Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
106
av 106 innen
bank
22%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
56
27
27
57
238
Sorter omtaler etter
Viser av 405 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Preben S. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig bank"

Jeg forsøkte å gi fond i gave til min niese og betalingen ble ikke gjennomført fordi jeg manglet fødelsesattest. Dette ble lastet opp samme dag, men betalingen ble ikke gjennomført og det har nå gått over en uke siden bestillingen. Ringte flere ganger DnB kundeservice og ble etterhvert kun satt over til en person i resepsjonen som ikke hadde noen svar...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig opplevelse"

Opplevd verste kundeservicen fra DnBb, ble slengt rundt og glemt. Får flere ulike svar fra folk. Fikk vite at søknad var innvilget og kjøre ned 14 timer for å hente en bil, får vite rett før at det var noe feil med saksbehandler. Sånn at lånet ikke er innvilget.

Ekskunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Søkte om boliglån i april … ikke fått svar enda"
4 syns denne omtalen er nyttig

Sendte inn boliglånssøknad i april. Noen dager senere hadde jeg fremdeles ikke fått svar og det hastet jo med kommende visning, så googlet jeg meg frem til direktenummer til «boliglånavdelingen» – trodde jeg. Etter 30 minutter i telefonkø fikk jeg høre fra personen i andre enden om at jeg hadde kommet til kundeservice og at de ikke kunne hjelpe meg. De var i alle fall greie nok til å legge inn en liten notat om at det hastet, så jeg ble lovet å bli oppringt senest innen 1 dag. Per dags dato har jeg enda ikke hørt fra dem. Derimot ringte jeg Sparebank1 (uten å være tidligere kunde), og fikk svar på søknaden min tidlig neste morgen. Jeg ble kunde hos Sparebank1 samme dag, gitt! Hver gang jeg har kontaktet dem, har jeg fått rask og god veiledning fra hyggelige ansatte. Jeg har vært kunde hos DNB i 19 år – ikke fordi jeg har vært så fornøyd med dem, men det var her jeg fikk mitt første bankkort, opprettet BSU og sparte i fond, og av egen latskap og bekvemmelighet har jeg ikke orket å bytte bank tidligere. Men episoden over, og hvordan de opptrådte under koronakrisen, gjør at jeg aldri blir kunde hos DNB igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"På tide med litt service DNB?"

Var først på Storo for å veksle mynter og sette dem inn på min konto. Dem kunne ikke hjelpe, og ba meg reise ned sentrum. Når jeg kom ned var det en kø på 40 meter utenfor lokalet. Det tok sin tid. Så innenfor, ble jeg vist bort til noen automater. Var litt usikker på gjøremåten, når det var lenge siden jeg gjorde dette sist. Så jeg spurte etter litt hjelp. Så negativ og arrogant oppførsel for en kunde skal du lete lenge etter. Jeg gikk ut med uforrettet sak. Det finnes heldigvis andre banker ‘DNB’ På tide å ta grep, for dette holder ikke.

Ragnhild
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst å få kontakt!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min bankid er sperret, og det er umulig å få hjelp til å løse problemet. Får til svar- logg inn og gå til innstillinger! Umulig å logge inn uten bankid!!!

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bank ID på mobil"

Har fått ny telefon og SIM kort men å bytte til bankid på ny mobil fungerer ikke. Jeg aksepterer at dette kan skje men svarene på CHAT fra DNB`s kundebehandler er skremmende, der er er det ingen hjelp å få men kun beskjed om at jeg må prøve flere ganger. Blir nok bankbytte på meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse og ingen profesjonalitet"
2 syns denne omtalen er nyttig

De misbruker sin posisjon som stor bank og mishandler, kaster bort tiden til sin kunder. De bryr seg muligens kun om sine saga kunder med store kapitaler. De har absolutt ingen interesse for å hjelpe småbedrifter/nyoppstart. ALDRI MER dnb! Anbefaler ingen å opprette noe forhold hos DnB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig behandling av eldre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har akkurat hjulpet svigermor inn på nettbanken. Pr 1. juli endres reglene så hun kan ikke lenger gjøre sine æren i nærmeste Meny butikk forteller hun meg. Siden jeg ikke har hennes pin kode, kommer vi ikke inn første gangen. Så jeg skriver en lapp til henne om hva vi trenger og hun skal gå i banken for å fikse det. Der blir hun møtt av en person som hun beskriver som nedlatende og sårende. Da hun viser ham lappen, forteller han henne at "jeg tror du blir styrt" og legger videre en sperre på kontoen hennes for å kunne få bank id på mobil. Når hun spør om hun videre om hun kan få hjelp, så sier han at hun kan gå tilbake til den som styrer henne så vil han finne det han trenger inne på banken. Svigermor kommer særdeles nedstemt til meg. Vi går inn i banken, og riktignok har den "hyggelige" servicemannen hos DnB lagt inn slik at en kan trykke på et ikon der for å få utstedt nytt pin kode. Så vi kommer oss inn da via hennes pin+brikke. Svigermor gjør alt selv, men jeg må sitte ved siden av henne fordi hun er så ukjent med alt dette. Hun er 82 år gammel. Jeg ringer DnB mens vi sitter der for å be om få igang id på mobil for da slipper hun å huske brikken hvis hun trenger min hjelp. Da blir jeg også møtt med voldsom skepsis. Tydelig leser han på skjermen sin om denne styrte damen og får piggene ut for meg. Han forteller meg at det er uaktuelt å gi henne bank id på mobil. Jeg må faktisk sitte å krangle med han i flere minutter før han plutselig sier. Du skjønner at siden bank id på mobil kan benyttes på mange plasser for identifisering, og brikken kun mot konto, så har vi en policy på at den ikke skal deles ut til de som ikke er inne på banken sin selv. Dette var det faktisk noe fornuft i. Et svar jeg kunne akseptere og forklare til svigermor. Helt vilt at ikke ei dame som har vært kunde av banken i alle år kan bli mottatt på en høflig måte og vist på en måte som hun forstår. Og når jeg ringer, som kan dette her, faktisk også blir møtt med en fiendtlig holdning, synes jeg det er helt vilt. Betyr ikke enkeltmenneske noe som helst mer?

John A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig, kan bli kjeftet på av ..."

Dårlig, kan bli kjeftet på av (anonymisert) på lånn avdelinga. Dem ringte meg fordi de hadde sett en skrivefeil så ble jeg ringte oppigjen i dag 30.6.20 å du deven så dårlig sørvis har jeg da aldri sett å hørt til før. Fikk nærmest kjeft fordi jeg hadde en skrivefeil og for liten inntekt da skrivefeilen var en 0 for mye. Fikk ikke svar på det jeg egentlig spurte om.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Lett å forholde seg til. Har en utrolig løsningsorientert, fast konsulent innen lån og finansiering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har de siste årene hatt mye kontakt med en fast rådgiver innen lån og finans. Utrolig løsningsorientert. Gode prosesser både for kona og jeg samt hver og en av våre tre voksne barn. Bra kundeservice også på telefon rent generelt om det meste, og spesialtjenester som dødsbo

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservicen til DnB suger, de er også utrolig frekke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Den personen jeg snakket med var ikke noe til hjelp. Han var også utrolig frekk. Når du ringer for du høre forskjellige ting. Hva er vitsen med ha en jobb man ikke dukker til. Jeg skal bytte bank gidder ikke å ha en bank som ikke gir meg tjenesten jeg trenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lurebank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fra bankens beskrivelse av Senior rammelån: "Senior rammelån er vårt mest fleksible boliglån for deg som er over 62 år. Du har en ramme der du låner opp og betaler ned når det passer deg. Med Senior rammelån fra DNB får du: ✓ En låneramme inntil 50 % av boligens verdi. Du disponerer selv pengene ✓ Gode betingelser ✓ Du har avdragsfrihet i hele lånets løpetid " Men; når du har skaffet takst og sendt denne til banken - da får du beskjed om at dette er et helt vanlig nedbetalingslån, alldeles ikke noe avdragsfritt lån. Hva er fordelen med et senior rammelån da, i forhold til et vanlig rammelån? LURERI!

Marcus R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Jeg blir ofte sjokkert over hvor nedlatende og frekke kunderådgiverne kan være"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg blir ofte sjokkert over hvor nedlatende og frekke kunderådgiverne I DNB kan være. I forbindelse med en lånesøknad fikk jeg svar at min inntekt i følge deres likviditetsmodeller var lav. Jeg svarte at jeg syntes jeg hadde god råd og i tillegg var i stand til å hjelpe fattige/flyktninger med et par tusen månedlig. Kunderådgiveren i DNB ga meg da en kraftig skyllebøtte og sa at jeg var useriøs, ettersom jeg valgte å hjelpe fattige istedet for å posisjonere meg i forhold til et evt lån. Dette til tross for at jeg har 25% egen kapital for lånet jeg ønsket. Hun avsluttet samtalen med å si at hun egentlig ikke hadde tid til å snakke med meg. Jeg har idag byttet til Andebu Sparebank og er strålende fornøyd med kundebehandling der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Møkkabank"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har svært lite positivt å si om DNB har prøvd å bytte bank til Sbanken, men til og med dette har de gjort nærmest umulig. Overføring av konto og verdipapirer skulle ta 10-14 dager. Nå har det snart gått 6 uker og ikke skjedd en dritt. Ringer støtt og stadig. Får ingen klarhet i hva som er problemet, og tilnærmet ingen hjelp. Begynner å bli dritt lei av å ha pengene ussynliggjort på en midlertidig konto. Styr unna denne banken!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ringer og stiller veldig enkle spørsmål. Isteden for svar får jeg personlige meninger og får spørre gjentatte ganger for riktig svar. Hver gang er kontakten med kundeservice slik. Etter samtalen føler jeg alltid at jeg burde bytte bank.

Kristian H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"For mye feil"
4 syns denne omtalen er nyttig

For mye tekniske feil, har ikke tillit lengre, når noe går galt er det ingen informasjon. Har vært kunde i 21 år, men nå er det på tide å bytte. Nettbank appen ble byttet til en med mindre funksjonalitet, må gå til gammelt grensesnitt man skal gjøre noe annet en å sjekke saldo.

Bernadette
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig på kommunikasjon ut til kunder"
3 syns denne omtalen er nyttig

DnB er ekstremt dårlig på å informere og kommunisere med sine kunder ved feil. De har nå en feil hvor ingen DnB kunder mottar lønn/feriepenger. Feilen har pågått i 2 dager uten fremgang. DnB har kun oppdatert Facebook 2 ganger i løpet av to døgn med ubrukelig informasjon. Kommer ikke gjennom på tlf eller chat. Kun copy-paste svar. Rentene er i tillegg helt hårreisende. Det blir bankbytte så fort/hvis lønna kommer på konto.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"De stjeler penger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde 400kr på kortet mitt og brukte 285kr da skal jeg ha igjen 115kr, men i stede står det nå at jeg er 115kr i minus. Dette problemet har skjedd før, anbefaler å finne en bank som har orden i sakene sine og ikke stjeler pengene dine!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Minus på konto uten trekk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Opplever stadig at jeg får minusbeløp på konto selv om jeg ikke har noen betalinger som er reservert. De klager stadig på at det er systemfeil og at it avdelingen skal rette opp. Dette hjelper lite da jeg plutselig blir tom for penger på konto uten forvarsel. Har snakket med kundeservice og de beklager bare hendelsene, så er beløpet riktig igjen etter et par dager.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Laaaaang ventetid for å bli bedriftskunde, til nå har vi ventet i 30 dager."

På nettsiden sier DNB at det tar to dager å bli bedriftskunde. Etter to dager fikk jeg epost om at de har stor pågang og at det ville ta to uker. Nå har jeg imidlertid ventet i 30 dager på å få bedriftskonto og vi er ennå ikke i mål. Har ringt og purret, men de sier at jeg bare må vente. Ikke lett å drive firma når man må vente i en måned på noe så enkelt som å opprette en bedriftskonto. Den dagen Sbanken får utenlandsbetaling og valutakonto er det over og ut med vårt kundeforhold i DNB.

Ann H. S. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"En forferdelig bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tar null hensyn til sine små kunder... Søkte om tilleggslån og ventet i nesten 4 måneder på svar. Jeg måtte ringe gjentatte ganger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Valgfrihet og kundemasse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mitt visa kort virker/virker ikke, bestilt nytt. Kontaktet banken pr.tlf. og ventetiden var 30 minutter... du får ikke ut penger i banken og må overføre til kreditt konto, for det kortet virker. Glad jeg er 57 og ikke 87 år :/

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bytt bank!"
1 syns denne omtalen er nyttig

DNB bryr seg ikke om kundene sine. Det at lånerente ikke kan diskuteres over chatten lenger er alene grunn til å bytte bank. Jeg VET andre med samme økonomi som meg selv har fått vesentlig lavere rente, likevel skal ikke jeg få det.. Etter å ha forhandlet rente med dem flere ganger årlig som følge av at de aldri følger markedet har jeg nå fått nok.

Fjellmannen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"DNB er imøtekommende og følger opp"

Da DNB-filialen her i distriktet ble lagt ned, ble vi som kunder oppringt og informert, og fikk tilbud om en ny konkret kundebehandler i nærmeste filial. Senere endret jeg til annen type lån, og fikk topp behandling og oppfølging. Jeg har vært kunde i samme bank siden 1976, men den har fusjonert x antall ganger, sist til DNB for en god del år siden, og fortsatte med samme personalet inntil nedleggelsen. Det eneste minuset jeg ser er at vi ikke lenger har et fysisk banklokale å oppsøke i nærheten, nå er det 14 mil til nærmeste. Men jeg ordner det jeg trenger via nettbank og telefon.

Svar fra DNB Bank
13.07.2020 09.05
Takk for flott anmeldelse!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårligste banken som finnes."
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt elendig nettløsninger på alle enheter. Elendig kundeservice - inkompetente og tregere. Fikk nå en faktura fra DNB på myholiday kortet på 50,- Så nå lurer jeg på hva jeg får for de 50 jeg aldri har blitt belastet med før på et kort jeg i praksis ikke husker at jeg har. Makan til elendig bank.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR