NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Klarer ikke levere tjenesten sin, dårlig kundeservice, vanskelige å få tak i og mye tekniske problemer. Anbefales ikke!
Absolutt ingenting fungerer med dette selskapet.....
Monterer ikke som avtalt og gir heller ikke beskjed. Viser ingen vilje til å hjelpe til for å rette opp egne feil. Når internett endelig er montert etter 4 måneder med surr, fungerer det ikke. Får da beskjed om at de ikke kan levere til mitt område. Dette kunne de fortalt meg ved bestilling. Etter 4 måneder venting og 2 dager fri fra jobb har jeg fortsatt ikke internett.
Hei! Vurderer du NextGenTel som din internet leverandør, og det er derfor du kom deg inn på bytt.no? Jo, la meg fortelle deg litt om hva jeg har opplevd! Det er ikke mye å si.. Dårlig tilbud på nettverks leverandører hvor jeg bor, så jeg måtte gå for NextGenTel. Joda, tilbudene virker nesten for gode til å være sanne. Etter noen måneder inn som kunde, justeres prisen opp mer og mer. Nettleie, ruter og alt det gøye! Du får en boks i posten og en regning, du gleder deg og setter den opp selv, fordi å betale 1000 kr for en person til å komme hjem til deg og sette den inn i veggen blir for dumt! Alt er klart, men hvor er nettet? Nei du den blir ikke skrudd på før om to uker! Ukene går og du skrur på pc-en og kommer deg inn på Facebook og Youtube, du blir utrolig glad for at alt fungerer. Din samboer blir også glad og kobler seg på nettverket og sjekker ting samtidig. Nei, men.. Hvorfor ble nettet så tregt? Jo, det er fordi to som bruker nettet samtidig gjør det treigt og det kan ta ett minutt eller to for å åpne google.com. Dette var kjipt, men kan leve med det! Nemmen, hvorfor stoppet Netflix å strømme? Jo, det er fordi du må restarte ruteren for tredje gang denne uken! Du kan glemme å ringe, du blir bare sittende å vente til du gir opp. Du skriver en mail og må vente to dager på svar, men er du uheldig og er noe litt forsinket med betalingen den måneden, da er de kjappe med å halvere hastigheten! Om disse tingene faller i smak for deg, anbefaler jeg NextGenTel på det aller høyeste! Hilsen en som er tvunget til å være kunde for 5 år!
Etter et år jeg avlyser de kontrakten og sender meg fremdeles regninger!!!
Jeg ringte support for å høre hvorfor bredbåndet var nede. Satt 30 min i kø uten å komme gjennom. Etterpå fikk jeg en telefonregning på 160 kr for å sitte i kø hos Nextgentel sin kundetelefon. Denne ba jeg om å få trukket fra. De sa det skulle gjøres, men det skjer ikke. Har purret 5-6 ganger, men det er ingenting som blir gjort med saken.
Fikk utstyret en fredag - prøvde å montere - men intet virket. Selgeren hadde sagt til meg at det "bare var å plugge kontakten i veggen. " Prøvde i 2 dager - fikk endelig TV til å virke - men da måtte jeg bruke den gamle routeren jeg hadde fått fra Telenor. I tillegg - eposten min forsvant..... Ringte til saksbehandler og påberopte meg heving av kjøpet etter angrefristloven. Møtte liten forståelse - hissig dame hevdet at de ville kreve meg for kr 4000!! Og dette for en masse ubehageligheter og en vare som ikke virket. Noe var bra: Jeg ringte servicesenteret som hjalp meg til å få TV til å virke. Her snakket jeg med en mann som var både høflig og hjelpsom.
Ikke mulig å si opp og ikke hjelp av det slappe forbrukerrådet heller, alt burde vært gjort etter en henvendelse som andre steder. Etter ny nettside kom har de kjørt med 2 ulike systemer der gamle data slettes glatt, har ikke kunnet logge inn på ny eller gammel side på halvt år. Kan da ikke logge inn og opprette kontakt, vanlig epost har selvsagt ingen saksnr så da kan de ikke svare der heller med annet at en må logge inn for å kontakte de. Ikke mulig å bytte passord heller... Kunne ikke si opp ved å ringe de da de hadde innført status; hemmelig kunde også. Skulle ha hemmelig nr ja, det og kom ut på alle opplysningstjenester tidligere i 2017. Alle henvendelser avvisende og irriterende uklart, å ringe de har ingen funksjon da de ikke bryr seg om hva det gjelder overhodet, må sende kopi av leg. i brev, noe de heller ikke har registrert, de har heller ikke registrert at Telenor bestilte overtakelse av linjene i august, og har hatt Telenor siden september, dette er og samtidig presisert med eposter og senere brev med kopi av leg. og ved å ringe, likevel sender de regninger og først nå har registrert dette?, men det er nok bare en avdeling som har. Ser de nå skal satse på bedriftsmarkedet etter å ha solgt mobilkundene til overpris og søker etter telefonselgere... Som også er forbudt nå! Alle burde si opp og saksøke de for deres ugjerninger.
Fungerer greit når det virker, men umulig å få hjelp når du først trenger det.
Dette er det værste nettleverandør i norge helt klart. Har ringt kundeservice minst 1000 ganga sidan vi fekk det. Når du har sitte på vent i over en time så sier de bare: "Beklager, vi kan ikke hjelpe deg for øyeblikket, men vi i nextgentel skal jobbe så hardt som mulig for at du skal bli fornøyd. "NOE JEG IKKE ER!!! Ikke tenk på det en gang. En tom ølboks du finner uti veikanten er mer vert enn dette søppelet her!
Dette er dårlig. Utrolig dårlig service fra min side.
Hastighet er ok. Dessverre er det ofte slik at man på ett eller annet tidspunkt må ta kontakt med leverandører. Nextgentel virker behjelpelige, men når man endelig får kontakt blir man satt videre - helt til man får beskjed om at de skal ta kontakt - noe som aldri skjer. Kommer (kanskje) til å holde på denne leverandøren ut bindingstiden, men da er det slutt. Kommer ALDRI til å bruke de igjen!
Dårlig overgang fra Telenor. TV borte i dagesvis og de har ingen info. Bare beklager... Ikke bra dette. Angrer byttet nå.
I går ventet jeg 30 minutter for å få kontakt med en konsulent, uten å lykkes. Idag har jeg ventet i EN og EN HALV time på å snakke med en konsulent. Dette er så dårlig at jeg vurderer å si opp mitt bredbåndsabonnement. Skulke tro de har satt på en svarer som bare går og går, og at det faktisk IKKE er noen konsulenter der. De drar inn penger på bytte av telefonnummer er min hypotese.
Nextgentel er et ubrukelig selskap. Dersom de gjør en feil, for eksempel at de begynner å sende deg helt vilkårlige og latterlige fakturaer med både pluss og minusbeløp, så kan du komme til å kaste bort flere timer over måneder for å bli forklart hva som har skjedd. Ingen vet noe, og du blir bare satt over og satt over igjen til noen som aldri har hørt saken din før. En setning jeg hørte ofte fra dem var "jeg forstår ikke selv hva som har hendt", uten at de prøver å gjøre noe med det! Spar deg selv utrolig mye frustrasjon, ikke velg Nextgentel.
Jeg har opplevd ekstremt dårlig service. Det var et problem med ruteren min som de mente at de skulle sende en ny ruter. Det ble lagt til 2 enheter på min leilighet som egentlig ikke var ment, ansatten som hjalp meg glemte å slette den første enheten som ble ført til at jeg har fått 2 enheter og overbetalte i ca 1 år. Altså 2x 342kr i måneden. Har ringt, sendt mail ang overbetaling og unødvendig fakturaer. Veldig dårlig service fra nå av er det fremdeles problem.