Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert juni 2024
DNB Bank
1.5
1 320 verifiserte omtaler

DNB Bank omtaler og erfaringer

Nøytral trend

DNB Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.5
Dårlig
1 320 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
DNB Bank er rangert
#115 av 116 dagligbanker
15%
Dårlig
15% anbefaler DNB Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 1 320 omtaler om DNB Bank

FILTRER OMTALER
122
56
59
128
955
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Det var en gang.

Omtale av  Jan

På 90 tallet en helt grei bank, men så slo grådigheten inn. Nå er den norges desidert dårligste bank og det reklameres for millioner i alle slags media for å prøve å dra nye kunder. Noen vil sikkert la seg lure, men de fleste gjennomskuer propagandaen.

Svar fra DNB Bank
24.06.2024 10:59

Hei! Så leit å høre at du er misfornøyd med DNB. Kom gjerne med en konkret tilbakemelding om hva du er misfornøyd med, og eventuelt forslag til hva du tenker kan forbedres. Ha en fin dag! /Lisa

En forverring av kundeopplevelsen

Omtale av  Frederik

Etter at DNB kjøpte opp Sbanken har min opplevelse som kunde forverret seg betraktelig. Tidligere var Sbanken kjent for sin brukervennlige plattform og raske kundeservice. Nå opplever jeg at både nettsiden og mobilappen er mindre intuitive og tregere å bruke. Kundeservicen har også gått ned i kvalitet. Det tar lengre tid å få svar, og kvaliteten på hjelpen er ikke like god som før. Gebyrstrukturen virker også mer kompleks og mindre kundevennlig, noe som er frustrerende. Generelt har overgangen til DNB ført til at jeg bytter bank. Oppkjøpet ser ut til å ha svekket det som gjorde Sbanken unik og tiltalende i utgangspunktet.

Svar fra DNB Bank
20.06.2024 15:01

Hei Frederik, Det er trist å høre at du har valgt å bytte bank, men vi setter stor pris på at du deler dine tanker med oss. Vi vet at endringer kan være krevende. Til tross for noen tekniske hindringer, har vi strebet etter å sikre en sømløs overgang under oppkjøpet. Vårt hovedmål er, og vil alltid være, å gi deg den beste bankopplevelsen. Takk igjen for tilbakemeldingen din, den tar vi med oss i videre utvikling av våre produkter og tjenester. /Marthe

Kundebehandling hos DNB Karl Johan gt 27, 0159 Oslo

Omtale av  Tarik E. I

Hei. DnB er den værste banken jeg har vert kunde hos. I dag dro jeg for å være tolk for min mor som jeg har fullmakt for siden hun er 80 år gamme og ikke snakker bra Norsk. Vi dro til DNB Karl Johans gt .27, 0159 Oslo.Vi ble møtt av en saksbehandler som var sikkelig arrogant og frekk i tillegg. Han ville ikke snakke med meg og jeg kunne ikke bli med in, jeg måtte vente utenfor. Til slutt kunne han ikke hjelpe henne og jeg som har fullmakt for henne og tolk for henne fikk ikke lov til å snakke for henne. Denne saksbehandleren var sikkelig arrogant. Ikke hjelpsom i det hele tatt. Søppel bank Jeg, kone og min mor bytter bank så fort som mulig. Sånn behandling er uaktuelt.DNB er en bank vi aldri vill anbefale for noen.

Svar fra DNB Bank
19.06.2024 17:03

Hei, Tarik. Dette var ikke hyggelig lesning. Send oss en melding i nettbanken med informasjon om navn og når dere var det, så tar vi det videre til kontoret slik at de kan gjennomgå det. /Even

Fornøyd kunde fra A-Å

Omtale av  Mariell

Fornøyd kunde i mange år! Får alltid rask og god hjelp, samt god veiledning.

Svar fra DNB Bank
17.06.2024 11:51

Hei! Tusen takk for fin anmeldelse, dette blir vi veldig glad for å høre :-) /Lisa

Latterlig jalla nettside og app

Omtale av  Christoffer E

At den nettbanken er så forbanna dårlig enda i 2024 er helt ubegripelig. Det går ikke an å for meg å komme inn på fullversjon via mobil. Jeg er nødt å være på pc for å kunne gå inn i postkassen min og signere dokumenter. Sinnsykt jalla av norges største bank. Hvorfor i allverden kan dere ikke bare gjøre postkasse tilgjengelig overalt!

Svar fra DNB Bank
14.06.2024 13:11

Hei Christoffer! Så kjedelig å høre at du syns det. Men du skal kunne velge fullversjon via nettleser i mobil, etter du har skrevet inn fødsels og personnummer. Kontakt gjerne kundesenteret for hjelp/veiledning. Vi jobber stadig med å utvikle oss :-) /Viktoria

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Meget dårlig bank

Omtale av  Eva K. H. B

Ble overført fra S-banken og alt ble dritt. Hvorfor kjøper de en bank med kunder som hater DNB? Dårlig app. Helt krise. Går ikke å bruke. Byttet til ny bank. og får ingen hjelp med overføre ting. Ringer kundesupport som svarer at det er en annen avdeling som håndterer disse tingene. uff hold dere unna denne banken.

Svar fra DNB Bank
06.06.2024 14:31

Hei. Takk for melding. Vi kjenner til at behandlingstiden på bankbytte har vært lengre enn vi har likt i den siste tiden. Beklager dette. /Mariell

Skjulte vilkår / forskjellsbehandling?

Omtale av  Middels F. D. K

Til tross for at jeg har lønnsinntekt i DNB og møter kravene til SAGAs kundeprogram, vil de ikke oppgradere meg. De skylder på at jeg ikke har/ønsker å flytte boliglånet til DNB, men det står INGEN steder at det også er et krav at man må ha boliglånet hos DNB for å være SAGA kunde. Har søkt to ganger, og fått samme unnskyldning hver gang. Hvis dette er et absolutt krav, hvorfor kan de ikke liste det opp sammen med de andre betingelsene? Denne praksisen opplever jeg som forskjellsbehandling.

Svar fra DNB Bank
05.06.2024 12:38

Hei! Denne informasjonen står på nettsiden vår under informasjon om Saga-programmet :-) Du kan se det her: https://www.dnb.no/kort/saga . Det står under "hvem kan få SAGA-kortet?". Der står det følgende: "Du må oppfylle ett av disse kriteriene og ha lønnsinngang til konto i DNB." /Frida

Hold deg milevis unna DNB!

Omtale av  Bjørn O

3 måneder etter at jeg ga min nye bank fullmakt til å flytte hele mitt kundeforhold til dem Sbanken/DNB har jeg ENDELIG fått avsluttet det. Kommer aldri tilbake. DNB svarer ikke på skriftlige meldinger, de bryr seg ikke om fullmaksskjemaer sendt inn fra ny bank opptil flere ganger og telefonisk kontakt kan du bare glemme. Måtte på en drop-in avtale i dag og du verden hvor lett det da gikk. Fikk samtidig høre fra han som hjalp meg at det var gått mye intern kommunikasjon i DNB i min sak, men kommunisere med kunde??? Ikke DNB. Måtte de bli kjøpt opp av en utenlandsk bank og slaktet slik de ødela Sbanken.

Svar fra DNB Bank
31.05.2024 23:08

Hei, det er veldig leit å høre du har denne oppfatningen av oss. VI er kjent med at behandlingstiden på bankbytte har den siste tiden vært lengre enn vi hadde likt og der er det ingen unnskyldning, men er noe vi tar lære av og kommer til å finne løsninger for å forbedre så det ikke blir slik i fremtiden. Vi takker for at du tok deg tiden til å si din mening om oss /Vinjar

Nettpost

Omtale av  Ruth

Logget inn på dnb fullversjon på mobilen for å lese nettpost. Hvor i all verden har dere gjemt nettposten? Gikk inn på chatt, fikk svar på noe annet enn jeg spurte om.

Svar fra DNB Bank
30.05.2024 20:18

Hei Ruth, nettbankens postkasse finner du i fullversjon under menylinjen dagligbank og lån- postkasse- skriv til oss. Her kan du finner den digitale postkassen. Vi hjelper deg gjerne via chat eller tlf om du trenger noe hjelp. /Viktoria

DnB = DYRT

Omtale av  Morten B. O

Banken man ikke kan stole på og de er dyre og etter mitt skjønn en dårlig bank

Svar fra DNB Bank
28.05.2024 13:22

Hei Morten! Vi setter pris på tilbakemeldingen din og beklager at du har hatt en negativ opplevelse med oss. Vi jobber kontinuerlig for å forbedre våre tjenester og priser for å møte kundenes forventninger. Vi vil gjerne høre mer om dine erfaringer slik at vi kan lære og forbedre oss, så ta gjerne kontakt direkte hvis du ønsker å dele. /Marthe

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Stanser transaksjoner uten grunn

Omtale av  Jonny W

Forstår ikke at DNB kan være så vanskelige og ta seg til rette og stanse transaksjoner uten forklaring eller gyldig grunn når det har fatale konsekvenser for selskapet vårt

Svar fra DNB Bank
28.05.2024 13:16

Hei! Takk for tilbakemelding. Vi kan ikke gå inn på enkeltsaker her på bytt.no, men ta gjerne kontakt med kundeservice hvis du har spørsmål rundt saken. /Marthe

Mer opptatt av kaffe latte enn kunder

Omtale av  Knut H

Bare problemer med DNB. Absolutt ingen kundeSERVICE , bare noen kaffelattedrikkende mennesker som helt klart har en holdning om at "kunder er en plage" Jeg har penger på konto, ikke lur på det, men jeg var ikke kvalifisert til å få bank-id på mobil fra dem. Jeg spurte hvorfor, men det kunne ikke damen svare på, dessuten var hun veldig opptatt, og LA PÅ ! Flere ganger vært i kontakt i forb. med en stengt konto etter et dødsfall. De skulle "se på det" når de skulle åpne konto igjen. 2 uker etter... "vi skal se på det". DA ble jeg frekk og spurte om jeg kunne vente mens han så på det. Å jada, skiftepapirer var sendt inn i god tid. Han skjønte ikke greia med at jeg skulle vente, da han bare snakket i telefon, mens det var andre som "så på det". Da la JEG på ! Om jeg har byttet bank ? Gjett'a

Svar fra DNB Bank
27.05.2024 14:36

Heisann Knut. Dette var leit å lese. Beklager at du ikke har fått hjelp når du har vært i kontakt med oss. Vi ønsker gjerne å se på saken din, men har ikke mulighet til det via bytt.no. Vi setter pris på om du kan kontakte kundesenteret vårt, så kan vi undersøke hva som har skjedd. /Mariell

Kunde siden jeg var liten, de skyter seg selv i foten. Takk for ingenting.

Omtale av  Tor I

Altså jeg har vært kunde siden jeg var lite barn. Men hver eneste gang jeg har kontaktet kundeservice har jeg fått klipp og lim svar, Det er for digert tror jeg. Jeg spør pent om man kan matche konkurentene, ikke noe bedre, bare matche konkurentene og når det da ikke skjer så var det dråpen altså etter mange dårlige opplevelser. Etter mange andre middelmådige opplevelser. Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av den siste chatten jeg hadde med de. Nei, jeg bytter altså, slik kundeservice går faktisk ikke ann, de skyter seg selv i foten. Den siste meldingen fikk jeg ikke svar på en gang. Det er verdt å nevne at jeg aldri har vært ufin eller noe sånt. De bare tåler ikke å se at konkurentene gjør det bedre.

Svar fra DNB Bank
27.05.2024 14:19

Hei Tor. Så leit å lese at du har hatt flere dårlig opplevelser med kundeservicen vår. Beklager også at du ikke har fått svar på meldingen din. Vi får ikke undersøke dette via bytt.no. og setter pris på om du gir oss en sjanse til å se på saken din igjen. Vi vil veldig gjerne hjelpe. /Mariell

Bye bye DNB, dårlig kunderesvice og null hjelp.

Omtale av  Finn

Plutselig ble kontoen min sperret, kunne ikke vippse. Sjekker nettbanken kontoen min er borte fra den ene listen, på den andre listen er kontoen, men der er den tom. Chatter med DNB, får beskjed om å ringe. Ringer DNB, de sier jeg må sende mail fordi det var noe "kontroll.utv" greier. Sto på butikken å skulle betale, kortet funket da 10 minutter før, nei da var kortet sperret. Så da sto jeg der uten måte å kunne betale for meg, det var utrivelig. Å jeg leser enkelte innlegg her som har vært borti det samme. Å DNB "kontroll.utv" har ikke besvart eposten deres på 4(!) uker. Dette er ALTFOR DÅRLIG. Bare sperre alt å "stjele" pengene mine, uten å gi meg grunn. Jeg har hatt DNB i 15 år, dette blir siste året! Det var bare dette som skulle til for at jeg bytter bank. Null hjelp fra kundeservice. Vi lever i 2024, å kan kun kontakte "kontroll.dvb" via mail?!?! Jeg er like avhengig av de få pengene jeg (nå hadde) har. Så nå må jeg bare sitte her å vente på grunn til at kontoen min er sperret, som tydeligvis kan ta opp til 4 uker som skrevet ovenfor her. FY F!

Svar fra DNB Bank
23.05.2024 20:22

Hei! Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Her på bytt.no får vi ikke gått inn på enkeltsaker, så kan ikke se nærmere på saken. Regner med du snart vil få svar på henvendelsen din. /Lisa

En dyr og dårlig bank

Omtale av  Kunde

En meget dyr og dårlig bank. Kundeservice er på bunnivå, med svært lang ventetid. Nettbanken er uoversiktlig og rotete. De har til og med plassert samme ting på ulike menyer, noe som gjør det ekstra forvirrende og navigere seg frem. Viktige funksjoner er skjult. Hjelper lite at de er en av Norges aller dyreste og minst likte banker.

Svar fra DNB Bank
21.05.2024 12:08

Hei. Kjedelig å høre at du synes dette om oss. Vi jobber med å forbedre tjenestene våre og setter pris på tilbakemelding. /Thomas

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

unngå dnb

Omtale av  Sofie

Nettsiden er umulig å navigere. Det er lett å opprette og kronglete å avslutte.

Svar fra DNB Bank
21.05.2024 12:06

Hei Sofie. Leit å høre at du ikke liker nettbanken vår. For å avslutte kontoer går du til Dagligbank og lån - Avslutte konto. Ønsker deg en fin dag. /Thomas

Forrige
Side 1 av 83

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR