Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert fredag 25. april
DNB Bank
1.5
1 387 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

DNB Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 387 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#105
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#105 av 106 dagligbanker
15%
Forferdelig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 387 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
128
56
60
134
1 009
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Selvbetjening

Omtale av  Yens

høy rente uten service, bare selvbetjening hele veien og små skrift om betingelser

Svar fra DNB Bank
22.04.2025 14:47

Hei! Så leit å høre at du ikke er fornøyd. Håper du vil ta kontakt med kundesenteret vårt dersom det er noe du ønsker hjelp med. /Lisa

OM OG OM IGJEN …

Omtale av  Gunnar

Uløste problem i DNB beskrevet her på bytt.no «løser» DNB her ved å anbefale kunden å ringe 04800, selv når det er åpenbart at det er akkurat der problemet ligger. Saken stopper ved kundebehandler, som bare bryter samtalen, eller må kontakte kollega for hjelp, men ringer aldri tilbake. Det har skjedd meg 2 ganger i samme sak.

Svar fra DNB Bank
22.04.2025 10:42

Hei! Leit å høre at du har opplevd at samtalen brytes/ikke blir ringt tilbake - slik skal det ikke være. Håper du kan ta kontakt på nytt slik at vi kan hjelpe deg med det du trenger. Du kan også kontakte oss via innlogget chat i nett- og mobilbank, eller sende oss en melding i nettbanken ved å gå til "i" - Postkasse - Skriv til oss. /Lisa

SPERRET KONTO UTEN FORKLARING

Omtale av  Gunnar

Min Aksjesparekonto er blitt sperret av «tekniske» årsaker for ca 3 uker siden. Jeg har ringt DnB flere ganger. Kundebehandler bryter samtalen. Klageavdelingen sier nå jeg må vente 5 uker for å behandlet klagen; ikke løsning på saken. Utsikter for løsning er uviss.

Svar fra DNB Bank
14.04.2025 15:07

Hei! Overgang til ny spareløsning har medført noen tekniske feil. Det meste skal være rettet nå. Ta gjerne kontakt med oss på 91504800, via chat fra innlogget nettbank, eller send oss en melding fra postkassen i nettbanken, så skal vi få sett på det. /Tonje

Dårligste kundeservice i landet

Omtale av  Øystein S

Ekstrem ventetid i telefon. Dårlige svar. Håpløs hjemmeside der mye tilgang ikke finnes, f.eks årsrapporter for aksjer. Kundebehandler gjør store feil. Sender helt feil dokument i epost. Styr laaaangt unna DNB

Svar fra DNB Bank
08.04.2025 15:08

Hei! Etter å ha byttet over til nytt Spareunivers opplever vi at mange flere en vanlig tar kontakt med oss for veiledning og hjelp med de nye løsningene, grunnet dette har vi lengre kø en vi hadde håpet. Vi beklager for at du har mottatt feil dokumentasjon på epost, gjerne ta kontakt med oss på chat via nett-/mobilbanken vår eller ring oss på 915 04800 så vi kan se på dette og få tilsendt riktig dokumentasjon. Du kan også hente ut dokumenter selv via nettbanken vår under i-ikonet -> arkiv :) /Vinjar

Dårlig service

Omtale av  Lida

Dårlig kundeservice. Svært dårlig kunde service. Anbefaler ikke til noen. Aldri

Svar fra DNB Bank
12.03.2025 13:32

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss, håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter på nytt slik at vi kan vi se på saken din igjen/hjelpe deg med det du trenger. /Viktoria

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

DNB? Skulle gått til Specsavers

Omtale av  Damn N. B

DNB Finans leverer skuffende kundeservice. Jeg kom med et konkret forslag til kontantoppgjør i en forsikringssak, men fikk bare standardiserte avslag uten forklaring eller tegn til reell vurdering. Til tross for gode argumenter og en løsning som ville vært fordelaktig også for banken, møtte jeg en rigid og lite imøtekommende holdning. Hvis dette er standarden deres, finnes det langt bedre alternativer. Jeg har i hvert fall ingen interesse av å bli avfeid og ydmyket neste gang jeg kontakter kundeservice.

Svar fra DNB Bank
19.02.2025 10:21

Hei! Det var kjedelig å høre om opplevelsen din, vi ønsker gjerne tilbakemeldinger for å forbedre oss. Ta gjerne kontakt med oss igjen på kundesenteret så vi kan vurdere dette på nytt med deg. /Viktoria

Kontroll.UTV/Sperret konto.

Omtale av  Amir M

Aldri vært borti en såpass uprofesjonell bank. Fikk min konto sperret og fryst fordi jeg overførte et så lite beløp som 2.000,- til Revolut. Jeg fikk heller ikke beskjed om at kontoen min var sperret før jeg var i butikken og skulle betale. Ringer inn og blir bedt om å kontakte kontroll.utv - dette gjør jeg og nå har det gått 7 dager siden kontoen min ble sperret uten at de har avklart noe som helst. Løsningen her er at når det er snakk om noe såpass lite så kan dere kontakte kunden og avklare spørsmålene over telefon uten å midlertidig blokkere kontoen. Sitter uten midler/penger til å betale eller gjøre noe som helst og må mest sannsynlig vente i en uke til før det går i orden - her vil kundeforholdet bli avsluttet og jeg vil gå over til en av konkurrentene deres.

Svar fra DNB Bank
10.02.2025 15:26

Hei, Amir! Jeg har full forståelse for at dette er en kjedelig situasjon. Noen ganger er vi nødt til å be om noen tilleggsopplysninger rundt et kundeforhold eller spesifikke betalinger for å kunne være sikre på at det er i tråd med lovverket. Det betyr ikke nødvendigvis at vi mistenker at noe er galt. Vi prioriterer disse sakene fordi vi vet at det kan være vanskelig å stå uten tilgang til midler i en periode, så hvis det har tatt lang tid for deg er det beklagelig. Håper og tror at det ordner seg fort! /Hilsen Even

Rett og slett Norges dårligste på det meste.

Omtale av  Joar

Generelt umulig bank. Dårlig support. Ikke bra kundebehandling. Rentebetingelsen er helt umulig i forhold til andre banker.

Svar fra DNB Bank
05.02.2025 19:28

Hei. Så leit å lese! Vi setter pris på om du kontakter kundesenteret vårt på telefon 91504800 eller via chat i nettbank/mobilbank. Da kan vi se på dette sammen med deg. Vi setter stor pris på tilbakemeldinger, og ønsker å forbedre oss. Om du tar kontakt med oss på telefon kan du også få snakke med rådgiver angående hvilke renter vi kan tilby. /Mariell

Dårlig kundeservice!!!

Omtale av  Anonym

Jeg skulle søke boliglån med mannen min som medlåntaker. Men fikk beskjed om at jeg må ha 150000 mer for i egenkapital. Når jeg fikk ordnet med egenkapital og ringer da DnB bank får jeg beskjed om at mannen din ikke er norsk statsborger så dere kan ikke få lån. Tenk å få det svaret. Det er flere her i landet som ikke er norsk statsborger og eiendom de eier. Med mye frem og tilbake så få jeg beskjed om at han har midlertidig oppholdstillatelse så det er derfor han ikke kan få lån med meg. Unnskyld meg. Dere gir ikke lån på veiene av at noen har midlertidig oppholdstillatelse eller fast oppholdstillatelse. Det jeg har lest er at man må ha må ha en oppholdstillatelse i Norge. Det har mannen min og fast jobb. Får til slutt svar fra en som ringer meg fra banken om at de ikke vil risikere å gi lån når han har midlertidig oppholdstillatelse i tilfelle han blir sendt tilbake. Herregud Udi har lagt regler om at man må bo i Norge med midlertidig oppholdstillatelse i 3 år for å få permanent oppholdstillatelse. Skal man da vente i 3 år før man kan søke boliglån. Det er håpløst. Synes DnB bør vite konkret om hvorfor man ikke kan søke lån med midlertidig oppholdstillatelse når det står andre steder at man må ha en oppholdstillatelse i Norge. Det står ikke at man må ha permanent oppholdstillatelse for å søke om lån.

Svar fra DNB Bank
24.01.2025 13:58

Hei! Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss når dere søkte om lån her. Det ønsker vi selvsagt ikke. Når det gjelder krav til å søke boliglån for utenlandske statsborgere er det krav om norsk personnummer og folkeregistrert adresse i Norge. Vi får dessverre ikke sjekket opp saken, eller kommentert enkeltsaker her på bytt.no, men dersom du ønsker svar på hvorfor søknaden har fått avslag kan du ta kontakt med kundesenteret som kan sjekke opp dette nærmere. Du kan nå oss enten på telefon 91504800 eller via chat i nettbank/mobilbank. Vi er tilgjengelige i begge kanaler hver dag mellom 07-23. /Frida

God personlig service og smarte råd

Omtale av  Stein

God personlig service og smarte råd gjennom mange år. God avkastning på aksjefond og også aksjer etter anbefalinger fra DNB, fastrente ett år kunne med fordel vært bedre

Svar fra DNB Bank
20.01.2025 17:54

Tusen takk for super tilbakemelding Stein. Det er kjekt å lese at du er fornøyd, og om det skulle være noe er det bare å ta kontakt. Fastrente settes etter hvordan vi ser for oss at renteutviklingen blir, de fleste tror renten vil gå ned i løpet av det neste året, og derfor er den litt lavere enn det de kortere bindingstidene er. /Lene

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Mhehh.

Omtale av  Karl

Nettbanken fungerer (pluss for strømlinjeformet betalingsløsning) men er rotete, med forskjellig brukergrensesnitt til forskjellige deler, noe som tyder på at den er under oppgradering. Men, dette har vedvart i flere år og det oppleves som uprofesjonelt. I tillegg reagerer jeg på rentene, særlig på brukskonto for barn, som er 0%. Det finnes riktignok sparekonto med høyere rente, men det er brukskontoen som barna ser og har tilgang til. Og hvordan skal de lære at pengene vokser (om enn bare bittelitt i dagens marked) ved å ha dem i banken, når renten er 0% fra første krone?

Svar fra DNB Bank
17.01.2025 22:22

Hei! Takk for tilbakemelding, det stemmer at nettbanken vår er under oppgradering, men siden mye må bygges opp fra grunnen og opp tar dette litt tid og vil komme delvis. Men vi håper å kunne lansere mesteparten i løpet av året! :) En av grunnene til at vi ikke tilbyr rente på noen av brukskontoene våre er for å gjøre våre kunder bevist på hvor det er best å ha sparepengene sine, siden pengene står potensielt sårbart inne på brukskonto i et scenario hvor kort eller kortinformasjon skulle komme på avveie, så er det da fint om man ikke har mye av pengene sine stående der. Vi tilbyr forskjellige sparekontoer til barn, både der de har tilgang til sparepengen sine selv, og der hvor kun foreldrene har tilgang frem til de blir 18 år. Hvis du ønsker å lære mer finner du mer informasjon om dette på www.dnb.no, men du kan også kontakte en rådgiver hos oss som kan hjelpe deg å finne løsningen som passer best for dere :) /Vinjar

Elendig brukervennlighet og kundeservice

Omtale av  Ina

Svært dårlig brukervennlighet på nettside og dårlig kundebehandling på telefon (annen henvendelse) med lite imøtekommenhet og forståelse for kundens situasjon. Jeg har vært kunde i SBanken i mange år og aldri hatt problemer. Jeg har blant annet IPS-avtale som det var enkelt å plassere penger i tidligere. Nå ser det ut til at jeg må velge selv blant 450 fond? Når kommer sparerobot på plass igjen? Dette var løsninger som SBanken har hatt på plass i lang tid.

Svar fra DNB Bank
13.01.2025 15:14

Hei! Veldig leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter på nytt slik at vi kan vi se på saken din igjen. Sparerobot er planlagt å komme på plass i løpet av våren, så da håper jeg du vil bli mer fornøyd med løsningene igjen. /Lisa

5 måneder å åpne en konto, og det er ingen måte.......

Omtale av  Antoaneta V

Veldig dårlig service. Jeg har gått tapt i 5 måneder i prosedyrer for å åpne en konto og få et kort som jeg mottok 27.11. og det er 2. januar og jeg venter fortsatt på tilgangskoden. Jeg har allerede gjort krav på det på telefon, og de sendte det igjen 12. desember. Vi er på 2. januar uten nyheter. Jeg synes denne behandlingen er og uakseptabel. Jeg flytter om to uker, så jeg tror jeg kommer til å stenge kontoen som jeg aldri klarte å bruke, fordi det er umulig for dem å løse noe for meg. Hvilken slurv, det skal ikke skje i den avanserte tiden vi lever i.

Svar fra DNB Bank
03.01.2025 13:00

Hei, det er leit å høre at du ikke har fått det vi har sendt med Posten Norge, her anbefaler vi deg å ta kontakt med oss på 915 04800 så vi kan undersøke hva som kan ha skjedd. Vi kan eventuelt undersøke om vi kan få tak i sporingsnummer på forsendelse så du kan få sjekket med Posten Norge om hva som har skjedd med det vi skal ha sendt til deg. /Vinjar

Fornøyd kunde

Omtale av  Fornøyd K

Jeg har fått veldig god hjelp av DNB i forbindelse med boligkjøp og gode investeringsråd (fokus indeksfond). Kunndeservicen var rett og slett fantastisk god. DNB valgte å se på helhetsbildet da jeg trengte finansieringsbevis i forbindelse med boligkjøp, og de inkluderte hele min lønn (inklusiv AAP og pensjons utbetalinger) i utregningene, og vektla tilsynelatene (men ikke uttalt) at jeg har tatt gode økonomiske valg gjennom årene. Nettbanken er god og skiller seg ut positivt sammenlignet med en del andre banker, og det er enkelt å gjennomføre kjøp av fond inne på ASK. Det eneste negative er at renten på sparekonto og brukskonto godt kunne vært høyere, og boliglånsrenten godt kunne være noe lavere ettersom denne er noe høy sammenlignet med endel andre banker.

Svar fra DNB Bank
30.12.2024 12:22

Hei! Tusen takk for superfin tilbakemelding :-) Vi setter veldig pris på å høre at du er fornøyd, og håper du vil fortsette å være det i fremtiden. Rentene våre er noe vi stadig vurderer, så de kan endres. Håper det er en mulighet for at vi også klarer å gjøre deg fornøyd på det området. /Frida

Grusomt dårlig vekslingstjeneste

Omtale av  Postil H

Min aldeles gruuuusomme erfaring med DNB, er at man som én av Norges største banker med en presumptiv ambisjon om god kundeservice, ikke kan tilby beboerne i Oslo-regionen mer enn ett sted der det går an å veksle inn mynter; nemlig i Drammen.

Svar fra DNB Bank
17.12.2024 10:32

Hei, Postil. Det stemmer at Drammen for tiden er eneste kontoret man kan veksle mynt på, men samtidig er DNB en del av Kontanttjenester i butikk-samarbeidet som tillater veksling av norsk mynt i Norgesgruppens butikker. I utgangspunktet skal det dekke behovet for de aller fleste kunder, med mindre man har et veldig stort kvantum. Da kan man oppsøke vekslingsmaskinene på bankkontor. /Hilsen Even

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Flott erfaring med DNB som ny kunde

Omtale av  Takknemlig

Rask og veldig god oppfølging fra en dyktig medarbeider som tok seg tid til å hjelpe og veilede meg gjennom hele prosessen. Den eneste banken som løste mitt problem på kun 20 minutter. Anbefales!

Svar fra DNB Bank
09.12.2024 11:31

Hei! Tusen takk for 5 stjerner og fin tilbakemelding :-) Det setter vi pris på! /Frida

Har tilegnet profilen
DNB Bank deltar på Bytt.no

DNB Bank har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
DNB Bank besvarer omtaler

DNB Bank har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
DNB Bank henter ikke inn tilbakemeldinger

DNB Bank benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR