DNB Bank omtaler og erfaringer

131 verifiserte omtaler
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
13
av 14 innen
bank
29%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
22
12
12
21
64
Sorter omtaler etter
Viser av 131 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Bjørn H. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen service"

Ingen hjelp til noe. Ansatte ikke istand til å hjelpe til med aksjer og domains. Hadde flaks og fikk 500,000 dollar igjen for 40 dollar på ett år. De kan ikke hjelpe til med overføring for de skjønner ikke. Fikk beskjed om å gå til forretnings advokat. Forferdelig.

Rita H. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"DNB kunde i 40 år og fornøyd"

Har være kunde i DNB i 40 år og er fornøyd. God kundeservice. Mulig noe dyrere renter på enkelte type lån.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Har et langt forhold"

Har et langt uproblematisk forhold men opplever dem som arrogante og lite kundevennlige nå. De er store og tar ikke småkunder alvorlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Hvor skal man starte...?"

Etter å ha mistet alt av betalingsalternativer med lommeboka nylig og ettersom alle butikker i en omkrets på 50+ kilometer har avviklet bank i butikk så man ikke får ta ut noe med pass, har jeg vært pent nødt til å vente på nye bankkort her. Det er i underkant av 14 dager siden jeg bestilte kortet; en prosess som DNB ifølge tar 5 virkedager. 10 av dagene har jeg vært tvunget til ufrivillig vannfast siden jeg ikke har noe å betale med enda. Ved forsøk på å sjekke statusen til de nye kortene, kunne ikke kundeservice gjøre noe. Men helt til slutt rakk fyren å prøve å prakke på meg et gunstig lån...

Dette er nok bare toppen av et stort.... STORT isfjell med DNB.
Har tilgitt dem mye. Alt fra ikke fungerende nettløsninger, konstante kontraktsendringer, utrolig frekke kundebehandlere, prisendringer og bortforklaringer. Men etter denne siste flausen tenker jeg at det er på tide å sette streken. Min tålmodighet her er ved veiens ende.

Kunne jeg gi mindre en én stjerne, hadde jeg nok gjort det.
Tror ikke jeg trenger å si mer.

Carina G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig forferdelig - uproffesjonell og skaper usunne økonomiske holdninger"

Lån.. De billige lånene kan du ikke få.. Men de dyre lånene kaster de etter deg. Lyst på høy kredittgrense på mastercard? - Ok med et tastetrykk. Lyst på forbrukslån? - Ok med et tastetrykk. Vil du ha kreditt på kontoene dine? - Ok med et tastetrykk. Vil du ha billån med den dyreste renten? - Ok med et tastetrykk. Men ønsker du derimot spareprodukter.. Et hav av papirer må leveres.. Alle rådgivere har ulik kompetanse.. Du gidder ikke lenger. Minstejenta får klare seg uten sparekonto og storebrors blir benyttet til begge. Ønsker du å refinansiere boliglån? Ok- men da må du ha 2 boliglån... Ønsker du etter noen år og samle de til et boliglån for å betale mindre I renter.. Så er det.. UMULIG! Refinansiering ved husbygging - nei fra DNB. Ja fra absolutt alle andre banker... Vært kunder der i 20 år. Nå har jeg sendt klage til finansklagenemden om en rekke forhold. Styr unna. Eneste positive er tilgjengeligheten for innskudd og uttak i butikker og kort til de under 15 år.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Rett og slett dårlig"

Erfaringen min strekker seg over 25 år.
DNB er en bank jeg bruker fordi jeg må og ikke fordi jeg vil.
Dårlig service, overpriset tjenester (kort & transaksjoner).
Har satt i gang en prosess for å forlate DNB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig"

Nettbank er grei
Enkelt og ringe til
Dårlig kundeoppfølging
Lurer deg til kostbare løsninger
For dyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig bank"

Dette er en dårlig bank nettbank er ofte nede og de er dyre. De burde gjøre kunde fornøyde og gjøre noe med nettbanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig!"

Dårlig og dyr bank. Pga en imbesil kunderådgiver ble byggelånet vårt mange tusen kroner dyrere i renteomkostninger. Vedkommende nekta å skrive under på papir som ville utløst husbanklån, måtte ha hjelp fra husbanken som kontakta banksjefen for å få hjelp.

Torstein O. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit, men for dyrt"

Høyere rente på boliglån en mange av konkurrentene. Dyrere tjenester enn mange andre banker. I det hele tatt ikke en bra bank for hvermannsen som ikke er VIP kunde. Har hatt relativt ofte problemer med drift av nettbanken.
Men stort sett fungerer det jo helt greit...

Thor-Arne F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt greit"

Helt greit. Verken + eller -
Har ikke hatt bruk for andre ting enn det som folk flest trenger. Der har ting bare fungert greit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har tapt mye penger på dårlige kunderådgivere i denne banken"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hatt mc og forbrukslån.. Alle rådgivere kommet med feil råd.. Resultat.. Lån gått til inkasso.. Ikke noe problem med dekning på konto. De stoppa trekket på forbrukslån.. Og etter 4000 kr i telefonregninger så ble lånet slettet. Samme nå med mastercard.. Det var dekning på kontoen.. Men igjen så stoppa de trekket. Havna hos Lindorff.. (gjort meg til en dårlig kunde). Dekning da og, og jeg er kanskje naiv som tror en skal stole på spesielt denne banken.. Så vær obs.. Og ikke gi deg om du vet du har rett!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"DNB = Dårligste Norske Bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er helt ubegripelig at DNB er Norges største bank! Tror folk at det er status å være kunde i denne banken? Ingen andre banker er i nærheten av å ha så mye nedetid i nettbanken som nettopp DNB.
Kundeservice er heller dårlig. På chat blir en ofte henvist til å ringe det rådyre 04800 tlf. nr. dersom de ikke kan svare på det en spør om.
De er ikke billigst på noe, men heller dyr på mange tjenester, tar en masse gebyrer for bl. a. kortbruk og gir usle 0,1 % rente på brukskonto!
Etter de siste års avsløringer om DNB's uetiske handlinger vedr. Panama Papers, filialvirksomheten i Luxembourg, vrøvlet om spleiselaget osv. så bør folk styre unna denne banken!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice av verste sort!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Som permanent utenlandsboende er tilgang til nettbank og bank-ID et 'must'. Naar kodebrikken svikter og kundeservice bruker maneder paa aa faa denne erstattet grunnet inkompetanse (om tollregler for postforsendelser i mottakerland), motvilje (bruk av courirservice), manglende kommunikasjonsevne og vilje (kan kun naaes pr telefon ikke e-mail, untatt 'chat paa Facebook!) Kan kun stryk karakter gies. Uten Bank-ID forsvinner ogsaa muligheter til kommunikasjon med Skattemyndigheter, NAV og andre offentlige myndigheter som bruker bl. A Bank-ID for in-logging.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lav kompetanse og arrogant holdning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har gang på gang blitt møt med arrogante kundebehandlere/ rådgivere. Jeg må grave meg frem til å få konkrete svar. Og det har blitt lovet gang på gang å oppdatere verditaksten på bolig uten at dette har blitt gjennomført. Blir nok bytte av bank her også ja!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ønsket refinansiert huslånet på 100.000 som jeg har 42 % lån i forhold til verdi på boligen. Men fikk avslag for for lav inntekt/ betalingsevne. Men fikk innvilget billån i samme banken på 350.000 med god nok betalingsevne og med utgifter på mer enn tre ganger mer pr mnd. Og avvist med arugant holdning. Her skal det byttes bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant og likegyldig storbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved ønske om å opprette flere ulike konti til vår sønn, fikk vi (forøvrig etter å ha reist et stykke for å snakke med noen ansikt til ansikt) beskjed om at dette måtte gjøres på nett. Det var ingen andre kunder i filialen, men betjeningen kunne åpenbart ikke heftes med å hjelpe oss. Vi forklarte at vi hadde prøvd internettløsningen uten hell, men det hjalp ikke. Vi ga opp, og fortsatte med det neste ærendet vi hadde hos banken. Da fortalte den ansatte i DnB på en "kjekk" måte at internett var nede. Dette skulle de etter min mening informert om med en gang vi kom, men vi møtte ikke mer enn et skuldertrekk og en holdning som tilsa at det var det samme for dem om kundene ikke fikk den hjelpen man bør kunne forvente. Tidligere erfaringer med DnB bekrefter også vårt inntrykk av at dette er en bank som opptrer arrogant, likegyldig og tidvis nedlatende. Vi har nå endelig bestemt oss for å bytte bank.

Rondavid
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Uforståelig avslag på boliglån"
6 syns denne omtalen er nyttig

Driver egen bedrift på 2 året nå.
Siste året med et lite underskudd på kr 22000,-. Tatt ut lønn hver måned.
Pilene peker i riktig retning.
Skal selge en bolig på Romerike med verdi kr 4.500.000,- Gjelden er på 2.750.000,- Antar at den går høyere da det er stort press på boliger nå. Skal kjøpe en bolig til 3.400.000,- og vil sitte igjen med mye mindre gjeld enn i dag.
For 6 måneder siden fikk vi lånt ekstra med penger for å få ferdigstilt eiendommen med svømmebasseng osv.
Har alltid vært pliktoppfyllende med regninger og har ingen bemerkninger.
Fikk avslag på lån med begrunnelse at min inntekt var usikker fremover enda de ser at jeg kjører lønn hver måned og at bedriften straks vipper over på plussiden.
Forstår ikke logikken her da jeg hadde sittet med mye mindre gjeld etter salget.
Stiller meg da spørsmålet:
Hvorfor fikk jeg mere lån for 6 måneder siden?
Hvorfor får jeg ikke fortsette å være kunde med mindre lån?
Hadde jeg byttet til dyrere bolig og trengt et større lån så hadde det sikkert vært Ok.
Synes dette er trist når en jobber og sliter ræva ta seg hver dag og er pliktoppfyllende mot sin bank.
En ting som er sikkert er at både bedriften og privaten bytter nå bank, og ikke nok med det..... Jeg skal fortelle historien til alle jeg kjenner.
Er det flere her som har opplevd lignende??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukte over 1 time på chattet uten å få svar på det jeg lurte på. Er kjempefrustrert og har lyst å sende de en klage på e-post med kopi av chatloggen men finner ikke e-postadresse å sende til engang...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nedlatende og firkantede"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde siden barndommen og er stort sett fornøyd med nettbank og daglige banktjenester. Fikk også mitt første boliglån i DnB da andre banker sa nei. De formelig kastet pengene etter meg og brukte skjønn i sin vurdering. Tre ganger de siste årene har jeg søkt om lån til kjøp av ny bolig eller refinansiering og fått avslag, med beskjed om at det er svært merkelig at jeg i det hele tatt har fått lån og at de ikke kan forstå hvordan jeg kan betjene det i det hele tatt. Selv med over 1 mill i egenkapital og ingen annen gjeld enn studielån (etter salg av bolig) og fast stilling i staten ville de ikke gi meg lån og sa at jeg ikke burde ha noe lån i det hele tatt. Gadd ikke å sjekke mitt reelle forbruk, noe de lett hadde kunnet se i nettbanken, la kun SIFO tallene til grunn. Var direkte nedlatende og snakket til meg som om jeg overhodet ikke hadde økonomisk sans. Dette var også tilfelle med forrige kundebehandler. Kommer aldri til å bruke DnB til noe som helst igjen. Styr unna hvis du ikke er millionær.

Linselus
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra nettbank, antagelig dyr, men ok kundebehandling"

Jeg syns nettbanken er veldig bra. Har hatt gode kundebehandlere som har fulgt meg opp i tykt og tynt. Mulig de er dyre, men her er alt på stell.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Var innom DNB Lillestrøm med en liten sak som de enkelt kunne hjulpet meg med. Ble umiddelbart møtt med skepsis og motvilje. Fagkompetanse og serviceinnstilling på lavmål!

Per Å. C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig kundeservice, noe av det verste, bytter bank NÅ!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettbank nede 9/10 ganger, lånesøknader blir ikke skjønnsmessigvurdert, og hovne, gretne kundebehandlere.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt forferdelig på skade behandling. De gjør alt for å komme seg unna erstattning! Aldri vært borti noen forsikringsselskap som tar evigheter på å behandle skade og deretter må man gjennom utreder og mye styr for å få de du har krav på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen bank for små kunder lenger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyrere gebyrer, og vi som kunder må gjøre jobben selv på nett. Nekter refinansiering selv om man har sikkerhet så det holder!

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no