Meny

DNB Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
144
av 147 innen
bank
21%
anbefaler
DNB Bank
Filtrer omtaler
70
31
31
68
308
Sorter omtaler etter
Viser av 508 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"DNB lokalt"

Lokalt i Sarpsborg er serviceinnstillingen tragisk. Siste gangen jeg var innom var det ingen hjelp å få. Spurte etter hun som står oppført på min side, men på en forferdelig måte fikk jeg et svar at de ikke hadde spesielle kontaktpersoner til kunder. Ble bedt om å bruke en pc som sto der, men jeg trengte hjelp. Dro hjem, ringte helpdesk, hvor de var både sjokkerte og beklaget på DNBs vegne. Det samme gjorde de i Fr.stad.

Jarle H. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Ukomplisert"

Bra bank for en som ikke har boliglån. Meget godt kredittkort, med en av landets beste bensinrabatt, og mange gode tilbud.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Kjeltringer"

Var kunde i det som den gang var Bergen Bank på -80 tallet. Satt inn nok 25000 i innskuddsautomat. Pengene ble stjålet av ansatte.i møte med banken krevde de at jeg skulle fremskaffe vitne på innskuddet. Nei jeg ikke kunne. Da jeg anmodet om å få se opptak fra bankens kameraer, ble det avvist.

Stefan S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Sjokkerende dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kunde supporten til DNB er den dårligste jeg har opplevd. Treg og nonsjalant service og uten synlig vilje til å prøve forstå eller løse problemet.

Svar fra DNB Bank
21.04.2021 14:38
Hei Stefan og takk for anmeldelse! Det er ikke kjekt å se at det er slik du opplever vår kundeservice. Vi takker likevel for tilbakemelding og tar det med oss videre. Ønsker deg en fin dag! /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Drittbank"

forferdelig. alt er dårlig.. Banken må kjøpe banker og legge til kundene i en fusjon for og få nye kunder .Alle hater DNB og håper de fleste ikke gidder og bytte bank. først postbanken nå skal de fylle på med sbanken sine kunder

Svar fra DNB Bank
21.04.2021 14:38
Hei Petter og takk for tilbakemelding. Sammenslåingen forutsetter en offentlig godkjennelse og det er ventet svar på dette mot slutten av året. Vi syns det er trist å høre å høre at du mener slik om oss. Skulle kjøpet bli godkjent, vil vi gjøre vårt aller beste for å jobbe mot at våre nye kunder både føler seg velkommen og ivaretatt. Vi håper du i så fall vil gi oss en sjanse til å bevise det. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dyrt og dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi hadde DnB som forretningsbank og min mann den som privat bank. Elendig kundeservice og masse gebyrer. Aldri mer DnB og kjøper de opp Sbanken bytter jeg bank

Svar fra DNB Bank
21.04.2021 14:38
Hei Bente og takk for at du deler din mening! Det er trist å lese at du opplevde DNB slik sist, slik skal det ikke være. Dersom sammenslåingen skulle gå gjennom håper vi du vil gi oss en ny sjanse. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Per H. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"tragisk"
4 syns denne omtalen er nyttig

det er norgeste dårligeste bank så håper de ikke overtar s banken jeg bruker s banken og hvis de overtar s banken flytter jeg fra s banken Hilsen Per

Svar fra DNB Bank
21.04.2021 14:35
Hei Per og takk for at du deler dine tanker. Ved eventuell sammenslåing vil vi kunne ta med det beste fra begge bankene og sammen skape bedre tjenester og service. Vi ser positivt på denne muligheten og håper du vil gi oss en sjanse om det skulle skje. Vi håper du i så fall blir positivt overasket. Ønsker deg en fin dag videre! /Betina
Trygve N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Katastrofal behandling av kunder"
4 syns denne omtalen er nyttig

DNB er arrogante, lytter ikke til kundene, ekstremt dårlig kundebehandlig og kjører over folk uten årsak .

Svar fra DNB Bank
21.04.2021 14:35
Hei Trygve! Så kjedelig at du er misfornøyd med vår kundeservice. Vi takker likevel for tilbakemelding og håper du vil gi oss en ny sjanse for å rette opp inntrykket. Håper du får en fin dag videre. /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dyrt og dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt DNB i mange år og sett i bakspeilet alt vært gjennomført dyrt og dårlig. Dårlig rente på huslån, dårlig rente på billån, dårlig rente på innskudd, gebyrer og avgifter du ikke engang trodde eksisterte. De forskjellsbehandler deg og naboen din helt tilfeldig. DnB bruker også enorme summer på lederlønninger, arrangementer og tjenester som du som kunde må betale. Svært lite av dette har du som kunde noe igjen for. På slutten ble jeg oppringt av kundebehandlere som skulle selge tjenester. Forvaltningsgebyr på fond og aksjetjenesyer er skyhøye. Vil påstå at du faktisk vil slite hardt med å finne en bank som er dårligere uansett økonomisk situasjon.

Svar fra DNB Bank
21.04.2021 14:35
Hei Rune og takk for tilbakemelding! Veldig kjedelig å lese at det er slik du opplever oss, slik ønsker vi ikke at det skal være. Vi ønsker det beste for kunden og strekker oss så langt vi kan når det kommer til for eksempel renter på alle kunder. På dnb.no finner man prisliste som inneholder pris på alle gebyrlagte tjenester vi har. Vi forsøker også å tipse om andre produkter og tjenester vi har til våre kunder dersom vi tenker det kan være til nytte for en enklere hverdag. Jeg håper at du vil gi oss en ny sjanse og at fremtidige opplevelser vil gjøre at du blir mer fornøyd. Håper du får en fin dag videre. /Betina
Christoffer A. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Svært digitalisert."
1 syns denne omtalen er nyttig

Meget fornøyd, det meste kan gjøres på nett. Oppleves ikke som en steinalder bank som desverre flere banker gjør

Svar fra DNB Bank
21.04.2021 14:35
Hei Christoffer og tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det er veldig kjekt å se at du er fornøyd. Dette gir oss enda mer energi til å fortsette med å hele tiden jobbe mot at våre produkter og tjenester skal være best for våre kunder. Håper du få en fin dag videre! /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Aldri mer"
3 syns denne omtalen er nyttig

De påsto at jeg fikk en veldig bra deal, men etter å har sjekka litt rundt fant jeg fort ut at alt bare var juks.. Aldri mer DnB

Svar fra DNB Bank
21.04.2021 14:35
Hei Gunda og takk for tilbakemelding. Det blir litt vanskelig å svare på dette uten mer informasjon om hva avtalen du nevner gikk ut på. Jeg håper du tar kontakt med vårt kundesenter på telefon: 91504800 hvis du mener det er skjedd en feil, slik at vi kan se nærmere på det. Ønsker deg en fin dag videre! /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Dårlig & grådig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig servise, upersonlig og den grådigste banken i norge. Først med renteoppgang på lån og den siste til å sette ned renten.

Svar fra DNB Bank
21.04.2021 14:35
Hei Håkon og takk for tilbakemelding. Trist å lese at du ikke er fornøyd med vår service. Vi jobber fortløpende med å gjøre våre produkter og tjenester enda bedre og håper fremtidige opplevelser vil gjøre at du endrer mening. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Nektet å gi meg markedsført rente"
2 syns denne omtalen er nyttig

DNB ville ikke gi meg deres markedsførte "BLU" rente, selv om jeg oppfylte kravene deres. Jeg fikk standardsvar "Du vil snart få en melding om din nye rente" tre ganger, da jeg var i kontakt med kundeservice. Da jeg byttet bank fikk jeg en telefon fra DNB, da var de mer enn villige til å tilby meg den markedsførte renten. Dessverre alt for sent. Etter bankbytte ville ikke DNB flytte BSU-kontoen og de hadde etter sigende "rotet bort søknaden". Hevngjerrig bank.

Svar fra DNB Bank
21.04.2021 14:35
Hei David og takk for anmeldelse. Vi kan dessverre ikke gå inn på enkeltsaker her, men det er trist å høre at du opplevde søknad om boliglån slik. Vi strekker oss langt for å tilby våre kunder det beste vi kan. Hvis du skal flytte BSU til annen bank må den andre banken kontaktes for skjema som fylles inn og sendes til oss. Vi vil ved mottatt skjema flytte BSU og penger som står på den. Hvis du ønsker at vi skal se nærmere på saken anbefaler jeg å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon: 91504800, eller via chat fra innlogget nettbank. Jeg håper at du til tross for dårlig opplevelse nå vil gi oss en sjanse videre og at fremtidige opplevelser kan gjøre at du endrer mening. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Som enkeltkunde betyr du lite....."
1 syns denne omtalen er nyttig

Som SAGA-kunde har du i utgangspunktet et fordelsprogram med betingelser, oppfølging og tilgjengelighet som er bedre enn hva andre banker kan tilby. Dette er eneste grunnen til at jeg fortsatt er kunde i DNB. Imidlertid opplever jeg at kontakten med kunderådgiverne er lite tilfredsstillende, min opplevelse er at det ikke betyr noen verdens ting for banken at jeg kjøper tjenester fra dem. Som SAGA-kunde har jeg nå en navngitt kontaktperson - vedkommende er vanskelig tilgjengelig, ringer ikke tilbake, og er lite kundeorientert. Jeg hadde også mine 9 ulike forsikringer i DNB, alle BEST-forsikringer med dekningsgaranti. Over natten overføres disse forsikringene til et nyetablert forsikringsselskap - Fremtind. Ved fornyelse av forsikringene i år har de endret vesentlige vilkår - blant annet dekningsgarantien. Uten at jeg har blitt gjort oppmerksom på dette - foruten at det er tatt ut av vilkårene. Ved nytegning av bilforsikring til bil nr. 2 klarte selskapet ikke å møte tilbudet fra et annet forsikringsselskap - til tross for både samlerabatt og individuell rabatt. Resultatet nå er at jeg har 8 forsikringer i Fremtind, og 1 forsikring i FRENDE. Jeg vurderer å samle disse ett sted. Foreløpig er jeg kunde i DNB fordi fordelsprogrammet til SAGA-kunder er godt. Men vurderer gjentatte ganger å følge bank- og forsikringsavtalene til hovedsammenslutningen Akademikerne som jeg er medlem av - dessverre har ikke de noe tilsvarende som SAGA-programmet.

Svar fra DNB Bank
21.04.2021 14:35
Hei Jørgen og takk for utfyllende tilbakemelding. Det er først og fremst fint å høre at du er fornøyd med fordelsprogrammet som Saga-kunde. Videre er det trist å lese at du ikke synes vi strekker til utover det, slik skal det ikke være. Du som kunde betyr mye for oss og vi ønsker alltid å gjøre vårt beste for å hjelpe uansett hva det gjelder innenfor våre tjenester. Hvis du ikke får kontakt med egen kontaktperson kan du ringe vårt kundesenter på telefon 91504800, eller via chat fra innlogget nettbank, så tar vi kontakt med vedkommende og kan sjekke opp i hva som er skjedd. Når det gjelder forsikring, så kan vi ikke gå inn på enkeltsaker her, men om du ønsker en større gjennomgang er du velkommen til å kontakte vår forsikringsavdeling, disse når du også på telefon 91504800. Utenom dette vil vi takke igjen for at du tar deg tid til å skrive en anmeldelse. Vi ønsker å høre om alt som oppleves bra og mindre bra/dårlig fra våre kunder. Vi tar dette med videre i utviklingen og håper du vil gi oss en sjanse til for å bevise at vi er bedre enn det som er opplevd til nå. Ønsker deg en fin dag videre. /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Bedriten service og betingelser"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bedriten service og betingelser. Rigide ved søk om boliglån. Ville ikke vurdere bankinnskudd som sikkerhet

Svar fra DNB Bank
21.04.2021 14:35
Hei Peter og takk for tilbakemelding. Det er trist å se at du ikke er fornøyd med vår kundeservice, slik skal det ikke være. Jeg håper du likevel vil gi oss en ny sjanse og at fremtidige kundeopplevelser gjør at du endrer mening mot det positivet. Håper du får en fin dag videre. /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Utrolig bra bank"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lave lånerenter Rask tilbakemelding på forespørsler Svært god nettbank og apper Vært kunde i 30 år nå og bytter aldri til noe annet så lenge den er så bra

Svar fra DNB Bank
21.04.2021 14:35
Hei Karl og tusen takk for kjempefin tilbakemelding! Vi blir utrolig glad for å høre at du er fornøyd med oss og vi vil gjøre alt vi kan for at det skal fortsette slik fremover. Håper du får en fin dag videre :) /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk bank"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde siden det het Bergen Bank, aldri hatt annet enn gode opplevelser med banken. Alltid hyggelige folk i filialene.

Svar fra DNB Bank
15.04.2021 15:15
Hei Lars! Denne omtalen ble vi glad for å lese og vi synes det er veldig hyggelig at du er fornøyd med kundeservicen vår :) /Ann-Kristin
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Ubrukelige"
2 syns denne omtalen er nyttig

Gammeldags nettbank. Gir heller ikke hus lån til unge uføre imotsetning til alle andre banker. Rådgivere gir null hjelp og prioriterer åpenbart rike kunder over hvermannsen.

Svar fra DNB Bank
14.04.2021 10:42
Hei Thomas og takk for tilbakemelding. Trist å se at det er slik du opplever både nettbanken og kundeservice. Vi jobber fortløpende med å forbedre og gjøre vår nettbank mest mulig brukervennlig. Jeg håper fremtidige endringer kan gjøre at du blir mer fornøyd. Når det kommer til boliglån, så er det flere faktorer som spiller inn når vi skal se på om vi kan tilby lån eller ikke. Vi ønsker å hjelpe alle kunder vi kan. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice hvis du ønsker at vi skal se nærmere på en eventuell lånesøknad. Ønsker deg en fin dag videre! /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Klage"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har alltid fått elendig kundeservice. Jeg hadde for 1 time siden 1000kr på brukskonto, nå er jeg i minus 169kr. Hva i alle dager?

Svar fra DNB Bank
12.04.2021 14:39
Hei Jonas! Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med vår kundeservice. Dersom du opplever at saldo er feil er det fint om du kan ta kontakt med kundesenteret på telefon:91504800 eller via chat fra innlogget nettbank, så vil vi se nærmere på saken og hjelpe deg så godt vi kan. Ønsker deg en fin helg videre. /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservicen"
3 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen er både tungvindt og tidskrevende. Skal undersøke andre banker med bedre oppfølging av kundene. Dere bruker kundens ventetid på oppringning til å lesse på kundene reklame istedenfor et tilbud om å bli oppringt. Her er det snakk om profitt tenking framfor å tilfredsstillelse av kundenes behov

Svar fra DNB Bank
01.01.0001 00:00
Hei Susanne! Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse med vår kundeservice. Vi takker for din tilbakemelding, slik at vi kan forbedre oss i fremtiden. Ønsker deg en fin dag videre! /Ann
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ingen hjelp å få"

Har skjedd to ganger nå.ble svindlet og de hjelper ikke til å få pengene tilbake eller finne en løsning

Svar fra DNB Bank
09.04.2021 14:41
Hei Kaia! Leit å høre at du har hatt dårlige opplevelser i kontakt med oss. Vi jobber hver dag for å skape gode kundeopplevelser, og håper vi får en sjanse til å rette opp inntrykket ved neste anledning. /Ann
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Fantastisk hjelp chatt"

Jeg bruker mobilbankappen daglig og der har jeg oversikt over diverse lån, blant annet forbrukslån. Det ble plutselig helt borte en dag. Logget derfor inn i nettbanken for å chatte med en rådgiver. Han var utrolig RÅ på kundeservice og feilmeldte saken. samtidig ble jeg spurt om både forsikringer og sparing. Fikk tilbud på forsikring og samtidig god tips til sparing. Etter en dag fikk jeg melding om at det er feilmeldt og at det jobbes med saken. Dag 2 var alt på plass igjen. Må skryte av så fantastisk kundeservice! Har aldri opplevd problemer med denne banken og det tok så lite tid å fikse det. Tusen takk :)

Svar fra DNB Bank
28.03.2021 16:32
Heisann! Så flott å høre at problemet du opplevde med mobilbanken ble ordnet raskt og at rådgiveren du chattet med også kom med gode tips til sparing og bistod med å ordne et forsikringstilbud til deg. Denne omtalen ble vi glad for å lese og vi synes det er veldig hyggelig at du er fornøyd med kundeservicen vår. Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med så ikke nøl med å ta kontakt på facebook, chat, telefon eller melding fra postkassen i nettbanken :) Ønsker deg en fin dag videre! /Lars
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å nå dem"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg studerer i utlandet og å ringe dem koster meg en formue, da jeg må vente i evigheter på å få hjelp. De har absolutt ingen mail-adresse man kan kontakte dem på angående henvendelser, og chat-systemet dems fungerer ikke (de henviser meg kun til telefon, selv om jeg forklarer situasjonen og ber om en mail). Dersom jeg vil avslutte forsikringen min, som ikke er mulig i nettbanken, koster det meg mer å ringe dem enn hva denne forsikringen koster i året! Hvordan kan Norges største bank ikke tilby en mail-adresse?!

Svar fra DNB Bank
28.03.2021 16:31
Hei Vanessa! Leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse når du har ringt inn til oss. For skadeforsikringer så kan man benytte egen epost [email protected] Man kan også skrive en nettbankmelding når man er innlogget i nettbanken (Dagligbank og lån - Postkasse - Skriv til oss), så vil den bli tildelt til riktig avdeling som vil hjelpe deg skriftlig. Jeg håper fremtidig kontakt med oss gjør at du opplever vår service slik den skal være. Ønsker deg en fin dag videre! /Lars
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Nå er begeret fullt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Uprofesjonell og emosjonet ustabil rådgiver. Elendig kundeservice med evig lang ventetit. Usympatisk telefonsvarer hos kundeservice, som man bare kan snakke til og som misforstår det meste. Nå er begeret fullt, nå bytter jeg bank.

Svar fra DNB Bank
19.03.2021 14:31
Hei og takk for tilbakemelding. Dette var trist å lese, slik skal det ikke være. Vi jobber så godt vi kan med å levere de beste kundeopplevelsene for våre kunder. Det er bare å beklage dersom du har opplevd noe annet. Jeg håper du til tross for dette vil vurdere å bli værende hos DNB og at fremtidig kontakt med oss gjør at du opplever vår service slik den skal være. Ønsker deg en fin dag videre! /Betina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Brukervennlige plattformer, men ellers skuffende"

DNB har klart å utvikle nettside og tilhørende applikasjoner som utkonkurrerer samtlige banker i brukervennlighet. Dette er også det eneste de kan. Gjentagende forferdelig kundeservice og elendige rutiner som trekker de helt på bunn. Svært skuffende av Norges største bank.

Svar fra DNB Bank
08.03.2021 09:41
Hei, Ola. Takk for tilbakemeldingen din. Vi ønsker alltid å gi våre kunder de beste opplevelsene i kontakt med oss, så det er leit å høre at det ikke har vært tilfellet her. /Even
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR