Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
14
av 15 innen
bank
26%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
37
18
19
37
124
Sorter omtaler etter
Viser av 235 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig bra!"

Har vært veldig fornøyd med DNB. Vært kunde der i 13 år. Bra kundebehandling og service.Nettbanken er grei å forstå og bruke. De har hjulpet meg. Fortsetter som kunde der!

Sangfuglen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fornøyd!"
1 syns denne omtalen er nyttig

DNB er en svært bra bank! Veldig bra nettbank og mobilbank app. Trist at de er de dyreste. Men som det sies; Man får hva man betaler for :-)

Imad A. S
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"

Dere har fryset hele kontoen min uten noe god forklaring, skulle kjøpe en tom i utlandet , og dere mente at jeg burde ha spurt dere om en tillatelsen før at jeg sender pengene min !! Dette er teit

Kurt J. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Surr og rot."

Dyre debet kort. Dyr kundeservice og lang venting... Jeg har ventet i mange uker for å få innboforsikring.

Ole C. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt å være en kunde som er uføretrygd og betale så mye gebyr på uttak og andre tjenester"

De opererer med en annen praksis enn det som andre banker gjør. F. eks. det Skandiabanken har som praksis.. Har ikke noe gebyrer på mange tjenester og har markedet beste laveste lånerente og høy rente på sparekonto og det er en av de beste i kundebehandling har gjort dem som banken med høyest vekst i Norge.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hadde årstallet vært 2005 hadde jeg sikkert vært fornøyd, men i 2018 holder den ikke mål"

- Alt for mange manuelle rutiner - Personavhengig, blir noen syke så blir "saken" bare borte.. - Antikk nettbank og app Alt i alt, en veldig skuffende bank. Per nå har jeg god rente på mitt boliglån i banken, og det er eneste grunn til at jeg fortsatt har lånet mitt der. Men bruker annen bank til alt annet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dem gjør jobben sin"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det skal DnB ha all skryt av dem svarer meg tydelig når det gjelder noe jeg lurer på, all skryt til dem i Dnb

Raymond P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ønsker du et liv uten psykiske lidelser? Da må du styre unna DNB"

Forferdelig bank på alle områder, dårlig rente, elending nettbankløsning, total ansvarsfraskrivelse, frekk kundeservice (vist du er så heldig å få prate med en fysisk person) Nå har jeg byttet til Sbanken, jeg skjønner ikke at jeg ikke har gjort dette tidligere. Er du kunde hos DNB så støtter du opp under sosial dumping: https://www.aftenposten.no/okonomi/i/3Eovq/Indere-skal-ha-jobbet-14-16-timer-daglig-for-DNB-i-Oslo Dette er et selskap som har milliardinntekter på din bekostning for å drive sosial dumping og miljøkriminalitet i stor stil. https://www.nrk.no/norge/dnb-trekker-seg-ut-av-dakota-pipeline-prosjektet-1.13446184 https://www.nrk.no/sapmi/dnb-sa-de-solgte-seg-ut-av-_the-black-snake_-_-har-likevel-7-milliarder-i-lan-til-firmaene-bak-1.13749257 Kapitalismen rår ganske godt i dette selskapet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"En bank som ikke ønsker deg som kunde"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ønsket å opprette aksjesparekonto hos DNB, de var ikke min bank fra før. Fikk ikke til over nettet. Ringte dem for å få hjelp. Det var ikke bare bare, var så mye rart som var feil i systemene, og hun sa til meg følgende: Kan du ikke bare opprette aksjesparekonto i din egen bank? Skikkelig salgsdame der altså! Så fikk jeg opprettet til slutt aksjesparekonto hos dem, og nå da jeg skulle flytte aksjene mine over til dem, har jeg sendt 3-4 meldinger for å få hjelp, og de klarer aldri å svare meg på det jeg spør om. Den siste meldingen har de ikke svart på i det hele tatt, og nå er det 30.11.18, siste frist for overflytting av aksjer kostnadsfritt. Så jeg har tatt oppfordringen til damen jeg snakket med i vår: Jeg har opprettet aksjesparekonto i min egen bank, SNN, og det gikk så kjapt at jeg ikke rakk å trekke pusten engang. Så tusen takk for meg, DNB, jeg ønsker ikke å bruke deres "tjenester" mer! PS: For øvrig har de god og lettvint løsning på å selge og kjøpe aksjer i mobilbanken, det skal de ha! God jul!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende kundeservice"

Mistet bankkortet mitt og skulle enkelt bestille nytt gjennom nettsiden deres. Dette bankkortet fikk jeg aldri og var i kontakt med flere på kundeservice. Det endte tilslutt opp med at jeg fikk bankkort etter 2 måneder! Ingen av de som jeg snakket med prøvde å løse dette problemet, og ingen av dem beklaget seg engang for ulempene det medførte meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lite kundevennelig dårlige renter innskudd"

Har større lånerenter enn de fleste banker, mindre innskuddsrenter, virker uinteressert når ringer og ønsker mulighet for lavere rente på lån

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Grei bank, kunne vært bedre på pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Grei bank, gode nettsider og grei app. Kunne vært bedre på pris, og føler noen ganger at kundebehandlere mangler litt kunnskap, men det kommer an på hvem du snakker med. Noen er kjempeflinke.

Marianne O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service/dyrt"

Både som privat lønnsmottaler og som eier av eget AS har vi opplevd gjennomgående dårlig service, utilgjengelighet, arroganse, høye gebyrer og lite fleksibilitet. Pluss for ryddig og fin nettbankløsning.

Hermod E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Middels"

Siden nesten alle muligheter for personlig kontakt og at kassefunksjon mangler hos alle banker har gebyrer tatt mere over av tjenestene. Veksling av valuta umulig uten et saftig i gebyr i Posten.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt utrolig dårlig. Må dessverre benytte denne ifbm jobb, og har ikke tall på hvor mye tid jeg bruker på å lete rundt etter de mest ordinære ting, som hvordan jeg får opp en kontoutskrift eller hvordan jeg søker i arkiv. Det er nesten ikke til å tro. Vinner verdensmesterskapet i dårlig brukervennlighet. Hvordan går det an?

Philippe S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Henger ikke med i tiden"

Satser på late kunder som ikke har peiling. Sjekk renta på boliglånet folkens, det er tusenlapper å spare i året. De er også dyrest på vanlig konto.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Mye rot og problemer"

Fornøyd frem til jeg ikke hadde stort lån lenger. Hadde jeg satt pris på sinne, frustrasjon og dårlig behandling, kun da kunne jeg anbefalt denne banken. De roter med de enkleste ting. De klarer ikke å holde styr på forsikringer. Når du spør om hjelp og de sier at de skal fikse problemet med en gang, er det ikke sikkert at de gjør noe som helst med det i det hele tatt. Den generelle kommunikasjonen er faktisk for dårlig.

Veronica
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Surr fra A til Å"

Har hatt banken siden jeg var tenåring, er nå snart 40. De er veldig hyggelige på telefon når du en gang kommer frem (lang kø) men det de sier de skal gjøre skjer ikke. Vi valgte å avslutte alle konti hos dem. Dette skjedde heller ikke. De er ikke en bank for oss "vanlige " midt på treet, kun for de store. Takk for oss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice i banken på Karl Johan"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skulle ha rådgivning i forbindelse med å ivareta kontoer og aksjesparing for dement far, også snakk om å flytte fra andre banker og til DNB. Ble møtt arrogant og avvisende da jeg ønsket å sitte ned, ikke bare forholde meg til en ståpult midt i åpent landskap. Fikk da beskjed om at det var "hans plass", hvis jeg ville sitte måte jeg vente til han som eide sitteplassen kom tilbake etter lunsj. Aldri noensinne møtt en slik arroganse og likegyldighet fra noen! Fikk absolutt opplevelsen av å være uønsket. Så nå vurderer jeg absolutt å bytte bank etter 45 år!

Thanathon
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Behandlet meg som et dyr"

Har vært DNB kunde siden jeg vet hva en bank er. Hold deg på det sterkeste unna denne elendige banken og boycotte den. Var ny i Eurobonus-opptjening-spillet og valgte DNB sine kort som starten. Hadde Student Mastercard i 5 år. Pleide å betale noen fakturaer med Vipps og fikk poeng. Med nysgjerrighet, hadde samtale om jeg kunne opptjene poeng på ikke-eFakturaer, og dagen etter kutta de alle muligheter til å opptjene poeng fra ALLE regninger. Har byttet fra Mastercard til Amex kortet deres kort tid etter en stor ferie i utlandet. Mistet HELE opptjente Eurobonus poengene, fordi Mastercard kontoen "ikke var oppe mens poengene blir overført". Absolutt ingen på telefonen sa ifra noe om dette før kortbyttet skjedde... Kundeservicen er så arrogant at det går ann! Lovte meg en gang et Amex Gold kort på telefon, men ga meg avslag på nett. Nektet etterhvert å gjøre noe med det, og ingen kompansering for feilene de har gjort, skjedde aldri. Sendte klage, men alltid fikk tilbake svar som alltid prøver å påpeke at jeg ikke er verdig nok for dem, som "Du skulle har egentlig gått tilbake til Mastercard du!"... Så ja, hvis du ikke tjener millionvis, bryr de ikke seg om deg. Men hadde jeg tjent så mye, hadde jeg ikke valgt denne banken heller. Du mister også mye penger på dyre gebyrer denne banken slår deg med!

Kolbjørn J
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Merkelig kundehåndtering"

Registrerer at DnB ikke svarer en eneste av kundene som er fornøyd/misfornøyd mens SBanken svarer mer eller mindre samtlige av anmeldelsene. Dette er vel en god indikator på hvordan DnB behandler sine kunder? Vi har blitt kontaktet av DnB - etter å ha vært kunde av SBanken siden slutten av 90 tallet (og er storfornøyd) - og jeg sa at "selger'n får en tøff oppgave:-). Min anbefaling til DnB: Begynn å svare kundene og vis at dere tar tilbakemelding fra kundene på alvor!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt OK bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Anbefaler alle å holde seg unna denne banken. Siden de er gammeldagse når det gjelder mobil bank og slikt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Samtlige vurderinger med 1 stjerner, støttes 100% på alle punkter"

Hvis du vurderer å bruke DnB som bank, så burde du lese alle 1-stjerne anmeldelser. Enkelt er dette den største drittbanken du kan få med å gjøre. Mvh DnB-kunde i over 20 år med samlet lån på 12.3x års-inntekt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank"

DnB er kanskje ikke billigst, men hjelper seg når du trenger hjelp, og finner løsninger.. kan abosloutt anbefales

Kjetil G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God og seriøs bank"

Eg har vore kunde hos DNB i litt over ti år. Seriøs bank med dyktige og profesjonelle rådgjevarar som har hjelpt meg når eg treng det, utan å prøva å prakka på meg "produkt" eg ikkje vil ha. Det var først og fremst god lånerente som gjorde at eg vart kunde hos DNB. Og det er dei gode lånerentene som gjer at eg framleis er kunde der. For meg som gjerne vil sjå dei eg snakkar med, er det også ein fordel at banken har mange filialar over heile landet.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR