Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

DNB Bank omtaler og erfaringer

120 verifiserte omtaler
2,5/5
Middels
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
13
av 14 innen
bank
28%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
20
11
12
20
57
Sorter omtaler etter
Viser av 120 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig!"

Dårlig og dyr bank. Pga en imbesil kunderådgiver ble byggelånet vårt mange tusen kroner dyrere i renteomkostninger. Vedkommende nekta å skrive under på papir som ville utløst husbanklån, måtte ha hjelp fra husbanken som kontakta banksjefen for å få hjelp.

Torstein O. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt greit, men for dyrt"

Høyere rente på boliglån en mange av konkurrentene. Dyrere tjenester enn mange andre banker. I det hele tatt ikke en bra bank for hvermannsen som ikke er VIP kunde. Har hatt relativt ofte problemer med drift av nettbanken.
Men stort sett fungerer det jo helt greit...

Thor-Arne F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Helt greit"

Helt greit. Verken + eller -
Har ikke hatt bruk for andre ting enn det som folk flest trenger. Der har ting bare fungert greit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Har tapt mye penger på dårlige kunderådgivere i denne banken"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hatt mc og forbrukslån.. Alle rådgivere kommet med feil råd.. Resultat.. Lån gått til inkasso.. Ikke noe problem med dekning på konto. De stoppa trekket på forbrukslån.. Og etter 4000 kr i telefonregninger så ble lånet slettet. Samme nå med mastercard.. Det var dekning på kontoen.. Men igjen så stoppa de trekket. Havna hos Lindorff.. (gjort meg til en dårlig kunde). Dekning da og, og jeg er kanskje naiv som tror en skal stole på spesielt denne banken.. Så vær obs.. Og ikke gi deg om du vet du har rett!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"DNB = Dårligste Norske Bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Det er helt ubegripelig at DNB er Norges største bank! Tror folk at det er status å være kunde i denne banken? Ingen andre banker er i nærheten av å ha så mye nedetid i nettbanken som nettopp DNB.
Kundeservice er heller dårlig. På chat blir en ofte henvist til å ringe det rådyre 04800 tlf. nr. dersom de ikke kan svare på det en spør om.
De er ikke billigst på noe, men heller dyr på mange tjenester, tar en masse gebyrer for bl. a. kortbruk og gir usle 0,1 % rente på brukskonto!
Etter de siste års avsløringer om DNB's uetiske handlinger vedr. Panama Papers, filialvirksomheten i Luxembourg, vrøvlet om spleiselaget osv. så bør folk styre unna denne banken!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice av verste sort!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Som permanent utenlandsboende er tilgang til nettbank og bank-ID et 'must'. Naar kodebrikken svikter og kundeservice bruker maneder paa aa faa denne erstattet grunnet inkompetanse (om tollregler for postforsendelser i mottakerland), motvilje (bruk av courirservice), manglende kommunikasjonsevne og vilje (kan kun naaes pr telefon ikke e-mail, untatt 'chat paa Facebook!) Kan kun stryk karakter gies. Uten Bank-ID forsvinner ogsaa muligheter til kommunikasjon med Skattemyndigheter, NAV og andre offentlige myndigheter som bruker bl. A Bank-ID for in-logging.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lav kompetanse og arrogant holdning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har gang på gang blitt møt med arrogante kundebehandlere/ rådgivere. Jeg må grave meg frem til å få konkrete svar. Og det har blitt lovet gang på gang å oppdatere verditaksten på bolig uten at dette har blitt gjennomført. Blir nok bytte av bank her også ja!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ønsket refinansiert huslånet på 100.000 som jeg har 42 % lån i forhold til verdi på boligen. Men fikk avslag for for lav inntekt/ betalingsevne. Men fikk innvilget billån i samme banken på 350.000 med god nok betalingsevne og med utgifter på mer enn tre ganger mer pr mnd. Og avvist med arugant holdning. Her skal det byttes bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Arrogant og likegyldig storbank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved ønske om å opprette flere ulike konti til vår sønn, fikk vi (forøvrig etter å ha reist et stykke for å snakke med noen ansikt til ansikt) beskjed om at dette måtte gjøres på nett. Det var ingen andre kunder i filialen, men betjeningen kunne åpenbart ikke heftes med å hjelpe oss. Vi forklarte at vi hadde prøvd internettløsningen uten hell, men det hjalp ikke. Vi ga opp, og fortsatte med det neste ærendet vi hadde hos banken. Da fortalte den ansatte i DnB på en "kjekk" måte at internett var nede. Dette skulle de etter min mening informert om med en gang vi kom, men vi møtte ikke mer enn et skuldertrekk og en holdning som tilsa at det var det samme for dem om kundene ikke fikk den hjelpen man bør kunne forvente. Tidligere erfaringer med DnB bekrefter også vårt inntrykk av at dette er en bank som opptrer arrogant, likegyldig og tidvis nedlatende. Vi har nå endelig bestemt oss for å bytte bank.

Rondavid
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Uforståelig avslag på boliglån"
6 syns denne omtalen er nyttig

Driver egen bedrift på 2 året nå.
Siste året med et lite underskudd på kr 22000,-. Tatt ut lønn hver måned.
Pilene peker i riktig retning.
Skal selge en bolig på Romerike med verdi kr 4.500.000,- Gjelden er på 2.750.000,- Antar at den går høyere da det er stort press på boliger nå. Skal kjøpe en bolig til 3.400.000,- og vil sitte igjen med mye mindre gjeld enn i dag.
For 6 måneder siden fikk vi lånt ekstra med penger for å få ferdigstilt eiendommen med svømmebasseng osv.
Har alltid vært pliktoppfyllende med regninger og har ingen bemerkninger.
Fikk avslag på lån med begrunnelse at min inntekt var usikker fremover enda de ser at jeg kjører lønn hver måned og at bedriften straks vipper over på plussiden.
Forstår ikke logikken her da jeg hadde sittet med mye mindre gjeld etter salget.
Stiller meg da spørsmålet:
Hvorfor fikk jeg mere lån for 6 måneder siden?
Hvorfor får jeg ikke fortsette å være kunde med mindre lån?
Hadde jeg byttet til dyrere bolig og trengt et større lån så hadde det sikkert vært Ok.
Synes dette er trist når en jobber og sliter ræva ta seg hver dag og er pliktoppfyllende mot sin bank.
En ting som er sikkert er at både bedriften og privaten bytter nå bank, og ikke nok med det..... Jeg skal fortelle historien til alle jeg kjenner.
Er det flere her som har opplevd lignende??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Brukte over 1 time på chattet uten å få svar på det jeg lurte på. Er kjempefrustrert og har lyst å sende de en klage på e-post med kopi av chatloggen men finner ikke e-postadresse å sende til engang...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nedlatende og firkantede"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde siden barndommen og er stort sett fornøyd med nettbank og daglige banktjenester. Fikk også mitt første boliglån i DnB da andre banker sa nei. De formelig kastet pengene etter meg og brukte skjønn i sin vurdering. Tre ganger de siste årene har jeg søkt om lån til kjøp av ny bolig eller refinansiering og fått avslag, med beskjed om at det er svært merkelig at jeg i det hele tatt har fått lån og at de ikke kan forstå hvordan jeg kan betjene det i det hele tatt. Selv med over 1 mill i egenkapital og ingen annen gjeld enn studielån (etter salg av bolig) og fast stilling i staten ville de ikke gi meg lån og sa at jeg ikke burde ha noe lån i det hele tatt. Gadd ikke å sjekke mitt reelle forbruk, noe de lett hadde kunnet se i nettbanken, la kun SIFO tallene til grunn. Var direkte nedlatende og snakket til meg som om jeg overhodet ikke hadde økonomisk sans. Dette var også tilfelle med forrige kundebehandler. Kommer aldri til å bruke DnB til noe som helst igjen. Styr unna hvis du ikke er millionær.

Linselus
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Bra nettbank, antagelig dyr, men ok kundebehandling"

Jeg syns nettbanken er veldig bra. Har hatt gode kundebehandlere som har fulgt meg opp i tykt og tynt. Mulig de er dyre, men her er alt på stell.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Var innom DNB Lillestrøm med en liten sak som de enkelt kunne hjulpet meg med. Ble umiddelbart møtt med skepsis og motvilje. Fagkompetanse og serviceinnstilling på lavmål!

Per Å. C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Helt elendig kundeservice, noe av det verste, bytter bank NÅ!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Nettbank nede 9/10 ganger, lånesøknader blir ikke skjønnsmessigvurdert, og hovne, gretne kundebehandlere.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"STYR UNNA!!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt forferdelig på skade behandling. De gjør alt for å komme seg unna erstattning! Aldri vært borti noen forsikringsselskap som tar evigheter på å behandle skade og deretter må man gjennom utreder og mye styr for å få de du har krav på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen bank for små kunder lenger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyrere gebyrer, og vi som kunder må gjøre jobben selv på nett. Nekter refinansiering selv om man har sikkerhet så det holder!

Frustrert
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Skulle fått terningkast 0... Dårlig service med kundebehandlere som ikke virker det spor interessert i å snakke med folk...

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingen er bra hus DnB forferdelig kunde servis lang vente tid både lokal og telefon, veldig resist ansatte hos Moss DnB ansette, skal bytte.

Eldbjørg
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Forbedringspotensiale"

Oversiktlig og bra nettside, men høye gebyrer, lave renter, og stadige problemer med innlogging. Kan ikke stole på denne banken lenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Dyr og dårlig bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dyr og dårlig bank. Elendig kundeservice på alle måter. Tar en halvtime å komme fram på telefon. De har kuttet på stillinger i Norge og har satt ut driften til India, dit går våre penger. Ikke rart at kundeservice er ELENDIG. Skal bytte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"De bryr seg ikke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde min hovedbank hos DNB fra 1987- ca 2000. Trofast kunde.
Da jeg vurderte å bytte pga DNB har dårlig rente ga de meg ikke et bedre tilbud. Selv om jeg var kunde i flere ti-år 😕 Dårlig! Jeg byttet..

Sint-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ansatte som ikke kan kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nylig prøvd å refinansiere lån hos DnB. Fikk klarsignal på at alt var i orden. 1 uke etter får jeg tlf om at dette ikke går allikevel fordi jeg tjener for dårlig! Boligen har økt med over 300 000kr og så dårlig tjener jeg ikke.
Kundebehandleren mente at det var nye regler fra 01.01-17, helt Ok, men dette burde de informert om ved første samtale og ikke komme 1 uke etterpå og trekke avtalen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"DNB omtale"

Jeg er en fornøyd kunde med mange års kundeforhold der.
Hyggelige ansatte, god nettbank, et rentenivå jeg kan leve med.

Meget-Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Elendig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Svarer ikke på det man spør om i henvendelsen. Henviser kun til et brev som er sendt. Men man blir ikke klokere av det når innholdet er uklart, og det er det man trenger forklaring på. Tar beslutninger på feil grunnlag. De trenger etter min mening å sette seg bedre inn i saken før de tar avgjørelser og svarer. Men det virker som det er enklere for dem å la være å svare og heller lukke saken. Ingen vilje til å sette seg inn i fakta. Glad jeg ikke er kunde etter alt annet negativt jeg har hørt om dem. Bare synd de har utestengt meg fra VIPPS - og det på et grunnlag de ikke engang kan fortelle meg. Håpløst og diskriminerende. Blir behandlet som en kriminell.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap