Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Altibox Bredbånd
2.6
393 verifiserte omtaler

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Altibox Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
393 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#70
Forferdelig
Altibox Bredbånd er rangert
#70 av 83 bredbåndsleverandører
26%
Dårlig
26% anbefaler Altibox Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 393 omtaler om Altibox Bredbånd

FILTRER OMTALER
60
29
46
78
180
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ekstremt varierende kvalitet

Omtale av  Dag

Særdeles varierende kvalitet på nettet. Men og på utstyr og kundeservice. Når ting virker er hastigheten meget god. Bare det å få paret wifipluss som egentlig er å trykke på 2 knapper ble vanskelig. Vanskelig å få ordnet når opp kundeservice har meget begrensede åpningstider som gjør at det blir vanskelig å være hjemme når det skal fikses. På chatten så får man ikke svar. Rett og slett håpløst. Det som er dumt er at de eier fibernettet i byggefeltet her så man får ikke byttet leverandør. De har monopol, og da er innsatsen deretter. Det er bare å vente på andre løsninger evt gå tilbake til vanlig breiband

Tv programmer

Omtale av  Knut

Har hatt Altibox noen år nå, er fornøyd med datalinje, har vært stabilt og raskt. MEEEN!!! Tv programmene som kun er repriser opp til flere ganger i året kan de trøkke opp en viss plass! når man faktisk betaler noen tusenlapper i året for og ha noe og se på, så forventer man faktisk noe annet enn REPRISER hele året.

Bra fart, dårleg utstyr

Omtale av  Kjetil G

Altibox fungerer for det meste fint, og lever stabilt og raskt nett. Men utstyret er dårleg, og dei forlangar vanvitige prisar for å oppgradera gamalt til nytt. Og når utstyr av nyare dato ikkje fungerer, får me molbo-svar av typen "plasser ruteren annleis". Prisane har også blitt mykje verre dei siste åra. For å pressa folk over på dei dyre TV-løysingane og større bandbreidde, har dei skrudd opp prisane for folk som berre vil ha internett med normal fart.

Altibox har monopol hvor jeg bor og tvinger meg til å velge hastigheter langt over hva jeg trenger!

Omtale av  Rune

Jeg har en 40/40 linje som har fungert greit. I perioder forsvinner hele hastigheten, men etter litt frem og tilbake på telefon med dem, har vi klart å få den opp igjen inntil neste gang den forsvinner. Mye re-setting av utstyr og feilsøking på linjen. Fikk for kort tid siden, en telefon fra dem om at jeg kunne oppgradere til dobbel hastighet mot et tillegg i prisen som ville bety 3500-4500kr ekstra i året for en hastighet jeg absolutt ikke trenger til mitt bruk (kun 1 person i denne husstanden). Jeg sa at jeg ikke hadde behov for mer hastighet, og fikk til svar at jeg fint kunne beholde 40/40 linjen jeg allerede hadde til den prisen jeg hadde inngått avtale på, men hvis jeg byttet bort fra denne avtalen, kunne jeg ikke få opprettet samme avtale igjen da 40/40 ikke skulle tilbys som alternativ for nytegning. Jeg valgte da å beholde den hastigheten jeg har idag på 40/40. 1mnd senere kommer det en epost om at de nå setter opp prisen på 40/40 linjen slik at den nå koster 568kr/mnd. Dette er en betydelig overpris, og ikke i henhold til den avtalen jeg signerte med dem. Har prøvd å finne andre som kan levere, men de får ikke bruke fiberlinjen som er lagt og er dermed fanget hos Altibox/BKK. Om de skulle sette prisen på 40/40 linjen til 10.000kr pr. mnd, så har jeg 3 valg. Enten å være uten internett, oppgradere til noe jeg ikke ønsker eller trenger, eller å betale den sum de krever (uansett hvor urimelig den måtte være). Ved første anledning skal jeg bytte leverandør, og kommer aldri til å velge hverken BKK eller Altibox igjen dersom det finnes alternativer. Jeg betaler heller for legging av ny fiberkabel enn å fortsette under disse så fort det åpner opp for det. Mafia-tendenser med press og monopol. Dersom du ikke gjør som de sier, så priser de tjenesten du har så langt opp at du ikke har noe valg. Styr unna dersom det finnes alternativer!!!!

Ikke bruk Altibox!

Omtale av  Anne

Min mor bruker dessverre Altibox per. i dag. Da min far gikk bort, sto alt av abonnement registrert på han, bare å få endret navnet var det så mye styr med! I samme vaset gikk selve hoved stasjonen til heden og den måtte da byttets. Kundeservice forklarte til min mor at hun måtte bytte ledning og forsøkte å flytte TV og hele hopprennet uten at dette hjalp. Jeg forlangte å snakke med sjefen på kundeservice - han lovte å ringe min mor tilbake for å beklage. Det gjorde han IKKE! det gikk såpass langt, at jeg snakket med avd.sjefen. Fikk aldri noe beklagelse fra leder på kundeservice. ENESTE grunnen for at hun enda er kunde i Altibox, er på grunn fiber. Hadde hun kunne valgt, hadde det aldri i verden blitt Altibox. For ett dårlig selskap! STYR UNNA!!!!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Tregt og ekstremt ustabilt

Omtale av  Eirik

Jeg skulle ønske at jeg hadde noe positivt å si om Altibox/Lyse, men finner faktisk absolutt ingenting. Har nå bodd på flere adresser med Altibox, og det er like elendig hver eneste gang. Du får ikke det du betaler for, signalet er ustabilt som bare fy og kontakter du kundeservice får du beskjed om at du må bytte ruter (det er alltid din feil og ikke deres). Faktisk er det så dårlig nett her nå, som det ofte er, at jeg måtte gå over på mobildata for å skrive denne omtalen.

Dårlig kundeservice

Omtale av  Martin

Jeg ønsket å oppgradere og tok kontakt. Dette måtte gjøres skriftlig og de skulle sende meg Mail som jeg skulle besvare. Tilbudet på Mail var ikke det jeg hadde bestilt. Etter tre runder fikk de det riktig. Så begynte ventetiden, og tross purringer er det fortsatt ikke kommet noen installatør. Dette er for dårlig, Lyse/altibox.

Styr unna!!!

Omtale av  Mirzet H

Skriver kontrakt med folk og etter 2 år sier de at det er ikke lønnsomt for dem å bygge på min adresse!!??!! For en kundebehandling!!?? STYR unna!

Ustabilt

Omtale av  Blostrupmoen

Ustabilt selv med annen router tilkoblet. Fikk høre at fiber skulle være stabilt og pålitelig, har opplevd det motsatte.

Ustabilt og elendig

Omtale av  Camilla

Vi har ikke en eneste gang siden vi flyttet hit hatt i nærheten av det vi betaler for, og vi krever ikke mye akkurat.. Betaler for 50 og får ikke engang 30. Hadde vi i det heletatt hatt mellom 20 og 30 gjevnt hadde jeg vært fornøyd men OFTE ligger det på 2-3!! Hvis vi i det heletatt har nett.. Og vi bor i en liten by så ikke på landet. Kundeservice svarer raskt, det skal de ha.. Men hjelper lite når det eneste de gjør er å klandre kunden og snakke til oss som om vi ikke kunne noe som helst om data.. Selv om det virker som om vi kan mer enn de kan til tider.. Eneste grunnen til at vi ikke har byttet er fordi jeg ikke har funnet ut hva vi skal bytte til.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fantastisk

Omtale av  Liara T

Har hatt Altibox nå i snart 6 år og aldri hatt noen store problemer med det, annet enn eget utstyr som bare sluttet å fungere. Nettet har vært dønn stabilt og holder alltid farta som man betaler for. Pluss: + Nettet er solid, har aldri vært plaget med ustabilt nett - med unntak av når Altibox oppgraderte linjene. + 300/300 er et sweetspot abonnement mtp. pris/ytelse + De lokale aktørene har meget bra kundeservice + Du får som regel alltid farten som du er lovet Har ett minus også - Routeren som følger med i abonnementet tåler ikke mange samtidige tilkoblinger, og har elendig rekkevidde (innebygd antenne er elendige greier) - Anbefaler å kjøpe en oppgradert router for å få best mulig stabilitet - Husk å bruke Ethernet kabel (CAT-6 eller bedre) for å koble opp en eventuell ny router!

Lite oversikt, ustabilt nett

Omtale av  Trond

Vet ikke engang hvilket abonoment jeg valgte, de bare slo på nettet og sprang, gjør ikke noe serlig det da, men synes det var lite informasjon. virket litt shady liksom. i tillegg til at de som gravde var bare polakker, ingen av de snakket norsk, de gravde feil på 5 av 11 hus i nabolaget her. og nå har jeg en fart på mellom 30 mbit og 500 mb, helt random fra dag til dag.

Stabilt nett med Altibox fiber

Omtale av  Espen

Jeg gikk over fra bredbånd fra en annen leverandør, og til Altibox fiber. Før jeg bytta hadde jeg ofte problemer med at nettet falt ut til stadighet. Jeg trenger stabilt nett. Så bytta jeg til Altibox fiber, og etter det har nettet vært stabilt og fint. Jeg har ikke hatt nevneverdige problemer.

Meget fornøyd med fiber i fra Lyse.

Omtale av  Jostein

Er kjempefornøyd med fiber i fra Lyse. De gangene jeg har hatt problemer så har jeg skrevet til Lyse via messenger og det pleier ikke og ta lange tiden før de svarer og hjelper meg på rett vei på og løse problemer osv. Kjenner meg ikke igjen på alt det negative som folk skriver her inne. Mesteparten av problemene folk har er hvordan folk har satt opp utstyret sitt, router eller hjemmesentral osv..

Anbefaler ikke

Omtale av  Sky

Slutter alltid å fungere minst én gang i døgnet og har generelt tregere Internett enn det jeg betalte for. Noen ganger blir internettet så tregt at Youtube videoer stopper opp på 144p. Elendig

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Umulig å få kontakt med

Omtale av  Hannah

Jeg har hatt kabelen inntil veggen i mange måneder. Men å få kontakt med dem slik at de kan installere noe, lar vente på seg. Ser heller ikke noe telefonnummer, men de kan kontakte meg tilbake, altså noe de ikke gjør. Styr unna, tenker jeg.

Altibox Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR