Bank

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
13
av 14 innen
bank
26%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
33
17
17
31
111
Sorter omtaler etter
Viser av 209 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank"

DnB er kanskje ikke billigst, men hjelper seg når du trenger hjelp, og finner løsninger.. kan abosloutt anbefales

Kjetil G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God og seriøs bank"

Eg har vore kunde hos DNB i litt over ti år. Seriøs bank med dyktige og profesjonelle rådgjevarar som har hjelpt meg når eg treng det, utan å prøva å prakka på meg "produkt" eg ikkje vil ha. Det var først og fremst god lånerente som gjorde at eg vart kunde hos DNB. Og det er dei gode lånerentene som gjer at eg framleis er kunde der. For meg som gjerne vil sjå dei eg snakkar med, er det også ein fordel at banken har mange filialar over heile landet.

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Treg kundebehandling og dårlig nettbank"

Nettbanken kaster meg ut så jeg må logge meg inn på nytt i ett sett. Kundeservice kan ikke finne noe feil. Ba først om finansieringsbevis - måtte ringe og ringe og ringe i flere dager før det kom i orden. Nå har jeg bedt om lån i samme forbindelse og utrolig trege tilbakemeldinger igjen. Skjer ingenting før man maser og spørr. Har alt droppet DNB som forsikringsselskap pga utrolig dårlig oppfølging. Vurderer å bytte bank også om de ikke snart forbedrer kundeservicen sin.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri vært borti mer uproff bank"

Ingen har så mye problemer med nettsiden sin enn DNB.
Hver eneste dag er det problemer. Ringte for 3 uker siden for it avd dems kan sjekke hva som er galt med min konto. 3 uker og jeg har ikke fått et svar. purret på dem 3 ganger også.
Vil fraråde alle bedrifter å bruke DNB

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Svarer ikke"

Forferdelig fra A til Å,
Tre lånesøkander, skriver ikke om de mangler info, tar ikke kontakt, kun når jeg vil bytte bank, totalt søppel holdning

Lars E. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Hykleri - Blir nektet bedriftskonto pga betalingsanmerkning"

Blir nektet bedriftskonto pga betalingsanmerkning, hvor er risikoen for DNB !!! Dette er totalt useriøst da jeg aldri har bedt om å låne penger kun bedriftskonto for den daglige driften noe som umulig kan være problematisk for en angivelig profesjonell aktør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forfardelig service"

Dåligste service ever!!! De lover masse ting men det skjer aldri. Nå holder jeg kontakt med banken i 3 måneder for å åpne ny konto men fortsatt fikk ikke dokumentene hjem til å signere. Nå ringt jeg 5 ganger til banken og har vært 2 ganger i banken men hver gang møtter jeg ny person som vet ingenting og bestiller papirene på nytt.. Trenger dere ny konto eller kort, bruk aldri DNB!!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ikke en bank for folket"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ekstremt dårlig kundebehandling hos DnB. Har vært lojal mot denne banken hele livet og kan dessverre ikke anbefale denne banken til noen. Særlig ikke til småsparere og hvermannsen med en normal inntekt. Har nå fått så mange dårlige erfaringer med denne banken at jeg velger å bytte bank og aldri komme tilbake. DnB kunne ha blitt mye bedre på å møte kunder som mennesker, og å faktisk prøve å yte en form for kundeservice ved å være litt mer konstruktive, ydmyke og menneskelige i sin framferd. Denne banken egner seg antagelig for store konserner som DnB har en egeninteresse av å ha som kunder. Takk for meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Styr unna DNB"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har fra tidligere fått boliglån fra DNB etter mye stas. Nå har jeg nedbetalt på den i 4 år. Jeg har forbrukslån som jeg har tatt opp, så jeg søkte om økning av boliglånet til mindre enn det jeg lånte fra start og fikk avslag. Jeg opplyste at det skulle bli brukt til å fjerne forbrukslånet. Men de fikk det ikke til å gå opp i lille kalkulatoren sin. Så jeg overførte til sparebank 1 og der gikk det :) til h’ med DnB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Aldri mer DNB"

Svært skuffet over kundeservice.
Endte med minus 5000kr konto kreditt.
Søkte om bolig lån, tok evighet for å få svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Byttet bank på dagen."

Ingen respekt for DNB lengre! Er ingen bank for normale kunder. Vært kunde i alle år og søkte om refinansiering. Men kunderådgiver hadde tydeligvis bestemt att siden jeg ikke har millioner på bok så var det ikke aktuelt. Byttet bank på dagen og fikk lån med en gang. (Bytt bank)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Uetisk, fører kunden bak lyset, bare opptatt av egen gevinst og tappe kunden for midler."
3 syns denne omtalen er nyttig

Dnb Markets hold deg langt unna. Uansett hvor uerfaren du er, forvalter du dine sparepenger tryggere og bedre på egen hånd. HOLD DEG LANGT UNNA DNB AKSJE MEGLERE. De er der for å tjene banken PÅ BEKOSTNING AV DEG som kunde. Dette var en dyrekjøpt erfaring som jeg ikke unner andre. Mine sparepenger er borte, 800 000 i en tid med oppgang i aksjemarkedet er alt vekk utelukkende forvaltning av Dnb Markets. Det var dårlig håndverk, men de tar ingen ansvar. Det var kundens feil å velge Dnb Markets.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Great bank for 5 years"
1 syns denne omtalen er nyttig

I came to Norway 5 years ago and opened my bank account in DnB in 10 minutes only. I had only my passport and no Norwegian ID. the bank helped me open the account temporarily till I got my ID in 2 days. I got a good saving account with very little money in it. I had some problems transferring money from / to my country because the bank in my country was not very flexible but DnB contacted them and help me to transfer the money on time. Lately I applied for a loan to buy an apartment and the adviser was extremely helpful and very fast to help me get the loan and check that all documents are in place. DnB might have some more expensive fees than other banks but I always had good customer support and suitable interest rate from them that made me reluctant to change the bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank"

Nettbanken ligger ofte nede, så ofte at det er problematisk. Jeg vurderer virkelig å bytte bank etter 20 år som kunde, da jeg opplever dette som tidvis kritisk. Andre banker har ikke samme tilgjengelighet på telefon 24/7 som DNB, men når systemet ligger nede er ikke det til hjelp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Total mangel på medlidenhet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fått mye feilfaktureringer. masse feil info. Kommer helt an på hvem man snakker med på kundeservice. Noen er helt umulig. Verken jeg eller samboer blir og bruke dnb igjen

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bank for bedrifter"
1 syns denne omtalen er nyttig

DNB bryr seg ingenting om kundebehandling, masse rot. Har boliglån hos dem og har søkt om å øke lånet for å pusse opp. En ny "rådgiver" ringer meg etter å ha sendt inn dokumentasjon og har null info om dialogen jeg har hatt med de andre rådgiverne. De gir heller ingen råd. Man må finne ut av det meste selv.

Steinar D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Griskhet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Få filialer, dårlig hjelp fra ansatte, gebyrer på det meste. Ingen bank for vanlige folk. Man har ikke noe igjen for å være kunde der! (bortsett fra mange unødvendige gebyrer)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dinosaurbank, bruker du DNB fortsatt bør du bytte asap!"
7 syns denne omtalen er nyttig

DNB er en dinosaurbank, de er blitt for store for å bry seg om kundeopplevelse, innovasjon og løsninger som en har bruk på i den nye digitale hverdagen.

Appen er helt håpløst, har vært så og si uendret siden den første smarttelefon kom ut i 2007, og det ser man veldig lett. Elendig grensesnitt, funksjoner og brukervennlighet. Det er faktisk allerede skryt å kalle den for en "app". Den sender deg faktisk bare videre til nettleser appen.

Og ikke bare det! Jeg har vært kunde hos DNB i over 10 år og har solid inntekt (>500k), lite gjeld, og ingen betalingsanmerkninger o.l. Bare å glemme å få noen som helst form for lån av de. Selv når jeg ber om ny vurdering ved å sende lønnsdokumentasjon. Kunne en gang ikke få et enkelt kredittkort av de, når jeg har mange andre banker som har ingen problemer å tilby meg kredittrammer på 50000+

Aksje/fondshandel er også latterlig dårlig på både utvalg, funksjoner, priser, og egentlig alt annet også.

Avslutningsvis er nettbanken også veldig datert, tungvindt, og mangler mange funksjoner og polish som mange andre banker har hatt på mange år(se Sbanken, Sparebank1).

Jeg håper DNB vil skjerpe seg ettehvert da de er en av de få bankene som fortsatt har fysiske kontorer, noe som kan være nyttige til tider. Men det har jeg egentlig nesten mistet all håp på.

Uansett, som det er i dag, om du bruker fortsatt DNB går du glipp av veldig mye! Bytt bank ASAP!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"På det jevne.."
1 syns denne omtalen er nyttig

Godt fornøyd med rådgivning, fleksible ordninger som ser hver enkelt kunde de ulike behov man har.
Lite fornøyd med nettbank, gammeldags, uoversiktlig og lite muligheter. Her bør det gjøres teknologiske grep...

Tannaz A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Avoid this bank"
8 syns denne omtalen er nyttig

DNB has a terrible customer service, They seem to be polite and helpful, but in fact they are not. Anytime I call and ask for a help or a document, They say they will send it to me but eventully I receive nothing. They just keep promising to help !
They are also very discriminative ! They do discriminate between scandinavians and non-scandinivains

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig service generelt.
Det virker som om de ikke er interessert i små kunder. De tar det for gitt. Sannsynligvis fordi DNB er godt etablert i systemet og forretnings vilkårene. Generell oppførsel er - du trenger oss mer enn vi trenger deg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Altfor vanskelig å overta et billån/ komplisert regelverk..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har en far som er syk og klarer ikke å kjøre bil og vil gi den bort til meg datteren. Jeg er ikke kausjonisten hans. Jeg har ingen betalingsanmerkninger, jeg har ikke gjeld og tjener nesten 300 000,- i brutto årslønn. Billånet er på 100 000,-
Så vanskelig det er å overta en bil. Ikke kunne jeg ta bil lån og ikke kunne jeg overta bilen. Blah blah blah.... Masse tullete regler. I framtiden etter denne bilen er betalt skal jeg holde meg unna DNB. Alle regningene til bilen blir betalt pr idag, skjønner ikke hva de tjener på å gjøre alt så skrekkelig vanskelig for folk!? Etter billånet er betalt skal holde meg langt unna disse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Behandler trofaste kunder respektløst"
6 syns denne omtalen er nyttig

Min mor kan vært kunde i 50 år. Aldri hatt anmerkning, vært i jobb hele sitt liv. De siste årene har hun leid leilighet, samtidig som hun har spart over 600000.Bil er nedbetalt og hytte til 2,5 millioner er nedbetalt. Nå skulle hun søke lån til en liten leilighet med en leileboer og medlåner...hun ble tilbudt 200000 i lån. Jeg er sjokkert,men ikke overrasket. DnB er og forblir en elendig bank. Anbefaler alle å bytte bank. Pensjonister fortjener mer verdighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bytt bank"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt DNB i hele mitt liv(28 år) fordi min mor jobber der.
Jeg har alltid vært en sikker betaler, spart mye og har ikke annet lån enn et lite studielån.
Min partner(sikker betaler med god inntekt) og jeg(grei inntekt) søkte 12.juni finansieringsbevis i DNB.
Jeg snakket med flere kunderådgivere, for å legge inn søknaden rett. Kunderådgiver bekreftet 13.juni at alt lå riktig. Han fortalte at de var overbemannet om dagen og at det kunne ta opp til 5 dager før noen av deres ansatte «plukket» vår sak.
Man står med andre ord ikke som et nr i køen. De ansatte velger hvem de hjelper. Ikke greit.
Jeg hørte ikke mer fra DNB.
26.juni etterlyste jeg igjen(har spurt flere ganger) hva som skjedde med finansieringsbeviset vårt.
De beklaget at de hadde «glemt saken vår»

Sparebanken Vest, derimot, leverte finaniseringsbevis til oss 30 minutter etter vi tok kontakt. Med høyere sum enn vi søkte.

Så mitt råd er - Bytt bank!
Det var veldig lett!

Man tjener ikke mye penger på å ha penger i banken i dag. Bankene slåss om kundene. Så det minste de han gjøre er jobben sin - Svare kundene sine

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Vanskelig å være gammeldags monopolist i ny verden"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg tror DNB sitter med mye gammel «legacy» og en historikk som gjør at de ikke er vant til å måtte konkurrere om kundene. Konsekvensen av det er fragmenterte og dårlige kundeopplevelser som gjør at de henger lenger og lenger etter konkurrenter som KLP og Sparebank1 på kundeservice og relevans. Jeg byttet nylig til KLP og var mye mer fornøyd.

Søk Bytt.no