Har tidligere lagt inn omtale grunnet slett kundeservice i en reklamasjonssak, ble på bytt.no oppfordret av Dnb om å prøve igjen. Reklamasjonen gjaldt en fastoverføring jeg tidligere hadde avsluttet høsten 2022 som begynte på mystisk vis å tre i kraft igjen i mars 2023. La merke til at kontoen hadde reservert et trekk på samme fastoverføring som tidligere hadde blitt avsluttet. Reklamerte umiddelbart på overføringen, men Dnb kunne ikke gjøre noe og avsluttet saken. Klagde deretter igjen og nå nekter de å svare. Helt fantastisk! Tenk å bli ghostet av egen bank, så heldig er man som kunde i Dnb.
Hei Lars og takk for tilbakemelding. Det er leit å høre at du har en dårlig opplevelse. Slik ønsker vi ikke at det skal være! Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her. Dersom du har spørsmål til hvorfor vi ikke kunne gjøre noe i din sak og ikke har fått svar på eventuell melding du har sendt oss anbefaler jeg å kontakte avdelingen på telefon: 23 02 11 00. /Betina
Mangler applePay, mikroskopiske renter på innskudd, høye renter på utlån. Men er fremdeles DNB kunde. Føl med DNB! Markedet endrer seg :-)
Hei Bob! Vi forstår at det er frustrerende dersom du bruker Apple Pay aktivt i dag. Dersom du ikke allerede har lest artikkelen, kan du lese enda litt mer om hvorfor vi har valgt å ikke tilby det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. Hvor mye innskuddsrentene øker, varierer fra produkt til produkt. Vi tilpasser oss konkurransen i markedet, og vi opplever at prisene våre står seg godt. Vi mener også at vi er konkurransedyktig på boliglånsrentene våre. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med boliglånsavdelingen vår på telefon 91504800 slik at vi kan se på lånet ditt og mulighet for en bedre rente. /Tonje
DnB klarer ikke å gi kundene sine en god opplevelse, da kjøper heller opp andre banker med fornøyde og trofaste kunder, for så å gjør dem til missfornøyde kunder. Super strategi fra en elendig bank! DnB går med gigant overskudd på kundenes bekostning. Sbanken har stupt på ulike forbrukerportaler i den siste tiden. STYR UNNA!
Hei Peter! Det er veldig leit å høre at du er misfornøyd med oss. Kundene er viktigst for oss, og vi ønsker selvsagt at du skal være fornøyd. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med oss på 91504800. /Tonje
For det første er DNB over hodet ikke interesert i kundens beste. De mangler moralsk kompass og går til fientlige oppkjøp av selskap som utvikler nyttige tjenester for kunden. Og som ikke det var nok har de hacket seg inn med en trojaner som griser til S'bankens app med DNB spam. Det er naturligvis ikke nok i kampen mot kundevennlige løsninger. Lettvint og lynrask betaling med ApplePay kan fint utgå til fordel for dårligere løsninger. Ut over dette, DNB første bank til å øke kostnadene til kundene, eneste bank som blir dømt til å selge produkt som garantert ikke er til gunst for kunden. DNB er essensen av grov utnyttelse av godtroende kunder. Det er dog noe positivt ved DNB, det er fortsatt mulig å velge banken bort enn så lenge.
Hei Helge! Det er veldig leit å lese at du er misfornøyd med oss. Kundene er det viktigste for oss, og vi ønsker selvsagt at du skal være fornøyd. Vi skjønner at avviklingen av Apple Pay kan være frustrerende for de av dere som bruker tjenesten aktivt i dag. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay. /Tonje
Lite hjelpsomme når man er pårørende til syke foreldre. Uhyggelig opplevelse. Råder alle til å gå bort fra bruken av Helsenorge app, slik at man kan heller få et brev i posten. Ryker bankid brikken så får man ikke lest viktig informasjon. Sentralbordet i DNB nektet å gi tlf til vår lokale bank der man har en kunderådgiver, det var ikke lov sa de, en annen sa det lokale kontoret ikke hadde tlf nummer?
Hei Jane! Dette var ikke kjekt å lese. Kundene er det viktigste for oss, og vi ønsker selvsagt å hjelpe alle så godt vi kan. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men ta gjerne kontakt med oss på telefon 91504800, så skal vi selvsagt hjelpe med å finne alternative løsninger for dere. /Tonje
Vil du ha en bank som bryr seg om deg som kunde og gir deg en god opplevelse med gode tjenester? Vil du ha en bank som gir deg friheten til å velge den beste løsningen og mulighet til å kunne enkelt betale med din telefon uansett hvilken telefon du har? Da bør du ALDRI velge DNB. Dette er banken med treige, dårlige, låste og kompliserte løsninger. I tillegg kjøper de opp Sbanken og har allerede startet med ødelegge gode løsninger i Sbanken med å blant annet gjøre at kundene mister gode og enkle løsninger for som Apple Pay. DNB sier de ikke vil tilby Apple Pay da Apple låser NFC-chipen til sin egen løsning og dermed kan ikke andre tjenester tilby samme mulighet på Iphone og at det hindrer friheten til å velge. Så dermed velger DNB å gjøre akkurat det samme for sine egne kunder ved å låse mobilbetalingstjenestene til kun Android etc. og å hindre kundene til å ha en frihet til å velge. Skal aldri være kunde hos DNB igjen, og det bør ikke du heller! DNB anbefales absolutt ikke.
Hei Mads. Leit å høre at du ikke ønsker å være kunde hos oss. Vi forstår at det er frustrerende dersom du bruker Apple Pay aktivt i dag. Dersom du ikke allerede har lest artikkelen, kan du lese enda litt mer om hvorfor vi har valgt å ikke tilby det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay /Mariell
Hadde lenge en elendig mobilbank, som enda har alt for mange linker til løsninger i nettleseren. Tilbyr ikke Apple Pay og virker ikke å imøtekomme klager fra kunder. Henger bakpå teknologisk med en arrogant fremtoning.
Heisann! Takk for tilbakemelding angående mobilbank og kundeservice- dette tar vi med oss videre. Når det kommer til Apple Pay kan du lese om hvorfor vi har valgt å ikke tilby det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay /Mariell
Vært kunde i Sbanken lenge, og nå som dnb har tatt over blir det værre og værre. Apple pay fjerner de også, noe som har fungert utmerket og lettvindt
Hei Oskar. Leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Ta gjerne kontakt med kundeservice om det er flere ting du er misfornøyd med, så kan vi se hvilke andre alternativer vi har. Jeg håper vi har noen løsninger som passer for deg. Når det kommer til Apple Pay har vi forståelse for at det er frustrerende dersom du bruker tjenesten aktivt i dag. Om du vil lære mer om bakgrunnen for hvorfor vi har valgt å ikke tilby ApplePay, kan du lese om det her: https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/dnb-apple-pay /Mariell
Byttet nettopp bank og fikk 0,8% bedre rente. Jeg har også et lite mc lån der det er noe tull med restgjelden. Etter en ekstra innbetaling har det oppstått en bug i systemet, der restgjelden ser ut til å øke (!). Avdragene går som normalt. Skjønner at det er en glipp, men dette er jo uproft. Fikk lyst til å politianmelde dem for svindelforsøk.
Hei! Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice igjen hvis problemet du beskriver ikke er løst. /Marthe
Trist at DNB håver inn penger om dagen på sine kunder og at dem ikke går et skritt lengre for sine lange kundeforhold og trofaste kunder. Dem soper inn penger. Raskest til å sette rentene opp hver eneste gang, dem går heftig i pluss stod det her om dagen i media. Vært kunde der i straks 25 år og når jeg ringer inn og trenger en bedre priset tjeneste eller en mer lønnsom avtale (enten det er forsikring, lånebetingelser eller lavere termingebyr etc ) likviditeten min er i tillegg over gjennomsnittet. Alt går på autosvar enten det er en kundebehandler eller rådgiver. Tipper det er en gjenganger at dem sier til folk " du har allerede den beste eller billigste avtalen". Alt er indoktrinert. Litt som Kiwi holder på å presse prisene nedover i reklamene mens i realiteten så har det aldri vært dyrere! DNB er for rikfolk. Jeg skifter dagligbank. DNB appen er i tillegg grusomt dårlig.
Hei! Først og fremst leit å lese at du er misfornøyd og ønsker å bytte bank. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men på generelt grunnlag gjør rådgiverne våre så godt de kan innenfor de rammene de har. Når det kommer til renteendringene følger vi anbefalingene fra Norges bank på lik linje som andre banker og det varierer mellom hvilke banker som er først ute. /Marthe
Mitt firma fikk et rekommandert brev i posten forrige uke fra DNB som ville si opp vår bedriftskonto fordi vi ikke kunne dokumentere et par kapitalinnskudd vi hadde gjort. Eller da mer nøyaktig, DNB sin KYC avdeling gjorde en forferdelig jobb med å forklare hva slags dokumentasjon som faktisk ville tilfredsstilt dem og gjorde tilsynelatende alt de kunne for å motarbeide foreslåtte løsninger fra oss. De anonyme psykopatene som bemanner eposten var enda verre, og ville ikke samarbeide i det hele tatt for å finne en løsning, og gjentok bare den samme "du må opprette kundeforhold i ny bank" som en robot om igjen og om igjen. Jeg har vært trofast privatkunde i DNB i 7 år, og har 3 andre bedrifter som fortsatt er kunde der. Jeg kommer til å fortløpende trekke alle ut og bytte til en mer kundevennlig bank. Og oppfordrer alle som leser dette til å gjøre det samme. Anbefaler å bytte til lokale banker da de har et insentiv til å opprettholde gode kundeforhold i motsetning til storbanker som DNB.
Hei! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi ønsker å være en bank for alle, og setter stor pris på kundene våre. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du ønsker at vi skal se nærmere på dette. /Lisa
Uhøfflige upålitelige ansatte Har tidligere hatt noe å gjøre med banken ift arv fra foreldre Følte oss lurt Vi har foretatt kjøp av bolig og hatt konto og diverse kreditt kort utstedt av banken Alt med negativt utfall ;O(((((((( Banken er alltid tidligst ute med rentehevninger De flår kundene sine Styr unna denne banken ;0((((
Hei! Leit å lese at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du ønsker at vi skal se nærmere på dette. Kan ellers informere om at vi følger renteendringer fra Norges bank på lik linje som andre banker, men det stemmer ikke at vi alltid er først. /Marthe
Veldig bra service dem hjelpere deg så godt dem kan om alt du trenger hjelp til å så er di fleste tjenesten gratis anbefales
Hei Arild! Tusen takk for fin tilbakemelding, det setter vi så stor pris på. Ønsker deg en fin dag! /Karoline
I DNB appen kan man ikke lese meldinger i Postkasse, i nettbanken kan man ikke lese meldinger i Postkasse, man må søke i Google for å få opp alternativer i Google, der man da må logge seg inn på noe DNB kaller fullversjon, som er PC versjonen forminsket og trykket inn på en liten telefonskjerm slik at teksten er så liten at den er umulig å lese. Hvordan er det mulig å være så ulogisk, intuitivt og kronglete vanskelig ? DNB trenger bare å se på alle andre banker sine løsninger så vil de kunne se hvor enkelt det lar seg gjøre. Og dette er den største, og på en måte den nasjonale banken i Norge ? Dessuten så har DNB gjort forandringer i oppsett der f.eks fakturaer nå ikke bare står på en og en linje i en liste slik at man kan se alle i et skjermbilde, men man må scrolle seg nedover og nedover, noe som gir elendig oversikt over, i dette tilfellet, fakturaer. DNB gjør det vanskeligere og mer kronglete og gjør at alt tar mye lengre tid å gjøre. Akkurat som om vi ikke sitter med nesa i skjermer nok nå for tiden ? Få opp å gå en app der alt vi trenger å gjøre i banken kan gjøres, få en slutt på å gjøre brukergrensesnittet slik at vi mister oversikten vi hadde før, noe som gjør at alt tar lengre tid.
Hei! Takk for konkret tilbakemelding, det hjelper oss å bli bedre. Postkasse i Mobilbanken jobbes med, og i mellomtiden finner du lenke til postkassen helt nederst på forsiden i appen. Ha en fin dag! /Karoline
Jeg opplever DnB som en trygg og god bank. Har bare positive erfaringer med de tjenester banken tilbyr . Nettbank systemet er aldeles utmerket og lett forståelig. Og de kontobetingelser jeg har matcher andre banker. For meg kommer det ikke på tale og bytte bank.
Hei Hans! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding og at du velger å være kunde hos oss. Veldig kjekt å lese at du er fornøyd. /Marthe
Dårlig kundeservice. og dyr forsikring. Arrogante medarbeidere da min mor var død.
Hei. Det var leit å høre at du ikke fikk den hjelpen du trengte fra oss. Skriv oss gjerne en melding fra nettbanken din slik at vi kan ta det videre dersom du trenger mer bistand i forhold til forsikring eller i forbindelse med din mor. Du kan sende oss en melding ved å gå til Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss. /Elisabeth