Altibox Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg oppgraderte til Altibox 500/500 Standard pakke for noen måneder siden og fikk installert ny hjemmesentral. Etter det har jeg hatt veldig dårlig nettverk som både er tregt og ofte faller ut. Har snakket med Altibox kundeservice flere ganger, og eneste råd jeg har fått er å gjøre en reset av systemet. Dette har jeg gjort en rekke ganger. Siste uken har jeg måtte gjøre 2 fulle reset av systemet. Det kan vel ikke stemme at jeg skal fortsette på denne måten når Altibox reklamerer med «Stabilt bredbånd»? For meg er det relativt ustabilt. I tillegg har jeg aldri kommet i nærheten av den hastigheten Altibox markedsfører.
Det er det dummeste jeg noen gang har opplevd, det trådløse nettet dems er så dårlig at jeg rett og slett blir kvalm. Tregt ustabilt og detter ut hele tia.. nekter å betale ei krone for dette her.. forbanna søppel, minus 5 stjerner.
Utrolig bra hastighet, bra rekkevidde på signaler. Har FMG hjemmesentral og er veldig fornøyd.
Får ikke varen jeg skal betale for og behandler meg som en dritt på telefonen og ber meg kjøpe nye pcèr i huset, og når jeg sier jeg ikke vil ha dette, sier de jeg er bundet til å betale 12.000 kr altså binding på 1 år. Jeg kommer til å benytte meg av reklamasjonsretten min som forbruker. De er så frekke på telefon at jeg har aldri vært borti verre "kunde service" behandler kundene som dritt og er ganske så frekk i ord bruken,svarer du tilbake sier de at de kutter samtalen vist tonen skal være sånn. Jeg lurte KUN på hvor nettet mitt var blitt av.. Jeg skal ha 500/500 og har dårligere nett enn når jeg kun hadde 50 hos Canal Digital. ANBEFALES IKKE å vurdere en gang fibernett fra Bergen fiber Altibox dritt. Verste valget du tar og kommer til og angre deg grønn. Lover deg 3 gratis måneder, men dette er bare tull. Skulle hatt internett 01.01.19 , men fikk ikke et eneste signal før etter minst 2 uker. Nå har jeg hatt dette dritet i et par dager og det tar evigheter bare å få åpnet avisen på nett og det e så elendig at man ikke engang kan høre en låt via youtube. Møkka selskap og møkkanett. Det jeg hadde før betalte jeg 249,- mnd. for dette skal de ha 999 kr mnd. for!
Etter at vi fikk ny hjemmestentral, og oppgraderte til Altibox 1000/1000, så har nettverket vært nærmest ubrukelig. Det tar opptil flere minutter å åpne en enkel nettside. Vi har gjentatte ganger vært i kontakt med kundeservice hos Lyse/Altibox, men etter å ha gått gjennom en lang rekke av vanlige tester, som å resette systemet eller bytte nettverkskabler m.m, så er svaret fra leverandør at de ikke har ansvar for den trådløse leveransen.. De kan kun ta ansvar for at produktet fungerer som det skal inn til hjemmesentral. For meg synes dette som en gigantisk ansvarsfraskrivelse.. Vi ser nå på muligheten for å bytte nettleverandør, og kommer definitivt ikke til å anbefale noen å velge Altibox slik det er i dag!
Som ny kunde hos Altibox har jeg fått en elendig start. Det begynte med at de hadde glemt å sende ut hjemmesentral. Deretter løy de og sa dette var sendt, noe det ikke var. Det har tatt 6 dager siden dette skulle være på plass, og de har ennå ikke klart å sende det ut! Når jeg kontakter kundeservice er det bare ansvarsfraskrivelse og de snakker seg bort med dårlige unnskyldninger. Har ikke noe positivt å si om de så langt.
Enormt tregt nett hele dagen. Ville ikke anbefalt dette til noen som helst. Eneste bra er at det er billig, men resten er dritt.
Fikk innstallert fiber og altibox, montør satt den trådløse enheten i et rom i ytterkant av huset, nå har vi nesten ikke dekning i 2. etg og i andre enden av huset som er ca 5 meter unna. Mister også dekning rett i nærheten av den trådløse ruteren. Enten så er det utrolig dårlig produkt de har valgt som ruter eller nettet er fabelaktig ustabilt. Har lyst til å si opp alt.
Det trådløse nettverk er ustabilt og hastigheten meget dårlig sammenlignet med kablet nettverk. Har vært i kontakt med andre Altibox kunder som mener det samme. Når Altibox selger sitt produkt på nettopp høy netthastighet, blir dette som å kjøpe katten i sekken. TV delen er jeg generelt veldig fornøyd med. Skjønner dog ikke at eurosportpakken rommer 12 kanaler uten sendinger. Man burde kunne velge blant de enkelte sportskanaler.
Har hatt de i 4 år. Alltid behjelpelig for å finne ut hva som er feil. Viktig at man er litt våken selv også da teknologien går ganske fort i dag. Når hastigheten ble oppgradert fikk vi problemer. Vi byttet hjemmesentralen. Da rettet det seg. Rask levering. En venninne manglet fjernkontroll som leietaker hadde tatt med ved flytting. Fikk ny i postkassen neste dag. Hvilken service.👍👍☺Vi er superfornøyd
Jeg betaler MYE mer enn da jeg hadde telenor. Jeg har internett, men ting går ofte veldig tregt. På HBO Nordic stopper det stadig opp. Spotify kobler ut stadig vekk et minutt av gangen. Mitt råd: Styr unna dette "tilbudet".
Har fiber fra altibox som har avtale med Viken fiber i Oslo. Masse feil - det var ikke satt klart til innflyttingsdato, så kræsja nettet etter få dager. Montør nekter å ta imot nøkkel, men krever at man er hjemme når de kommer. Dvs ta fri en halv dag fra jobb med tapt arbeidsfortjeneste. Montør bryter avtalen om å legge nøkkelen i postkassa, så mannen min kom hjem fra julebord til låst hus. Når vi endelig får tak i de påfølgende mandag er beskjeden at vi skal bli oppringt innen senest neste dag for å avtale ny dato. Vi er fortsatt uten nett... venter i spenning... Og når jeg spør om kompensasjon blir jeg avfeid med at det får vi EVENTUELT se på etter at de har fiksa feilen.
Fått Altibox (via Signal Bredbånd). Pluss: + Veldig raskt, holder 500/500 som lovet (etter litt tweaking) + Ryddige og proffe installatører (div. el-firma) + TV fungerer bra, liker poengsystemet Noen minus også: - Routerdelen/wifi i hjemmesentralen taklet jobben dårlig (FMG) - Måtte bytte til bromodus og kjøre egen ruter/wifi, noe som forsåvidt var greit (flere muligheter, FMG er veldig basic) - Signal hadde veldig lite og dårlig informasjon i forkant av installasjonsprosessen, dvs. tilnærmet null. Det skaper forvirring og drar ned mye for meg. Bør være enkelt å informere underveis med tanke på fremdrift. Vi kunder må planlegge hverdagen vi også... litt dumt å måtte ta fritt fra jobb fordi installatøren plutselig står på døra og lurer på om han kan få montere hjemmesentralen Oppsummert: Så langt 8 av 10.
Fornøyd med Altibox innholdstjenester, og har blitt møtt med god kundeservice. Fiber er en kjempefordel, og vi opplever et stabilt og raskt nett.
Greit nok at Altibox ikkje er full MESH WiFi, men sjølve fiberlinja leverer. Vi får faktisk 500/500 og det er superbra. Ingen andre kan levera tilsvarande her som vi bur. Den lokale Altibox-leverandøren har jo folk på jobb, på kontoret og ute i feltet, der vi bur. Av med hatten. Det har ingen av konkurrentane!!
Løsningen fungerer etter in oppfatning bra - frem til du får problemer teknisk. Etter utallige telefoner / chatter med noe som kaller seg teknisk sitter du igjen med utallige restarter av alle bokser og kjøp av nye oppgraderte bokser. I det øyeblikk du får gehør for at du må ha en tekniker blir det virkelig vanskelig. De har en selvpålagt ventetid på inntil 3 dager. Jeg har i dag, når jeg skriver dette, ventet i en uke med daglige purringer. Spørsmål om å heve avtalen blir ikke besvart - men regningen, de kommer...