Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Allente TV
1.4
881 verifiserte omtaler

Allente TV omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Allente TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.4
Forferdelig
881 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
#5
Forferdelig
Allente TV er rangert
#5 av 5 tv-selskaper
14%
Dårlig
14% anbefaler Allente TV
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!

Utforsk 881 omtaler om Allente TV

FILTRER OMTALER
58
47
53
90
633
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Allente TV?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Svindel i samarbeid med Elkjøp

Omtale av  Andrea E. E

SVINDEL! Lurt til å tro at jeg fikk en gratis test av Allente i samarbeid med elkjøp. Endte opp med å betale 800kr + fastpris på 379kr i måneden deretter med binding. Ser mange har blitt utsatt for det samme. Går ikke ann å melde seg av på nettsiden så man må ringe og sitte timesvis i telefon kø. Styr unna!

IKKE SIGNER AVTALE MED DETTE SELSKAPET!

Omtale av  Merete L

IKKE SIGNER MWD DETTE SELSKAPET! Elendig kundebehandling, krever at du ringer for å si opp, ventetid en time, kundebehandler setter deg over til en annen som heller ikke kan svare på spørsmål om abbonnement eller bindimgstid, sier de tar i mot oppsigelse, men lar vær å registrere, fortsetter å fakturere, svarer ikke på e- post. Fikk ikke sagt opp og kansellert urettmessig faktura før jeg truet med advokat.

Alvorlig misnøye med tjenester fra Allente

Omtale av  Peder M

Jeg føler meg dessverre tvunget til å uttrykke min frustrasjon og skuffelse med Allente, et firma jeg hadde håpet på å få gode opplevelser med. Dessverre har mine erfaringer vært langt fra det jeg forventet, og jeg må dele dette for å få oppmerksomhet rundt de alvorlige problemene jeg har møtt. Først og fremst har jeg opplevd en alvorlig mangel på profesjonalitet fra Allentes side. Vi inngikk en avtale om visse TV-pakker, men da jeg mottok fakturaen, var den over fire ganger høyere enn avtalt beløp. Jeg tok kontakt med kundeservice for å korrigere dette, men dessverre nekter de å redusere fakturaen til det avtalte nivået. Det er ikke bare prisproblemet som har vært en utfordring, men også den dårlige opplevelsen jeg hadde med en av representantene på kundeservice. Vedkommende la på, beskyldte meg for løgn, og behandlet meg på en måte som var helt uakseptabel. Dette er langt fra den servicenivået jeg forventer fra et selskap som Allente. Jeg har også sendt inn en formell klage, men til min store skuffelse har jeg ikke mottatt noen respons. Dette er ekstremt frustrerende og får meg til å lure på om selskapet tar kundetilfredshet på alvor i det hele tatt. Min opplevelse med Allente har vært langt fra tilfredsstillende, og jeg har tatt konsekvensene av dette ved å si opp tjenestene deres. Jeg har ingen intensjon om å fortsette samarbeidet med et firma som ikke tar ansvar for feilene sine og ikke verdsetter kundene sine. Jeg håper virkelig at denne meldingen blir tatt på alvor, og at det blir gjort tiltak for å forbedre kvaliteten på tjenestene og kundeservicen deres. Jeg ønsker ikke at andre skal oppleve det samme frustrerende og skuffende forløpet som jeg har gjennomgått. HOLD DERE VEKKE!

Oppsigelse

Omtale av  Svein

Det er helt umulig å få kontakt med kundeservice på grun av att vi vil si opp abonnementet Har ringt å men ingen sva bare en dårlig musikk.

Obs obs useriøs aktør

Omtale av  Mille

Advarer mot upålitelig og useriøs aktør i markedet. Hos oss ble det registrert en servicepakke fra Allente som vi aldri har bestilt og i tillegg en månedspris gjentatte ganger som ikke var en del av avtalen. Vi har også en rekke andre opplevelser som er helt bak mål. Vil jobbe mot et søkelys på Allente som operatør.

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt håpløs når det gjelder teknologi, bruker et gammelt sytem som ikke oppdateres.

Omtale av  Tina E

Anbefales ikke, grunnet de ikke samkjører med andre levrandører. Vansklig å få kontakt med

Shady/Tvilsom businesspraksis og selgertaktikker

Omtale av  Kari N

Styr unna Allente, selv om de lover dere "gratis" prøvetid! Ble oppringt av en selger fra Allente som lovet meg gratis prøvetid UTEN BINDING på 2 mnd. til 6 mnd. Dette skulle vise seg å være lureri. Regning kom allerede i januar og februar. Jeg har prøvd å ringe dem og sende email hvor jeg bestrider pengekrav og jeg stiller meg ukjent til at jeg bindet meg til et abm. Jeg har kontaktet brukerklagenemda og forklart min sak til dem. Nå er sak inne til behandling hos brukerklagenemda. Jeg nekter å betale for et abonnement jeg ble lurt inn i! Håper at forbrukerrådet og brukerklagenemda klarer å felle Allente TV AS! Selv om angrefristen er gått ut, så forandrer det ikke det faktum at jeg ble lurt inn i et abonnement. Med andre ord, så er abonnement hos Allente TV AS inngått på ugyldig grunnlag. Jeg vil råde folk som har liknende utfordringer om å snarest opprette klagesak hos forbrukerrådet eller brukerklagenemda. Selger fortalte meg null komma niks om at jeg må betale i 6 måneder. Han unnlot også å nevne at det må betales bruddgebyr for å si opp abonnementet. Styr unna!

Nærmer seg lureri

Omtale av  Aslak

Ble solgt dette av en Elkjøp-selger som helt tydelig ikke fortalte sannheten. Da jeg oppdaget hva jeg ble solgt var prosessen med oppsigelse svært tungtvint. Hele prosessen minner om lureri og jeg synes det er trist hvor mange eldre mennesker som kommer til å lures inn i dette

Et sant mareritt å forholde seg til

Omtale av  Oddbjørn H

Har vært et sant mareritt å forholde seg til Allente. Det topper seg nå da de nekter å akseptere oppsigelsesdato og sender krav om betaling og inkassokrav selv om de er fullstendig klar over at jeg har sagt opp. Se under her. Jeg har sendt deres egen inkassoavdeling epost jeg har mottatt fra Allente i oktober 2023 der de bekrefter at oppsigelsen er mottatt. Men de går likevel til inkasso og krever betaling for nye måneder fordi de ikke finner oppsigelsen. Men oppsigelsen mottok de og bekreftet i telefonsamtale. Er umulig for meg å dokumentere en samtale, men de har selv dokumentert ved å sende bekreftelse. Men de aksepterer ikke sin egen bekreftelse. Det oppleves som ren trakassering. Her er svaret deres; Vi har mottagit erat ärende gällande att ni är oenig i erat inkassokrav då ni skall ha sagt up perat abonnemang i Oktober. Vi kan ej se någon kontakt med oss från detta datumet och den automatiska bekräftelsen ni har bifogat är en bekräftelse på att ärendet om uppsägelse har bvlivit mottagen och inte själva uppsägelsen. Vi anser därför att erat inkassokrav är korrekt.

Verste jeg har vært med på.Når det gjelder service

Omtale av  Ingar G

Nå har jeg sittet i telefonkø i 2 timer og 17 minutter på Allente kundeservice.Siste 1 time og 15 minutter har jeg hatt 1 oppringer før meg i køen.Nå er det 23 min igjen av åpningstiden.Det er som prosessen av Kafka,man kommer aldri frem til målet.3 gangen jeg prøver,men kommer aldri frem til et menneske og dets stemme.Aldri vært borte i maken til dårlig firma.

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

En historie om glede, sorg og aksept

Omtale av  Ofam

Jeg takket ja til Allente i 6 mnd mot rabatt på Samsung-TV hos Elkjøp. Her får man seks måneders bindingstid, mens oppsigelsestiden er inneværende + neste måned. I utgangspunktet er dette helt fair and just det – jeg godtok vilkårene da jeg kjøpte TVen. Problemene oppstod da jeg skulle si opp tjenesten. For å time oppsigelse med bindingstid logget jeg inn på "Mine sider" halvannen måned før bindingstiden utløper. Istedenfor et enkelt menyvalg ble jeg henvist til chatbotten Alli, som etter en del vas konkluderte med at jeg måtte chatte med et menneske for å si opp. Fremdeles helt fair – det krever tross alt massive mengder manuelt arbeid å fjerne en kunde fra autotrekket. Jeg ble bedt om å vente til en ledig konsulent kunne ta over chatten. Jeg ventet jeg. I 30-40 minutter. Ingen respons. Så jeg vasket badet. Ryddet kjøleskapet. Skikkelig rent bad, skikkelig ryddig kjøleskap. Det skal jeg i rettferdighetens navn takke Allente for. Gikk etterhvert tom for ting å vaske og rydde og ga opp. De har jo også en telefonlinje. De har også et eget valg for oppsigelse, og som evig optimist tenkte jeg at det må da være effektivt. Det viser seg at dette valget aktiverer en ventetid "anslått til 50 minutter", akkompagnert av en eller annen form for blåseinstrumentblasfemi skrevet og fremført av satan selv. Jeg sitter i skrivende stund og hører på dette mens jeg skriver så mange anmeldelser jeg rekker over før de tar telefonen (det har gått mer enn 50 minutter). På den positive siden har panfløytespetakkelet trolig utvidet akseptskalaen min for musikk såpass at jeg kan høre på hva som helst resten av livet, og være fornøyd. Takk for meg, Allente.

Går jo ikke an å avslutte abbonementet

Omtale av  Lars P. N

De har gjort det tilnærmet umulig å avslutte abbonementet. Det går ikke an å sende mail, man kommer ikke gjennom på telefonen. De har forskjellige avdelinger som ikke kan kontakte hverandre for å si opp. Det koster penger å si opp. Chatboten deres kan ikke hjelpe med det du faktisk trenger. Det er ikke nok ansatte til å svare. Over 40 minutter anslått svartid på telefonen. Svindelselskap. De påstår de har prisvinnende kundeservice, men scorer eeeeelendig på forskjellige rangeringer.

Forferdelig!

Omtale av  Stian

Forferdelig!! Styr unna denne leverandøren. Appen stopper å virke, hender seg opp og man må bryte strømmen for å få kontakt igjen.😫

Kronesluk

Omtale av  Lars

Er jo litt opptatt av priser. Så at deres rimeligste kanalpakke foretok en prisjustering fra kr 299,- pr mnd til kr 399,- pr mnd. Er jo klar over at priser det siste året har akselerert, men deres prisoppgang i prosent på nevnte programpakke havner på drøye 33%. Helt forferdelig. Men her er det bare å hive seg på trenden å sette opp prisen🤢🤮

Bare rot

Omtale av  Bjørn F. G

99 kroner i fakturagebyr, uten hensyn til at jeg har "alltid eFaktura" på i nettbanken. Bare rot i "mine fakturaer", umulig å få oversikt.

Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på TV-pakker
Få tilbud på billige TV-pakker der du bor og sammenlign flere tilbud!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Håpløst å avslutte abonnementet, utrivelig det hele !

Omtale av  Elna

Allente ble for kostbart til hytte TV, etter mange år måtte det avsluttes. Og da begynte problemene ! Det har vært en kamp å få avslutte abonnementet og stadige regninger strømmer inn. Ringte inn for å si opp i mai måned, koblet meg fra 1 juli som avtalt, har ikke brukt Allente siden og aldri mer ! Mange ulike saksbehandlere, ulik info og nå inkassovarsel, motbydelig selskap, fraråder å bruke Allente, veldig skuffende !

Allente TV

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR