Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

DNB Bank omtaler og erfaringer

Les alle 116 omtaler og erfaringer om DNB Bank

116 omtaler
DNB Bank
Rangert #13 av 14
innen bank
Middels
2,5
AV 5
2,3
Kundetilfredshet
Dårlig
2,4
Kundeservice
Dårlig
2,5
Rådgivning
Middels
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 116 omtaler om DNB Bank sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
DNB Bank?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av DNB Bank
Hva synes du?
"DNB = Dårligste Norske Bank"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Tore
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Det er helt ubegripelig at DNB er Norges største bank! Tror folk at det er status å være kunde i denne banken? Ingen andre banker er i nærheten av å ha så mye nedetid i nettbanken som nettopp DNB.
Kundeservice er heller dårlig. På chat blir en ofte henvist til å ringe det rådyre 04800 tlf. nr. dersom de ikke kan svare på det en spør om.
De er ikke billigst på noe, men heller dyr på mange tjenester, tar en masse gebyrer for bl. a. kortbruk og gir usle 0,1 % rente på brukskonto!
Etter de siste års avsløringer om DNB's uetiske handlinger vedr. Panama Papers, filialvirksomheten i Luxembourg, vrøvlet om spleiselaget osv. så bør folk styre unna denne banken!

"Kundeservice av verste sort!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Morten
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Som permanent utenlandsboende er tilgang til nettbank og bank-ID et 'must'. Naar kodebrikken svikter og kundeservice bruker maneder paa aa faa denne erstattet grunnet inkompetanse (om tollregler for postforsendelser i mottakerland), motvilje (bruk av courirservice), manglende kommunikasjonsevne og vilje (kan kun naaes pr telefon ikke e-mail, untatt 'chat paa Facebook!) Kan kun stryk karakter gies. Uten Bank-ID forsvinner ogsaa muligheter til kommunikasjon med Skattemyndigheter, NAV og andre offentlige myndigheter som bruker bl. A Bank-ID for in-logging.

"Lav kompetanse og arrogant holdning"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
3 / 5
Freddy
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har gang på gang blitt møt med arrogante kundebehandlere/ rådgivere. Jeg må grave meg frem til å få konkrete svar. Og det har blitt lovet gang på gang å oppdatere verditaksten på bolig uten at dette har blitt gjennomført. Blir nok bytte av bank her også ja!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Dårlig kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Diddi
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ønsket refinansiert huslånet på 100.000 som jeg har 42 % lån i forhold til verdi på boligen. Men fikk avslag for for lav inntekt/ betalingsevne. Men fikk innvilget billån i samme banken på 350.000 med god nok betalingsevne og med utgifter på mer enn tre ganger mer pr mnd. Og avvist med arugant holdning. Her skal det byttes bank.

"Arrogant og likegyldig storbank"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
T
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ved ønske om å opprette flere ulike konti til vår sønn, fikk vi (forøvrig etter å ha reist et stykke for å snakke med noen ansikt til ansikt) beskjed om at dette måtte gjøres på nett. Det var ingen andre kunder i filialen, men betjeningen kunne åpenbart ikke heftes med å hjelpe oss. Vi forklarte at vi hadde prøvd internettløsningen uten hell, men det hjalp ikke. Vi ga opp, og fortsatte med det neste ærendet vi hadde hos banken. Da fortalte den ansatte i DnB på en "kjekk" måte at internett var nede. Dette skulle de etter min mening informert om med en gang vi kom, men vi møtte ikke mer enn et skuldertrekk og en holdning som tilsa at det var det samme for dem om kundene ikke fikk den hjelpen man bør kunne forvente. Tidligere erfaringer med DnB bekrefter også vårt inntrykk av at dette er en bank som opptrer arrogant, likegyldig og tidvis nedlatende. Vi har nå endelig bestemt oss for å bytte bank.

"Uforståelig avslag på boliglån"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
5 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Rondavid
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Driver egen bedrift på 2 året nå.
Siste året med et lite underskudd på kr 22000,-. Tatt ut lønn hver måned.
Pilene peker i riktig retning.
Skal selge en bolig på Romerike med verdi kr 4.500.000,- Gjelden er på 2.750.000,- Antar at den går høyere da det er stort press på boliger nå. Skal kjøpe en bolig til 3.400.000,- og vil sitte igjen med mye mindre gjeld enn i dag.
For 6 måneder siden fikk vi lånt ekstra med penger for å få ferdigstilt eiendommen med svømmebasseng osv.
Har alltid vært pliktoppfyllende med regninger og har ingen bemerkninger.
Fikk avslag på lån med begrunnelse at min inntekt var usikker fremover enda de ser at jeg kjører lønn hver måned og at bedriften straks vipper over på plussiden.
Forstår ikke logikken her da jeg hadde sittet med mye mindre gjeld etter salget.
Stiller meg da spørsmålet:
Hvorfor fikk jeg mere lån for 6 måneder siden?
Hvorfor får jeg ikke fortsette å være kunde med mindre lån?
Hadde jeg byttet til dyrere bolig og trengt et større lån så hadde det sikkert vært Ok.
Synes dette er trist når en jobber og sliter ræva ta seg hver dag og er pliktoppfyllende mot sin bank.
En ting som er sikkert er at både bedriften og privaten bytter nå bank, og ikke nok med det..... Jeg skal fortelle historien til alle jeg kjenner.
Er det flere her som har opplevd lignende??

5 synes denne omtalen er nyttig
"Håpløs kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Magne
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Brukte over 1 time på chattet uten å få svar på det jeg lurte på. Er kjempefrustrert og har lyst å sende de en klage på e-post med kopi av chatloggen men finner ikke e-postadresse å sende til engang...

"Nedlatende og firkantede"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Mina
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har vært kunde siden barndommen og er stort sett fornøyd med nettbank og daglige banktjenester. Fikk også mitt første boliglån i DnB da andre banker sa nei. De formelig kastet pengene etter meg og brukte skjønn i sin vurdering. Tre ganger de siste årene har jeg søkt om lån til kjøp av ny bolig eller refinansiering og fått avslag, med beskjed om at det er svært merkelig at jeg i det hele tatt har fått lån og at de ikke kan forstå hvordan jeg kan betjene det i det hele tatt. Selv med over 1 mill i egenkapital og ingen annen gjeld enn studielån (etter salg av bolig) og fast stilling i staten ville de ikke gi meg lån og sa at jeg ikke burde ha noe lån i det hele tatt. Gadd ikke å sjekke mitt reelle forbruk, noe de lett hadde kunnet se i nettbanken, la kun SIFO tallene til grunn. Var direkte nedlatende og snakket til meg som om jeg overhodet ikke hadde økonomisk sans. Dette var også tilfelle med forrige kundebehandler. Kommer aldri til å bruke DnB til noe som helst igjen. Styr unna hvis du ikke er millionær.

"Bra nettbank, antagelig dyr, men ok kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
4 / 5
Omtalen omhandler

Jeg syns nettbanken er veldig bra. Har hatt gode kundebehandlere som har fulgt meg opp i tykt og tynt. Mulig de er dyre, men her er alt på stell.

"Elendig kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Per
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Var innom DNB Lillestrøm med en liten sak som de enkelt kunne hjulpet meg med. Ble umiddelbart møtt med skepsis og motvilje. Fagkompetanse og serviceinnstilling på lavmål!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Helt elendig kundeservice, noe av det verste, bytter bank NÅ!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Per Å. C
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettbank nede 9/10 ganger, lånesøknader blir ikke skjønnsmessigvurdert, og hovne, gretne kundebehandlere.

"STYR UNNA!!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Helene
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Helt forferdelig på skade behandling. De gjør alt for å komme seg unna erstattning! Aldri vært borti noen forsikringsselskap som tar evigheter på å behandle skade og deretter må man gjennom utreder og mye styr for å få de du har krav på.

"Ingen bank for små kunder lenger"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Vero
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dyrere gebyrer, og vi som kunder må gjøre jobben selv på nett. Nekter refinansiering selv om man har sikkerhet så det holder!

"Dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Frustrert
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Skulle fått terningkast 0... Dårlig service med kundebehandlere som ikke virker det spor interessert i å snakke med folk...

"Veldig dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Sadia
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ingen er bra hus DnB forferdelig kunde servis lang vente tid både lokal og telefon, veldig resist ansatte hos Moss DnB ansette, skal bytte.

"Forbedringspotensiale"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Eldbjørg
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Oversiktlig og bra nettside, men høye gebyrer, lave renter, og stadige problemer med innlogging. Kan ikke stole på denne banken lenger.

"Dyr og dårlig bank"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Erna
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Dyr og dårlig bank. Elendig kundeservice på alle måter. Tar en halvtime å komme fram på telefon. De har kuttet på stillinger i Norge og har satt ut driften til India, dit går våre penger. Ikke rart at kundeservice er ELENDIG. Skal bytte.

"De bryr seg ikke"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Susanne
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg hadde min hovedbank hos DNB fra 1987- ca 2000. Trofast kunde.
Da jeg vurderte å bytte pga DNB har dårlig rente ga de meg ikke et bedre tilbud. Selv om jeg var kunde i flere ti-år 😕 Dårlig! Jeg byttet..

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ansatte som ikke kan kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Sint-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg har nylig prøvd å refinansiere lån hos DnB. Fikk klarsignal på at alt var i orden. 1 uke etter får jeg tlf om at dette ikke går allikevel fordi jeg tjener for dårlig! Boligen har økt med over 300 000kr og så dårlig tjener jeg ikke.
Kundebehandleren mente at det var nye regler fra 01.01-17, helt Ok, men dette burde de informert om ved første samtale og ikke komme 1 uke etterpå og trekke avtalen!

1 synes denne omtalen er nyttig
"DNB omtale"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5

Jeg er en fornøyd kunde med mange års kundeforhold der.
Hyggelige ansatte, god nettbank, et rentenivå jeg kan leve med.

"Elendig kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Meget-Misfornøyd
HAR BYTTET SELSKAP

Elendig kundeservice. Svarer ikke på det man spør om i henvendelsen. Henviser kun til et brev som er sendt. Men man blir ikke klokere av det når innholdet er uklart, og det er det man trenger forklaring på. Tar beslutninger på feil grunnlag. De trenger etter min mening å sette seg bedre inn i saken før de tar avgjørelser og svarer. Men det virker som det er enklere for dem å la være å svare og heller lukke saken. Ingen vilje til å sette seg inn i fakta. Glad jeg ikke er kunde etter alt annet negativt jeg har hørt om dem. Bare synd de har utestengt meg fra VIPPS - og det på et grunnlag de ikke engang kan fortelle meg. Håpløst og diskriminerende. Blir behandlet som en kriminell.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Gebyr på debetkort!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Grethe
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Jeg ble nå fakturert for 275 kroner for Visa på mitt debetkort til min brukskonto. Etter å ha chattet med Julie, og fortalt at jeg ikke ønsker visa på mitt debetkort, sier hun at det ikke er mulig å ha kort uten visa. Hun sier at hun kan melde ut kortet mitt om jeg ikke vil ha det. Jeg ønsker kun et debetkort uten visa, siden det er det de sier de fakturerer for. De sniker inn gebyrer alle steder.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Greit i begynnelsen, men elendig nå!!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
2 / 5
Charlotte
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Tull med nettbank til stadigheter Skandalesaker om DNB ASA, som ingen grenser har.

Tull og tøys med nettside og fakturering. Får ikke til å opprette Avtalegiro og eFaktura.

Eksisterende AvtaleGiro'er står som "aktiv", selv om de ikke blir trukket.
Hva er dette for noe tull?

Dette har skjedd mye siste tiden, men før var dette intet problem.

Dårlig kundeservice - dyrt å ringe dit for å høre musikk i en halvtime, og gjerne lengre.

De er vokst seg altfor stor og har nå masse gebyrer, for at kunde skal betale for å spare penger. Helt sykt!

Jeg vurderer seriøst å bytte bank!

1 synes denne omtalen er nyttig
"En av norges dårligste banker"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
1 / 5
Gerd T. S. P
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

De flår deg på gebyrer... Og har en banksjef som ikke hadde hørt om Luxenburgavtalen!!! Den hørte jeg om for minst 15 år siden, så man må da være temmelig tett i pappen for ikke å få med seg det.
Mulig det er bra bank hvis man skal plassere store beløp og har barn som trenger jobb i bank osv...

3 synes denne omtalen er nyttig
"Latterlig dårlig kundebandler"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
1 / 5
Raor
HAR BYTTET SELSKAP

Møtte på en saksbehandler fra bygda i nærheten av der jeg er født og kommer fra, Oppland.
Søkte om ett tilleggslån på 600000,- for å utvide eksisterende boligmasse til hybeldel. Dette ville innbringe oss ca 10.000, - ekstra pr. mnd, skattefritt.

Boligens verdi har på 2,5 år økt med 3 millioner kroner. (siden takst nov 15) Dette område vi eier bolig på er ett av de mest populære knutepunktene i bærum. Sentralt til t-bane, buss, tog etc. (i etterkant snakket jeg med en megler som ville antyde en prisstigning i dette område til 3,5-4 mill på de 3 årene jeg har bodd her.

For det første etter å ha innsendt alle lønnslipper, alltinn opplysninger, dokumentasjon fra firmaer vi eier og diverse så fikk vi avslag. Vi fikk beskjed om at vi egentlig ikke hadde økonomi til å ha det huset vi i dag har....?? Javel tenkte jeg. Pussig at vi da har klart oss bra i 3 år allerede. Vi har i dag ett mnd. huslån på ca. 22.000,- og leier ut en leilighet i underetasjen for 15.000,- pr. mnd skattefritt. Vi har ca.totalt 1.3 mill brutto totalt pluss ca. 200.000,- vi tar ut av ett firma i sommermånedene.

Det endte opp med at vi tok opp ett lån fra firmaet istedet for å slippe å høre på sånt "tulleprat" fra en "bygdebank" som ikke forstår seg på forskjellen mellom "grisgrendte strøk innafor" og oslosonen og som ikke tar hensyn til verdiøkning ei heller inntekter dette genererer.

Så jeg bare forundrer meg over saksbehandlere som kan sitte hvor som helst i landet og ikke vite grunnlaget for mulighetene det faktisk er i ett strøk som er "sprengt" dvs. Oslo-Akershus og hvor uteleieprisene er såpass høye at man nesten bare kan leve av å leie ut kjelleren.

Og ikke nok med det! Jeg fant jo en åpen facebookprofil på saksbehandleren der hvor han har skrevet personlige ting som om at "ja, nå må regjeringen stramme inn lånekravene" og diverse andre ting som han kanskje ikke burde lufte så veldig siden han er en bankens representant.

Så etter og faktisk å ha lest innleggene til saksbehandler så skjønte jeg jo at her var løpet egentlig kjørt før det i det hele tatt hadde begynt.

Oppfordrer alle til å sjekke opp hvem man snakker med før man kaster bort sin egen tid.

Vi kommer også til å skifte bank etter nyttår.

DNB har jeg brukt siden jeg var liten men nå er det over.

3 synes denne omtalen er nyttig
Forrige side 1 2 3 4 5 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om DNB Bank
Skriv omtale
UTFORSK BANKER
Utforsk 13 andre banker og del dine erfaringer
Alle banker
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode banker innen personlig økonomi.
Alle bransjer