen vi burde. Det er også en mulighet å sende inn en klager, du gjør du når du er innlogget i nettbanken. Trykk på fanen Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss. /Maren
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Betydelig forsinkelse i finansiering av boligkjøp"

Jeg er fra før av en trofast bedriftskunde hos DnB med ordnet økonomi. Søkte boliglån hos DnB, men ble ikke kontaktet av finansieringsrådgiver som lovt, noe som førte til at finansiering ble betydelig forsinket. Når jeg purret, beklaget DnB situasjonen og lovte at jeg skulle få en ny finansieringsrådgiver og bedre oppfølgning. Det viste seg i ettertid å være samme finansieringsrådgiver. Bortkastet tid og viser at DnB ikke tar kunden på alvor. Jeg endte derfor opp med boliglån i annen bank, og kommer også til å avslutte bedriftens kontoer hos dere.

Svar fra DNB Bank
08.10.2021 12:02
Hei Mary. Jeg må starte med å beklage, vi ønsker å gi våre kunder god service noe vi ikke har gjort i dette tilfelle. Vi håper du er fornøyd med vår bedriftsavdeling og ønsker å revurdere bankbytte, selv om ikke privatavdelingen ytet servicen vi burde. Det er også en mulighet å sende inn en klager, du gjør du når du er innlogget i nettbanken. Trykk på fanen Dagligbank og Lån - Postkasse - Skriv til oss. /Maren
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Uoversiktlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fullstendig kaos når man prøver feks å finne fullversjonen som ga fin oversikt

Svar fra DNB Bank
04.10.2021 16:57
Hei Arne. Du finner fullversjonen på telefonen/nettbrettet ved å klikke på "Logg inn" - Skriv fødsels og personnummer og gå videre - "Gå til fullversjon" - Logg inn midt på siden. /Thomas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig god kundeservice"

Alltid rask behandling av saker, og føler meg godt ivaretatt. Bra webløsninger for boliglån og aksjehandel.

Svar fra DNB Bank
04.10.2021 16:57
Hei David. Så kjekt å høre! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse! /Thomas
Daniel K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Arogante tullinger"

DNB like ikke at jeg kjøpte krypto for pengene mine og at jeg hadde tatt ut 100 000 fra paypal. Da ga de meg 2 uker på å "dokumentere" at dette ikke var hvitvasking av penger. Ellers ville de sperre kontoen min. Jeg har vært kunde der i 30 år. Jeg sendte en forklaring på alle transaksjoner, og fikk til svar at alle forklaringene måtte dokumenteres. "Du har en uke igjen bevise dette" Jeg måtte sende alle transaksjoner på alle nettsider de mente var suspekte. Og jeg måtte bevise at mine penger jeg hadde på konto hos dem var legetime. DNB, når jeg har penger hos dere, jobber dere for meg. Dere har sparken!

Svar fra DNB Bank
02.10.2021 15:57
Hei Daniel! Kryptovaluta er definert å ha meget høy risiko i DNBs iboende risikovurdering, slik som også myndighetene vurderer det til. Kunder må forvente at det stilles krav til å frembringe god dokumentasjon for at vi skal kunne akseptere overføringer fra kryptovaluta. Normale investeringer og realiseringer innen kryptovaluta vil normalt ikke generere ytterlige spørsmål fra banken. Men ved eventuelle forespørsler på initiativ fra DNB, forutsettes det at selve investeringen kan dokumenteres i tråd med hvitvaskingsloven og midlenes opprinnelse. Ytterlig informasjon finnes på skatteetatens hjemmeside. /Mariell
Zulfeqar A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bedriten kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg prøvde å få tak i kundeservicen over telefon, 4 av 5 gangene fikk jeg ikke svar og ble bedt om å prøve igjen senere. Greit nok, tenkte jeg siden jeg ringte i tiden der det er stor pågang. Når jeg ringte på kvelden og skulle ha hjelp til problemet mitt, fikk jeg som svar om å ringe dagen etter fra 08-16. Jeg får ikke tak i de og har nå prøvd i 6 dager. Veldig skuffende

Svar fra DNB Bank
02.10.2021 12:10
Hei Zulfeqar. Det var leit å høre. Vi ønsker at alle våre kunder skal få en god kundeopplevelse hos oss. Anbefaler deg å kontakte oss kl 08:00. Da er det som regel ikke kø. Det er ikke alle avdelinger hos oss som er åpen etter 16:00, så hvis du skal ha kontakt med en annen avdeling, må du ringe oss mellom 08-16. Ønsker deg en fin dag! /Thomas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Enkel og grei og forholde seg til, men mangler Apple pay"

Stort sett fornøyd med DNB. Men savner veldig Apple Pay. De støtter Google Pay, som er bra, til og med Fitbit pay og Garmin Pay. Men ikke Apple Pay. Er fornøyd med DNB, men syntes dette er latterlig at de ennu ikke har fått fingeren ut og implementert dette.

Svar fra DNB Bank
29.09.2021 14:59
Hei Timmy og takk for tilbakemelding, det setter vi pris på! DNB har pt ikke noe avtale med Apple Pay. Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Serriøst ingen Apple pay?"

DnB har ikke apple pay men har google pay, dette er bare dumt... alt får dumt

Svar fra DNB Bank
27.09.2021 14:06
Hei Per! Vi vurderer Apple Pay og andre former for mobilbetaling fortløpende. Hva vi kommer med – og når vi kommer med det – avhenger av en rekke forhold som blant annet modenhet og etterspørsel i markedet samt tekniske og økonomiske forhold. Beklager for dette. /Viktoria
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dårlig kundeservice"

Vanskelig tilgjengelig. Kundebehandlere synes lite interessert i å hjelpe kunden med kundens problem. Virker utilnærmelig. Bør være mer tilgjengelig, også for småsparere.

Svar fra DNB Bank
18.09.2021 17:00
Hei, Kjell! Det var leit å høre, for vi ønsker alle som tar kontakt med oss skal sitte igjen med en god opplevelse. Håper at vi klarer å rette opp inntrykket neste gang. :-) /Hilsen Even
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR