Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telenor Bredbånd
2.2
886 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
886 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#62
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#62 av 67 fiberleverandørerer
12%
Forferdelig
12% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 886 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
63
50
98
138
537
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Telenor Bredbånd
Telenor Bredbånd har 886 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig over hele linja.

Omtale av  Gjøran E

De bruker 2 dager på og reparere et brudd på kabel. Kontakter kundeservice som sier han ikke kan gjøre noen av følgende punkter. - Fortelle hvor brudd er. - Sette meg i kontakt med avdeling for faktura, da de "ikke har telefon" - Kan ikke lage sak på trekk i faktura, da jeg helt klart ikke betaler for nett jeg ikke får brukt, når jeg sitter på hjemmekontor. - Gi noe som helst hjelp utover og si "Det tar den tiden det tar, ikke noe annet jeg kan si eller gjøre for deg" Sameiet har Telenor, det skal det bli slutt på👍

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:32

Hei! Vanlig rettetid er innen tre virkedager men blir som regel håndtert i løpet av èn virkedag - noe beroende på når på dagen forholdet er meldt inn til oss og hvor kompleks feilen måtte være. Hvis det er snakk om et fysisk brudd på en kabel vil ikke kundeservice ha innsyn i hvor dette spesifikt befinner seg, og er noe montør må opplyse om hvis du har behov for å vite dette. Vi har fakturaavdeling for mobil, internett og TV som du får innvalg om når du ringer oss på 915 09000, men dette er kun førstelinje. Er det opprettet sak til andrelinje har de ikke eget innvalg eller kan settes over, men kontakter deg ved behov. Rent generelt ved nedetid på internett så har man krav på kompensasjon etter 24 timers nedetid, og er noe kundeservice skal gi via 915 09000 uten at man trenger å settes over til fakturaavdelingen vår og er i så tilfelle dårlig opplyst av den du har vært i kontakt med, dessverre.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dyrt og dårlig, ustabilt.

Omtale av  Kjetil A

Elendig TV pakke, router som er utdatert så det holder. Fiber ustabil og dyr.....

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:07

Hei! Vi kom nylig med ny ruter som er tuftet på den siste trådløse standarde WiFi6E, så om du har stor bolig, flere etasjer eller mye vegger kan det være lurt å vurdere et bytte av ruter. Vi har også stadig vekk kampanjer gående så det kan samtidig være lurt å forhøre om det er noe tilgjengelig for deg via kundeservice på 915 09000.

Umulig å få tak i på kundeservicetelefon, og gjør ingenting for å løse problemer

Omtale av  Asgeir L

Ønsket å deaktivere tjenesten "Nettvern", som blokkerer funksjoner jeg trenger å ha. I følge nettsidene er dette noe man enkelt skal kunne administrere selv på "mine sider" ved ganske enkelt å slå funksjonen på eller av. Problemet er imidlertid at denne funksjonen ikke lenger finnes på mine sider eller i "mitt Telenor" appen - har sendt 3-4 mailhenvendelser, og de første 3 gangene fått til svar at dette kunne jeg lett fikse på mine sider eller i appen. Først 4. gangen - da jeg la ved skjermdumper av at funksjonen ikke fins - erkjente de at den faktisk er fjernet, og at dem skulle fikse det for meg "manuelt". Dette er nå ca 2 måneder siden - og ingenting har skjedd. Har forsøkt å ringe dem totalt 4-5 ganger, og hver gang måttet vente i opptil 45 minutter før de i det hele tatt tar telefonen. Og når jeg til slutt får svar, så kan de ikke hjelpe meg. Resultatet av dette er at jeg til tross for at jeg kjøper en 750 Mb/s fiberforbindelse, må kjøpe mobildata for å kjøre de tjenestene jeg bruker, fordi nettleverandøren blokkerer de, og ikke klarer å fjerne den "valgfrie" blokkeringa. Opplever også av og til at nettet detter ut ca en halvtime om nettene. Det eneste positive, er at hastighet og stabilitet på nettet generelt sett er bra. Men det er vanskelig når det er helt forferdelig dårlig kundeservice - og enda verre tilgjengelighet.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:13

Hei! Det er forskjellige metoder for å aktivere eller deaktivere beroende på om det er mobil- eller fastnettsabonnement, hvor trådløst bredbånd ansees som et fastnettsabonnement. Dette gjøres via ruterens grensesnitt ved innlogging på wifi.telenor.no - se veiledning nederst på denne siden : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/sikkerhet/nettvern/ Ikke godt å snakke på vegne av den\de du har vært i kontakt med, men dette burde ha vært formidlet fra første samtale og beklager dette!

Store aktører man får trøkka ned over huet

Omtale av  Henriette O

Montør 1 hadde ikke med seg bor og bare dro. 2 uker senere purret jeg. Montør 2 var syk og Telenor hadde ingen vikar. Montør 3 kom 3,5 time for sent, koblet forferdelig stygt, tok betaling for 25m kabel hvorav kun 4 meter brukt og tok over 3200,- for jobben. Telenor kaller noe kundeservice, men det er så rævva. Borettslaget mitt har valgt denne aktøren, men nå er vi flere som er DRITTLEI deres «service», gigantiske Snøhetta ruter, teite T-We vi aldri bruker og irriterende Apper.

Dyrt og ustabilt

Omtale av  Jan S. A

Telenor er for dyre og vi har hatt dårlig nett og vi er 40 enigheter her og da var vi for små til og kunne melde inn hele sameiet

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:25

Hei! Lave hastigheter og ustabilt nett kan ha rot i mye forskjellig, og i sær for trådløst nett er dette gjerne forhold i boligen som styrer da det er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser. Det kan være greit å ta en kikk her om du plages med lave hastigheter : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/test-av-hastighet/

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Har ikke hatt signaler på en måned

Omtale av  Sts

Fått beskjed på telefon og chat at jeg må slå av ruter/modem vente 10 sek, 1o minutter etc så er alt bra igjen. Men neida, ble bare dårligere og dårligere. Kan ikke ha hjemmekontor leger grunnet Teleno.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:23

Hei! Ikke så godt å si hva dette er relatert til men om første løsningsforslag ikke har fungert er vi avhengig av en tilbakemelding på utfallet, slik at vi kan prøve ytterligere løsningsforslag for deg til vi med sikkerhet har fått løst problemet.

Svært misfornøyd!

Omtale av  Eline

De ga et bra tilbud ved første tlfsamtale, den kvinnelige ansatte var ekstremt dyktig i jobben sin! Men fra der har det dalt nedover. De har misforstått oss og vårt behov, unngått å opplyst om at man trenger en kabel fra T-We boksen til Tv og tatt betaling for 1 ekstra mnd uten å opplyse om at dette er deres prosedyre ved avbestilling 20. i en mnd og ikke 30/31.

Svar fra Telenor Bredbånd
19.06.2023 15:20

Hei! I utgangspunktet kan man ha trådløs tilkobling til dekoder men vil da kun gjelde for strømmetjenester og ikke lineær-TV. I disse dager sender vi imidlertid ut programvare for våre dekodere som muliggjør at også lineær-TV vil fungere over trådløst nett slik at man kan unngå kabel. For internett og TV er det standard oppsigelsestid hos alle operatører at man betaler ut inneværende måned man legger inn oppsigelsen + neste. Man kan da velge om man ønsker å beholde tjenesten ut hele oppsigelsestiden.

Telenor Bredbånd har 886 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Telenor Bredbånd mener

Telenor Bredbånd

Har tilegnet profilen
Telenor Bredbånd deltar på Bytt.no

Telenor Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telenor Bredbånd besvarer ikke omtaler

Telenor Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telenor Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Telenor Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR