Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
NextGenTel Bredbånd
3.2
1 780 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
1 780 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#5
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#5 av 83 bredbåndsleverandører
34%
Middels
34% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 780 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
354
237
144
143
902
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Blandede erfaringer

Omtale av  Arne

Så langt enn teknisk dårligere løsning enn den jeg hadde tidligere, selv om den er billigere

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.05.2024 09:27

Hei, Arne Tusen takk for at du velger internett fra NextGenTel og at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Så kjedelig at du opplever dårligere løsning enn tidligere, da føles det nødvendigvis ikke veldig verdt det selv om det er billigere 😨 Men vi leverer på akkurat samme fiberlinje som du har hatt før og skal kunne levere like god dekning, og vi vil gjerne hjelpe til med å då internettopplevelsen til å bli minst like god som før! Ta kontakt med oss på 98707979, så får du hjelp av en dyktig medarbeider her hos oss 🙌 Håper du får tid til å kontakte oss snart, så vi kan få internett til å fungere så sømløst som mulig hos deg! Ønsker deg en strålende helg 🌞 Jenny NextGenTel

Feil router men ellers OK

Omtale av  Rhn

Fiberen fungerer, og oppkobling til NGT gikk som planlagt. Dessverre var ikke mesh wifi routeren de skulle levere kommet i posten på oppkoblingstidspunktet. Måtte bruke egen router. Når routeren kom var det annen modell (Heimgard) enn det som var lovet/bestilt (TP link deco X55).

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.05.2024 09:16

Hei Rhn, Tusen takk for at du deler din omtale med oss her på Bytt.no! Så kjekt å lese at fiberen fungerer som den skal og at oppkobling gikk som planlagt 😊 Vi har måtte gjort noen justeringer med WiFi-utstyr på grunn av leveringsproblem, utstyret er forsinket på grunn av situasjonen i Rødehavet, som fører til lengre reisevei når utstyret skal fraktes. Derfor har vi sendt ut tilsvarende mesh-utstyr så fort vi kunne, med samme tekniske funksjonalitet. Ønsker du derimot at vi sender en TP-link eller har du flere spørsmål rundt dette, ta kontakt med oss på 98707979 så hjelper vi deg videre 😊 Ønsker deg en strålende dag Jenny NextGenTel

Streaming?

Omtale av  Bjørnar L

Hastigheten og kvaliteten er Ok+, ingenting å si på det. Jeg vet ikke om det bare er tilfeldig eller ei, men etter byttet til Next GenTel så har jeg hatt problemer med å se/streame direktesendinger. Dette problemet fikk jeg ett par dager etter bytte av fiberlevrandør.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
14.05.2024 13:16

Hei, Bjørnar Tusen takk for at du legger igjen en omtale om oss her på Bytt.no, det setter vi i NextGenTel veldig stor pris på 😊 Så lenge Ok + betyr at internett fungerer som den skal og at du opplever en sømløs forbindelse så sier vi oss fornøyd med det 😄 Så kjipt at du har fått problemer med å strømme direktesendinger, vi ønsker å få tatt en titt på det for å finne ut hva som kan være roten til dette. Jeg håper du tar deg tid til å ringe oss på 98707979, så står vi klare til å hjelpe! Ønsker deg en strålende dag Jenny NextGenTel

Fornøyd kunde 👍

Omtale av  Ole K

Hadde litt utfordringer med sammenkoblingen av nytt utstyr, men med litt tålmodighet så fikk jeg det til. Har etter dette fungert utmerket og informasjonen fra NextGenTel har vært informativt og støttende.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
14.05.2024 13:24

Hei, Ole Veldig kjekt å lese at du er fornøyd kunde, vi er fra vår side veldig fornøyd med å få deg som kunde hos oss 👍 Glad for å høre at informasjonen vi har sendt er informativ og støttende, vi skal fortsette å jobbe for at den skal være i fremtiden også 🤗 Ønsker deg en strålende dag Jenny NextGenTel

Flytting av bredbånd via fiber til NextGentel

Omtale av  Ludvig

Rask og effektiv installasjon, god informasjon underveis og god respons på forespørsel til kundestøtte via min side.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
14.05.2024 14:51

Hei, Ludvig Tusen takk for at du legger igjen din tilbakemelding om oss her på Bytt.no! Vi er glade for å få deg som kunde hos oss 😄 Veldig kjekt å se at du er fornøyd og at alt har fungert som det skal 🤗 Ønsker deg en strålende dag Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig kvalitet

Omtale av  Johan

wifi og TV kanaler hakker og stopper og lyd forsvinner. Fiber inn i huset er ok.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 12:32

Hei, Johan! Takk for at du er kunde hos oss, og for at du deler din omtale her på Bytt.no 😊 Veldig dumt at du opplever problemer med WiFi og at tv-sendingene hakker. Det må vi finne årsaken til! Du kan ta kontakt med oss på telefon 987 07 979, eller via MinSide-chatten, når du er hjemme ved WiFi-utstyret. Da skal vi sammen finne årsaken til problemet 😊 Jeg ønsker deg en flott mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Bra fiber, ræva tv boks.

Omtale av  Kman

Bredbånd funker bra, men tv boksen virker å være særdeles lav kvalitet. Bruker nesten ett minutt før det er mulig å se på tv.

Fornø6d

Omtale av  Rolf H. B

Veldig bra i forhold til pris. Bra rekkevidde på ruter.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
16.05.2024 13:37

Hei, Rolf Kjekt å se at du er fornøyd, vi er veldig glade for å få deg som kunde hos oss 🤗 Gi oss en lyd hvis du har noen spørsmål eller om det er noe vi kan gjøre for at nettet skal fungere enda bedre hos deg! Ønsker deg en riktig fin 17. mai- og pinsehelg 🥳 Jenny NextGenTel

Tilbakemelding

Omtale av  Ervik J. A

Dere leverer som avtalt.Men fikk en sportspakke som jeg ikke var klar over var så dårlig.Den har he ikke bruk for

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 15:50

Hei, Ervik! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du legger igjen din omtale på Bytt.no. Veldig kjekt å se at du opplever fiberabonnementet som avtalt 😊 Nå vet ikke jeg hva dine forventninger var, men SportsPakken fra RiksTV skal ha noe for enhver sportsinteressertes smak. Blant annet 8 sportskanaler fra TV 2 og V Sport. Dersom du ikke har behov for sportskanalene så skal det være mulig å bytte abonnement. Takk igjen for at du er kunde hos oss, og ha en flott mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Jeg er lurt inn i et abonnement

Omtale av  Raymond H

Bredbånd/fiber er vel greit nok, misnøyen er at jeg har blitt lurt inn i et abonnement der det er TV-delen jeg er veldig misfornøyd med, fordi selger fra NextGenTel lovte ting som ikke var mulig. Jeg ga tydelig beskjed om viktigheten av at jeg fikk se Netflix og HBO. Men så viser det seg at TV-boksen ikke takler dette, så jeg få derfor kjøpe noe ekstra for å få sett de strømmetjenestene jeg ønsker, og samtidig ha opptaksfunksjon på tv-boksen

Svar fra NextGenTel Bredbånd
14.05.2024 12:59

Hei, Raymond Tusen takk for at du legger igjen din omtale om oss her på Bytt.no 🤗 Kjekt å høre at bredbånd fungerer, derimot ikke kjekt å høre at du er misfornøyd med TV-delen. Jeg kan dessverre ikke se hvilken TV-pakke og utstyr det er du har fått og hva det er du har fått, så jeg kan bare svare generelt. Netflix har vi ikke inkludert i TV-pakkene vi tilbyr, men HBO Max er inkludert i flere av TV-pakkene. Uansett syns jeg det er veldig synd at du har fått et TV-abonnement og/eller utstyr som ikke passer til ditt bruk, vi vil gjerne tilby det vi mener passer best hos hver enkelt kunde og det høres det ut som vi har feilet med her. Og vi setter pris på at du legger igjen din opplevelse her, sånn at vi kan bruke det til å bli enda bedre på dette! Det virker som du allerede har fått hjelp for å få tilgang til det du ønsket, men om det er noe mer vi kan hjelpe med så ta gjerne kontakt med oss på 98707979 og vi står klare til å hjelpe 😊 Ønsker deg en strålende dag Jenny NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ufattelig treg leveranse og linjehastighet

Omtale av  Morten

Har bestilt 30/30 bredbånd. De leverer 0,003/0 bredbånd. Gammel telefonlinje går raskere. Bestilte internett 14.08.2023. Den 7 mai 2024 er det fremdeles ikke levert. Om man ikke har veldig god tid og/eller elsker helt ufattelig tregt internett - eller svært «rotete» kundeservice så anbefaler jeg andre leverandører.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 15:47

Hei, Morten! Takk for at du legger igjen din omtale her på Bytt.no 😊 Nå ser jeg kun fornavnet ditt her, og jeg får ikke opp noe informasjon om bestillingen din. En leveringstid på 9 måneder på ingen måter normalt, og ikke en situasjon du skal oppleve. Utifra det du skriver virker det som at du ikke har fått levert internett ennå, og forstår jeg ikke helt hvordan du kan oppleve noe som helst hastighet. Hjelp meg gjerne med å forstå slik at jeg kan hjelpe deg 🤗 Du kan sende meg en kort mail med litt mer informasjon på [email protected] dersom du har noen ledige minutter. Håper at jeg hører fra deg! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Levert hastighet

Omtale av  Ajj

Med en lavere pris enn de fleste andre bredbånds alternativer er NextGenTel bra. Hastighet på nettet er derimot dårligere enn hva lovede hastigheter tilsier at det skulle ha vært.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
14.05.2024 13:05

Hei, Ajj Tusen takk for at du deler din tilbakemelding om oss! Jeg ser du oppgir at du har fått fiber hos oss, og vi vil takke for at du har blitt fiberkunde hos NextGenTel, det betyr jo at vi skal kunne levere fiber til deg på ett av verdens beste fibernett 😀 Vi leverer nemlig fiber over Telenor sine fiberlinjer, og skal kunne levere akkurat like god dekning som du har hatt før! Jeg ser du oppgir at hastigheten er dårligere enn forventet, det vil vi jo gjerne få sett på så fort som mulig sånn at vi kan få avklart hva som ikke fungerer som det skal på internett hos deg. Jeg håper du tar deg tid til å ringe oss så snart du finner tid til det, så står vi klare til å hjelpe på Chat via MinSide eller telefon 98707979 😊 Ønsker deg en strålende dag Jenny NextGenTel

Betale for returninger av router og dårlig kundebehandling

Omtale av  Mikal

Etter dårlig hastighet bestemte jeg meg for å bytte leverandør. Nextgentels svar var at jeg måtte betale for retur av utstyr etter at jeg hadde vært kunde i to år. Da jeg prøvde ringe kundeservice var det sinnsykt lang ventetid. Da jeg endelig kom gjennom, fikk jeg beskjed om å gå inn på nextgentel.no å bestille returslipp - noe jeg måtte betale for. Etter at jeg har betalt dem 7000 kroner året over to år, burde sjefen kommet på døra å hentet routeren personlig. Hele selskapet og deres tjenester frarådes på det sterkeste!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 12:58

Hei, Mikal! Takk for at du har vært kunde hos oss, og for at du deler omtalen din her på Bytt.no 😊 Vi sette pris på tilbakemeldingen din. Veldig kjedelig å høre at du har opplevd dårlig hastighet på fiberen fra oss. Jeg kjenner ikke til den tekniske årsaken, men når du opplever dårlig hastighet på fiber er det vanligvis en sammenheng med WiFi. Det stemmer at du må betale for retur av leieutstyr hos oss. Det gjelder uavhengig av hvor lenge du har vært kunde hos oss, men vi tar alltid lavest mulig pris på retur av utstyr, akkurat slik som vi presser prisen på det du betaler for fiberabonnementet. Jeg håper at du har funnet en leverandør du er fornøyd med, og takker igjen for omtalen din 😊 Beste hilsen Martin, NextGenTel

Fornøyd

Omtale av  Kristian

Fikk bredbånd i mars har fungert utmerket gikk greit å innstalere bare velstand

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 15:39

Hei, Kristian! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du deler din omtale på Bytt.no 😊 Når alt er bare velstand kan det vell knapt bli bedre! Vi skal fortsette med å gjøre internett så enkelt, og rimelig, som mulig hver dag fremover 🤩 Ha en kjempefin mandag! Beste hilsen Martin, NextGenTel

Virker som en bra leverandør.

Omtale av  Alf

Oppkobling virket etter noen minutter og har hittil virket som det skal.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
13.05.2024 15:18

Hei, Alf! Takk for at du har blitt kunde hos oss, og for at du legger igjen din omtale her på Bytt.no 🤗 Veldig kjekt å se at alt gikk fint med oppkoblingen og at du er fornøyd med hastigheten du har på fiberabonnementet fra oss. Vi jobber hver eneste dag for å gjøre internettavtalen din så enkel, og rimelig, som mulig. Takk igjen for at du har blitt kunde, og ha en superfin mandag 😊 Beste hilsen Martin, NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Noe å tenke på for selskapet ?

Omtale av  Terje A

Virket bra tilslutt, men dårlig at dere ikke har folk til å rykke ut å hjelpe gamle pensjonister !!

Svar fra NextGenTel Bredbånd
03.05.2024 15:15

Hei Terje, Takk for at du valgte å bli kunde hos NextGenTel 🤩 Det er svært gledelig å høre at alt funker som det skal hos deg, og så tar vi selvfølgelig med oss tilbakemeldingen din når det kommer til bistand. Setter pris på at du tok deg tid til å gi oss en vurdering og noen ord, og så ønsker jeg deg en riktig god helg ☺️ Mvh Christian NextGenTel

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR