Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
104
av 105 innen
bank
23%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
47
22
22
46
179
Sorter omtaler etter
Viser av 316 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Godt fornøyd"

Godt fornøyd med DNB, ser mange negative omtaler men jeg har pdd konti i flere banker og DNB er jevnt over bedre. Tekniske problemer i ny og ne, men det eneste som skiller DNB der fra andre banker er at de havner i avisene umiddelbart, mens andre går unna. Nettbanken er god med mye selvbetjening og appen har blitt bra (den gamle var helt fryktelig).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Knirkefritt livslangt kundeforhold med omtenksom bank"

Jeg ble overført til DNB da Postsparebanken gikk inn i historiebøkene. Mens familiemedlemmer klager over tekniske utfordringer med sine (lokale) banker har jeg ingenting å utsette på DNB. Nettbank og apper er fulle av funksjoner og greie å finne fram i. Riktignok fikk jeg ikke boliglån da jeg trengte det, men det hadde jeg neppe fått i annen bank heller. Rådgivere har hjulpet meg flere ganger med å ta valg. De tar årlig kontakt for å tipse meg om smarte grep som kan lønne seg. Midt på treet på etisk bankguide.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Trekker meg dobbelt når jeg handler på nett"

Trekker meg dobbelt når jeg handler på nett. Ringer å varsler kundeservice og de sier til meg at det er sånn som kan skje og er ikke noe å gjøre med. Pengene vil sannsynlig bli returnert på konto etter noen dager.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundebeandling bedrift"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har forsinket driften til selskapet pga knot med opprettelse og tilganger til konto. Har kostet meg regnskapskroner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"En ryddig bank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ser mange dårlige omtaler her inne av DNB. Har vært kunde siden 2006, og er veldig fornøyd. Har aldri opplevd problemer med hverken nettbank eller service. Kan anbefales!" Er det kun når det er noe som går galt man skriver anbefalinger? Oppfordrer til at man også skriver når man er fornøyd.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lite tilgjengelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ønsket endring på eksisterende lån. Lot seg ikke gjøre med hverken egen Ipad eller PC prøvd utført fra bankkontoret i Sandvika. Da begynner det å bli vanskelig når også min egen rådgiver ikke er behjelpelig i det hele tatt og sier at dette må ordnes selv via systemet. Først da jeg truet med å avslutte hele kundeforholdet skjønte hun alvoret og tok kontakt. Elendig kundebehandling. Ser ut som DnB har blitt for store.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service og nettbank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig lenge tid for å svare på chatten, så bryter de samtale og jeg må starte på nytt. Epost-boksen fungerer ikke! Fikk bare søppel og tilbud fra de men ikke viktige brevene er kommet aldri også ikke per vanlig post. skal bytte snart til Sbanken. Når Visa kort ble utløpt nå i oktober er jeg uten kort da ny er ikke kommer enda, så kan ikke hente pengene eller betale i butikken!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundebehandling for bedrift"

Lang og uansvarlig oppfølgning av saksbehandlere. Når de først tar i saken din så må du vente en uke for hvert svar via email. Og ikke nok med det, altfor lang tid for å få konto for å legge inn aksjekapital... Venter ennå. Skal skrive omtale rett etter jeg har fått konto og etter jeg får bekreftelse for å legge inn på altinn registeret.. Ventet i en mnd for konto. Til og med etter å ha sendt alt nødvendige.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 10.04
Hei Bogdan!

Takk for tilbakemeldingen! Så lang tid skal det selvfølgelig ikke ta så her må det være noe som ikke har gått helt som det skal. Fint om du logger inn i nettbanken og starter en chat der, slår på tråden til oss på 915 04800 eller sender en melding fra postkassen i nettbanken slik at vi får gått dette opp!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Mellomfornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

DnB var min første bank og jeg har holdt meg til dem hele livet, også førte mine barn til denne banken. Men det DnB vi hadde på 80- og 90-tallet er milevis fra den banken vi har i dag. DnB i dag har distansert seg og fjernet seg så langt fra kundene at de har gjort seg utilgjengelige. Mobilappen deres måtte jeg avinstallere, for etter "forbedrende oppgradering" ble den ubrukelig. Forsikringstilbudet deres er et kapittel for seg selv, kort summert så fikk jeg flyttet alt jeg hadde av forsikringer over til et bedre selskap. Jeg skulle gjerne ha gjort det med bankkontoene også, men ut fra hva jeg leser av anmeldelser fra andre så er hver eneste bank her i landet ubrukelige. Så jeg ser liten vits i å flytte fra en dårlig bank til en som er like dårlig pr. i dag, men jeg holder øyne og ører åpne.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.27
Hei Sessa!

Takk for tilbakemeldingen! Som du sier har det skjedd mye de siste førti årene. I løpet av denne tiden dukket de første bankkortene med magnetstripe og pin opp, internett ble allemannseie og smarttelefonen har de fleste med seg overalt i dag. De fleste har for lengst gått bort fra kontofon, kontanter og brevgiro. De siste årene har vi lansert tjenester som Vipps, en flunkende ny mobilbank med stadig økende funksjonalitet, Puls og du kan nå betale ved å tæppe kortet ditt på terminalen.

Selv om disse tjenestene har gjort at behovet for bankkontor har minsket er våre rådgivere likevel mer tilgjengelig enn noen gang. Faktisk kan du snakke med oss akkurat når du vil. Vi er døgnåpne så dersom du slår på tråden til oss på 915 04800 eller starter en chat i nettbanken så treffer du alltid en rådgiver som er klar til å hjelpe deg med alt du måtte lure på!

På forsikringsfronten skjer det også mye nytt. DNB forsikring har fusjonert med Sparebank1 forsikring og sammen skapt Fremtind. Er du interessert så ta gjerne kontakt så lover jeg at vi skal gi deg et godt tilbud! :)

Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lavmål av kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde gjennom mange år. Fungerer greit på det jevne, men yter lite ekstra om man ikke utfordrer dem. Skuffende. En stor mastodon som viser lite individuell interesse.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.25
Hei!

Takk for tilbakemeldingen! En av de tingene vi jobber med er nettopp det å se våre kunders behov og tilby de beste produktene på et individuelt nivå. Dersom du ikke har fått dette er det selvfølgelig veldig trist. Start gjerne en chat med oss eller slå på tråden til kundeservice dersom du føler at det er noe du mangler eller ønsker så skal vi selvfølgelig gjøre alt vi kan for at du skal bli fornøyd! Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ikke bra"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt DNB fra når det var postbanken og videre til DNB når de ble slått sammen. Forferdelig mye trøbbel med både app, nettbank, betaling og appen har problemer ca annen hver dag. Etter alle årene jeg har hatt DNB har jeg nå byttet bank.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.23
Hei Henrik!

Takk for din tilbakemelding! De siste årene har vi jobbet hardt med utvikling av våre digitale tjenester. Vi har blant annet lansert en ny mobilbank som stadig får mer funksjonalitet og jobber kontinuerlig for å sikre driftstabilitet. Leit å høre at du har valgt en annen bank. Skulle du vurdere bankbytte igjen ved en senere anledning så står vi klar med åpne armer for å ønske deg velkommen tilbake. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Feil i nettbanken har blitt en vane"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært fornøyd med DNB, men så ofte som dere har problemer med nettbanken er et gigantisk minus. Det at man ikke får brukt kortet/satt inn penger på brukskonto når man skal handle mat, er på reise og lignende skal ikke skje i det hele tatt. Det er utrolig frustrerende og vi kommer til å finne en bank hvor dette ikke skjer, og hvertfall ikke så ofte som hos dere.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.23
Hei Tobias!

Helt enig i at dette ikke skal skje. Vi ruster opp våre IT-systemer og jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale tjenester for å bedre funksjonalitet og unngå situasjoner hvor ting ikke fungerer som de skal. Som Norges største bank er det veldig mange som blir påvirket når vi opplever feil og det tar vi selvfølgelig svært alvorlig. Dette er derfor et tema med høy prioritat hos oss!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales ikke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Super side og kundeservice, når innlogging etc. funker. En av de dyreste bankene som svært ofte har problemer med både nettbank og kort. Kjappest med oppjustering av lånerenter vs andre banker. Bankbytte anbefales!

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.22
Hei Tore!

Takk for tilbakemeldingen! Så bra at du er fornøyd med kundeservice! Når det kommer til nedetid så er dette selvfølgelig noe vi forsøker å unngå. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale tjenester for å sørge for best mulig funksjonalitet og minst mulig feil. Prisene våre justeres etter markedet og vi har konkuransedyktige priser på alle våre tjenester. Dersom du mener at du betaler for mye for noe så ta gjerne kontakt med oss på telefon eller chat så tar vi en kikk på det for deg!

/Jørgen
Preben E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Etter 20 år er man en fremmed"
3 syns denne omtalen er nyttig

Man får PERSONLIG saksbehandler for muligens å føle seg spesiell. Denne saksbehandleren byttes ut til stadighet og hvis man søker lån blir man kontaktet av en annen, i mitt tilfelle en jentunge som i følge en slavisk tilnærming til beregningsalgoritmene arrogant kunne fortelle at jeg var konkurs. Dette til tross for at min gjeld nesten var halvert på 3 år. Byttet til Sparebanken Sør og sparte umiddelbart kr 2000 pr md. Ikke la deg lure av flotte fasader, styr unna.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.22
Hei Preben!

I utgangspunktet har vi gått bort fra personlige rådgivere. Dette nettopp grunnet det du skriver her. En rådgiver kan gå av med pensjon, være på ferie, bytte jobb eller lignende. Vi har heller ikke nok ansatte i forhold til kunder til at dette kan fungere bra. Det gjør at en rådgiver da ville hatt ansvar for veldig mange kunder som igjen hadde resultert i alt for lang behandlingstid. I stedet er vi tilgjengelige på 915 04800 og på chat døgnet rundt slik at du kjapt skal få hjelp uten å måtte vente. Når det er sagt så kan man selvfølgelig be om å få en rådgiver på sitt lokale kontor dersom man ønsker det, men søker du om et lån i nettbanken er det en rådgiver fra vår låneavdeling som vil kontakte deg. Ønsker du at søknaden skal behandles av den spesifikke rådgiveren din er selvfølgelig det også mulig, men du må da henvende deg direkte dit eller be om dette i søknaden.

/Jørgen
August S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skulle ta penger ut fra minibank, ingen penger kom ut"
4 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg skulle ta ut penger for å betale husleie ved DNBs minibank på Fornebu 4.10. kom ingen penger ut. Jeg fikk imidlertid kvittering på et uttaket og at pengene var trukket fra min konto i DNB. Jeg gikk inn til DNB Eiendom og forklarte saken. De ba meg ringe nummeret som sto på minibanken. Jeg ringte nummeret og kom til Nets. Jeg forklarte saken til de. De opprettet en sak på dette og sa at jeg måtte vente 3 virkedager før jeg skulle få pengene tilbake på konto. Jeg fikk også beskjed om at jeg skulle få en bekreftelse på dette per SMS. Jeg har imidlertid ikke fått hverken pengene igjen eller noen bekreftelse på SMS om at saken er opprettet. Etter å ha ventet tre virkedager, ringte jeg Nets igjen 9.10. og påpekte at pengene ikke var kommet tilbake på konto eller at jeg hadde fått noen bekreftelse på reklamasjonen. De ba meg nå kontakte DNB sin reklamasjonsavdeling og sa de ville sende bekreftelse på at sak var opprettet. Jeg kontaktet deretter DNB sin reklamasjons avdeling kl. 16:25 som da var stengt fikk jeg beskjed om i telefon. Jeg ringte Nets igjen for tredje gang 10.10. og påpekte at jeg fortsatt ikke hadde fått noen bekreftelse på at sak var opprettet slik de hadde lovt to ganger tidligere. Damen i telefonen sa at bekreftelsen jeg skulle få var ingen bekreftelse, men info om hva jeg måtte gjøre videre, dvs. kontakte DNB reklamasjon. Jeg forsikret meg om at saken min fortsatt sto i deres system før jeg la på. Jeg kontaktet så DNB sin reklamasjonsavdeling som ba meg opprette en sak skriftlig her på deres sider. Se vedlagt kopi av kvittering under på at reklamasjonssak er opprettet. Her blir jeg informert om at saksbehandlingstiden kan ta fra 1-3 uker.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.21
Hei August!

Takk for din tilbakemelding! Dersom det skjer en feil med transaksjon, det være på minibank eller kortterminal, så vil det noen ganger bli laget en reservasjon på konto. Denne slettes da etter noen virkedager. Alle spor vil da forsvinne fra din konto og det eneste du vil se er en tilsvarende høyere disponibel saldo. Vær obs på at dette ikke er våre sider og vi får ikke behandlet noen reklamasjonssak her. Logg gjerne inn på våre sider og start en chat der eller slå på tråden til oss på 915 04800 så skal vi selvfølgelig hjelpe deg med dette dersom du enda ikke har fått pengene tilbake.

/Jørgen
Bjarte B. Å
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Gir ikke noe lån med overkommelig rente, men med en gang det var snakk om 18,7% kredittlån fikk eg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Mer latterlig og dum kundebehandler skal man lete lenge etter, på grense til frekk og tålte ikke at eg blei frustrert over behandlingen. Blei tvunget no til å måtte ta fri fra jobb 4,5 timer minst for og komme meg til ein bank. Fordi ho meinte meg ikkje var meg etter mange spørsmål.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.19
Hei Bjarte!

Kjedelig å høre at du har hatt et ublidt møte med en av våre kundebehandlere. Vi får dessverre ikke sett noe nærmere på det her, men vi setter stor pris på det om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din. Forklar hva som har skjedd og når du var i kontakt med oss så får vi muligheten til å gå dette opp og sørge for at det ikke skjer igjen :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skikkelig dårlig kundeservice DNB"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service. Hver gang de kan ikke svare på spørsmål. Zero kunde behandling. Slår av telefonsamtalen under kundebehandling. Når det gjelder informasjon som de krever spørsmål, man setter seg som en kriminelt. Til slutt ingen hjelp. I tillegg mann kan ikke disponere med sine egen penger når banken for utbetalingfullmakt fra ADVOKAT - det gjelder avdeling "Spesialengasjement". Vi er et par som er kunde hos dem med tenker å avslutte det fort mulig.

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.18
Hei Milen!

Litt vanskelig å si hva som har skjedd her uten at vi får tatt en kikk på selve saken. Når du er i kontakt med kundeservice vil du alltid bli stilt kontrollspørsmål. Dette er selvfølgelig ikke for at du skal føle deg som en kriminell, men for å beskytte deg. Dette gjøres altså for at vi skal kunne være sikre på at det er den riktige personen vi snakker med og at ikke hvem som helst kan ringe oss og utgi seg for å være deg. Jeg vil anbefale deg å starte en chat eller slå på tråden mellom 08:00 og 16:00 på hverdager slik at du får snakket med den aktuelle avdelingen så er jeg helt sikker på at vi skal finne ut av dette for deg!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig bank, dårlig kundeservice, alltid problemer teknisk med nettbank, verste bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig bank, dårlig kundeservice, alltid problemer teknisk med nettbank, verste bank. Rett og slett ufine ansatte på kundeservice

Svar fra DNB Bank
01.11.2019 09.18
Hei Anne!

Takk for tilbakemelding. Det er leit å høre at du føler det sånn. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre digitale tjenester for å sørge for best mulig funksjonalitet og minst mulig feil.

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyreste lån, svarer ikke på henvendelser og umulig å kontakte"
2 syns denne omtalen er nyttig

DNB sitter utrolig lenge på pengene dine hvis du har mellomlån. I mitt tilfelle hittil gått en måned. Utrolig. Og fortsatt må jeg betale skyhøye renter. Bare å bytte bank når det engang blir ferdigbehandlet.

Svar fra DNB Bank
31.10.2019 12.03
Hei Arne!

Jeg er litt usikker på hva du mener her. Gjelder det en mellomfinansiering? Litt vanskelig å svare uten å kjenne saken, men disse innfris normalt ved salg av bolig som er mellomfinansiert. Er det oppgjøret fra megler som kanskje tar tid? Som nevnt er det litt vanskelig å svare konkret uten å få sett på selve saken, men vi er døgnåpne på telefon og chat i nettbank så ta gjerne kontakt der når du har et ledig øyeblikk så er jeg sikker på at vi skal få nøstet opp i dette for deg!

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dyrt og dårlig!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlige betingelser på boliglån, lave rentesatser på alle typer kontoer, høye gebyrer og svært mangelfull kundeservice! DNB er veldig interessert i å hjelpe deg med tjenester som de kan tjene mer penger på, men er direkte vanskelige å få hjelp fra når man ønsker å nedskalere eller avslutte kundeforholdet. Det hjelper ingenting at man har vært kunde i årevis uten betalingsproblemer av noe slag. Det er svært vanskelig å avslutte kundeforholdet, og da særlig mastercard. DNB er ikke villige til å gi en skriftlig bekreftelse på at kundeforholdet er avsluttet. Jeg er fremdeles usikker på om mitt mastercard faktisk er avsluttet. Jeg er glad for at jeg har byttet bank og forhåpentligvis slipper å forholde meg til dem i fremtiden. Jeg fraråder alle jeg kjenner å bli DNB-kunde.

Svar fra DNB Bank
31.10.2019 12.03
Hei Ida!

Takk for tilbakemeldingen. Jeg kan likevel ikke si at vi kjenner oss igjen her. Vi justerer prisene våre etter markedet og skal alltid være konkurransedyktige på pris. Vi har heller ikke for vane å forsøke å selge deg noe utover at vi ønsker å informere om produkter vi tror kan være gunstige for deg. Har du fått et annet inntrykk så beklager jeg det. Vi er døgnåpne på både telefon og chat og dersom du ønsker å avslutte kundeforholdet gjøres det enkelt ved å ta kontakt der. Alt vi behøver da er kontonummer i ny bank slik at vi får overført ikkerealiserte renter og eventuelle innskudd som skulle komme på konto i nær tid etter avslutning.

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Svært dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nesten umulig å få tak i kundeservice, ingen sted å sende mail, 20 min ventetid på chat, og en telefonkø ut av en annen verden. Slik har det vært i flere år, hver gang man trenger kontakt med dem. Jeg ønsker å bytte bank, dette orker jeg ikke forholde meg til lenger.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 14.22
Hei Julie!

Leit å høre at du opplever lang ventetid for å komme i kontakt med oss. Etter beskrivelsen over høres det ut som om det har vært noe spesielt som har pågått når du har forsøkt å komme i kontakt med oss, som har gjort at det har vært ekstra lang ventetid. I disse tilfellene vil det normalt ikke gå veldig lang tid før vi har fått jobbet oss igjennom køen og er tilbake til normalen igjen. Har du ikke mulighet til å vente i kø på chat eller telefon kan du også sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din så får du som regel svar i løpet av en virkedag :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God erfaring med DNB"
3 syns denne omtalen er nyttig

Flinke på kundeservice, selv om telefon-køen gjerne kunne vært kortere ofte, men det er slik det er i de fleste bransjer. Man får stort sett alltid svar på det man lurer på, og man får den hjelpen man trenger. Samme om det er på nett, telefon, eller i fysisk bank. Alt i alt, ikke egentlig noen ting å klage på, de gir det de sier dem skal til kundene sine.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 14.21
Hei Daniel!

Takk for hyggelig tilbakemelding. Som du nevner så kan det noen ganger oppstå lengre kø på telefonene enn det vi skulle ønsket. Dette er noe vi kotinuerlig jobber med og målet er selvfølgelig at man aldri skal måtte vente for å komme i kontakt med kundeservice. Skulle det likevel skje at du treffer på kø så er det heldigvis sjeldent det vare lenge! Vi er også tilgjengelige på chat og man kan sende melding fra postkassen i nettbanken hvor man som regel får svar i løpet av en virkedag :)

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice, umulig å få svar fra "såkalt" rådgiver"
4 syns denne omtalen er nyttig

Umulig å få kontakt med rådgiver bortsett fra når de skal tjene penger på deg. Vanskelig å få svar på spørsmål, selv om man er Saga-kunde. Hvem skal man ta kontakt med når verken kundeservice eller rådgiver kan gi svar?

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 14.00
Hei Kenneth!

Kundeservice skal kunne hjelpe deg med det aller meste du lurer på. Dersom de ikke kan gi deg svar på spørsmålet ditt skal de ta saken videre og sørge for at du får svar på det du lurer på, alternativt henvise deg til hvor du kan ta kontakt dersom du må snakke med en spesifikk avdeling. Uten å kjenne spørsmålet er det vanskelig å si hva som er grunnen til at du ikke fikk svar på det du lurte på da du tok kontakt med oss. Gi oss gjerne en ny sjanse og start en chat i nettbanken eller slå på tråden så er jeg sikker på at vi skal finne ut av det for deg. Du kan også sende en melding fra postkassen i nettbnaken så får du som regel svar i løpet av en virkedag. Ønsker deg en riktig god dag videre så lenge :)

/Jørgen
Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling! Mistrodd, og blir sett på som en kriminell uten å være det"
5 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundebehandling! Mistrodd, og blir sett på som en kriminell uten å være det. Kundeforhold i 46 år uten noe galt fra vår side. Men NÅ får jeg/vi ikke investere i hva vi ønsker, eller bruke penger på det vi vil. Det er det DNB som ser seg rett til å undersøke. De stopper vår utenlandsbetaling uten å si fra, og nå brukt en uke på å svare på mine/våre spørsmål. Det er kunde-trakassering, og vi blir syke av denne dårlige behandlingen. Det de gjør og har gjort, har en risiko og konsekvens for oss, som de driter i (unnskyld uttrykket). Vi kommer ingen vei. De bare spyr ut ekle og truende mail, uten å ta kontakt pr. telefon. Den finnes ikke lenger. VI ringer kundeservice, men de kan aldri svare på noe som helst i forhold til denne saken. Dette MÅ frem, og håper flere misfornøyde kunder kan stå sammen om å stoppe denne form for kundebehandling.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 13.59
Hei!

Takk for din tilbakemelding! Det stemmer som du sier at betalinger til utlandet kan bli stoppet dersom det mangler tilstrekkelig informasjon om betalingen. Dette er ikke noe bankene gjør for å være vanskelige, men er et ansvar bankene har til Finanstilsynet som går på å hindre blant annet hvitvasking. Bankene har de senere årene blitt pålagt en strengere kontroll av internasjonale betalinger. Dette skjer ved at alle involverte banker screener alle betalinger mot diverse lister. Deretter gjøres det en individuell vurdering om de trenger å innhente mer informasjon eller om betalingen skal utføres, stoppes eller fryses. Jeg kjenner ikke den aktuelle betalingen, men har du mottatt spørsmål rundt betalingen fra vår avdeling for internasjonale betalinger så kan du svare på denne så vil betalingen i de fleste tilfeller bli utført. Merk at betalinger kan bli stoppet dersom det er grunn til det. Det kan eksempelvis være dersom det er til land hvor det foreligger sanksjoner.

/Jørgen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Jeg skulle fikse kortet mitt og innbetaling"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle fikse kortet mitt og innbetaling. Men han spurte slike sikkerhetsspørmål. Han trodde ikke at det var meg. Veldig dårlig gjort, vi kan like godt facetime neste gang. Idiotisk.

Svar fra DNB Bank
23.10.2019 14.00
Hei!

Det stemmer at vi stiller kontrollspørsmål når kunder tar kontakt med oss. Dette gjør vi alltid og er en del av sikkerhetsrutinen vår. Når vi snakker med kunder vil vi alltid gjøre dette for å forsikre oss om at det ikke er noen andre som tar kontakt med oss og utgir seg for å være deg.

/Jørgen
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR