Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Unifon
2.9
943 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
943 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#15
Dårlig
Unifon er rangert
#15 av 22 mobilselskaper
50%
Bra
50% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 943 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
421
55
16
31
420
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Skygg unna dette selskapet

Omtale av  Trond

Svindel og bedrag Arven etter Phonect. Nei Unifon har stått bak hele tiden Jeg ble lurt trill rundt av en selger i Phonect/ Unifon. Ikke nevnte han mva. kom i tilegg. Ikke Opplyste han om bindingstid. (2 år) Ikke opplyste han om Kr. 3000,00 hvis jeg brøt avtalen. ( + mva.) Men han holdt linjen til jeg hadde trykket ja til avtalen slik at jeg ikke skulle få lest gjennom kontrakts vilkårene. (det med liten liten skrift i en link) Ikke i nærheten å være ett seriøst selskap. Skygg unna selskapet og legg på hvis du/ dere blir kontaktet av en av deres useriøse selgere som er blitt opplært til å ikke informere om produktet han selger. Anbefaler alle å lese omtale https://www.bytt.no/erfaringer/mobiltelefoni/unifon Bruk One Call, ingen bindingstid, billig og ikke minst ingen kontrakt med liten skrift. T. H

Svar fra Unifon
09.10.2020 08:28

Hei Trond, Takk for din tilbakemelding. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Utmerket

Omtale av  Olav T

Unifon hooket meg opp med et bra abonnement, til bra pris. Sentralbord løsningen virker også bra. Super happy !

Svar fra Unifon
06.10.2020 11:26

Hei Olav, Så hyggelig å høre, fornøyde kunder er viktig for oss! Takk for at du tok deg tid til å gi oss din tilbakemelding. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Svindel

Omtale av  Al

Arven etter Phonect. Vi ble lurt trill rundt av selger i Phonect. Det gikk uker før de fikk aktivert simkort. Deretter ble vi dobbelfakturert, der saksbehandler lovte å sende ny faktura. Dette skjedde aldri. Etter flere telefonsamtaler valgte vi å skifte tele-leverandør. Hadde ikke sjekka avtalen som måtte underskrives samtidig som vi satt i telefonsamtalen. Selger bedyra at der ikke var avbruddsgebyr, og vi trodde på han. "Det er samme pris uansett". Etterhvert skifta selskapet navn til Unifon. Vi ba om opptaket av samtalen der Phonect solgte oss abbonement, med det var selvsagt sletta! Vil tro at det er samme folka som driver Unifon siden der ikke fins vilje til å rydde opp. Nå sitter vi med regninger på flere tusen for et abbonement som bare virka i 3 uker.

Svar fra Unifon
01.10.2020 10:24

Hei AL, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har den opplevelsen hos oss. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Elendig kundeservice, på grensen til bondefangeri

Omtale av  Henning

Etter en hyggelig samtale med selger, forsvant all kundeservice. Sene, om noen, svar på henvendelser, villedende informasjon. Og det verste var når jeg valgte å oppsi avtalen. De godtok flytting av nummer til annen leverandør, men hevdet så at de ikke hadde fått noen oppsigelse og insisterte derfor på å fortsette å sende fakturaer. Lang samtale med flere kundeservice som kom med løgn og bortforklaringer.

Svar fra Unifon
24.09.2020 15:02

Hei Henning, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har slik opplevelse av kundeforholdet hos Unifon, jeg kjenner ikke detaljene i denne saken men vil gjerne høre fra deg. Send meg en mail på [email protected] slik at jeg kan se nærmere på din sak og ta det videre. Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Useriøs selskap

Omtale av  Michael

De skulle sende bedriften vår en gratis test-SIM slik at vi i ei uke kunne teste hastigheten de lovet. Deretter starter det. Vi blir fakturert for et fult abonnement. Klagen blir avvist med at vi ønsket et abonnement. Videre klage får vi medholt på, en unnskyldning og lovnad om å få kreditert fakturaen. Deretter skjer det lite, helt til de sender en ny faktura med et til abonnement, denne gangen på databruk. Tror når man blir kunde må man sjekke nøye hva de i sin kreativitet fakturerer. Utenkelig for oss, å signere en avtale når det starter slik.

Svar fra Unifon
25.09.2020 07:42

Hei Michael, Takk for din tilbakemelding. Beklager igjen for denne opplevelsen men er glad for at vi fikk ordnet opp i deres sak. Det har aldri vært vår hensikt å prøve å lure dere eller andre kunder. Vi håper dere ved en senere anledning velger Unifon. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Komplett leverandør

Omtale av  Thomassi

En av Vestlandets største aktører innen bilbransjen har gått over til Unifon, vi er strålende fornøyd med de som leverandør av løsninger innen telefoni og ser fram til videre samarbeid.

Svar fra Unifon
23.09.2020 08:44

Hei, Takk for deres tilbakemelding. Så hyggelig å høre at dere er fornøyde, det betyr mye for oss! Vi skal sørge for at dere blir godt ivaretatt som kunde videre også. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Svindel

Omtale av  Per

Ble lurt inn i 2 års bindingstid av selger, som ikkje informerte skikkelig om dette på telefon. Måtte og betale gebyr på brudd av bindingstid til Phonect som er kjøpt opp av Unifon for og skifte abbonomang. Selv om det ble sagt at det blir ringt fra samme selskap. Hyggelige folk i kundeservice som sier de skal hjelpe med og få brutt bindingstiden uten at noe skjer. Er og blitt fortalt gjentatte ganger at omdømmet fra Phonect tiden skal bli bedre. Men ser at dette nok bare blir videreført i Unifon, får ingen reel hjelp i kundeservice.

Svar fra Unifon
21.09.2020 07:38

Hei Per, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har den opplevelsen hos oss. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Klarer ikke levere tjenesten

Omtale av  Roy A

Tegnet abonnement med Unifon den 28 juli 2020 og nå er vi kommet til 16 september og jeg har forsatt ikke fått sim kort fra dem. Siden jeg har kreditt anmerkning så måtte jeg betale inn kr 1000,- i forskudd som jeg nå har forlangt å få tilbake for andre gang. Første epost til dem hvor jeg trekker bestilling og forlangte depositum tilbake ble sendt 9 september uten at jeg har fått noe svar på den.

Svar fra Unifon
21.09.2020 07:32

Hei Roy, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har slik opplevelse hos Unifon. Uten at jeg kjenner detaljene i denne saken vil jeg tro at dette er tatt tak nå! Send meg eventuelt en mail på [email protected] slik at jeg kan se nærmere på din sak og ta det videre. Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Forbanna svindelforetak!

Omtale av  Åsmund

Hold deg langt unna Unifon!! Spesielt om du har enkelmannsforetak som behøver kun ett abonnement. Abonnementet kommer nemlig med skjulte kostnader! 59,- adm.gebyr for faktura på epost. 99,- for å portere nr fra tidligere selskap, 229,- admgebyr i mnd (pluss moms!) for å ha Avtalegiro. Dere kødder? Det er mer enn mitt valgte abonnement koster! På nettsiden til Unifon finner man følgende: "Topp kvalitet, rikelig med data og priser som gir besparelser er gode grunner for å velge Unifon. I tillegg garanterer vi deg personlig service og høy kundetilfredshet." Jeg har tapt penger, fått et dårligere abonnement enn jeg hadde og opplevd at det tar halvannen uke å få svar på epost. Stay away!

Svar fra Unifon
21.09.2020 07:32

Hei Åsmund, Takk for din tilbakemelding. Det er trist å høre at du har denne opplevelsen av Unifon. Vi har gjort tiltak hos oss og stiller også strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold. Dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Når kommer esim

Omtale av  Trond

Når kommer esim venter på dette skulle fått brukt apple watch igjen

Svar fra Unifon
21.09.2020 07:28

Hei Trond, Takk for din henvendelse! Vi forventer å kunne aktivere de første kundene på e-SIM i slutten av september. Grunnet manglende støtte for bankID på mobil har vi valgt å utsette e-SIM frem til nå. Dessverre støtter vårt eSIM foreløpig ikke applewatch da Apple per idag kun tilbyr dette til hovedleverandørene. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Svindel-selskap!

Omtale av  Ellen

Gigabytene renner ut i løpet av et par dager, og de forlanger 990 kr pr ekstra GB data(!). De fakturerer gjerne dobbelt og nekter å ta selvkritikk eller gi tilbake penger dersom de har gjort en feil. Du har bindingstid på 2 år hvor du må betale 3000 kr for å si opp abonnementet før det -og I TILLEGG er det tre måneders oppsigelsestid!?! Dette er seriøst det mest svindlete selskapet jeg noengang har vært borti! Stay away!

Svar fra Unifon
10.09.2020 14:56

Hei Ellen, Takk for din tilbakemelding. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Unifon tilbyr abonnement med Data Refill, da vil du aldri gå tom for data. Når datapakken din er brukt opp vil du automatisk få tildelt en ny datapakke med datamengde tilsvarende den du har i abonnementet (oppad inntil 20 GB) ditt til kun kr 99 eks. mva. Det du ikke bruker opp av den inkluderte datapakken vil overføres til neste måned med Data Rollover. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Rendyrket fakturafabrikk.

Omtale av  Magne P

Var uforsiktig å bite å et tilbud fra Phonect. Startet med at de ikke brukte avtalt pris på fakturaen, siden har det vært et virvar av kreditnotaer og fakturaer, delvis uten spesifisering. De prøver seg til og med på å føre opp kreditnota som faktura på kontoutskriften. Betaler du ikke så sendes det inkassovarsel fra Wisma med friske ekstra gebyrer. Kundeservice var så elendig at vi valgte å flytte etter 14 dager, godt gjort! De tar betalt 3 måneder på forskudd, allerede i juni dukket faktura for september opp, og de har 3 mnd oppsigelsestid, så dersom du porterer til annet selskap på kortere varsel så må du selv betale dobbelt i perioden. Ligg for alt i verden unna denne gjengen.

Svar fra Unifon
10.09.2020 14:35

Hei Magne, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har den opplevelsen hos oss. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for alle tidligere Phonect-kunder. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Slike saker løser vi alltid opp i og håndterer fortløpende. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Phonect, nå Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

HOLD DEG LAGT UNNA UNIFON!!

Omtale av  Ida

Dårlig mobilabbonement på alle mulige måter: - Utelater å nevne moms og administrasjonsgebyr når de selger abonnementet. Når dette legges til er prisen tilsvarende alle mulige andre billig-abonnement - 3 mnd oppsigelsestid! - Dårlig kundesørvis og rot i forbindelse med oppsigelse. Måtte ringe 4 ganger for å få sagt opp abonnement. Vet fortsatt ikke om det har gått i orden! ringte første gang for 4 mnd siden! - rotete fakturaer

Svar fra Unifon
10.09.2020 11:15

Hei Ida, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har den opplevelsen hos oss. Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Uten å kjenne detaljer i din sak vil jeg gjerne sjekke opp dette og hjelpe deg. Send meg en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Bløff. Kjeltringer

Omtale av  Svein E. R

Bare bløff. Dette går jeg til Forbrukerrådet og Telenor med. Telenor kan ikke samarbeide med sånne meget useriøse folk. Legger på mer enn 4 gangar’n . Sier det er 15 GB. Så blir det 10. Blir det ikke ordnet opp så kommer også TV 2 hjelper deg inn i bildet.

Svar fra Unifon
10.09.2020 11:12

Hei Svein, Takk for din tilbakemelding. Det er synd å høre at du har den opplevelsen hos oss. Unifon har gjort en rekke tiltak for å forbedre opplevelsen for våre kunder. Vi stiller også ytterligere strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Håper vi får mulighet til å forbedre inntrykket du har fått av Unifon. Send meg gjerne en mail på [email protected], oppgi ditt telefonnummer så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Elendig

Omtale av  Maria

Jeg er ikke fornøyd! Utgir seg for å være telenor, oppgir ikke nøyaktig pris. Oppgir ikke bindingstid og at det er NULL angrefrist på bedriftsabonnement. Mitt firma er ikke aktivt men ble lurt til å kjøpe bedriftsabonnement, visste ikke at det var det jeg gjorde. Dyr data om du er uheldig å gå over. Appen funker ikke så får ikke kjøpt ny data for 99,- og endre med å betale 990kr for 1GB. Helt utrolig. Dårlig data, mister dekning hele tiden. Forskuddsbetalte for 3 mnd, 2600kr!! Får nå ny faktura for November som skal betales i sept. Utrolig dårlig kundeservice. Styr unna! Jeg går tilbake til telenor!

Svar fra Unifon
10.09.2020 11:10

Hei Maria, Takk for din tilbakemelding! Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Vi gjerne vite hvilket områder dette dreier seg om og undersøke om det ligger feil eller trenger oppgradering. Send meg gjerne en mail på [email protected] slik at jeg kan se nærmere på din sak og ta det videre. Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Prisen, etter skjulte gebyrer, ble 60% høyere enn hva jeg fikk tilbudt.

Omtale av  Bjørn K. T

Jeg fikk tilbudt en fantastisk pris, men det skulle altså vise seg at regningen skulle bli langt høyere. Prisen er fortsatt ikke så fryktelig dårlig, men skuffende at det skulle bli slik.

Svar fra Unifon
31.08.2020 08:35

Hei Bjørn, Takk for din tilbakemelding! Vi stiller strenge krav til dokumentasjon av inngåtte kundeforhold, og dersom du har opplevd å bli feilinformert beklager vi dette på det sterkeste. Send meg gjerne en mail på [email protected] slik at jeg kan se nærmere på din sak og ta det videre. Om du ønsker, kan du oppgi ditt telefonnummer i mailen så ringer jeg deg. Vennlig hilsen Anita/Unifon

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR