Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
105
av 106 innen
bank
24%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
51
24
24
49
192
Sorter omtaler etter
Viser av 340 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Latterlig dårlig nettbank!"

Nettbanken er mer nede enn oppe når jeg skal bruke den. Her er vi i 2020, skulle virkelig tro det gikk an å få noe som fungerer. Patetisk!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ufør og fast inntekt = verdiløs i DnB"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg sitter og gråter over min datters avslag idag fra DNB, om et mastercard hun burde ha på en kommende reise. Hun er 25 år, har alltid godt med penger på banken tross sin situasjon som ufør pga en kronisk sykdom. Hun har alltid vært en god og lojal kunde hos DnB med sparepenger og aksjer, og aldri overskredet noen grenser eller annet. Men, Mastercard synes ikke DnB hun er verdt, og avslo uten en eneste kommentar eller spørsmål!! Om ikke DnB vet det, så har en uføretrygdet like mye fast inntekt som andre i arbeid, bare en forskjell er at de er for syke til å jobbe. Jeg ser forøvrig et tilsvarende innlegg fra "Stig" for 8 måneder siden på denne siden, som er en av de få ikke DnB har svart på.. Så, er det meg - også kunde av DnB.. En såkalt Saga-kunde med en innekt på 1,5 mill. Jeg har ikke alltid vært like flink, men får alt jeg vil fra DnB. Dere burde skamme dere å velge bort folk på denne måten, faktisk så mye nå at jeg helt klart vil skifte bank og tar med datteren min i prosessen. Nå er jeg spent på om jeg får svar på hvorfor DnB ser på uføretrygd som uskikket kunde!?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kundeservice!"

Har opplevd svært dårlig kundeservice to ganger på rad nå fra en dame kundebehandler på DNB kontoret i drammen. Hun har behandlet oss veldig dårlig både da moren og søster var innom kontoret i drammen og da jeg skulle spørre om veiledning på telefon. Har aldri i mitt liv opplevd så dårlig service som det!!! Etter å blitt behandlet på den måten vurderer moren min nå å bytte konto til en annen bank siden den her er bare forferdelig! Dere trenger nye kundebehandlere slik at vi kunder ikke vurderer om vi skal rett og slett bytte til en annen bank!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Hele veien, ingen problemer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde så lenge jeg kan huske! Og har ringt og spurt om alt jeg evt måtte trenge hjelp med og kundeservice har alltid levert på øverste hylle

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig, kurropt bank"

Jeg ble veiledet og rådet til fastrente på boliglån på 4.84% siden 2010. Endrlig venter jeg blir ferdig med slaveriperioden som forfaller juli. 2020. Flytte på lån med engang. Begynte å flytte på banken allerede nå. Ikke anbefalt

Kristoffer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Rask og god kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nettopp byttet til DNB og er storfornøyd, rask og god kundeservice! Svarer i Messenger/Facebook etter noen minutter og forklarer på en god måte. Det tar ofte litt lang tid å RINGE, men når jeg først komme gjennom (ca. 6 min) er det en kunnskapsrik person. Vært på kontoret for å ta bilde til bankkort, og det var rask og god service. Ingenting å klage på her...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kårer DNB Bedrift til verst i test i 2019 (av en regnskapsfører)"

I 2019 gikk jeg fra å være superfornøyd til å bli super MISFORNØYD!!! Dette gjelder Etablering og Eierskift hvor sistnevnte er en suveren versting. Dette er ikke en engangs opplevelse, men gang etter gang etter gang... har DNB levert! (elendig service). Virker som dere tar utgangspunkt i at ALLE er kjeltringer til det motsatte er bevist, gjennom en laaaaaaang og pirkete prosess. * Dere er altfor trege * Mangler ansvarsfølelse totalt * Upersonlig kundeservice (ingen navn) * Elendig organisering internt (deres egne ansatte har sukket og vært enige at de ikke klarer å levere den service pga manglende innsyn/tilgang/kontakt etc) Trodde jeg/vi var alene om denne opplevelsen. Det ble en slags "lettelse" når en foredragsholder på et seminar i regi av Visma latterliggjorde DNB Bedrift fra scenen og delte samme erfaringer. Til slutt, en takk til bra kundeservice i teknisksupport avdeling samt til veldig mange andre serviceinnstilte folk som prøver å yte bra service, men ikke får gjort jobben skikkelig. Konkl. Ønsker DNB en endring, bør de gi skriftlig advarsel til ledelsen i Nyetablering og sparken til ledelsen i Eierskifte. Få inn serviceinnstilte folk fra andre avdelinger. For de har dere nok av!

Finn C. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Falsk trygghet!"

Kjære DNB Har vært DNB kunde i «alle» år. Et ganske mye dyrere alternativ enn andre banker, men har gått med en følelse at det vil lønne seg hvis man trenger DNB til noe, en gang. Kundeservicen og annen service er meget dårlig, men det ser ikke ut til å bekymre de bankansatte. Er kulturen virkelig blitt så dårlig? Nå det seneste året hvor vi virkelig har hatt behov for DNB ved flere anledninger, skadesak bad, oppstartslån ny bedrift, første visakort til minste jenta og etter min mening en skjult kostnad ved bruk av en tjeneste i DNB nettbank. Sistnevnte skal jeg ta separat med banken i eget klagebrev. Vi har nå virkelig erfart at dette er en bank vi ikke ønsker å gå videre med veldig lenge til. Mvh Finn-Cato H* SAGA Platinum

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Lovbrytere, slurvete, late, uærlige, uredelige."

Krevde depositums-penger på 20´000 kroner utbetalt og satte i gang prosess med tvungen utbetaling både via nettbanken (automatisk tjeneste) og via kundeservice. Ble forsikret av begge disse tjenestene at prosessen var satt i gang og at det ville ta 5 uker før pengene var på konto, forutsatt at utleier ikke fremsatte krav på deler av- eller hele depositumet. Banken løy. Ringte igjen 2 uker senere for å få bekreftelse og fikk høre at utleier var enda ikke blitt varslet (etter norsk lov så begynner ikke 5 ukers fristen å tikke før utleier har blitt varslet om det). Ble igjen forsikret om at prosessen var nå satt i gang og at innen en viss dato ville pengene være på konto. Ringte igjen dagen derpå og fikk snakke med en annen kundeservice-operatør som sa at det fremdeles ikke var satt i gang noen "sak" på dette... Jeg sa på forhånd og minte henne deretter på at telefonsamtalen ble tatt opp, og hun lovte å kjøre kravet «som hastesak» og at jeg ville få bekreftelse på email om dette. På den siste dagen av de trege 5 ukene ringte jeg banken og fikk beskjed at jeg måtte vente ytterligere 4 dager over helga i tilfelle utleier hadde sendt kravet/klagen sin via brevpost.. men for at banken kunne være trygg på å ha sitt på det rene ville de ikke utbetale pengene før tirsdagen. Altså, det som skulle ha tatt 5 uker, (ihht norsk lov) tok altså 8 uker på grunn av forsømmelser (latskap og direkte løgn) fra bankens side. ELENDIG kundeservice og helt upålitelige på tvers av flere kundeservice instanser... hadde også oppsøkt kundeservice personlig og det var ingenting de kunne gjøre for å hjelpe. Anbefales IKKE! Aldri bruk denne banken...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice i banken"

Var innom banken for å fikse noe, helt elendig service. Null kompetanse og var ikke behjelpelig i det hele tatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mest opptatt av å tjene penger selv, tar lite hensyn til kundene"

Skviser kundene så godt de kan. Tar ofte lang tid før man kommer gjennom til en kundebehandler. Og blir man satt videre blir dette ny lang tid å vente. Det virker som kunder kun er til bry. Jeg har tapt mye penger på aksjetips fra DNB Markeds. Det virker som de mange ganger snakker opp en aksje som de selv sitter på som de da selger, og kursen som skulle både 3 og 4-doble seg går rett i dass. I fjor kjøpte jeg dessverre 2 slike aksjeposter etter anbefalinger fra DNB Markeds, disse datt henholdsvis 96,5 % og 86 %. Da flyttet jeg over til Nordnet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"God bank på nett - lite personlig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Konkurransedyktig bank. Har hatt fast kundebehandler der før kontoret ble lagt ned og var mer fornøyd før. De som jobber i nettbanken prøver å imøtekomme kundene, men det blir upersonlig da jeg ikke har en fast person å forholde meg til. Om man liker best kontakt via nett så er DNB en god bank. Om man ønsker et lokalkontor så fungerer det dårligere

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20.18
Hei! Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du ikke er fornøyd med kundeservice via nettbank og telefon. Grunnen til at vi har gått bort fra ordningen med personlige kunderådgivere er at det ble veldig mange kunder per kunderådgiver. Det førte igjen til alt for lange ventetider. I stedet har vi rådgivere tilgengelige hele dagen på chat og telefon som kan hjelpe deg med alt du måtte lure på. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Manglende personvern"
1 syns denne omtalen er nyttig

DNB har oppgitt at fra september 2019 selger de persondata til "offentlige og private virksomheter", altså så godt som hvem som helst. Dette er data som demografiske opplysninger, produktopplysninger, transaksjonsopplysninger og noen tilfeller tilleggsopplysninger fra offentlige registre. De oppgir at dataen er anonym og ikke er mulig å koble opp mot personer, noe som ikke stemmer så bra (https://www.theguardian.com/technology/2019/jul/23/anonymised-data-never-be-anonymous-enough-study-finds). Uavhengig hvor anonym dataen er, er det fortsatt fare for missbruk. Vi har sett tidligere i saker som "cambridge analytica" -saken hvordan store mengder "lite detaljert" data kan misbrukes til å overbevise masser og vippe valg. Dataen DNB selger, som f.eks transaksjonsopplysninger vil gi mulighet for enda mer detaljert profilering som kan brukes til liknende kampanjer. Selv om det er mulig å reservere seg for det som enkeltperson, har denne beslutningen til DNB har gjort at jeg har valgt å bytte bank vekk fra DNB etter å ha brukt banken hele livet.

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20.17
Hei August! Takk for at du skriver til oss. Leit å høre at dette har gjort at du har valgt å bytte bank. Det er altså snakk om data på transaksjoner som skilles fra kunden og på denne måten anonymiseres før disse samles. Transaksjonene kan altså ikke spores tilbake til en enkeltkunde. Det stilles også strenge krav til hvordan data skal brukes videre og kan naturligvis ikke kjøpes av hvem som helst. Som du selv skriver er også dette selvfølgelig helt frivillig. Du kan når som helst slå av og på samtykker i nettbanken din. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig billån rente"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billån rente veldig høy, jeg har ringt seks måned før vi har avtalt, nå er det samme. Forsatt høy rente

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20.17
Hei! Rente på billån varierer ofte stort om man ser på effektiv eller nominell. Her er det ofte lånets omkostninger som betyr mest. Er du ikke fornøyd med renten på lånet ditt så ta gjerne kontakt med kundeservice så tar vi en nærmere kikk på det og ser om det er noe som kan gjøres der. Ønsker det en en riktig god dag videre så lenge!

/Jørgen
Anchristin B. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Anbefales"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er det bare de med negative erfaringer som skriver her? Har vært kunde siden 87 og aldri hatt noe problemer. Hyggelige og løsniningsorienterte ansatte på kundesevice og lettforståelig nettbank. Rask tilbakemelding på lånesøknader og raske til å justere rente om andre banker har gitt et bedre tilbud. Alt i alt veldig fornøyd

Svar fra DNB Bank
14.01.2020 20.16
Hei! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Herlig å høre at du er fornøyd med oss! Skulle det være noe som helst vi kan bistå med så ikke nøl med å ta kontakt.

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Verste kundeservice"

Jeg ikke anbefaler DnB. En ansatt i DnB på Majorstuen har vært å dytter meg og kaste meg ut fordi jeg spurte for mye og de hadde ikke lyst å forklare ikke heller å hjelpe. Jeg hadde brukket min ankel noe dager før men det hjalp ikke å stoppe henne. Etter 8 år kunde hos dem jeg er veldig glad at jeg skal bytte bank.

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09.29
Hei Ledja! Takk for at du skriver til oss. Sånn skal det selvfølgelig ikke være. Alle er og skal føle seg velkomne på våre kontorer. Håper du har muligheten til å slå på tråden til oss, starte en chat i nettbanken eller sende en melding fra postkassen der slik at vi får muligheten til å gå dette opp med kontoret det gjelder. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Innskuddsautomat ALLTID I USTAND, 1000 kr. forsvant."
1 syns denne omtalen er nyttig

Beklager, ingen positive ting å si om DNB. Skal man sette inn penger kan man kun gjøre dette via deres innskuddsautomat. Hva gjør man når denne alltid er i ustand? Sist stoppet innskuddet to ganger, og hva skjedde, jo to ganger måtte ansatte tilkalles. Hadde 20.000 kroner som skulle settes inn, 40 stk. femhundrelapper. Disse ble telt opp to ganger, en gang hjemme og en gang i banklokalet ved automaten. Noen gikk gjennom før maskinen stanset, så ble noen sedler levert tilbake til meg fra en av de ansatte. Da disse ikke stemte med antallet jeg hadde puttet på automaten sa vedkommende at da hadde noen sedler gått inn slik de skulle. Jeg måtte så sette inn de resterende sedlene og igjen stanset maskinen. Det var da en ansatt nr 2 som måtte gå inn i maskinen fra bakrommet, før jeg igjen måtte sette inn de siste sedlene. Til slutt når kvittering ble mottatt var det kun 19.000 kroner som var registrert som innskudd. Hvor var de to siste 500 lapper jeg hadde satt inn??? Forsøkte å klage på dette, men kom ingen vei, maskinen hadde ikke feilet sa de. Som beskrevet var det to forskjellige ansatte som hadde vært på bakrommet og hentet mine penger, uten at jeg som kunde kunne følge med på hva som ble gjort. Hele tiden mens mitt innskudd ble foretatt var det flere kunder som sto å ventet på tur, og til slutt stengte de maskinen som så mange ganger før, og jeg dro fra stedet 1000 kroner fattigere enn da jeg kom inn. Advarsel til alle som bruker DNB, finn en bank dere kan stole på!!!

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09.29
Hei Jonas! Tusen takk for din tilbakemelding. Leit å høre om din opplevelse med en av våre innskuddsautomater. Jeg håper du har vært i kontakt med kundeservice slik at vi har fått gått opp dette for deg. Om ikke setter vi stor pris på om du vil ta kontakt med oss på telefon, chat eller melding fra postkassen slik at vi får rettet opp i dette for deg. Dersom innskuddsautomaten skulle være i ustand en annen gang kan du også gjøre innskudd på Postkontor og hos Post i butikk. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Som student passer DnB meg utmerket!"

Hvitt kort fra DnB har mange fordeler for meg som student! Veldig fornøyd! Enkel nettbank og brukervennlig spareapp, som gjør det gøy å spare!

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09.29
Hei!

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Herlig å høre at du syns spare-appen gjør sparing gøy, det setter vi kjempepris på! Skulle det være noe annet vi kan gjøre for deg så ikke nøl med å ta kontakt!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Saga kunde? Hjelper ikke, servicen er like dårlig uansett"

Selv som en "verdsatt og spesielt viktig kunde" blir jeg sendt mellom ulike kundebehandlere, må vente ukesvis på viktige svar, sende dokumenter på nytt osv. Dette holder ikke mål, ny bank over nyttår! Personlig rådgiver har ikke vært tilgjengelig 3/4 tilfeller, og det er et mareritt å forsøke å bytte. Rentevilkår er betydelig høyere enn sammenlignbare banker.

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09.28
Hei! Kjedelig å se at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av oss. Det er vanskelig å si hva som er grunnen til at du har opplevd lang behandlingstid uten av vi får undersøkt det nærmere. Har du anledning hadde vi derfor satt stor pris på det om du ville sende oss en melding fra postkassen i nettbanken med din opplevelse, sånn at vi får sjansen til å gå det opp skikkelig og gitt deg en ordentlig tilbakemelding. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge! :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Helt middels bank som ikke er veldig opptatt av deg som individ"

Etter mange år som DNB kunde byttet jeg bank til SpareBank 1 Lom og Skjåk og kunne ikke vært mer fornøyd med forandringren. Hos DNB opplevde jeg at lånesøknader ikke ble behandlet (verken avslag eller aksept) og varierende brukeropplevelse på mobilappene deres. Følte jeg ikke ble tatt seriøst som kunde og etter diverse avsløringer om hvitvasking kan man tvile på deres integritet. Sparebank 1 har etter min mening vært langt flinkere til å følge opp med god kundeservice, nettbanken er ryddig og mobilapplikasjonen fungerer smertefritt. Anbefaler dere som sitter på gjerdet om å bytte bankforbindelse da dette er en ganske smertefri prosess i den digitale alder.

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09.27
Hei Lars! Leit å høre at du har gått videre til en annen bank. Vi setter likevel enormt stor pris på din tilbakemelding og vil ta det med oss videre. Skulle det bli aktuelt igjen er du hjertelig velkommen tilbake til oss! :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke banken for deg hvis du vil se oversikt over aksjefond"

"Vi opplever problemer og kan ikke vise informasjon markert under akkurat nå." Tjenesten har vært nede/til dels funket i flere uker, ikke bare akkurat når jeg logger inn. Jeg gleder meg til det funker igjen og jeg flytter aksjefond fra DnB til noe mer stabilt. Hvis du liker uforutsigbarhet og banker som har tjenester som du ikke kan bruke "akkurat nå" i 2-3 uker, så er DnB banken for deg. Også hvis du vil ha lav BSU rente og lav sparekontorente er DnB banken for deg.

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09.27
Hei Emilia! Kjedelig å høre at du sitter igjen med er dårlig inntrykk av oss. Det stemmer at det har vært en feil som over en lengre periode rammet visning av fondsandeler i nettbankens totaloversikt. Jeg håper du tok kontakt med kundeservice eller fant ut at du fremdeles så disse under "Mine fond" og kunne selge/kjøpe/bytte som normalt. Ta gjerne kontakt på chat, telefon eller melding fra postkassen i nettbanken om det er noe annet du er misfornøyd med så tar vi mer enn gjerne en kikk på det for deg. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kunderådgiver"

Super fornøyd men, dette er nok også fordi jeg har en super flott kunderådgiver. Dette har nok alt å si for at jeg ikke bytter bank. Trofast kunde i Skien DNB, føler meg trygg og meget godt ivaretatt, jobber for meg ....

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09.27
Tusen takk for kjempetrivelig tilbakemelding! Godt å høre at du er fornøyd med rådgiveren din. Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med så ikke nøl med å ta kontakt. Ønsker deg en fortreffelig dag videre :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Gode løsninger"

Generelt fornøyd, aldri noe tull. De var litt strengere på vilkår for å få lån enn hos andre banker, men eller godt fornøyd.

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09.26
Hei Sindre! Takk for tilbakemeldingen din. Supert at du er fornøyd med oss! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Godt fornøyd"

Godt fornøyd med DNB, ser mange negative omtaler men jeg har pdd konti i flere banker og DNB er jevnt over bedre. Tekniske problemer i ny og ne, men det eneste som skiller DNB der fra andre banker er at de havner i avisene umiddelbart, mens andre går unna. Nettbanken er god med mye selvbetjening og appen har blitt bra (den gamle var helt fryktelig).

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09.26
Hei! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Strålende å høre at du er fornøyd med oss. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Knirkefritt livslangt kundeforhold med omtenksom bank"

Jeg ble overført til DNB da Postsparebanken gikk inn i historiebøkene. Mens familiemedlemmer klager over tekniske utfordringer med sine (lokale) banker har jeg ingenting å utsette på DNB. Nettbank og apper er fulle av funksjoner og greie å finne fram i. Riktignok fikk jeg ikke boliglån da jeg trengte det, men det hadde jeg neppe fått i annen bank heller. Rådgivere har hjulpet meg flere ganger med å ta valg. De tar årlig kontakt for å tipse meg om smarte grep som kan lønne seg. Midt på treet på etisk bankguide.

Svar fra DNB Bank
06.01.2020 09.26
Hei Espen! Tusen takk for tilbakemeldingen din og så gøy å høre at du er fornøyd. Ta gjerne kontakt igjen dersom du ikke har fått ordnet med boliglån enda så tar vi gjerne en kikk og ser om det er noe vi kan tilby i dag, eventuelt kan vi hjelpe deg med noen tips slik at du kan nå målet raskere. Supert at du følger med på etisk bankguide! Her jobber vi knallhardt for å klatre enda høyere på listen! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR