Bank

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
13
av 14 innen
bank
28%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
28
17
15
26
86
Sorter omtaler etter
Viser av 172 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"ok kundebehandling, men bryter avtale om renter i BSU"

Fikk veldig god hjelp i DNB når jeg skulle kjøpe bolig under boliglån- ung/ akademiker dealen. Har også fått god veiledning/ rådgivning i forbindelse med boligkjøp nr 2, som viser seg å være mye vanskeligere enn det første. Det jeg har mest å utsette på DNB pr i dag, er at de har bestemt seg for å redusere renten på BSU fra 3,2% til 0,55% for de over 34 år for å "motivere" (les sarkasme) folk til å bruke BSUèn sin. Skjønner ikke at banken har lov til å bryte sine egne betingelser i en gjensidig avtale som ble inngått for mange år siden. Generelt er nettbanken noe uoversiktlig og har mye og unødvendig informasjon/ man må lete seg frem/ noen tjenester kan være vanskelig å vite hva heter. Har egentlig lyst å bytte bank grunnet BSU renteendring/ bryte avtale, men må være i denne banken en stund til fremover.

Jonathan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God kundeservice"

Forstår ikke hvorfor folk klager på kundeservicen? Den er utmerket god! Kjøpte en vare på nettet og det viste seg å være "falsk", da valgte jeg å sende inn en klage til dem. 2-5 dager ble saken lukket og jeg fikk tilbake 100 prosent av det jeg hadde brukt! Mistet kortet mitt også og de sendte meg et nytt kort med A post! Jeg bruker også vipps ganske ofte og pengene kommer inn etter 5 sekunder, helt utrolig! (Jeg tror at andre kommer også til å få denne fordelen, men eyyy)

Fornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste bank"

Beste bank
Beste nettbank
Beste rente på forbruksfinansiering
Beste kredittkort til alle
Beste bank på boliglån til alle
Beste bedriftsløsning
Beste teknologi, og brukervennlighet på nettside
Beste resultatorientering for kunde på kundeservice
Beste bankløsninger

Hva som kan bli bedre:
Større romslighet for kunder som søker midlertidig lån.
Bedre markedsretting og å bredt øke målgruppen for bankens ulike finansieringstjenester, slik at den favner ABSOLUTT ALLE bankens kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kundebehandler som mangler folkeskikk"

Kundebehandler var frekk og udannet.
Jeg ble så forfjamset av samtale fikk ikke sagt et ord.
Var i sjokk.
Her er må noe være riv ruskende galt?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Rot med BSU"

Jeg ble anbefalt å opprette BSU konto i forbindelse med kjøp av min første bolig gjennom DNB. Denne boligen solgte jeg etter hvert og kjøpte meg en annen. Da DNB nylig informerte om at de setter renta ned til rundt en halv prosent, bestemte jeg meg for å bruke pengene til å betale på boliglånet mitt, som er det samme jeg tok opp ved kjøp av første bolig, men som er overført til boligen jeg eier nå. Det mener DNB at jeg ikke kan, fordi jeg ikke lenger eier opprinnelige bolig, selv om lånet er overført ny bolig. Kunderådgiver fortalte meg at reglene for bruk av BSU-penger hadde blitt strengere de siste åra (åpenbart med tilbakevirkende kraft for avtaler som allerede er inngått) og at det måtte ha skjedd en glipp i informasjonsavdelingen ettersom jeg ikke hadde blitt informert om disse endringene. Han tilbød meg deretter å avslutte BSU- kontoen min med brudd på avtalen slik at jeg kunne betale tilbake skattefradraget og få tilgang på pengene. I følge avtalevilkårene for BSU i DNB som ligger på hjemmesiden deres holder det at bolig er kjøpt etter at avtale om BSU er inngått. Om dette er den første, andre eller femte bolig man har eid nevnes ikke med et ord. Det står også at lån i forbindelse med denne kan betjenes ved hjelp av BSU-penger. DNBs saksbehandlere er tydligvis ikke enige i avtalevilkårene og synes at det er rimelig å foreslå at jeg bryter BSU avtalen min og beklager for øvrig at de kan ha glemt å informere om endringer i vilkårene som ikke står i vilkårene..... Forstå det den som kan. Jeg forstår det ikke og er derfor snart en tidligere DNB-kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bytt!"

Etter å ha vært kunde igjennom diverse fusjoner, fra en lokal sparebank til et multinasjonalt konsern har jeg opplevd at bankens interesse for sine privatkunder og småbedrifter har gradvis avtatt til ingenting. Dette er en konsernbank, ikke for småsparere. Pluss til nettbankløsningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Langvarig kundeforhold, kanskje jeg er et vanedyr?"

Jeg har vært kunde i mer enn 30 år (først i Postbanken) og jeg er ganske fornøyd med rentene, selv om jeg sikkert kunne funnet billigere. Utvalget av forskjellige konto-typer og aksjer/fond er bra. "Spare" appen gir en grei oversikt over "hva man har hvor".

Det var veldig enkelt å øke kredittgrensen på Mastercard pr telefon den gangen jeg trengte det.
Jeg har ikke sett en rådgiver på over 10 år - men det er jo så lett å gjøre ting i nettbanken.
Nettbanken er av og til ustabil, men det har så langt ikke laget store problemer for meg.
Jeg sjekker litt forskjellige bankalternativ akkurat nå, men tror faktisk jeg blir hvor jeg er - det var den vanen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Banken bør gi sine ansatte opplæring i at frustrasjon over irriterende kunder ikke skal komme til uttrykk før samtalen er avsluttet. Etter 67 i samme bank vurderes bytte av bank for meg og «hele mitt hus». Saken gjelder en mulig glipp fra bankens side. Noe som fører til gjentatt trøbbel. Har ellers et godt kundeforhold . Lykke til med forbedringer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mye bedre enn Nordea iallefall..."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har bare erfaringer med DNB og Nordea, og er fornøyd. Kan hende jeg er naiv men de har vært der for meg og ingen problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Forandringer"

DNB er Norges største bank med flest kunder og mange av kundene som har kommentert dritt under har sikkert hatt problemer med banken for noen år sida, men DNB e egentlig den beste banken, spesielt for studenter. Appen til DNB er forferdelig og dei planlegger å endre den allerede. Dere burde lese litt om DNB or kordan den fungerer inkludert kontrakten før du skaffer bank hos DNB

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg søkte hjelp om sperret kort og det fungerte ikke hun på kundeservicen svarte bare, ja nei det får jeg ikke gjort noe med nå.
Ikke noe beklager eller prøver å hjelpe deg.
Ventet i 15 min på telefonen, noe som er dyrt!
Vurderer nå og bare bytte bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyr bank"

Det er på tide å bytte, svindyre renter, som vanlig bank kunde så er ikke DNB noe valg lengre, ikke mye hjelp å få heller, har en klar beskjed til folk å det er, opprett en bank konto hos andre...

Sindre J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sperra kortet uten å si ifra.."

Kunder kommer sannsynligvist i siste rekke hos DNB.. Altfor stor bank til å bry seg om mannen i gata.

Vårt firma er DNB Kunde. Da en av eierne solgte seg ut (Som kortet var satt på) bestemte DNB bare å sperre kortet pga dette uten å si noe som helst til oss.
Samme dag som vi fant ut hadde vi 3 kritiske regninger vi MÅTTE betale. Men nei, de nekta å åpne kortet. Nytt måtte bestilles, og vi måtte febrilsk finne en løsning å betale de 3 regningene på.

Møkkabank. Ingen respekt for noe som helst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke minibanker eller bank i butikk mer"

Dyrt, ikke noen filial i mitt distrikt.
Har ikke minibanker mer i mitt distrikt, og de har kuttet ut tjenesten bank i butikk/innskudd til konto

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Fraråder å bruke tid på denne banken om du ikke må!"
8 syns denne omtalen er nyttig

DNB sa at jeg ikke hadde råd til å kjøpe de eiendommer jeg eier i dag og har eid i mange år. Det er et ovenfra og ned kundeforhold, og dersom jeg skulle hørt på dem ville jeg ha tapt mange millioner de senere år. Frarådes på det sterkeste og man kommer mye lenger som lånekunde ved å gå til andre banker. Vil huske DNBs arrogante oppførsel resten av mitt liv. Veldig treig kundeservice. Åpne konto og få tilgang til diverse finanstjenester som globale indeksfond er et mareritt når man skal starte på scratch. Har aldri vært borti noen annen bank som får meg til å føle meg så lite verdt, og min egen tid. Sist skulle jeg innom banken for å få rett kopi bekreftet til sameiet. De nektet! Endte opp med å gå til Danske bank i stedet, der jeg ikke var kunde. De lo av DNB sin oppførsel, og gav meg rett kopi bekreftes på 2 minutter. Sendte skriftlig klage til DNB etterpå og fortalte om historien. Fikk beklagelse, dette gjaldt DNB Majorstuen. Banken er helt håpløs og jeg synes synd på dem som jobber der under en slik dårlig ledelseskultur.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Flott service"

Har en fast rådgiver som alltid svarer i løpet av kort tid. Også på kveldstid og i helger. Det setter jeg stor pris på. Gode renter og løsningsorienterte. Bruker dem både på firmaet og privat. Og mye gode tilbud på butikker via DNBs kredittkort. Har anbefalt min rådgiver til mange andre som også har byttet til henne og DNB. Og flere blir det. Tommel opp!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Umulig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en BSU som vi ville bruke til og betale lånet under utdanning. Dette greide de og forstå en gang. Neste mnd ble konto avsluttet og hele beløpet satt inn på boliglån. Umulig nå frem til kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hold deg unna!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig bank. Uetisk fra A til Å.
Hold deg unna, et minutt som kunde hos DNB er et minutt for mye.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd"

En god bank jeg alltid har vært kunde i. De har alltid gitt meg god service på nett og telefonisk. Ikke noe å klage på jeg nei. Alltid behjelpelige når jeg ringer eller har problemer i nettbanken. Så DNB anbefales på det varmeste av meg. Topp karakter på nesten alt, mangler litt på rådgivning, men er fornøyd kunde.

Marianne L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Tilstrekkelig"

DNB har bra tilbud til alle som bare er ute etter å ha bank konto og nettbanken til betaling av faktura til privat bruk og ikke bedrifter eller større arbeidsplasser og fabrikker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En bank, ikke for folk flest"
3 syns denne omtalen er nyttig

DnB har nå lagt ned alle filialer i Hurum Kommune. Jeg prøvde å bli kvitt noen kontanter men neida. Trodde det var en filial i Sætre men den var borte til fordel for en annen bank..... Som ikke tok imot kontanter. Jeg tenker med gru på eldre som vil snakke med folk og ikke er konfortabel med kun nettløsninger. Jeg har et langt kundeforhold i DnB og ser at de binder kunder (som alle andre banker) Ved å pushe lån, forsikring, pensjon og betalingstjenester slik at det er endel jobb for kundene å bytte bank. Men NÅ er det nok.

Svein-Anders A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En bank av mange"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde noen år nå.
Nå er de veldig mye forandra de siste 2 årenes tid. Blitt dårligere service og mindre hjelp og info.
PLUNDRETE!
Men hvilken bank skal en gå til tro?
Synd at jeg ikke KAN bytte nå på noen år ennå!
Fastrente på boliglån låser!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig for vanlige kunder"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tar ikke vare på "vanlige" kunder. Har en ledelse som burde ha vært skiftet ut pga uetiske engasjement.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Føler meg lurt!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk bil-lån på ca 8% nominell rente, og godtroende som jeg var, signerte jeg på dette!
Helt til jeg oppdaget etter en stund at den effektive renten var på sinnsyke 18,9%
Noe jeg overhodet ikke ble opplyst om før signering..!!
SVINDLERE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig Bank"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ærlig folkens, nå er det på tide at folk bytter fra DNB! Elendig service, lurer kunder, frekke tilbakemeldinger og alt for ofte er det umulig å logge inn i nettbanken...

Søk Bytt.no