NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
En dørselger fra NextGenTel lurte min gamle, surrete mor til å signere på å bli kunde hos dem. Hun trodde hun skulle få bedre pris på sitt eksisterende bredbåndsabonnement (kunde hos Telenor), og skjønte ikke at hun byttet selskap før tv og telefon forsvant. NextGenTel har vist null interesse for å ordne opp, bedrevet utstrakt ansvarsfragmentering, kommet med løgn og usanne påstander og avkrever henne nå et gebyr for brudd på bindingstid! I tillegg vil det ta godt over en måned før hun "nedkobles". NextGenTel er det verste selskapet jeg har vært borti i mitt femti år lange liv, og jeg ønsker dem ikke noe godt. Særlig abonnementsavdelingen kan ta løpefart mot nærmeste betongvegg og treffe med hodet først.
Har sagt opp 31. juli, portet 18. sept. fremdeles sender de regninger.... Fremdeles etter et ukjent antall henvendelser til kundeservice har de ikke ordnet opp 😠.
Kundesevice/behandling av eldre mennesker (til med i juletider) er den sletteste dårligste frekkeste nærliggende opplevd på livstid.. (sønn av 70åring som nylig opprettet nextgentel bredbånd, 1mnd etter han har fremdeles ikke fått sin hustelefon etter avtale.. Han er avhengig å ha) Kommer personlig til å ta en av dem i ørene snart..
Da jeg flyttet bestilte jeg bredbånd fra nextgentel. Og som gamer trenger jeg større linje enn det som allerede var i huset. Jeg kontaktet NextGenTel og de sa det ikke skulle være noen problemer å øke linjen, men jeg måtte ha ny router som kunne klare en større linje. Fikk også beskjed om at linjen skulle være klar så straks routeren kom. Routeren kom etter godt over 1 mnd. venting, men da den ble koblet opp var linjen ikke endret. Kontaktet igjen nextgentel og svaret jeg fikk var «dette kan vi dessverre ikke gjøre noe med, det tar den tiden det tar»... Har nå gått ytterligere 2 uker etter routerlevering, men hastigheten er enda ikke økt.
Når en trenger hjelp så er det nesten umulig, tar timevis å få kontakt med telefon eller chat, holder eller ikke hva de lover, har nå ventet over 3 måneder på en ny strøm boks de lovet.
Ble lurt av en selger på døra til å bytte fra Telenor til Nexgentel. Ble lovet en raskere linje til en lavere pris. Prisen var lavere, men netthastigheten var mye dårligere en Telenor sin. Jeg opplever plutselig konstant buffring på Netflix, YouTube etc. Online gaming kan man bare glemme. Fiberen er bare søppel og er ikke verdt brøkdelen av det de krever. Føler meg svindlet og lurt.
Jeg hadde Nextgentel i omtrent 2-3 år. Det var generelt lite nedetid og stabile signaler. Prisene var også konkurransedyktige. Jeg fikk gjennomsnittlig hastighet enn jeg betalte for. I juli i år fikk jeg et nytt tilbud fra en konkurrent som gjorde at jeg ønsket si opp Nextgentel. Dette skulle vise seg å være lettere sagt enn gjort. Jeg forsøkte 3 ganger uten å få noen form for bekreftelse på at oppsigelsen var mottatt. Jeg tok kontakt via deres websider og "min side" løsning uten å få svar. Jeg kontaktet dem to ganger via deres chat tjeneste hvor jeg begge ganger ble lovet bekreftelse på oppsigelse. Jeg ringte også to ganger uten å komme igjennom. Det tok rundt 20 dager uten at jeg fikk noe som helst svar. Da valgte jeg å kontakte dem på facebook. Først da fikk jeg beskjed at oppsigelsen var "mottatt, men ikke behandlet enda og jeg skulle få bekreftelsen veldig snart. "20 dager senere etter dette hadde jeg enda ikke mottatt noe som helst fra dem. Da skrev jeg til dem på nytt, ettersom jeg nå hadde fått faktura for perioden jeg hadde levert oppsigelse for. De bekreftet at oppsigelsen var mottatt og jeg kunne se bort i fra faktura. Men tror dere ikke jeg sannelig fikk ny faktura for ny måned etter noen uker. Begge fakturaene fikk jeg purring på, men dette ble kreditert etter mye om og men. Det var forøvrig også en gang tidligere i 2016 jeg ble feil fakturert på over 700 kroner for mye av dem, heldigvis klarte jeg å rydde opp i dette etter mye om og men. Jeg fikk også beskjed om at utstyret jeg disponerte måtte returneres for egen lomme. Det medførte ytterligere fraktkostnader på 200 kroner for å si opp abonnementet. Det skulle gå nesten 70 dager før jeg fikk sluttoppgjør, ryddet opp i alle fakturaer fra dere og bli ferdige med å si opp et abonnement. Dette er helt skammelig og gjør at jeg ikke kan anbefale Nextgentel til andre.
I de siste 2 årene har vår opplevelse vært helt forferdelig og pinlig å beskrive. Konklusjonen er at de viser ingen respekt og bryr seg ikke om kundene.
Bestilte bredbåndet i juni, slik at det skulle være klart til flytting i slutten av juli. Slutten av august hadde jeg fortsatt ikke nett, og ingen kunne hjelpe. Bestillingen min ble kansellert gang på gang, uten at NextGentel kunne fortelle meg hvorfor. Til slutt kansellerte jeg det selv, men det tok TRE tlf samtaler og hundre timer på chat før de fikk det til. De fakturerte meg deretter 2000 kr for en tjeneste jeg da aldri fikk. Set tok like lang tid å få dette slettet, truet med Forbukerrådet og mer til. Jeg skulle ønske jeg aldri hadde bestilt noe fra dem, og vil så lenge jeg lever fraråde andre som tenker på å gjøre det samme. De svarer aldri på tlf, chat tar evigheter, og ingen kan noe som helst. Det skal sies, at jeg bestilte bredbånd fra telenor istedenfor, og det var oppe og gikk etter 15 minutter. Det skulle vært ulovlig å drifte et selskap som dette. Helt jæ#%ig.
Kommer virkelig ikke på noe som er positivt med min erfaring med NextGenTel. Rot med fakturaer, ingen virker å bry seg på kundeservice, uendelige telefonkøer og ustabile tjenester.
For å få dette internettet måtte jeg gjennom 3-4 i kundeservice som samtlige gjorde feil i avtalen, slik at bredbåndsabonnementet måtte endres om og om igjen.. Nå har jeg hatt tjenesten i 4 måneder, fordi jeg trodde problemene kanskje var midlertidige. Det er det ikke. Internett detter ut noen (ca. 10-20) sekunder opptil flere ganger om dagen. Noe som gjør gaming umulig og streaming veldig vanskelig. Dette er en tjeneste de forskuddsfakturerer for (for å tjene renteinntekter du egentlig skulle hatt).
Helt tragisk utstyr vi fikk tilsendt.. Gammel ruter som fungerte helt forferdelig - klaget og klaget og fikk etter 4 mnd med klaging tilsendt en bedre.. Når vi nå prøver å si opp abonnementet etter bindingen (bindingen går ut 2 februar), så må vi i tillegg betale for en måned ekstra fordi det ikke går an å si opp to dager ut i mnd.. Det trådløse nettverket har også vært helt på jordet, men har bare fått til svar at vi må bruke kabel!! De lover ikke at det trådløse i huset skal fungere, er svaret de gir.. Så styr unna NextGenTel om du vil spare deg for mye irritasjon og bry..
Er ok når alt funker. Flere timer i tlf kø. Frekk kundeservice. Fikk feil dato og adresse for innstallasjon. Fikk beskjed om at montør ikke måtte inn i leiligheten (noe han måtte), måtte vente 3 uker til installatør kunne komme tilbake. Ustabilt og tregt nett. Internettet faller ut i flere minutter flere ganger om dagen. Fikk beskjed av kundeservice at de ikke fant noe problem, og at det ikke er "big deal", og at mennesker har godt av å ikke være på internett hele tiden.
Hei, lurer du på om NextGenTel er tingen for deg? Hold deg langt unna. Jeg har dessverre vært dum nok til å skifte til NextGenTel, noe jeg angrer bittert på. Elendig kundeservice, sender deg gebyrer på utstyr de påstår de ikke har mottatt i retur. Og kommer med løgner og usannheter om hva som såkalt skulle være avklart. Jeg skal tilbake til Telenor så snart jeg har fullført bindingstiden, i mellomtiden opplever jeg stadig nye negative opplevelser som kunde av dette firmaet SÅ TRO MEG DETTTE ER IKKE NOE Å SATSE PÅ.
Internettet vårt fra nextgentel funker ikke. Vi har prøvd å ta kontakt med kundeservice i 3 (!!) uker nå, men ingen hjelp å få. Svarer aldri telefonen og når du ber de ringe deg opp igjen, så får du melding på kvelden om at de dessverre ikke rakk å ringe deg tilbake. Utrolig dårlig kundeservice!
Veldig dårlig kundeservice. Dyrt!! Og de tvinger deg til å skrive avhandling når du skal skrive en omtale av de.