Det lønner seg å sammenligne
Skriv omtale
Ferdig på 1 minutt. Helt anonymt

DNB Bank omtaler og erfaringer

Les alle 80 omtaler og erfaringer om DNB Bank

80 omtaler
DNB Bank
Rangert #13 av 14
innen bank
Middels
2,9
AV 5
2,7
Kundetilfredshet
Middels
2,7
Kundeservice
Middels
2,8
Rådgivning
Middels
Din tillit er vår høyeste prioritet. Bedrifter kan ikke redigere eller slette omtaler. Les mer.
Viser 80 omtaler om DNB Bank sortert på relevans
Gå til toppen av siden
Hva synes du om
DNB Bank?
skriv omtale
FILTRER
Sammendrag
SORTER
Relevans
Du er helt anonym
Ferdig på 1-2-3
Hjelp andre
Start din omtale av DNB Bank
Hva synes du?
"Dårlig"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Stian
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Veldig misfornøyd med DNB. Dårlig kundeservice. Treg hjelp. VELDIG dyrt.

Rett å slett ett selskap som ikke bryr seg om kunden, men vil tjene masse penger.
Aldri igjen :)

"Håpløs kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Kenneth
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

I forbindelse med boligkjøp ble det innhentet tilbud på finansiering fra flere banker, deriblant DNB og det er det verste jeg har vært med på når det gjelder kundeservice. Det tok 5 uker fra første kontakt og saksbehandler måtte purres kontinuerlig. Når første tilbud kom hadde ikke saksbehandler klart å legge inn riktig opplysninger, enda alt var sendt inn på e-post flere ganger. Det endelige tilbudet var forsåvidt greit, men etter dårlig og lang saksbehandling hjalp ikke det!

"Økt boliglånsrente og gebyrer"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Truls
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Syns de er for dyre ift. konkurrentene. De økte nå renta uten at styringsrenta er rørt. Bruk av VISA burde være gebyrfritt i 2016! De gjorde totalt ran via mellomfinansiering ved boligkjøp. Snart ingen filialer igjen. Dårlig etikk mtp. rørledningen i USA, skatteparadisene i Panama osv osv...

"Dårlig kundeservice, både på bank og forsikring"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
2 / 5
Per
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dette er primært en omtale om kundeservicen til DNB.

Forvent lang ventetid på kundeservice. Hjelper lite om nummeret er åpent 24/7 om de ikke svarer. I tillegg høres kunderådgiverne ut som de helst ikke vil at du skal ringe. Kjenner noen som har platinum visa, og disse kommer alltid til en rådgiver i løpet av sekunder og får god service. I ganske stor kontrast til vanlige kunder.

Når det kommer til bilforsikring, tilbyr de også veihjelp. Den ene gangen jeg trengte dette, ble jeg lagt på to ganger av serviceagenten.

"Refinansiering av eksisterende boliglån"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
2 / 5
Kenneth
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dårlig kundebehandling, får aldri svar men må purre på med mailer konstant for deretter få avslag. Har lån på 1. 5 mill og takst på gården er 3,2 mill. Ene del av gården skal selges for 1,2 mill, men enda får vi ikke refinansiert til oppussing som en overgang til ene delen er solgt. Anbefaler overhodet ikke DnB til noen lenger. Bytter bank og skal aldri mer skryte av denne banken mer.

"Kundebehandling"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Anom
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Rett og slett forferdelig kundebehandling.
Virker som du fornærmer hele familien deres på selv de enkleste spørsmål.

"Helt grei bank"
detaljer
Tilfredshet
4 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
4 / 5
Omtalen omhandler

De er konkurransedyktig god service. Bør helst ha litt kontakt med rådgiver for å få et godt tilbud. Min erfaring er at noen gir veldig god service og andre ikke. Er du misfornøyd så prøv en annen rådgiver i banken.

"DNB er Norges dårligste bank"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Hanne
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Har hatt lån hos DNB i årevis, men har bare hatt problemer med banken. Håpløst hvis man ikke klarer å betale lånet til rett tid. Da for du straks Lindorff på nakken. Jeg har et lite lån og hus som er verdt flere millioner. Har aldri hatt så store problemer med noen andre banker. Skal du ta opp lån, så velg andre banker. DNB er verstingen på markedet.

"For store til å ha kontroll"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
1 / 5
Kristian
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

OK tjenester, produkter og priser selv om betingelsene aldri er av de beste i klassen. Raske og trivelige på 04800. Litt rot er det imidlertid. Trengte 3 forsøk på å få scannet passet mitt, og selv etter dette greide de aldri å sende meg kodebrikke til BankID.

"Dårlig service, dårlig bank!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Linn T
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Vil bytte bank da kundeservicen er elendig og de sitter og holder på pengene mine, noe de ikke har rett på!

"Kunde i 23 år. Ikke lenger."
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
Kundeservice
1 / 5
Daniel G
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

DNB klarte å rote til en kjempe enkel sak: åpne en bankkonto for min datter. Det er ikke mulighet å komme i dialog med kundeservice. De sender mail. Du kan ikke trykk på "reply". Nei, da må du sende ny melding, og får da en annen respons. Ikke noe historikk. Og hvis du ringer kan de ikke hjelper deg heller. Da ble jeg henvist til bransjen - men det stengte de jo...

Da jeg sendte mail hvor jeg sa at på grunn av denne saken så vurdere jeg å si opp kundeforholdet mitt fikk jeg svar "Det var leit. Velkommen tilbake."!!!
Reiste ikke en finger for å få ordnet opp.... Ha det bra DNB.

Dyrt boliglån var det og. Har byttet til Storebrand. Desidert dårligere nettbank (DNB har markedets beste løsning etter min mening), men den desidert beste renter!

"Ønsker meg ikke velkommen som lånekunde"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
2 / 5
Rådgivning
2 / 5
Kristian
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

Tidligere erfaring med DNB har vært gode, helt frem til jeg skulle søke boliglån. DNB ga meg avslag på telefon. De brukte kun SIFO tall, og gadd ikke sjekke mitt faktiske forbruk. Jeg ble tipset om å kontakte Danske bank. De sjekket mitt forbruksmønster, og ble veldig imponert, og innvilget meg boliglån.

Jeg ringte så DNB og ga dem en sjangse til å komme med et tilsvarende eller bedre tilbud. Det var det ikke interessert i da de igjen så på sitt fantastiske SIFO budsjett, og sa jeg tjente for dårlig. Danske bank hadde jeg til og med opplyst om at jeg skulle studere kommende høst, noe som DNB ikke fikk vite om ettersom det ikke var planlagt på tidspunktet.

Kort oppsummert: DNB har så stor kundegruppe at de rett og slett er late, og ikke gidder å bruke noen ressurser på å beholde meg som kunde.

Jeg er sjeleglad for at jeg tok tipset fra søsteren min, og ikke slo meg til ro med at alt håp var ute. Snakket med kolleger og venner, og det virker som at overaskende mange har et tilsvarende inntrykk av DNB.

"Helt forferdelig og rotete å følge opp saker"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
3 / 5
Fitaw A
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Dårlig erfaring da jeg prøvde å åpne konto for mine barn. Det verste var at de ringte aldri tilbake når de lovet å gjøre det, og veldig treg med respons da jeg sendte mail for fortelle dem om hvor dårlig deres behandling av saken var.
Du får en følelse av at de ikke bryr seg i det hele tatt. :-( Jeg har vært kunde av DnB så lenge jeg kan huske men har jeg fått nok. Jeg bytter bank!!!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Kundevennlige og konkurransedyktige"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Matcher og tilbyr lavere boliglånsrenter enn andre banker, basert på søk. God kundeservice døgnet rundt, bra nettbank.

"Kunder er noe dritt!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Arnie
HAR BYTTET SELSKAP
Omtalen omhandler

*Ble en gang rådet av kunderådgiver til å ta opp lån og plassere i "sikre fond". Tapte så godt som alle pengene.
*Ble seinere rådet til å selge eiendom med tap, da DnB ville låne meg de pengene jeg trengte for å dekke inn tapet. Da salgspapirene var ferdig underskrevet, sa kunderådgiver at de aldri hadde lovet noe.. Fikk ikke lån. Det ga oss flere år med blodslit for å "komme ovenpå igjen. "
* 7-8 år seinere ble et kredittkort overtrukket med ca. 300,-. Dette var gebyrer etc. Jeg hadde ikke helt fulgt med på dette kortet, siden det er svært lite i bruk, og innbetalte beløpet et par uker for seint. Da innbetalingengen var gjort, var kortet innenfor kreditrammen bruksmessig, men DnB truer likefullt med inkasso, rettslig inkasso og nekter å "friskmelde" kortet.

Kunde siden barndommen, men ikke imponert!

1 synes denne omtalen er nyttig
"God til det jeg ønsker av min bank"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5
Kundeservice
5 / 5
Rådgivning
5 / 5
Omtalen omhandler

God servise og hjelpsom ved vanskeligheter. Jeg er i det hele godt fornøyd med banken.
Det som kunne bli bedre er min bruk av banken. Jeg er snart 90 år og mye er bedre enn det vi drev med i mine beste dager. Hadde jeg begynt med bank virksomhet på den nye måten, hadde jeg nok utnyttet mulighetene til mere avangsert bank virksomhet.

"Svært dårlig kundebehandling!"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Alex
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Når man ringer og etter en lang ventetid, så er de som jobber der ikke lyst til å snakke med deg, de er raske til å legge på, og det føles som om de bare ønsker å avslutte samtalen raskest mulig, og det har jeg opplevd mange ganger og kjenner flere som har opplevd det samme.

1 synes denne omtalen er nyttig
2 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Nikolai
27.07.2016 14:30
1 synes dette svaret var nyttig
Hei, dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Først når en ringer så kommer det beskjed om "som spesielt viktig kunde vil du bli satt videre til neste kunderådgiver" og deretter så hjelper de til med alt, hele døgnet.
1 synes dette svaret var nyttig
Arnie
09.08.2016 14:13
Som jeg skulle sagt det selv. Sitter igjen med opplevelsen av at kunder er noe dritt. DnB er ødelagt av stordrift og hensynsløshet i forhold til kunden.
"Ikke en bank og anbefale"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
2 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
2 / 5
Jan
HAR BYTTET SELSKAP

Etter 30 år som kunde i DNB var det over. Opplevde svindel med mitt DNB kort i utlandet. Da jeg ikke har hatt noe slik før trodde jeg at dette ville bli ordnet opp i, men nei. DNB avviste alt og beskyldte meg for løgn! Dette er ikke en bank jeg anbefaler til noen.

2 synes denne omtalen er nyttig
1 SVAR PÅ DENNE OMTALEN
Arnie
09.08.2016 14:14
Du er antakelig en av oss som kalles "den lille mann"? Sånne som oss vil DnB ikke ha lenger, er min erfaring.
"Super bank alltid tilgjengelig"
detaljer
Tilfredshet
5 / 5

Har vært kunde i DnB i 2 år nå, både som bedriftskunde og privatkunde. DnB er alltid tilgjengelig for hjelp og strekker seg langt for å gi de beste tilbudene når noe annet kommer opp. Har ingenting negativt å si om DnB som bank både privat og for bedrift da dette er et utmerket selskap med kompetente ansatte. Anbefales på det sterkeste.

"Høy lånerente som spretter opp hvis man ikke passer på mm."
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
2 / 5
Ivar
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Ble med over til DNB fra postbanken som jeg var veldig fornøyd med. Ei så med DNB. Raske til å sette opp lånerenten, trege til å sette den ned. Personlig rente spretter opp hvis man ikke passer på. Avsløringene fra Panama-papirene bekreftet inntrykket. "Rådgiverne" er vel så mye selgere.

"Rotete"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Ilsint-Dnb-Kunde
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Rotete nettbank, uoversiktlig og alt for mange innloggingsmetoder og duppeditter.. Og en kode for alt. Jeg har normal datakunnskap. Men det er stort sett problemer når jeg skal gjøre noe ekstra eller betale regninger.

Og til chatten:
I dag logget de ut fra chatten selv om jeg spesifiserte at jeg hadde tregt nett og gjerne skulle kommet i seng til 23. Likevel logget de av chatten og kl er nå 01 og jeg må vente i kø hver gang de logger av. Oppå dette får jeg beskjed om å bytte nettverk.
Beklager DNB men det er dette nettet jeg har tilgjengelig akkurat nå. Om banken skulle komme over dette så er det ikke slik man behandler kunder!

1 synes denne omtalen er nyttig
"Ekstremt dårlig kundeservice"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
1 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Fred
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

Klarer ikke å hjelpe hverken på kontoret eller på tlf kan ikke forklare hvorfor ting blir trukket fra konto....... Får ikke bestilt nytt kort da konto står i minus, setter inn for å rette dette men kom et gebyr eller noe fra de. Som de ikke kunne svare på hva var da vi spurte..... Skall bytte bank.

1 synes denne omtalen er nyttig
"Stenger kontoret"
detaljer
Tilfredshet
1 / 5
Kundeservice
1 / 5
Rådgivning
1 / 5
Ragnhild
VURDERER Å BYTTE SELSKAP

DNB har gode omsetning i fjor, og de vil bare tjener penger, uten å tenker på kunder, og skal stenger fillialer over hele landet.

Dette er slik DNB behandler kunder som har vært sammen med dem for mer enn 20 år.

"God tilgjengelighet, men nokså dyrt"
detaljer
Tilfredshet
3 / 5
Kundeservice
4 / 5
Rådgivning
3 / 5
Lasse
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

Nettbanken er god, har mange kjekke funksjoner og kundeservicen på chat er upåklagelig. Jeg syntes imidlertid at banken priser tjenestene sine for høyt. Dette gjelder både rente og gebyrer.

"Upersonlig storbank"
detaljer
Tilfredshet
2 / 5
3 synes denne omtalen er nyttig
Kundeservice
3 / 5
Rådgivning
3 / 5
Jan W
VURDERER Å BYTTE SELSKAP
Omtalen omhandler

DNB har glemt at det er lojaliteten fra kundene som har skapt dagens DNB. Har hatt kundeforhold i over 25 år, men blir behandlet og gitt betingelser som om jeg skulle hatt kundeforhold i 25 min. Nettbanken er altfor ofte ute av drift, eller har problemer. Det inngir ikke tillit og må forbedres.

3 synes denne omtalen er nyttig
Forrige side 1 2 3 4 Neste side
SKRIV OMTALE
Del dine erfaringer med andre - si hva du mener om DNB Bank
Skriv omtale
UTFORSK BANKER
Utforsk 13 andre banker og del dine erfaringer
Alle banker
UTFORSK BRANSJER
Vurder og oppdag andre gode banker innen personlig økonomi.
Alle bransjer