Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.2
1 784 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
1 784 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#5
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#5 av 83 bredbåndsleverandører
34%
Middels
34% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 784 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
354
240
145
143
902
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Det holder ikke mål på noe vis!

Omtale av  Aud H

Alt er under pari! Ingenting oppleves bra! Det må skje et under dersom dette skal fungere! En kilde til frustrasjon og forbannelse.

Svindlere!

Omtale av  Frans

Søplefirma. Gitt meg max 20 prosent av det jeg betaler for siden dag 1. Når jeg har ringt dem og klaget har de skrudd opp linja, men påstått at de ikke har gjort noen ting.. Når jeg sa opp skrudde de linja til omtrent 0 for å være ras%#øl. Drittfirma som bare er og holde seg langt unna. Svindlerdr#%tfolk..

Rett og slett dårlig, og dårlig service anbefales ikke

Omtale av  Geir A. R

Som regel problemer med nettet og når du ringer kundesenter tar det ca 3 timer å vente.

Dårlig signal, tregt internett og ikke spesielt billig

Omtale av  Marius

Ville nok styrt unna NextGenTel, ja. Det tar lang tid å komme i kontakt med kundeservice, og når du først gjør det så kan de ikke hjelpe deg. Jeg satt over 1 mnd uten internett, takket være NextGenTel. Leveringen av internett-boksen ble utsatt og utsatt, men regningen for internettet, den kom! Da internett-boksen omsider var i hus, og klar for å sende ut de så veldig etterlengtede internett signalene, så tok det ikke lang tid før alt jeg så på ble hakkete. Internettet var dårlig og tregt, og hvis jeg var på mobilen samtidig som jeg så på appletv, da takket signalene for seg rimelig kjapt. Synes det er litt synd at de ikke klarer å forbedre seg selv etter så mange dårlige tilbakemeldinger. Håper ingen gjør det jeg gjorde, og bare hopper inn i et bredbåndsabonnement med et så dårlig selskap, uten å lese kundeanmeldelser først. Styr unna NextGenTel, les deg opp på andre selskaper og hva kundene synes før du velger.

Billig, men forferdelig

Omtale av  Ørjan

Da jeg skulle få satt opp nettet tok det flere forsøk over flere dager grunnet talentløs operatør, og nå har jeg vært uten nett i to dager grunnet storm en eller annen plass i landet, og den er ikke her i Tromsø, som gjør at reparatørene ikke kommer seg til stedet. Ellers må ruteren tilbakestilles titt og ofte, noe som gjør at det ikke er vits å lage seg et originalt navn og passord, da dette må ordnes på nytt for hver tilbakestilling av ruteren. Self Care-systemet deres er helt latterlig, og det er vanskelig å få tak i kundeservice i åpningstiden deres.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ikke bra

Omtale av  Dårliginternett

Ingenting er bra med Nextgentel. Det koster mye, og noen ganger mister kontakt med konsoller, hver time. Ikke bra hvis det er noe spill relatert.

Fungerte i starten men, de greier ikke å levere som lovet

Omtale av  Kjell E. G

Får ikke det du ber om og kundeservice fungerer ikke. STYR UNNA!! Når du må vente flere timer på telefon og chat som er overbelastet sier det vel det meste!! Her kan det meste bli bedre!!

Marerittaktig

Omtale av  Tarjei

Ønsker du å bli bombet med forskuddsbetalinger 3-4 mnd i forveien ved oppstart? Liker du utfordringen ved å forhandle deg ut av inkassokrav du aldri skulle hatt til å begynne med? Frydes du over fornærmende misforståelser og internt kommunikasjonssvikt i alle ledd? Hva med å bli fakturert dobbelt for samme måned gjentatte ganger, eller pirres du av tanken av å verbale basketak med kundeservice for å bevise at det faktisk er de feilen ligger hos, ikke deg? Simpelthen lyster du etter synet av 5-sifrede nummer på telefonregningen din? For ikke å glemme uanmeldte brudd på nettforbindelsen over flere døgn uten forklaring? Da er visselig NextGenTel bredbåndsleverandøren for deg. NextGenTel - bredbånd for masochister TM Jo jeg skriver sarkasme, men jeg mener alvor. Dette har vært den verste forbrukeropplevelsen jeg har opplevd. Styr unna, ikke gi desse menneskene pengene dine, la denne dinosauren sovne bort og gi heller konkurrentene en sjanse.

Det er veldig dårligt

Omtale av  Anonym

Det slår seg av og på 20 ganger daglig. De unngår å fikse problemene.

Angrer på at vi gikk over til Nextgentel!

Omtale av  K. A

Vi hadde selger på døren som overtalte oss til å bytte fra Telenor fiber til Nextgentel. Vi skulle spare 1.600, - første året. Vi skulle få en veldig god, oppdatert boks som jeg bare kunne koble til med de samme ledningene som vi hadde fra før. Etter 17 dager hadde jeg ikke fått noe beskjed om når flytte skulle skje. Kontaktet Telenor og de hadde ikke fått noen oppsigelse fra Nextgentel. Undersøkte litt mer rundt Nextgentel og fant ut at etter 1 år med Nextgentel ville prisen gå opp og bli dyrere enn hva vi har hatt hos Telenor. Jeg ville ringe Nextgentel, og da var det ikke enkelt å få tak i noen. Fikk til slutt snakke med en person som sa det var for sent å heve kjøpet, til tross for at vi ikke hadde fått levert noe til oss. Jeg måtte betale 1.600,- for å komme ut av avtalen. Javel. Jeg bestemte meg da for å prøve, men følte jeg ble bondefanget. Nå har vi endelig fått boksen og vi har koblet til. Vi får inn signaler til mobiler og nettbrett, men hverken streaming av tv eller utskrift fra trådløs printer virker fordi signalene blir for svake. Vi må derfor kjøpe ekstra antenner og plassere rundt i huset for å kunne oppnå det samme som med mottakeren vi hadde fra Telenor. Jeg velger derfor å gå tilbake til Telenor etter å ha hatt Nextgentel i 2 dager. Lovnaden om at vi sparer 1.600, - første året holder absolutt ikke, og jeg vet ikke hvor mye det kommer til å koste meg for å oppnå samme tjenesten som det Telenor har gitt oss og ikke for å snakke om all tiden en må bruke for å få dette til. Det ender vel opp med at jeg i tillegg må betale for å komme ut av avtalen.... Styr unna!!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

utrolig ustabilt

Omtale av  Jodd

Det er forferdelig, utrolig ustabilt, hater å surfe webstern med denne karen.

Styr unna!!!

Omtale av  Gærd

Er klin umulig å streame noenting. Kundeservicen er det dårligste jeg har vært borti EVER!!!

Elendig service

Omtale av  Jeanethe

Kort oppsummert, helt elendig kundeservice! Har prøvd å få fatt i dem i fem dager, da jeg ikke har Internett.

Forferdelig

Omtale av  Maja

Uten nett og TV i en måned. Ingen kan svare på hva som skjer, selv ikke teamlederne. Får ulike svar hver gang jeg er i kontakt med de, alt fra "det tar 2-3 timer" til "det tar 8-12 uker". Faktura får jeg selvfølgelig uansett, i tillegg til inkassovarsel på krav om retur av utstyr (som jeg skal beholde). Sendte klage til forbrukerrådet, to dager senere ble jeg oppringt av en teamleder som informerte om at tjenestene var tilbake og at jeg kunne trekke klagen min..

Helt elendiig!!!! Styr unna!!!

Omtale av  Marianne

Hastighet på nettet er mye lavere enn lovet. Kun et fåtall av kanalene i TV pakken fungerer. Vi har mottatt doble regninger, purringer på rutere som vi visstnok må tilbakelevere (ca annenhver måned) Og nå hadde de plutselig koblet fra internettet vårt selv om vi fremdeles har kontrakt. Og siden de har koblet fra nettet anser de kundeforholdet som avsluttet og kan derfor ikke koble oss til igjen. Så her sitter vi uten Internett med kostnad på TV 2 sumo og Netflix som løper og kundeservice nekter å hjelpe!!!!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig service

Omtale av  Nicholay R

Kommer aldrig igjennom når du ringer og når du taster 9 for og bli ringt opp så tar det aldrig under 1 time. Å når dem ringer opp i løpet av dagen så må du sitte med tlf i hånda om du skal rekke å ta den for det ringer 2 ganger så legger dem på.

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR