Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
15
av 15 innen
bank
25%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
33
18
19
34
120
Sorter omtaler etter
Viser av 224 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"En bank som ikke ønsker deg som kunde"

Ønsket å opprette aksjesparekonto hos DNB, de var ikke min bank fra før. Fikk ikke til over nettet. Ringte dem for å få hjelp. Det var ikke bare bare, var så mye rart som var feil i systemene, og hun sa til meg følgende: Kan du ikke bare opprette aksjesparekonto i din egen bank? Skikkelig salgsdame der altså! Så fikk jeg opprettet til slutt aksjesparekonto hos dem, og nå da jeg skulle flytte aksjene mine over til dem, har jeg sendt 3-4 meldinger for å få hjelp, og de klarer aldri å svare meg på det jeg spør om. Den siste meldingen har de ikke svart på i det hele tatt, og nå er det 30.11.18, siste frist for overflytting av aksjer kostnadsfritt. Så jeg har tatt oppfordringen til damen jeg snakket med i vår: Jeg har opprettet aksjesparekonto i min egen bank, SNN, og det gikk så kjapt at jeg ikke rakk å trekke pusten engang. Så tusen takk for meg, DNB, jeg ønsker ikke å bruke deres "tjenester" mer! PS: For øvrig har de god og lettvint løsning på å selge og kjøpe aksjer i mobilbanken, det skal de ha! God jul!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende kundeservice"

Mistet bankkortet mitt og skulle enkelt bestille nytt gjennom nettsiden deres. Dette bankkortet fikk jeg aldri og var i kontakt med flere på kundeservice. Det endte tilslutt opp med at jeg fikk bankkort etter 2 måneder! Ingen av de som jeg snakket med prøvde å løse dette problemet, og ingen av dem beklaget seg engang for ulempene det medførte meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lite kundevennelig dårlige renter innskudd"

Har større lånerenter enn de fleste banker, mindre innskuddsrenter, virker uinteressert når ringer og ønsker mulighet for lavere rente på lån

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Grei bank, kunne vært bedre på pris"

Grei bank, gode nettsider og grei app. Kunne vært bedre på pris, og føler noen ganger at kundebehandlere mangler litt kunnskap, men det kommer an på hvem du snakker med. Noen er kjempeflinke.

Marianne O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service/dyrt"

Både som privat lønnsmottaler og som eier av eget AS har vi opplevd gjennomgående dårlig service, utilgjengelighet, arroganse, høye gebyrer og lite fleksibilitet. Pluss for ryddig og fin nettbankløsning.

Hermod E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Middels"

Siden nesten alle muligheter for personlig kontakt og at kassefunksjon mangler hos alle banker har gebyrer tatt mere over av tjenestene. Veksling av valuta umulig uten et saftig i gebyr i Posten.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank"

Helt utrolig dårlig. Må dessverre benytte denne ifbm jobb, og har ikke tall på hvor mye tid jeg bruker på å lete rundt etter de mest ordinære ting, som hvordan jeg får opp en kontoutskrift eller hvordan jeg søker i arkiv. Det er nesten ikke til å tro. Vinner verdensmesterskapet i dårlig brukervennlighet. Hvordan går det an?

Philippe S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Henger ikke med i tiden"

Satser på late kunder som ikke har peiling. Sjekk renta på boliglånet folkens, det er tusenlapper å spare i året. De er også dyrest på vanlig konto.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Mye rot og problemer"

Fornøyd frem til jeg ikke hadde stort lån lenger. Hadde jeg satt pris på sinne, frustrasjon og dårlig behandling, kun da kunne jeg anbefalt denne banken. De roter med de enkleste ting. De klarer ikke å holde styr på forsikringer. Når du spør om hjelp og de sier at de skal fikse problemet med en gang, er det ikke sikkert at de gjør noe som helst med det i det hele tatt. Den generelle kommunikasjonen er faktisk for dårlig.

Veronica
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Surr fra A til Å"

Har hatt banken siden jeg var tenåring, er nå snart 40. De er veldig hyggelige på telefon når du en gang kommer frem (lang kø) men det de sier de skal gjøre skjer ikke. Vi valgte å avslutte alle konti hos dem. Dette skjedde heller ikke. De er ikke en bank for oss "vanlige " midt på treet, kun for de store. Takk for oss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice i banken på Karl Johan"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle ha rådgivning i forbindelse med å ivareta kontoer og aksjesparing for dement far, også snakk om å flytte fra andre banker og til DNB. Ble møtt arrogant og avvisende da jeg ønsket å sitte ned, ikke bare forholde meg til en ståpult midt i åpent landskap. Fikk da beskjed om at det var "hans plass", hvis jeg ville sitte måte jeg vente til han som eide sitteplassen kom tilbake etter lunsj. Aldri noensinne møtt en slik arroganse og likegyldighet fra noen! Fikk absolutt opplevelsen av å være uønsket. Så nå vurderer jeg absolutt å bytte bank etter 45 år!

Thanathon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Behandlet meg som et dyr"

Har vært DNB kunde siden jeg vet hva en bank er. Hold deg på det sterkeste unna denne elendige banken og boycotte den. Var ny i Eurobonus-opptjening-spillet og valgte DNB sine kort som starten. Hadde Student Mastercard i 5 år. Pleide å betale noen fakturaer med Vipps og fikk poeng. Med nysgjerrighet, hadde samtale om jeg kunne opptjene poeng på ikke-eFakturaer, og dagen etter kutta de alle muligheter til å opptjene poeng fra ALLE regninger. Har byttet fra Mastercard til Amex kortet deres kort tid etter en stor ferie i utlandet. Mistet HELE opptjente Eurobonus poengene, fordi Mastercard kontoen "ikke var oppe mens poengene blir overført". Absolutt ingen på telefonen sa ifra noe om dette før kortbyttet skjedde... Kundeservicen er så arrogant at det går ann! Lovte meg en gang et Amex Gold kort på telefon, men ga meg avslag på nett. Nektet etterhvert å gjøre noe med det, og ingen kompansering for feilene de har gjort, skjedde aldri. Sendte klage, men alltid fikk tilbake svar som alltid prøver å påpeke at jeg ikke er verdig nok for dem, som "Du skulle har egentlig gått tilbake til Mastercard du!"... Så ja, hvis du ikke tjener millionvis, bryr de ikke seg om deg. Men hadde jeg tjent så mye, hadde jeg ikke valgt denne banken heller. Du mister også mye penger på dyre gebyrer denne banken slår deg med!

Kolbjørn J
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Merkelig kundehåndtering"

Registrerer at DnB ikke svarer en eneste av kundene som er fornøyd/misfornøyd mens SBanken svarer mer eller mindre samtlige av anmeldelsene. Dette er vel en god indikator på hvordan DnB behandler sine kunder? Vi har blitt kontaktet av DnB - etter å ha vært kunde av SBanken siden slutten av 90 tallet (og er storfornøyd) - og jeg sa at "selger'n får en tøff oppgave:-). Min anbefaling til DnB: Begynn å svare kundene og vis at dere tar tilbakemelding fra kundene på alvor!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt OK bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler alle å holde seg unna denne banken. Siden de er gammeldagse når det gjelder mobil bank og slikt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Samtlige vurderinger med 1 stjerner, støttes 100% på alle punkter"

Hvis du vurderer å bruke DnB som bank, så burde du lese alle 1-stjerne anmeldelser. Enkelt er dette den største drittbanken du kan få med å gjøre. Mvh DnB-kunde i over 20 år med samlet lån på 12.3x års-inntekt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank"

DnB er kanskje ikke billigst, men hjelper seg når du trenger hjelp, og finner løsninger.. kan abosloutt anbefales

Kjetil G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God og seriøs bank"

Eg har vore kunde hos DNB i litt over ti år. Seriøs bank med dyktige og profesjonelle rådgjevarar som har hjelpt meg når eg treng det, utan å prøva å prakka på meg "produkt" eg ikkje vil ha. Det var først og fremst god lånerente som gjorde at eg vart kunde hos DNB. Og det er dei gode lånerentene som gjer at eg framleis er kunde der. For meg som gjerne vil sjå dei eg snakkar med, er det også ein fordel at banken har mange filialar over heile landet.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Treg kundebehandling og dårlig nettbank"

Nettbanken kaster meg ut så jeg må logge meg inn på nytt i ett sett. Kundeservice kan ikke finne noe feil. Ba først om finansieringsbevis - måtte ringe og ringe og ringe i flere dager før det kom i orden. Nå har jeg bedt om lån i samme forbindelse og utrolig trege tilbakemeldinger igjen. Skjer ingenting før man maser og spørr. Har alt droppet DNB som forsikringsselskap pga utrolig dårlig oppfølging. Vurderer å bytte bank også om de ikke snart forbedrer kundeservicen sin.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri vært borti mer uproff bank"

Ingen har så mye problemer med nettsiden sin enn DNB.
Hver eneste dag er det problemer. Ringte for 3 uker siden for it avd dems kan sjekke hva som er galt med min konto. 3 uker og jeg har ikke fått et svar. purret på dem 3 ganger også.
Vil fraråde alle bedrifter å bruke DNB

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Svarer ikke"

Forferdelig fra A til Å,
Tre lånesøkander, skriver ikke om de mangler info, tar ikke kontakt, kun når jeg vil bytte bank, totalt søppel holdning

Lars E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hykleri - Blir nektet bedriftskonto pga betalingsanmerkning"

Blir nektet bedriftskonto pga betalingsanmerkning, hvor er risikoen for DNB !!! Dette er totalt useriøst da jeg aldri har bedt om å låne penger kun bedriftskonto for den daglige driften noe som umulig kan være problematisk for en angivelig profesjonell aktør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forfardelig service"

Dåligste service ever!!! De lover masse ting men det skjer aldri. Nå holder jeg kontakt med banken i 3 måneder for å åpne ny konto men fortsatt fikk ikke dokumentene hjem til å signere. Nå ringt jeg 5 ganger til banken og har vært 2 ganger i banken men hver gang møtter jeg ny person som vet ingenting og bestiller papirene på nytt.. Trenger dere ny konto eller kort, bruk aldri DNB!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke en bank for folket"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ekstremt dårlig kundebehandling hos DnB. Har vært lojal mot denne banken hele livet og kan dessverre ikke anbefale denne banken til noen. Særlig ikke til småsparere og hvermannsen med en normal inntekt. Har nå fått så mange dårlige erfaringer med denne banken at jeg velger å bytte bank og aldri komme tilbake. DnB kunne ha blitt mye bedre på å møte kunder som mennesker, og å faktisk prøve å yte en form for kundeservice ved å være litt mer konstruktive, ydmyke og menneskelige i sin framferd. Denne banken egner seg antagelig for store konserner som DnB har en egeninteresse av å ha som kunder. Takk for meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Styr unna DNB"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har fra tidligere fått boliglån fra DNB etter mye stas. Nå har jeg nedbetalt på den i 4 år. Jeg har forbrukslån som jeg har tatt opp, så jeg søkte om økning av boliglånet til mindre enn det jeg lånte fra start og fikk avslag. Jeg opplyste at det skulle bli brukt til å fjerne forbrukslånet. Men de fikk det ikke til å gå opp i lille kalkulatoren sin. Så jeg overførte til sparebank 1 og der gikk det :) til h’ med DnB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri mer DNB"

Svært skuffet over kundeservice.
Endte med minus 5000kr konto kreditt.
Søkte om bolig lån, tok evighet for å få svar.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR