Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
132
av 136 innen
bank
22%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
62
30
27
62
256
Sorter omtaler etter
Viser av 437 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Er misfornøyd"

Det har vært en del tull med nettbanken oppigjennom og den er uoversiktlig og vanskelig å navigere i på mobil og nettbrett. Mye tekniske feil. De tar betalt for små tjenester. Og at de klarer å rote og surre med bostedsadressen min som står klart å tydelig i nettbanken at jeg bor i Norge og de vet det selv også. Har også inntekt i Norge som står klart å tydelig, men allikevel truer de med å sperre konto og rapportere meg inn for en feil de har gjort og mener jeg er skattemessig bosatt i et annet land!! Må sende kopi av pass og sensitiv opplysning gjennom posten og ikke elektronisk?! De gjør det svært vsnskelig for kundene sine og det koster penger og tid å printe ut dokumenter for så å skaffe konvolutter og kjøpe frimerker. Kjenner st jeg er rimelig forbanna og provosert.

Kjersti Ø
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Irriterende"

Fryktelig dårlig service lik o og nå har de og stjålet pengene mine jeg er syk og trenger medisiner de må bare betale og der nå

Mohammad R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig bank"

Norges dårligste bank!! "Jeg kan i dag ikke anbefale denne banken" Skulle bare åpne en konto til kone vi har vært både på kontor og ringte flere ganger til kundeservice men fikk ikke hjelp så ringte til en annen bank fikk hjelp med engang!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"DnB har ingen ønske om å hjelpe trofaste småkunder"

DnB har aldri kunnet hjelpe meg med smålån. De sa at det var for lite lån til at de ville hjelpe meg. Dette har jeg opplevd to ganger med denne banken. Kunne få lån som var 5 ganger så stort. Opplever også at de følger reglene sine uten å ta hensyn til betalingsevne og vilje.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Stort sett ryddig, pålitelig og god bank"

Har stort sett god erfaring med denne banken. Har vært ute for en rotete sak, men den er nå ordnet opp i på tilfredsstillende vis. Det skyldtes også delvis 3.part, så ikke kun DnB sin feil. Ellers er det enkelte punkt på nettsiden som burde vært forbedret, feks enda raskere pålogging og en bedre løsning for oppretting og fjerning av avtalegiro. Likevel er dette nettbanken jeg har likt best av de jeg har hatt til nå. De har også nyttige apper man kan bruke. Dnb har også vært enkle å kontakte og gode på å matche pris i de fleste tilfeller. De har ved flere anledninger matchet lånerente i annen bank etter en rask telefonsamtale. Jeg er nok dessverre ikke mer lojal enn at jeg bytter hvis det kommer bedre tilbud annet sted, men så langt har det altså ikke vært nødvendig :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Arrogante"

40 minutter ventetid på kundeservice. Chat med noen som foreslår utrolige endringer for å løse et tilsynelatende problem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"God service og tilgjengelig ved behov"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i DNB i mange år og er stort sett fornøyd. Hadde enkelt gitt 5 stjerner om de hadde vært litt mer aktiv på å sette ned renta når markedet sier det.. Men det løser seg hver gang med en mail:)

Astrid B. T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Topp service"

Jeg synes DNB alltid har topp service og hjelper velvillig. Jeg har alltid fått god hjelp når jeg trenger det. Det er også enkelt å sende meldinger og få gode svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig bank for oppstartselskaper"

Lyver om finansiering som de oppgir på hjemmesiden Ingen oppfølging for små selskaper, oppstarter Høye gebyrer ved utlandske og innlandske transkaksjoner

Oleandreas B. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Stjeler og lyver"

Dnb har stjelt penger flere ganger, og har løyet til meg flere ganger. Prøver å få tilbake penger jeg har på en ordre jeg har kansellert, og de sier jeg har allerede fått det tilbake, og så sier de etterpå at det aldri ble trukket. Ting som dette har skjedd flere ganger, og det er utrolig mye stress og måtte styre med. Det er altid lang ventetid for å prate med en kundebehandler, og de gir samme unskyldninger vær gang. De prater i sirkler og mener altid det er ingenting de har gjort feil, og feil i systemet dems er umulig, når det klart å tydelig er noe feil med systemet dems. Blir helt sprø av denne banken. De har stelt 900kr fra meg en gang før, som jeg aldri fikk tilbake. Jeg betalte 900kr, det ble trukket ut fra konto, og så trakk de 900kr til. Helt sinnsyk bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"ikkeeksisterende kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk ingen svar på chat idag heller, ringer, får opplyst at det er over 20 min ventertid på tlf, 50 før meg i køen, ga opp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Vanskelig rådgivere"
1 syns denne omtalen er nyttig

I fjor så fikk jeg bankkontoen hacket 6 ganger. Det ble tappet penger av konto. De ringte og lurte på om jeg var i USA. Etter gang nr 3 ba jeg de skrive i bank papirene mine at jeg ikke kommer inn i USA grunnet fengsel. Jeg fikk aldri pengene tilbake. De mente at siden jeg ikke hadde innbo forsikring så kunne jeg ikke få de tilbake. Ikke kredittverdig. Siste gangen de ringte så spurte jeg de om de hadde veddemål og ga ut informasjon på hvor lenge jeg hadde ett bankkort. De er uhøflig når du ringer

Svar fra DNB Bank
23.10.2020 11.38
Hei! Takk for at du deler din opplevelse med oss. Det er leit å høre at vi ikke har klart å gi deg den hjelpen du trengte når kortet ditt ble misbrukt og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av våre rådgivere. Det er dessverre vanskelig å kommentere dette nærmere da jeg ikke har innsyn i hva som har skjedd her, men vi hadde satt stor pris på om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken eller slå på tråden til oss på 915 04800 for en prat. Da får vi muligheten til å se nærmere på saken din, og gi deg konkrete svar.
/Nina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få svar fra kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Chat-boten funker ikke. Å komme i kontakt med kundebehandler pr chat funker ikke. Det er 40 stk foran meg i køen på telefonen.

Svar fra DNB Bank
23.10.2020 11.36
Hei! Takk for at du deler din opplevelse med oss, og leit å høre at du har hatt problemer med å komme igjennom til kundesenteret, både på telefon og chat. Vårt kundesenter har åpent hver dag hele uken fra 07-23, forsøk gjerne å kontakte oss på ettermiddag/kveld eller helg, det er som regel litt roligere da. Videre så vil alle kunder som starter en chat komme til chatboten først, da den hjelper oss med enkle henvendelser. Alle kunder som trenger hjelp av en rådgiver skal bli satt videre til kundesenteret. Du kan også sende en melding til oss fra postkassen i nettbanken din, så skal vi hjelpe deg!
/Nina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Fraværende kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hvordan er det mulig å drifte en bank som ikke vil ha kontakt med sine kunder. Kun et tlf. nr som du ALDRI kommer gjennom på, kø herfra til ...!!. En chatrobot, er det mulig? Sende klage fungerer ikke, sende epost ikke mulig?

Svar fra DNB Bank
12.10.2020 08.17
Takk for at du deler din opplevelse med oss. Leit å høre at du har hatt problemer med å komme igjennom til kundesenteret, både på telefon og chat. Vårt kundesenter er åpent hver dag hele uken fra 07-23, og vi prøver å planlegge bemanningen etter forventet innkommende trafikk, men dessverre så treffer vi ikke alltid, og det kan føre til kø. Når det kommer til Chat, så vil alle kunder komme til chatboten først, da den hjelper oss med enkle henvendelser, men alle som trenger hjelp av en rådgiver skal bli satt videre til kundesenteret. E-post har vi valgt å avvikle, da e-post ikke er en sikker kanal for kundehenvendseler og sensitive opplysninge. Alternativet til e-post blir å sende en melding til oss fra postkassen i nettbanken. Vi håper du vil gi oss en sjanse til!
/Nina
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste kundeservice"

Ringte opp til DNB for å hjelpe faren min med BankID, også ble vi satt over til frekk kundeservice. Jeg sa at faren min trengte hjelp med sperret BankID og trenger ny tilsendt kode. Her kan du snakke med han, faren min rakk å si navnet hans og så vidt person-nr. Plutselig så sier rådgiver du må kunne snakke norsk, gå på norsk skole og norsk kurs. Og dette skal være beste og største bank i Norge? Heller motsatt

Svar fra DNB Bank
12.10.2020 08.16
Hei. Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av kundeservice hos oss. Vi tar sikkerheten på alvor, og årsaken til at vi måtte snakke med din far selv, er at BankID og kodebrikke er personlig, og fungerer både som elektronisk signatur og legitimasjon. BankID har mange bruksområder og du kan få tilgang til for eksempel helseopplysninger, NAV og skatt i tillegg til å utføre banktjenester. Dersom vi skal hjelpe via kundesenteret må vi derfor kunne kommunisere med kunder enten på Norsk eller Engelsk. Alternativt kan han møte personlig på et av våre kontor, og ta med seg en tolk. Ønsker deg en fin dag!
/Nina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice på Karl Johan"

Helt elendig kundeservice på DnB Karl Johan. De viser hvor lite interessert de er i å jobbe med deg, frekk i tonen og snakker til deg som du er en 5-åring. Bank er nå byttet :)

Svar fra DNB Bank
17.09.2020 08.57
Tusen takk for at du deler din opplevelse med oss. Først og fremst er det veldig leit å høre at du føler deg dårlig behandlet på et av våre kontor. Dessverre får vi ikke gått noe nærmere inn på saker her på denne nettsiden, men vi hadde satt stor pris på om du ville ta kontakt med oss på telefon eller sende oss en melding fra postkassen i nettbanken din hvor du utdyper din opplevelse. Da får vi muligheten til å undersøke saken nærmere og lære av det!
/Nina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Jeg var nok ikke lønnsom nok for DNB"

Fikk ikke lov til å avslutte konto i nettbanken, selv om saldo var null. Det er ikke mulig å finne pris på denne tjenesten på nettsidene. Tilsendt kontoutskrift viser at det koster kr.135,69 å få dette gjort av kundeservice. Flaks at kontoen ble tømt på forhånd, ser ut som om prisen er "det vi klarer å få tak i" Dette er tyveri DNB! Skiftet bank på grunn av at DNB ikke var villig til å reaktivere Bank-Id utgått på dato. Stiller sikkerhetsspørsmål det ikke er mulig å svare på. På seg selv kjenner man andre. Skjønner godt at bankbransjen er de mest mistroiske til sine kunder. Bankenes oppgave er å overta mest mulig av kundenes penger, og her får dnb 5 stjerner. Kontoutskrift: (url anonymisert)

Svar fra DNB Bank
17.09.2020 08.25
Takk for at du skriver til oss! Det er leit å høre at vi ikke har klart å levere der vi skulle og at du sitter igjen med et dårlig inntrykk av DNB. Det er dessverre vanskelig å kommentere dette da jeg ikke har innsyn i hva som har skjedd her, men vi hadde satt stor pris på om du vil sende oss en melding fra postkassen i nettbanken eller slå på tråden til oss på 915 04800 for en prat. Da får vi muligheten til å se nærmere på saken din, og gi deg konkrete svar.
/Nina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Telefon kø"

Ringer DNB, får beskjed av robotten at jeg er nummer 8 i kø, forventet ventetid på 7 minutter. 31 minutter senere er jeg fortsatt nummer 8 i kø? Det her går ikke. Jeg har snakket med mange fantastiske mennesker på DNB som har vært super hjelpsomme, og opplever dette ofte. Men værsåsnill, få flere ansatte på telefon, eller gjør avtale med en god holdingselskap som kan gjøre denne jobben mer effektivt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lynkjappe med å sette opp renta, veldig trege med å sette renta ned..."
1 syns denne omtalen er nyttig

De er veldig glade i å somle med å sette renata ned, og er blant de siste hver gang. Men når renta skal oppjusteres, da er det på ballen med en eneste gang. Jeg fulgte en venns råd om å forhandle meg fram til beste rente på huslånet mitt. Det gikk ganske greit. Etter et par mailer og en telefon fikk jeg de beste betingelsene. Til min store skuffelse varte det i hele 2 måneder. Da ble renta regulert tilbake til gammelt nivå. Ikke fordi det var generell renteoppgang, for det fikk alle. Jeg fikk generell renteoppgang + tilbakejustering av det jeg hadde forhandlet meg fram til. Har til dags dato ikke vært for sen med betaling av avdrag eller har noe mislighold av noen sort, få her så de sitt snitt til å "håve inn" noen ekstra kroner på en livslang god kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Det er rett og slett ikke mulig å beholde en alminnelig god tone med slik framferd fra bankens side."

Det er rett og slett ikke mulig å beholde en alminnelig god tone med den handlingen fra bankens side. Dette er ikke nytt, men typisk for måten jeg og andre i familien føler oss behandlet i DNB. Over flere år som kunder. En generelt vrang, negativ, kverulerende framferd overfor oss som kunder. Selv om det vi har hatt med dem å gjøre skulle være normalt saksrelaterte selvfølgeligheter å forholde seg til. Dette er helt uakseptabelt. Derfor har vi flyttet bank, men nektes, å si opp våre kontoer. Har vi ikke engang lov å si opp kontoen i gammel bank når vi flytter bank??! Jeg har ikke noen gang opplevd en så uprofesjonell, og umoden adferd noe sted som hos diverse ulike kundebehandlere i DNB. Det kan nærmest se ut til å være en "trend" blant de ansatte i konsernet. En må spørre seg, er det hos de ansatte at ansvaret ligger, eller er det EGENTLIG hos konsernledelsen? Jeg regner med at en veldig dårlig arbeidsplass skaper veldig dårlige kundebehandlere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig oppfølging og rådgiving"
1 syns denne omtalen er nyttig

Rådgiverne i banken har gjerne for mye å gjøre, slik at individuell oppfølging blir neglisjert. Oppfølging og ivaretakelse av kunde er ikke-eksisterende så lenge det ikke gagner DNB. De er sene til å sette ned renten når styringsrenten går ned.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra bank veldig fornøyd"

Alltid tilgjengelig chatten i nettbanken er bra, litt lang ventetid på telefon fornøyd med personalet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lang ventetid prøve å Ring.🙂"

Bob,bob,tar lang tid før de tar telefonen, samt at man blir satt øver til andre som sier hæl,vent litt også...........hva kan jeg hjelpe deg med?Hallo.🙄🙄🙄

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nedlatende og lite interesserte til"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har et boliglån på flere millioner kroner i DNB. Jeg kontaktet nylig DNB for å høre om nytt finansieringsbevis og får da beskjed om at jeg og min kone ikke kan få ett nytt lån (som er mindre!) enn det jeg har nå. Dette begrunner de med usikker betjeningsevne. Jeg, som mange andre er jo selvfølgelig til en vist grad rammet av COVID-19, men ikke værre enn at vi ikke har hatt noen betalingsproblemer på våre løpende utgifter. Jeg mottar da et beløp fra NAV pr. med som er sammenlignbart med en relativt bra lønn(over 30K), men dette mener de da ikke kvalifiserer til å kunne få ett mindre lån enn det vi har i dag. Dette er en sum jeg vet kommer inn hver mnd, altså er det ingen usikkerhet til at jeg plutselig skulle komme til å stå uten inntekt fremover. Det er jo ikke slik at man frivillig er på denne type inntekt, men nå er nå engang situasjonen i min bransje slik. Jeg har skattemeldinger som viser meget godt inntektsnivå i normalsituasjon og det jeg anser som god betalingshistorikk uten anmerkninger de siste årene. Når kundebehandler i tillegg er nedlatende og snakker til meg som om jeg er ett lite barn så er ikke det en behandling som er forenlig med å ha meg(eller noen andre for den saks skyld...) som kunde. Dette er for dårlig av en av Norges største banker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Rådgiver"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig erfaring med rådgiver som skulle hjelpe meg med refinansiere lån med pant i bolig. Meget skuffet!! Har kun vær kunde hos DnB men vurdere jeg for første gang i mitt liv i en alder på 51 år bytte bank gå over til Nordea

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR