Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
105
av 105 innen
bank
24%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
41
21
20
43
149
Sorter omtaler etter
Viser av 274 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Frekt"

Forferdelig erfaring med kundeservice lang ventetid, inkompetente og uhøflige rådgivere, lite løsningsorienterte, ingen kooperasjon mellom avdelinger. Etter en nedlatende behandling fra kundeservice velger å avslutte mitt og samboers forhold hos DnB. Jeg flytter alt fra bolig lån, brukskonto og aksjekonto til danskebank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kompetansen og kundebehandlingen hos DNB blir bare verre og verre. Og det i et raskt tempo."

Jeg har vært kunde i DNB i flere år pågrunn av en feil de gjorde for noen år siden som resulterte i veldig billige forsikringer for min del. Men nå har jeg fått nok av dårlig kundebehandling og lav kompetanse. Jeg har i det siste ringt til min samboers bank for rådgivning i forhold til vår bedrift selv om jeg også har bedriftskonto hos DNB. DNB fungerer bra om du kun skal ha boliglån og hvis du ikke trenger rådgivning, eller om du ikke trenger noen som helst form for hjelp egentlig. (eller forresten glem det. Det er jo skyhøy låne renter der også).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig!"

Forferdelig erfaring, lang ventetid, inkompetente og uhøflige rådgivere, lite løsningsorienterte, ingen kooperasjon mellom avdelinger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vert kunde i DNB siden lenge før jeg var født. Hele min familie ja hele slekta, alle har vert kunde i DNB. Å jeg sier vert fordi jeg er den siste som forlater ett synkende skip. Grunnen til at jeg er missfornøyd med DNB er deres holdning mot meg som kunde. Jeg er en pensjonert mann som skulle kjøpe en bolig. Jeg har 800 000 kr i banken og ba om ett finansierings bevis på 600 000. Men da kunderådgiver skjønte at det dreide seg om uføretrygd avslo han dette med en gang, men hadde en ufin holdning til meg fra jeg kom inn døren. Jeg spurte da om de kunne låne meg noe som helst men da ble svaret at han måtte snakke med sjefen og at hun var på ett annet kontor og jeg måtte være snill og gå så skulle han heller ringe meg. Da han ringte fikk jeg til svar at jeg lå ikke innenfor rammene for kunder de ville låne til så de ville ikke gi meg en krone i lån. Jeg sa da hva jeg mente om behandlingen jeg hadde fått og takket for alle de år de har behandlet meg dårlig. Jeg kan jo tilføye at jeg aldrig har hatt en betalingsanmerkning og de lånene som jeg har hatt har jeg hatt i DNB, og alt er betalt til punkt og prikke, så skulle tro at jeg var en super kunde, men den gang ei. Jeg gikk så i den Danske Bank hvor jeg fikk lån med en gang og hvor jeg nå skal være kunde. Jeg anbefaler ingen til og være kunde i DNB med mindre du har noen hundre millioner på konto. Det ser ut som at det nye mottoet er KUNDER ER NOE DRITT som vi skal bli kvitt. Lykke til med deres nye rammer hva det en nå måtte bety Hva som er bra er vell egentlig bare at pengene mine står der når jeg sjekker kontoen, ellers så er det jo ikke mye og si. Fordi skal du ta ut penger så er det jo så mye gebyrer at man har ikke stort og bruke når alle gebyrene er betalt. Får vell ikke handlet mye for bare kvitteringen på uttaket

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Banken som er der for seg selv!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i 30 år uten og få hjelp når det trengs. Selv om du eier 90% av egen eiendom. 100% av bil og båt får du fortsatt nei selv om det dreier seg om mindre beløp. Selv en refinansiering fra en dyrere hytte som vi eier 100% til en billigere hytte i Sverige ble nei ?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundebehandling og ventetid"
2 syns denne omtalen er nyttig

1.times venting for at noen tok telefon på skadeservice avdelingen. Dette er signal om at man er så store at man regner med at kunden er avhengig av dem og ikke omvendt

Per K. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lånevurdering"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ikke hatt lån på mange år og har hatt god økonomi og ei en rekke eiendommer. Etter en skillsmisse og et brutt samboerforhold som har kostet ønsker jeg å bygge opp igjen min økonomi ved å kjøpe et utleieobjekt til. Jeg hadde ikke annen gjeld en andel av fellesgjeld i borettslag. Men hadde ca. 1 million i egenkapital stående i banken. Jeg er uføretrygdet, men har fortsatt god økonomi både i form av trygd og leieinntekter på eiendommer. Men ved vurdering av evne til å betjene et lån fikk jeg beskjed om at store deler av mine inntekter ikke kunne legges til grunn. Dette gjaldt leieinntekter. Det ble gitt div. forklaringer, men jeg fikk det aldri dokumentert. Jeg har levd etter evne og relativt nøkternt sett i forhold til mine inntekter det meste av livet. Det er også grunnen til at jeg sitter med noen verdier. Først fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne få låne ei krone pga at jeg hadde en andel i fellesgjeld på kr 860 000. Så fikk jeg lånetilsagn på 960 000 og et mellomfinansieringslån på kr 1 700 000 til 5 % rente inntil at jeg fikk solgt leiligheten med fellesgjeld. Det ble slengt frem potensielle utgifter på mange områder som jeg egentlig styrer selv om jeg vil ha eller ikke. Det er ikke noe jeg trenger. Jeg spurte da om hva de gjorde med folk som hadde dyre vaner. Hva ble lagt til grunn for en låntaker som både røykte og drakk for mer i måneden enn hva jeg brukte til livets opphold for å bo. Jeg fikk aldri noe direkte svar på det. Bakgrunnen er at jeg kjenner noen som lever slik og har i tillegg mindre inntekter enn meg og dårligere panteobjekt. Var jeg i banken på feil tidspunkt og at det er det som er grunnen for avslaget og alle merkelige utgiftsposter de ville legge til grunn?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var på tur i utland og plutselig fikk minus i konto på grunn visa hadde dobbelt tatt penger!!! Etter halv time venter på kundeservice... få beklager og penger tilbake etter 2 dager :(

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Veste bank i Norge"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt forferdelig bank! Har bare hatt problemer med den banken! Og når jeg trengte hjelp fikk jeg ikke!

Veronica
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Uforståelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

DnB gir ikke ut boliglån omtrent under noen omstendigheter. Greit nok at ikke jeg fikk et middels stort lån alene, men når meg og faren min sammen får avslag, da begge har fast inntekt og ingen gjeld.. I tillegg søkte en venn av meg billån på 150 000 i DnB, fikk avslag men fikk lån på hele 250 000 i Sparebank 1. Til ettertanke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Lite løsningsorienterte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har opplevd DNB som veldig vanskelige når det skjer endringer i eksisterende avtaler. Vi fikk ingen konkrete forklaringer og ingen forslag til alternative løsninger. Så istedenfor å endre på ekisterende avtale med DNB var det mye enklere å flytte alt til en annen bank. Vi hadde vært kunder i 10 år og det var ikke problemer med kredittvurderingen. Vet faktisk ikke hva som gjorde dette vanskelig for vi fikk altså ingen god forklaring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bruker fientlig nettbank."

Nettbank DnB bedrift er den minst brukervennlige nettbanken jeg har forsøkt i Norge. Har ringt DnB for hjelp flere ganger, men de høflige DnB representantene forstår heller ikke enkle spørsmål ved bruk av nettbanken. Her har DnB mye å gjøre for å bli bruker vennlig. Enn så lenge gir jeg opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ubeskrivelig forferdelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd å få hjelp av DNB men de er ikke serviceinnstilt, de er ubeskrivelig frekk og de er dyre! Har aldri møtt noen så ubehjelpelig selskap før. Jeg skjemmes!

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dyrt og dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde boliglån i DNB i 7 år og trodde jeg hadde gjort en god deal. Etter at de har vært de aller første til å heve rente de siste årene, begynte jeg å lure på om dealen min faktisk var så god som jeg trodde. Fikk et veldig godt tilbud fra en annen bank og ga DNB mulighet til å matche tilbudet. Det kunne de ikke, for jeg hadde en "kjempegod" avtale med 2,83% effektiv rente. Takk for meg! Jeg betaler nå 2,28% effektiv rente og har plutselig råd til to sydenturer i året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Jeg ble akkurat 18, men har ungdomskort/intro kort enda"

Jeg ble akkurat 18, men har ungdomskort/intro kort enda. Er i ett annet land da jeg overstiger grensen på å bruke selve kortet og ringer kundeservice og snakker med en utrolig hjelpsom og hyggelig mann som mener jeg kan ta ut 5000 pr. dag selvom jeg ikke kan dra kortet. Viser seg at dette er feil, og at det bare går opptil 10.000 her også. Med hotellregninger som må betales og andre utgifter, så har jeg ingen mulighet til å få tak i penger, og må låne fra min venninne. Ringer til kundeservice og får en dame med en utrolig dårlig attitude som spør meg om 1. Min private økonomi og 2. hvorfor jeg trenger å ta ut såpass mye kontant, som er utrolig privat og ter seg ikke i en jobb som kundeservice medarbeider. Denne beløpsgrensen BURDE bli opphevet ved myndighetsdag. 100% utrolig ugreit, og har satt meg i økonomisk og sikkerhetsmessig fare. Bytter bank til en hvor jeg kan føle meg trygg og som gir bedre informasjon. Uhyre dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett fornøyd - men DnB er ikke konkurransedyktige på innskuddsrenter"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rente på sparekonto er 0,7 % per mai 2019 (øker fra 0,55%). Fastrentekonto 1 år 1,85 %. Flere andre banker tilbyr innskuddsrenter i området 1,85 - 2,15% - uten låsing / uttaksbegrensninger. Går nok mot bankbytte for vår del. - i hvert fall mhp. sparekontoer

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Enkel app, grei oppetid, god kundeservice"

Alt fungerer som det skal for det meste. Er av og til nedetid, men det er ikke ofte. Appen er enkel å bruke. Kundeservice har alltid hjulpet meg med det jeg lurer på og det jeg har problemer med. Jeg er ganske fornøyd med DNB. Skjønner ikke helt hvordan de andre her har daglige problemer..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig nettbank, verste kunderservice!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

For å kunne se "de siste transaksjoner" i bedriftsnettbank, må man velge: kontonummer (selv om man har KUN 1 kontonummer!), velge måned, velge uke, og klikke på "vis oversikt". Hvorfor kan ikke DNB vise "de siste transaksjoner" som jeg ba om? Vel, DNBs sin jobb er å gjøre livet vanskelig, derfor! Jeg tok kontakt med kundeservice i dag og da hun dronningen fra kundeservice leste min klage, avsluttet chatten med en gang! Wow! Tviler på at DNB gir disse folka opplæring. Tror de fleste blir plukket fra gata og satt opp på kundeservice med en slik oppførsel! Jeg søkte på DNBs sin nettside å klage på dette, men det fins ingen sted å skrive til dem! Diktatorskap på det beste!! Jeg kommer til å bytte banken uansett. Bare et lite råd til DNB: Det hjelper ikke å skrive til folk "beklager". Jobb med å forbedre deres kundeservice!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kunder er helt uinteressante"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg tok kontakt med DNB da det nye bankkortet de hadde sendt meg, ikke fungerte. De sendte meg et nytt, og det var akkurat samme problem med dette. Jeg tok kontakt igjen. De innrømmet da at det var problemer med alle kort som ble produsert i fjor høst, men foretok seg ingenting. Da jeg ikke hørte noe, sendte jeg et brev og etterlyste informasjon og en løsning på problemet. Dette er snart to måneder siden, og de har fortsatt ikke svart. Telefonsamtaler hjelper heller ikke. De lover og lover at de skal ordne opp, men ingenting skjer. Jeg har vært kunde i 31 år. Nå bytter jeg bank.

Eivind M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Gode vilkår for unge"
2 syns denne omtalen er nyttig

DNB er et godt valg om du er ung og smart eller gammel og dum. Dette kan også være banken for deg som ønsker deg variasjon og frustrasjon i hverdagen. Så snart man runder 34 år, og mister de relativt konkurransedyktige lånevilkårene, begynner irritasjonen over DNB inntreffe for de fleste. Før den tid rekker man nok å stifte kontakt med noen av de få vettuge kundebehandlere som er å oppdrive i konsernet – var selv så heldig å møte på minst en håndfull av dem de 20 årene jeg var kunde. Har du problemer med å betale med ditt DNB-kort når du står i kebab-kø kl. 04:00 er det for all del gode muligheter for at 04800 hjelper deg. Eller kanskje ikke. Det er hit and miss med DNB. Ønsker du å komme i kontakt med banken ved boligkjøp, pris deg lykkelig om du har kommet i kontakt med en ansatt som er tilgjengelig før budrunden er over. Søk kreditt eller lån, og kryss fingrene for at du kommer i kontakt med en kundebehandler som vet forskjell mellom inntekt og lønn. Alderdom, behov for bedre kunnskap om tjenestene banken tilbyr, og gjennomgående forutsigbar kvalitet på kundeservice trakk meg etterhvert i retning av en mye bedre bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"100% kontraintuitiv"
1 syns denne omtalen er nyttig

Seriøst, denne nettbanken er elendig. Har nå brukt 10 min av livet mitt på å finne kontoutskriften. Som om det å betale regninger ikke var kjedelig nok

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Knotete nettbank , dårlige prosesser med overføring av BSU"

Ekstremt dårlig forhold til denne banken. Nettbanken virker utdatert i forhold til løsningen jeg har hos Sbanken. Har også gjort flere forsøk på å overføre en bsu konto fra DNB til Sbanken. Så jeg har desverre fortsatt et forhold til denne banken med en BSU konto.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ekstremt dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Banken min ble plutselig fryst, penger som kom inn på konto for livsopphold blir fortsatt holdt i banken å de svarer ikke når jeg tar kontakt, eneste de sier er at jeg må vente... hjelper heller ikke ringe da de ber meg ta kontakt på mail, altså mailen de aldri svarer på. Det er ufattelig dårlig kundeservice, banken er uoversiktlig, har byttet til sparebank 1 å har aldri vært så fornøyd, god kundeservice, ryddig nettbank, og trenger ikke bruke bildebrikke vær gang man skal logge inn på telefonen.

Dary M. C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"I DNB må man betale for alt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Den dårligste banken. I DNB må man betale for alt. Hvis norm overføre deg fra utlandet, hvis du overføre til andre, hvis du bruker kortet i utlandet, hvis du tar penger ut i utlandet, hvis du tar penger ut i minibanken eller posten i landet. Alle bør flytte til en annen bank.

Iselin H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Verste "servicen" du kan få"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vært kunde hele livet, hadde endelig nok egenkapital og søkte boliglån. Prøvde oss på bare 1,4 mill i DNB. Kundeservicen på avd. Stjørdal var helt forferdelig, slapp og sur. Fikk avslag etter LANG ventetid, med eneste svar at vi ikke hadde bra nok betalingsevne, selv om vi absolutt hadde det, og i tillegg evt hadde kausjonist. Kausjonisten vår var visst for gammel, og vi kunne visst ikke betjene lånet selv heller. Klaget på både servicen og avslaget, fikk til svar at "du skal ha fått grundig svar fra før", helt hårreisende! Fikk lån på 1,7 mill (!) uka etter i en fremmed bank, helt uten kausjonist eller spørsmål om vår betalingsevne. Byttet bank for å si det mildt, og sitter på egen bolig vi har 0 problemer med å betale ned på i dag :)

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR